Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Tradiční nebo alternativní škola?
Tradiční nebo alternativní škola?
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Dominika Pakostová |
---|---|
Šetření: | 04. 12. 2013 - 20. 12. 2013 |
Počet respondentů: | 127 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 11.76 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 48,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:29 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku, který vychází z mé středoškolské práce, která se zabývá alternativními školami.
Cílem dotazníku je zjistit, zda je veřejnost informovaná v oblasti alternativních škol, jež mají jiné zásady než klasické školy, které známe.
Dotazník je určen všem věkovým kategoriím.
Předem děkuji za čas, který strávíte vyplňováním mého dotazníku i za jeho pravdivé zodpovězení.
Odpovědi respondentů
1. Co si představíte pod pojmem reformní pedagogika?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nic | 6 | 4,76 % | 4,72 % |
nemám představu | 2 | 1,59 % | 1,57 % |
nový způsob výuky | 2 | 1,59 % | 1,57 % |
Reformu stylu výchovy | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
naprosto nevýdaný, moderní a nezažitý typ vzdělávání | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
jiný způsob vyučování - Waldorfská škola | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
reformu vyuky. Mimo rámec tradiční výuky tak jak jsme na ni zvyklí | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
Reformní pedagogika podle mě nabízí nové vyučovací metody a představuje širší základy pro pedagogický rozvoj. Myslím si, že v současné době je velmi aktuálním tématem. | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
nevím, o co se jedná, ale zní to lákavě | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
styl nebo systém výuky, používající moderní způsoby výuky samotné, obsahu učiva a struktury vyučování | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
ostatní odpovědi | 109 | 86,51 % | 85,83 % |
2. Znáte některé konkrétní reformní směry?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 4, Nevím → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 63 | 49,61 % | 49,61 % |
Ne | 44 | 34,65 % | 34,65 % |
Nevím | 20 | 15,75 % | 15,75 % |
3. Pokud ano, které směry?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
montessori | 4 | 6,35 % | 3,15 % |
Waldorfská škola | 3 | 4,76 % | 2,36 % |
Waldorf | 2 | 3,17 % | 1,57 % |
Waldorf, Montessori | 2 | 3,17 % | 1,57 % |
montessori, dalton | 2 | 3,17 % | 1,57 % |
Dalton, Waldorf | 1 | 1,59 % | 0,79 % |
Montessori, Dalton, Valdorf | 1 | 1,59 % | 0,79 % |
školy Montessori, Waldorfské | 1 | 1,59 % | 0,79 % |
dalton, montesorri, waldorf, celestine frenet, step by ste, zdravá škola, pracovní škola, projekty | 1 | 1,59 % | 0,79 % |
Valdorfský | 1 | 1,59 % | 0,79 % |
ostatní odpovědi | 45 | 71,43 % | 35,43 % |
4. Jak se liší alternativní výuka od běžné?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Měla by být více tvořivá než běžné vyuky
- děti mají větší možnost vybrat si, jaké činnosti se budou věnovat - méně striktní uspořádání třídy - větší důraz na rozvoj praktických dovedností
?
..
Alternativní - víc si tam s dětmi hrají a vše prochází diskuzí.
alternativní = velké nároky na učitele, vhodné jen pro nadané děti, bezbřehá, těřko uchopitelná, slabé nastavení mantinelů, běžná = nerozvíjí tolik talnetované žáky, vhodná pro většinu dětí, jasné nastvení pravidel a hodnot,
alternativní bude podle mě zaměřená individuálněji na potřeby studentů nebo že žáci nebudou muset x hodin jen dřepět v lavicích, ale budou se učit i jinou formou či praktičtěji..
Alternativni je lepsi
Alternativní je pro ty, kteří nezvládají normální výuku, a nebo mají alternativní rodiče. Alternativní výuka ve většině případů není schopná zcela zajistit dostatečné vzdělání žáků například pro přestup na víceleté gymnázia, nebo na některé střední školy, líné žáky podporuje v jejich lenosti, ovšem jako bonus se na alt. škole naučíte například šít, a to je bezpochyby chvályhodné.
alternativní je více zaměřená na individuum studenta a jeho speciální požadavky
alternativní je zaměřená více na komunikaci a spolupráci
alternativní probíhá např. doma, dále se může jednat třeba o církevní školu
Alternativní více dbá na osobnost žáka,jeho tvořivost,aktivitu a činorodost - než běžná výuka,která setrvává spíše na drilu,paměti,papouškování bez vnášení vlastních názorů
Alternativní výuka dává prostor dítěti, aby se mohla rozvinout jeho individualita.
alternativní výuka dává větší prostor samostatnosti dětí, myslím, že je více a rychle rozvíjí, podpora spolupráce, děti se sami rozhodují jakým způsobem chtějí pracovat atd.
Alternativní výuka je založena zřejmě více na aktivitě samotných studentů - diskuze o probíraném učivu, samostatné vyhledávání informací z dostupných zdrojů (knihy, internet,...), předpokládá přirozený zájem studenta něco se dovědět a naučit. Běžná výuka je oproti tomu založena více na pasivním přijímání informací od vyučujícího a až poté případně doplněna o samostanou práci studenta .
Alternativní výuka nabízí nové metody a postupy. Alternativní školy poskytují žákům více individuální přístup a nejspíš je vedou ke společné spolupráci. Pravděpodobně se na nich nesetkáme tak často s otravnými testy a zkoušením, větší důraz se bude klást na "skutečné vědomosti", které člověku zůstanou a něco mu do života přinesou...
Alternativní výuka se narozdíl od té běžné výuky liší tím, že je míra učiva koncipována každému dítěti na míru jeho potřebám. Také je použito slovní hodnocení namísto tradičního systému "známek".
bežná výuka - vyučují učitelé, učení se zpaměti. alternativní - žáci kladou otázky a učitel jim "jen" pomáhá najít odpovědi a řešení
časový rozvrh, přístup k dětem,
Dětem se toleruje nekázeň.
Děti nemají úkoly, učí se třeba venku v přírodě, nikdo je nenutí dělat zkoušky.
děti se neučí klasicky,ale pomocí různých her,příběhů,pomůcek apod
doba, prostředí
důraz kladen na svobodu člověka, nepřetěžování, škola hrou, žádný stres ze známkování v prvních letech docházky do školy, pozvolné navykání na školní povinnosti, koberec ve třídě na hradní lavice jinak uspořádané než v klasické třídě na prvním stupni ( většinou do U )
individuální práce s dítětem
individuální přístup
Individuální přístup
individuální přístup - menší počet žáků podpora vlastního úsudku rozvoj endemické osobnosti bez stresu tak trochu škola hrou:)
ine ucebne postupy, iny pristup pedagogov k detom (ucitel nevystupuje ako autorita)...
jajakjla
je dán větší důraz na osobnost dítěte, na přirozený způsob a rychlost jeho vývoje
je potřeba klást větší důraz na studenta
Je více interaktivní, možná se nepoužívají známky, děti nesedí klasicky v lavicíh...
je volnější
Jinak se zaměřuje
jiné hodnocení, skladba výuky, dítě se učí spíše prožitkem
jiné postup, jiný náhled na to jak pracovat s dítětem
Jiné postupy ve výuce. Jiný systém hodnocení žáků.
jiný přístup k žákovi, netradiční přístup k učivu, žáci mají více zodpovědnosti za své učení a také více volnosti
jiný přístup učitelů k žákům a tak
jiný styl výuky, známkování, škola hrou apod
jiný systém výuky, více volnosti pro děti, nutná spolupráce rodičů, plnění projektů
Klade větší důraz na individuální přístup, motivaci, samostatnost při poznávání, výuce řazené do logických celků simulujících skutečný život (projektové vyučování).
komplexním přísupem k dítěti a jeho třemm složkám ...cit, vůle, rozum
lepší přístup kantorů, povzbuzení individuality, respektování svobody dítěte
méně dětí, individuální přístup, škola hrou
mensi trida, individualni pristup, slovni znamkovani
menší počet žáků ve třídě, používání výpočetní techniky, škola hrou
menší počet žáků, individuální přístup k dětem, jiný způsob vyučování
menší skupiny dětí více pracovních listů bez známkování
menším počtem žáků ve třídě, alternativní má dražší školné.
místem výchovy; výchovnými metodami; přístupem k žákům,
modernější, pokrokovější způsob vzdělání a výchovy, sebedůvěra, samostatnost, podnikavost, asertivita žáků
Může být organizována v blocích, více využívá spolupráce dětí i navzájem, nechává prostor najít si svůj přístup , názor, látka se vyučuje se v jiné posloupnosti, ctí vývojové stádium dítěte, nepožaduje po dítěti výkony, na které ještě nedozrálo atd
Myslím si, že alternativní výuka by měla především odhalit schopnosti žáků, které mají předpoklad k rozvoji a podporovat jej. Běžná výuka by měla zahrnovat vědomosti a zkušenosti všeobecného charakteru a využití.
Myslím si, že alternativní výuka využívá poznatky o funkci lidského mozku a snaží se je aplikovat při učení. Tedy že kromě klasickémo memorování poznatků je možné k problematice učení přistoupit i jinak.
myslím, že je kladen důraz více na jednotlivce, na to co si opravdu myslí... je mu ponechán prostor se vyjádřit a oceňuje se kreativita
Myslím, že se boří pravidla, kdy je žák pouze otrok systému.
Náplní výuky. Ne tolik obsahem, ale spíše způsobem, kterým výuka probíhá. Jiné může být i hodnocení, zkoušení...
Např. posílením interaktivní složky výuky, prezentační techniky atd.
Např. používají se přírodní materiály; dbá se více na individualitu dítěte
např.v metodách výuky,v nárocích na dítě,ve způsobu hodnocení slovně
narušováním tradičních hodnot, nesmyslnou "svobodou" a z ní vyplývající nedisciplinovaností, nedostatkem sebekázně, nízkou úrovní vědomostí
nechce se mi to vypisovat
nejsou zde například známky, jedná se "školu hrou"
Nejsou známky, striktně vymezené hodiny, děti jsou vedeny k samostatnému myšlení a tvorbě názorů
nemám dostatek vědomostí
Není zde tolik teorie, zabývají se i praxí, více podporují vytváření názoru u dětí, pomáhají jim se najít, apod.
netuším
netuším
Nevím
Nevim
nevím
nevim
nevím
nevím
nevím
nevim
nevím
neznámkuje se větší důraz na individualitu svoboda žáků
poskytuje dětem jiné (většinou lepší) možnosti k vzdělání se
Použití moderních technologií nebo věcí, které se bežně nepoužívají k výuce.
Používají se netradiční pomůcky, neprobíhá tradiçní výuka. Žáci mají větší možnost se rozvíjet. Atmosféra je volnější..
pristup k zakovi, metody hodnoceni
Pristup k zakum, rozvrzeni dne, zpusob vykladu latky a jeji procviceni, hodnoceni
Pro mě osobně jde především o to, že děti se nemusí chovat jako stádo. Mohou si volit, co, kdky, jakou formou mohou dělat. Je toho ale mnohem víc. Toto je pro mě asi nejdůležitější. Sama v současnosti zakládám v Brně základní školu. Ráda zodpovím i případné další otázky (jezekbezklece@seznam.cz).
Prostředí výuky, přístup pedagoga apod.
Především co do prostředí (ne nutně školní lavice), co do osoby pedagoga (nevynucená autorita) a co do vzdělávacího programu (snaha skloubit různé styly získávání poznatků).
Přístupem
respektování zvláštností dítěte a jeho individuálních potřeb, více aktivního zapojení ze strany dětí i rodin, podpora spolupráce místo soutěživosti, někde bývá i absence donucovacích forem - ale někdy mi přijde že respektování svobody dítěte bez absence jakýchkoliv "donucocavích prostředků!" vede k tomu, že děti neznají anerespektují hranice
Rozvíjí schopnosti žáků, vede je k samostatnosti i práci v kolektivu, tříbí myšlení, učitel není jen katem, ale hlavně rádcem.
sezení v lavicích, hodiny
slovní hodnocení, větší volnost
snad více názorných ukázek, více diskuzí, méně dětí ve třídě
Studenti si učivo více procvičují, výuka je zaměřena na věci praktické v životě
Svým přístupem k dítěti
teorie je hezka, ale zalezi na interpretaci a predevsim na uciteli. Teorie (neboli smer ci alternativa) je jen pomucka, spatnemu uciteli nepomuze a dobry se obejde i bez ni. Dulezite je zaky zaujmout a mit autoritu plynouci ze schopnosti, nikoliv strachu.
to já nevím
u alternativní se klade větší důraz na volnost při výuce, žáci mají možnost projevovat se více svobodněji, nejsou tak přísná pravidla při vyučování, může to lépe odhalit vlohy žáků na různé oblasti
Učební pomůcky Výukový plán Rozvrh hodin
učí individuálnímu přístupu k myšlení a rozvoji osobnosti
v alternativní výuce se žáci vzdělávají sami
v alternativních školách se více využívají praktické pomůcky, dítě si může vše osahat a vyzkoušet, pracuje na jednotlivých projektech
V naprosto odlišném přístupu k žákovi jako k jednotlivci.
v principech a přístupech ke vzdělávání
V přístupu učitele k žákovi, chodí se víc do přírody apod.
větší míra aktivity žáků a jejich spolupráce s učiteli volnější možnost výběru žáků dalších témat netradiční způsoby výuky (mimo školské zařízení, v přírodě, ve výzkum.ústavech, ve fabrikách,...)
Větší zapojování žáků do výuky, menší třídy, určitý filozofický směr, zvláštní osnovy.
více klade důraz na individualitu dětí, pedagogové jsou více nasazeni pro činnost, lepší vztah dítěte ke škole, mimopředmětové vztahy, praktická výuka
více komunikace, více řešení úkolů...
Více méně záleží na žácích co chtějí v danou dobu dělat, či probírat. Žák dostane měsíční plán, který musí splnit, ale rozvržení času je jen na něm.
více projektů, žáci přebírají větší míru zodpovědnosti za průběh výuky, více práce ve skupinách
Více rozvíjí dítě
více samostatnosti pro děti/studenty, více komunikace učitel-žák, vzájemný respekt
Více se pracuje individuálně, nebo naopak v různě velkých skupinách žáků, minimum frontální výuky.
více se zaměřují na praxi než teorii, snaží se dětem ukazovat věci názorně, ne z učebnic, prostě všechny ty blbiny, o kterých jste se bavily jednou v češtině se Strakovou, Domi ;D
výchova zaměřena na osobnost dítěte, důraz kladen nejen na kognitivní část kurikula, učení z života pro život
vyuziti modernicg technologii
využívá samostatnost a logické myšlení
Záleží na každé škole, ne všechny směry jsou stejné... Ale např. někde neznámkují čísly ale slovně, jinde nevedou lavice a učí se spíš hrou, žádné sešity...
zaměřena na jedince, větší prostor individualitě, vyzdvihnutí zájmů a kladů, jinak se pracuje, např, ve skupinách, blocích, někde i tvorba vlastních materiálů, apod.
Zaměření na výkon, či rozvoj osobnosti, vzdělávací cíle, postupy..
zřejmě se odlišují v přístupu, možná je tato výuka zábavnější, snaží se více studenta zaujmout, vysvětlení je názornější, není založena na tradičním "biflování", osobnější přístup ke studentům
žáci jsou obvykle vedeni s větším ohledem na jejich osobnost, klade se důraz na rozvíjení jejich schopností /v tom, v čem jsou dobří.../
žáci se neučí klasickým způsobem, je větší důraz na poznávání, rozvíjení mozku, zábavu atp.
5. Víte o některých alternativních školách existujících v Brně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 90 | 70,87 % | 70,87 % |
Ano | 37 | 29,13 % | 29,13 % |
6. Pokud ano, o kterých?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Waldorfská škola | 2 | 5,41 % | 1,57 % |
Dalton, Montessori | 1 | 2,7 % | 0,79 % |
Valdorf, Montessori, Dalton | 1 | 2,7 % | 0,79 % |
pokud se jako alternativní učební plán bere i tzv. Daltonský plán, tak mohu zmínit ZŠ Staňkova - znám z vlastní zkušenosti. O žádných dalších mi není známo, kdybych o ně měl zájem, našel bych si je na internetu. | 1 | 2,7 % | 0,79 % |
horácké náměstí, křídlovická, další vím, že jsou, ale ne konkrétně | 1 | 2,7 % | 0,79 % |
Waldorf | 1 | 2,7 % | 0,79 % |
leží nekde u detske nemocnice, nebo na Lesne... | 1 | 2,7 % | 0,79 % |
Valdorfská | 1 | 2,7 % | 0,79 % |
Waldorfská | 1 | 2,7 % | 0,79 % |
MŠ a ZŠ Sluníčko - montessori (chodili na koně), ZŠ a MŠ valdorf někde v Žabinách (ty na koně nikdy více) | 1 | 2,7 % | 0,79 % |
ostatní odpovědi | 26 | 70,27 % | 20,47 % |
7. Je možné tyto instituce navštěvovat po celou dobu vzdělání (předškolní - středoškolské?)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 35 | 27,56 % | 27,56 % |
Nevím | 34 | 26,77 % | 26,77 % |
Spíše ano | 28 | 22,05 % | 22,05 % |
Určitě ano | 25 | 19,69 % | 19,69 % |
Určitě ne | 5 | 3,94 % | 3,94 % |
8. Při rozhodování o vzdělání svého dítěte, poslal(a) byste ho do alternativní školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 9, Ne → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 70 | 55,12 % | 55,12 % |
Ano | 57 | 44,88 % | 44,88 % |
9. Proč ano?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Více tvořivosti
aby neztratilo přirozenou touhu po objevování, pro individuální přístup
Ano i ne. Těžká otázka, alternativní školy mají svá plus i mínus. Kdybych na svém dítěti pozoroval, že je pilné a schopné dělat samo na sobě, tak by byla alt. škola dobrou volbou. Když bych měl doma neschopného tupce, šel bych raději na jistotu a volil bych standartní vzdělání. Záleží také na pověsti jednotlivých škol, zda-li by takové vzdělání vyneslo kýžený efekt.
bude záviset od toho, jestli mé dítě bude mít speciální požadavky
celou dobu svého "vzdělávání" na základce jsme jako dítě toužila po jiném systému
Dítě zde dostane něco víc, než "jen" teorii. Navíc to není prostředí plné stresu.
Chci kvalitní vzdělání
chci, aby moje děti byly vychovávány v jiném systému než já = neptat se, držet hubu a krok - bylo těžké se toho zbavit
Chodil jsem tam a vím, že pro některé (děti co jsou trošku jiné) je to lepší
chtěla bych, aby se mému dítěti ve škole více věnovali, aby byl přístup učitel-žák kamarádštější
Chybí vám tam možnost "nevím". Zatím nejsem rozhodnut. Není dostatek informací.
individualni pristup, rozvijeni talentu toho ktereho ditete
Je svobodnější,přístupnější,tvořivější - ale možná se hodí více pro děti,které byly od narození vychovávány tvořivě,což o všech neplatí
Je to kvalitni
Je to možnost, kterou by bylo vhodné zvážit. V tuto chvíli nemám dostatek informací.
Je to něco jiného než klasická frontální výuka na běžné ZŠ. Líbí se mi moderní pomůcky, samostatnost dítěte a způsob práce...
jeví se mě lepší, než klasická škola
Kdyby v mém okolí byla tato možnost, využiji jí ráda, nestresuje tolik děti, základem je příjemná atmosféra, což v některých školách není
Kladou větší důraz na jednotlivce, jeho povahu, schopnosti, talent a podle toho jej také hodnotí.
Klasické školy dost upadají
Klasický vzdělávací systém nepodporuje osobnost, kreativitu, vytváří atmosféru strachu Za důležité považuji vložení důvěry v osobnost a schopnosti dítěte s vírou, že bude směrováno tam, kde bude rozvíjet svoje individuální schopnosti
lepší přístup kantorů, povzbuzení individuality, respektování svobody dítěte
Líp se naučí prezentovat a vysvětlit svoje názory, chápat složitější věci ....
Mám raději neautoritativní způsob výchovy i vzdělávání, rozvoj individuálních schopností než klasickou často ponižující výchovu. Jedinou mojí obavou zůstává, zda-li bude mít dítě dostatek znalostí pro další studium.
musela bych si ale najít a zjitisti více informací, které by potvrdily mé domněnky
musela bych si o teto viucezjistit vic ale myslim ze ano
Myslím že by se v reformní škole naučilo více,lépe a víc by si pamatovalo, než v klasické...
myslím, že alternativní školy mohou být v lecčem přínosné
Myslím, že alternativní vzdělávání může mému dítěti nabídnout víc. Ve všech oblastech.
Myslím, že úroveň některých základních škol je tristní. Na druhý stupeň zš bych dítě poslala na osmileté gymnázium.
Na předchozí otázku neodpovídám příliš jistě, obě varianty mají své klady a zápory a asi bude rozhodovat konkrétní zaměření a povaha dítěte. U alternativních škol považuji za výhodu právě práci a výchovu v menším kolektivu, tedy především možnost učitele reagovat konkrétně na potřeby a vývoj jednotlivce. Také si myslím, že učitelé na těchto školách jsou více ,,zapáleni" pro věc a mají i vyšší ambice, vzdělání a chuť řešit s žáky jejich problémy.
Nechci mít ze syna tupého ovčana.
neúspěch v tradičním systému
nevím
pokud bych si myslela ze je to dobra volba, proc ne?
poskytnutí lepšího vzdělání
Pouze na prvním stupni či na celé ZŠ, ale už ne na střední škole. Alternativní školství podporují určitě v dětech zvídavost a samostatnost, ale bohužel český systém vzdělávání není takto nastaven i v pozdějších stupních, proto bych pro střední stupeň volila klasické gymnázium.
pouze v případě, že by to bylo dítě, které to nějakým způsobem potřebuje, které by v běžném školství neobstálo
Právě z důvodů, které byly výše popsány jako odlišnosti od "klasické" školy.
Protože bych očekávala individuálví přístup.
Protože chci, aby bylo na svůj dospělý život co nejlépe připraveno a věřím, že alternativní škola dovede tuto funkci splnit lépe než tradiční.
protože jsem sama prošla kurzy Monessori pedadogiky
protože na tradiční škole vidím spoustu nevyýhod a nedostatků
protože tam není odpověď "nevím"
Přijde mi výuka zajímavá a líbí se mi přístup pedagogů
Psala jsem již výše. Je pro mě důležité, aby si mé dítě mohlo volit, aby bylo svobodné.
respektování zvláštností dítěte - do úrovně MˇV a 1.st. ZŠ, nevím o střední škole, pak mi připadají děti z alternativ.škol nepřipravený na systém, který následuje, chybá mi naávzanost systému vzdělávání
Spíše ano, po pečlivém prostudování výukové metodiky a znalosti mého konkrétního potomka. Hlavní přínos alternativních škol vnímám v rozvíjení kreativity, samostatnosti a kooperativity v dětech.
Spíše by to záleželo na vlastnostech dítěte a jeho schopnostech, nicméně pokud by tato možnost byla finančně dostupná, neváhal bych.
V předchozí odpovědi bych potřebovala ještě políčko "Ano, ale...". Nejsem zastáncem vyloženě alternativního školství, líbí se mi některé principy, ale současně si myslím, že je i "běžné" školy zařazují do výuky. Proto přímo do alternativní školy bych dítě neposlala, ale do školy, která využívá něco z alternativní pedagogiky ano.
Vetsina ucitelu je dnes malo schopnych z pedagogickeho hlediska. Kvalitni ucitele si hledaji lepe placena mista s nadanejsimi zaky.
větší připravenost pro život, individuální přístup k dítěti
viz. odpověď 4, plus individ. přístup
výhodnější do života
z vlástní zkušenosti, nelíbí se mi ani trochu současný školský systém
zatím jsou velmi drahé .. ale ano, chci svým dětem poskytnout nejlepší možné podmínky pro jejich rozvoj a "vzdělání"
10. Proč ne?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
?
..
Bez sebekázně a pracovitosti se toho moc dosáhnout nedá a to tyto školy nenaučí.
Bojím se, že by dítě bylo znevýhodněno v navazujícím vzdělání oproti dětem z běžné školy. Časem se to možná osvědčí, ale v současnosti si nejsem jistý, jestli je to lepší, než běžná výuka.
Co neznám, nemůžu nabízet dětem. Pokud by se mi ale dostalo náležité osvěty, pak by mohlo být vše jinak.
Dávám přednost klasice
Domnívám se, že pro dítě je pak extrémně těžké zapojit se do "normálního" prostředí. Znám několik lidí, kteří navštěvovali alternativní školy - dva z nich po přechodu na střední školu skončili v psychiatrické léčebně (neunesli tlak na tradičním gymnáziu), jiní nebyli schopni na jiném typu škol studovat (hovořit před mnoha lidmi, neosobnost vztahu mezu ičtelem-žákem atp.)
domnívám se, že tradiční školství má více výhod
Chtel bych aby se me dite vzdelavalo jak ja.Protoze nejlepsi cas zivota zazil jsem behem studia.
i přes některé výhody podle mě spíše převažují negativa, kdy se žáci nenaučí příliš disciplině při vyučování, nemají všeobecně velké znalosti a také přechod na běžnou školu vyššího stupně je pro ně pak velký problém
Je to individuální případ od případu, myslím, že syn potřeboval přísnější řád
Jelikož jsem byla na praxi v programu Začít spolu a viděla jsem, že paní učitelky neumí dodržovat to co by měl tento program přinášet - program sám o sobě není špatný, ale tak jak to fungovalo v několika třídách, které jsem navštívila, byli jednoznačně znevýhodňováni slabší žáci - ne ti kterým nejde učení, ale ti neprůbojní - když pracovali v centrech, tak je paní učitelka vůbec nekontrolovala a jeden velmi průbojný žák nedal ostatním příležitost a celé jim to nadiktoval - tohle podle mého názoru dětem nic nedá - mám syna v první třídě a ačkoli mám v dosahu bydliště i alternativní školy, chodí do školy klasické
Jsem v tomto směru konzervativní, upřednostňuji tratiční výuku. Jsem přesvědčena, že pokud je kvalitní učitel, je tradiční přístup plně vyhovující.
Jsem zastancem klasicke vyuky
Jsem zvyklá na tradiční školu a výchovu.
klasická škola je osvědčená
máme v místě bydliště pouze MŠ takže bych nenašla další nástavbu pouze daleké dojíždění, které není možné
Moc mě to neoslovuje
možná do křesťanské, kvůli výchově ke kázni
Musela bych si zjistit informace oč se konkrétně jedná. Pokud by se mi styl a systém toho vzdělání líbil pak bych rozhodnutí klidně změnila
Myslím si, že běžné vzdělání připraví dítě na život ve společnosti lépe.
Myslím si, že klasická škola dítěti nejlépe přiblíží setkávání se všemi sociálními i inteligenčními (omlouvám se ten výraz, ale nenapadá mě lepší) typy. U alternativních škol, kde se děti stýkají víceméně jen s dětmi podobně smýšlejících rodičů, hrozí skleníkový efekt.
Myslím si, že kolektiv je pro dítě velice důležitý. Ani církevním školám moc "nefandím".
myslím, že dítě by pomo mělo větší problém se začlenit do kolektivu na gymnáziu nebo na střední škole. Také by nebylo zvyklé na metody výuky na státních školách, mělo by pak špatné známky. Neumělo by se učit.
Myslím,že dítě si zvykne na pohodlnější ,výše uvedené postupy a na vyšším stupni školství nebude zvládat
nedůvĕra
Nejsem si jist, jestli dostatečně jejich výuka dostatečně pokrývá požadavky středních škol a univerzit (problém návaznosti)
Nejsem si jistá, jestli děti po ukončení alternativní školy mají stejné šance opět najet při dalším vzdělání na klasický způsob vzdělávacího systému.
Nemám dostatek informací, abych mohla posoudit, jestli by takové rozhodnutí bylo správné.
nemám malé děti
nemám potřebu, osobně, snad jen kdyby nebyla jiná možnost
Nemam s nimi osobni zkusenost, ale myslim si, ze dite neziska navyky, ktere byziskat melo, a v prubehu dalsiho vzdelavani, pokud by probihalo klasickou nebo jinou reformni cestou, by bylo ve znevyhodnene pozici.
Nevěřím na alternativu ve vzdělání... Věřím na učebnici, tužku a papír...
nevěřím tomu
nevěřím, že by bylo schopno se tolik naučit a aplikovat to pak ve vyšších stupních studia
Nevidím k tomu v této chvíli žádný rozumný důvod.
nevím
nevím co od toho očekávat
nevím o co jde
nevím, chci aby chodilo do normální školy.
nevím, jakou kvalitu očekávat
nevím, jestli bych mohla tomuto typu výuky důvěřovat
Optimálně bych zvolil možnost "nevím", kdyby taková existovala. Nemám o tomto dostatek informací, abych si udělal názor. Až taková doba nastane, tak si nejprve zjistím dostatek informací a pak se teprve rozhodnu. Rozhodně však "reformní výuku" neodmítám.
pokud by mělo vývojové problémy, tak ano
Pracujem v oblasti neformalneho vzdelavania stredoskolakov (organizacia korespondencnych seminarov) - a vidim, ake su vysledky deti z "tradicnych" vs. "alternativnych" skol. Vykon decak z alternativnych skol v oblasti prirodnych vied je o poznanie horsi nez z tradicnych...
problém při přechodu na klasickou školu
proc jo?
proto
Protože ne
Protože není adekvátní návaznost SŠ vzdělávání a dítě je pak více "ztraceno" při klasické výuce
protože nevim
Protože si mslím, že by to dítě nemělo pak snadný vstup do života, protože nezažilo to, co se normálně děje na tradičních školách.
protože vůbec netuším, v čem se liší od standardních škol a nerada bych, aby měly děti v budoucnu problém začlenit se do "normální" školy, třeba při přestupu ze základní na střední popř. na vysokou školu
Původně jsem chtěla napsat "nevím", nicméně tato možnost chybí. Prozatím o dané problematice namám dostatečné informace, abych se mohla rozhodnout.
Raději bych využila klasického vzdělání, nejsem příliš přesvědčená o kvalitě výuky alternativních škol
radši normální
Spíše ne, s ohledem na nedostatečný výběr škol středoškolského typu Také preferuji pouze určité zásady alternativního vzdělání..
Školství v ČR nemá špatnou úroveň, a v případě, že forma alternativy zde není až po stupeň vysoké školy, tak se člověk z alternativní školy hůře zapojí na dalším stupni vzdělání do standardního způsobu výuky.
školy jsou soukromé - vytržení dítěte z většinového kolektivu, setkávají se jen s dětmi z lépe situovaných rodin
To jsem už dostatečně vysvětlil v předchozích bodech, domnívám se, že to není příliš vhodný způsob výuky. Jediné klady bych viděl v jakési výuce samostatnosti, kterou tyto školy pravděpodobně poskytují, ovšem řekl bych že je to spíš „rozmazlování".
Uplatnění po ukončení docházky
Už několik generací se něco dělá tak, tak proç to menit. Klasicka skola je pripravou na gymnazium a vysokou skolu. Deti z alternativnich skol nemaji poneti o realnem zivote, jsou sice klidnejsi a mene stresovane, ale taky lehce mimo
V ČR na tento způsob vzdělávání v současné době nejsou připraveni a to nejen děti a jejich rodiče, ale i pedagogové. Směr výuky není dotažen, působí chaoticky, žáky rozvrstvuje na ty, co dělají pro zbytek kolektivu a ty, co pouze opisují.
věřím v normální školství
viz výše
Vzhledem ke své 40 leté pedagogické praxi bych dala přednost tradiční výuce.
Z nedůvěry v možnosti pokračování v dalším vzdělávání podle jeho volby.
záleží na typu školy
zaměření
Zatím nejsou střední školy, proto si myslím, že když bude dítě chodit na ZŠ alternativního typu, bude se velmi těžce začleňovat do klasického typu výuky na SŠ. A v zhledem k tomu, že se budeme stěhovat na vesnici, budu hlásit děti na místní ZŠ jak z hlediska blízkosti od bydliště tak i z toho důvodu, aby si ve škole našly kamarády
11. Myslíte si, že je veřejnost informována o reformních školách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 103 | 81,1 % | 81,1 % |
Ano | 24 | 18,9 % | 18,9 % |
12. Měl(a) byste zájem o tyto informace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 82 | 64,57 % | 64,57 % |
Ne | 45 | 35,43 % | 35,43 % |
13. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 92 | 72,44 % | 72,44 % |
Muž | 35 | 27,56 % | 27,56 % |
14. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 - 40 let | 71 | 55,91 % | 55,91 % |
15 - 20 let | 28 | 22,05 % | 22,05 % |
Více než 40 let | 24 | 18,9 % | 18,9 % |
méně než 15 let | 4 | 3,15 % | 3,15 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.