Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Trávení volného času na elektronických zařízeních

Trávení volného času na elektronických zařízeních

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Nicola Bodnárová
Šetření:01. 01. 2016 - 15. 01. 2016
Počet respondentů:243
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.87
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

máte před sebou dotazník pro širokou veřejnost, jehož účelem je zjistit, kolik volného času v dnešní době lidé tráví na elektronických zařízeních. Celý dotazník je dobrovolný a anonymní.

Děkujeme za vyplnění!

 

Odpovědi respondentů

1. Věnujete se ve svém volném čase el. zařízením každý den?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano22391,77 %91,77 %  
ne208,23 %8,23 %  

Graf

2. Co je příčinou použití el. zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
potřebuji něco najít na internetu20785,19 %85,19 %  
komunikuji skrz sociální sítě18776,95 %76,95 %  
vyhledávám na internetu informace18274,9 %74,9 %  
poslouchám hudbu14760,49 %60,49 %  
dívám se na filmy12451,03 %51,03 %  
hraji hry9739,92 %39,92 %  
nudím se, snažím se zbavit přebytečného času8032,92 %32,92 %  
e-book3514,4 %14,4 %  
jiné2911,93 %11,93 %  

Graf

3. Výhody používání el. zařízení:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zdroj informací21087,87 %86,42 %  
komunikace s přáteli/rodinou20083,68 %82,3 %  
dozvím se zajímavé věci, o kterých jsem nevěděl/a14962,34 %61,32 %  
přijdu do styku s novými lidmi5422,59 %22,22 %  
jiné187,53 %7,41 %  
nevidím žádné výhody41,67 %1,65 %  

Graf

4. Kolik času denně el. zařízením věnujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-3 hod10844,44 %44,44 %  
3-5 hod6225,51 %25,51 %  
více5522,63 %22,63 %  
0-1 hod187,41 %7,41 %  

Graf

5. Jaká el. zařízení používáte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
telefon20986,36 %86,01 %  
notebook18074,38 %74,07 %  
stolní PC9338,43 %38,27 %  
tablet6928,51 %28,4 %  
herní konzole218,68 %8,64 %  
jiné83,31 %3,29 %  

Graf

6. Přijde Vám tento způsob trávení volného času plnohodnotný?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11647,74 %47,74 %  
ano8133,33 %33,33 %  
nad tím jsem nepřemýšlel/a4618,93 %18,93 %  

Graf

7. Dáváte přednost trávení času na el. zařízeních nebo jiným aktivitám?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jiné aktivity19383,19 %79,42 %  
trávení času na el. zařízeních3916,81 %16,05 %  

Graf

8. Jak trávíte svůj volný čas, pokud zrovna nepoužíváte el. zařízení?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
s přáteli16970,71 %69,55 %  
s rodinou15765,69 %64,61 %  
procházka12953,97 %53,09 %  
čtení knih12753,14 %52,26 %  
zájmové kroužky/sport11246,86 %46,09 %  
učení do školy9037,66 %37,04 %  
jiné5924,69 %24,28 %  

Graf

9. Umíte si představit život bez el. zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ačkoliv by to byl malý problém12852,67 %52,67 %  
absolutně ne8836,21 %36,21 %  
nepochybně, bez jakýchkoliv potíží2711,11 %11,11 %  

Graf

10. Domníváte se, že se u Vás mohla vyvinout závislost na el. zařízeních?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
možná ano11045,27 %45,27 %  
jsem si jist/a, že ne7530,86 %30,86 %  
ano, opravdu mám ten dojem3614,81 %14,81 %  
nad tím jsem nepřemýšlel/a229,05 %9,05 %  

Graf

11. Zkusil/a jste někdy omezit čas trávený na el. zařízeních?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13957,2 %57,2 %  
ne10442,8 %42,8 %  

Graf

12. K čemu myslíte, že vede nadměrné používání el. zařízení?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevim145,81 %5,76 %  
K závislosti 114,56 %4,53 %  
Závislost 104,15 %4,12 %  
K demenci52,07 %2,06 %  
odtržení od reality41,66 %1,65 %  
.31,24 %1,23 %  
Lenost20,83 %0,82 %  
-20,83 %0,82 %  
zdravotní problémy20,83 %0,82 %  
Antisocializace10,41 %0,41 %  
ostatní odpovědi Ke ztrátě sociálních dovedností.
Zhoršení fyzické komunikace
Závislosti na el.zařízení, neplnění určitých povinností které se mohou podepsat na úspěchu člověka jak ve školním tak kariérním životě
k blbnutí
ztrata dovednousti komunikace lidi z oci do oci
k přibývající váze a prokrastinaci
Že žijeme jenom ve světě elektroniky a přitom si neuvědujeme, co je pro nás to důležité.
Závislost, obsolutní nezájem o okolí
K zapimenutí na reálný svět kolem nás
že dnešní generace malých dětí nezná nic jiného, než hraní na PC.
Vytvoření závislosti
Izolace od společnosti, ztráta schopnosti komunikovat s ostatními
omedzenie komunikacie a osobneho kontaktu
,,K zblbnutí.´´
odpoutání od reality, normálního světa, závislost, kažení očí
Degenerace
od závislosti přes ovlivnění ostatních oblastí života až po zdravotní komplikace
Lidé přestávají vnímat okolí.
K závislosti na něm
k závislosti bez Ktere pak člověk není schopný žit
omezení reálných sociálních kontaktů, ztráta kontaktu s realitou, asi zdravotní problémy (jde-li o závislost)
Lide spolu uz nebudou komunikovat osobne, ale jen pres soc.site
Závislosti.
obezita, špatná komunikace při osobním styku, zdravotní potíže
K ničemu, je to nástroj k podnikání
Neschopnost běžné komunikace, vnímání reality jiný pohledem.
Ke ztrate osobniho styku a komunikace mezi lidmi.
To netusim
K mentalite lidi :-D
Závialost
Nekomunikace lidí mezi sebou.
omezení vnímání okolních světa
K blbosti. Kazdy bude jednou tak zavysli, ze se budou zdravit jen pres facebook a podobne socialni stranky.
Závislost, zdravitní problémy
Omezuje mozkovou aktivitu
Komunikace
degeneraci
k ignoraci okolního světa a odcizení lidí
Závyslost
člověk zblbne
Ke ztrátě času
zavist, obezita, lenost, trochu i debilita
Už neví, co je realita
K závislosti, špatná psychika
Myslím si, že lidé zapomínají díky virtuálnímu světu "přes SMSky" na svět skutečný a mnohdy, když řeší stejnou situaci, tak po netu si s ní dokáží v klídku poprat a v reálu jsou úplně zhroucení.
zdravotní a psychické změny, odtažení od reality
K začlenění el. z. do běžného života.
nevhodné trávení volného času
K vybíjení baterie, jinak to zdravého člověka neovlivňuje.
zdravotní problémy, sociální problémy
k nicemu spatnemu, vyuzivam je predevsim k ziskavani informaci, uceni se novym vecem, jazykum atd
K demenci, některých lidi , mají jen Fb a nebaví se v normálním živote
Problémům v osobní komunikaci.
k ztrate casu
k poškození zraku, narušení mezilidských vztahů,
např. narušení spánkového režimu
k závislosti na nich?
k závislosti a nemožnosti si najít jinou zábavu např. když vypadne internet
neochota setkávat se s lidmi
k nicemu
to je různé
K otupěkosti.
k žití virtuáního života místo reálného
v dnešní době se bez toho prostě fungovat už nedá
zhoršení zdraví, plýtvání časem
izolace, závislost
K digitální demenci
k lenosti, pohodlnosti, nedodržování předem stanovených věcí-termínů, k degeneraci v určitých oblastech lidské činnosti-povahy
vede to k závislosti člověka k dané věci, dále to omezuje aktivity
uzavřenost a zapomínání na realitu
k tomu, že se pak přestaneme kontrolovat, a nakonec budou stroje ovládat nás
bolesti hlavy, zhoršení zraku, ztráta reality
nevzdelanost
k většímu rozhledu
Ztrate pratel, tloušťka, špatný zrak apod
Ztráta reálného setkávání se s přáteli/rodinou.
zhoršení fyzické kondice, zhoršení sociálních vazeb a chování
Vede k očním komplikacím.
K uzavírání se sám do sebe.
Ke zkažení očí
zhorseni normalni mezilidske komunikace
Záleží způsob používání. Mě to dovedlo ke znatelnému zlepšení angličtiny ve velmi krátké době.
Sociální odloučení, odtržení od reality, psychické problémy, únava těla, snížení schopnosti přemýšlet, méně času věnovaného péči o sebe a o své okolí...
nezájem o opravdu podstatné věci a dění okolo
...
obecně k obezitě? sociálnímu odloučení?
k chorobám opornopohybového aparátu, k psych. závislosti, "žrút času"
Rozhodně k nadměrnému opotřebení "el. zařízení".
Degenerace a závislost.
Závislost, asociální chování
člověka už nebaví běžné činnosti - papírové knihy, stolní hry, návštěvy přátel
k obezitě :D .. ale i když vypadá že trávím na el. zeřízení hodně času tak si myslím že mi to v důsledku šetří čas
zblbnutí
nedoststek kontaktu se skutečnými lidmi
zakrnění dolních končetin, větší stres, větší informovanost o dění ve světě (ovšem z ověřených zdrojů)
?
gd
Ničemu
ztráta přátel, snížení pohybu
závislost, bolest hlavy, nesoustředěnost
K degeneraci.
b
neumí navazovat vztahy, neumí si ve volném čase hrát, ztráta kreativity
Otázka je, co je nadměrné :-) Pokud člověk nezanedbává práci, přátele, atd., tak v čem je problém?
zkažený zrak
Demenci
k negramotnosti
Osamoceni
nuda
Ztráta přehledu o reálném světě např. ale bylo by toho na seminární práci a z důvodu nedostatku tohoto bodu v této anketě bych jen chtěla upřesnit, že třeba sice trávím na el. zařízení hodně času, ale 90% z toho si na něm čtu.
zhoršení zraku, prokrastinace - pokud na něm opravdu nepracujete v práci, blokování opravdového života
neschopnost sociálních vazeb, civilizační choroby
Nevím, jelikož elektrické zařízení je například i lednička, pračka nebo fén na vlasy a opravdu netuším, k čemu vede například nadměrné používání mikrovlnky.
netuším
upadání gramotnosti, úpadek přímé komunikace mezi lidmi, demence
K závislosti, k odtrhnutiu sa od skutočného života.
lidé se mezi sebou méně baví
závislost, člověk pak ani neví jaký je skutečný svět
..
To seš takovej debil, nebo je ti prostě 13 let? Na takhle debilně položené otázky jsem ještě neodpovídal...
ztrata zajmu o aktivity jako treba cetba
asi vede lidi k přechodu k televizi která je také elektronické zařízení :D
K odtrhnutí se od reality a skutečných hodnot.
stres, ztráta času
izolace od reálného světa, zdravotní potíže
K mnohem pohodlnějšímu životu.
Méně se věnuji četbě.
ztráta přátel v reálném světě, únava, monotónnost
pohodlnost, dětská obezita, potíže s komunikací mezi lidmi
ztráta osobního kontaktu mezi lidmi
Ztráta kontaktu se skutečným světem
omezeni osobniho kontaktu, narusovani aktivit
k závislosti, bolestem hlavy a očí a k sociálnímu odloučení
závislost, neschopnost samostatně myslet
podle toho, jak se el. zařízení používá, ale určitě např. zhoršení zraku, bolest hlavy...
Nicemu
komunikace s přáteli
problémy s páteří, s očima, potlačení důležitých mozkových aktivit
sociální deformace, nezdravý životní styl
Není čas na učení
k problémům sociální interakce face to face
závislost, sociální izolace
K zblbnutí
odcizení
špatné zdraví, závislost, nedostatek času
melo pohybu,
obezitě, neschopnosti,lidí komunikovat osobně, za anonymitu se může schovat každý, nebezpečí na entu
ke ztrátě času pro důležitější věci
k zjednodušování pohledu na svět
K slepotě
Myslím, že užívání elektroniky vede především u mladistvých k problémům se soustředěním, k roztěkanosti.
j
člověk žije víc ve virtuálním světě než v realitě
poškození zraku, páteře... závislost
Zhoršení zraku, nadváha, ztráta přátel
Vývoj technologií, zkažená generace, kdy děti sedí u počítače a nevědí, co je to hrát si venku s kamarády.
Otupělost, nezájem o okolí
fyzické problémy (bolest zad a očí), poruchy komunikace se živými lidmy
Nižší úroveň komunikace (živé) s ostatními lidmi
k odpoutání od reálného světa a ztráta "normálních" prožitků ze života
k obezitě
Antisocialita
závislost, izolace
malo pohybu, poskozeni zraku
ménè pohyb
K vyčerpání
k zešílení
neschopnost přímé osobní komunikace, ztráta kontaktu s realitou
k asocializaci, obezitě, epilepsii
je to žrout času
Apatie, odmítání skutečných lidí a kontaktů
pasivita
K vytvoření závislosti
žití ve virtuálním světě
Ztráta času
Lenivost, vady zraku.
hemeroidy
Odosobnění reálné komunikace
Vady očí.
Možné sociální či zdravotní problémy
k společenské disociaci
k nudnemu zivotu
K odcizeni se mezi lidmi, uz si neumi normalne povidat bez telefonu v ruce
Závislosti, odloučení od rodiny a přátel
závislost, omezení komunikace z očí do očí, nedostatek pohybu
K otupělosti vnímání okolního světa.
odbourání od okolí
18777,59 %76,95 % 

Graf

13. Schvalujete el. zařízení u dětí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale samozřejmě do jisté míry17069,96 %69,96 %  
ne, neschvaluji5723,46 %23,46 %  
ano, nemám s tím žádný problém166,58 %6,58 %  

Graf

14. Pohlaví:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena14560,67 %59,67 %  
muž9439,33 %38,68 %  

Graf

15. Věková kategorie:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-2513958,65 %57,2 %  
26-354920,68 %20,16 %  
více3514,77 %14,4 %  
0-15145,91 %5,76 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Jak trávíte svůj volný čas, pokud zrovna nepoužíváte el. zařízení?

  • odpověď učení do školy:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0-15 na otázku 15. Věková kategorie:

11. Zkusil/a jste někdy omezit čas trávený na el. zařízeních?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0-15 na otázku 15. Věková kategorie:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věnujete se ve svém volném čase el. zařízením každý den?

2. Co je příčinou použití el. zařízení?

3. Výhody používání el. zařízení:

4. Kolik času denně el. zařízením věnujete?

5. Jaká el. zařízení používáte?

6. Přijde Vám tento způsob trávení volného času plnohodnotný?

7. Dáváte přednost trávení času na el. zařízeních nebo jiným aktivitám?

8. Jak trávíte svůj volný čas, pokud zrovna nepoužíváte el. zařízení?

9. Umíte si představit život bez el. zařízení?

10. Domníváte se, že se u Vás mohla vyvinout závislost na el. zařízeních?

11. Zkusil/a jste někdy omezit čas trávený na el. zařízeních?

12. K čemu myslíte, že vede nadměrné používání el. zařízení?

13. Schvalujete el. zařízení u dětí?

14. Pohlaví:

15. Věková kategorie:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věnujete se ve svém volném čase el. zařízením každý den?

2. Co je příčinou použití el. zařízení?

3. Výhody používání el. zařízení:

4. Kolik času denně el. zařízením věnujete?

5. Jaká el. zařízení používáte?

6. Přijde Vám tento způsob trávení volného času plnohodnotný?

7. Dáváte přednost trávení času na el. zařízeních nebo jiným aktivitám?

8. Jak trávíte svůj volný čas, pokud zrovna nepoužíváte el. zařízení?

9. Umíte si představit život bez el. zařízení?

10. Domníváte se, že se u Vás mohla vyvinout závislost na el. zařízeních?

11. Zkusil/a jste někdy omezit čas trávený na el. zařízeních?

12. K čemu myslíte, že vede nadměrné používání el. zařízení?

13. Schvalujete el. zařízení u dětí?

14. Pohlaví:

15. Věková kategorie:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bodnárová, N.Trávení volného času na elektronických zařízeních (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://traveni-volneho-casu-na-elek.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.