Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Trh šperků

Trh šperků

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Petříková
Šetření:22. 02. 2019 - 04. 03. 2019
Počet respondentů:409
Počet otázek (max/průměr):15 / 11.27
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:76,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

ráda bych Vás poprosila o vyplnění následujícího dotazníku. Jsem studentkou Ekonomické fakulty VŠB-TU v Ostravě, obor Marketing a obchod. Dotazník je určen pro lidi starší 15 let.

Šperk lze definovat jako výrobek z drahých kovů a drahých kamenů. Mezi šperky není začleněna bižuterie, jelikož se jedná se o ozdobné oděvní doplňky vyráběné z kovu, skla, kůže a dalších materiálů. Pro výrobu šperků je dle zákona řazeno z materiálů pouze zlato, stříbro, platina či slitiny těchto kovů, které mohou být doplněny drahými kameny. Mezi šperky také nejsou zahrnuty hodinky.

Předem děkuji za spolupráci, ochotu a Váš čas,

Bc. Jana Petříková

Odpovědi respondentů

1. Nosíte či nakupujete šperky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Nosím a nakupujiotázka č. 2, Pouze nosím → konec dotazníku, Pouze nakupujiotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nosím a nakupuji25762,84 %62,84 %  
Pouze nosím10926,65 %26,65 %  
Pouze nakupuji4310,51 %10,51 %  

Graf

2. Jaké značky šperků znáte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

AE, Swarowski nebo no name bižuterii

Alo diamonds Swarovski

Alo diamonds

alo diamonds

ALO diamonds

Alo diamonds

ALO diamonds

Alo diamonds

ALO diamonds

ALO diamonds

ALO diamonds

ALO diamonds

Alo diamonds, Klenoty Aurum, Pandora

Alo Diamonds, Klenoty Aurum, Pandora,

ALO diamonds, Pandora

ALO diamonds, Pandora, Swarovski

Alo Diamonds, Swarovski, Diesel, Lee Cooper, Tommi Hilfiger, Boss, Armani, Stream

ALO Diamonds, Swarowsky, Preciosa

Aurum, Pandora

Aurum, pandora, swarovski,

Bijou brigitte,

Bisaku, od umeleckych kovaru apod.

boss, armani, cK, festina, gucci, lacoste, kors, swarovski, pandora, ...

Bvlgari, Tiffany, Cartier

Cartier

Cartier

Cartier

Cartier

Cartier, Pandora

cartier, pandora, swarovski, rosefield

Cartier, Pandora, Tous

Cartier, Swarovski, Český granát

Cartier, Thomas Sabo, Pandora

Cartier, tiffany, chanel, klenoty aurum, pandora, swarowski, benetto

dawdawdaa

DKNY

DKNY, Esprit, Guess

Esprit

Esprit, Guess

Granát turnov, jinak nevím, nenakupuji šperky kvůli značce.

Gues

Guess

Guess

Guess , pandora, DKNY

Guess, Cartier, DKNY, Swarovski, Fossil..... je jich moc....

I am, Six

jitka kudláčková, alo diamonds

Klenoty

Klenoty Aurum

klenoty aurum

Klenoty aurum

Klenoty Aurum, ALO diamonds

klenoty Aurum, Pandora

Klenoty Aurum, Pandora, Zlatnictví Ivo Kubis, ALO Diamonds, Swarovski

Klenoty Aurum, Swarovski, Alo Diamonds

Klenoty Aurum, Swarowski, ALO diamonds

Lucky team. TOUS, ALO diamonds, TIffany & Co., Eppi, Cartier

Morellato, brilio, scream

nausnice, piercing, nahrdelnik, broz, naramek, prstynek

nemám známou značku

nemohu si vybavit

Nemohu si vybavit

nepamatuji si žádnou, nenakupuji "podle značek" a moderní šperky mě neoslovují

Nevím

nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím

nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím

Nevím, od každého něco

Nevybavuji si

Nevybavuji si. Nakupuji spíš kvalitu než značku.

Neznám

Neznám

NEZNÁM

Neznám značku. Nakupuji dlouhodobě u svého zlatníka

Neznám značky šperků, nakupují dle výběru ve zlatnictví, značce šperků nevěnuji žádnou pozornost

Neznám. Preferuji ruční výrobu nezávislých tvůrců.

pandora

Pandora Tous Swarovski

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

pandora

pandora

pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora

Pandora-ale ja ji nenosím, ja mam bižu

Pandora, ALO diamonds

Pandora, Alo diamonds

Pandora, ALO diamonds

Pandora, ALO,...

Pandora, Cartier

Pandora, DKNY

Pandora, DKNY

Pandora, Guess

Pandora, klenoty aurum, alo diamonds, pressence

Pandora, Klenoty Aurum, Rýdl

Pandora, Swarovski

Pandora, Swarovski

Pandora, Swarovski

Pandora, Swarovski

Pandora, swarovski

Pandora, Swarovski

Pandora, Swarovski

pandora, swarovski

Pandora, Swarovski

Pandora, Swarovski

Pandora, Swarovski

Pandora, Swarovski

Pandora, Swarovski

Pandora, Swarovski

Pandora, Swarovski, Alo diamond,

Pandora, swarovski, alo diamond, esprit

Pandora, Swarovski, ALO diamonds

Pandora, Swarovski, ALO diamonds, Esprit

Pandora, swarovski, brillas...

Pandora, Swarovski, Calvin Klein, Preciosa, Tous

Pandora, Swarovski, Cartier

Pandora, Swarovski, cartier

Pandora, Swarovski, Cartier

Pandora, Swarovski, Cartier, Tous

Pandora, Swarovski, Cartier, Tous

Pandora, swarovski, colibra, jvd, tous, bijou brigitte, stoklasa, six,

Pandora, Swarovski, DKNY

Pandora, swarovski, esprit, alo diamont

Pandora, Swarovski, Klenoty Aurum

Pandora, Swarovski, Tous

Pandora, Swarovski, Tous

Pandora, Swarovski, Tous

Pandora, Swarovski, Tous

Pandora, Swarovski, Tous

Pandora, Swarovski, Tous

Pandora, Swarovski, Tous

Pandora, Swarovski, Tous, Six

Pandora, swarowski

Pandora, Swarowski

Pandora, Swarowski, Preciosa

Pandora, Swarowski,Tous

Pandora, swarowsky

Pandora, Šlo Diamonds, Aurum, Presence

Pandora, Tous

Pandora, Tous, Demark, swarowski

Pandora, Tous, Swarovski

Pandora, Tous, Swarovski,...

Pandora,guess

pandora,Swarovski, Paris Hilton,Guess,Calvin Klein, Michael Kors

Pandora,swarovski,guess

Pandora,Swarovsky

Pandora,swarowski,tous

pouze Pandora a to si nejsem jistá, že je opravdu šperk a ne bižuterie

Preciosa

Preciosa, ALO diamonds

Presence

Presence

Presence, pandora, cartier

Prsten, náhrdelník, naúšnice, náramek

Různé

Storm, Pandora

storm, swarovski, pandora

Svarovski

Svarovsky

Svarovsky

Svarowski

Svarowski, tous, pandora, tiffanny

Swarosvki

Swarovski Guess

Swarovski Klenoty Aurum

Swarovski

Swarovski

swarovski

Swarovski

swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski

Swarovski, Angels rufer, rolex

Swarovski, Cartier, Pandora

Swarovski, Esprit

Swarovski, Guess, Pandora, DKNY, ...

Swarovski, Pandora

Swarovski, Pandora

Swarovski, pandora

Swarovski, Pandora

Swarovski, Pandora

swarovski, pandora

Swarovski, Pandora, Tamaris, Sector jewels, Oliver Weber, Levien, Just cavalli, Fossil, Brosway

Swarovski, Pandora, Bijou Brigitte

Swarovski, Pandora, Guess, Cavalli

Swarovski, Pandora, Klenoty

Swarovski, Pandora, Michael Kors, Lacoste

Swarovski, Pandora, Preciosa

Swarovski, Pandora, Preciosa

Swarovski, Pandora...

Swarovski, Presence, Alo diamonds

Swarovski, Tous

Swarovski, Tous, Alo Diamonds

swarovsky, to je vše, jsem chlap

swarowski

Swarowski

Swarowski

swarowski pandora

Swarowski, cartier, tiffany

Swarowski, Pandora

Swarowski, Pandora

swarowski, pandora

Swarowski, Pandora

Swarowski, Pandora,

Swarowski, Pandora, My jewellery, Amazing Jewelery, Silvershop

Swarowski, Pandora, různá zlatnictví

swarowski, pandora, tiffany

Swarowski,Cutie

šperky z chirurgické oceli, svarowski , ručně vyráběné ozdoby

Ti Sento, Dyrberg&Kern, Pandora

Tifany, Aurum, Swarowski

Tiffany

Tous

tous

Tous

Tous

Tous, Cartier

Tous, Pandora, Cartier, Tiffany, Alo

Tous, Swarovski

Tous, Swarovski, Pandora, Tiffany & Co

Ty z reklam

Zadne

Zlato

žádné

Žádné

žádné

Žádné

3. Jaká značka šperku se Vám nejvíce líbí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám oblíbenou značku16956,33 %41,32 %  
Swarovski4916,33 %11,98 %  
Pandora4816 %11,74 %  
ALO diamonds165,33 %3,91 %  
Guess41,33 %0,98 %  
Esprit20,67 %0,49 %  
Storm20,67 %0,49 %  
Calvin Klein20,67 %0,49 %  
Tous10,33 %0,24 %  
Presencr10,33 %0,24 %  
podle toho co chce žena10,33 %0,24 %  
jevulora10,33 %0,24 %  
Ti Sento10,33 %0,24 %  
nic mi to neříká, neznám10,33 %0,24 %  
EA10,33 %0,24 %  
Lucky team10,33 %0,24 %  

Graf

4. Jaký materiál nejvíce preferujete u šperků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stříbro16555 %40,34 %  
Zlato10535 %25,67 %  
Slitiny z výše uvedených155 %3,67 %  
Platina155 %3,67 %  

Graf

5. Jaké šperky nakupujete? (můžete označit více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Náušnice21070 %51,34 %  
Náramky19665,33 %47,92 %  
Prsteny19464,67 %47,43 %  
Řetízky17157 %41,81 %  
Spony a jehlice do kravaty268,67 %6,36 %  
Brože258,33 %6,11 %  
Knoflíky do manžet či náprsenky227,33 %5,38 %  
Přívěšky na pandoru31 %0,73 %  
přívěsky20,67 %0,49 %  
Přívěšky na náramek Pandora10,33 %0,24 %  
žádné10,33 %0,24 %  
Náhrdelníky (ne řetízky)10,33 %0,24 %  

Graf

6. Jak často šperky nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-2x za rok26287,33 %64,06 %  
3x a více za rok3812,67 %9,29 %  

Graf

7. Označte, prosím, za jakým účelem šperky kupujete na stupnici 1-5 u jednotlivých možností. (1 – nejméně nakupuji za tímto účelem, 5 – nejvíce nakupuji za tímto účelem)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Osobní potěšení3.4172.13
Narozeninový dárek či vánoční dárek4.0971.267
Investice2.1832.01
Trend2.3471.813
Valentýn2.22.1
Oslavení významné události (titul, narození dítěte, svatba, zásnuby...)3.9571.581

Graf

8. Kde si vybíráte šperky? (můžete označit více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Značkové obchody (ALO diamonds, Pandora, Swarovski,...)22173,67 %54,03 %  
Zlatnictví19866 %48,41 %  
Přes internet (e-shop)6822,67 %16,63 %  
Tištěné publikace (katalogy)4916,33 %11,98 %  
Pandora, Tous10,33 %0,24 %  
Umelcti kovari10,33 %0,24 %  
Bižuterie 10,33 %0,24 %  
nikdy jsem žádný nekoupil10,33 %0,24 %  
pro sebe když se mi někde nějaký náhodně líbí, jako dárek přes internet10,33 %0,24 %  
Tematické veletrhy a výstavy10,33 %0,24 %  

Graf

9. Co je rozhodující při nákupu šperků? (1 – zcela nevýznamné, 5 – zcela významné)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena3.531.082
Design4.2630.847
Doporučení prodavače/prodavačky2.1171.003
Doporučení kamaráda, rodiny, …3.0631.479
Jedinečnost, výjimečnost4.1030.986
Kvalita materiálu4.1370.791
Materiál4.2370.787
Módní trend2.741.506
Možnost kombinovat šperky3.381.576
Praktičnost při zapínání, nošení3.381.309
Recenze2.4571.495
Ruční výroba2.51.69
Záruka3.321.384
Značka2.6831.343

Graf

10. Označte, prosím, míru souhlasu následujících tvrzení. (1 – zcela nesouhlasím, 5 – zcela souhlasím)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Šperky nosím každý den.3.9331.822
Některé šperky nosím z citového důvodu.3.4272.258
Sleduji novinky a trendy na trhu šperků.2.3371.63
Šperk nosím díky rodinné tradici.2.2331.852
Šperky kombinuji s bižuterií.2.2032.142
Šperkem rád/a obdarovávám své blízké.3.7831.39
Šperk pro mne znamená investici.2.421.617

Graf

11. Kolik jste ochotna/ochoten maximálně zaplatit za jeden šperk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-2000 Kč14347,67 %34,96 %  
2001-4000 Kč10033,33 %24,45 %  
4001-6000 Kč3712,33 %9,05 %  
6001 Kč a více206,67 %4,89 %  

Graf

12. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena15351 %37,41 %  
Muž14749 %35,94 %  

Graf

13. K jaké věkové kategorii se řadíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
55 - 73 let9130,33 %22,25 %  
24 - 39 let8227,33 %20,05 %  
40 - 54 let7525 %18,34 %  
15 - 23 let5217,33 %12,71 %  

Graf

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské15752,33 %38,39 %  
Vysokoškolské, vyšší odborné11237,33 %27,38 %  
Základní škola, vyučen/a3110,33 %7,58 %  

Graf

15. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 001 - 20 000 Kč11839,33 %28,85 %  
20 001 - 30 000 Kč8127 %19,8 %  
0 - 10 000 Kč6822,67 %16,63 %  
30 001 Kč a více3311 %8,07 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Nosíte či nakupujete šperky?

  • odpověď Nosím a nakupuji:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Alo diamonds na otázku 2. Jaké značky šperků znáte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Brože na otázku 5. Jaké šperky nakupujete? (můžete označit více odpovědí)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Šperky kombinuji s bižuterií.=2 na otázku 10. Označte, prosím, míru souhlasu následujících tvrzení. (1 – zcela nesouhlasím, 5 – zcela souhlasím)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení kamaráda, rodiny, …=5 na otázku 9. Co je rozhodující při nákupu šperků? (1 – zcela nevýznamné, 5 – zcela významné)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 - 23 let na otázku 13. K jaké věkové kategorii se řadíte?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Knoflíky do manžet či náprsenky na otázku 5. Jaké šperky nakupujete? (můžete označit více odpovědí)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Šperky nosím každý den.=4 na otázku 10. Označte, prosím, míru souhlasu následujících tvrzení. (1 – zcela nesouhlasím, 5 – zcela souhlasím)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Osobní potěšení=5 na otázku 7. Označte, prosím, za jakým účelem šperky kupujete na stupnici 1-5 u jednotlivých možností. (1 – nejméně nakupuji za tímto účelem, 5 – nejvíce nakupuji za tímto účelem)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žena na otázku 12. Jaké je Vaše pohlaví?

5. Jaké šperky nakupujete? (můžete označit více odpovědí)

  • odpověď Náušnice:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Alo diamonds na otázku 2. Jaké značky šperků znáte?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Design=2 na otázku 9. Co je rozhodující při nákupu šperků? (1 – zcela nevýznamné, 5 – zcela významné)

6. Jak často šperky nakupujete?

  • odpověď 1-2x za rok:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Investice=4 na otázku 7. Označte, prosím, za jakým účelem šperky kupujete na stupnici 1-5 u jednotlivých možností. (1 – nejméně nakupuji za tímto účelem, 5 – nejvíce nakupuji za tímto účelem)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Narozeninový dárek či vánoční dárek=2 na otázku 7. Označte, prosím, za jakým účelem šperky kupujete na stupnici 1-5 u jednotlivých možností. (1 – nejméně nakupuji za tímto účelem, 5 – nejvíce nakupuji za tímto účelem)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Šperk pro mne znamená investici.=5 na otázku 10. Označte, prosím, míru souhlasu následujících tvrzení. (1 – zcela nesouhlasím, 5 – zcela souhlasím)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Šperk nosím díky rodinné tradici.=5 na otázku 10. Označte, prosím, míru souhlasu následujících tvrzení. (1 – zcela nesouhlasím, 5 – zcela souhlasím)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost kombinovat šperky=2 na otázku 9. Co je rozhodující při nákupu šperků? (1 – zcela nevýznamné, 5 – zcela významné)

7. Označte, prosím, za jakým účelem šperky kupujete na stupnici 1-5 u jednotlivých možností. (1 – nejméně nakupuji za tímto účelem, 5 – nejvíce nakupuji za tímto účelem)

  • odpověď Investice=1:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Šperk pro mne znamená investici.=1 na otázku 10. Označte, prosím, míru souhlasu následujících tvrzení. (1 – zcela nesouhlasím, 5 – zcela souhlasím)
  • odpověď Valentýn=1:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Šperkem rád/a obdarovávám své blízké.=1 na otázku 10. Označte, prosím, míru souhlasu následujících tvrzení. (1 – zcela nesouhlasím, 5 – zcela souhlasím)

8. Kde si vybíráte šperky? (můžete označit více odpovědí)

  • odpověď Značkové obchody (ALO diamonds, Pandora, Swarovski,...):
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Alo diamonds na otázku 2. Jaké značky šperků znáte?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ALO diamonds na otázku 3. Jaká značka šperku se Vám nejvíce líbí?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pandora na otázku 3. Jaká značka šperku se Vám nejvíce líbí?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pandora na otázku 2. Jaké značky šperků znáte?

12. Jaké je Vaše pohlaví?

  • odpověď Muž:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Knoflíky do manžet či náprsenky na otázku 5. Jaké šperky nakupujete? (můžete označit více odpovědí)
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spony a jehlice do kravaty na otázku 5. Jaké šperky nakupujete? (můžete označit více odpovědí)
  • odpověď Žena:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 - 23 let na otázku 13. K jaké věkové kategorii se řadíte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nosíte či nakupujete šperky?

2. Jaké značky šperků znáte?

3. Jaká značka šperku se Vám nejvíce líbí?

4. Jaký materiál nejvíce preferujete u šperků?

5. Jaké šperky nakupujete? (můžete označit více odpovědí)

6. Jak často šperky nakupujete?

7. Označte, prosím, za jakým účelem šperky kupujete na stupnici 1-5 u jednotlivých možností. (1 – nejméně nakupuji za tímto účelem, 5 – nejvíce nakupuji za tímto účelem)

8. Kde si vybíráte šperky? (můžete označit více odpovědí)

9. Co je rozhodující při nákupu šperků? (1 – zcela nevýznamné, 5 – zcela významné)

10. Označte, prosím, míru souhlasu následujících tvrzení. (1 – zcela nesouhlasím, 5 – zcela souhlasím)

11. Kolik jste ochotna/ochoten maximálně zaplatit za jeden šperk?

12. Jaké je Vaše pohlaví?

13. K jaké věkové kategorii se řadíte?

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

15. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nosíte či nakupujete šperky?

2. Jaké značky šperků znáte?

3. Jaká značka šperku se Vám nejvíce líbí?

4. Jaký materiál nejvíce preferujete u šperků?

5. Jaké šperky nakupujete? (můžete označit více odpovědí)

6. Jak často šperky nakupujete?

7. Označte, prosím, za jakým účelem šperky kupujete na stupnici 1-5 u jednotlivých možností. (1 – nejméně nakupuji za tímto účelem, 5 – nejvíce nakupuji za tímto účelem)

8. Kde si vybíráte šperky? (můžete označit více odpovědí)

9. Co je rozhodující při nákupu šperků? (1 – zcela nevýznamné, 5 – zcela významné)

10. Označte, prosím, míru souhlasu následujících tvrzení. (1 – zcela nesouhlasím, 5 – zcela souhlasím)

11. Kolik jste ochotna/ochoten maximálně zaplatit za jeden šperk?

12. Jaké je Vaše pohlaví?

13. K jaké věkové kategorii se řadíte?

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

15. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Petříková, J.Trh šperků (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://trh-sperku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.