Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Trh tabulkové čokolády v ČR

Trh tabulkové čokolády v ČR

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Tauchenová
Šetření:08. 04. 2015 - 14. 04. 2015
Počet respondentů:228
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosíme Vás o vyplnění našeho dotazníku na téma tabulková čokoláda. Jsme skupina studentek Vysoké školy ekonomické v Praze a výsledky dotazníku nám poslouží ke zpracování semestrálního projektu na předmět Segmemtace trhu. 

 

Předem Vám děkujeme!

Odpovědi respondentů

1. Kupujete tabulkovou čokoládu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano21393,42 %93,42 %  
Ne156,58 %6,58 %  

Graf

2. Jaký druh čokolády upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mléčná8640,38 %37,72 %  
Hořká6028,17 %26,32 %  
S příměsí (oříšky, ovoce..)3817,84 %16,67 %  
Plněná157,04 %6,58 %  
Bílá83,76 %3,51 %  
Bio62,82 %2,63 %  

Graf

3. Jak často kupujete tabulkovou čokoládu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou měsíčně9946,48 %43,42 %  
Méně5726,76 %25 %  
Jednou týdně4822,54 %21,05 %  
Několikrát do týdne94,23 %3,95 %  

Graf

4. Při jaké příležitosti kupujete tabulkovou čokoládu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pro sebe16677,93 %72,81 %  
Jako dárek4722,07 %20,61 %  

Graf

5. Co je pro Vás při nákupu čokolády nejdůležitější? (1 - nejdůležitější, 5 - nejméně důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena2.7510.816
Značka2.4411.204
Druh – hořká/mléčná/bílá1.4650.681
Obsah kakaa2.5821.614
Velikost balení3.0941.193
Jiné3.71.825

Graf

6. Při jaké příležitosti jíte obvykle čokoládu? (1 – hodně často 5 – málo často)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
jen tak, když mám chuť1.9861.328
ve stresové situaci3.0382.064
k televizi4.2211.214
ke kávě nebo čaji3.8451.812
po sportu4.2581.243
jako svačinu4.1831.239
za odměnu2.7751.837

Graf

7. Jaké pocity máte při konzumaci čokolády

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Slast13965,26 %60,96 %  
Uklinění11353,05 %49,56 %  
Špatné svědomí4822,54 %21,05 %  
Rozkoš3918,31 %17,11 %  

Graf

8. Máte pocit viny po snědení čokolády?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, občas10649,77 %46,49 %  
Ne, nikdy8439,44 %36,84 %  
Často146,57 %6,14 %  
Ano, vždy94,23 %3,95 %  

Graf

9. Kolik obvykle utratíte za tabulku čokolády?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 – 30 Kč8338,97 %36,4 %  
31 – 40 Kč5626,29 %24,56 %  
41 – 50 Kč2712,68 %11,84 %  
Do 20 korun188,45 %7,89 %  
51 – 60 Kč167,51 %7,02 %  
Nad 60 Kč136,1 %5,7 %  

Graf

10. Seřaďte následující značky čokolád podle Vaší oblíbenosti (1 – nejoblíbenější, 5 – nejméně oblíbená)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Milka2.1461.636
Figaro3.7891.237
Orion3.3151.427
Lindt2.2021.767
Ritter Sport2.7282.236

Graf

11. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 2517481,69 %76,32 %  
26 – 353114,55 %13,6 %  
36 – 5583,76 %3,51 %  

Graf

12. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena17883,57 %78,07 %  
Muž3516,43 %15,35 %  

Graf

13. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské - bakalářské12659,15 %55,26 %  
Střední s maturitou6028,17 %26,32 %  
Vysokoškolské – magisterské a vyšší2511,74 %10,96 %  
Základní10,47 %0,44 %  
Střední s výučním listem10,47 %0,44 %  

Graf

14. Momentálně:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Studujete16979,34 %74,12 %  
Jste zaměstnaný/á3215,02 %14,04 %  
Podnikáte73,29 %3,07 %  
Jste nezaměstnaný/á41,88 %1,75 %  
Jste na mateřské10,47 %0,44 %  

Graf

15. V jak velkém městě bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nad 1 milion12156,81 %53,07 %  
20 001 - 100 tisíc2712,68 %11,84 %  
100 001 – 500 tisíc2612,21 %11,4 %  
Do 5 tisíc2210,33 %9,65 %  
5 001 - 20 tisíc177,98 %7,46 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Při jaké příležitosti jíte obvykle čokoládu? (1 – hodně často 5 – málo často)

  • odpověď k televizi=5:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi jen tak, když mám chuť=4 na otázku 6. Při jaké příležitosti jíte obvykle čokoládu? (1 – hodně často 5 – málo často)

7. Jaké pocity máte při konzumaci čokolády

  • odpověď Slast:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nad 60 Kč na otázku 9. Kolik obvykle utratíte za tabulku čokolády?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Milka=4 na otázku 10. Seřaďte následující značky čokolád podle Vaší oblíbenosti (1 – nejoblíbenější, 5 – nejméně oblíbená)
  • odpověď Špatné svědomí:
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Často na otázku 8. Máte pocit viny po snědení čokolády?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kupujete tabulkovou čokoládu?

2. Jaký druh čokolády upřednostňujete?

3. Jak často kupujete tabulkovou čokoládu?

4. Při jaké příležitosti kupujete tabulkovou čokoládu?

5. Co je pro Vás při nákupu čokolády nejdůležitější? (1 - nejdůležitější, 5 - nejméně důležité)

6. Při jaké příležitosti jíte obvykle čokoládu? (1 – hodně často 5 – málo často)

7. Jaké pocity máte při konzumaci čokolády

8. Máte pocit viny po snědení čokolády?

9. Kolik obvykle utratíte za tabulku čokolády?

10. Seřaďte následující značky čokolád podle Vaší oblíbenosti (1 – nejoblíbenější, 5 – nejméně oblíbená)

11. Kolik je Vám let?

12. Jaké je vaše pohlaví?

13. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

14. Momentálně:

15. V jak velkém městě bydlíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kupujete tabulkovou čokoládu?

2. Jaký druh čokolády upřednostňujete?

3. Jak často kupujete tabulkovou čokoládu?

4. Při jaké příležitosti kupujete tabulkovou čokoládu?

5. Co je pro Vás při nákupu čokolády nejdůležitější? (1 - nejdůležitější, 5 - nejméně důležité)

6. Při jaké příležitosti jíte obvykle čokoládu? (1 – hodně často 5 – málo často)

7. Jaké pocity máte při konzumaci čokolády

8. Máte pocit viny po snědení čokolády?

9. Kolik obvykle utratíte za tabulku čokolády?

10. Seřaďte následující značky čokolád podle Vaší oblíbenosti (1 – nejoblíbenější, 5 – nejméně oblíbená)

11. Kolik je Vám let?

12. Jaké je vaše pohlaví?

13. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

14. Momentálně:

15. V jak velkém městě bydlíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Tauchenová, K.Trh tabulkové čokolády v ČR (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://trh-tabulkove-cokolady-v-cr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.