Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Třídění odpadu v mateřských školách
Třídění odpadu v mateřských školách
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Vladislava Schafferhans |
---|---|
Šetření: | 14. 02. 2013 - 21. 02. 2013 |
Počet respondentů: | 36 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 10 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 48,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:25 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, jsem studentkou 3. ročníku Pedagogické fakulty, obor učitelství MŠ. Cílem práce je zjistit zda se MŠ podílejí na třídění odpadu, zapojují do třídění děti ve spolupráci i s rodiči. Součástí práce je průzkum, jehož cílem je zjistit názory a zkušenosti pedagogů MŠ. Dotazník je zcela anonymní.
Odpovědi respondentů
1. Třídíte ve vašem zařízení odpad?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 32 | 88,89 % | 88,89 % |
ne | 4 | 11,11 % | 11,11 % |
2. Co třídíte? (Odpad, který třídíte, zaškrtněte)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Papír | 29 | 80,56 % | 80,56 % |
Plast | 28 | 77,78 % | 77,78 % |
Sklo | 21 | 58,33 % | 58,33 % |
Drobný elektroodpad | 8 | 22,22 % | 22,22 % |
Nápojové kartony | 7 | 19,44 % | 19,44 % |
Hliník | 5 | 13,89 % | 13,89 % |
Biologoický odpad | 5 | 13,89 % | 13,89 % |
Jiné | 4 | 11,11 % | 11,11 % |
3. Zapojujete děti do třídění odpadu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 28 | 77,78 % | 77,78 % |
ne | 8 | 22,22 % | 22,22 % |
4. Pokud zapojujete děti do třídění odpadu, jakým způsobem? ( např. děti ví, kam mají jaký odpad dávat, atd.)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ano
dávají odpad do košů tomu určených
Děti jsou nenásilnou formou vedeny k třídění, poznávají materiály. Pomocí pohádek jim přibližujeme důležitost třídění...
Děti mají barevně rozlišené odpadkové koše a ví, kam patří papír, kam plasty atd
děti nosí odpad do barevně označených nádob ve třídě
děti sami uklízejí papír nebo ostatní do určených nádob
děti vědí, že ve školce máme krabice např. na použité baterie, ví kde jsou umístěny a rády je tam nosí
děti ví, kam mají jaký odpad dávat
děti ví, kam mají papír dávat
děti ví, kam odpad dávat
Děti ví, kam odpad dávat, do připravených pytlů v MŠ, při vycházce odnášíme sklo a plasty do kontejneru
Deti vi, ze papir davame do krabice na papír.
děti ví,kam mají odpad dávat
formou hry
formou hry, děti chodí po stanovištích, kde mají indície k nápovědě a samy dle barev třídí odpad.. znají barvy těchto kontejnerů a ví, co se do nich dává
Hlavně papír oddělují od ostatních odpadků. No a když jdou na vycházku, tak je občas "vybavíme" igelitovými taškami s papírem a plastem.
mají dané kam odpad dávat
máme koš na papír a na plast, pak koš na ostatní
máme tři koše a děti ví co do jakého patří díky obrázkům na koši a podle barev koše.
Máme v MŠ kontejnery na odpad, kompost a pravidelně odnášíme papíry, plast a sklo do nedalekého kontejneru. Je to odpad nás všech, ne jen paní školnice :-)
máme v MŠ označené barevné koše
Máme zvláštní koš vyhrazený na papír a děti jsou poučeny, co tam patří, případně se zeptají a zvlášť máme kbelík na zbytky od jídla.
na určené místo
na určeném místě máme barevné kontejnery, v každé třídě je modrá krabice na papír
nad kose jsou umistneni obrazky co a kam vyhodit
Názorným příkadem.
ne
nezapájam
nezapojujeme
nezapojuji
nn
Učíme děti, jak správně třídit a co je to recyklace
vědí, kde je koš
ví kam dávat
ví kam dávat
ví, kam odpad dávat
5. Jsou děti zvyklé třídit odpad z domova?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 19 | 52,78 % | 52,78 % |
ano | 17 | 47,22 % | 47,22 % |
6. Pokud děti neví o tříděni odpadu z domova, informujete je o třídění odpadu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 35 | 97,22 % | 97,22 % |
ne | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
7. Pokud děti informujete o třídění odpadu, jakým způsobem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Formou hry jim vysvětlíme a ukážeme, jak se správně odpad třídí. | 23 | 63,89 % | 63,89 % |
Jen jim řekneme a ukážeme, kam se jaký odpad dává. | 12 | 33,33 % | 33,33 % |
Jinak | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
8. Využíváte odpadový materiál při nějakých výtvarných či praktických činnostech dětí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 26 | 72,22 % | 72,22 % |
ne | 10 | 27,78 % | 27,78 % |
9. Pokud využíváte (Vyjmenujte prosím odpad, který využíváte při výtvarných či praktických činnostech dětí a napište, na co ho používáte):
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
krabice - různí panáčci pet víčka - skládáme z nich různé obrázky na koberci nebo děti je používají jako náklad pro hry
kravičky, roličky
např. krabici na vajíčka
ne
ne
nevyužívam
nevyúžíváme
nic
odstřižky, kartony, víčka od PET lahví, PET lahve - na VV práce dle tématu
papír - výtvarnictví
papír -panenky
papír na hry
papír-k malování
papirove rolky a pet flase na vytvarani babik a ozdob
papíry, noviny
PET láhve- výroba květináčů, roličky od toaletních papírů- výroba zvířátek apod.
plast-víčka od pet lahví-skládání obrázků, hry, počítání, lahve-vytváření závěsných dekorací, papír z kartonů,krabice od mléka, krabičky, obaly, letáky, noviny- prostorové tvoření, výtv. činnosti -lepení, stříhání, hry- skládanky,
plastová víčka - k vytváření květin, panáčků, listů ruličky od čehokoliv - zvířátka vlna, provázky, odstřižky látek, knoflíky, kůže, papír, obaly od sýrů, pet lahve,
plastové kelímky od jogurtů na zvonečky či části těla sněhuláků, PET láhve na vázičky, postavy, kartonové krabice jako domečky, ke stavbě pekla atd.
Plastové láhve na výrobu vetrníků do zahrady.
Plastové lahve, víčka, kartonové krabice, nápojové kartony, sklenice, víčka, alobal.....je toho mnoho
plastové lahve, víčka, starý papír - noviny
plasty, papír, odstřižky látek, přírodní materiál (šišky, listy...)
používáme přírodniny, odpad ne. jedině vyřazený papír od někoho
roličky od toaletního papíru - různé postavičky, stromy, zvířátka (téměř cokoli), kartony z krabic na malování kulis k divadlu, na vánoční ozdoby apod., drcený papír (plnili jsme jím "jelita" na masopustní veselí)
roličky od toaletních papírů a ručníků
ruličky od toal. papíru, sklenice, pet lahve a víčka - na tvoření
ruličky od toal.papíru,plastové kelímky od jogurtů....
Starý papír používíme po skartování podle barev na různé výrobky, třeba žlutý na sluníčko, bílý na sněhuláka, různě vyplňujeme obrázky nalepením papíru skartovaného.
víčka od PET lahví - barvy, matematické činnosti, VV papír - koláže a jiné výtvarné techniky hliník - dělali jsme sněhuláky atd.
Víčka od pet lahví- na procvičení předmatematických představ, výtvarné tvoření. Ruličky od toaletního papíru- výtvatrné tvoření. Víčka od Kinder vajíček, plechovky- hudební nástroje. Pet lahve- výtvarné tvoření. Dále využíváme na kreslení papíry z kanceláří, z obchodních řetězců.
víčka od pet lahví, pet lahve - uříznuté dno vypadá jako kytka, z pet lahve jsme vyrobili vodníky, chobotnice, plnili jsme pet lahve igelitovými sáčky a vodou, kterou jsme pokusně barvili
víčka z pet lahví na ozdoby
vršky lahví
Z obalů od šampónů vyrábíme zvířátka, z kusů látek děláme různé koláže...
10. Účastní se nebo zúčastnilo se vaše zařízení nějaké akce spojené s tříděním odpadu? (sběr papíru, vršků od PET lahví atd.)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 25 | 69,44 % | 69,44 % |
ne | 11 | 30,56 % | 30,56 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.