Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Tržní postavení mobilních operátorů v České republice

Tržní postavení mobilních operátorů v České republice

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Kricnarová
Šetření:12. 02. 2016 - 26. 02. 2016
Počet respondentů:301
Počet otázek (max/průměr):16 / 11.77
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:81,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:54
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou pátého ročníku Fakulty ekonomicko-správní Univerzity Pardubice a ráda bych Vás požádala o spolupráci na dotazníkovém šetření s názvem Tržní postavení mobilních operátorů v České republice.

Dotazník je určen pto zákazníky O2, T-mobilu nebo Vodafonu s osobním tarfiem.

Vyplnění dotazníku vám zabere maximálně 5 minut času.

V případě jakýchkoliv dotazů nebo zájmu o zaslání závěru výzkumu mě kontaktujte na emailu zuzana.kricnarova@student.upce.cz

Předem děkuji za vyplnění dotazníku.

Bc. Zuzana Kricnarová

Odpovědi respondentů

1. Kterého mobilního operátora používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
T-Mobile11839,2 %39,2 %  
O210534,88 %34,88 %  
Vodafone9832,56 %32,56 %  

Graf

2. Kolikrát jste již změnil/a mobilního operátora?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy14849,17 %49,17 %  
Jednou8728,9 %28,9 %  
Dvakrát4213,95 %13,95 %  
Třikrát a více247,97 %7,97 %  

Graf

3. Než jste daný, Vámi zvolený tarif zakoupil/a, porovnával/a jste ho s podobnými či stejnými tarify nabízenými ostatními mobilními operátory?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano19765,45 %65,45 %  
Ne10434,55 %34,55 %  

Graf

4. Co Vás přimělo si daný tarif zakoupit? Vyberte nejdůležitější faktor.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Cenaotázka č. 7, Vyhovující počet SMS/minut k provolání/množství mobilních datotázka č. 7, Atraktivita značkyotázka č. 6, Doporučeníotázka č. 7, Jiný důvodotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena13544,85 %44,85 %  
Vyhovující počet SMS/minut k provolání/množství mobilních dat10735,55 %35,55 %  
Jiný důvod3310,96 %10,96 %  
Doporučení216,98 %6,98 %  
Atraktivita značky51,66 %1,66 %  

Graf

5. Jaký jiný důvod Vás přiměl zakoupit daný tarif?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lákavá nabídka - sleva na telefon s LTE při užití neomezeného tarifu13,03 %0,33 %  
tradice13,03 %0,33 %  
zvyk13,03 %0,33 %  
Lepší pokrytí signálem, než u předchozího operátora.13,03 %0,33 %  
Jiny duvod13,03 %0,33 %  
měl ho i manžel13,03 %0,33 %  
nevybírala jsem ho13,03 %0,33 %  
Nabídka pro větší počet lidí, možnost zahrnutí rodiny a nejbližších; vstřícnost poskytování služeb a komunikace.13,03 %0,33 %  
Vyjednávání a způsob komunikace a zacházení13,03 %0,33 %  
V té době byla nabídka neomezených tarifů srovnatelná mezi oprrátory.13,03 %0,33 %  
ostatní odpovědi Rámcová smlouva zaměstnavatele
celá rodina má stejný tarif
potřeboval jsem něco na volání
Firemni tarif
Spolehlivost této sítě.
zamestnanecka sleva pro rodinu
Loajalita ke značce a dobrá nabídka telefonu a slevy.
prace v O2, mnohem vyhodnejsi tarif
Specielní nabídka pro zaměstnance firmy Škoda Auto
mám levnější pracovní tarif
firma
Moje hloupost
současná značka mi nefunguje na chatě
vyplynul z mých potřeb
nechtěla jsem přejít k jinému operátorovi
Známý
pracovní mobil
Volani zadarmo s manzelem
Nejvíce vyhovoval mým potřebám
sleva na firmu
Firemní tarif...operátora jsem si nevybíral
Manžel měl Tmobile, chtěla jsem mu volat zdarma
rodina
2369,7 %7,64 % 

Graf

6. Čím je tato značka pro Vás atraktivní? Vyberte nejdůležitější faktor.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Její úspěšností240 %0,66 %  
Dalšími výhodami a službami pro zákazníky240 %0,66 %  
Její propagací, reklamou, …120 %0,33 %  

Graf

7. Využíváte některé další výhody/služby, které Váš mobilní operátor nabízí svým zákazníkům?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne16454,49 %54,49 %  
Ano13745,51 %45,51 %  

Graf

8. Jaké další výhody/služby nabízení Vaším operátorem využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Slevy (kino, cestování, obchody, restaurace, internet, televize, …)7252,55 %23,92 %  
SMS/minuty/data navíc6245,26 %20,6 %  
Levnější zakoupení mobilního telefonu4029,2 %13,29 %  
Dárky za věrnost2014,6 %6,64 %  
vlastní 3G zóna10,73 %0,33 %  
internet zadarmo 10,73 %0,33 %  
zaměstnanecké tarify10,73 %0,33 %  
další tarif zdarma10,73 %0,33 %  
internet v mobilu10,73 %0,33 %  
online SMS brána10,73 %0,33 %  
Studentska sleva 10,73 %0,33 %  
výhodnější internet doma10,73 %0,33 %  
internet10,73 %0,33 %  
twin sim10,73 %0,33 %  
Bonusový kredit10,73 %0,33 %  

Graf

9. Je to právě ten důvod, proč stále využíváte daného mobilního operátora?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9770,8 %32,23 %  
Ano4029,2 %13,29 %  

Graf

10. Z jakého důvodu další výhody/služby nabízené Vaším operátorem nevyužíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám zájem12576,22 %41,53 %  
Nevím o nich3118,9 %10,3 %  
nabízené výhody se mi ještě nehodily10,61 %0,33 %  
Ziji v zahranici (Anglie)10,61 %0,33 %  
Co je myšleno výhodami službami? Není to tu specifikováno. Jsou to data, slevy v obchodě, Roaming, či co?10,61 %0,33 %  
Jsou předražené!10,61 %0,33 %  
brzy vyuziji internet do notebooku10,61 %0,33 %  
když mi je někdo nabídne naseru se a zavěsim mu telefon nebo ho pošlu do prdele protože mě tim obtěžujou tak často že jsem si na to vypěstoval alergii10,61 %0,33 %  
cena10,61 %0,33 %  
Nevím o takových, o které bych měl zájem.10,61 %0,33 %  

Graf

11. Napadají Vás výhody/služby, které operátor nenabízí a vy byste je chtěl/a využívat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne24380,73 %80,73 %  
Ano5819,27 %19,27 %  

Graf

12. Jaké jiné výhody/služby, které byste chtěl/a využívat?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neomezený internet23,57 %0,66 %  
nevim23,57 %0,66 %  
volné minuty11,79 %0,33 %  
Volání o víkendu po osmé hodině do stejné sítě zdarma.11,79 %0,33 %  
slevy do kina a tak dále11,79 %0,33 %  
hudba11,79 %0,33 %  
Facebook zdarma11,79 %0,33 %  
rychlejší internet zadarmo11,79 %0,33 %  
Nepotřebuji tarif s volnými minutami a internetem, stačí mi pouze tarif na smsky a žádný operátor tuto službu neposkytuje. 11,79 %0,33 %  
Dárkové balíčky 11,79 %0,33 %  
ostatní odpovědi internet v mobilu
žádný FUP
Neomezené data
Sleva na vlaky
upravit si poměr dat vůči např. volným sms
více internetu
levnejsi tarif
internet bez FUP
více dat
Wifi přenosný
Větší množství mobilních dat
Levnejsi nocni volani po svete.
Treba slevy jake ma O2 20% na skipass a tak....
více Her do mobilu
j
Slevu za věrnost
internet
Automatická sleva za věrnost.
Fup
tarifikace hovorů od začátku po vteřině, ne hned za celou minutu
Krátkodobý pronájem internetového modemu a tedy možnost krátkodobého využívání internetu (např. při pobytu na chalupě)
Tarif k propojení dvou čísel s většími výhodami.. (mezi mnou a přítelkyní)
zlepšit rychlost internetu
Sleva na tarif za vernost
věrnostní bonusy
konečně konkurenční boj...
Blokování hovorů z call center
Neomezený internet - a bez FUP !
ne
bezlimitni data
SMS a MMS zdarma.
slevy na kulturu apod.
standardní nižší cena za volání, volání alespoň do EU za stejnou cenu amnoho dalších
slevy , možnost krátkodobého využití
Volaní zadarmo, data zadarmo.
Tvorba vlastního tarifu
kvalitní mobilní internet s vysokým FUP za normální cenu; výrazně kvalitnější zákaznický servis
extra výhody
Nákup aplikací se slevou, jednodušší stahování mob.app ze stránek operátora
slevy v obchodech a na kulturní akce
Kabelová TV
Slevy, poukazy, levnější sms
Např. jiný operátor nebo banka nabízely slevové kódy na vlak nebo do muzeí a galerií.
bývaly slevy na kino apod., nevím, jestli je ještě můj operátor nabízí
4478,57 %14,62 % 

Graf

13. Který mobilní operátor je pro Vás z hlediska reklamy a propagace nejatraktivnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádný, připadají mi všechny tři společnosti stejné8929,57 %29,57 %  
T-Mobile8628,57 %28,57 %  
Vodafone7324,25 %24,25 %  
O2289,3 %9,3 %  
Nevím258,31 %8,31 %  

Graf

14. Který mobilní operátor, dle Vás, nabízí zákazníkům něco, čím se liší od ostatních mobilních operátorů na českém trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádný, připadají mi všechny tři společnosti stejné16655,15 %55,15 %  
Nevím5016,61 %16,61 %  
O24013,29 %13,29 %  
Vodafone3310,96 %10,96 %  
T-Mobile123,99 %3,99 %  

Graf

15. Váš statut je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student15752,16 %52,16 %  
Zaměstnaný11337,54 %37,54 %  
OSVČ196,31 %6,31 %  
Nezaměstnaný82,66 %2,66 %  
Důchodce41,33 %1,33 %  

Graf

16. Váš věk je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-2921370,76 %70,76 %  
Méně než 203110,3 %10,3 %  
30-39268,64 %8,64 %  
40-49165,32 %5,32 %  
50-59134,32 %4,32 %  
Více než 6020,66 %0,66 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Využíváte některé další výhody/služby, které Váš mobilní operátor nabízí svým zákazníkům?

  • odpověď Ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dárky za věrnost na otázku 8. Jaké další výhody/služby nabízení Vaším operátorem využíváte?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Levnější zakoupení mobilního telefonu na otázku 8. Jaké další výhody/služby nabízení Vaším operátorem využíváte?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Slevy (kino, cestování, obchody, restaurace, internet, televize, …) na otázku 8. Jaké další výhody/služby nabízení Vaším operátorem využíváte?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi SMS/minuty/data navíc na otázku 8. Jaké další výhody/služby nabízení Vaším operátorem využíváte?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Je to právě ten důvod, proč stále využíváte daného mobilního operátora?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 9. Je to právě ten důvod, proč stále využíváte daného mobilního operátora?
  • odpověď Ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám zájem na otázku 10. Z jakého důvodu další výhody/služby nabízené Vaším operátorem nevyužíváte?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím o nich na otázku 10. Z jakého důvodu další výhody/služby nabízené Vaším operátorem nevyužíváte?

15. Váš statut je:

  • odpověď Student:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně než 20 na otázku 16. Váš věk je:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kterého mobilního operátora používáte?

2. Kolikrát jste již změnil/a mobilního operátora?

3. Než jste daný, Vámi zvolený tarif zakoupil/a, porovnával/a jste ho s podobnými či stejnými tarify nabízenými ostatními mobilními operátory?

4. Co Vás přimělo si daný tarif zakoupit? Vyberte nejdůležitější faktor.

7. Využíváte některé další výhody/služby, které Váš mobilní operátor nabízí svým zákazníkům?

8. Jaké další výhody/služby nabízení Vaším operátorem využíváte?

9. Je to právě ten důvod, proč stále využíváte daného mobilního operátora?

10. Z jakého důvodu další výhody/služby nabízené Vaším operátorem nevyužíváte?

11. Napadají Vás výhody/služby, které operátor nenabízí a vy byste je chtěl/a využívat?

13. Který mobilní operátor je pro Vás z hlediska reklamy a propagace nejatraktivnější?

14. Který mobilní operátor, dle Vás, nabízí zákazníkům něco, čím se liší od ostatních mobilních operátorů na českém trhu?

15. Váš statut je:

16. Váš věk je:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kterého mobilního operátora používáte?

2. Kolikrát jste již změnil/a mobilního operátora?

3. Než jste daný, Vámi zvolený tarif zakoupil/a, porovnával/a jste ho s podobnými či stejnými tarify nabízenými ostatními mobilními operátory?

4. Co Vás přimělo si daný tarif zakoupit? Vyberte nejdůležitější faktor.

7. Využíváte některé další výhody/služby, které Váš mobilní operátor nabízí svým zákazníkům?

8. Jaké další výhody/služby nabízení Vaším operátorem využíváte?

9. Je to právě ten důvod, proč stále využíváte daného mobilního operátora?

10. Z jakého důvodu další výhody/služby nabízené Vaším operátorem nevyužíváte?

11. Napadají Vás výhody/služby, které operátor nenabízí a vy byste je chtěl/a využívat?

13. Který mobilní operátor je pro Vás z hlediska reklamy a propagace nejatraktivnější?

14. Který mobilní operátor, dle Vás, nabízí zákazníkům něco, čím se liší od ostatních mobilních operátorů na českém trhu?

15. Váš statut je:

16. Váš věk je:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kricnarová, Z.Tržní postavení mobilních operátorů v České republice (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://trzni-postaveni-mobilnich-op.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.