Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > turismus a česká média

turismus a česká média

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Adéla Petránková
Šetření:25. 05. 2015 - 03. 06. 2015
Počet respondentů:100
Počet otázek (max/průměr):15 / 15.14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:24
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentka 3. ročníku vysoké školy a pracuji na bakalářské práci na téma Obsahová analýza tématu cestovní ruch v českých médiích. Výsledky budou sloužit jako podklad pro mou práci.

Předem děkuji za vyplnění dotazníku. 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7271,29 %72 %  
Muž2928,71 %29 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 305251,49 %52 %  
41 - 501817,82 %18 %  
31 - 401514,85 %15 %  
51 a více109,9 %10 %  
20 a méně65,94 %6 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou5251,49 %52 %  
Vysokoškolské3635,64 %36 %  
Střední bez maturity109,9 %10 %  
Základní32,97 %3 %  

Graf

4. Jak vybíráte dovolenou/zájezd?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přes cestovní kancelář4342,57 %43 %  
Sám si zařizuji cestu i ubytování4241,58 %42 %  
Podle akčních nabídek (časopisy, letáky …)1615,84 %16 %  

Graf

5. Co pro Vás hraje nejdůležitější roli při výběru dovolené?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Atraktivnost destinace5857,43 %58 %  
Doporučení2423,76 %24 %  
Cena1918,81 %19 %  

Graf

6. V jakou roční dobu si objednáváte letní dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Last minute4948,51 %49 %  
V průběhu jarních měsíců4645,54 %46 %  
First minute65,94 %6 %  

Graf

7. Jaký způsob dovolené nejčastěji využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Relaxační/odpočinkový6867,33 %68 %  
Zážitkový1110,89 %11 %  
Horská turistika76,93 %7 %  
Sportovní54,95 %5 %  
Poznávací32,97 %3 %  
relaxace turistikou v přírodě10,99 %1 %  
Vyvážený10,99 %1 %  
Relax , šport , poznávací 10,99 %1 %  
S batohem10,99 %1 %  
turistika na vlastní pěst10,99 %1 %  
od všeho kousek10,99 %1 %  
Kombinace prvních tří možných odpovědí.10,99 %1 %  

Graf

8. Jak často čtete tisk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně5352,48 %53 %  
2-4krát týdně2423,76 %24 %  
Denně2423,76 %24 %  

Graf

9. Jaké noviny/časopisy čtete nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Denní tisk4443,56 %44 %  
Lifestylové časopisy3938,61 %39 %  
Sportovní magazíny98,91 %9 %  
Časopisy o cestování98,91 %9 %  

Graf

10. Odkud čerpáte nejvíce informací o určité destinaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z doslechu4342,57 %43 %  
Z časopisů o cestování3029,7 %30 %  
Televize (dokumenty, cestopisy)2827,72 %28 %  

Graf

11. Jaké cestovní kanceláře si nejčastěji vybíráte a proč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tuzemské7070 %70 %  
Zahraniční2121 %21 %  
žádné33 %3 %  
nevyuzivam11 %1 %  
nevyužívám CK11 %1 %  
oboje11 %1 %  
zadne11 %1 %  
necestujem s cestovkami 11 %1 %  
nevybírám11 %1 %  
nerozlišuji,orientuji se jen na nabídku ne na typ CK11 %1 %  
vše je blíže,rozumím11 %1 %  
s vybranými tuzemskými kancelářemi mám dobrou zkušenost a mám k nim důvěru11 %1 %  
nevyužívám služeb cestovních kanceláří11 %1 %  
Žádné. 11 %1 %  
nebo bez cestovky11 %1 %  
agentury v místě bydliště i jinde11 %1 %  
vybírám náhodně dle nejlepší nabídky11 %1 %  
zadnou, venuji se cestovani obchodne11 %1 %  
bez cestovnivh kancelari 11 %1 %  
Nepoužívám cestovní kanceláře 11 %1 %  

Graf

12. Zaujala Vás v poslední době nějaká reklama z oblasti cestovního ruchu? Pokud ano, kde?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nezaujala6261,39 %62 %  
Televize1716,83 %17 %  
Tisk (časopis, noviny)109,9 %10 %  
Léták65,94 %6 %  
Rádio43,96 %4 %  
Billboard21,98 %2 %  

Graf

13. Jaká forma prezence Vás nejvíce oslovuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize2726,73 %27 %  
Tisk2019,8 %20 %  
Nabídkové letáky1615,84 %16 %  
internet1514,85 %15 %  
Inzerce v MHD98,91 %9 %  
Iternetová10,99 %1 %  
webová10,99 %1 %  
Myslíte-li prezentaci, pak žádná10,99 %1 %  
nabídka zájezdů na internetových serverech10,99 %1 %  
známe lidi, ck kancelare, internet10,99 %1 %  
Doporučení10,99 %1 %  
od přátel10,99 %1 %  
asi články na internetu 10,99 %1 %  
Žádná. 10,99 %1 %  
známí10,99 %1 %  
internet a kladné doporučení od známých10,99 %1 %  
nabídka na internetu10,99 %1 %  
internet, najdu si co potrebuju10,99 %1 %  
Přátelé 10,99 %1 %  

Graf

14. Absolvovali jste někdy dovolenou/výlet díky reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nikdy7069,31 %70 %  
Občas2423,76 %24 %  
Ano, pravidelně76,93 %7 %  

Graf

15. Myslíte si, že se česká média dostatečně zabývají tématem cestování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3534,65 %35 %  
Ano3433,66 %34 %  
Nezajímám se o to3231,68 %32 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Jak vybíráte dovolenou/zájezd?

5. Co pro Vás hraje nejdůležitější roli při výběru dovolené?

6. V jakou roční dobu si objednáváte letní dovolenou?

7. Jaký způsob dovolené nejčastěji využíváte?

8. Jak často čtete tisk?

9. Jaké noviny/časopisy čtete nejvíce?

10. Odkud čerpáte nejvíce informací o určité destinaci?

11. Jaké cestovní kanceláře si nejčastěji vybíráte a proč?

12. Zaujala Vás v poslední době nějaká reklama z oblasti cestovního ruchu? Pokud ano, kde?

13. Jaká forma prezence Vás nejvíce oslovuje?

14. Absolvovali jste někdy dovolenou/výlet díky reklamě?

15. Myslíte si, že se česká média dostatečně zabývají tématem cestování?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Jak vybíráte dovolenou/zájezd?

5. Co pro Vás hraje nejdůležitější roli při výběru dovolené?

6. V jakou roční dobu si objednáváte letní dovolenou?

7. Jaký způsob dovolené nejčastěji využíváte?

8. Jak často čtete tisk?

9. Jaké noviny/časopisy čtete nejvíce?

10. Odkud čerpáte nejvíce informací o určité destinaci?

11. Jaké cestovní kanceláře si nejčastěji vybíráte a proč?

12. Zaujala Vás v poslední době nějaká reklama z oblasti cestovního ruchu? Pokud ano, kde?

13. Jaká forma prezence Vás nejvíce oslovuje?

14. Absolvovali jste někdy dovolenou/výlet díky reklamě?

15. Myslíte si, že se česká média dostatečně zabývají tématem cestování?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Petránková, A.turismus a česká média (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://turismus-a-ceska-media.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.