Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Turistické informačné centrá
Turistické informačné centrá
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Adriána Škodová |
---|---|
Šetření: | 14. 02. 2012 - 10. 03. 2012 |
Počet respondentů: | 96 |
Počet otázek (max/průměr): | 30 / 25.74 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 68,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:29 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník sa týka turistických informačných centier v ČR, ich marketingovej funckie. Vyplnenie dotazníkov mi pomôže k ich analýze pri písaní mojej bakalárskej práce " Role TIC v marketingu destinace cestovního ruchu (na príklade mesta Brno) na ESF Masarykovej univerzity.
Dopredu ďakujem za Váš čas. Zaberie Vám to priblizne 5-7 minut.
Adriana:-)
Odpovědi respondentů
1. Pohlavie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 80 | 83,33 % | 83,33 % |
Muž | 16 | 16,67 % | 16,67 % |
2. Vek
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
17- 26 | 69 | 71,88 % | 71,88 % |
27- 35 | 8 | 8,33 % | 8,33 % |
36- 49 | 5 | 5,21 % | 5,21 % |
21 | 3 | 3,13 % | 3,13 % |
23 | 2 | 2,08 % | 2,08 % |
50 a viac | 2 | 2,08 % | 2,08 % |
58 | 1 | 1,04 % | 1,04 % |
34 | 1 | 1,04 % | 1,04 % |
26 | 1 | 1,04 % | 1,04 % |
22 | 1 | 1,04 % | 1,04 % |
39 | 1 | 1,04 % | 1,04 % |
38 | 1 | 1,04 % | 1,04 % |
do 16 | 1 | 1,04 % | 1,04 % |
3. Národnosť
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
česká | 75 | 78,13 % | 78,13 % |
slovenská | 20 | 20,83 % | 20,83 % |
iná | 1 | 1,04 % | 1,04 % |
4. Najvyššie dosiahnuté vzdelanie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stredoškolské s maturitou | 62 | 64,58 % | 64,58 % |
vysokoškolské 1.stupňa | 17 | 17,71 % | 17,71 % |
VOŠ | 7 | 7,29 % | 7,29 % |
vysokoškolské 2. stupňa | 7 | 7,29 % | 7,29 % |
stredoškolské bez maturty | 2 | 2,08 % | 2,08 % |
vysokoškolské 3.stupňa | 1 | 1,04 % | 1,04 % |
5. Do ktorej z týchto cieľových skupín by ste sa zaradili?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
študent | 65 | 67,71 % | 67,71 % |
mladí dospelí | 17 | 17,71 % | 17,71 % |
žiadna z vymenovaných | 5 | 5,21 % | 5,21 % |
s deťmi v meste | 4 | 4,17 % | 4,17 % |
profesijný návštevník (cestuje väčšinou pracovne, na veľtrhy, kongresy) | 3 | 3,13 % | 3,13 % |
seniori | 2 | 2,08 % | 2,08 % |
6. Viete, čo znamená pojem TIC, IC, a aké služby tam môžete získať?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mám určitú predstavu, ale nie som si istý/á na 100% | 44 | 45,83 % | 45,83 % |
Áno, viem to presne | 41 | 42,71 % | 42,71 % |
Nie | 11 | 11,46 % | 11,46 % |
7. Poskytuje podľa Vás TIC(IC) informácie a služby predovšetkým pre turistov, návštevníkov mesta?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 72 | 75 % | 75 % |
ne | 24 | 25 % | 25 % |
8. Navštívili ste niekedy TIC= turistické informačné centrum, resp. infocentrum?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [áno → otázka č. 9, nie → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 75 | 78,13 % | 78,13 % |
nie | 21 | 21,88 % | 21,88 % |
9. Kde?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Brixen
Brno, Olomouc, Vídeň, Strasbourg, Luzern, Zurich, Zermatt, Verona, Paříž, Rouen, Reimes, Besancon, Lyon...
Brno, šumava
Brno, Třebíč, Boskovice, Železná Ruda, Hustopeče, Žďár nad Sázavou, Kašperské Hory, .....
Cyprus - Limasol - bolo zavrete
České Budějovice
Český Krumlov
Český Krumlov, Pec pod Sněžkou atd.
Detva
Doma i v cizině
FRANCIE
chmm ;-) Jsem turista, takže výčet by byl velmi dlouhý. Za rok navštívím zhruba 6 TIC. Dříve to bylo mnohem víc, i 20 za rok. Ale abych odpověděl na otázku, tak po celé ČR :-)
Jihlava
Jindřichův Hradec
krkonoševíce(více), jeseníky(více), praha, děčín, šumava(více)
Kutná Hora, Hlinsko v Čechách, zahraničí - Anglie, Skotsko
ledaskde, tam kde jsem to považoval za potřebné
Mikulov, Vodňany, Jihlava, London, Bordeaux, Porto, Bratislava, Budapešť...
na Moravě
na vystave
Olomouc
Ostrov,Karlovy Vary, Cheb
Pec pod Sněžkou, Litomyšl, Hradec Králové, Pardubice, Praha, Špindlerův Mlýn, Janské Lázně, Kutná Hora, Žďár nad Sázavou, zahraničí... chodím do nich vždy, když cestuji.
Písek, Český Krumlov...
Praha, Kvilda, České Budějovice, Lipno, Prášily, Berlín, Groningen
Praha, Nové Hrady (Jižní Čechy), České Budějovice, Dobříš Barcelona, Madrid...
Praha, Vídeň...
Praha, zahranicie
Salzburg, Mondsee, Halstadt
San Gimignano, Leon, Lyon
Sokolov
Světlá nad Sázavou
štramberk, olomouc
Šumava
těch měst je velká spousta
Třebíč
Ústí nad Orlicí
v Banskej Bystrici a v Leviciach a ešte v Prahe
v bratislave, v Prahe, v Paríži a Budapešti
V Brně, Jihlavě
V cizině a ve městech kde jsem byla na dovolené
v hodně městech
v chorvatsku
v Jihlavě
V Praze
v Praze
v různých městech po ČR (České Budějovice, Karlovy Vary, Brno, Třeboň, ...)
v různých městech v ČR
Vimperk
vsude
všude možně, často jdu v neznámém městě tam.
Znojmo, Český Krumlov, zahraniční také, nevybavuji si přesně
10. Aký bol Váš dôvod návštevy? (nezáleží na tom, koľko TIC ste navštívili)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zisk informácií | 61 | 81,33 % | 63,54 % |
zisk propagačných materiálov | 43 | 57,33 % | 44,79 % |
kúpa upomienkových predmetov | 24 | 32 % | 25 % |
kúpa vstupeniek | 21 | 28 % | 21,88 % |
iný | 9 | 12 % | 9,38 % |
zisk adresy, telefónneho čísla úradu, inštitúcie,... | 7 | 9,33 % | 7,29 % |
zmena peňažnej meny | 5 | 6,67 % | 5,21 % |
kúpa miestnych novín, kultúrnych prehľadov | 2 | 2,67 % | 2,08 % |
prenájom auta (pronájem) | 2 | 2,67 % | 2,08 % |
11. Ak bol iný dôvod k návšteve, aký to bol?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
kopírování
koupě mapy dané oblasti
mapa
Nákup mapy.
nebyl
pracuji v TIC v Praze :)
přednáška; mystery shopping
Sběr dat k diplomové práci
scenovanie
turistické známky (někdy se prodávají pouze v TIC)
zaujimavosti o jednotlivych regionoch
žiadny
12. Ak ste nenavštívili TIC (IC), čo bolo toho dôvodom?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nebol dôvod k návšteve TIC | 13 | 61,9 % | 13,54 % |
iný | 5 | 23,81 % | 5,21 % |
v danej lokalite sa nenachádzalo TIC | 2 | 9,52 % | 2,08 % |
nebol/a som ešte na výlete, dovolenke | 1 | 4,76 % | 1,04 % |
13. Ak bol iný dôvod toho, že ste TIC nenavštívili, aký to bol?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Nechcelo sa mi tam trapošiť
nemala som dostatok informácií o TIC, ich umiestneniach, ani čo presne ponúkajú
Než někam jedu, stáhnu si informace z internetu
väčšinu informácii si naštudujem na internete
14. Ktorá poloha je podľa Vás najvhodnejšia pre umiestnenie turistického informačného centra? (max2)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
historické jadro mesta | 69 | 71,88 % | 71,88 % |
v blízkosti najnavštevovanejších atraktivít | 46 | 47,92 % | 47,92 % |
pri vstupných bránach do mesta, ako železničná stanica, autobusová | 27 | 28,13 % | 28,13 % |
obchodné centrum mesta | 9 | 9,38 % | 9,38 % |
15. Považujete za dôležitý vzhľad web stránky danej lokality (stránok TIC)? ( ohodnoťte od 1 dôležitý do 3 nedôležitý)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 53 | 55,21 % | 55,21 % |
2 | 32 | 33,33 % | 33,33 % |
3 | 11 | 11,46 % | 11,46 % |
16. Privítali by ste, ako potenciálny turista, na turistických web stránkach možnosť e-shopu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 58 | 60,42 % | 60,42 % |
ne | 38 | 39,58 % | 39,58 % |
17. Ktorú z týchto foriem spätnej väzby s TIC by ste preferovali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
formu komentára na web stránke TIC | 48 | 50 % | 50 % |
formu fotosúťaže na web stránke TIC | 33 | 34,38 % | 34,38 % |
box v infocentre /TIC | 18 | 18,75 % | 18,75 % |
inú | 9 | 9,38 % | 9,38 % |
formu fotosúťaže v mestskom časopise | 8 | 8,33 % | 8,33 % |
18. Využili ste niekedy jednu z týchto spätných väzieb s TIC?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žiadnu | 77 | 80,21 % | 80,21 % |
formu komentára na web stránke TIC | 6 | 6,25 % | 6,25 % |
box v infocentre | 5 | 5,21 % | 5,21 % |
inú | 3 | 3,13 % | 3,13 % |
formu fotosúťaže v mestskom časopise | 3 | 3,13 % | 3,13 % |
formu fotosúťaže na web stránke TIC | 2 | 2,08 % | 2,08 % |
19. Ak ste využili inú formu spätnej väzby, aká to bola?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
nijak
Žádná
žiadna
20. Využili by ste pred cestou možnosť stiahnutia propagačných materiálov o danej lokalite, máp, sprievodcu vo forme MP3, do PDA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 66 | 68,75 % | 68,75 % |
nie | 16 | 16,67 % | 16,67 % |
nie, dané materiály by som si vzal/a v lokalite (hotel, infocentrum) | 14 | 14,58 % | 14,58 % |
21. Požadujete za nutné umiestnenie propagačných materiálov vo všetkých hlavných ubytovacích zariadeniach?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
skôr áno, potešilo by to | 49 | 51,04 % | 51,04 % |
áno, je to nutnosť každého kvalitnejšieho ubyt. zariadenia | 37 | 38,54 % | 38,54 % |
nie, nie je to nutnosť | 10 | 10,42 % | 10,42 % |
22. Považujete upomienkový predmet, suvenír, za vhodný darček z dovolenky, výletu, pre príbuzných, známych?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 43 | 44,79 % | 44,79 % |
áno | 37 | 38,54 % | 38,54 % |
spíše ne | 13 | 13,54 % | 13,54 % |
ne | 3 | 3,13 % | 3,13 % |
23. Koľko by ste boli ochotní minúť (utratit) za upomienkové predmety v rámci jednej dovolenky? (napíšte sumu a menu)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
500 kč | 13 | 13,54 % | 13,54 % |
300 Kč | 6 | 6,25 % | 6,25 % |
200 Kč | 6 | 6,25 % | 6,25 % |
500 | 5 | 5,21 % | 5,21 % |
100 Kč | 4 | 4,17 % | 4,17 % |
1000 Kč | 4 | 4,17 % | 4,17 % |
50 eur | 3 | 3,13 % | 3,13 % |
15 eur | 2 | 2,08 % | 2,08 % |
50 € | 2 | 2,08 % | 2,08 % |
100 eur | 2 | 2,08 % | 2,08 % |
ostatní odpovědi | 49 | 51,04 % | 51,04 % |
24. Ktorý z týchto upomienkových predmetov by ste kúpili na výlete, dovolenke? (max3)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
predmet, ktorý najlepšie vystihuje danú lokalitu, mesto, a je pre ňu typický ( Južná Morava- víno) | 66 | 68,75 % | 68,75 % |
pohľadnicu | 60 | 62,5 % | 62,5 % |
suveníry, menšie ( známky, propisky, klíčenky, magnetky) | 50 | 52,08 % | 52,08 % |
suveníry väčšie, drahšie (tričká, tašky, knihy) | 26 | 27,08 % | 27,08 % |
sprievodcu (pruvodce) | 14 | 14,58 % | 14,58 % |
Iný | 3 | 3,13 % | 3,13 % |
25. Ktorú z týchto foriem spracovania produktových balíčkov by ste preferovali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ako propagačný materiál- v tistenej verzii | 33 | 34,38 % | 34,38 % |
obísť si všetko sám podľa vlastného uváženia | 27 | 28,13 % | 28,13 % |
v internetovej verzii | 25 | 26,04 % | 26,04 % |
all inclusive- zaistenie balíčku na kľúč | 11 | 11,46 % | 11,46 % |
26. Ohodnoťte číslami význam (od 1 veľmi dôležité do 5 úplne nedôležité) vymenovaných služieb TIC podľa Vás
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
tipy na výlet, akcie za poznaním | 1.438 | 0.684 |
poskytovanie info o hradoch, zámkoch | 1.635 | 0.732 |
poskytovanie info o konaní kultúrnych akcií | 1.802 | 0.93 |
predaj máp, brožúr, publikácií | 1.542 | 1.061 |
predaj pohľadníc, suvenírov | 2.198 | 1.263 |
poskytovanie info o šport. vyžití, akciách | 2.26 | 1.088 |
sprievodcovská činnosť (pruvodcovská) | 2.24 | 1.161 |
prevádzka kult. pamiatok | 2.344 | 1.142 |
realizácia kult. a šport. akcií | 2.938 | 1.204 |
predaj vstupeniek na miestne akci | 2.042 | 0.894 |
vydávanie obecných novín | 3.365 | 1.44 |
predaj, zaistenie turistického programu | 2.323 | 1.031 |
27. Ktorú z týchto doplnkových komerčných aktivít by ste prijali v infocentrách? max 4
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
úschovňa batožiny (zavazadel) | 71 | 73,96 % | 73,96 % |
internet | 71 | 73,96 % | 73,96 % |
zmenáreň | 51 | 53,13 % | 53,13 % |
prenájom auta | 29 | 30,21 % | 30,21 % |
predaj leteniek, lodných lístkov | 20 | 20,83 % | 20,83 % |
kúpa diaľničných známok | 16 | 16,67 % | 16,67 % |
rybárske povolenky | 10 | 10,42 % | 10,42 % |
kúpa zájazdov do zahraničia od vybraných cestovných kancelárií | 6 | 6,25 % | 6,25 % |
posielanie zásielky z IC pomocou DHL | 5 | 5,21 % | 5,21 % |
28. Navštívili ste niekedy Brno?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 55 | 57,29 % | 57,29 % |
študujem tu | 20 | 20,83 % | 20,83 % |
nie | 12 | 12,5 % | 12,5 % |
žijem tu | 7 | 7,29 % | 7,29 % |
pracujem tu (mám tu prácu) | 2 | 2,08 % | 2,08 % |
29. Navštívili ste niekedy TIC v Brne? (infocentrum)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 83 | 86,46 % | 86,46 % |
ano | 13 | 13,54 % | 13,54 % |
30. Ktorú z týchto web stránok by ste navštívili skôr, ak by ste chceli získať informácie pre turistov o meste Brno, o akciách v meste?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
www.ticbrno.cz | 60 | 62,5 % | 62,5 % |
www.kultura-brno.cz | 36 | 37,5 % | 37,5 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.