Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > TV po digitalizaci a její služby obdobné internetovým

TV po digitalizaci a její služby obdobné internetovým

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Aleš Jindřich
Šetření:10. 11. 2009 - 18. 11. 2009
Počet respondentů:177
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.85
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

V rámci své diplomové práce, jejíž název zní: Digitalizace TV vysílání a nové možnosti marketingové komunikace, bych rád získal nějaké informace k dané problematice. V nedávné době došlo k digitalizaci televizního vysílání. Programová nabídka se rozšířila a tento trend bude s největší pravděpodobností dále pokračovat. Kromě počtu programů se s digitalizací objeví i interaktivní služby (superteletext, „TV bankovnictví“...). Dá se říci, že se služby v TV budou přibližovat službám na internetu. Následuje tedy pár otázek, které by mi velice pomohly v praktické části mé práce.
Dotazník má 14 krátkých otázek a zabere vám přibližně 4min.

 

Odpovědi respondentů

1. Trávíte více času sledováním TV, nebo surfováním po internetu (ne celkovou prací na PC, pouze internet)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet11766,1 %66,1 %  
Televize3620,34 %20,34 %  
Stejně2312,99 %12,99 %  
Nepoužívám ani jedno10,56 %0,56 %  

Graf

2. Surfujete po internetu spíše kvůli práci (shánění informací, internetové bankovnictví, nakupování...) , nebo zábavou?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stejně7240,68 %40,68 %  
Zábava6637,29 %37,29 %  
Práce3922,03 %22,03 %  

Graf

3. Používáte internetové bankovnictví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12168,36 %68,36 %  
Ne5631,64 %31,64 %  

Graf

4. Nakupujete po internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14280,23 %80,23 %  
Ne3519,77 %19,77 %  

Graf

5. Nakupujete po internetu i věci spontánně, nebo pouze co máte v úmyslu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V úmyslu13186,75 %74,01 %  
Spontánně2013,25 %11,3 %  

Graf

6. Zaujmou vás reklamní banery při surfování na internetu tak, abyste se podívali na jejich stránku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas9251,98 %51,98 %  
Ne8447,46 %47,46 %  
Ano10,56 %0,56 %  

Graf

7. Zvýšilo rozšíření programové nabídky televize vaši sledovanost TV?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10760,45 %60,45 %  
Ano5732,2 %32,2 %  
Nevim137,34 %7,34 %  

Graf

8. Vyšší počet TV programů může nabídnout konkrétněji zaměřené programy. Které programy sledujete více.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Všeobecné programy (Nova, ČT1 ...)13375,14 %75,14 %  
Konkrétně zaměřené programy (Eurosport, Óčko ...)4424,86 %24,86 %  

Graf

9. Ocenili byste možnost získat pomocí televizního ovladače informace o konkrétním zboží, nebo služby (jako na webových stránkách)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11564,97 %64,97 %  
Ano6235,03 %35,03 %  

Graf

10. Zvýšily by služby obdobné službám na internetu (email, internetové bankovnictví, nákup zboží) prováděné ovladačem televize prestiž TV?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9151,41 %51,41 %  
Ano8648,59 %48,59 %  

Graf

11. Při pořizování nové elektroniky (set-top boxy, televize, mobilní telefony) přikládáte důležitost doplňkovým vlastnostem (př. internet, fotoaparát v mobilním telefonu ...)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11162,71 %62,71 %  
Ne6637,29 %37,29 %  

Graf

12. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 3513576,27 %76,27 %  
36 - 603117,51 %17,51 %  
Méně než 1895,08 %5,08 %  
Více jak 6021,13 %1,13 %  

Graf

13. Kde bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha a nejbližší okolí14783,05 %83,05 %  
Ostatní menší obce169,04 %9,04 %  
Malá města (nad 15 000 obyvatel)95,08 %5,08 %  
Jiné velké město (nad 100 000 obyvatel)52,82 %2,82 %  

Graf

14. Kolik činí Váš hrubý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zatím studuji8246,33 %46,33 %  
17 000 – 24 000Kč4223,73 %23,73 %  
24 000 – 35 000 Kč2413,56 %13,56 %  
Méně než 17 000Kč2312,99 %12,99 %  
více63,39 %3,39 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Trávíte více času sledováním TV, nebo surfováním po internetu (ne celkovou prací na PC, pouze internet)?

2. Surfujete po internetu spíše kvůli práci (shánění informací, internetové bankovnictví, nakupování...) , nebo zábavou?

3. Používáte internetové bankovnictví?

4. Nakupujete po internetu?

5. Nakupujete po internetu i věci spontánně, nebo pouze co máte v úmyslu?

6. Zaujmou vás reklamní banery při surfování na internetu tak, abyste se podívali na jejich stránku?

7. Zvýšilo rozšíření programové nabídky televize vaši sledovanost TV?

8. Vyšší počet TV programů může nabídnout konkrétněji zaměřené programy. Které programy sledujete více.

9. Ocenili byste možnost získat pomocí televizního ovladače informace o konkrétním zboží, nebo služby (jako na webových stránkách)?

10. Zvýšily by služby obdobné službám na internetu (email, internetové bankovnictví, nákup zboží) prováděné ovladačem televize prestiž TV?

11. Při pořizování nové elektroniky (set-top boxy, televize, mobilní telefony) přikládáte důležitost doplňkovým vlastnostem (př. internet, fotoaparát v mobilním telefonu ...)?

12. Kolik je vám let?

13. Kde bydlíte?

14. Kolik činí Váš hrubý měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Trávíte více času sledováním TV, nebo surfováním po internetu (ne celkovou prací na PC, pouze internet)?

2. Surfujete po internetu spíše kvůli práci (shánění informací, internetové bankovnictví, nakupování...) , nebo zábavou?

3. Používáte internetové bankovnictví?

4. Nakupujete po internetu?

5. Nakupujete po internetu i věci spontánně, nebo pouze co máte v úmyslu?

6. Zaujmou vás reklamní banery při surfování na internetu tak, abyste se podívali na jejich stránku?

7. Zvýšilo rozšíření programové nabídky televize vaši sledovanost TV?

8. Vyšší počet TV programů může nabídnout konkrétněji zaměřené programy. Které programy sledujete více.

9. Ocenili byste možnost získat pomocí televizního ovladače informace o konkrétním zboží, nebo služby (jako na webových stránkách)?

10. Zvýšily by služby obdobné službám na internetu (email, internetové bankovnictví, nákup zboží) prováděné ovladačem televize prestiž TV?

11. Při pořizování nové elektroniky (set-top boxy, televize, mobilní telefony) přikládáte důležitost doplňkovým vlastnostem (př. internet, fotoaparát v mobilním telefonu ...)?

12. Kolik je vám let?

13. Kde bydlíte?

14. Kolik činí Váš hrubý měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Jindřich, A.TV po digitalizaci a její služby obdobné internetovým (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://tv-po-digitalizaci-a-jeji-sluzby-obdobne-internetovym.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.