Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > TV Spots - Intercultural Comparison

TV Spots - Intercultural Comparison

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Becková
Šetření:15. 03. 2012 - 29. 03. 2012
Počet respondentů:65
Počet otázek (max/průměr):25 / 20.42
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:37,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.13:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Let me please invite you to participate in this survey. If you are Chinese, Czech or US citizen your response is going to be an important component of intercultural research for my Diploma thesis (on topic of International Differences in Perception of Advertising).

 

You will watch and judge 3 short videos. Please follow the instructions and always mark response which suits your opinion the best.

 

Thank you very much for your time and help in advance.

 

Should you have any questions please contact me at: kbeckova@email.cz

Odpovědi respondentů

1. What is your nationality?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Chineseotázka č. 2, United Statesotázka č. 2, Czechotázka č. 2, Other → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Czech5178,46 %78,46 %  
United States710,77 %10,77 %  
Chinese57,69 %7,69 %  
Other23,08 %3,08 %  

Graf

2. You are

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
female4063,49 %61,54 %  
male2336,51 %35,38 %  

Graf

3. Age:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
271422,22 %21,54 %  
2569,52 %9,23 %  
2657,94 %7,69 %  
2057,94 %7,69 %  
2346,35 %6,15 %  
3034,76 %4,62 %  
2134,76 %4,62 %  
1923,17 %3,08 %  
2823,17 %3,08 %  
2423,17 %3,08 %  
ostatní odpovědi 29
35
49
22
16
31
36
18
41
32
50
68
46
53
59
15
1726,98 %26,15 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:27.11
Minimum:19
Maximum:50
Variační rozpětí:31
Rozptyl:43.02
Směrodatná odchylka:6.56
Medián:27
Modus:27

Graf

Please always watch at first the video (in FULL SIZE of your screen), and right after respond the set of 5 following questions by ticking the most suitable box according to your opinion.

 

4. Please watch Video I:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:

Soubor: video-i.mpg (pozor: obsahy souborů nejsou ze strany Vyplnto.cz nijak kontrolovány!)
Video I - watched

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Video I - watched4393,48 %66,15 %  
http://www.youtube.com/watch?v=6TM-jp_d5Cg&feature=channel36,52 %4,62 %  

Graf

5. Have you ever seen this advertisement before?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4876,19 %73,85 %  
ano1523,81 %23,08 %  

Graf

1 Strongly Agree(++) 2 Agree(+) 3 Neither agree nor disagree(0) 4 Disagree(-) 5 Strongly Disagree(--)

6. Following statements complete by ticking the most appropriate box 1 – 5:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
I had positive reaction on this ad3.3491.307
The claims made in the ad were believable3.3491.084
I understood the product being advertised1.9681.237
I would buy the product being advertised3.191.075
I like the place and environment of the ad (like at home, or ideal home)3.0791.279
I like the background music3.0951.261
1 Too short - 5 Too long3.4130.592

Graf

7. The strongest appeal of this ad was:

Appeals are the specific approaches that advertisers use to communicate how their products will satisfy consumers needs /Arens and Bovee 1994/

 

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Effective (helpful, tasty, longevity of effect)4063,49 %61,54 %  
Natural (purity of product, organic, nutritious)3047,62 %46,15 %  
Family (nurturance within the family, having a home)1320,63 %20 %  
Cheap (economical, inexpensive, a good vlue)69,52 %9,23 %  
Popular (commonplace, typical, regular, normal standard, everyday)34,76 %4,62 %  
Vain (having a socially desirable appearance, being beautiful, fashionable)34,76 %4,62 %  
Youth (rejuvenating, worship of he younger generation through younger models) 23,17 %3,08 %  

Graf

1 Strongly Agree(++) 2 Agree(+) 3 Neither agree nor disagree(0) 4 Disagree(-) 5 Strongly Disagree(--)

8. The actors in this ad were:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Sympathetic (likable)2.8890.988
Natural3.2221.316
Affected (overplaying, exaggerating)2.9841.539
Entertaining (funny)3.5561.136
Silly3.0791.565

Graf

9. Please write down what do you like the most about this ad:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nothing513,89 %7,69 %  
the parrot25,56 %3,08 %  
music25,56 %3,08 %  
parrot25,56 %3,08 %  
funny jokes12,78 %1,54 %  
that it finished12,78 %1,54 %  
the product is displayed nicely. Looks tasty.12,78 %1,54 %  
I liked the most the environment 12,78 %1,54 %  
The parrot in the ad is quite cute and suitable for the scene here12,78 %1,54 %  
green colour, the bird12,78 %1,54 %  
ostatní odpovědi je pravdiva
the place
The way it has outlined the key points of the product.
the positive background music
The young actress was pretty :)
the business environment
weather
Nothing really. It is just a commercial.
no overplaying
The general atmosphere, particularly the surroundings, seemed very pleasant.
sweet interplay
The graphic on activa's effect on the digestive system
the younger actress voice
strawberries
the end
looks tasty
fuj Danone
hgf
Sympathetic young woman, animal
1952,78 %29,23 % 

Graf

10. Please write down what do you dislike the most about this ad and why?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
scenario12,86 %1,54 %  
I did not like the store that the ad took place and the acting was cheesy. I also don't like the bird repeating "bloating", very cheesy.12,86 %1,54 %  
hard to believe the efect of product12,86 %1,54 %  
I doubt if the product is as effective as been told in the ad, for lacking of persuasion.12,86 %1,54 %  
too idyllic12,86 %1,54 %  
nic12,86 %1,54 %  
I dislike the fact it seems to be fake and overplayed - i.e. not believable.12,86 %1,54 %  
the young lady, i dont think she s suitable for a role of a healthy person since she doesnt look like it too much12,86 %1,54 %  
i dont care12,86 %1,54 %  
Poor choice of music, voice in the voiceover12,86 %1,54 %  
ostatní odpovědi like any other
unnatural
The old lady was unsympathetic.
false misleading advertising
product..just a yoghurt
hate ads, find them useless and dull
I am very neutral about this ad.
The annoying: "Activiaa!!" at the end. That little sign off annoyed me.
older woman judgmental of the chinese takeout
hyper-macho, aggressive sound, unpleasant overall
The corny acting
too cheesy
the idea that a yogurt could actually help with digestive problems
room equipment
it was boring,, but probably the parrot was way too odd
i dont belive in it
does it REALLY work_
Product does not include it what they offer in ad.
Danone is bad
kjhg
the woman with problem of digestion, she is not sympatic and strict
it didnt catch me
I don´t belive in this product. I don´t like ad say Eat me and in 14 days your digestion is OK.
dont like these adds - seem to me stupid and i dont believe them
actors
2571,43 %38,46 % 

Graf

11. Please watch Video II and respond following questions:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:

Soubor: video-ii-1.mpg (pozor: obsahy souborů nejsou ze strany Vyplnto.cz nijak kontrolovány!)
Video II - watched

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Video II - watched4090,91 %61,54 %  
http://www.youtube.com/watch?v=yA7uszUwUbg49,09 %6,15 %  

Graf

12. Have you ever seen this advertisement before?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5892,06 %89,23 %  
ano57,94 %7,69 %  

Graf

1 Strongly Agree(++) 2 Agree(+) 3 Neither agree nor disagree(0) 4 Disagree(-) 5 Strongly Disagree(--)

13. Following statements complete by ticking the most appropriate box 1 – 5:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
I had positive reaction on this ad3.0321.364
The claims made in the ad were believable3.4131.068
I understood the product being advertised2.190.98
I would buy the product being advertised3.4441.136
I like the place and environment of the ad (like at home, or ideal home))2.9051.8
I like the background music3.1591.34
1 Too short - 5 Too long3.2860.68

Graf

14. The strongest appeal of this ad was:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Family2641,27 %40 %  
Effective2539,68 %38,46 %  
Natural1726,98 %26,15 %  
Youth1219,05 %18,46 %  
Popular711,11 %10,77 %  
Cheap711,11 %10,77 %  
Adventure23,17 %3,08 %  
Vain23,17 %3,08 %  

Graf

1 Strongly Agree(++) 2 Agree(+) 3 Neither agree nor disagree(0) 4 Disagree(-) 5 Strongly Disagree(--)

15. The actors in this ad were:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Sympathetic (likable)2.6831.518
Natural3.3971.922
Affected (overplaying, exaggerating)2.4441.961
Entertaining (funny)3.1751.35
Silly2.7461.523

Graf

16. Please write down what do you like the most about this ad:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nothing412,9 %6,15 %  
dog26,45 %3,08 %  
exploring different culture13,23 %1,54 %  
I liked the setting of the ad. It was a clean space and the actors wore white. 13,23 %1,54 %  
the dog13,23 %1,54 %  
It provides a family atmosphere.13,23 %1,54 %  
vtipna role mlade cinanky13,23 %1,54 %  
those 2 women13,23 %1,54 %  
I like the fact it was more lively.13,23 %1,54 %  
very symapthetic actresses, they mood seems much more positive than in the previous ad. They both also seem very into the product, especially the younger one which is kind of funny because she's talking just about a yoghurt ;D though,i dont speak chinese 13,23 %1,54 %  
ostatní odpovědi Asian funny, overacted and silly style of the ad..
actress
Chinese
I like the woman's energetic attitude.
Again, the household setting was pleasant and put me at ease.
beautiful decor
charming women, adorable dog, possibly helpful product
The overacting was more endearing than in the english version
goofy chinese folk
that it was in japanese and i did not understand, it was funny in a way
room design
ad good for bad product
gfd
that I have never seen any chinese advertisement
interpretation of the home
It is drink!
home, dog, atmosphere
1754,84 %26,15 % 

Graf

17. Please write down what do you dislike the most about this ad and why?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
i could not read the letters13,33 %1,54 %  
hop at the end of this ad13,33 %1,54 %  
It's very cliche, because I've seen some similar ads before.13,33 %1,54 %  
chinese letters13,33 %1,54 %  
prehravani, neni to prirozene13,33 %1,54 %  
the music13,33 %1,54 %  
It did not seem natural, but the Asian culture is different and I lived in Japan - understand it.13,33 %1,54 %  
there was nothing i disliked, though i dont know the language so myimpression might be a bit misleading, i only observed everything esle and didnt follow any information provided that was spoken13,33 %1,54 %  
worst ad that i ever seen13,33 %1,54 %  
dont know13,33 %1,54 %  
ostatní odpovědi artificially poorly played
same..still a yogurth
as previously stated, hate ads of any type
I didn't understand what they were saying. Maybe subtitles would resolve the problem ;)
overplaying
same like first one
That silly little pose that the younger woman did at the end. It just seemed stupid and unnecessary.
too cutesy
the woman's siily leg pose tat the end
i don't be speaking no chinese
it was bit silly and ended with a little dance.
I don't understand chinese.
freakin language!
its better
nothing
ad good for bad product
mnb
affected actors
It can help immidiatly?!
gestures of the young lady
2066,67 %30,77 % 

Graf

18. Please watch Video III and respond following questions

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:

Soubor: video-iii-1.mpg (pozor: obsahy souborů nejsou ze strany Vyplnto.cz nijak kontrolovány!)
Video III - watched

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Video III - watched3892,68 %58,46 %  
http://www.youtube.com/watch?v=ghYrMoGhfoY&context=C49b514eADvjVQa1PpcFNQVSE_KKcfTZKFiz8hvlhDazQXsGpjRcQ=37,32 %4,62 %  

Graf

19. Have you ever seen this advertisement before?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4368,25 %66,15 %  
ano2031,75 %30,77 %  

Graf

1 Strongly Agree(++) 2 Agree(+) 3 Neither agree nor disagree(0) 4 Disagree(-) 5 Strongly Disagree(--)

20. Following statements complete by ticking the most appropriate box 1 – 5:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
I had positive reaction on this ad3.2541.364
The claims made in the ad were believable3.2381.229
I understood the product being advertised2.2221.379
I would buy the product being advertised3.3491.18
I like the place and environment of the ad (like at home, or ideal home)3.0951.578
I like the background music3.191.107
1 Too short - 5 Too long3.0320.824

Graf

21. The strongest appeal of this ad was:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Family4266,67 %64,62 %  
Effective2539,68 %38,46 %  
Natural812,7 %12,31 %  
Youth711,11 %10,77 %  
Cheap69,52 %9,23 %  
Popular46,35 %6,15 %  
Vain46,35 %6,15 %  
Adventure34,76 %4,62 %  

Graf

1 Strongly Agree(++) 2 Agree(+) 3 Neither agree nor disagree(0) 4 Disagree(-) 5 Strongly Disagree(--)

22. The actors in this ad were:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Sympathetic (likable)3.0321.269
Natural3.2541.428
Affected (overplaying, exaggerating)2.8251.192
Entertaining (funny)3.4291.102
Silly2.9371.171

Graf

23. Please write down what do you like the most about this ad:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nothing518,52 %7,69 %  
different from the others13,7 %1,54 %  
This feels like a regular family. I think that it is believable. I liked at the end that you could submit your experiences with this product. Feels like they stand behind their claims. 13,7 %1,54 %  
The girl at the beginning is cute13,7 %1,54 %  
idylic family play13,7 %1,54 %  
domaci, rodinne a prijemne prostredi13,7 %1,54 %  
the product13,7 %1,54 %  
More natural, but still clearly an ad.13,7 %1,54 %  
i like that they included a child in this one, you would usually relate a child to healthy, natural products which gets that idea into your head subconsciously13,7 %1,54 %  
...13,7 %1,54 %  
ostatní odpovědi Probably the youngest daughter who was full of energy.
Nothing. The entire ad annoyed me.
mom and daughter chatting
It didn't seem like they were actors, even if they might have been.
hot girl in striped shirt
the importance of good health within a family
koniec
like home video
music
ad good for bad product
kjh
I do not know
its in czech
1348,15 %20 % 

Graf

24. Please write down what do you dislike the most about this ad and why?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
feeling of product remains hidden behind competition13,7 %1,54 %  
I felt that there was not enough information about the product. 13,7 %1,54 %  
ad looked very amateurish13,7 %1,54 %  
The last part, the man speaks too fast.13,7 %1,54 %  
same idea as every similar ad13,7 %1,54 %  
nic13,7 %1,54 %  
the woman13,7 %1,54 %  
Filmed to fool - i.e. the red frame from the camera - fake.13,7 %1,54 %  
the mother isnot too sympathetic, they could have chosen a different actor. I also dont like the kid's drawing :D13,7 %1,54 %  
hate ads like this13,7 %1,54 %  
ostatní odpovědi dont know
mess in the apartment
there is no idea
the Czech version is the worst out of the three
I didn't like the mom's line. She spoke like she read it from the script. I absolutely didn't believe that she really meant it
I disliked the last little bit at the end of the commercial, with the rapid speech and offer of a gift or something? It was weird and uncomfortable and it felt like a cheap ploy for suckers.
exagerated and fake acting
product doesn't appeal to me
it did not make "beliver" in this product, but I would probably buy it and try it.
je to reklama na activiu, snad horsia je uz len na psie granule "aby mal vas psik pevne hovienka"..sice to je asi o tom istom :D
its good, children are cute
the product
ad good for bad product
kjh
It is all the time the same scheme for ACTIVIA ads
it didnt force me to buy the product, nothing about the product
actors, concept
1762,96 %26,15 % 

Graf

25. Last question - please choose what video and language version would you like the most:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Video III because it is in mother tongue1523,81 %23,08 %  
Video II if it would have been with subtitles (in mother tongue)1219,05 %18,46 %  
Video I if it would have been with subtitles (in mother tongue)1015,87 %15,38 %  
Video I if it would have been in mother tongue711,11 %10,77 %  
Video I because it is in mother tongue711,11 %10,77 %  
Video II because it is in mother tongue69,52 %9,23 %  
Video II if it would have been in mother tongue69,52 %9,23 %  
Video III if it would have been in mother tongue46,35 %6,15 %  
Video III if it would have been with subtitles (in mother tongue)23,17 %3,08 %  
I like the setting of video 2 the best. The product placement and the strawberries in video 1. But I like the natural family dynamics of video 3. 11,59 %1,54 %  
video 2 had best mood and actors, but I cant imagine it in my mother tongue, it would sound very exhagarated and silly, though for the Chinese market I believe its perfect because their culture is very different so I would say that the targeted market11,59 %1,54 %  
gets hit directly and effectively. The one in Engl11,59 %1,54 %  
ish is not any special, and the Czech neither exce11,59 %1,54 %  
Video 1 because it was at least silly and the spot seemed to be not so constrained as the others11,59 %1,54 %  
Video III because it was more original then the first two. Most fun have I experienced, during Video II. I didn't understand a word, but still got the message :-D11,59 %1,54 %  
but not because of mother language, czech "actors" are the best :)11,59 %1,54 %  
video III, because I find it useful to pracitce my language skills on ads...their only positive effect.11,59 %1,54 %  
i would pick video III because it has the best concept, and it is funny without being actually silly11,59 %1,54 %  
video I cause I found it most natural 11,59 %1,54 %  
none of them11,59 %1,54 %  
Video II because it is not in my language and I like to watch ads in different language than my mother. It is funny and I can see some cultural differences. The ads in my language are not so funnuy, these are boring, especially these with same scheme11,59 %1,54 %  
Video I, not depend on language11,59 %1,54 %  
i like video 2 but can imagine that in my country and in my mother tongue..... think that each of them is made to the specific part of world - after the researches of each comunity, so its made to fit - i mean that even i like the most the chinese one, i11,59 %1,54 %  
...its not very posible to put to czech tv and wat11,59 %1,54 %  
ch in czech conditions11,59 %1,54 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. You are

  • odpověď female:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi I would buy the product being advertised =2 na otázku 13. Following statements complete by ticking the most appropriate box 1 – 5:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sympathetic (likable)=1 na otázku 15. The actors in this ad were:

4. Please watch Video I:

  • odpověď Video I - watched:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Affected (overplaying, exaggerating) =2 na otázku 8. The actors in this ad were:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 Too short - 5 Too long=2 na otázku 20. Following statements complete by ticking the most appropriate box 1 – 5:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sympathetic (likable)=4 na otázku 15. The actors in this ad were:

7. The strongest appeal of this ad was:

  • odpověď Effective (helpful, tasty, longevity of effect):
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Entertaining (funny) =5 na otázku 22. The actors in this ad were:

11. Please watch Video II and respond following questions:

  • odpověď Video II - watched:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Video III - watched na otázku 18. Please watch Video III and respond following questions

13. Following statements complete by ticking the most appropriate box 1 – 5:

  • odpověď 1 Too short - 5 Too long=3:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Entertaining (funny) =2 na otázku 15. The actors in this ad were:

18. Please watch Video III and respond following questions

  • odpověď Video III - watched:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Video II - watched na otázku 11. Please watch Video II and respond following questions:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Affected (overplaying, exaggerating) =2 na otázku 8. The actors in this ad were:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi I had positive reaction on this ad=4 na otázku 20. Following statements complete by ticking the most appropriate box 1 – 5:

20. Following statements complete by ticking the most appropriate box 1 – 5:

  • odpověď 1 Too short - 5 Too long=3:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sympathetic (likable)=2 na otázku 15. The actors in this ad were:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Entertaining (funny) =2 na otázku 15. The actors in this ad were:
  • odpověď I like the place and environment of the ad (like at home, or ideal home)=5:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi I had positive reaction on this ad=5 na otázku 20. Following statements complete by ticking the most appropriate box 1 – 5:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. What is your nationality?

2. You are

3. Age:

4. Please watch Video I:

5. Have you ever seen this advertisement before?

6. Following statements complete by ticking the most appropriate box 1 – 5:

7. The strongest appeal of this ad was:

8. The actors in this ad were:

11. Please watch Video II and respond following questions:

12. Have you ever seen this advertisement before?

13. Following statements complete by ticking the most appropriate box 1 – 5:

14. The strongest appeal of this ad was:

15. The actors in this ad were:

18. Please watch Video III and respond following questions

19. Have you ever seen this advertisement before?

20. Following statements complete by ticking the most appropriate box 1 – 5:

21. The strongest appeal of this ad was:

22. The actors in this ad were:

25. Last question - please choose what video and language version would you like the most:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. What is your nationality?

2. You are

3. Age:

4. Please watch Video I:

5. Have you ever seen this advertisement before?

6. Following statements complete by ticking the most appropriate box 1 – 5:

7. The strongest appeal of this ad was:

8. The actors in this ad were:

11. Please watch Video II and respond following questions:

12. Have you ever seen this advertisement before?

13. Following statements complete by ticking the most appropriate box 1 – 5:

14. The strongest appeal of this ad was:

15. The actors in this ad were:

18. Please watch Video III and respond following questions

19. Have you ever seen this advertisement before?

20. Following statements complete by ticking the most appropriate box 1 – 5:

21. The strongest appeal of this ad was:

22. The actors in this ad were:

25. Last question - please choose what video and language version would you like the most:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Becková, K.TV Spots - Intercultural Comparison (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://tv-spots-interculturally.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.