Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Týmová práce
Týmová práce
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tereza Janovská |
---|---|
Šetření: | 06. 12. 2013 - 13. 12. 2013 |
Počet respondentů: | 94 |
Počet otázek (max/průměr): | 19 / 15.35 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 56,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:33 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsme studenti Projektového řízení na ČZU a rádi bychom Vás poprosili o vyplnění krátkého dotazníku, který bude sloužit jako podklad pro seminární práci k předmětu Psychologie týmové práce.
Dotazník může vyplnit kdokoli - student, pracující i nezaměstnaný - všichni jste se již s prací v týmu určitě setkali. Dotazník není dlouhý ani náročný.
Předem Vám za odpovědi děkujeme :)
Odpovědi respondentů
1. Skupina je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
lidé s různými cíli | 40 | 42,55 % | 42,55 % |
integrované seskupení lidí, se společnými cíli | 27 | 28,72 % | 28,72 % |
lidé s různými cíly | 18 | 19,15 % | 19,15 % |
integrované seskupení lidí, se společnými cíly | 9 | 9,57 % | 9,57 % |
2. Tým:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
je skupina lidí se společným cílem | 93 | 98,94 % | 98,94 % |
je skupina lidí s různými cíli | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
3. Pracujete raději v týmu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne, pracuji raději sám → otázka č. 4, Ano → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 51 | 54,26 % | 54,26 % |
Ne, pracuji raději sám | 43 | 45,74 % | 45,74 % |
4. Uveďte prosím důvod.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nejraději se spoléhám jen sama na sebe | 2 | 4,65 % | 2,13 % |
víc mě to baví | 1 | 2,33 % | 1,06 % |
trust no one | 1 | 2,33 % | 1,06 % |
mohu si vše udělat jak chci a kdy chci | 1 | 2,33 % | 1,06 % |
Nerovnoměrné rozložení úkolů v týmu | 1 | 2,33 % | 1,06 % |
Rada si za vse sama zodpovidam | 1 | 2,33 % | 1,06 % |
koordinace týmu většinou zabere více času, než samotná práce, mnohdy je rychlejší udělat vše sám | 1 | 2,33 % | 1,06 % |
jsem psychicky nemocný, nestíhám tempo kolektivu | 1 | 2,33 % | 1,06 % |
Mnohokrát se mi stalo, že není spolehnutí na ostatní lidi v týmu a práce se tím jen zpomalí a není následně tak kvalitní. Nejvíce záleží na správném výběru lidí. | 1 | 2,33 % | 1,06 % |
Udělám práci přesně, jak já chci | 1 | 2,33 % | 1,06 % |
ostatní odpovědi | 32 | 74,42 % | 34,04 % |
5. Jaká je dle Vašeho názoru největší výhoda práce v týmu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sdílení znalostí / dovedností/ informací | 61 | 64,89 % | 64,89 % |
Rozdělení si úkolů | 24 | 25,53 % | 25,53 % |
Kratší čas k vyhotovení práce | 8 | 8,51 % | 8,51 % |
Rozdělení si úkolů | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
6. Jaká je dle Vašeho názoru největší nevýhoda práce v týmu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nízká produktivita některých členů (využívání práce ostatních) | 47 | 50 % | 50 % |
Nutnost dobré koordinace činností | 37 | 39,36 % | 39,36 % |
Vynakládání energie na udržení týmu | 9 | 9,57 % | 9,57 % |
Nutnost dobré koordinace činností | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
7. Jakou roli v týmu zastáváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Koordinátor | 32 | 34,04 % | 34,04 % |
Týmový pracovník | 27 | 28,72 % | 28,72 % |
Myslitel | 23 | 24,47 % | 24,47 % |
Realizátor | 12 | 12,77 % | 12,77 % |
8. Kde jste se poprvé setkali s prací v týmu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ZŠ | 45 | 47,87 % | 47,87 % |
SŠ | 29 | 30,85 % | 30,85 % |
VŠ | 13 | 13,83 % | 13,83 % |
Zaměstnání/brigáda | 6 | 6,38 % | 6,38 % |
VOŠ | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
9. K čemu nejčastěji práci v týmu využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Řešení pracovních úkolů | 54 | 57,45 % | 57,45 % |
Psaní seminárních prací | 29 | 30,85 % | 30,85 % |
Realizaci svých nápadů | 11 | 11,7 % | 11,7 % |
10. Prosím, uveďte Vaše osobní pozitivní zkušenosti s prací v týmu:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
-
-
-
- co se mi nechtělo dělat, udělal někdo jiný
:)
./,
a
asi žádné
brainstorming :)
byla to zábava
Člověk se dostane mezi lidi, poslechne si jiné názory.
Doba zhotovení se zkrátí, každý může dělat to co mu jde, čemu rozumí
Dobrá parta lidí
Dobrá spolupráce
dobri lide
gcv
jako pozitivní zkušenost s prací v týmu hodnotím z práce to, že víc hlav vic ví a je tak řešení úkolů jednodužší
je jich mnoho
je to urychlení zjistit nějaký cíl
jiné nápady, jiné přístupy
Jsem dobrovolnik v svetove organizaci AFS. Takze vsechno delame zadarmo protoze chceme. A pracuje to opravdu dobre. Mnohem lepe nez kdyz jsem byla ve skautu
Každý člen byl specializovaný na něco jiného, ale dohromady to bylo super combo.
každý pracoval na něčem a pak jsme to dali dohromady
každý přidá část sebe sama, co umí, ostatní to rozvedou, vzniká perfektní věc
Když se sejde dobrá skupina lidí, je práce v týmu velmi efektivní a zkrátí podstatně čas vynaložený na práci
kolegyialita
konstruktivní kritika
Kvalitní brainstorming Nové poznatky Odlišná perspektiva na danou věc ostatních členů týmu Při prezentaci práce se lze spolehnout na jednodnost týmu Učení se pracovat v týmu a odvádět dílčí práci
legrace, společné "kávové přestávky"
Možnost konzultace individuálního problému a jeho následné řešení v týmu. Podpora od ostatních členů.
N/A
na SŠ jsme pracovali v týmu, ale nebavilo mě to, nedokázali jsme se dohodnout na názoru..
na SŠ když jsme se se spolužáky snažili pochopit těžký úkol z matematiky
Na střední škole při řešení různých úkolů skupinových, práce je hotova rychleji, objektivněji, protože každý má na danou věc svůj názor,.. Nic konrétního mě nenapadá.
ne
nejsem na všechno sama
nemám
nemam
nemám
Nemusim myslet na vsechno, doplnuji se znaosti jinych. S fajn lidmi je to i zabava.
Nevím
nevím
nové nápady vzniklé týmovou diskusí :)
Poznání mnoha dalších informací, obohacení od ostatních členů.
práce jde rychleji utužování kolektivu
práce je rychlejší, zkušenější poradí
práci si můžeme rozdělit podle priorit, umění a možností
Pri praci na seminarnich pracich- dobre napady
Při seminární práci bylo dobré si s kolegyní rozdělit úkoly podle našich preferencí a silných stránek.
Přínos zkušeností
psychychická podpora
ráda pracuji se schopnými lidmi, od nichž se mohu učit a dále rozvíjet
rozdělení práce, možnost konzultace, sdílení problémů s ostatními, legrace a zábava
rozdělení práce, přínos informací od více lidí - více hlav, víc ví
Rozvíjení základní myšlenky k vyšším hodnotám z mnoha pohledů.
Rychlejší dosažení cíle, sdílení znalostí a zkušeností.
rychlejší vyřešení úkolu
rychlejší zpracování úkolu
Rychlejší, objektivnější pohled na problém, učení se spolupráci
rychlost
rychlost dosazeni uspechu oproti samostatne cinosti
rychlost práce, společný cíl, táhnutí za jeden provaz
Sblížení se s kolektivem
sdílení informací, možnost radit se s ostatními, zábava
sdílení nápadů
Sdílení nápadů - brainstorming - následné vybrání nejlepšího řešení.
seminární práce na VŠ
Spokojenost
Spousta úspěšných projektů.
Synergický efekt
synergie - dobrý tým, ve kterém si lidé sednou a dokáží vyhovět je lepší než banda těch nejlepších
týmová práce značně urychlila činnost, kterou bych samostatně dělal mnohem déle
úkoly jsou rozděleny, takže člověk nad tím nestráví tolik času, jako když vše vypracovává sám
Úspěšná organizace vědecké konference, každý věděl co má dělat a "šlo to jako na drátkách".
V týmu jsme vždy byli schopni zvládnout složitější a komplexnější úlohy než by zvládl každý jeden jednotlivec z týmu. Docházelo ke skládání sil a rozšiřování potřebných znalostí na všechny členy týmu. Jak tým rostl, rostl i jednotlivci uvnitř a tím se tým stával ještě lepším.
ve dvou jde neco lip
Veskrze pozitivní, práce v týmu mne motivuje k vyšší výkonosti. Pokud pracuji sám na sebe, nic mne netlačí, pokud pracuji s někým, snažím se více, abych nikoho nezdržoval.
víc hlav víc ví, je více nápadů
Více hlav - více ví tzn. více nápadů a myšlenek, které vytvořili jeden konečný ucelený celek.
Více hlav víc vymyslí
vymena znalosti
Vysoká zaujatost pro daný úkol
Vytváření společného díla
vzájemná pomoc a podpora
Závislost ostatních na mých výsledcích práce mě nutí dělat věci včas a pořádně.
zejména v práci pro posun firmy dále ve vývoji
Žádná
žádné
Žádné nemám.
11. Prosím, uveďte Vaše osobní negativní zkušenosti s prací v týmu:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
-
-
-
- projekty nebyly úplně nejlépe zpracované, jak by být mohly - nemám rád uspěchanou práci těsně před deadlinem, což je v týmu běžné
,./
:(
..
B
celková neefektivita, jedna vůdčí osobnost táhnoucí všechnu práci a všichni ostatní nedělající nic a nakonec sdílející odměnu za práci té jedné vůdčí osobnosti
časová náročnost spolehlivost ostatních lidí špatné znalosti a schopnosti ostatních členů v týmu
člověk natrefí na špatné lidi
Dva pracovali, ostatní se jen přiživovali.
gg
hádky v týmu, různé názroy apod.
handrkování
když se na práci jeden nebo víc členů vykašlalo
když to nevyjde, je to kolektivní selhání
Mám jedinou - práce v týmu s lidmi, kteří pracovat vlastně nechtějí. Pak to nefunguje a nepomůže ani ten nejlepší koordinátor na světě, lidi v týmu musí mít vlastní motivaci k práci.
musel som robit vsetko za tym
Může se stát, že někteří z členů týmu spolu nevycházejí, potom je práce v týmu spíše na škodu.
N/A
náročné na komunikaci a udržení vztahů
Náročnost udržení aktivity jako celku.
ne
ne všichni se zapojili do práce
Ne všichni ucastnici týmu se aktivně zapojili, takže větší část jejich úkolu pak plnil sám koordinátor.
Neaktivní členové skupiny, jedinec vlastně udělá práci za celý tým, který se "na něm veze"
negativní hodotím to, když se celý tým neshodne na jednom řešení, či netáhle za jeden provaz
negativní zhodnocení myšlenek, nápadů
někdo se "veze", příp. dokonce škodí
někdy příliš dlouhodobé, někoho to může znechutit
někdy s něčím nesouhlasíte, ale jste přehlasováni
Někteří lidé se na to vyprdli, tudíž zbylo více práce na ostatní
někteří lidé se pouze vezou
Někteří se holt flákají a spoléhají na ostatní, až to udělají...
Někteří se pod výsledek práce pouze podepíší, aniž by se podíleli na činnosti.
někteří se vůbec nepodílejí
nemám
nemám ráda, ostatní většinou nepracovali tak kvalitně, jak bych chtěla. Často většina týmu nic nedělá a čeká až se o to postará někdo jiný. Zdlouhavé, nutnost se scházet nebo se kontaktovat pokud se jedná o práci dlouhodobějšího charakteru- zbytečně zabírá mnoho času, nutnost sladit časy všech, aby se schůzka vůbec mohla uskutečnit
Neochota spolupracovat
nepříjemní kolegové, nechuť domluvit se na kompromisu (větrání, světlo, topení), smrad
neshoda na některých věcech, hádky
neschopnost některých členů týmu, nebezpečí ohrožení týmové práce v případě hádek mezi členy týmu
Nesnáším, když musím čekat, až někdo odvede svou práci, abych mohla pokračovat v té své. Taky mi vadí neustále vysvětlovat svůj záměr, dbát na to, aby se plnil stanovený cíl, a ne že si každý začne dělat svoje, až z toho vznikne jen zmatek. Tým má často sklon ztrácet efektivitu.
nesplnění úkolů či pozdržení členem týmu, rozpad harmonogramu
nespolehlivost ostatních
nestejné pracovní či studijní nasazení v týmu
neúcta a nerespektování
nizká produktivita jednoho člena týmu, špatná komunikace mezi členy týmu
nutnost dodržovat společné tempo práce
Nutnost spolehnout se na to, že jiný udělá to, co udělá.
občas se například v realizaci různých školních projektů naskytne člověk využívající ostatních členů skupiny zatím co on sám tvz. "lenoší"
Obycejne ve skole kde mate spousty znudenich zaku
odlišné názory, hledání vhodného kompromisu, který může zabrat čas
Opět žádné konkrétní nemám. Nevýhodou je, že někdo nemusí pracovat tak jako ostatní, může být brzdnou, ne všichni se muís shodnout na určitém názoru,..
Ostatni se jen "vozili"
Pocit, že dělám méně, než ostaní, vede k tomu, že někdy dělám více, než je pro mě zdrávo.
pokud není tým v pravém slova smyslu týmem je jednoduché otrávit motivované členy, energie klesá, ztací se cíl a smysl práce
Pomluvy, shazování členů týmu. Neschopnost některých osob mluvit otevřeně.
Práci ve finále udělali dva členové a ostatní nic
Pracovní neschopnost Špatná pracovní morálka Nespolehlivost lidí v týmu
Pri zpracovani ukolu na seminarnich praci- zdrzovani, spatna koordinace
problém nastává, pokud se ostatní tzv. vezou s těmi, kteří pracují více a lépe
přehnaně dominantní spolužačka mě pořádně k ničemu nepustila
příliš mnoho "vůdců" a nedokáže se dojít k cíli, každý sám za sebe, ne tým, ale skupina jednotlivců
přítomnost jedinců bez stejné myšlenky
S lidmi, kteří se jen vezou na úkor druhých.
seminární práce na VŠ fotbalový tým - docházka
spatni lide
spolehnuti se na nespolehnutelne osoby
šikana
špatná komunikace a tudíž vyšší práce jednoho a nižší ostatních
špatné sdílení informací
Špatně zvolení členové týmu, kteří vynakládali více energie na narušení týmu, než na splnění úkolu.
upovídaná kolegyně
v práci, když nejsou jasně rozdělené role, někdo něco začne, druhému o tom neřekne a pak to dělají oba
v týmu byla nemakačenka, co se pouze vezla s ostatními, kžeří museli o to více pracovat
V týmu často dochází k hádkám, ne všichni členové souhlasí se společným cílem, někteří členové jsou méně ochotní investovat energii než jiní...
většinou pracovali 2 lidé a ostatní nic nedělali..
všechno
Výkon týmu určuje nejslabší článek
Výsledky týmu prezentoval člen, který se o ně nejméně zasadil, spíše se jen svezl.
využívání schopností ostatních v týmu
vzdy musim vse organizovat, spousta clenu tymu neni schopna splnit zadane ukoly
Zdlouhave, neni spoleh.
zjištění, že někteří lidé nejsou takoví jací se jeví na první pohled
zpomalovani me vlastni prace, vysvetlovani, delsi cas k vyreseni ukolu
Žádná
Žádné nemám.
12. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [pracující → otázka č. 13, student → otázka č. 14, nezaměstnaný → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 53 | 56,38 % | 56,38 % |
pracující | 37 | 39,36 % | 39,36 % |
nezaměstnaný | 4 | 4,26 % | 4,26 % |
13. Pracuji v:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jiné | 15 | 40,54 % | 15,96 % |
služby | 8 | 21,62 % | 8,51 % |
IT | 7 | 18,92 % | 7,45 % |
finanční sektor | 5 | 13,51 % | 5,32 % |
výroba | 2 | 5,41 % | 2,13 % |
14. Studuji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ZŠ → otázka č. 18, SŠ → otázka č. 18, VOŠ → otázka č. 18, VŠ → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
VŠ | 42 | 75 % | 44,68 % |
SŠ | 9 | 16,07 % | 9,57 % |
VOŠ | 3 | 5,36 % | 3,19 % |
ZŠ | 2 | 3,57 % | 2,13 % |
15. Studuji VŠ:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Česká zemědělská univerzita v Praze → otázka č. 16, jiné → otázka č. 17].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jiné | 30 | 75 % | 31,91 % |
Česká zemědělská univerzita v Praze | 6 | 15 % | 6,38 % |
ČZU | 4 | 10 % | 4,26 % |
16. Jsem student fakulty:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
PEF | 9 | 90 % | 9,57 % |
FŽP | 1 | 10 % | 1,06 % |
17. Ročník studia
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 18 | 46,15 % | 19,15 % |
3 | 7 | 17,95 % | 7,45 % |
1 | 6 | 15,38 % | 6,38 % |
4 | 5 | 12,82 % | 5,32 % |
2 | 3 | 7,69 % | 3,19 % |
18. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 59 | 62,77 % | 62,77 % |
Muž | 35 | 37,23 % | 37,23 % |
19. Věk: ………
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
24-27 | 37 | 39,36 % | 39,36 % |
19-23 | 30 | 31,91 % | 31,91 % |
28-36 | 9 | 9,57 % | 9,57 % |
36 a více | 9 | 9,57 % | 9,57 % |
15-18 | 7 | 7,45 % | 7,45 % |
15 a méně | 2 | 2,13 % | 2,13 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.