Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zkušenosti s týmovou prací

Zkušenosti s týmovou prací

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Vondráček
Šetření:16. 04. 2008 - 18. 04. 2008
Počet respondentů:59
Počet otázek (max/průměr):10 / 8.36
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:nelze zjistit
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:nelze zjistit
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Zdravím Vás!

Chtěl bych Vás požádat o spolupráci při psaní mé semestrální práce na téma "Výhody a nevýhody týmové práce".

Pokud jste tedy někdy pracovali v týmu (na školním projektu nebo v zaměstnání či v zájmové činnosti - fankluby apod.), prosím Vás o vyplnění následujících 7 povinných otázek s možnostmi a případně i 3 nepovinných pro Váš názor.

Cílem mé práce je posoudit, kdy a jak je týmová práce výhodnější než individuální. Pro podložení svých názrů bych rád znal zkušenosti veřejnosti, proto jsem vytvořil tento dotazník.


Předem všem děkuji za spolupráci, výsledky průzkumu naleznete na této stránce po skončení šetření.

Martin Vondráček

Odpovědi respondentů

1. Jaké bývá vaše nejčastější uplatnění v týmu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
plníte své úkoly, ale aktivně se účastníte debat a prosazujete své názory4067,8 %67,8 %  
vedete tým, ať už jste skutečně jeho vůdcem, nebo ne1525,42 %25,42 %  
plníte si zadané úkoly, svůj názor k projektu vyslovíte jen zřídka46,78 %6,78 %  

Graf

2. Kolik přibližně prací v týmech máte už za sebou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4-103661,02 %61,02 %  
1-31118,64 %18,64 %  
11-25711,86 %11,86 %  
více58,47 %8,47 %  

Graf

3. Kolik členů měly v průměru týmy, ve kterých jste byl/a členem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4-73457,63 %57,63 %  
2-31932,2 %32,2 %  
8-1246,78 %6,78 %  
13-2011,69 %1,69 %  
více než 2011,69 %1,69 %  

Graf

4. Kolik procent týmových prací, kterých jste se účastnil/a, skončilo úspěšně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 90%3050,85 %50,85 %  
70-90%2542,37 %42,37 %  
30-50% 23,39 %3,39 %  
50-70%23,39 %3,39 %  

Graf

5. Co hodnotíte nejlépe na práci v týmu, popř. proč vám vyhovuje? (otevřená otázka)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- dělba práce - u případovek nemusím dělat grafickou úpravu apod. :-) a můžu se soustředit na cíl a na to, co umím - že to po mě někdo detailně zkontroluje

Ačkoli jsem spíše samotář, tak práce v týmu přináší nové pohledy na řešení problému, možnost konzultace a nalezení snazších postupů, na které bychom samostatně nepřišli apod. Také společná diskuse a práce vede i k vzájemné motivaci a zrychlení práce, nad kterou bych jinak asi déle přemýšlel a váhal. Dále samozřejmě u složitějšího nebo obsáhlejšího úkolu oceňuji možnost rozdělení práce mezi více lidí, byť třeba ne rovnoměrně. I tak se mnohé ulehčí. Občas při prezentaci, jakkoli to není spravedlivé a nepřipravuje to moc k praxi, mohou vystoupit jen ti komunikativnější z týmu.

Hlavně diskuze na dané téma, pochopení problémů díky debatě

kazdy se muze specializovat na neco jineho nebo vzajemna zastupitelnost

Každý může projevit svůj názor, čímž dojde k jejich prolínání a práce může skončit se zcela jinými závěry, než které předpokládám v začátku.

každý umí něco a právě těchto výhod se dá využít. (pokud všichni členi týmu pracují správně)

Komunikace s lidmi, motivace práce (od každého se něco očeká) z toho plyne určitá zodpovědnost, přínos znalostí od každého z týmu

kontakt s lidmi

Lepsi poznani novych lidi, kontakty do budoucna, moznost poznat praci ostatnich

Moznost specializace a delby prace, moznost blize poznat jine lidi, vysoka motivace - clenove tymu jsou odpovedni vuci zbytku tymu - mensi skupine lidi, nez cela firma/skola. Kdyz se mi neco povede, tak jsem rad ze to pomuze celemu tymu, ziskam respekt a uznani ostatnich... Dale je to urcite pro karieru cenna zkusenost a praxe.

Můžeme dělit své nedostatky a násobit své přednosti. Doplňujeme se a můžeme vybírat z více názorů

Náhled na problém z více hledisek, víc hlav víc ví, rozložení práce mezi více lidí.

nejsem student, pracovni pohled : na teamech je uzasne to, ze kazdy je specialista na kazdou oblast, sam o sobne neni clovek schopen vytvorit fungujici celek, jako team je (berme v potaz IT) - acces, ip, bezpecnost, rizeni provozu

nevyhovuje

poznání nových lidí

poznání nových lidí (ve škole), sociální kontakty

Práce v týmu má jistou výhodu v tom, že člověk má k dispozici názor dalších osob, i když ten se dá získat i mimo tým. Osobně raději řeším projekty sám. Nicméně se tu a tam radím s dalšími lidmi.

Rozdělení práce a odpovědnosti. Možnost komunikovat a zlepšovat se v soft-skillech. "Víc hlav, víc vymyslí."

rozdělení práce, spolupráce (pokud je), více názorů a postřehů

rozdělí se úkoly, tak že nedělám vše jen já; dojde se k závěrům, ke kterým jednotlivec nedojde

různé úhly pohledu

rychlá zpětná vazba, možnost prokonzultování tématu - debata, která mě může dovést dál

spolupráce rozvíjí mezilidské jednání, je to i o emocích a je to tvořivý

Týmová práce je rychlejší a příznivě působí i rozmanitost názorů.

učíme se komunikaci, spolupráci, je to přínosné i toho důvodu, že se sejde více názorů, a tak může být výsledná práce hodnotnější

v diskuzi s více lidmi se dá objevit (a vyřešit) spoustu problémů a chyb, na které bych jinak nemusela přijít

vede to k dodržení termínů, nápady se více dotáhnou

Víc hlav víc ví, jednodušeji se lokalizuje chyba

vYHOVUJE MI, ŽE MAJÍ VŠICHNI STEJNÝ CÍL A NEJDOU PROTI SOBĚ

6. Co vám nejvíce vadí na práci v týmu, popř. proč vám nevyhovuje? (otevřená otázka)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- často bývá obtížné vysvětlit kolegům některé náročnější (třeba matematicky) postupy (pokud to nevyžadují, tak je to ale fuk) - když je v týmu flákač nebo nespolehlivý člověk - často v týmu bývají dost odlišní lidé, na to aby se dohodli (pokud je to časově omezené) - to se moc nestává, protože tým si většinou vybírám z mých loajálních :-) ale pokud je tým vybrán bez mé možnosti do toho zasáhnout, či se zásah nehodí, může klidně být - problém také nastává, když jsou v týmu lidé, kteří nemají internet, neumí ho používat, nebo chodí brzo spát :-) nejvíce práce se udělá s pomocí skype během noci

Casto nemoznost si tym volit, cerny pasazer ktery se jen veze

I vzhledem k tomu, že nejsem tak společenský a komunikativní, někdy domluva vázne. Někdy také nedojde k závěrečné společené úpravě a překlad odborného článku, seminární práce nebo prezentace vzniká i přes výhrady vyučujících pouhým slepením částí jednotlivých členů týmu. Výsledek tak, třeba i střídáním odlišného jazykového stylu, nebo dokonce češtiny a slovenštiny, nepůsobí moc sourodě. Hlavně prezentaci také není příjemné ani spravedlivé, když někdo prezantuje části, které sám nepřipravoval. Bohužel se stává, že některý člen týmu se nakonec podílí právě jen na prezentaci de facto cizí práce, byť já jako trémista zase oceňuji, že třeba i nemusím vystoupit.

jeden za všechny, všichni za jednoho..... posuzování týmu komplexně, když je v týmu černý pasažér, neprospívá to

kdyz si lidi nesednou jako lidi....

komunikace, lidé, kteří nemají moc zájem na práci

lidé, kterří týmově nespolupracují

lidi si často o mně myslí, že se prosazuji a že jsem agresivní ale nikdy neřeknou v jakém konkrétním případě, těžko se mi pak dělají změny na mně samé ; lid jsou schopný pohádat se o peříčko

ne všichni pracují dostatečně kvalitně, někteří jsou nespolehliví a pouze se "vezou"

Nekdy spatna moznost se s tymem sejit, zvlast kdyz jsou clenove silne pracovne nebo jinak zaneprazdneni, ale to se v dnesni dobe da castecne nahradit modernimi formami komunikace (mail/skype/icq/telefon...)

někteří členové mohou být neaktivní a přesouvat svou práci na ostatní členy v týmu, nutnost hledat kompromisní - a tedy většinou špatné - řešení

Nemožnost realizace projektu stoprocentně podle vlastních představ, tedy nutnost přizpůsobit se.

neochota, lajdáctví některých členů

nespolehlivost kolegů v týmu

Nevýhodou může být jistá sevřenost a nemožnost ovlivnit některé věci.

Nutnost spoluprace s lidmi, se kterymi mi neni prijemne spolupracovat ci komunikovat.

občas časově náročnější, problémy se schůzkami týmu, problémy s některými členy týmu

očasné neshody v týmu; špatně vymezená odpovědnost za práci; nejasné kompetence

osobní vztahy velmi často ovlivňující rozhodnutí (sympatie a antipatie); těžkopádnost při rozhodování (jak se shodnout, když ne všichni souhlasí, hledání systému v rámci týmu); přílišné soupeření; různá míra aktivity (jeden pracuje hodně, druhý málo a vezou se všichni..);...

pokud členové nepracují stejně (někdo míň..), tak se těžko pracuje

pracovni pohled : nevadi mi v principu nic, v tomto prostredi jsou vischni zainteresovai do projektu, protoze uspech projektu = uspech firmy = penize

protože pokud dostanete do týmu úplné lemply, kteří si myslí, že to uděláte za ně, tak je dost opruzující. Musíte je pořád honit, aby Vám dodali svou část, případně, když se na to vykašlou, udělat to za ně, aby byl projekt vůbec hotov a mohl se odevzdat.

Předem určené složení týmu - pokud není možnost vybrat si spolupracovníky - často vede k přesunování úkolů na kolegy, případně jsou úkoly neaktivního kolegy nedokončené.

riziko nezodpovědných účastníků

roztříštěné informace

s některýma lidma je těžká dohoda

Špatná spolupráce, přebírání zodpovědnosti za jiné, neplnění úkolů mých kolegů, někteří kolegové jsou méně schopní než ostatní a jen se "vezou".

Špatné stanovení práce a odpovědnost pro jednotlivé členy. Někdo se "veze."

VADÍ MI, KDYŽ SE NĚKDO PROSAZUJE NAD RÁMEC

Vadí mi, že se týmy často musí sestavit na začátku semestru z lidí, kteří se vůbec neznají. Často se sejdou lidé, kteří jsou naprosto nespolehliví a odmítají pracovat a i když se najde vůdčí osobnost, která rozdá úkoly a vede je, tak je problém z týmu dostat včas nějaké kvalitní výsledky. Často jsou lidé, kteří vědí, že mají v týmu osobu, která to udělá, protože jí jde o body (známku) a tak se nemusí snažit. Když tým absolutně nespolupracuje, tak jeden člověk, který má zájem pracovat ostatní těžko donutí, aby odvedli svou práci včas a dobře.

Vlastně nemám co vytknout:)

všechno ostatní

zdlouhavé předávání informací a požadavků

že člověk musí občas spolupracovat s neochotnými lidmi a s lidmi, kterým je kolikrát jedno, že pokud neudělají svou práci, zkazí práci i ostatním..

Že si nemohu vše udělat sama, podle svých představ a musím čekat na ostatní, kteří se se svým dílem opozdí.

7. S kolika procenty týmů/prací máte velmi špatné zkušenosti nezávisle na úspěchu celého projektu? (Tedy například, že jste buď musel/a většinu práce udělat sami, nebo byl problém s komunikací, a díky tomu i mnoho vaší práce změněno, apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10-40%2949,15 %49,15 %  
méně než 10%1932,2 %32,2 %  
40-60%915,25 %15,25 %  
70-90%23,39 %3,39 %  

Graf

8. Všechny týmy, ve kterých jste byl/a, v průměru hodnotíte jako:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
úspěšné, ale s výhradami3661,02 %61,02 %  
velmi dobře fungující1830,51 %30,51 %  
jen občas úspěšné, s častými problémy46,78 %6,78 %  
nefungující11,69 %1,69 %  

Graf

9. Celkově týmovou práci preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jak kdy2135,59 %35,59 %  
spíše ano1627,12 %27,12 %  
spíše ne915,25 %15,25 %  
vůbec ne711,86 %11,86 %  
rozhodně610,17 %10,17 %  

Graf

10. Máte nějaké poznámky, zkušenosti k týmové práci? (Čím více napíšete, tím lépe.)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

.............

bohužel, nic mě nenapadá

Čím mám více zkušeností, tím více preferuji týmovou práci, hlavně proto, že ji již dokáži efektivně zkoordinovat a rozdělit úkoly. To mi v minulosti činilo potíže a proto jsem také raději pracovala sama. Práce v týmu je však nepoměrně efektivnější.

Je dobré řešit týmové práce takovým způsobem, aby se zapojil stejným dílem každý člen týmu. Toho se dá ve většině případů dosáhnout monitorováním příspěvků od jednotlivých členů.

K odpovědi na otázku č. 9. Preferuji pouze v případě, že si mohu vybrat tým.

myslím, že týmová práce může rapidně ovlivnit její kvality. Studuji na vysoké škole obor politologie, kde je od nás požadováno jednak hodně debatovat, učit se dobře mluvit, prezentovat své názory, apod. Často máme zadánu nějakou práci, například právě prezentaci. Hodně lidí se před větší skupinou lidí stydí, proto často děláme v týmech a kvalita je pak výrazně lepší a dochází i k lepší adaptaci. Dále si myslím, že to, že je zde možnost konfontovat názory, považuji za velmi cenné. Zkušenosti s týmovou prací mám a myslím, že mi pomáhají i rozvíjet mé schopnosti.

Nejlepsi tym byly stejne Zelvy Ninji:)

nelíbí se mi že týmové práce nahrazují individuální, mizí možnost pracovat samostatně a podle svých schopností, nahrazuje ji handrkování, stres na poslední chvíli, obtížná domluva a kompromisy. ve výsledku jsem vždy přesvědčen, že sám bych práci napsal rychleji a v lepší kvalitě. týmová práce dobře učí spolupráci, ale potlačuje individuální schopnosti a motivaci odvádět kvalitní práci.

pokud jssou v týmu 2-3 lidé, bývá to většinou v pořádku, jakmile je jich 4 a více, je to problém - koordinace aktivit, obtížná kontrola, někteří se na svou práci vykašlou; ale obecně je to hlavně o tom, na koho člověk narazí

Skola by mela dodavat software, ktery by tymovou praci usnadnoval, stacilo by treba davat vedet o google team work

Stalo se mi, že jsem připadové studie na účetnictví dělala celé sama. Většinou byly jedny z nejlepších, ale mý "spolupracovníci" na tom neměli téměř žádnou zásluhu a přesto měli body. Celé je to o tom, jací se sejdou lidé.

tymova prace je hl. v pracovnim zivote nevyhnutelna, ale co muzu, tak radsi delam sama s pripadnou konzultaci u nekoho povolanejsiho. ASpon vim, co delam, k cemu to delam, znam sve myslankove pochody, svoje ruzne zkratky a vysvetlivky, poznamky apod. Nakonec se nemusim s nikym dohadovat, kdo na te rpaci ma vetsi zasluhu, kdo koho jen vyuzil apod.

Týmová práce má své výhody i nevýhody, ale s dobrou komunikací, průběžnou vzájemnou kontrolou a koordinací a závěrečným sladěním výsledku může fungovat. Bohužel někdy v týmech, kterých jsem se účastnil došlo vlastně jen ke spojení samostatných prací, byť mi to i vyhovovalo. Lépe ale přeci jen působila práce v týmu, kde docházelo k pravidelným poradám a společné činnosti. Tam jsem musel vyjádřit i svůj názor a v případě nutnosti prosadit nebo alespoň upozornit i na svůj pohled, nesoulad se zadáním apod. Jinak je obtížné posoudit úspěšnost projektů. Snad vždy šlo o zápočtovou povinnost, která nám byla uznána, takže z tohoto hlediska byly úspěšné 100%. Na druhou stranu jako člověk mnohdy obtížně vystupující na veřejnosti musím přiznat, že jsem měl dobrý pocit jen z menšiny prezentací, na kterých jsem v rámci týmu vystoupil, a byla bohužel i taková, kde jsem výsledek vyloženě zkazil. Obecně je ale lepší prezentace vlatní práce, a v ní skutečně toho, na čem jsem se podílel, než pouze pasivně naučený referát. Někdy je tak lepší přenechat prezentaci těm výřečnějším a smělejším a týmovou práci rozdělit, avšak právě při skutečně společném projektu je zase dobré se v přednášení nestřídat, ale přímo se aktivně doplňovat.

ve výuce bych ji nabízela jako dobrovolnou možnost, tj. kdyby někdo chtěl zpracovávat danou práci samostatně, nebránila bych mu. Samozřejmostí by měla být možnost vybrat si členy týmu.

viz. výše

Zrušila bych to.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vondráček, M.Zkušenosti s týmovou prací (výsledky průzkumu), 2008. Dostupné online na https://tymova-prace47.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.