Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Inovátoři a early adopters v marketingu

Inovátoři a early adopters v marketingu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Katerina Kelblova
Šetření:26. 02. 2012 - 10. 03. 2012
Počet respondentů:114
Počet otázek (max/průměr):23 / 10.32
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:69,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěla bych vás poprosit o vyplnění dotazníku pro účely mé diplomové práce, kterou píšu na Fakultě Mezinárodních vztahů na VŠE v Praze. 

Předem moc díky 

Katka

Odpovědi respondentů

1. Jaké z následujícího souboru vlastností Vás nejlépe charakterizují?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Baví mě vymýšlet stále něco nového (ať už je to nový počítačový program nebo nová hudební skladba). Nenásleduji trendy, ale snažím se je sám vytvářet. Toleruji chyby, nic není hned na začátku dokonalé.otázka č. 2, Zajímám se o nové trendy. Mnohé výrobky kupuji dříve než lidé kolem mě. Často je koupím, i když vím, že jejich cena je na začátku vyšší. Jsem rád, když za mnou lidé přijdou pro radu v oblasti, která mě zajímá.otázka č. 2, Vždy raději počkám s nákupem nových výrobků a technologií do doby, než je vyzkouší někdo z mých známých a podá mi dobrou referenci. → konec dotazníku, Nové výrobky a technologie kupuji většinou až v momentě, kdy je má většina lidí kolem mě. Buď mě jeden ze známých přesvědčí, nebo se prostě cítím trapně, když je nemám. → konec dotazníku, Novinky a trendy mě vůbec nezajímají. Dávám přednost tomu, na co jsem zvyklý/á. → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vždy raději počkám s nákupem nových výrobků a technologií do doby, než je vyzkouší někdo z mých známých a podá mi dobrou referenci. 3530,7 %30,7 %  
Baví mě vymýšlet stále něco nového (ať už je to nový počítačový program nebo nová hudební skladba). Nenásleduji trendy, ale snažím se je sám vytvářet. Toleruji chyby, nic není hned na začátku dokonalé. 2925,44 %25,44 %  
Zajímám se o nové trendy. Mnohé výrobky kupuji dříve než lidé kolem mě. Často je koupím, i když vím, že jejich cena je na začátku vyšší. Jsem rád, když za mnou lidé přijdou pro radu v oblasti, která mě zajímá.2622,81 %22,81 %  
Novinky a trendy mě vůbec nezajímají. Dávám přednost tomu, na co jsem zvyklý/á.1210,53 %10,53 %  
Nové výrobky a technologie kupuji většinou až v momentě, kdy je má většina lidí kolem mě. Buď mě jeden ze známých přesvědčí, nebo se prostě cítím trapně, když je nemám. 1210,53 %10,53 %  

Graf

2. Na kterých sítích aktivně sdílíte obsah (vlastní příspěvky či informace o sobě, odkazy, fotografie, videa atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook4785,45 %41,23 %  
Twitter2850,91 %24,56 %  
Linkedin2240 %19,3 %  
Google+2138,18 %18,42 %  
Youtube1832,73 %15,79 %  
vlastní blog1527,27 %13,16 %  
vlastní web1323,64 %11,4 %  
Instagram610,91 %5,26 %  
Flickr610,91 %5,26 %  
Lidé35,45 %2,63 %  
Spolužáci35,45 %2,63 %  
žádné výše uvedené23,64 %1,75 %  
Myspace11,82 %0,88 %  
Líbímseti11,82 %0,88 %  
nastenka na návsi vesničky naší strediskove 11,82 %0,88 %  
vimeo, nyx, endomondo11,82 %0,88 %  

Graf

3. Kolik unikátních kontaktů/přátel/followers na všech sítích celkem (přibližně) máte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100-2001425,45 %12,28 %  
300-4001120 %9,65 %  
200-3001018,18 %8,77 %  
500 a více1018,18 %8,77 %  
méně než 100814,55 %7,02 %  
400-50023,64 %1,75 %  

Graf

4. Kolik času přibližně trávíte na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více než 7hod týdně2240 %19,3 %  
3-7hod týdně1629,09 %14,04 %  
1-3 hod týdně1323,64 %11,4 %  
Méně než 1hod týdně či vůbec47,27 %3,51 %  

Graf

5. Pokud jste se zakoupeným výrobkem/službou spokojen/a:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Často o tom sám/sama povím lidem v mém okolíotázka č. 6, Povím o tom lidem kolem jen, pokud se zeptajíotázka č. 6, Nemám zájem své zkušenosti s lidmi kolem sdíletotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Často o tom sám/sama povím lidem v mém okolí3970,91 %34,21 %  
Povím o tom lidem kolem jen, pokud se zeptají1527,27 %13,16 %  
Nemám zájem své zkušenosti s lidmi kolem sdílet11,82 %0,88 %  

Graf

6. Lidem kolem sebe o spokojenosti nebo nespokojenosti s výrobkem nebo službou povím nejčastěji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ústně3259,26 %28,07 %  
na sociálních sítích1833,33 %15,79 %  
na vlastním blogu47,41 %3,51 %  

Graf

7. Jak často (přibližně) sdílíte na internetu vlastní příspěvky či odkazy týkající se nějaké značky či výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou za měsíc2546,3 %21,93 %  
Velmi výjimečně, nikdy1222,22 %10,53 %  
Několikrát týdně1222,22 %10,53 %  
Jednou týdně47,41 %3,51 %  
Denně11,85 %0,88 %  

Graf

8. O jaké z následujících oblastí máte více informací než většina lidí z vašeho okolí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
informační a komunikační technologie4174,55 %35,96 %  
hudba1323,64 %11,4 %  
fotografie1221,82 %10,53 %  
design a umění1120 %9,65 %  
cestování916,36 %7,89 %  
móda814,55 %7,02 %  
kosmetika814,55 %7,02 %  
finance (finanční produkty)814,55 %7,02 %  
kuchyně712,73 %6,14 %  
automobily712,73 %6,14 %  
sport712,73 %6,14 %  
klubová scéna610,91 %5,26 %  
filmy a divadlo35,45 %2,63 %  
architektura, stavebnictví11,82 %0,88 %  
svoz komunálního odpadu11,82 %0,88 %  
Mobilni aplikace11,82 %0,88 %  
výtvarné techniky11,82 %0,88 %  
ekologie, zahrady,11,82 %0,88 %  
Inovativní podnikání a výuka11,82 %0,88 %  
studentské programy (Erasmus, AEGEE)11,82 %0,88 %  
produktivita, podnikání, vzdělávání11,82 %0,88 %  
handmade11,82 %0,88 %  
jiné do vašeho průzkumu nezapadající11,82 %0,88 %  

Graf

9. V případě, že by Vám jedna z Vašich oblíbených IT značek nabídla zdarma zcela nový typ TABLETU či TELEFONU výměnou za to, že se své pozitivní zkušenosti s touto značkou budete pravidelně sdílet na sociálních sítích a v reálném životě se svým okolím po dobu jednoho roku.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Tuto nabídku přijmu, a když budu spokojená, rád/a budu informace o produktu šířit dálotázka č. 11, Tuto nabídku nepřijmu. Tablet mi za to nestojí. Nemám zájem svoje jméno spojovat s nějakou značkouotázka č. 11, Tuto nabídku přijmu pouze, pokud mi tato společnost zaplatí odměnuotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tuto nabídku přijmu, a když budu spokojená, rád/a budu informace o produktu šířit dál3360 %28,95 %  
Tuto nabídku nepřijmu. Tablet mi za to nestojí. Nemám zájem svoje jméno spojovat s nějakou značkou1934,55 %16,67 %  
Tuto nabídku přijmu pouze, pokud mi tato společnost zaplatí odměnu35,45 %2,63 %  

Graf

10. Jak vysoká by odměna musela být, abyste se spoluprací souhlasili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v řádu tisíců korun měsíčně3100 %2,63 %  

Graf

11. V případě, že by Vám jedna z Vašich oblíbených značek kosmetiky nabídla zdarma zcela nový KRÉMU či SPRCHOVÉHO GELU výměnou za to, že se své pozitivní zkušenosti s touto značkou budete pravidelně sdílet na sociálních sítích a v reálném životě se svým okolím po dobu jednoho roku.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Tuto nabídku přijmu, a když budu spokojená, rád/a budu informace o produktu šířit dálotázka č. 13, Tuto nabídku nepřijmu. Krém či sprchový gel mi za to nestojí. Nemám zájem svoje jméno spojovat s nějakou značkouotázka č. 13, Tuto nabídku přijmu pouze, pokud mi společnost zaplatí odměnuotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tuto nabídku nepřijmu. Krém či sprchový gel mi za to nestojí. Nemám zájem svoje jméno spojovat s nějakou značkou4581,82 %39,47 %  
Tuto nabídku přijmu pouze, pokud mi společnost zaplatí odměnu610,91 %5,26 %  
Tuto nabídku přijmu, a když budu spokojená, rád/a budu informace o produktu šířit dál47,27 %3,51 %  

Graf

12. Jak vysoká by odměna musela být, abyste se spoluprací souhlasili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pobídky jako lístky do kina, vouchery do restaurací apod.350 %2,63 %  
v řádu tisíců korun měsíčně233,33 %1,75 %  
v řádu stokorun měsíčně116,67 %0,88 %  

Graf

13. Vypište prosím 2 z Vašich oblíbených značek.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Apple, Vichy11,82 %0,88 %  
Atmel, Freescale11,82 %0,88 %  
apple, microsoft11,82 %0,88 %  
Dermacol, Vichy11,82 %0,88 %  
Pentax, Lenovo11,82 %0,88 %  
Tommy Hilfiger, ISIS Pharma11,82 %0,88 %  
Apple, Zara11,82 %0,88 %  
Abercrombie & Fitch, Zara11,82 %0,88 %  
Nivea, Garnier11,82 %0,88 %  
zetor, manolo blahnik11,82 %0,88 %  
ostatní odpovědi Google, Samsung
Bordeaux, Znovín Znojmo
Disequal, Kenzo
Mixit, Ikea
Linux, Alpine pro
nevím čeho se mají týkat
Rieker, ASUS
adidas, zara
Durex :), Puma
Peoplecomm, TED
Microsoft, Lenovo
nevím
jojo, zebra
Nixon, Iredaily
Nivea, Sony
hilfiger, hitec
Apple Kofola
Mr.Brown, Ritter
Microsoft, Google
Apple, BMW
balea, adidas
burberry, samsung
Apple Google
Sony, AMD
Skin truth, Barilla
Google, Twitter
Apple, AMD
nikon, htc
apple primacafe
HTC, Funstorm
AMD, Logitech
Abercrombie, Škoda
Samsung, Lenovo
Nokia BENQ
Apple, starbucks
Aromatica, Astrid
fender specialized
Lenovo, Nikon
Apple, Puma
Apple Cisco
Google, Red Bull
Drupal, Google
Google, Apple
Apple, Google
Puma Nike
4581,82 %39,47 % 

Graf

14. Chtěl/a byste se jako spotřebitel účastnit na vývoji nových, pro Vás zajímavých produktů jedné z Vámi uvedených značek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3970,91 %34,21 %  
ano, ale pouze s nárokem na odměnu1018,18 %8,77 %  
ne610,91 %5,26 %  

Graf

15. Chtěl/a byste jako spotřebitel aktivně ovlivnit komunikaci produktu (např. natočit vlastní rádiový spot či k němu vymyslet text) Vaší oblíbené značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2443,64 %21,05 %  
ano, ale pouze s nárokem na odměnu1730,91 %14,91 %  
ano1425,45 %12,28 %  

Graf

16. Chtěl/a byste jako spotřebitel navrhnout obal produktu Vaší oblíbené značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2341,82 %20,18 %  
ano, ale pouze s nárokem na odměnu1730,91 %14,91 %  
ano1527,27 %13,16 %  

Graf

17. Co si myslíte o firmách, které veřejnost využívají k výše popsaným aktivitám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Myslím, že to je zajímavý přístup. Líbí se mi to. 4174,55 %35,96 %  
Firma se snaží ušetřit na nákladech.59,09 %4,39 %  
Když je někdo ochotný to dělat, tak proč ne... Může to firmě přinést zajímavé nápady na inovace + zpětnou vazbu od zákazníků11,82 %0,88 %  
podlehly trendu takovýchto hloupých dotazníků.11,82 %0,88 %  
snaží se přizpůsobit zák., zajímavé, ale jen do určité míry. Měly by se spíše jen inspirovat.11,82 %0,88 %  
Myslím, že je to zajímavý přístup, ale zvlášť mě nezaujal.11,82 %0,88 %  
V závislosti na zbylé komunikaci společnosti. Pokud ad hoc akce, je to špatně.11,82 %0,88 %  
nelíbí se mi to11,82 %0,88 %  
Na jedná stranu to je zajímavé. Crowdworkingem se dělají skvělé online aplikace. Na druhou stranu tyto aplikace přetékají hromadou kravinek, hejblátek a tlačítek. Takže produkt je většinou rozplizlý a složitý. Tudíž pro dost lidí nepoužitelný.11,82 %0,88 %  
Proč ne?11,82 %0,88 %  
Proč k tomu nevyužívají odborníky?11,82 %0,88 %  

Graf

18. Podobné aktivity jsem se v minulosti již zúčastnil/a.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 19, neotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4581,82 %39,47 %  
ano1018,18 %8,77 %  

Graf

19. Pokud ano, popište krátce spolupráci.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

delam v reklame

hodně peněz za málo muziky.

hodnocení spokojenosti s výrobkem na stránkách výrobce

Jsem Microsoft Most Valuable Professional (MVP), což zahrnuje částečně i výše uvedené aktivity.

Ne

ochutnávka a dotazování k ovocným pivům Staropramen

V ramci spoluprace v reklamni agenture.

Vetsinou v ramci skolnich projektu

Zadání: vymyslet jméno produktu a logo pro prezentaci Výsledek: vymyšleno, zasláno, proplaceno

20. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let4174,55 %35,96 %  
31 - 40 let712,73 %6,14 %  
20 let a mladší35,45 %2,63 %  
51 a starší23,64 %1,75 %  
41 - 50 let23,64 %1,75 %  

Graf

21. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské Bc2240 %19,3 %  
navazující vysokoškolské1629,09 %14,04 %  
středoškolské1629,09 %14,04 %  
základní11,82 %0,88 %  

Graf

22. Váš průměrný ČISTÝ měsíční příjem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 9 999Kč2240 %19,3 %  
20 - 29 999Kč1425,45 %12,28 %  
30 000 a více1120 %9,65 %  
10 - 19 999Kč814,55 %7,02 %  

Graf

23. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž3767,27 %32,46 %  
žena1832,73 %15,79 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 10 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Na kterých sítích aktivně sdílíte obsah (vlastní příspěvky či informace o sobě, odkazy, fotografie, videa atd.)?

  • odpověď Facebook:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlastní web na otázku 2. Na kterých sítích aktivně sdílíte obsah (vlastní příspěvky či informace o sobě, odkazy, fotografie, videa atd.)?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Youtube na otázku 2. Na kterých sítích aktivně sdílíte obsah (vlastní příspěvky či informace o sobě, odkazy, fotografie, videa atd.)?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 300-400 na otázku 3. Kolik unikátních kontaktů/přátel/followers na všech sítích celkem (přibližně) máte?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi design a umění na otázku 8. O jaké z následujících oblastí máte více informací než většina lidí z vašeho okolí?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi hudba na otázku 8. O jaké z následujících oblastí máte více informací než většina lidí z vašeho okolí?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více než 7hod týdně na otázku 4. Kolik času přibližně trávíte na sociálních sítích?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi vysokoškolské Bc na otázku 21. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Google+ na otázku 2. Na kterých sítích aktivně sdílíte obsah (vlastní příspěvky či informace o sobě, odkazy, fotografie, videa atd.)?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi na sociálních sítích na otázku 6. Lidem kolem sebe o spokojenosti nebo nespokojenosti s výrobkem nebo službou povím nejčastěji:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tuto nabídku přijmu, a když budu spokojená, rád/a budu informace o produktu šířit dál na otázku 9. V případě, že by Vám jedna z Vašich oblíbených IT značek nabídla zdarma zcela nový typ TABLETU či TELEFONU výměnou za to, že se své pozitivní zkušenosti s touto značkou budete pravidelně sdílet na sociálních sítích a v reálném životě se svým okolím po dobu jednoho roku.
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3-7hod týdně na otázku 4. Kolik času přibližně trávíte na sociálních sítích?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 20 - 29 999Kč na otázku 22. Váš průměrný ČISTÝ měsíční příjem:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát týdně na otázku 7. Jak často (přibližně) sdílíte na internetu vlastní příspěvky či odkazy týkající se nějaké značky či výrobku?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Linkedin na otázku 2. Na kterých sítích aktivně sdílíte obsah (vlastní příspěvky či informace o sobě, odkazy, fotografie, videa atd.)?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 21 - 30 let na otázku 20. Váš věk:

5. Pokud jste se zakoupeným výrobkem/službou spokojen/a:

  • odpověď Často o tom sám/sama povím lidem v mém okolí:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát týdně na otázku 7. Jak často (přibližně) sdílíte na internetu vlastní příspěvky či odkazy týkající se nějaké značky či výrobku?

6. Lidem kolem sebe o spokojenosti nebo nespokojenosti s výrobkem nebo službou povím nejčastěji:

  • odpověď ústně:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velmi výjimečně, nikdy na otázku 7. Jak často (přibližně) sdílíte na internetu vlastní příspěvky či odkazy týkající se nějaké značky či výrobku?

8. O jaké z následujících oblastí máte více informací než většina lidí z vašeho okolí?

  • odpověď informační a komunikační technologie:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlastní blog na otázku 2. Na kterých sítích aktivně sdílíte obsah (vlastní příspěvky či informace o sobě, odkazy, fotografie, videa atd.)?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlastní web na otázku 2. Na kterých sítích aktivně sdílíte obsah (vlastní příspěvky či informace o sobě, odkazy, fotografie, videa atd.)?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Youtube na otázku 2. Na kterých sítích aktivně sdílíte obsah (vlastní příspěvky či informace o sobě, odkazy, fotografie, videa atd.)?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 500 a více na otázku 3. Kolik unikátních kontaktů/přátel/followers na všech sítích celkem (přibližně) máte?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát týdně na otázku 7. Jak často (přibližně) sdílíte na internetu vlastní příspěvky či odkazy týkající se nějaké značky či výrobku?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Google+ na otázku 2. Na kterých sítích aktivně sdílíte obsah (vlastní příspěvky či informace o sobě, odkazy, fotografie, videa atd.)?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi na sociálních sítích na otázku 6. Lidem kolem sebe o spokojenosti nebo nespokojenosti s výrobkem nebo službou povím nejčastěji:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter na otázku 2. Na kterých sítích aktivně sdílíte obsah (vlastní příspěvky či informace o sobě, odkazy, fotografie, videa atd.)?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi muž na otázku 23. Vaše pohlaví:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi fotografie na otázku 8. O jaké z následujících oblastí máte více informací než většina lidí z vašeho okolí?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více než 7hod týdně na otázku 4. Kolik času přibližně trávíte na sociálních sítích?

11. V případě, že by Vám jedna z Vašich oblíbených značek kosmetiky nabídla zdarma zcela nový KRÉMU či SPRCHOVÉHO GELU výměnou za to, že se své pozitivní zkušenosti s touto značkou budete pravidelně sdílet na sociálních sítích a v reálném životě se svým okolím po dobu jednoho roku.

  • odpověď Tuto nabídku nepřijmu. Krém či sprchový gel mi za to nestojí. Nemám zájem svoje jméno spojovat s nějakou značkou:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tuto nabídku nepřijmu. Tablet mi za to nestojí. Nemám zájem svoje jméno spojovat s nějakou značkou na otázku 9. V případě, že by Vám jedna z Vašich oblíbených IT značek nabídla zdarma zcela nový typ TABLETU či TELEFONU výměnou za to, že se své pozitivní zkušenosti s touto značkou budete pravidelně sdílet na sociálních sítích a v reálném životě se svým okolím po dobu jednoho roku.
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 100-200 na otázku 3. Kolik unikátních kontaktů/přátel/followers na všech sítích celkem (přibližně) máte?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát týdně na otázku 7. Jak často (přibližně) sdílíte na internetu vlastní příspěvky či odkazy týkající se nějaké značky či výrobku?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 30 000 a více na otázku 22. Váš průměrný ČISTÝ měsíční příjem:

14. Chtěl/a byste se jako spotřebitel účastnit na vývoji nových, pro Vás zajímavých produktů jedné z Vámi uvedených značek?

  • odpověď ano:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 16. Chtěl/a byste jako spotřebitel navrhnout obal produktu Vaší oblíbené značky?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 15. Chtěl/a byste jako spotřebitel aktivně ovlivnit komunikaci produktu (např. natočit vlastní rádiový spot či k němu vymyslet text) Vaší oblíbené značky?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát týdně na otázku 7. Jak často (přibližně) sdílíte na internetu vlastní příspěvky či odkazy týkající se nějaké značky či výrobku?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 300-400 na otázku 3. Kolik unikátních kontaktů/přátel/followers na všech sítích celkem (přibližně) máte?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více než 7hod týdně na otázku 4. Kolik času přibližně trávíte na sociálních sítích?

17. Co si myslíte o firmách, které veřejnost využívají k výše popsaným aktivitám?

  • odpověď Myslím, že to je zajímavý přístup. Líbí se mi to. :
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 30 000 a více na otázku 22. Váš průměrný ČISTÝ měsíční příjem:

18. Podobné aktivity jsem se v minulosti již zúčastnil/a.

  • odpověď ne:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 15. Chtěl/a byste jako spotřebitel aktivně ovlivnit komunikaci produktu (např. natočit vlastní rádiový spot či k němu vymyslet text) Vaší oblíbené značky?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi vysokoškolské Bc na otázku 21. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 16. Chtěl/a byste jako spotřebitel navrhnout obal produktu Vaší oblíbené značky?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3-7hod týdně na otázku 4. Kolik času přibližně trávíte na sociálních sítích?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi design a umění na otázku 8. O jaké z následujících oblastí máte více informací než většina lidí z vašeho okolí?

20. Váš věk:

  • odpověď 21 - 30 let:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi vysokoškolské Bc na otázku 21. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi design a umění na otázku 8. O jaké z následujících oblastí máte více informací než většina lidí z vašeho okolí?

23. Vaše pohlaví:

  • odpověď muž:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát týdně na otázku 7. Jak často (přibližně) sdílíte na internetu vlastní příspěvky či odkazy týkající se nějaké značky či výrobku?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 30 000 a více na otázku 22. Váš průměrný ČISTÝ měsíční příjem:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké z následujícího souboru vlastností Vás nejlépe charakterizují?

2. Na kterých sítích aktivně sdílíte obsah (vlastní příspěvky či informace o sobě, odkazy, fotografie, videa atd.)?

3. Kolik unikátních kontaktů/přátel/followers na všech sítích celkem (přibližně) máte?

4. Kolik času přibližně trávíte na sociálních sítích?

5. Pokud jste se zakoupeným výrobkem/službou spokojen/a:

6. Lidem kolem sebe o spokojenosti nebo nespokojenosti s výrobkem nebo službou povím nejčastěji:

7. Jak často (přibližně) sdílíte na internetu vlastní příspěvky či odkazy týkající se nějaké značky či výrobku?

8. O jaké z následujících oblastí máte více informací než většina lidí z vašeho okolí?

9. V případě, že by Vám jedna z Vašich oblíbených IT značek nabídla zdarma zcela nový typ TABLETU či TELEFONU výměnou za to, že se své pozitivní zkušenosti s touto značkou budete pravidelně sdílet na sociálních sítích a v reálném životě se svým okolím po dobu jednoho roku.

11. V případě, že by Vám jedna z Vašich oblíbených značek kosmetiky nabídla zdarma zcela nový KRÉMU či SPRCHOVÉHO GELU výměnou za to, že se své pozitivní zkušenosti s touto značkou budete pravidelně sdílet na sociálních sítích a v reálném životě se svým okolím po dobu jednoho roku.

14. Chtěl/a byste se jako spotřebitel účastnit na vývoji nových, pro Vás zajímavých produktů jedné z Vámi uvedených značek?

15. Chtěl/a byste jako spotřebitel aktivně ovlivnit komunikaci produktu (např. natočit vlastní rádiový spot či k němu vymyslet text) Vaší oblíbené značky?

16. Chtěl/a byste jako spotřebitel navrhnout obal produktu Vaší oblíbené značky?

17. Co si myslíte o firmách, které veřejnost využívají k výše popsaným aktivitám?

18. Podobné aktivity jsem se v minulosti již zúčastnil/a.

20. Váš věk:

21. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání:

22. Váš průměrný ČISTÝ měsíční příjem:

23. Vaše pohlaví:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké z následujícího souboru vlastností Vás nejlépe charakterizují?

2. Na kterých sítích aktivně sdílíte obsah (vlastní příspěvky či informace o sobě, odkazy, fotografie, videa atd.)?

3. Kolik unikátních kontaktů/přátel/followers na všech sítích celkem (přibližně) máte?

4. Kolik času přibližně trávíte na sociálních sítích?

5. Pokud jste se zakoupeným výrobkem/službou spokojen/a:

6. Lidem kolem sebe o spokojenosti nebo nespokojenosti s výrobkem nebo službou povím nejčastěji:

7. Jak často (přibližně) sdílíte na internetu vlastní příspěvky či odkazy týkající se nějaké značky či výrobku?

8. O jaké z následujících oblastí máte více informací než většina lidí z vašeho okolí?

9. V případě, že by Vám jedna z Vašich oblíbených IT značek nabídla zdarma zcela nový typ TABLETU či TELEFONU výměnou za to, že se své pozitivní zkušenosti s touto značkou budete pravidelně sdílet na sociálních sítích a v reálném životě se svým okolím po dobu jednoho roku.

11. V případě, že by Vám jedna z Vašich oblíbených značek kosmetiky nabídla zdarma zcela nový KRÉMU či SPRCHOVÉHO GELU výměnou za to, že se své pozitivní zkušenosti s touto značkou budete pravidelně sdílet na sociálních sítích a v reálném životě se svým okolím po dobu jednoho roku.

14. Chtěl/a byste se jako spotřebitel účastnit na vývoji nových, pro Vás zajímavých produktů jedné z Vámi uvedených značek?

15. Chtěl/a byste jako spotřebitel aktivně ovlivnit komunikaci produktu (např. natočit vlastní rádiový spot či k němu vymyslet text) Vaší oblíbené značky?

16. Chtěl/a byste jako spotřebitel navrhnout obal produktu Vaší oblíbené značky?

17. Co si myslíte o firmách, které veřejnost využívají k výše popsaným aktivitám?

18. Podobné aktivity jsem se v minulosti již zúčastnil/a.

20. Váš věk:

21. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání:

22. Váš průměrný ČISTÝ měsíční příjem:

23. Vaše pohlaví:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kelblova, K.Inovátoři a early adopters v marketingu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://typologie-spotrebitele.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.