Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Typologie zákazníka společnosti DM

Typologie zákazníka společnosti DM

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Ivan
Šetření:13. 11. 2010 - 15. 11. 2010
Počet respondentů:72
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.79
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsme tým studentů z Vysoké školy ekonomické, který se snaží v rámci školního projektu identifikovat rysy typického zákazníka DM drogerie.  Velmi bychom ocenili, kdybyste nám věnovali chvilku z Vašeho drahocenného času a pomohli nám tak dosáhnout uspokojivých výsledků.

 

Předem děkujeme za Vaši ochotu a spolupráci

Odpovědi respondentů

1. Pracujete Vy, nebo někdo z Vašeho blízkého okolí v marketingu, ve výzkumu trhu či reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7097,22 %97,22 %  
ano22,78 %2,78 %  

Graf

2. Pracujete Vy, nebo někdo z Vašeho blízkého okolí v prodejně DM?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7098,59 %97,22 %  
ano11,41 %1,39 %  

Graf

3. Jak často navštěvujete prodejnu DM?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x za měsíc2230,99 %30,56 %  
Výjimečně1926,76 %26,39 %  
1x za 14 dní1419,72 %19,44 %  
1x týdně1216,9 %16,67 %  
Vícekrát za týden45,63 %5,56 %  

Graf

4. Kolik minut Vám trvá cesta do nejbližší prodejny DM?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 15 minut3954,93 %54,17 %  
15 – 30 minut2433,8 %33,33 %  
Více než 30 minut811,27 %11,11 %  

Graf

5. Jak se do prodejen DM nejčastěji dopravujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
MHD3346,48 %45,83 %  
Pěšky2332,39 %31,94 %  
Auto1521,13 %20,83 %  

Graf

6. Počet prodejen DM ve Vašem okolí vnímáte jako:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dostačující4969,01 %68,06 %  
Nevím, nemohu posoudit1521,13 %20,83 %  
Nedostačující79,86 %9,72 %  

Graf

7. Jaký druh zboží v prodejnách DM nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hygienické potřeby3752,11 %51,39 %  
Dekorativní kosmetika (rtěnky, řasenky, make-up)2230,99 %30,56 %  
Jiné68,45 %8,33 %  
Parfémy45,63 %5,56 %  
Výživa22,82 %2,78 %  

Graf

8. Do prodejny DM chodíte nakupovat nejčastěji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sám (sama)5171,83 %70,83 %  
S přáteli79,86 %9,72 %  
S rodinou79,86 %9,72 %  
Se svým partnerem57,04 %6,94 %  
S někým jiným11,41 %1,39 %  

Graf

9. Jak hodnotíte celkovou úroveň nákupních podmínek v prodejnách DM (ohodnoťte na stupnici od 1 do 5, kde 1 = nadmíru spokojen, 5 = absolutně nespokojen)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23245,07 %44,44 %  
32332,39 %31,94 %  
11419,72 %19,44 %  
422,82 %2,78 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.17
Minimum:1
Maximum:3
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.49
Směrodatná odchylka:0.7
Medián:2
Modus:2

Graf

10. Jak hodnotíte ochotu personálu v prodejnách DM? (ohodnoťte na stupnici od 1 do 5, kde 1 = velmi ochotný, 5 = arogantní)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22535,21 %34,72 %  
32535,21 %34,72 %  
11216,9 %16,67 %  
4811,27 %11,11 %  
511,41 %1,39 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.43
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.72
Směrodatná odchylka:0.85
Medián:2
Modus:2

Graf

11. Jak vnímáte cenovou úroveň zboží v prodenách DM? (ohodnoťte na stupnici od 1 do 5, kde 1 = podezřele nízká, 5 = zbytečně vysoká)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
34461,97 %61,11 %  
21622,54 %22,22 %  
41014,08 %13,89 %  
111,41 %1,39 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.89
Minimum:2
Maximum:4
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.32
Směrodatná odchylka:0.56
Medián:3
Modus:3

Graf

12. Jak hodnotíte šířku sortimentu v prodejnách DM? (ohodnoťte na stupnici od 1 do 5, kde 1 = široký výběr, 5 = skromný výběr)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23853,52 %52,78 %  
31622,54 %22,22 %  
11014,08 %13,89 %  
468,45 %8,33 %  
511,41 %1,39 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.26
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.54
Směrodatná odchylka:0.73
Medián:2
Modus:2

Graf

13. Jak jste spokojen/a s kvalitou zboží v prodejnách DM (ohodnoťte na stupnici od 1 do 5, kde 1 = vysoce kvalitní, 5 = nekvalitní)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23549,3 %48,61 %  
32129,58 %29,17 %  
11419,72 %19,44 %  
411,41 %1,39 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.12
Minimum:1
Maximum:3
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.45
Směrodatná odchylka:0.67
Medián:2
Modus:2

Graf

14. Jaká byla výše Vaší poslední útraty v prodejně DM?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100,- až 300,-3549,3 %48,61 %  
300,- až 500,-1723,94 %23,61 %  
Do 100,-912,68 %12,5 %  
500,- až 1000,-912,68 %12,5 %  
více než 1000,-11,41 %1,39 %  

Graf

15. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 25 let4766,2 %65,28 %  
36 - 45 let1419,72 %19,44 %  
26 - 35 let79,86 %9,72 %  
56 a více let22,82 %2,78 %  
46 - 56 let11,41 %1,39 %  

Graf

16. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena 4664,79 %63,89 %  
Muž2535,21 %34,72 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pracujete Vy, nebo někdo z Vašeho blízkého okolí v marketingu, ve výzkumu trhu či reklamě?

2. Pracujete Vy, nebo někdo z Vašeho blízkého okolí v prodejně DM?

3. Jak často navštěvujete prodejnu DM?

4. Kolik minut Vám trvá cesta do nejbližší prodejny DM?

5. Jak se do prodejen DM nejčastěji dopravujete?

6. Počet prodejen DM ve Vašem okolí vnímáte jako:

7. Jaký druh zboží v prodejnách DM nejčastěji nakupujete?

8. Do prodejny DM chodíte nakupovat nejčastěji:

9. Jak hodnotíte celkovou úroveň nákupních podmínek v prodejnách DM (ohodnoťte na stupnici od 1 do 5, kde 1 = nadmíru spokojen, 5 = absolutně nespokojen)

10. Jak hodnotíte ochotu personálu v prodejnách DM? (ohodnoťte na stupnici od 1 do 5, kde 1 = velmi ochotný, 5 = arogantní)

11. Jak vnímáte cenovou úroveň zboží v prodenách DM? (ohodnoťte na stupnici od 1 do 5, kde 1 = podezřele nízká, 5 = zbytečně vysoká)

12. Jak hodnotíte šířku sortimentu v prodejnách DM? (ohodnoťte na stupnici od 1 do 5, kde 1 = široký výběr, 5 = skromný výběr)

13. Jak jste spokojen/a s kvalitou zboží v prodejnách DM (ohodnoťte na stupnici od 1 do 5, kde 1 = vysoce kvalitní, 5 = nekvalitní)

14. Jaká byla výše Vaší poslední útraty v prodejně DM?

15. Věk

16. Pohlaví

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pracujete Vy, nebo někdo z Vašeho blízkého okolí v marketingu, ve výzkumu trhu či reklamě?

2. Pracujete Vy, nebo někdo z Vašeho blízkého okolí v prodejně DM?

3. Jak často navštěvujete prodejnu DM?

4. Kolik minut Vám trvá cesta do nejbližší prodejny DM?

5. Jak se do prodejen DM nejčastěji dopravujete?

6. Počet prodejen DM ve Vašem okolí vnímáte jako:

7. Jaký druh zboží v prodejnách DM nejčastěji nakupujete?

8. Do prodejny DM chodíte nakupovat nejčastěji:

9. Jak hodnotíte celkovou úroveň nákupních podmínek v prodejnách DM (ohodnoťte na stupnici od 1 do 5, kde 1 = nadmíru spokojen, 5 = absolutně nespokojen)

10. Jak hodnotíte ochotu personálu v prodejnách DM? (ohodnoťte na stupnici od 1 do 5, kde 1 = velmi ochotný, 5 = arogantní)

11. Jak vnímáte cenovou úroveň zboží v prodenách DM? (ohodnoťte na stupnici od 1 do 5, kde 1 = podezřele nízká, 5 = zbytečně vysoká)

12. Jak hodnotíte šířku sortimentu v prodejnách DM? (ohodnoťte na stupnici od 1 do 5, kde 1 = široký výběr, 5 = skromný výběr)

13. Jak jste spokojen/a s kvalitou zboží v prodejnách DM (ohodnoťte na stupnici od 1 do 5, kde 1 = vysoce kvalitní, 5 = nekvalitní)

14. Jaká byla výše Vaší poslední útraty v prodejně DM?

15. Věk

16. Pohlaví

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Ivan, T.Typologie zákazníka společnosti DM (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://typologie-zakaznika-.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.