Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Typy komerční komunikace a neobvyklé reklamní formáty

Typy komerční komunikace a neobvyklé reklamní formáty

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marek Kozel
Šetření:24. 04. 2010 - 01. 05. 2010
Počet respondentů:125
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.74
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:90,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Zdravím!

Těší mě, že jste se rozhodli věnovat trošičku času k vyplnění tohoto dotazníku. Stačí vyplnit věk a pak už jenom klikat na odpovědi.

 

Cílem dotazníku je zjistit vnímání reklamy a nových forem marketingových komunikací. Jaké typy reklamy jsme ochotni přijímat a které nás obtěžují.

 

Díky.

 

Marek

Odpovědi respondentů

1. Jaký je váš věk?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
213528,69 %28 %  
223427,87 %27,2 %  
201713,93 %13,6 %  
24119,02 %8,8 %  
2354,1 %4 %  
1954,1 %4 %  
2543,28 %3,2 %  
2621,64 %1,6 %  
4021,64 %1,6 %  
4510,82 %0,8 %  
ostatní odpovědi 30
32
48
47
29
27
64,92 %4,8 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:22
Minimum:20
Maximum:30
Variační rozpětí:10
Rozptyl:3.25
Směrodatná odchylka:1.8
Medián:22
Modus:21

Graf

2. Sledujete obecně reklamní sdělení?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, zajímám se o reklamu a všímám si různých forem komunikace.7056,91 %56 %  
Ano, ale jen ta, která mě dokážou pobavit nebo jinak zaujmout.3024,39 %24 %  
Nijak zvlášť.2016,26 %16 %  
Reklamní sdělení mě v naprosté většině případů obtěžují a snažím se jím vyhýbat.32,44 %2,4 %  

Graf

3. Jste aktivním účastníkem některé ze sociálních sítí, jako je Facebook, Twitter, Yotutube, MySpace, Spoluzaci, Libimseti, Lide.cz apod? (Máte založený profil a pravidelně navštěvujete.)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11291,06 %89,6 %  
Ne118,94 %8,8 %  

Graf

4. Přeposlali jste někdy někomu e-mailem nebo na sociální síti zajímavý internetový odkaz/video?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Když to stojí za to, tak to přepošlu.7056,91 %56 %  
Ano, dělám to často.2520,33 %20 %  
Opravdu jen výjimečně.1713,82 %13,6 %  
Dříve často, dnes už ne v takové míře.86,5 %6,4 %  
Ne, nikdy.32,44 %2,4 %  

Graf

5. Pozorujete ve svém okolí zajímavé nebo neobvyklé reklamní formáty (maskoty, reklama na podlaze, na lavičkách, na toaletách, nálepky apod.)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano - do určité míry.6552,85 %52 %  
Ano - velmi často.3528,46 %28 %  
Spíše ne - ne moc.2117,07 %16,8 %  
Ne - skoro vůbec.21,63 %1,6 %  

Graf

6. Neobvyklé reklamní sdělení…

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vnímám jako zajímavé zpestření.6452,03 %51,2 %  
uvítám, jen pokud je originálně zpracované.4939,84 %39,2 %  
na mě působí nevěrohodně.43,25 %3,2 %  
většinou přehlédnu, nezpozoruji.43,25 %3,2 %  
ve většině případů mě obtěžuje.21,63 %1,6 %  

Graf

7. Odebíráte dobrovolně e-mailem pravidelně nějaký newsletter (informační sdělení komerčního charakteru)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8871,54 %70,4 %  
Ne3528,46 %28 %  

Graf

8. Letáky ze schránky…

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas si prohlédnu.6351,64 %50,4 %  
skoro nikdy nečtu.3125,41 %24,8 %  
rovnou vyhazuji.1512,3 %12 %  
téměř vždy čtu.1310,66 %10,4 %  

Graf

9. Co vás většinou vede k nákupu produktu, který jste ještě nikdy před tím nevyzkoušeli? (Můžete označit dvě).

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Osobního doporučení (od přátel, rodiny nebo známých).9276,67 %73,6 %  
Cena nebo výhodná nabídka.5949,17 %47,2 %  
Zvědavost.4134,17 %32,8 %  
Známost produktu z reklamy nebo z médií.2621,67 %20,8 %  
Akutní potřeba.1714,17 %13,6 %  

Graf

10. Ohodnoťte, prosím, jak vnímáte následující příklady reklamních formátů: (++ = kladně; - - = negativně).

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Letáky v poštovní schránce-0.5251.249
Plakáty na výlepových plochách0.4510.936
Celostránková inzerce v časopise0.0081.172
Dárky a slevové kupóny1.0820.895
Reklamní spot v televizi0.1311.393
Postranní reklamní bannery na internetu-0.5820.948
Reklamní stánky a promotéři na hudebních festivalech0.7210.939
Product placement (skrytá reklama ve filmech)0.1311.36
Reklama v počítačových (on-line) hrách-0.3521.113
SMS s reklamním obsahem-1.2460.94
E-mail komerčního charakteru-1.0980.892
Zábavné video komerčního charakteru na Youtube1.230.669
Krátký reklamní spot na začátku videa na internetu-1.0411.039
Neobvyklé reklamní formáty - nálepky v městském prostoru, na podlaze, v baru apod.1.1890.907
Módní přehlídka/výstava motorek v nákupním centru0.9510.916
Reklama na zastávkách a v prostředcích MHD0.6310.643

Graf

11. Dáte na osobní doporučení při koupi nějakého výrobku či služby?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano - občas.9376,23 %74,4 %  
Ano - téměř vždy.1915,57 %15,2 %  
Spíše ne - jen když opravdu nevím.97,38 %7,2 %  
Ne - téměř nikdy.10,82 %0,8 %  

Graf

12. Uvítali byste častější příjem reklamních SMS nebo MMS výměnou za protislužbu (volné SMS; volné minuty volání či mobilního internetu)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7662,3 %60,8 %  
Ne4637,7 %36,8 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Ohodnoťte, prosím, jak vnímáte následující příklady reklamních formátů: (++ = kladně; - - = negativně).

  • odpověď SMS s reklamním obsahem=-2:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama v počítačových (on-line) hrách=-2 na otázku 10. Ohodnoťte, prosím, jak vnímáte následující příklady reklamních formátů: (++ = kladně; - - = negativně).

12. Uvítali byste častější příjem reklamních SMS nebo MMS výměnou za protislužbu (volné SMS; volné minuty volání či mobilního internetu)?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Postranní reklamní bannery na internetu=1 na otázku 10. Ohodnoťte, prosím, jak vnímáte následující příklady reklamních formátů: (++ = kladně; - - = negativně).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je váš věk?

2. Sledujete obecně reklamní sdělení?

3. Jste aktivním účastníkem některé ze sociálních sítí, jako je Facebook, Twitter, Yotutube, MySpace, Spoluzaci, Libimseti, Lide.cz apod? (Máte založený profil a pravidelně navštěvujete.)

4. Přeposlali jste někdy někomu e-mailem nebo na sociální síti zajímavý internetový odkaz/video?

5. Pozorujete ve svém okolí zajímavé nebo neobvyklé reklamní formáty (maskoty, reklama na podlaze, na lavičkách, na toaletách, nálepky apod.)?

6. Neobvyklé reklamní sdělení…

7. Odebíráte dobrovolně e-mailem pravidelně nějaký newsletter (informační sdělení komerčního charakteru)?

8. Letáky ze schránky…

9. Co vás většinou vede k nákupu produktu, který jste ještě nikdy před tím nevyzkoušeli? (Můžete označit dvě).

10. Ohodnoťte, prosím, jak vnímáte následující příklady reklamních formátů: (++ = kladně; - - = negativně).

11. Dáte na osobní doporučení při koupi nějakého výrobku či služby?

12. Uvítali byste častější příjem reklamních SMS nebo MMS výměnou za protislužbu (volné SMS; volné minuty volání či mobilního internetu)?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je váš věk?

2. Sledujete obecně reklamní sdělení?

3. Jste aktivním účastníkem některé ze sociálních sítí, jako je Facebook, Twitter, Yotutube, MySpace, Spoluzaci, Libimseti, Lide.cz apod? (Máte založený profil a pravidelně navštěvujete.)

4. Přeposlali jste někdy někomu e-mailem nebo na sociální síti zajímavý internetový odkaz/video?

5. Pozorujete ve svém okolí zajímavé nebo neobvyklé reklamní formáty (maskoty, reklama na podlaze, na lavičkách, na toaletách, nálepky apod.)?

6. Neobvyklé reklamní sdělení…

7. Odebíráte dobrovolně e-mailem pravidelně nějaký newsletter (informační sdělení komerčního charakteru)?

8. Letáky ze schránky…

9. Co vás většinou vede k nákupu produktu, který jste ještě nikdy před tím nevyzkoušeli? (Můžete označit dvě).

10. Ohodnoťte, prosím, jak vnímáte následující příklady reklamních formátů: (++ = kladně; - - = negativně).

11. Dáte na osobní doporučení při koupi nějakého výrobku či služby?

12. Uvítali byste častější příjem reklamních SMS nebo MMS výměnou za protislužbu (volné SMS; volné minuty volání či mobilního internetu)?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kozel, M.Typy komerční komunikace a neobvyklé reklamní formáty (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://typy-komercni-komunikace-a-neobvykle-reklamni-formaty.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.