Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Úbytek zákazníků v kamenných prodejnách při nákupu elektroniky

Úbytek zákazníků v kamenných prodejnách při nákupu elektroniky

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Macounová
Šetření:25. 11. 2013 - 02. 12. 2013
Počet respondentů:146
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.03
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:77,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

za studenty Akademie Sting v Brně Vás prosím o vyplnění krátkého, anonymního dotazníku. Zpracováváme projekt v rámci marketingového výzkumu na téma Úbytek zákazníků v kamenných prodejnách při nákupu elektroniky. Předem děkujeme za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Uveďte, který typ obchodu preferujete pro nákup elektroniky:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e-shop8759,59 %59,59 %  
kamenný obchod5940,41 %40,41 %  

Graf

2. Při nákupu elektroniky je pro Vás rozhodující:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena zboží11880,82 %80,82 %  
parametry zboží11276,71 %76,71 %  
značka zboží6343,15 %43,15 %  
poměr cena / výkon10,68 %0,68 %  
reference10,68 %0,68 %  
poměr cena/kvalita10,68 %0,68 %  
důvěryhodnost prodejce10,68 %0,68 %  
design10,68 %0,68 %  
další ,,dopňky" ke zboží - např. dostupnost zakoupení nového hepa filtru u vysavače10,68 %0,68 %  
výše uvedené parametry dohromady10,68 %0,68 %  
pozitivní recenze10,68 %0,68 %  
dostupnost servisu a možnost bezproblémového řešení reklamace10,68 %0,68 %  

Graf

3. Při nákupu elektroniky v kamenném obchodě:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rád/a využiji pomoci prodavače7350 %50 %  
si vystačím sám/a, protože přesně vím co chci4732,19 %32,19 %  
mám s sebou kamaráda či známého, který se vyzná a pomůže mi s výběrem2013,7 %13,7 %  
si vystačím sám, protože je mi blbý se zeptat :)10,68 %0,68 %  
vyuzila bych pomoc prodavace,ale dnes zamestnavaji kdekoho a tak se neda spelehnou na odbornost.10,68 %0,68 %  
omoc prodavače, ale radši kamaráda, který se vyzná10,68 %0,68 %  
vybírám s manželem10,68 %0,68 %  
ráda využiji radu prodavače, ale mám i určitou představu o tom, co chci, obvykle zkonzultovanou s někým z rodiny, kdo tomu trochu víc rozumí nebo má s obdobným výrobkem zkušenost10,68 %0,68 %  
vetsinou si vystacim sama ale obcas vyuziju radu prodavace10,68 %0,68 %  

Graf

4. Máte svůj oblíbený kamenný obchod s elektronikou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10672,6 %72,6 %  
ano3423,29 %23,29 %  
TS BOHEMIA10,68 %0,68 %  
Alza10,68 %0,68 %  
O.K. slušný ceny..10,68 %0,68 %  
T.S. Bohemia10,68 %0,68 %  
Alfacomp Ostrava10,68 %0,68 %  
OKAY10,68 %0,68 %  

Graf

5. V případě, že ano, proč jste si oblíbili tento obchod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemám oblíbený obchod9665,75 %65,75 %  
široký sortiment zboží3725,34 %25,34 %  
výhodné ceny3221,92 %21,92 %  
ochotný a kvalifikovaný personál3221,92 %21,92 %  
kvalitní zboží2517,12 %17,12 %  
spokojenost s doprovodnými službami (vyřizování reklamací, balení, odvoz)2315,75 %15,75 %  
výborně zpracovaný e-shop1812,33 %12,33 %  
příjemné prostředí, dostatek prostoru85,48 %5,48 %  
stále nové zboží74,79 %4,79 %  
hledám českou prodejnu32,05 %2,05 %  

Graf

6. O jaký typ elektroniky většinou jde, když jdete nakupovat do kamenného obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
malé domácí spotřebiče6645,21 %45,21 %  
mobilní telefony,tablety a příslušenství5839,73 %39,73 %  
počítače a kancelář5235,62 %35,62 %  
drobná elektronika(radiobudíky,mp3..)5235,62 %35,62 %  
televize a příslušenství5134,93 %34,93 %  
fotoaparáty a příslušenství3926,71 %26,71 %  
bílé zboží3423,29 %23,29 %  

Graf

7. Jaký způsob placení Vám nejvíce vyhovuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kartou8658,9 %58,9 %  
hotově4530,82 %30,82 %  
převodem na účet53,42 %3,42 %  
dobírkou53,42 %3,42 %  
PayPal42,74 %2,74 %  
v kamenném obchodě kartou, v e-shopu PayPal10,68 %0,68 %  

Graf

8. Jaká varianta dodání zboží Vám nejvíce vyhovuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
osobní vyzvednutí7652,05 %52,05 %  
doprava domů prodejcem4732,19 %32,19 %  
Česká pošta1711,64 %11,64 %  
v obchodě osobní, v e-shopu doprava kurýrní službou10,68 %0,68 %  
PPL/DHL10,68 %0,68 %  
jakákoliv z výše uvedených10,68 %0,68 %  
osobní vyzvednutí+doprava domů prodejcem10,68 %0,68 %  
PPL,DHL, hlavně ne Česká pošta10,68 %0,68 %  
osobní převzetí,PPL,česká pošta,Geis10,68 %0,68 %  

Graf

9. Který styl nákupu elektroniky je Vám nejbližší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
získání informací i nákup provádím v elektronickém obchodě5739,04 %39,04 %  
získání informací v e-shopu, nákup v kamenném obchodě4732,19 %32,19 %  
získání informací v kamenném obchodě, nákup v e-shopu2215,07 %15,07 %  
získání informací i nákup provádím v kamenném obchodě2013,7 %13,7 %  

Graf

10. Jak často nakupujete elektroniku v kamenných obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
půlročně7652,05 %52,05 %  
čtvrtletně2819,18 %19,18 %  
vůbec1510,27 %10,27 %  
dle potřeby21,37 %1,37 %  
měsíčně21,37 %1,37 %  
ročně21,37 %1,37 %  
1x ročně21,37 %1,37 %  
týdně21,37 %1,37 %  
jednou za rok10,68 %0,68 %  
výjimecne10,68 %0,68 %  
výjimečně10,68 %0,68 %  
sporadicky :-) (1 za rok až dva roky)10,68 %0,68 %  
1x za rok10,68 %0,68 %  
minimálně10,68 %0,68 %  
1x do roka10,68 %0,68 %  
jednou za čas10,68 %0,68 %  
Podle Peněz10,68 %0,68 %  
jednou za 2 roky10,68 %0,68 %  
když je potřeba10,68 %0,68 %  
1x za 5let10,68 %0,68 %  
když je třeba10,68 %0,68 %  
občas jo 10,68 %0,68 %  
příležitostně10,68 %0,68 %  
Méně často10,68 %0,68 %  
podle potřeby; jdnou dvakrát do měsíce, pak zase jednou za rok..10,68 %0,68 %  

Graf

11. Jak často nakupujete elektroniku v internetových obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
půlročně5839,73 %39,73 %  
čtvrtletně3322,6 %22,6 %  
vůbec2617,81 %17,81 %  
měsíčně117,53 %7,53 %  
týdně21,37 %1,37 %  
jednou za rok10,68 %0,68 %  
1xza 2roky10,68 %0,68 %  
kdy je potřeba10,68 %0,68 %  
SEM TAM10,68 %0,68 %  
ročně10,68 %0,68 %  
velmi málo10,68 %0,68 %  
výjimečně (ročně a míň)10,68 %0,68 %  
1x do roka10,68 %0,68 %  
jednou za čas10,68 %0,68 %  
Podle Peněz10,68 %0,68 %  
1xročně10,68 %0,68 %  
když je potřeba10,68 %0,68 %  
Minimálně10,68 %0,68 %  
1x ročně10,68 %0,68 %  
příležitostně, ale častěji než v kamenných obchodech10,68 %0,68 %  
podle potřeby; jednou dvakrát do měsíce, pak zas jednou za rok10,68 %0,68 %  

Graf

12. Jaká kritéria jsou pro Vás důležitá při výběru elektroniky v kamenném obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena zboží11679,45 %79,45 %  
kvalita zboží10974,66 %74,66 %  
dostupnost informací5739,04 %39,04 %  
dostupnost zboží5739,04 %39,04 %  
výběr výrobků v akcích a slevách5134,93 %34,93 %  
šířka sortimentu4933,56 %33,56 %  
rychlost nákupu3624,66 %24,66 %  
přehlednost prostředí obchodu3121,23 %21,23 %  
způsob placení2013,7 %13,7 %  
dobrá nabídka sezónního zboží85,48 %5,48 %  

Graf

13. Jaká kritéria jsou pro Vás důležitá při výběru elektroniky v internetovém obchodě?(

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena zboží12384,25 %84,25 %  
dostupnost informací8457,53 %57,53 %  
kvalita zboží8356,85 %56,85 %  
dostupnost zboží7249,32 %49,32 %  
šířka sortimentu6141,78 %41,78 %  
rychlost nákupu6141,78 %41,78 %  
způsob placení4832,88 %32,88 %  
výběr výrobků v akcích a slevách4128,08 %28,08 %  
přehlednost prostředí obchodu3020,55 %20,55 %  
dobrá nabídka sezónního zboží1510,27 %10,27 %  

Graf

14. Myslíte si, že cena elektroniky je nižší v kamenných obchodech nebo v e-shopech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e-shop11478,08 %78,08 %  
je to stejné2919,86 %19,86 %  
kamenný obchod32,05 %2,05 %  

Graf

15. Myslíte si, že šíře nabízeného sortimentu je lepší v kamenných obchodech nebo v e-shopech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e-shop10873,97 %73,97 %  
je to stejné2919,86 %19,86 %  
kamenný obchod96,16 %6,16 %  

Graf

16. Myslíte si, že vyřizování reklamací je jednodušší u zboží zakoupeného v kamenných obchodech nebo v e-shopech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamenný obchod12283,56 %83,56 %  
je to stejné1913,01 %13,01 %  
e-shop53,42 %3,42 %  

Graf

17. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8256,16 %56,16 %  
muž6443,84 %43,84 %  

Graf

18. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 25 let9363,7 %63,7 %  
26-35 let3624,66 %24,66 %  
36-45 let96,16 %6,16 %  
46-55 let64,11 %4,11 %  
56-65 let21,37 %1,37 %  

Graf

19. Nejvyšší ukončené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské7350 %50 %  
středoškolské s maturitou4832,88 %32,88 %  
středoškolské bez maturity149,59 %9,59 %  
základní74,79 %4,79 %  
vyšší odborné21,37 %1,37 %  
vědecká příprava21,37 %1,37 %  

Graf

20. Prostor pro Vaše připomínky či návrhy:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

ať Vám to dobře dopadne ;)

Hodně štěstí s projektem, Marketa M:)

Na vině dle mého názoru je hlavně pohodlnost nakupujících a dále také až příliš proaktivní (někdy až vlezlý) přístup k zákazníkům. Člověk si pak v takovém obchodě připadá ajako lovná zvěř :)


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Uveďte, který typ obchodu preferujete pro nákup elektroniky:

  • odpověď e-shop:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi získání informací i nákup provádím v elektronickém obchodě na otázku 9. Který styl nákupu elektroniky je Vám nejbližší?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vůbec na otázku 10. Jak často nakupujete elektroniku v kamenných obchodech?
  • odpověď kamenný obchod:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi získání informací i nákup provádím v kamenném obchodě na otázku 9. Který styl nákupu elektroniky je Vám nejbližší?

7. Jaký způsob placení Vám nejvíce vyhovuje?

  • odpověď kartou:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vůbec na otázku 10. Jak často nakupujete elektroniku v kamenných obchodech?

17. Pohlaví:

  • odpověď muž:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi měsíčně na otázku 11. Jak často nakupujete elektroniku v internetových obchodech?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Uveďte, který typ obchodu preferujete pro nákup elektroniky:

2. Při nákupu elektroniky je pro Vás rozhodující:

3. Při nákupu elektroniky v kamenném obchodě:

4. Máte svůj oblíbený kamenný obchod s elektronikou?

5. V případě, že ano, proč jste si oblíbili tento obchod?

6. O jaký typ elektroniky většinou jde, když jdete nakupovat do kamenného obchodu?

7. Jaký způsob placení Vám nejvíce vyhovuje?

8. Jaká varianta dodání zboží Vám nejvíce vyhovuje?

9. Který styl nákupu elektroniky je Vám nejbližší?

10. Jak často nakupujete elektroniku v kamenných obchodech?

11. Jak často nakupujete elektroniku v internetových obchodech?

12. Jaká kritéria jsou pro Vás důležitá při výběru elektroniky v kamenném obchodě?

13. Jaká kritéria jsou pro Vás důležitá při výběru elektroniky v internetovém obchodě?(

14. Myslíte si, že cena elektroniky je nižší v kamenných obchodech nebo v e-shopech?

15. Myslíte si, že šíře nabízeného sortimentu je lepší v kamenných obchodech nebo v e-shopech?

16. Myslíte si, že vyřizování reklamací je jednodušší u zboží zakoupeného v kamenných obchodech nebo v e-shopech?

17. Pohlaví:

18. Věk:

19. Nejvyšší ukončené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Uveďte, který typ obchodu preferujete pro nákup elektroniky:

2. Při nákupu elektroniky je pro Vás rozhodující:

3. Při nákupu elektroniky v kamenném obchodě:

4. Máte svůj oblíbený kamenný obchod s elektronikou?

5. V případě, že ano, proč jste si oblíbili tento obchod?

6. O jaký typ elektroniky většinou jde, když jdete nakupovat do kamenného obchodu?

7. Jaký způsob placení Vám nejvíce vyhovuje?

8. Jaká varianta dodání zboží Vám nejvíce vyhovuje?

9. Který styl nákupu elektroniky je Vám nejbližší?

10. Jak často nakupujete elektroniku v kamenných obchodech?

11. Jak často nakupujete elektroniku v internetových obchodech?

12. Jaká kritéria jsou pro Vás důležitá při výběru elektroniky v kamenném obchodě?

13. Jaká kritéria jsou pro Vás důležitá při výběru elektroniky v internetovém obchodě?(

14. Myslíte si, že cena elektroniky je nižší v kamenných obchodech nebo v e-shopech?

15. Myslíte si, že šíře nabízeného sortimentu je lepší v kamenných obchodech nebo v e-shopech?

16. Myslíte si, že vyřizování reklamací je jednodušší u zboží zakoupeného v kamenných obchodech nebo v e-shopech?

17. Pohlaví:

18. Věk:

19. Nejvyšší ukončené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Macounová, V.Úbytek zákazníků v kamenných prodejnách při nákupu elektroniky (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://ubytek-zakazniku-v-kamennych.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.