Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internet a výber dovolenkového ubytovania na Slovensku

Internet a výber dovolenkového ubytovania na Slovensku

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Tomašovičová
Šetření:12. 03. 2011 - 22. 03. 2011
Počet respondentů:84
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.35
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:54,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý deň,

 

tento dotazník je zameraný na zistenie, akým spôsobom vyhľadávajú ľudia na Internete informácie o možnostiach dovolenkového ubytovania na Slovensku (potešia ma však aj respondenti z ČR) a ako ovyplyvňuje webová stránka ich postoj k ubytovaciemu zariadeniu. Informácie využijem pri spracovaní mojej diplomovej práce.

 

Vopred ďakujem :-)
 

Odpovědi respondentů

1. Ktorý zdroj využívate pri hľadaní ubytovania najčastejšie?

Zoraďte prosím nasledujúce možnosti podľa poradia, 1- najdôležiteší zdroj, 5-najmenej dôležitý)

Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
tlačené materiály (časopisy o cestovaní, regionálne noviny, letáky...)2.4051.55
televízia2.8573.908
rozhlas3.7623.539
Internet1.060.77
odporúčania známych1.9291.09

Graf

2. Akým spôsobom vyhľadávate ubytovanie na Internete?

5-veľmi často, 1-vôbec

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
vyhľadávam cez Google podľa kľúčových slov (napr. ubytovanie + zvolená destinácia)3.3453.393
navštevujem stránky internetových rezervačných portálov (napr. Ubytovanienaslovensku.eu, Ubytovani.cz...)3.4171.362
cez internetový katalóg2.8811.867
reagujem na zaujímavý inzerát2.692.095
reagujem na e-mail (napr. zaujímavá ponuka Last Minute pobytu...)2.8932.405

Graf

3. Ako Vás pri výbere ubytovania ovplyvňujú nasledujúce prvky na webovej stránke?

5-veľmi, 1-vôbec

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
informácie o ubytovacom zariadení3.6072.691
informácie o lokalite, možnostiach trávenia voľného času, zaujímavostiach v okolí...3.5242.416
fotogaléria3.4762.178
virtuálna 3D prehliadka3.0831.457
video3.1311.638
lákavá akcia, Last-Minute ponuka na stránke3.0482.117

Graf

4. Ako ovplyvnia nasledujúce faktory Váš názor na samotné zariadenie?

5-ovplyvnia ma veľmi negatívne, 1-vôbec ma neovplyvnia

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
neprehľadnosť, zlá štruktúra3.5121.631
pomalé načítanie3.2141.359
problémy so zobrazením niektorých prvkov na stránke (napr. fotografie, video...)3.3691.066
nepríjemný/fádny dizajn3.0241.333
neaktuálnosť informácií4.0952.086

Graf

5. Zapájate sa/boli by ste ochotní zapojiť sa do súťaží na webových stránkach ubytovacích zariadení?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4452,38 %52,38 %  
ne4047,62 %47,62 %  

Graf

6. Profesionálny dizajn / vlastná tvorba

Zaujme Vás skôr na prvý pohľad profesionálny dizajn alebo oceníte skôr hravosť, kreativitu, z ktorej je cítiť vlastná tvorba a angažovanosť?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastná tvorba4556,25 %53,57 %  
profesionálny dizajn3543,75 %41,67 %  

Graf

7. Ktorú z nasledujúcich foriem rezervácie ubytovania uprednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rezervácia cez e-mail, rezervačný formulár7184,52 %84,52 %  
rezervácia cez telefón1315,48 %15,48 %  

Graf

8. Sledujete recenzie, ktoré o ubytovacom zariadení napísali na Internete jeho bývalí hostia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ánootázka č. 9, nieotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno7285,71 %85,71 %  
nie1214,29 %14,29 %  

Graf

9. Akým spôsobom?

môžete označiť viacero možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
priamo na webovej stránke zariadenia5576,39 %65,48 %  
na internetových recenzných portáloch 5475 %64,29 %  
ine fóra na internete11,39 %1,19 %  
google11,39 %1,19 %  
recenzie od známych11,39 %1,19 %  
aj ine fora11,39 %1,19 %  
v rôznych diskusiách11,39 %1,19 %  
cez google podla názvu objektu11,39 %1,19 %  
od znamych11,39 %1,19 %  
facebook11,39 %1,19 %  
ine stranky11,39 %1,19 %  

Graf

10. Aký máte názor na prezentácie ubytovacích zariadení na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vôbec ma nezaujímajú3238,1 %38,1 %  
prezriem si ich, ale viac sa nezaujímam2630,95 %30,95 %  
využívam/využila by som ich aj na aktívnu komunikáciu s ubytovacím zariadením1517,86 %17,86 %  
facebookom opovrhujem, ucet na nom nemam11,19 %1,19 %  
neviem o nich11,19 %1,19 %  
nie som na facebooku11,19 %1,19 %  
este som si neprezerala ubytovacie zariadenia naFB11,19 %1,19 %  
nechodím na FCB11,19 %1,19 %  
nemám fb, tudíž nezajímá11,19 %1,19 %  
nie som registrovana na FB11,19 %1,19 %  
ešte som si nepozerala žiadnu prezentáciu na FB11,19 %1,19 %  
nesledujem ich11,19 %1,19 %  
Facebook nepoužívám11,19 %1,19 %  
ešte som sa s nimi nestretla11,19 %1,19 %  

Graf

11. S akými problémami ste sa streli pri vyhľadávaní ubytovania cez Internet?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

neaktualnost dat

Agentúry ktoré sa zameriavajú hlavne na penzióny, neuvádzajú ich plný názov ale označujú ich názvom ako Objekt 202..objekt302 atď a nie je potom možnosť nájsť ich individuálne hoci je to tak lacnejšie. Cez agentúry je to vždy drahšie hoci ich ceny penziónov sú vždy oveľa lacnejšie. Názov udajú vždy až po uzatvorení zmluvy.

asi so ziadnym, nic mi nenapada

často jsem se dlouho proklikávala k informacím, které jsem hledala

dany hotel bol v ponuke roznych agentur, oficialnu stranku nan je tazke najst resp. priamo tel. do zariadenia

dlhe cakanie na odpoved ubytovacieho zariadenia na otazku, alebo rezervaciu, pripadne jej zmeny (prostrednictvom mailu)

Mnohí oslovení majitelia ubytovacích zariadení vôbec na mail neodpovedajú.

neaktuálne informácie aj kontaktné údaje, nepresnosť údajov (ceny, termíny)

neaktuálne informácie ohľadom obsadenosti

Neaktualne informacie.

neaktuálne telefonne číslo, neúplne informácie o zariadení, málo fotiek

neaktuálne udaná cena, nedostatočné informácie napr: o možnosti ubytovania sa so psom

neaktuálnosť zavádzanie, resp. uvádzanie neprávd

neaktuálnost informácií

neaktuálnosť informácií

neaktuálnosť informácií (kapacita ubytovania, cenník)

nedostatocny (obrazovy alebo textovy) popis izieb v zariadeni

nedostatok informácii, malá fotogaléria, stará webstránka a asi najviac ma štve že o niektorých veciach na stránkach hotelov zbytočne veľa píšu namiesto toho aby to spravili prehľadnejšie, farebnejšie a doplnili obrázkami...a mimo internetu sa občas stretnem s neochotným personálom

nejasné ceny, nezodpovedajúce fotky realite

nejsou aktuální

nepamätám si

Neprehladnost stranky, neuplna cena, zavadzajuce informacie

neprehľadnosť, zlá štruktúra

neuplnost informacii, protichodne recenzie, chybajuca fotogaleria

nie kazde zariadenie je na nete

pomalé načítavanie, žiadne obrázky

rovnake nazvy zariadeni, neaktualnost informacii, nemoznost rychlo zistit obsadenost priamo zo stranky

so ziadnymi

špatná informovanost o dostupnosti z letiště

troska problem najst ubytovanie na sukromi na dedinach..nemoznost zabookovat bez telefonovania

12. Ako vo všeobecnosti hodnotíte webové prezentácie ubytovacích zariadení na Slovensku?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

celkom dobre, záleží od kontkrétneho zariadenia

čím "bohatší" hotel tým lepšia stránka. Fotografie môžu byť profesionálne a neprofesionálne. Záleží na všetkom. Webová prezentácia musí byť zaujímavá a ideálne krátka, aby klienta nenudila.

Čo sa týka hotelov tak to je slušné. Ale chaty a penzióny sú veľmi zle riešené.

dobre

dostatocne

je to urcite pre ne dolezite...casto poskytuju dostacujuce info

kladne, prezentácia je čoraz kvalitnejšia

na dobrej úrovni

některé webové stránky udávají velmi málo informací o celkové nabídce (ceník, možnosti trávení volného času, vybavení pokojů apod.), jiné jsou zase velmi dobře propracované

neviem posúdiť

Niektore maju vynikajuce stranky, ine posobia, ako by zaspali 10 rokov dozadu. Celkovo mam pocit, ze zatial som celkom spokojna, co sa tyka ich funknosti ako zdroja informacii

pozitivne, az na vynimky byvaju ich stranky vhodne a pouzitelne

priemer

priemerné

priemerne

priemerne

priemerné

priemerne

priemerné

priemerné, často príliž zložité a neprehľadné stránky, alebo naopak fádne a nezaujímavé

som s nimi spokojná

sú pomerne na vysokej úrovni, veľmi dobre spracované hodnotenia jednotlivých zariadení

v porovnani so zahranicnymi su stale na velmi nizkej urovni, aj ked je to uz lepsie ako v minulosti, ale stale mame co dohanat

vacsinou primalo informacii

za poslednú dobu sa zlepšili ale stále je čo zlepšovať :)

Zalezi od toho, ake. Niektore su na velmi vysokej urovni a niektore su velmi slabe a odradzujuce

zvacsa celkom prehladne a s dostatocnymi informaciami, nie vzdy vsak vizualne zvladnute (napr. nevhodne kombinacie farieb)

A na záver už len zopár segmentačných kritérií :-)

13. Vek

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26-454250 %50 %  
15-253946,43 %46,43 %  
45 rokov a viac33,57 %3,57 %  

Graf

14. Pohlavie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6880,95 %80,95 %  
muž1619,05 %19,05 %  

Graf

15. Krajina

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Slovenská republika6678,57 %78,57 %  
Česká republika1619,05 %19,05 %  
Iné22,38 %2,38 %  

Graf

16. Akým spôsobom?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
priamo na webovej stránke zariadenia5576,39 %65,48 %  
na internetových recenzných portáloch 5475 %64,29 %  
iné912,5 %10,71 %  

Graf

17. Aký máte názor na prezentácie ubytovacích zariadení na Facebooku?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vôbec ma nezaujímajú3238,1 %38,1 %  
prezriem si ich, ale viac sa nezaujímam2630,95 %30,95 %  
využívam/využila by som ich aj na aktívnu komunikáciu s ubytovacím zariadením1517,86 %17,86 %  
iné1113,1 %13,1 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Ktorý zdroj využívate pri hľadaní ubytovania najčastejšie?

2. Akým spôsobom vyhľadávate ubytovanie na Internete?

3. Ako Vás pri výbere ubytovania ovplyvňujú nasledujúce prvky na webovej stránke?

4. Ako ovplyvnia nasledujúce faktory Váš názor na samotné zariadenie?

5. Zapájate sa/boli by ste ochotní zapojiť sa do súťaží na webových stránkach ubytovacích zariadení?

6. Profesionálny dizajn / vlastná tvorba

7. Ktorú z nasledujúcich foriem rezervácie ubytovania uprednostňujete?

8. Sledujete recenzie, ktoré o ubytovacom zariadení napísali na Internete jeho bývalí hostia?

9. Akým spôsobom?

10. Aký máte názor na prezentácie ubytovacích zariadení na Facebooku?

13. Vek

14. Pohlavie

15. Krajina

16. Akým spôsobom?

17. Aký máte názor na prezentácie ubytovacích zariadení na Facebooku?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Ktorý zdroj využívate pri hľadaní ubytovania najčastejšie?

2. Akým spôsobom vyhľadávate ubytovanie na Internete?

3. Ako Vás pri výbere ubytovania ovplyvňujú nasledujúce prvky na webovej stránke?

4. Ako ovplyvnia nasledujúce faktory Váš názor na samotné zariadenie?

5. Zapájate sa/boli by ste ochotní zapojiť sa do súťaží na webových stránkach ubytovacích zariadení?

6. Profesionálny dizajn / vlastná tvorba

7. Ktorú z nasledujúcich foriem rezervácie ubytovania uprednostňujete?

8. Sledujete recenzie, ktoré o ubytovacom zariadení napísali na Internete jeho bývalí hostia?

9. Akým spôsobom?

10. Aký máte názor na prezentácie ubytovacích zariadení na Facebooku?

13. Vek

14. Pohlavie

15. Krajina

16. Akým spôsobom?

17. Aký máte názor na prezentácie ubytovacích zariadení na Facebooku?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Tomašovičová, P.Internet a výber dovolenkového ubytovania na Slovensku (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://ubytovanie-a-internet.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.