Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Učební návyky studentů

Učební návyky studentů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Šimková
Šetření:01. 06. 2012 - 08. 06. 2012
Počet respondentů:201
Počet otázek (max/průměr):16 / 16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj,

jsem studentkou Vysoké školy ekonomické a prosím Tě o vyplnění následujícího dotazníku, jehož výsledky použiji do své seminární práce. Dotazník je určen pro všechny studenty a i pro ty, kteří svá studia nedávno ukončili a pamatují si, jak to bylo s jejich učením.

Moc díky za pomoc! :)

Jana

Odpovědi respondentů

1. Učíš se jinak na ústní a jinak na písemnou zkoušku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10954,23 %54,23 %  
ano9245,77 %45,77 %  

Graf

2. Plánuješ si dopředu kdy a co se budeš učit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
plánuji, ale plán většinou nedodržím8039,8 %39,8 %  
ano, plánuji si to vždy cca na jeden den dopředu4723,38 %23,38 %  
neplánuji3517,41 %17,41 %  
ano, mám podrobný plán minimálně na týden dopředu3316,42 %16,42 %  
jen občas10,5 %0,5 %  
občas ano spíše ne10,5 %0,5 %  
ano v hospodě si každý den říkám, že začnu zítra10,5 %0,5 %  
Učím se pravidelně 3 látky10,5 %0,5 %  
podle nálady plánuji či (obvykle) neplánuji10,5 %0,5 %  
plánuji si to déle než týden dopředu10,5 %0,5 %  

Graf

3. Nejčastěji studuješ z:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
knih, skript, učebnic12461,69 %61,69 %  
svých poznámek z hodin12059,7 %59,7 %  
materiálů od učitelů5828,86 %28,86 %  
internetových zdrojů (web, školní stránky, ...)5326,37 %26,37 %  

Graf

4. Jak často se učíš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
podle potřeby, vždy na poslední chvíli před zkouškou15778,11 %78,11 %  
1x - 2x týdně146,97 %6,97 %  
průběžně téměř každý den alespoň hodinu104,98 %4,98 %  
3x - 4x týdně94,48 %4,48 %  
podle potřeby, ale s dostatečným časovým předstihem před zkouškou10,5 %0,5 %  
když mám pocit, že se potřebuju učit10,5 %0,5 %  
Pár dní před zkouškou nebo zápočtem10,5 %0,5 %  
záleží na obtížnosti zkoušky, většinou nárazově vždy před zkouškou 1 den - 14 dní10,5 %0,5 %  
Jen před zkouškou - cca týden10,5 %0,5 %  
dle obtížnosti zkoušky 3-8 dní předem 10,5 %0,5 %  
během zkouškového denně cca 6-8 hodin10,5 %0,5 %  
podle potreby, na konkrétní zkoušku nekolik dní10,5 %0,5 %  
behem semestru ne, o zkouskovym moc (ca 1,5 mesice 7-13 hodin denne)10,5 %0,5 %  
tak týden před zkouškou, každý den s přestávkami celý den10,5 %0,5 %  
2 - 3 hodiny denně poslední týden před zkouškou10,5 %0,5 %  

Graf

5. Jakým způsobem se nejraději/nejlépe učíš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
čtením či opakováním si látky nahlas10552,24 %52,24 %  
vypisováním, přepisováním poznámek, skript, ...10351,24 %51,24 %  
opakovaným čtením skript, poznámek, ...9848,76 %48,76 %  
diskusí o problému188,96 %8,96 %  
praktickým vyzkoušením167,96 %7,96 %  
poslechem přednášek146,97 %6,97 %  
malováním si osnov, schémat136,47 %6,47 %  

Graf

6. V jaké poloze se nejčastěji učíš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v sedě v křesle, na pohovce6230,85 %30,85 %  
v sedě na židli u stolu5125,37 %25,37 %  
v leže na břiše2813,93 %13,93 %  
v leže na zádech2713,43 %13,43 %  
v pohybu125,97 %5,97 %  
v leže na boku94,48 %4,48 %  
v sedě na posteli, který občas přechází v leh10,5 %0,5 %  
střídám sed, leh, chůze :-)10,5 %0,5 %  
v leže obecně10,5 %0,5 %  
v posteli, v křesle, na boku, na zádech, v pohybu..10,5 %0,5 %  
v leže na přítelkyni10,5 %0,5 %  
mohla bych zaškrtnout všechny možnosti10,5 %0,5 %  
různě10,5 %0,5 %  
v sedě na posteli10,5 %0,5 %  
jak u čeho - když je učiva víc, v pohybu, když je učiva méně, tak sedím na židli u stolu10,5 %0,5 %  
jakkoli vleže, někdy u toho chodím10,5 %0,5 %  
na záchodě10,5 %0,5 %  
v sedě v posteli10,5 %0,5 %  

Graf

7. V jakém prostředí se nejreaději učíš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doma18190,05 %90,05 %  
v naprostém tichu7235,82 %35,82 %  
v dopravních prostředcích4120,4 %20,4 %  
při tlumené hudbě, televizi3919,4 %19,4 %  
v přírodě2512,44 %12,44 %  
v knihovně2411,94 %11,94 %  
na koleji2210,95 %10,95 %  
ve škole188,96 %8,96 %  
s hudbou ve sluchátkách178,46 %8,46 %  
mezi ostatními spolužáky125,97 %5,97 %  
prostředí na mé učení nemá vliv41,99 %1,99 %  

Graf

8. V jakou dobu se většinou nejraději učíš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Navečer6532,34 %32,34 %  
Dopoledne5728,36 %28,36 %  
Odpoledne5627,86 %27,86 %  
Pozdě večer5527,36 %27,36 %  
Je mi to jedno - jak kdy4522,39 %22,39 %  
V noci3115,42 %15,42 %  
Brzy ráno2311,44 %11,44 %  

Graf

9. Jak dlouho najednou se dokážeš učit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 - 2 hodiny v kuse8341,29 %41,29 %  
2 - 4 hodiny v kuse5426,87 %26,87 %  
4 a více hodin v kuse4019,9 %19,9 %  
méně než 1 hodinu2411,94 %11,94 %  

Graf

10. Které tvrzení Tě nejvíce vystihuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Učím se až do poslední minuty před zkouškou.10351,24 %51,24 %  
V den zkoušky se již spíše neučím, nemá to cenu a spíše mě to více stresuje.7738,31 %38,31 %  
Den před zkouškou věnuji většinou již jen relaxaci, už se moc neučím.146,97 %6,97 %  
jak kdy10,5 %0,5 %  
zkouším to do doby než to vyjde10,5 %0,5 %  
den před zkouškou se učím, v den zkoušky už ne10,5 %0,5 %  
učím se 2-3 dny před zkouškou, někdy i více, záleží na její obtížnosti10,5 %0,5 %  
učím se až den před zkouškou10,5 %0,5 %  
v den zkoušky si toho co nejvíc zopakuji10,5 %0,5 %  
učím se jak je potřeba10,5 %0,5 %  

Graf

11. Změnil se Tvůj způsob/styl učení během života?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, změnil se při přechodu na VŠ/VOŠ9245,77 %45,77 %  
ne, učím se stále přibližně stejně6632,84 %32,84 %  
ano, změnil se při přechodu na SŠ4321,39 %21,39 %  

Graf

12. Co Tě při učení motivuje nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
udělat zkoušku a nemuset se učit na další pokus10451,74 %51,74 %  
blížící se termín zkoušky8542,29 %42,29 %  
možnost dosáhnout vyššího vzdělání (titulu)8140,3 %40,3 %  
potřeba uspět, uznání6431,84 %31,84 %  
zajímavost učiva5426,87 %26,87 %  
strach, abych nevypadal/a při zkoušce hloupě3718,41 %18,41 %  
strach z neúspěchu3517,41 %17,41 %  
ambice na dobré známky2612,94 %12,94 %  
touha učit se nové věci199,45 %9,45 %  
rodina146,97 %6,97 %  
prospěchové stipendium 52,49 %2,49 %  
strach z rodičů41,99 %1,99 %  
nic mě nemotivuje41,99 %1,99 %  

Graf

13. Používáš při učení léky podporující mozkovou činnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nikdy13366,17 %66,17 %  
ne, ale jednou jsem to zkusil/a3316,42 %16,42 %  
ano, občas3115,42 %15,42 %  
ano, často41,99 %1,99 %  

Graf

14. Piješ při učení kávu nebo energetické nápoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7838,81 %38,81 %  
občas6934,33 %34,33 %  
ano5426,87 %26,87 %  

Graf

15. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena16682,59 %82,59 %  
muž3517,41 %17,41 %  

Graf

16. V současnosti studuješ:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
12260,7 %60,7 %  
3919,4 %19,4 %  
již nestuduji2914,43 %14,43 %  
VOŠ73,48 %3,48 %  
jiné41,99 %1,99 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Nejčastěji studuješ z:

  • odpověď svých poznámek z hodin:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi mezi ostatními spolužáky na otázku 7. V jakém prostředí se nejreaději učíš?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Učíš se jinak na ústní a jinak na písemnou zkoušku?

2. Plánuješ si dopředu kdy a co se budeš učit?

3. Nejčastěji studuješ z:

4. Jak často se učíš?

5. Jakým způsobem se nejraději/nejlépe učíš?

6. V jaké poloze se nejčastěji učíš?

7. V jakém prostředí se nejreaději učíš?

8. V jakou dobu se většinou nejraději učíš?

9. Jak dlouho najednou se dokážeš učit?

10. Které tvrzení Tě nejvíce vystihuje?

11. Změnil se Tvůj způsob/styl učení během života?

12. Co Tě při učení motivuje nejvíce?

13. Používáš při učení léky podporující mozkovou činnost?

14. Piješ při učení kávu nebo energetické nápoje?

15. Pohlaví

16. V současnosti studuješ:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Učíš se jinak na ústní a jinak na písemnou zkoušku?

2. Plánuješ si dopředu kdy a co se budeš učit?

3. Nejčastěji studuješ z:

4. Jak často se učíš?

5. Jakým způsobem se nejraději/nejlépe učíš?

6. V jaké poloze se nejčastěji učíš?

7. V jakém prostředí se nejreaději učíš?

8. V jakou dobu se většinou nejraději učíš?

9. Jak dlouho najednou se dokážeš učit?

10. Které tvrzení Tě nejvíce vystihuje?

11. Změnil se Tvůj způsob/styl učení během života?

12. Co Tě při učení motivuje nejvíce?

13. Používáš při učení léky podporující mozkovou činnost?

14. Piješ při učení kávu nebo energetické nápoje?

15. Pohlaví

16. V současnosti studuješ:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Šimková, J.Učební návyky studentů (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://ucebni-navyky-studentu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.