Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Učebnice Stolničení z pohledu žáka

Učebnice Stolničení z pohledu žáka

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Sedláčková
Šetření:27. 01. 2014 - 03. 02. 2014
Počet respondentů:71
Počet otázek (max/průměr):11 / 11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení žáci oboru Kuchař – číšník,

Dovoluji si Vás tímto požádat o vyplnění krátkého dotazníku, který slouží pro výzkumnou část  bakalářské práce o aktuálnosti a kvalitě učiva v současných českých učebnicích Stolničení.

Dotazník je anonymní a obsahuje 11 otázek.

Předem děkuji za Vaši spolupráci při realizaci výzkumu a vyplnění dotazníku.

M. Sedláčková

Odpovědi respondentů

1. Označte prosím, které učebnice používáte při výuce a domácí přípravě:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SALAČ, Gustav. Stolničení6388,73 %88,73 %  
ŠINDELKOVÁ, Alena. Stolničení: učebnice pro odborná učiliště45,63 %5,63 %  
ČERNÝ, Jiří a Antonín SRKALA. Moderní obsluha34,23 %4,23 %  
METZ, Reinhold s kol, . Restaurace a host11,41 %1,41 %  

Graf

2. Srozumitelnost textu učebnice z pohledu žáka hodnotíte jako:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobrá4360,56 %60,56 %  
Velmi dobrá1825,35 %25,35 %  
Výborná79,86 %9,86 %  
Poněkud slabší34,23 %4,23 %  

Graf

3. Návaznost na odborný výcvik (cvičení, ukázky a příklady z praxe) hodnotíte jako:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobrá3245,07 %45,07 %  
Výborná1723,94 %23,94 %  
Velmi dobrá1723,94 %23,94 %  
Poněkud slabší34,23 %4,23 %  
Nedostatečná22,82 %2,82 %  

Graf

4. Grafickou stránku učebnice (zpracování obrazového materiálu, zvýraznění důležitých částí textu) hodnotíte jako:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi dobrá3143,66 %43,66 %  
Dobrá2332,39 %32,39 %  
Výborná1014,08 %14,08 %  
Poněkud slabší79,86 %9,86 %  

Graf

5. Aktuálnost a správnost poznatků uvedených v učebnici s ohledem na soudobý vývoj v gastronomii hodnotíte jako:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobrá3245,07 %45,07 %  
Velmi dobrá2129,58 %29,58 %  
Poněkud slabší912,68 %12,68 %  
Výborná79,86 %9,86 %  
Nedostatečná22,82 %2,82 %  

Graf

6. Uvítal/a byste novou moderní učebnici stolničení?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3650,7 %50,7 %  
nevím2433,8 %33,8 %  
ne1115,49 %15,49 %  

Graf

7. Přivítali byste elektronické učebnice stolničení?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3853,52 %53,52 %  
ne2332,39 %32,39 %  
nevím1014,08 %14,08 %  

Graf

8. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5476,06 %76,06 %  
Muž1723,94 %23,94 %  

Graf

9. Studujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Již mám v tomto směru ukončené vzdělání3549,3 %49,3 %  
1. ročník1723,94 %23,94 %  
3. ročník1014,08 %14,08 %  
2. ročník811,27 %11,27 %  
4. ročník11,41 %1,41 %  

Graf

10. Váš prospěch z předmětu Stolničení v 1. pololetí školního roku 2013/2014:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobrý2535,21 %35,21 %  
Chvalitebný1926,76 %26,76 %  
Nehodnocen1014,08 %14,08 %  
Dostatečný912,68 %12,68 %  
Výborný811,27 %11,27 %  

Graf

11. Vyberte, prosím, ze seznamu, ve kterém kraji leží Vaše škola:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jihomoravský6794,37 %94,37 %  
Pardubický11,41 %1,41 %  
Vysočina11,41 %1,41 %  
Karlovarský11,41 %1,41 %  
Zlínský11,41 %1,41 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Studujete:

  • odpověď Již mám v tomto směru ukončené vzdělání:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nehodnocen na otázku 10. Váš prospěch z předmětu Stolničení v 1. pololetí školního roku 2013/2014:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Označte prosím, které učebnice používáte při výuce a domácí přípravě:

2. Srozumitelnost textu učebnice z pohledu žáka hodnotíte jako:

3. Návaznost na odborný výcvik (cvičení, ukázky a příklady z praxe) hodnotíte jako:

4. Grafickou stránku učebnice (zpracování obrazového materiálu, zvýraznění důležitých částí textu) hodnotíte jako:

5. Aktuálnost a správnost poznatků uvedených v učebnici s ohledem na soudobý vývoj v gastronomii hodnotíte jako:

6. Uvítal/a byste novou moderní učebnici stolničení?

7. Přivítali byste elektronické učebnice stolničení?

8. Jste:

9. Studujete:

10. Váš prospěch z předmětu Stolničení v 1. pololetí školního roku 2013/2014:

11. Vyberte, prosím, ze seznamu, ve kterém kraji leží Vaše škola:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Označte prosím, které učebnice používáte při výuce a domácí přípravě:

2. Srozumitelnost textu učebnice z pohledu žáka hodnotíte jako:

3. Návaznost na odborný výcvik (cvičení, ukázky a příklady z praxe) hodnotíte jako:

4. Grafickou stránku učebnice (zpracování obrazového materiálu, zvýraznění důležitých částí textu) hodnotíte jako:

5. Aktuálnost a správnost poznatků uvedených v učebnici s ohledem na soudobý vývoj v gastronomii hodnotíte jako:

6. Uvítal/a byste novou moderní učebnici stolničení?

7. Přivítali byste elektronické učebnice stolničení?

8. Jste:

9. Studujete:

10. Váš prospěch z předmětu Stolničení v 1. pololetí školního roku 2013/2014:

11. Vyberte, prosím, ze seznamu, ve kterém kraji leží Vaše škola:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Sedláčková, M.Učebnice Stolničení z pohledu žáka (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://ucebnice-stolniceni-z-pohled.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.