Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Učí se muži déle než ženy?

Učí se muži déle než ženy?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Legart
Šetření:21. 03. 2012 - 06. 04. 2012
Počet respondentů:276
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.3
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 

Dobrý den,

jsme studenti 2. ročníku Ekonomické fakulty, VŠB-TUO a rádi bychom Vás požádali o vyplnění tohoto dotazníku.

Každý z Vás se určitě setkal se situací, že Váš kamarád/-ka měl/-a lepší známku ze zkoušky či písemky, nebo více bodů ze zápočtu než vy.

Chcete vědět, co za tím je? Je to způsobeno tím, že jsou holky chytřejší než kluci, nebo právě naopak?
Jaký vliv na učení má faktor času?

S Vaší pomocí bychom rádi na tuto hádanku našli odpověď.

Výstupy z tohoto anonymního dotazníku budou použity jako podklad pro naši seminární práci v rámci studia
na vysoké škole.

Dotazník je určen pro všechny žáky/-ně, studenty/-ky ve věku 15 - 26 let.

Poznámky:Pod termínem ZKOUŠKA jsou zahrnuta veškerá písemná i ústní zkoušení!

 

Předem děkujeme za Vaše odpovědi v dotazníku.
 

 

Odpovědi respondentů

1. Kde se nejčastěji učíte na zkoušky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doma23183,7 %83,7 %  
Na kolejích259,06 %9,06 %  
Ve škole82,9 %2,9 %  
V MHD72,54 %2,54 %  
Jinde51,81 %1,81 %  

Graf

2. Co Vás lépe vystihuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Moc se neučím12143,84 %43,84 %  
Učím se přes týden i o víkendu7828,26 %28,26 %  
Učím se přes týden4516,3 %16,3 %  
Učím se o víkendu259,06 %9,06 %  
Neučím se vůbec72,54 %2,54 %  

Graf

3. Z jakých studijních materiálů se nejčastěji učíte na zkoušky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z přednášek/hodin12344,57 %44,57 %  
Skripta/učebnice10638,41 %38,41 %  
Internet248,7 %8,7 %  
Knihy134,71 %4,71 %  
Jiné103,62 %3,62 %  

Graf

4. Učím se nejčastěji na zkoušku:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně nebo právě 1 týden před zkouškou, ale více než 2 dny před zkouškou11742,39 %42,39 %  
≤ 2 dny před zkouškou8731,52 %31,52 %  
Více než 1 týden před zkouškou4516,3 %16,3 %  
Průběžně [během roku]259,06 %9,06 %  
Neučím se vůbec20,72 %0,72 %  

Graf

5. Jakou formu zápisu studijních materiálů nejčastěji preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kombinace textu a odrážek [tištěná]13950,36 %50,36 %  
Kombinace textu a odrážek [elektronická]4014,49 %14,49 %  
Odrážky [tištěné]3412,32 %12,32 %  
Souvislý text [tištěný]279,78 %9,78 %  
Odrážky [elektronické]165,8 %5,8 %  
Jiné124,35 %4,35 %  
Souvislý text [elektronický]82,9 %2,9 %  

Graf

6. S kým se nejčastěji učíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sám24990,22 %90,22 %  
Se spolužáky / kamarády145,07 %5,07 %  
Se zvířecím mazlíčkem72,54 %2,54 %  
S rodinnými příslušníky51,81 %1,81 %  
Jiné10,36 %0,36 %  

Graf

7. Jste schopen/-na se učit ve stresu? (např. časový stres z blížící se zkoušky, písemky) Učí se mi:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poměrně dobře11240,58 %40,58 %  
Nepříliš dobře8129,35 %29,35 %  
Dobře6423,19 %23,19 %  
Špatně145,07 %5,07 %  
Velmi špatně41,45 %1,45 %  
Nemůžu se učit vůbec10,36 %0,36 %  

Graf

8. V kterou denní hodinu se nejčastěji učíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
[17:00 – 22:00]12545,29 %45,29 %  
[12:00 – 17:00]6925 %25 %  
[22:00 – 06:00]4114,86 %14,86 %  
[10:00 – 12:00]217,61 %7,61 %  
[06:00 – 10:00]207,25 %7,25 %  

Graf

9. Je pro Vás důležité být naučen/-a na zkoušku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležité10738,77 %38,77 %  
Poměrně důležité8932,25 %32,25 %  
Velmi důležité6222,46 %22,46 %  
Nepříliš důležité165,8 %5,8 %  
Nedůležité20,72 %0,72 %  

Graf

10. Při učení je pro mě klidné prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi důležité13448,55 %48,55 %  
Důležité7627,54 %27,54 %  
Poměrně důležité4717,03 %17,03 %  
Nepříliš důležité145,07 %5,07 %  
Nedůležité51,81 %1,81 %  

Graf

11. Studijní výsledky jsou pro mě:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležité10136,59 %36,59 %  
Poměrně důležité9434,06 %34,06 %  
Velmi důležité4415,94 %15,94 %  
Nepříliš důležité3512,68 %12,68 %  
Nedůležité20,72 %0,72 %  

Graf

12. Je pro Vás studium na Vaší škole náročné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poměrně náročné13247,83 %47,83 %  
Nepříliš náročné6623,91 %23,91 %  
Náročné5419,57 %19,57 %  
Velmi náročné134,71 %4,71 %  
Nenáročné113,99 %3,99 %  

Graf

13. Jak je pro Vás estetičnost místnosti, kde se učíte, důležitá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepříliš důležitá9132,97 %32,97 %  
Nedůležitá5620,29 %20,29 %  
Poměrně důležitá5419,57 %19,57 %  
Důležitá5018,12 %18,12 %  
Velmi důležitá259,06 %9,06 %  

Graf

14. Kolik hodin průměrně strávíte při učení? [Pouze celá čísla!]

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
35519,93 %19,93 %  
25118,48 %18,48 %  
43713,41 %13,41 %  
13311,96 %11,96 %  
53010,87 %10,87 %  
6238,33 %8,33 %  
8103,62 %3,62 %  
072,54 %2,54 %  
1262,17 %2,17 %  
762,17 %2,17 %  
1031,09 %1,09 %  
920,72 %0,72 %  
jak kdy10,36 %0,36 %  
Těžko říct. Běžně se neučím, jen před každou zkouškou. Tudíž denně by to bylo 0, 0000000000001 :-) Ale týden před zkouškou i několik hodin denně, cca 5 - 10.10,36 %0,36 %  
nerozumím otázce- průměrně za jak dlouho?10,36 %0,36 %  
nevím, jestli za den, nebo za týden10,36 %0,36 %  
Občas jen pár hodin, občas i třeba 12h třeba 2 týdny10,36 %0,36 %  
Denně? Týdně? Celkově? Nebo jak?10,36 %0,36 %  
Kolik hodin za jak dlouho? Týdně, měsíčně, ročně???10,36 %0,36 %  
dle toho kolik hodin celkově potřebuji 10,36 %0,36 %  
Hodin denně?! Asi 410,36 %0,36 %  
nedokazu odhadnout10,36 %0,36 %  
prumerne za den/tyden/mesic? za den tak hodinu10,36 %0,36 %  
Neni zadáno za jakou dobu - když už se učim, tak naráz a hodně10,36 %0,36 %  
Z otázky není jasné, zda myslíte denně / na konkrétní zkoušku apod. Před zkouškou preferuji intenzivní učení cca 5 dní a 12 hodin denně.10,36 %0,36 %  

Graf

15. Jak byste ohodnotil/-a efektivitu svého vynaloženého času na učení vzhledem ke svým studijním výsledkům? [Ohodnoťte na stupnici 1 až 5 tak, jako ve škole.]

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
212043,48 %43,48 %  
38229,71 %29,71 %  
15519,93 %19,93 %  
4145,07 %5,07 %  
551,81 %1,81 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.21
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.55
Směrodatná odchylka:0.74
Medián:2
Modus:2

Graf

16. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena20273,19 %73,19 %  
Muž7426,81 %26,81 %  

Graf

17. Do jaké věkové kategorie spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 – 2214251,45 %51,45 %  
23 – 268631,16 %31,16 %  
15 – 184114,86 %14,86 %  
Jiná72,54 %2,54 %  

Graf

18. Jaký typ vzdělávacího zařízení navštěvujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Univerzita [VŠ]20273,19 %73,19 %  
Gymnázium3111,23 %11,23 %  
Jiné238,33 %8,33 %  
SOŠ165,8 %5,8 %  
SOU20,72 %0,72 %  
SPŠ10,36 %0,36 %  
Konzervatoř10,36 %0,36 %  

Graf

Pokud jste se někdy učili na zajímavém místě a chcete se o svůj zážitek podělit, pak níže, do volného pole, stručně vepište.

 

19. Nejkurióznější místo, kde ses kdy učil/-a?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
záchod33,57 %1,09 %  
Ve vaně33,57 %1,09 %  
wc22,38 %0,72 %  
na záchodě22,38 %0,72 %  
Nevim 22,38 %0,72 %  
Tramvaj 22,38 %0,72 %  
sauna11,19 %0,36 %  
sprchový kout11,19 %0,36 %  
na holce :-)11,19 %0,36 %  
dovolená u moře11,19 %0,36 %  
ostatní odpovědi V bazéně
v autě
u splavu kde se scházejí homosexuálové (což jsem nevěděl)
Majáles v Brně na přehradě, okolo 22. hodiny po osmi pivech
na koncertě
Vinný sklep
v komoře a ve sklepě a na Hlučíně u štěrkovny
vlak
ve škole (kde nestuduji, ale kde sám učím)
v zoo
ve škole
v divadle
Při jízdě osobním automobilem.;-P
koupaliště
na záchodě u přítelkyně :D
na posedu
záchod ve škole
na travesti show - dostala jsem pak za A.
v lese u studánky
letadlo
Auto
na pláži u moře
na balkóně
za volantem
na oslvě dědových 75. narozenin
Na motorce
na hradbách hradu
Na ženě :-)
na Pražském hradě, když jsem měla pauzu při brigádě :)
Na houpačce
u moře
V totálně přeplněném kupé ve vlaku, kde si každý dost hlasitě povídal
u babička na balkóně
při testu
u včelníku v lese
toaleta, vana
koncert
Na zkoušce
v zaseknutém výtahu než mě vyprostili
V bazénu
na silvestra v kravíně
Londýn
na fesťáku (rockový festival)
na skále u řeky při šumění vody
Oblíbené místo venku
Není to sice kuriózní, ale ráda se učím na dece ve Stromovce.
na poli
doma na záchodě :D
Houpačka v zahradě
na louce u lesa
v alze, když jsem čekala na výdeji
pochodování po louce
na party
kino
V sedacím úvazku zavěšený na laně s materiálama v ruce.
nejvíce se naučím za chůze
Miláno
pařez
na dovolené
hřbitov - bylo tam příjemné a klidné prostředí
Kuriózní místo ani nemám, ale osvědčilo se mi střídat místa doma - během dne př. 4 hodiny na balkoně, 4 hodiny v obýváku a 4 hodiny v ložnici.
Záchod ( Musela jsem využit každou chvíli)
V letadle na trase Peking-Praha
vlaková zastávka
Záchod, Sprcha, Kámen uprostřed šírího pole z kamarádkou
na koncrtě
6678,57 %23,91 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde se nejčastěji učíte na zkoušky?

2. Co Vás lépe vystihuje?

3. Z jakých studijních materiálů se nejčastěji učíte na zkoušky?

4. Učím se nejčastěji na zkoušku:

5. Jakou formu zápisu studijních materiálů nejčastěji preferujete?

6. S kým se nejčastěji učíte?

7. Jste schopen/-na se učit ve stresu? (např. časový stres z blížící se zkoušky, písemky) Učí se mi:

8. V kterou denní hodinu se nejčastěji učíte?

9. Je pro Vás důležité být naučen/-a na zkoušku?

10. Při učení je pro mě klidné prostředí?

11. Studijní výsledky jsou pro mě:

12. Je pro Vás studium na Vaší škole náročné?

13. Jak je pro Vás estetičnost místnosti, kde se učíte, důležitá?

14. Kolik hodin průměrně strávíte při učení? [Pouze celá čísla!]

15. Jak byste ohodnotil/-a efektivitu svého vynaloženého času na učení vzhledem ke svým studijním výsledkům? [Ohodnoťte na stupnici 1 až 5 tak, jako ve škole.]

16. Jsem:

17. Do jaké věkové kategorie spadáte?

18. Jaký typ vzdělávacího zařízení navštěvujete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde se nejčastěji učíte na zkoušky?

2. Co Vás lépe vystihuje?

3. Z jakých studijních materiálů se nejčastěji učíte na zkoušky?

4. Učím se nejčastěji na zkoušku:

5. Jakou formu zápisu studijních materiálů nejčastěji preferujete?

6. S kým se nejčastěji učíte?

7. Jste schopen/-na se učit ve stresu? (např. časový stres z blížící se zkoušky, písemky) Učí se mi:

8. V kterou denní hodinu se nejčastěji učíte?

9. Je pro Vás důležité být naučen/-a na zkoušku?

10. Při učení je pro mě klidné prostředí?

11. Studijní výsledky jsou pro mě:

12. Je pro Vás studium na Vaší škole náročné?

13. Jak je pro Vás estetičnost místnosti, kde se učíte, důležitá?

14. Kolik hodin průměrně strávíte při učení? [Pouze celá čísla!]

15. Jak byste ohodnotil/-a efektivitu svého vynaloženého času na učení vzhledem ke svým studijním výsledkům? [Ohodnoťte na stupnici 1 až 5 tak, jako ve škole.]

16. Jsem:

17. Do jaké věkové kategorie spadáte?

18. Jaký typ vzdělávacího zařízení navštěvujete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Legart, M.Učí se muži déle než ženy? (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://uci-se-muzi-dele-nez-zeny.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.