Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Účinky sledování médií v porovnání starší a mladší generace

Účinky sledování médií v porovnání starší a mladší generace

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Anna Simeonovová
Šetření:23. 05. 2016 - 30. 05. 2016
Počet respondentů:186
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:80,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

ráda bych Vás požádala o vyplnění následujícího dotazníku, který bude použit jako podklad pro seminární práci, která se zabývá účinky sledování médií v porovnání starší a mladší generace. Prosím Vás, o co nejpravdivější výběr odpovědí.

Účast v tomto dotazníkovém šetření je zcela anonymní a dobrovolná.

Předem děkuji za spolupráci.

Studentka vysoké školy ekonomiky a managementu v Praze

Odpovědi respondentů

1. Nejdůvěryhodnějším zdrojem informací je pro vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet9852,69 %52,69 %  
Žádný z výše zmíněných3418,28 %18,28 %  
Tištěná média2010,75 %10,75 %  
Televize126,45 %6,45 %  
Rádio115,91 %5,91 %  
vybraná elektronická média10,54 %0,54 %  
Nejvice důvěřuji, té zprávě, která je objeví ve více seriozních médiích.10,54 %0,54 %  
kombinace všeho uvedeného10,54 %0,54 %  
V aktuálním dění důvěryhodné zpravodajské služby, v dlouhodobém kontextu pak odborní komentátoři a literatura10,54 %0,54 %  
asi net, ale hodně si hlídám zdroje. 10,54 %0,54 %  
nezáleží na médiu, ale na jeho vlastníkovi, autorech obsahu atd. (viz Hospodářské noviny x Aha, BBC vs. Nova, FoxNews atd.)10,54 %0,54 %  
filtrovane informacie, porovnavanie zdrojov (internet)10,54 %0,54 %  
záleží která TV stanice a která webová stránka10,54 %0,54 %  
sociální sítě10,54 %0,54 %  
kombinace výše uvedených + vlastní pozorování+rozum10,54 %0,54 %  
komparace informací z různých zdrojů10,54 %0,54 %  

Graf

2. Informace si ověřuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vždy z více zdrojů9350 %50 %  
Občas8244,09 %44,09 %  
Nikdy115,91 %5,91 %  

Graf

3. Dnešní společnost je snadno ovlivnitelná médii.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Souhlasím18498,92 %98,92 %  
Nesouhlasím21,08 %1,08 %  

Graf

4. Kterým médiem je podle Vás společnost nejvíce ovlivnitelná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizí11863,44 %63,44 %  
Internetem6434,41 %34,41 %  
netuším10,54 %0,54 %  
Tištěnými médii10,54 %0,54 %  
neviem posudit10,54 %0,54 %  
všemi, je to komplexní mediální atak10,54 %0,54 %  

Graf

5. Míra vlivu médií na člověka je podle Vás dána především:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vzděláním12165,05 %65,05 %  
Společností - názory okolí10154,3 %54,3 %  
Výchovou7741,4 %41,4 %  
Důvěryhodností média5328,49 %28,49 %  
Dostupností alternativnách zdrojů4725,27 %25,27 %  
Vlastními potřebami2613,98 %13,98 %  
Intelekt10,54 %0,54 %  
brainwashingem ve škole10,54 %0,54 %  
intelektem člověka10,54 %0,54 %  
schopností kritického myšlení10,54 %0,54 %  
Vliv klesá s rostoucím vzděláním a stoupá s důvěryhodností média.10,54 %0,54 %  
(ne)schopností normálního, kritického myšlení10,54 %0,54 %  
zalezi na konkretnom cloveku a teme10,54 %0,54 %  
vrozená inteligence, její úroveň10,54 %0,54 %  
Pokrocilou technikou10,54 %0,54 %  
Věkem10,54 %0,54 %  
úrovní schopností samostatně uvažovat a analyzovat10,54 %0,54 %  
intenzitou, atraktivitou, stručností a naléhavostí vnucovaných informací a současným působením více médií najednou10,54 %0,54 %  

Graf

6. Aktuální zprávy z médií ovlivňují obsah Vaší konverzace s okolím.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Souhlasím12165,05 %65,05 %  
Nesouhlasím6534,95 %34,95 %  

Graf

7. Média mají vliv na Váš názor na současnou situaci v České republice.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Souhlasím11260,22 %60,22 %  
Nesouhlasím7439,78 %39,78 %  

Graf

8. Média mohou zmanipulovat názory občanů za účelem zisku.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Souhlasím18197,31 %97,31 %  
Nesouhlasím52,69 %2,69 %  

Graf

9. Jaký druh médií upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Veřejnoprávní - Česká televize, Český rozhlas8847,31 %47,31 %  
Žádný z výše zmíněných7741,4 %41,4 %  
Komerční (Soukromé) - Nova, Prima, Evropa 2, Expres2111,29 %11,29 %  

Graf

10. Jaký druh médií je pro Vás důvěryhodným zdrojem informací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Veřejnoprávní - Česká televize, Český rozhlas9953,23 %53,23 %  
Žádný z výše zmíněných7942,47 %42,47 %  
Komerční (Soukromé) - Nova, Prima, Evropa 2, Expres84,3 %4,3 %  

Graf

11. V médiích upřednostňuji především:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Filmy, seriály, hudbu8143,55 %43,55 %  
Dokumentární filmy a seriály/Vzdělávací programy3920,97 %20,97 %  
Zpravodajství3418,28 %18,28 %  
Sportovní zpravodajství168,6 %8,6 %  
Média nesleduji126,45 %6,45 %  
Zábavní pořady (talk show, soutěže)42,15 %2,15 %  

Graf

12. Média sleduji především za účelem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zjištění informací4926,34 %26,34 %  
Odpočinku4725,27 %25,27 %  
Zábavy4423,66 %23,66 %  
Poskytnutí kulisy při jiných činnostech168,6 %8,6 %  
Vyplnění volného času158,06 %8,06 %  
Média nesleduji158,06 %8,06 %  

Graf

13. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12165,05 %65,05 %  
Muž6534,95 %34,95 %  

Graf

14. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně než 30 let12265,59 %65,59 %  
30 let a více6434,41 %34,41 %  

Graf

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou8445,16 %45,16 %  
Vysokoškolské7640,86 %40,86 %  
Základní147,53 %7,53 %  
Středoškolské bez maturity73,76 %3,76 %  
Vyšší odborné52,69 %2,69 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Míra vlivu médií na člověka je podle Vás dána především:

  • odpověď Společností - názory okolí:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy na otázku 2. Informace si ověřuji:

14. Věk:

  • odpověď Méně než 30 let:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nejdůvěryhodnějším zdrojem informací je pro vás:

2. Informace si ověřuji:

3. Dnešní společnost je snadno ovlivnitelná médii.

4. Kterým médiem je podle Vás společnost nejvíce ovlivnitelná?

5. Míra vlivu médií na člověka je podle Vás dána především:

6. Aktuální zprávy z médií ovlivňují obsah Vaší konverzace s okolím.

7. Média mají vliv na Váš názor na současnou situaci v České republice.

8. Média mohou zmanipulovat názory občanů za účelem zisku.

9. Jaký druh médií upřednostňujete?

10. Jaký druh médií je pro Vás důvěryhodným zdrojem informací?

11. V médiích upřednostňuji především:

12. Média sleduji především za účelem:

13. Pohlaví:

14. Věk:

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nejdůvěryhodnějším zdrojem informací je pro vás:

2. Informace si ověřuji:

3. Dnešní společnost je snadno ovlivnitelná médii.

4. Kterým médiem je podle Vás společnost nejvíce ovlivnitelná?

5. Míra vlivu médií na člověka je podle Vás dána především:

6. Aktuální zprávy z médií ovlivňují obsah Vaší konverzace s okolím.

7. Média mají vliv na Váš názor na současnou situaci v České republice.

8. Média mohou zmanipulovat názory občanů za účelem zisku.

9. Jaký druh médií upřednostňujete?

10. Jaký druh médií je pro Vás důvěryhodným zdrojem informací?

11. V médiích upřednostňuji především:

12. Média sleduji především za účelem:

13. Pohlaví:

14. Věk:

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Simeonovová, A.Účinky sledování médií v porovnání starší a mladší generace (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://ucinky-sledovani-medii-v-por.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.