Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Účinnost nástrojů na podporů prodeje
Účinnost nástrojů na podporů prodeje
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petra Fenclová |
---|---|
Šetření: | 18. 02. 2009 - 25. 02. 2009 |
Počet respondentů: | 69 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 12.87 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 30 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:25 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem studentka druhého ročníku Vyšší odborné školy a nyní pracuji na své absolventské práci na téma "Možnosti podpory prodeje výrobku". K tomuto účelu jsem sestavila dotazník, který bych ve své práci ráda vyhodnotila.
Dotazník je anonymní a informace z něj budou použity pouze k vypracování absolventské práce.
Všem zúčastněním velice děkuji za spolupráci.
Odpovědi respondentů
1. Býváte při rozhodování o koupi výrobku ovlivňování některou formou propagačních prostředků?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 59 | 85,51 % | 85,51 % |
ne | 10 | 14,49 % | 14,49 % |
2. Která forma propagačních prostředků Vás nejvíce ovlivňuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
plakát,leták,katalog | 27 | 39,13 % | 39,13 % |
reklama v televizi | 25 | 36,23 % | 36,23 % |
módní přehlídka či předvádějcí akce (ochutnávka,prezentace) | 6 | 8,7 % | 8,7 % |
reklama v rozhlase | 3 | 4,35 % | 4,35 % |
Internet | 2 | 2,9 % | 2,9 % |
správná informace v správný čas, ... | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
recenze | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
osobní | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
recenze na netu | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
žádná | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
Reklama na Internetu | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
3. Proč právě tato forma propagace Vás ovlivňuje?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
...
asi tím, že zaujme nejvíc smyslů (zrak, sluch) a je k videni casto.
baví mě reklamy a inspirují mě
často se koukám na tv
člověk danou věc vidí v akci a dokáže si představit o co jde....
člověk si vyzkouší výrobek a nemusí si ho hned kupovat.
hodně koukám na TV
Intenzivní vnucování.
je nejběžnější a kouknu se na ni doma
je nejčastější a podle mě i na diváka nejsilnější.. zvlášť, když danou reklamu vidí několikrát během hodiny...
je nejmasovejší.. dokáže nejvíc zaujmout..
Je nejvíce a nejčastěji vidět.
je nejvice na ocich
Je nejvíce využívaná.
je praktická
Je pro mne nejdostupnější a nejčastější.
Je to rychlé na prohlédnutí a jsou tam vždy ceny, narozdíl od reklam či přehlídek.
Je tu možnost porovnání cen.
jsem důchodkyně a často jezdím na předvádějící zájezdy, kde si můžu výrobek prohlédnout i vyzkoušet a zároveň se pobavím
jsou k dostání všude
Jsou v nich zajímavé věci..
když mě něco zaujme jdu si to koupit
lebo - nechce sa mi odpovedat na otazku, skus skor davat otazky a b c d e f nie vypisovacie - ludom, sa nechce pisat a vymyslat najma ked sa ponahlaju :-)
lépe se pak porovnává s konkurencí
Letáky si často prohlížím,dostávám je do schránky nebo si beru v krámu před nákupem.. reklamy v televizi jsou přehnané,ty mě moc teda nenalákají
lhostejno jakou formou. pokud se člověk zajímá o určitý typ produktů, informace jej přiměje jej případně vyzkoušet. pokud ho ten produkt nezajímá, může se někdo v reklamě stavět na hlavu a stejně ničeho nedosáhne. ale to je základní princip fungování marketingových komunikací, vše ostatní jsou jen technické detaily.
lze prohlédnout vícekrát
Mám čas to zhodnotit.
mohu si v klidu všechny informace přečíst, ověřit, zkontrolovat
můžu si o výrobku mnoho vyčíst
Na kupovaný výrobek si je možné sáhnout a vyzkoušet ho
nejčastěji poslouchám rádio
nejvetši možnost styku s reklamou
Nejvíc upoutává
neni to tak otravne jako v TV
není vtíravý, když nechci, tak ho prostě hodím do koše a nezajímám se
nevím
Nikdo vám nic nevnucuje,buˇse vám to líbí a ojednáte si nebo ne.
plakát,leták,katalog přečtu jen když chci
procházím letáky, které nám dojdou do schránky
Protoze si tio prectu, vidim to a nejak se mi to ulozi v hlave.
Protoze to mam denne pred ocima. Porad dokolecka, az si nekdy reknu: "ze bych to zkusila?"
Protože je jí velké množstí tak o tom pak uvažuju jestli kecaj nebo jestli je to pravda a tim pádem jsem nucen to zkusit apd.
protože je to spojení hudby a obrazu, které mě většinou zaujme nejvíce
protože je to vymejvání mozků a je to pořád a pořád a ty znělky a slogany se mi zažraly do mozku tak když to vím tak si to vybavím
Protože je vídám nejčastěji a ty reklamy, které se mi líbí, stojí za shlédnutí a když si vybírám výrobek, tak si někdy na tu dobrou reklamu vzpomenu...
protože jí nejvíce sleduji
Protože mám příležitost si výrobek prohlédnou a v klidu zhodnotit pro a proti.
protože můžu ochutnat konkrétní výrobek a poté posoudit zda stojí za koupi
Protože přehledně shrnuje, co je zrovna v akci. Můžu si vybrat již doma a v obchodě už vím, pro co si jdu.
Protože reklamě v televizi se člověk těžko vyhne při sledování vybraného pořadu (pokud nemá po ruce ovladač). Rádio neposloucham a letáky nečtu.
protože se dovím o zkušenostech od nezávislých uživatelů
protože se jí nevyhneme
protože se líbí se vším všudy
protože si ho můžu vzít domů, popřípadě mi chodí sám poštou a můžu si jej doma v klidu prohlédnout a rozhodnout se pro výběr.
protože to mi je nejdostupnejsi (casove)
protože v katalogu si to můžu v klidu prohlédnout, kouknout na cenu popř. u oblečení na složení
protže televizní médium působí na nejvíce smyslů, a reklamy jsou zde velice časté a většinou zajímavé
reklama dovede vše vybarvit, ukázat větší a lepší...
Setkávám se s ní nejčastěji
spojuje představení výrobku s obrazem a zvukem
televizi nesleduju a rozhlas neposlouchám, na přehlídce jsem ještě nebyla a katalogy si prohlížím ráda
upoutá mě barevný obrázek, popis výrobku a složení nebo vlastnostech
většinou dávám na ochutnávky,protože můžu ochutnat a poté se rozhodnout zda koupit
vidím nebo poslouchám každý den
x
zákazník by měl dostat maximum dostupných technických informací (elektronika atd.) nebo podrobnosti o složení či účincích výrobku (kosmetika, potraviny atd.)
zjistím, zda je ten výrobek opravdu tak dobrý, jak ho propaguji....
4. Chodíte na výstavy či veletrhy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 41 | 59,42 % | 59,42 % |
ano | 28 | 40,58 % | 40,58 % |
5. Jakou formu reklamy máte nejraději?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
reklama v televizi | 24 | 34,78 % | 34,78 % |
letáky,katogy,plakáty | 20 | 28,99 % | 28,99 % |
reklama v tisku | 8 | 11,59 % | 11,59 % |
billboardy | 6 | 8,7 % | 8,7 % |
reklama v rozhlase | 3 | 4,35 % | 4,35 % |
internet | 2 | 2,9 % | 2,9 % |
Nepřemýšlela jsem o tom. | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
to je spíš otázka pro zadavalele a tvůrce reklamy | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
přes internet | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
1 | 1,45 % | 1,45 % | |
nemám ráda reklamu | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
reklama na Internetu | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
6. Na reklamě Vás nejčastěji zaujme?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nápaditost | 33 | 47,83 % | 47,83 % |
vtip | 23 | 33,33 % | 33,33 % |
slogan | 5 | 7,25 % | 7,25 % |
barevnost | 3 | 4,35 % | 4,35 % |
kreativní zpracování všeobecně | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
kvalitní výrobek za výhodnou cenu | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
věc o kterou mám zájem | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
trapnost | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
vtipný slogan:) | 1 | 1,45 % | 1,45 % |
7. Jaký druh reklamy máte rád/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
reklamy na auta | 32 | 46,38 % | 46,38 % |
reklamy na potraviny | 17 | 24,64 % | 24,64 % |
reklamy na mobilní služby | 15 | 21,74 % | 21,74 % |
reklamy na oblečení | 14 | 20,29 % | 20,29 % |
reklamy na různé obchody (albert,tesco,ikea,globus,hornbach atd.) | 13 | 18,84 % | 18,84 % |
reklamy na dámské hygienické potřeby | 5 | 7,25 % | 7,25 % |
reklamy na prací prostředky | 3 | 4,35 % | 4,35 % |
8. Proč máte tento druh reklamy rád/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
je nápaditá | 25 | 36,23 % | 36,23 % |
jiný důvod | 16 | 23,19 % | 23,19 % |
líbí se mi na ní všechno | 14 | 20,29 % | 20,29 % |
je vtipná | 13 | 18,84 % | 18,84 % |
oslovil mě slogan | 11 | 15,94 % | 15,94 % |
je barevná | 8 | 11,59 % | 11,59 % |
9. Jaký druh reklamy nemáte rád/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
reklamy na prací prostředky | 40 | 57,97 % | 57,97 % |
reklamy na dámské hygienické potřeby | 28 | 40,58 % | 40,58 % |
reklamy na různé obchody (albert,tesco,ikea,globus,hornbach atd.) | 18 | 26,09 % | 26,09 % |
reklamy na mobilní služby | 12 | 17,39 % | 17,39 % |
reklamy na potraviny | 8 | 11,59 % | 11,59 % |
reklamy na oblečení | 2 | 2,9 % | 2,9 % |
reklamy na auta | 2 | 2,9 % | 2,9 % |
10. Proč nemáte tento druh reklamy rád/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
připadá mi hloupá a vůbec se mi nelíbí | 42 | 60,87 % | 60,87 % |
nudná | 11 | 15,94 % | 15,94 % |
jiný důvod | 7 | 10,14 % | 10,14 % |
nenápaditá | 6 | 8,7 % | 8,7 % |
neoslovil mě slogan | 3 | 4,35 % | 4,35 % |
11. Jak moc Vás ovlivňuje reklama při koupi výrobku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
částečně | 38 | 55,07 % | 55,07 % |
málo | 22 | 31,88 % | 31,88 % |
vůbec | 6 | 8,7 % | 8,7 % |
hodně | 3 | 4,35 % | 4,35 % |
12. Když vidíte v televizi novou reklamu máte chuť si daný výrobek koupit či vyzkoušet?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 38 | 55,07 % | 55,07 % |
ano | 31 | 44,93 % | 44,93 % |
13. Jaký máte názor na reklamy a ostatní propagační prostředky?Jsou pro fungování společnosti nějak důležité,baví vás či nejsou pro vás ničím důležité? Prosím o jakýkoliv Váš názor
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
...
ano jsou důležité a hodně ovlivňují
Ano,jsou velmi důležité,media jsou důležitá v propagaci,jak jinak bychom se dozvěděli o novinkách na trhu?
baví mě
beru to jako prostředek získávání financí pro ty společnosti filmy něco stojí a písničky v rádiu taky ale bral bych moznost to vidět jen třeba jednou nebo aby to nebylo tak hojné
bez reklamy se špatně prodá i vynikající výrobek. Pokud není komunikován, nikdo se o něm nedozví
bloncka co se sama fotí,ha ha,trapnější foto peroxidko nemáš?
bylo by dobré tento dotazník odladit tak, abyste jím mohla skutečně něco zjistit. takhle je to jen taková nezávazná anketka.
co se týče letáků, některé využiji, některé rovnou vyhazuji...člověk už si po čase najde ty, které ho oslovují:) co se týče reklam, nic špatného na nich vesměs nevidím
Důležité asi budou, otázkou je zda jsou ještě účinné, když jich je všude tolik a spotřebitelé jsou jí přehlceni, že ji už ani nevnímají.
Je jich moc, az to zavani vymyvanim mozku, cpu se uz uplne vsude
jsou důležité pro obchodní firmy
jsou důležité pro ovlivňování trhu a prodejnost výrobků.
Jsou pro mě důležité z hlediska informačního
kdyby byly všechny reklamy jako třeba na coca-colu, tak by se člověk aspoň pobavil...takhle mi většina přijde jako kraviny, které spíš člověka odradí si to koupit už jen tím, že když je reklamní blok v televizi, tak radši přepínám kamkoliv jinam.
Když je reklama v televizi vážně dobrá tak se na ní kouknu radši než na cokoliv jinýho. Pro fungování společnosti určitě důležitá neni, ale je víceméně nutností na kterou se dá zvyknout a často člověka i inspiruje.
Mají pouze informační charakter.
maji propagacni vyznam
Myslím si že prostřednistvím reklam se člověk o daných výrobcích dozví,takže důležité jsou.
myslím si, že jsou důležité, jelikož bez nich by se nevědělo o nových výrobcích, ale masivní nátlak nemám rád
myslím si, že reklama je dobrý způsob pro prodejce se zviditelnit a mít větší zisk.. a pro zákazníky je to taky dobré,člověk zjištuje že jsou nové výrobky,levné ceny atd.. dnešní svět bez reklam si ani neumím představit..
myslím že jsou důležité hlavně pro prodejce, reklamy mě většinou baví a většinou bývají nápadité a zajimavé.. ale moc často se opakují například v televizi... děkuji bylo mi ctí vyplnit tento dotazník :)
myslím že pomáhají k dosahování zisku
myslím, že jsou velmi důležité, protože z velké části ovlivňují zákazníka při koupi výrobku,aniž by si to pořádně uvědomil a připustil
myslím, že reklamy spíš klamou
Nápadité a vtipné reklamy mohou pobavit, ale nepřesvědčí vždy ke koupi.
Například reklama v TV mě přívádí k šílenství, proto jí raději nesleduju, když se chci o nějakém výrobku něco dozvědět, raději si to vyhledám sama
Nejsou pro mě důležité, ale myslím, že většina lidí si na nich zakládá.
Nejsou pro mne důležité - jsou důležité pro podporu prodeje, tudíž pro producenty.
Některé reklamy mne inspirují při koupi praktických výrobků do domácnosti. Některé mi předvedou zboží, o kterém ani nevím, že se je volně v prodeji. Jiné mne upoutají velmi přijatelnou cenou. Nemělo by jich být takové množství a některé reklamy se příliš opakují. Propaguje se podle mne i prodej "neprodejných a ne vždy kvalitních výrobků". Vždy neodpovídá cena kvalitě.
Některé smysluplné reklamy jsou rozhodně přínosem, protože většina lidí nemá čas ani možnost vyhledávat si zboží a informace o něm na internetu, ale televizi či radio má doma každý. Avšak to zahrnuje max. tak polovina z nich. A když už se na ně někdo v té televizi nedívá, tak si alespon mohou lidé odskočit při pauze mezi filmem pro něco dobrého či na toaletu :oD
Některé výrobky bych bez reklamy nevyhledávala, protože bych neměla možost se o nich jinak dozvědět. Baví mě nápaditá a vtipná reklama a naopak nudné a ohrané reklamy mě naopak odrazují od nákupu.
nepokládám je za důležíté
nezajímám se o to, neřeším je, ale si důležitý jsou
No, určitě jsou důležité
podle mě pomáhají k prodávání výrobků
Pro fungování společnosti je reklama velmi důležitá.. hodně ovlivňuje zákazníka.. zákazníkovi se nový produkt dostane do podvědomí
pro společnost jsou určitě důležité... moc mě nebaví, ale někdy se reklama povede a i když mě neovlivní ráda se na ni kouknu, protože je vtipná. Mě reklamy moc neovlivňují, ale myslím, že je spousta lidí, které ovlivní a tím pádem je to pro firmy jedna z nejdůležitějších věcí.
pro společnosti jsou určitě důležité, jelikož propagují své nové výrobky, které chtějí přiblížit zákazníkům a tím se snaží aby se prodávali.Většinou když je reklama tak jdu pryč od televize nebo jí přepnu, ale když mám náladu rád si ji poslechnu :)
Reklama byla, je a bude hnacím motorem ekonomiky, protože dokáže lidově řečeno pohnout masou a získat zákazníky prakticky pro cokoliv. Nikde není psáno, že je to dobře nebo špatně....ale obecné povědomí o značce, firmě nebo jednotlivci se získává bez reklamy jen velmi těžko, zdlouhavě a v dnešní ekonomické krizi stagnace firmy bez získání nových klientů je sebezničujíci. držím palce ve studiu :) MN
reklama funguje spíše než na propagaci, na vyjádření prosperity firmy.
Reklama značně ovlivněje trh. Ideální rozhodování by bylo s menším množstvím reklam, ale co se dá dělat;-)
Reklamu mám obecně rád, ale musí mít nápad, myšlenku... musí mě něčím zaujmout.. rozhodně ne ale svou stupiditou... Podle mě je reklama pro fungování společností důležitá. Společnost se tak dostává do podvědomí okolí a to prospívá jejimu rozkvětu.
Reklamy jsou bezesporu důležitou součástí marketingu.Pokud mají formu informativní a né vtíravou, jsou velmi často kladně přijímány. Ovšem jsou i reklamy vnímané velmi negativně, což v lidech zanechává také jakýsi dojem a to je koneckonců i účel reklamy. Ne nadarmo se říká, že špatná reklama, taky reklama.
Reklamy jsou dulezite. Informuji zakazniky o novych vyrobcich. Divat se na reklamy mi nevadi, ale nesmeji je poustet kazdych 5 minut.
Reklamy jsou potřeba, ovšem ne ve velké míře (spamy)
Reklamy jsou pro mně čistě informativní
reklamy jsou sice důležité,aby jsem věděla o nových výrobcích, ale spíše mě v televizi otravují.
reklamy mě baví, ale nesmí jich být moc. nejvíce mi vadí, když jsou minimálně 3x během filmu. na ČT 1 by zase jedna reklama během filmu nevadila... aspoň bych mohla jít třeba na záchod :-) reklama mě mnohdy inspiruje ke koupi něčeho dobrého, zajímavého
Reklamy někdy obtěžují, zejména když sledujete nějaký film v televizi :-). Ale propagační prostředky jsou dobré a občas i rozhodující pro zakázníka při koupi-např. kdyby neochutnal, výrobek si nekoupí nebo kdyby si nevyzkoušel nějakou elektroniku například, tak nevěří, že může být tak dobrá.
Reklamy nemusim ale tak je jasne ze jsou potrebne, poskytuju informace o nejakych novych vyrobcich nebo sluzbach...a niektore reklamy su fakt cool, napadite, s myslenkou, tak to se mi libi...
Rozhodně je to velmi důležitě pro společnost...... Ale zda mě baví, spíše ne.....
slouží jako prostředek pro rozhodování, dokáží ovlivnit, ale důležité pro mě nejsou, preferuji vlastní zkušenost a názor
Svoji úlohu rozhodně plní, jinak by neexistovali. Každopádně když je v televizi série reklam, tak působí spíš nudně než o to kvůli čemu jsou. Hodně lidí ji spíš využívá k odskočení a tím svůj účel úplně mizí. Každopádně nové zboží se má nějak prosadit a tím jen jednoznačně reklama..
Určitě je reklama fungujícím prostředkem marketingu, který plní svou významnou funkci, v daných situacích a působí na konkrétní oblast lidí ať už jsou to důchodci, teenageři či jiní. I když si myslím, že pro mě je reklama zbytečná a neřídím se jí, tak jsem do jisté míry reklamou povědomě ovlivněn
Určitě jsou důležité, aby se člověk o daném výrobku vůbec dozvěděl - že existuje. Ale neustálé opakování některých reklam člověku může být i nepříjemné. Nicméně ty, které jsou vtipné a zajímavé mohou natolik zaujmout, že budou v paměti i po dlouhé době, kdy se již nevysílají.
Určitě jsou důležité, myslím že ovlivní spoustu lidí. Ale jsou otravné a vždy jsou spuštěny v nejméně vhodnou dobu.
Určují trendy, blbnou lidi :oD
už si to bez nich nedovedu představit
vím, že jsou důležité, ale nemělo by se jimi přehánět, nelíbí se mi tuny letáků,co se válí na ulici nebo reklamy, které jsou stále více na stejný způsob
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.