Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Účinnost reklamy

Účinnost reklamy

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Blažková
Šetření:31. 10. 2013 - 10. 11. 2013
Počet respondentů:232
Počet otázek (max/průměr):14 / 14.02
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:70,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím o vyplnění krátkého dotazníku na téma marketingového sdělení.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena16771,67 %71,98 %  
muž6628,33 %28,45 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 25 let16169,1 %69,4 %  
26 - 35 let3515,02 %15,09 %  
36 - 45 let146,01 %6,03 %  
do 18ti let146,01 %6,03 %  
46 - 55 let83,43 %3,45 %  
56 let a více10,43 %0,43 %  

Graf

3. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské13557,94 %58,19 %  
SŠ s maturitou7933,91 %34,05 %  
Základní125,15 %5,17 %  
SŠ bez maturity73 %3,02 %  

Graf

4. Viděl/a jste někdy tuto reklamu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne21391,42 %91,81 %  
ano208,58 %8,62 %  

Graf

5. Poznáte na první pohled, na co je daná reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
flashdisk13859,23 %59,48 %  
nepoznám4117,6 %17,67 %  
software2912,45 %12,5 %  
spodní prádlo208,58 %8,62 %  
noční podnik52,15 %2,16 %  

Graf

6. Reklama je na produkt od firmy Microsoft (operační sada Microsoft Office). Propaguje reklamní sdělení dostatečně daný produkt?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne19583,69 %84,05 %  
ano3816,31 %16,38 %  

Graf

7. Přiměla by Vás tato reklama ke koupi nabízeného produktu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne22194,85 %95,26 %  
ano125,15 %5,17 %  

Graf

8. Přijde Vám tato reklama:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sexistická16369,96 %70,26 %  
vtipná4921,03 %21,12 %  
urážlivá3916,74 %16,81 %  
originální3414,59 %14,66 %  
ani jedna z možností2711,59 %11,64 %  
vedoucí k zamyšlení229,44 %9,48 %  
trapná62,58 %2,59 %  
seriózní20,86 %0,86 %  
hloupá20,86 %0,86 %  
matouci20,86 %0,86 %  
nevhodná10,43 %0,43 %  
neseriózní10,43 %0,43 %  
mám rád takové reklamy, ale né když řídím :-)10,43 %0,43 %  
blbá, hloupá, prvoplánová10,43 %0,43 %  
nepřehledná10,43 %0,43 %  
strašná10,43 %0,43 %  
naprosto dementní, urážející vkus, od koupě výrobku okamžitě odradila. A ten PŘÍ-ŠER-NÝ slogan o zasunutí... tfuj.10,43 %0,43 %  
přetažená za hranice10,43 %0,43 %  
stupidni10,43 %0,43 %  
špatná10,43 %0,43 %  
trapná, uchylná, 10,43 %0,43 %  
taky ji znám ze sexistického prasátečka...10,43 %0,43 %  
nic neříkající10,43 %0,43 %  
úchylná10,43 %0,43 %  
divná10,43 %0,43 %  
infantilní10,43 %0,43 %  
hrozná...10,43 %0,43 %  
bez úrovně, populistická10,43 %0,43 %  
uboha10,43 %0,43 %  
přeplácaná10,43 %0,43 %  
blbá10,43 %0,43 %  
nezaujala mě10,43 %0,43 %  
Pobavila mě odpověd originální, protože nahé ženy jsou teďka všude. Ale je fakt, že věci ke compu kupují hlavně ajtáci a kluci, takže je to možná dobrý tah. Nicméně pro mne jako pro ženu to spíš znamená fuj fuj, jdu jinam. :)10,43 %0,43 %  
průměrná10,43 %0,43 %  
Nebyla vidět10,43 %0,43 %  

Graf

9. Přijde Vám tato reklama sexistická?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano19583,69 %84,05 %  
ne3816,31 %16,38 %  

Graf

10. Pokud jste zaškrtli, že Vám reklama přijde sexistická, pohoršuje Vás?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18080,72 %77,59 %  
ano4319,28 %18,53 %  

Graf

11. Jak se Vám daná reklama celkově líbí?

Známkování jako ve škole (1 = velmi se mi líbí, 5 = nelíbí se mi vůbec)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
58938,2 %38,36 %  
46025,75 %25,86 %  
35021,46 %21,55 %  
22812,02 %12,07 %  
162,58 %2,59 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.91
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:1.04
Směrodatná odchylka:1.02
Medián:4
Modus:5

Graf

12. Co se Vám na dané reklamě líbí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic se mi nelíbí10545,06 %45,26 %  
slogan "Kdo chce v srpnu zasunout"5925,32 %25,43 %  
modelka5523,61 %23,71 %  
barevné zpracování4318,45 %18,53 %  
rozložení textu114,72 %4,74 %  
vtip10,43 %0,43 %  
Nemám ráda reklamy10,43 %0,43 %  
Není nic, co by se mi mohlo líbit. Zadavatel dává najevo, že jsou jeho zákazníky vymaštěné vepřové hlavy.10,43 %0,43 %  
Vtipnost10,43 %0,43 %  
Obecně nemám ráda reklamy, ať už jsou jakékoliv, takže nemohu říci, že by se mi tato líbila. Nedá se jí ale asi upřít určitá dávka originálního nápadu.10,43 %0,43 %  
NIC10,43 %0,43 %  
postrada vkus a humor10,43 %0,43 %  
I graficky je mi z toho nablití. Naplácané ejndo řpes druhé v pozadí spodní prádlo. 10,43 %0,43 %  
nápad a odvaha10,43 %0,43 %  
bělost10,43 %0,43 %  

Graf

13. Co se Vám na dané reklamě nelíbí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
slogan "Kdo chce v srpnu zasunout"12854,94 %55,17 %  
rozložení textu7733,05 %33,19 %  
barevné zpracování6126,18 %26,29 %  
modelka5021,46 %21,55 %  
vše se mi líbí166,87 %6,9 %  
čišící trapnost10,43 %0,43 %  
Nemám ráda reklamy10,43 %0,43 %  
Není zajímavá, je přeplácaná10,43 %0,43 %  
Všechno je špatně. Rozcapená slečna, dementní slogan, barevně vypadá jako letáček z bordelu.10,43 %0,43 %  
není z ní jasné na co je10,43 %0,43 %  
Není vidět co je hlavní.10,43 %0,43 %  
na první pohled nesouvisí s počítači, ale spíš vypadá jako reklama na spodní prádlo10,43 %0,43 %  
Je to preplacane, hlavni produkt neni dostatecne prezentovan10,43 %0,43 %  
obrazek nemá nic spolucné s produktem10,43 %0,43 %  
celkové zpracování10,43 %0,43 %  
To, že je to reklama.10,43 %0,43 %  
útok na sexualitu10,43 %0,43 %  
celkově je hnusná, koncept je už od základu špatný10,43 %0,43 %  
bez kontextu, žádná návaznost10,43 %0,43 %  
to, že nevyjadřuje přesně na co reklama je.10,43 %0,43 %  
spojení office se zasouváním10,43 %0,43 %  
Je to další hloupá reklama10,43 %0,43 %  
zbytečně sexistické pojetí jako celek10,43 %0,43 %  
zbytek10,43 %0,43 %  
všechno10,43 %0,43 %  
postrada vkus a humor10,43 %0,43 %  
asi nič10,43 %0,43 %  
Tak jo, špatně jsem přečetla otázku. Minulá otázka je co se mi nelíbí a tahle otázka teda pro mě bude, co se mi líbí :) Takže nic.10,43 %0,43 %  
too much10,43 %0,43 %  
i když je slogan vtipný ne každý ho pochodpí10,43 %0,43 %  

Graf

14. Co by se podle vás mělo v reklamním sdělení změnit? (seřaďte od nejdůležitějšího)

1 - nejdůležitější změna, 5 - nejméně důležitá změna

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Změnit barevné zpracování3.8031.738
Zdůraznit nabízený produkt2.0731.192
Změnit hlavní slogan "Kdo chce v srpnu zasunout"2.5711.893
Zvýraznit logo firmy2.9011.282
Obléct/změnit modelku3.6521.772

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Vzdělání

4. Viděl/a jste někdy tuto reklamu?

5. Poznáte na první pohled, na co je daná reklama?

6. Reklama je na produkt od firmy Microsoft (operační sada Microsoft Office). Propaguje reklamní sdělení dostatečně daný produkt?

7. Přiměla by Vás tato reklama ke koupi nabízeného produktu?

8. Přijde Vám tato reklama:

9. Přijde Vám tato reklama sexistická?

10. Pokud jste zaškrtli, že Vám reklama přijde sexistická, pohoršuje Vás?

11. Jak se Vám daná reklama celkově líbí?

12. Co se Vám na dané reklamě líbí?

13. Co se Vám na dané reklamě nelíbí?

14. Co by se podle vás mělo v reklamním sdělení změnit? (seřaďte od nejdůležitějšího)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Vzdělání

4. Viděl/a jste někdy tuto reklamu?

5. Poznáte na první pohled, na co je daná reklama?

6. Reklama je na produkt od firmy Microsoft (operační sada Microsoft Office). Propaguje reklamní sdělení dostatečně daný produkt?

7. Přiměla by Vás tato reklama ke koupi nabízeného produktu?

8. Přijde Vám tato reklama:

9. Přijde Vám tato reklama sexistická?

10. Pokud jste zaškrtli, že Vám reklama přijde sexistická, pohoršuje Vás?

11. Jak se Vám daná reklama celkově líbí?

12. Co se Vám na dané reklamě líbí?

13. Co se Vám na dané reklamě nelíbí?

14. Co by se podle vás mělo v reklamním sdělení změnit? (seřaďte od nejdůležitějšího)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Blažková, L.Účinnost reklamy (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://ucinnost-reklamy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.