Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Účinnosť semiotických prvkov v reklame

Účinnosť semiotických prvkov v reklame

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Smutná
Šetření:03. 02. 2016 - 17. 02. 2016
Počet respondentů:169
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.47
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:73,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý deň,

chcela by som Vás poprosiť o vyplnenie krátkeho dotazníka, zameraného na účinnosť jednotlivých znakových prvkov v reklame. Dotazník je určený pre slovákov alebo ľudí, ktorí poznajú slovenské reklamy. Dotazník je anonymný a poslúži k spracovaniu bakalárskej práce. 

Odpovědi respondentů

1. Poznáte televíznu reklamu, ktorá je z prostredia slovenských kopcov a odohráva sa v drevenom salaši?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14585,8 %85,8 %  
ne2414,2 %14,2 %  

Graf

2. Poznáte televíznu reklamu, v ktorej je použitá známa skladba upravená do ľudovej podoby?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8852,07 %52,07 %  
ano8147,93 %47,93 %  

Graf

3. Poznáte televíznu reklamu, v ktorej sa odohrávajú vtipné situácie napodobňujúce známe, skutočné situácie za pomocí zvierat alebo v tradičnom ľudovom prevedení?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10159,76 %59,76 %  
ne6840,24 %40,24 %  

Graf

4. Poznáte reklamu, v ktorej vystupuje bača a honelník?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13881,66 %81,66 %  
ne3118,34 %18,34 %  

Graf

5. Spomínané charakteristické znaky odkazujú na reklamu pre spoločnosť:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
COOP Jednota13076,92 %76,92 %  
Neviem2112,43 %12,43 %  
Kofola63,55 %3,55 %  
Zlatý Bažant42,37 %2,37 %  
Kaufland42,37 %2,37 %  
Slovenská sporiteľňa42,37 %2,37 %  

Graf

6. Poznáte súbor reklám pre spoločnosť COOP Jednotu kde hrá hlavnú úlohu vtipná dvojica baču a honelníka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Áno, poznámotázka č. 7, Nie, nepoznámotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno, poznám13982,25 %82,25 %  
Nie, nepoznám3017,75 %17,75 %  

Graf

7. Reklama, v ktorej sa honelník vezie autom k salašu kde ho čaká bača. Ten mu vyloží živé kuriatko na blatník namiesto senzoru parkovania, pes svojim chvostom nahradí zadný stierač a po posypaní auta zrnom naň vyskočí kohút, ktorý nahradzuje poplašné zariadenie. Čo táto reklama prezentuje:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nespomínam si5136,69 %30,18 %  
Kolesomániu, spotrebiteľskú súťaž o výhry na kolesách4633,09 %27,22 %  
Sezónne produkty v akcii2014,39 %11,83 %  
Reklamu som nevidel/a1611,51 %9,47 %  
Odmenu držiteľom kariet42,88 %2,37 %  
Inú spotrebiteľskú súťaž21,44 %1,18 %  

Graf

8. Reklama, v ktorej bača a honelník idú do lesa odrezať strom a po ceste nahor idú okolo pretekov na saniach. Strom odrežú vyložia na sane, sadnú si naň a spustia sa veľkou rýchlosťou po trati do cieľa. Čo táto reklama prezentuje:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nespomínam si6244,6 %36,69 %  
Sezónne produkty v akcii2820,14 %16,57 %  
Reklamu som nevidel/a2115,11 %12,43 %  
Kolesomániu, spotrebiteľskú súťaž o výhry na kolesách1611,51 %9,47 %  
Inú spotrebiteľskú súťaž75,04 %4,14 %  
Odmenu držiteľom kariet53,6 %2,96 %  

Graf

9. Reklama, v ktorej honelník dostane za úlohu upiecť veľkonočného barančeka, snaží sa živého barančeka rôznymi návnadami dostať do zapekacej misy, to sa mu nepodarí, tak ho naaranžuje na stôl namiesto pečeného. Keď príde bača, pochváli ho, že vyzerá úplne ako živý. Čo táto reklama prezentuje:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sezónne produkty v akcii6043,17 %35,5 %  
Nespomínam si4431,65 %26,04 %  
Reklamu som nevidel/a1812,95 %10,65 %  
Inú spotrebiteľskú súťaž85,76 %4,73 %  
Kolesomániu, spotrebiteľskú súťaž o výhry na kolesách75,04 %4,14 %  
Odmenu držiteľom kariet21,44 %1,18 %  

Graf

10. Pohybujete sa v oblasti reklamy alebo marketingu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15692,31 %92,31 %  
ano137,69 %7,69 %  

Graf

11. Pohlavie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10562,13 %62,13 %  
Muž6437,87 %37,87 %  

Graf

12. Vek:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 - 26 rokov6437,87 %37,87 %  
41 - 60 rokov4627,22 %27,22 %  
27 - 40 rokov4023,67 %23,67 %  
60 a viac rokov1710,06 %10,06 %  
do 15 rokov21,18 %1,18 %  

Graf

13. Ukončené vzdelanie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stredná škola7242,6 %42,6 %  
Vysoká škola6236,69 %36,69 %  
Základná škola3017,75 %17,75 %  
Študent2414,2 %14,2 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Vek:

  • odpověď 16 - 26 rokov:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základná škola na otázku 13. Ukončené vzdelanie:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Poznáte televíznu reklamu, ktorá je z prostredia slovenských kopcov a odohráva sa v drevenom salaši?

2. Poznáte televíznu reklamu, v ktorej je použitá známa skladba upravená do ľudovej podoby?

3. Poznáte televíznu reklamu, v ktorej sa odohrávajú vtipné situácie napodobňujúce známe, skutočné situácie za pomocí zvierat alebo v tradičnom ľudovom prevedení?

4. Poznáte reklamu, v ktorej vystupuje bača a honelník?

5. Spomínané charakteristické znaky odkazujú na reklamu pre spoločnosť:

6. Poznáte súbor reklám pre spoločnosť COOP Jednotu kde hrá hlavnú úlohu vtipná dvojica baču a honelníka?

7. Reklama, v ktorej sa honelník vezie autom k salašu kde ho čaká bača. Ten mu vyloží živé kuriatko na blatník namiesto senzoru parkovania, pes svojim chvostom nahradí zadný stierač a po posypaní auta zrnom naň vyskočí kohút, ktorý nahradzuje poplašné zariadenie. Čo táto reklama prezentuje:

8. Reklama, v ktorej bača a honelník idú do lesa odrezať strom a po ceste nahor idú okolo pretekov na saniach. Strom odrežú vyložia na sane, sadnú si naň a spustia sa veľkou rýchlosťou po trati do cieľa. Čo táto reklama prezentuje:

9. Reklama, v ktorej honelník dostane za úlohu upiecť veľkonočného barančeka, snaží sa živého barančeka rôznymi návnadami dostať do zapekacej misy, to sa mu nepodarí, tak ho naaranžuje na stôl namiesto pečeného. Keď príde bača, pochváli ho, že vyzerá úplne ako živý. Čo táto reklama prezentuje:

10. Pohybujete sa v oblasti reklamy alebo marketingu?

11. Pohlavie:

12. Vek:

13. Ukončené vzdelanie:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Poznáte televíznu reklamu, ktorá je z prostredia slovenských kopcov a odohráva sa v drevenom salaši?

2. Poznáte televíznu reklamu, v ktorej je použitá známa skladba upravená do ľudovej podoby?

3. Poznáte televíznu reklamu, v ktorej sa odohrávajú vtipné situácie napodobňujúce známe, skutočné situácie za pomocí zvierat alebo v tradičnom ľudovom prevedení?

4. Poznáte reklamu, v ktorej vystupuje bača a honelník?

5. Spomínané charakteristické znaky odkazujú na reklamu pre spoločnosť:

6. Poznáte súbor reklám pre spoločnosť COOP Jednotu kde hrá hlavnú úlohu vtipná dvojica baču a honelníka?

7. Reklama, v ktorej sa honelník vezie autom k salašu kde ho čaká bača. Ten mu vyloží živé kuriatko na blatník namiesto senzoru parkovania, pes svojim chvostom nahradí zadný stierač a po posypaní auta zrnom naň vyskočí kohút, ktorý nahradzuje poplašné zariadenie. Čo táto reklama prezentuje:

8. Reklama, v ktorej bača a honelník idú do lesa odrezať strom a po ceste nahor idú okolo pretekov na saniach. Strom odrežú vyložia na sane, sadnú si naň a spustia sa veľkou rýchlosťou po trati do cieľa. Čo táto reklama prezentuje:

9. Reklama, v ktorej honelník dostane za úlohu upiecť veľkonočného barančeka, snaží sa živého barančeka rôznymi návnadami dostať do zapekacej misy, to sa mu nepodarí, tak ho naaranžuje na stôl namiesto pečeného. Keď príde bača, pochváli ho, že vyzerá úplne ako živý. Čo táto reklama prezentuje:

10. Pohybujete sa v oblasti reklamy alebo marketingu?

11. Pohlavie:

12. Vek:

13. Ukončené vzdelanie:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Smutná, M.Účinnosť semiotických prvkov v reklame (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://ucinnost-semiotickych-prvkov.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.