Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Učitelé MŠ a ilustrace

Učitelé MŠ a ilustrace

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Fišerová
Šetření:20. 06. 2012 - 27. 06. 2012
Počet respondentů:27
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.3
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:40 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:32
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Milé paní učitelky, páni učitelé a studenti,
Ráda bych Vás poprosila o vyplnění tohoto krátkého dotazníku, který poslouží k výzkumné části mé bakalářské práce, na téma "Utváření vztahů předškolních dětí k současné ilustraci".  Pokud to bude možné, ještě poprosím o rozšíření tohoto dotazníku v řadách vašich kolegů. :)

Děkuji, Tereza Fišerová, studentka 3. ročníku učitelství pro MŠ, PedF UK

 

Odpovědi respondentů

1. V kterém okrese studujete, nebo učíte?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha1250 %44,44 %  
studuji v Praze, budu učit v Kladenském okrese14,17 %3,7 %  
České Budějovice14,17 %3,7 %  
Liberecký14,17 %3,7 %  
učím v Plzni14,17 %3,7 %  
Plzeň - město14,17 %3,7 %  
Studuji v Praze, učím v Rokycanech.14,17 %3,7 %  
Český Krumlov14,17 %3,7 %  
Domažlice14,17 %3,7 %  
učím, okres Plzeň město14,17 %3,7 %  
ostatní odpovědi plzen
Studuji v Praze
zlín
312,5 %11,11 % 

Graf

2. Studoval/a jste na:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PedF1762,96 %62,96 %  
SPgŠ1659,26 %59,26 %  
Nemám odborné vzdělání pro MŠ311,11 %11,11 %  

Graf

3. Délka Vaší pedagogické praxe

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-4 roky1348,15 %48,15 %  
Jsem student, praxi nemám1244,44 %44,44 %  
20 a více13,7 %3,7 %  
10 - 2013,7 %3,7 %  

Graf

4. Studium jste ukončil/a (Studiem myslím dálkové i prezenční odborné))

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ukončím do 3 let1451,85 %51,85 %  
od 2001 do 20121037,04 %37,04 %  
Studiu se "úspěšně" vyhýbám13,7 %3,7 %  
od 1971 do 198013,7 %3,7 %  
od 1981 do 199013,7 %3,7 %  

Graf

5. Jakým způsobem nabízíte dětem ilustraci? (Studenti mohou odpovídat ze zkušeností z praxí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Společné čtení/vyprávění s knihou + prohlížení2592,59 %92,59 %  
Volné prohlížení knih a časopisů2281,48 %81,48 %  
Ilustrace jako motivační prostředek1970,37 %70,37 %  
Didaktická pomůcka1451,85 %51,85 %  
Záleží na dané situaci, tématech. Snažím se využít materiály nejrůznějšími způsoby.13,7 %3,7 %  

Graf

6. Uveďte příklad, jakým způsobem pracujete s ilustrací.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

inspirace pro hodiny výtvarné výchovy

Jako s motivačním prostředkem při řízené činnosti, vyprávění pohádky s obrázky, divadlo...

Kresba/diskuse na téma

popis

popis obrázků - rozvoj slovní zásoby, mluvní projev, rozvinuté věty; skládání děje podle obrázků

popište, co vidíte na obrázku

prohlížení,malování,dramatizace

Rozehrávání obrázků (dramatická výchova), popis obrázků, detaily

Společné prohlížení knížky s obrázky/ilustracemi.

Volné vyprávění příběhu dle obrázků, čtení pohádek a příběhů z knih a popisování ilustrací, určování po sobě jdoucích obrázků... (vždy dělané mnou, i dětmi)

Zatím jsem si (v rámci praxe) s dětmi pouze knihy četla, ukazovali jsme si obrázky, komentovali je.

7. Využíváte více knihy, časopisy, nebo obojí ve stejné míře? (Studenti mohou odpovídat ze svých zkušeností z praxí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více knihy2281,48 %81,48 %  
Obojí ve stejné míře414,81 %14,81 %  
Více časopisy13,7 %3,7 %  

Graf

8. Mají děti ve Vaší MŠ k dispozici dětské časopisy? (Studenti mohou odpovídat ze svých zkušeností z praxí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2281,48 %81,48 %  
ne518,52 %18,52 %  

Graf

9. Které časopisy v MŠ máte? (Studenti mohou odpovídat ze svých zkušeností z praxí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sluníčko2177,78 %77,78 %  
Mateřídouška1866,67 %66,67 %  
Pastelka1451,85 %51,85 %  
Méďa Pusík933,33 %33,33 %  
Báječná školka414,81 %14,81 %  
Včelička414,81 %14,81 %  
Dupito27,41 %7,41 %  
Dáda27,41 %7,41 %  
Kouzelná školka27,41 %7,41 %  
witch13,7 %3,7 %  
Nepamatuji se na názvy časopisů. Většinou mě ale nezaujaly, nebo jsme s nimi nebyla spokojená.13,7 %3,7 %  
žádné13,7 %3,7 %  
Nazdárek Hafánek!13,7 %3,7 %  
Mráček13,7 %3,7 %  

Graf

10. Kterým dětským časopisům dáváte přednost z hlediska kvality ilustrace?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mateřídouška622,22 %22,22 %  
Mateřídouška, Sluníčko518,52 %18,52 %  
sluníčko27,41 %7,41 %  
Pastelka27,41 %7,41 %  
Sluníčko, DŘíve ještě Mateřídouška - obecně musím říci, že kvalita ilustrací jde RAPIDNĚ dolů13,7 %3,7 %  
Takovým, která je dětem blízká.13,7 %3,7 %  
Včelička13,7 %3,7 %  
Méďa Pusík13,7 %3,7 %  
Sluníčko, Méďa pusík13,7 %3,7 %  
českým (Mateřídouška, Sluníčko)13,7 %3,7 %  
ostatní odpovědi Včelička, Sluníčko
Mateřídouška, Pastelka, Sluníčko
Méďa Pusík ... nikdy jsem nad tím nepřemýšlela, ale myslím si, že tam chybí trochu té reality
meda pusík,sluníčko
Sluníčko, Pastelka
neučím v MŠ
622,22 %22,22 % 

Graf

11. Které současné (žijící) ilustrátory nabízíte dětem v MŠ? (Studenti mohou odpovídat ze svých zkušeností z praxí)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

Adolf Born

Adolf Born

Adolf Born (víc co žijí neznám :oD)

Adolf Born, Petr Sís, Jiří Trnka, Petr Nikl, Martina Skala, kromě kýčovitých disney ilustrací, bych ráda z MŠ vymýtila i tolik populární (a přesto nekvalitní) ilustrátory typu Zmatlíková apod - chápu, že děti mají rády přehnaně barevné obrázky, velké oči, velké hlavy - v televizi toho ale mají až dost, tak bych se velice přimlouvala, aby alespoň paní učitelky v MŠ dětem vkus výběrem vhodných ilustrací zachraňovaly

čapek

eva sýkorová-pekárková, milada kudrnová-papežová, olga franzová,gabriel filcík,lucie dvořáková

Jolanta Lysková

Líbí se mi: Darina Krygielová Jarmila Marešová Tomáš Řízek Lenka Vybíralová

Lucie Dvořáková Eva ŠedivᨠEva Sýkorová-Pekárková Dagmar Ježková

Markéta Zinerová, Vítězslava Klimtová, Tomáš Řízek

Markéta Zinnerová

nevím

nevím

nevybíráme dle ilustrátorů

neznám ilustrátora, ale v knihách autorky Lindgrenové Astrid jsou pěkné ilustrace

Nikdo mě momentálně nenapadá

Pilař, Zmatlíková, Trnka

Poznám akorát Ladu, jiné jmenovitě neznám :-)

Preferuji H. Zmatlíkovou (již nežijící), J. fixla, Trnku, a. Borna...

X

Zdeněk Smetana, Eva Hašková

Zdeněk Smetana, Vladimír Jiránek, Eva Šedivá

Ze současných ilustrátorů nemám oblíbeného žádného. Čerpám ze známých ilustrátorů jako je např. Zdeněk Miler, Jiří Trnka, Helena Zmatlíková, Radek Pilař apod.

Zmatlíková, Lada, Miler, Born, Sekora

Zmatlíková, Miler

žádné

12. Které současné ilustrátory mají děti ve vaší MŠ oblíbené? (Studenti mohou odpovídat ze svých zkušeností z praxí)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

...

bohužel nevím

čapek

Dagmar Ježková Lucie Dvořáková

Jolanta Lysková

Lada, Zmatlíková, Born

Miler

Miler

miler,smetana

Nevím

nevím

nevím - na praxi jsem nikdy neměla šanci si toto ověřit

olgu franzovou

Toto jsem si při praxi nevšimla.

v knihách autorky Lindgrenové Astrid jsou pěkné ilustrace

Vítězslavu Klimtovou

Výše uvedené

X

Zatím nemohu posoudit.

Zdeněk Miler, Adolf Born, Ondřej Sekora (je to různé)

Zdeněk Smetana

Zdeněk Smetana, Vladimír Jiránek

ze současných ilustrátorů nelze vybrat oblíbené, dětem z naší MŠ se líbí nejvíce staré obrázky J. Lady

Zinnerová

Zmatlíková

žádné

13. Při výběru ilustrace přihlížíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
K tomu, co pokládám za vhodné já1555,56 %55,56 %  
K tomu, co se líbí především dětem1244,44 %44,44 %  

Graf

14. Hraje roli při výběru ilustrace i to, co se Vám samotné/mu líbilo jako dítěti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy ano1555,56 %55,56 %  
Ano1244,44 %44,44 %  

Graf

15. Která z těchto nakladatelství znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Albatros27100 %100 %  
Fragment2281,48 %81,48 %  
Labyrint1659,26 %59,26 %  
Argo1037,04 %37,04 %  
Baobab829,63 %29,63 %  
Librex622,22 %22,22 %  
Meander518,52 %18,52 %  
Popokatepetl414,81 %14,81 %  
Axioma311,11 %11,11 %  
Brio311,11 %11,11 %  
grada13,7 %3,7 %  
Fraus13,7 %3,7 %  
Rubico13,7 %3,7 %  
Portál13,7 %3,7 %  
Ottovo nakladatelství13,7 %3,7 %  
Víkend13,7 %3,7 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Fišerová, T.Učitelé MŠ a ilustrace (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://ucitelky-ms-a-ilustrace.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.