Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Učitelská profese

Učitelská profese

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Romana Franková
Šetření:08. 10. 2017 - 22. 10. 2017
Počet respondentů:223
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:04
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Jsem studentkou TUL a zpracovávám závěrečnou práci na téma „Učitelská profese“. Ráda bych Vás požádala o spolupráci vyplněním tohoto dotazníku, který je zaměřen na vybrané problémy související s učitelským povoláním. Děkuji.

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena16071,75 %71,75 %  
muž6328,25 %28,25 %  

Graf

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 – 3512053,81 %53,81 %  
méně než 204821,52 %21,52 %  
36 – 503716,59 %16,59 %  
51 – 65135,83 %5,83 %  
66 a více52,24 %2,24 %  

Graf

3. Jakého nejvyššího vzdělání jste dosáhl/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské9843,95 %43,95 %  
středoškolské s maturitou7533,63 %33,63 %  
základní3716,59 %16,59 %  
vyšší odborné94,04 %4,04 %  
vyučen/a41,79 %1,79 %  

Graf

4. V jakém kraji České republiky bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha4319,28 %19,28 %  
Ústecký kraj3013,45 %13,45 %  
Jihomoravský kraj2511,21 %11,21 %  
Moravskoslezský kraj2410,76 %10,76 %  
Středočeský kraj2410,76 %10,76 %  
Plzeňský kraj146,28 %6,28 %  
Jihočeský kraj125,38 %5,38 %  
Pardubický kraj125,38 %5,38 %  
Kraj Vysočina104,48 %4,48 %  
Zlínský kraj83,59 %3,59 %  
Liberecký kraj73,14 %3,14 %  
Olomoucký kraj62,69 %2,69 %  
Královéhradecký kraj52,24 %2,24 %  
Karlovarský kraj31,35 %1,35 %  

Graf

5. Jaký je Váš názor na feminizaci ve školství? V čem vidíte důvod absence mužů v pedagogických sborech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nízké platové ohodnocení12556,05 %56,05 %  
ženy mají větší předpoklady pro práci s dětmi a mládeží6830,49 %30,49 %  
tato profese není pro muže zcela vyhovující167,17 %7,17 %  
nemožnost profesního růstu146,28 %6,28 %  

Graf

6. Co si myslíte, že je příčinou stárnutí učitelských sborů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neuspokojivý plat10145,29 %45,29 %  
absolventi učitelského studia nenastupují na učitelská místa7232,29 %32,29 %  
náročnost učitelského povolání2913 %13 %  
zvyšující se věk odchodu do důchodu219,42 %9,42 %  

Graf

7. Měl by mít učitel pro výkon svého povolání odpovídající kvalifikaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, požadované vysokoškolské pedagogické vzdělání je důležité11149,78 %49,78 %  
ne, nutným předpokladem je dobrý vztah k dětem, nezbytné vědomosti, seriózní přístup k profesi, spravedlivost, velkorysost apod.6930,94 %30,94 %  
ne, stačil by odborník s praxí, který nemusí mít vysokoškolské vzdělání pedagogického směru4319,28 %19,28 %  

Graf

8. Jaký je Váš názor na další vzdělávání pedagogických pracovníků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je žádoucí, protože učitel by měl svoji kvalifikaci obnovovat a doplňovat17277,13 %77,13 %  
není potřebné, protože tato studia jsou zaměřena spíše teoreticky, což si může učitel nastudovat sám, má-li zájem2913 %13 %  
je nezbytné pouze za předpokladu, že další vzdělávání hradí zaměstnavatel146,28 %6,28 %  
není potřebné, stačí pedagogické vysokoškolské vzdělání83,59 %3,59 %  

Graf

9. Myslíte si, že jsou učitelé dostatečně finančně ohodnoceni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozhodně ne8939,91 %39,91 %  
spíše ne7634,08 %34,08 %  
spíše ano3817,04 %17,04 %  
rozhodně ano114,93 %4,93 %  
nevím94,04 %4,04 %  

Graf

10. Myslíte si, že prestiž učitelského povolání klesá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17578,48 %78,48 %  
nevím2511,21 %11,21 %  
ne2310,31 %10,31 %  

Graf

11. Mnohdy se uvádí, že pro závěrečnou etapu profesní dráhy učitelů je charakteristický tzv. syndrom vyhoření. Co myslíte, že je jeho příčinou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velká psychická zátěž, stres8035,87 %35,87 %  
problémoví žáci, nevhodné chování žáků7634,08 %34,08 %  
ztráta nadšení, zklamání z profese6026,91 %26,91 %  
únava z vyučování73,14 %3,14 %  

Graf

12. Považujete učitelství za náročné povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozhodně ano11852,91 %52,91 %  
spíše ano6830,49 %30,49 %  
spíše ne2410,76 %10,76 %  
rozhodně ne94,04 %4,04 %  
nevím41,79 %1,79 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. Jakého nejvyššího vzdělání jste dosáhl/a?

4. V jakém kraji České republiky bydlíte?

5. Jaký je Váš názor na feminizaci ve školství? V čem vidíte důvod absence mužů v pedagogických sborech?

6. Co si myslíte, že je příčinou stárnutí učitelských sborů?

7. Měl by mít učitel pro výkon svého povolání odpovídající kvalifikaci?

8. Jaký je Váš názor na další vzdělávání pedagogických pracovníků?

9. Myslíte si, že jsou učitelé dostatečně finančně ohodnoceni?

10. Myslíte si, že prestiž učitelského povolání klesá?

11. Mnohdy se uvádí, že pro závěrečnou etapu profesní dráhy učitelů je charakteristický tzv. syndrom vyhoření. Co myslíte, že je jeho příčinou?

12. Považujete učitelství za náročné povolání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. Jakého nejvyššího vzdělání jste dosáhl/a?

4. V jakém kraji České republiky bydlíte?

5. Jaký je Váš názor na feminizaci ve školství? V čem vidíte důvod absence mužů v pedagogických sborech?

6. Co si myslíte, že je příčinou stárnutí učitelských sborů?

7. Měl by mít učitel pro výkon svého povolání odpovídající kvalifikaci?

8. Jaký je Váš názor na další vzdělávání pedagogických pracovníků?

9. Myslíte si, že jsou učitelé dostatečně finančně ohodnoceni?

10. Myslíte si, že prestiž učitelského povolání klesá?

11. Mnohdy se uvádí, že pro závěrečnou etapu profesní dráhy učitelů je charakteristický tzv. syndrom vyhoření. Co myslíte, že je jeho příčinou?

12. Považujete učitelství za náročné povolání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Franková, R.Učitelská profese (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://ucitelska-profese.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.