Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Učitelský dotazník IFP
Učitelský dotazník IFP
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Michal Dvořák |
---|---|
Šetření: | 25. 02. 2009 - 22. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 12 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 20 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.16:12 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Zjištění informací o možnostech ICT na ZŠ a SŠ. Prosím o vyplnění pouze ZŠ a SŠ učitelů zabývajících se chemií.
Odpovědi respondentů
1. Počítač považuji za nutnou výbavu studenta.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 6 | 50 % | 50 % |
spíše souhlasím | 5 | 41,67 % | 41,67 % |
spíše nesouhlasím | 1 | 8,33 % | 8,33 % |
2. Při vyučování využívám moderní techniku (možné vybrat více alternativ).
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dataprojektor | 11 | 91,67 % | 91,67 % |
internet | 10 | 83,33 % | 83,33 % |
video | 9 | 75 % | 75 % |
interkativní tabule | 6 | 50 % | 50 % |
zpětný projektor | 5 | 41,67 % | 41,67 % |
vizualizér | 1 | 8,33 % | 8,33 % |
3. Pro pracovní účely počítač využívám (můžete vybrat více alternativ):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
k tvorbě studijních materiálů | 12 | 100 % | 100 % |
k vyhledávání informací | 12 | 100 % | 100 % |
ke komunikaci se žáky | 9 | 75 % | 75 % |
ke sdílení dokumentů | 5 | 41,67 % | 41,67 % |
jiné | 1 | 8,33 % | 8,33 % |
4. Váš vlastní názor na využívání počítačů ve školství, dokázali byste se bez něj obejít?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- využití počítačů hodnotím pozitivně, ve spojení s dataprojektorem poskytuje lepší viditelnost textu, obrázků, schémat - textové editory pro psaní protokolů - využívám program Didakta - chemie
ČLOVĚK BY SE DOKÁZAL OBEJÍT BEZ SPOUSTY VĚCÍ, TAKŽE SI MYSLÍM, ŽE BYCH SE DOKÁZALA OBEJÍT I BEZ TÉTO VYMOŽENOSTI, ALE BYLO BY TO MNOHEM SLOŽITĚJŠÍ, KOMPLIKOVANĚJŠÍ A ZNAČNĚ ČASOVĚ NÁROČNÉ.
dnes už ne
Dnes už ne.
Dokázal bych se obejít, to není vůbec problém. Počítače mohou usnadnit výuku i procvičování, ale nesmí se stát jediným zdrojem informací, zejména ne internet, jsou tam děsný bludy.
Je to výborná, dnes už nepostradatelná věc
Jsem pro větší využívání počítačové techniky ve školství, jsou programy které přibližují chemii studentům daleko lépe než dříve, nicméně i bez počítačů se chemie dá naučit.
Nezbytné.
Počítač se v posledních letech stává nedílnou součástí života (zdroj informací, prostředek komunikace, pomocník při přípravě na výuku, prezentace informací). Tím pádem se stává důležitým prostředkem i ve školství. Na druhou stranu jsou naše školy dostatečně vybaveny jak z hlediska softwaru a hardweru? Jsou vyučující schopni stíhat vývoj ICT ? Osobně využívám počítač velmi často a přiznám se, že bych se už nyní bez něho asi neobešel.
už asi ne
v dnešní době bych se bez něj těžko dokázala obejít
V současné době si práci bez počítače nedovedu představit, podle mě by měl mít každý učitel na pracovišti svůj vlastní počítač.
5. Přivítal/a bych i elektronický studijní materiál, který by obsahoval chemické experimenty zařazené přímo do učiva.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 10 | 83,33 % | 83,33 % |
spíše souhlasím | 2 | 16,67 % | 16,67 % |
6. Učebnice mi přijdou dostatečnou studijní pomůckou pro studenty.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 6 | 50 % | 50 % |
nesouhlasím | 3 | 25 % | 25 % |
spíše souhlasím | 3 | 25 % | 25 % |
7. Představený program bych využíval a poskytl jej studentům.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 8 | 66,67 % | 66,67 % |
spíše souhlasím | 4 | 33,33 % | 33,33 % |
8. Myslím si, že by se výuka chemie s programem stala zajímavější.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 8 | 66,67 % | 66,67 % |
spíše souhlasím | 4 | 33,33 % | 33,33 % |
9. Program je (můžete vybrat více alternativ):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
srozumitelný | 12 | 100 % | 100 % |
přehledný | 10 | 83,33 % | 83,33 % |
zajímavý | 10 | 83,33 % | 83,33 % |
jednoduchý na ovládání | 8 | 66,67 % | 66,67 % |
prospěšný pro výuku a studenty a osvojení učiva | 8 | 66,67 % | 66,67 % |
náročný na znalosti | 2 | 16,67 % | 16,67 % |
10. Jaké největší přednosti programu vidím oproti klasické učebnici jsou:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- možnost vidět experimenty
Flexibilita. Možnost využít ve výuce i při domácí přípravě studentů. Motivace studentů k přírodním vědám - chemii. Rozvoj tvořivosti studentů. Propojení poznatků a dovedností a nejenom memorování informací.
moderní
My jsme si museli vše představovat, v součastnosti programy výuky chemie zlepšují představivost a tím ji přibližují.
přehlednost, ucelenost
Při používání takového programu má každý žák ihned zpětnou vazbu o dosažení svých znalostí a zda danému učivu porozuměl, může si pouštět chemické experimenty krok po kroku a lépe pochopit jejich podstatu, v učebnici může nalézt maximálně obrázky nebo pouhý popis.
Učebnice neobsahuje žádné videoukázky.
Ukázky experimentů, vyvozování v logických souvislostech, samostatné řešení úkolů, procvičování, rychlé vyhledávání pojmů
větší názornost
Začlenění videa, zpětná vazba při správných i špatných odpovědích(tady mi trochu vadí vyplňování celého testu znovu, bez možnosti opravy jen aktuální odpovědi).
zpestření výuky demonstrace experimentů procvičování úloh
zpestření výuky, motivace žáků k předmětu, srozumitelnost, přehlednost
11. Uvítal bych, kdybych mohl/a do obsahu programu zasahovat a měnit jej podle vnějších a vnitřních podmínek procesu osvojování učiva.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 8 | 66,67 % | 66,67 % |
nevím | 2 | 16,67 % | 16,67 % |
nesouhlasím | 1 | 8,33 % | 8,33 % |
spíše souhlasím | 1 | 8,33 % | 8,33 % |
12. Myslím si, že bych program využíval/a pro (můžete vybrat více alternativ):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
všechny studenty jako podporu výuky | 9 | 75 % | 75 % |
pro zájemce o chemii a talentované žáky | 6 | 50 % | 50 % |
své samostudium, samostudium žáků a jako zdroj informací | 5 | 41,67 % | 41,67 % |
13. Program by se dal využít (můžete vybrat více alternativ):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
k demonstraci nebezpečných chemických experimentů | 12 | 100 % | 100 % |
v hodinách pro zpestření výuky – digitalizované experimenty | 11 | 91,67 % | 91,67 % |
jako další moderní pomůcka (podpora) výuky | 10 | 83,33 % | 83,33 % |
při seminářích | 9 | 75 % | 75 % |
jako online cvičebnice např. místo domácích úkolů | 3 | 25 % | 25 % |
pro distanční studium | 1 | 8,33 % | 8,33 % |
pro každodenní výuku | 1 | 8,33 % | 8,33 % |
14. Ve výuce bych používal/la (případně již používám) (můžete vybrat více alternativ) :
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
videa chemických experimentů a jejich vysvětlení | 12 | 100 % | 100 % |
vybrané části programu bez jejich úprav | 7 | 58,33 % | 58,33 % |
jednodušší učebních úlohy | 4 | 33,33 % | 33,33 % |
vybrané části programu s vlastní úpravou | 3 | 25 % | 25 % |
složitější učební úlohy | 2 | 16,67 % | 16,67 % |
celý program po vlastní modifikaci | 2 | 16,67 % | 16,67 % |
15. Zde napište co by takovýto program měl obsahovat, případně navrhněte vylepšení programu.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
?
experimenty náročné na přípravu, čas, chemikálie, experimenty nebezpečné, které je nutné provádět v digestoři
Experimenty, které nelze ve škole z bezpečnostních, časových důvodů nebo kvůli nedostupnosti chemikálií provádět
Obrázky modelů, testy, experimenty, popisy výrob s obrázky
přehled učiva a navazující chemické pokusy
Struktura programu mi vyhovuje. Začlenění více jednodušších úloh, tak aby mohl být využívan všemi studenty (od nadaných -- slabé žáky).
vše OK, bez připomínek
16. Program bych po obsahové chemické stránce doplnil/la o:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
???
o nic
ukázky chemických výrob - fotografie nebo videa
vše OK, bez připomínek
Začlenění jednodušších úloh.
17. E-learnigem ve výuce -
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
znám, ale nepoužívám | 6 | 50 % | 50 % |
používám | 5 | 41,67 % | 41,67 % |
znám pouze tento pojem | 1 | 8,33 % | 8,33 % |
18. E-learning má na vaší škole tyto možnosti uplatnění (můžete vybrat více alternativ):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pro všechny žáky | 7 | 58,33 % | 58,33 % |
pro výchovu talentů | 3 | 25 % | 25 % |
samostudium | 3 | 25 % | 25 % |
jiné | 1 | 8,33 % | 8,33 % |
prostředek pro podprůměrné žáky | 1 | 8,33 % | 8,33 % |
pouze pro zájemce v rámci kroužků | 1 | 8,33 % | 8,33 % |
19. Měli byste zájem o kurzy k:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
tvorbě digitalizovaných chemických experimentů | 8 | 66,67 % | 66,67 % |
tvorbě učebních pomůcek a webových stránek | 8 | 66,67 % | 66,67 % |
využití distančního studia | 4 | 33,33 % | 33,33 % |
zdrojům chemických informací na internet | 4 | 33,33 % | 33,33 % |
výchově chemických talentů | 2 | 16,67 % | 16,67 % |
20. Je Vámi používaná učebnice chemie (uveďte její název) vhodná i pro vzdělávání talentovaných žáků. Pokud ano uveďte její název.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
KOL. Chemie pro střední školy 1a, 1b, 2a, 2b.. Praha, Scientia, 1998
Honza, J.; Mareček, A.: Chemie pro čtyřletá gymnázia, 1.díl (3. opravené vydání). Nakladatelství Olomouc, Olomouc 2005. Pokud bych chtěla vychovávat talentované žáky, vybrala bych jiné zdroje, které by prohlubovaly jejich znalosti ze středníní školy.
Fraus - chemie pro 8 a 9. ročník ZŠ
Chemie (obecná a anorganická), SPN Chemie (organická a biochemie), SPN
Chemie pro čtyřletá gymnázia, J. Honza, A. Mareček anorganika - nevhodná, organika - vhodná
myslím, že není - Mareček, Honza: Chemie pro čtyřletá gymnázia
Ne
Ne, pro nadané žáky používám řadu dalších materiálů. Chemie I pro G - Dušek, Flemr Chemie II pro G - Kodíček, Kolář
není, obsahuje pouze základy chemie pro SŠ
přehled středoškolské chemie a chemie pro SŠ - není
učebnice pro gymnázium, vhodná není ani pro výuku
Základy chemie 1; 2 - Beneš, Pumpr talentovaní žáci na ZŠ nezůstávají, přecházejí na víceletá gymnázia
21. K provádění reálných chemických experimentů (můžete vybrat více alternativ):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nemám dostatečně vybavenou laboratoř | 7 | 58,33 % | 58,33 % |
nemám chemikálie | 5 | 41,67 % | 41,67 % |
nemám čas na jejich provedení | 5 | 41,67 % | 41,67 % |
bojím se provádět některé chemické experimenty | 3 | 25 % | 25 % |
mám vše co potřebuji k jejich provedení | 2 | 16,67 % | 16,67 % |
jiné | 1 | 8,33 % | 8,33 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.