Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Udržitelnost rozvoje cestovního ruchu

Udržitelnost rozvoje cestovního ruchu

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Andrea Málková
Šetření:20. 03. 2012 - 30. 03. 2012
Počet respondentů:95
Počet otázek (max/průměr):15 / 13.6
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Všem přeji krásný den!

 

Tento dotazník jsem sestavila, jelikož jej potřebuji k dokončení bakalářské práce, která se týká právě udržitelnosti CR. Vyplněním dotazníku mi velice pomůžete.

 

S poděkováním,

Andrea :)

Odpovědi respondentů

1. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6366,32 %66,32 %  
muž3233,68 %33,68 %  

Graf

2. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26 - 59 let4850,53 %50,53 %  
16 - 25 let4446,32 %46,32 %  
60 let a více33,16 %3,16 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
maturita5861,05 %61,05 %  
vysoká škola2728,42 %28,42 %  
vyučen bez maturity55,26 %5,26 %  
vyšší odborná44,21 %4,21 %  
základní11,05 %1,05 %  

Graf

4. Jsem ...?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pracující 4244,21 %44,21 %  
žák/student3536,84 %36,84 %  
na mateřské dovolené1111,58 %11,58 %  
důchodce33,16 %3,16 %  
nezaměstnaný22,11 %2,11 %  
jiné22,11 %2,11 %  

Graf

5. V jakém kraji bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pardubický kraj3334,74 %34,74 %  
Praha1515,79 %15,79 %  
Vysočina1515,79 %15,79 %  
Středočeský kraj66,32 %6,32 %  
Jihomoravský kraj55,26 %5,26 %  
Královehradecký kraj55,26 %5,26 %  
Ústecký kraj44,21 %4,21 %  
Moravskoslezský kraj44,21 %4,21 %  
Jihočeský kraj33,16 %3,16 %  
Zlínský kraj22,11 %2,11 %  
Liberecký kraj22,11 %2,11 %  
Karlovarský kraj11,05 %1,05 %  

Graf

6. Jaký druh cestování provozujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dovolená - odpočinek, relax, zábava...7680 %80 %  
sport - turistika, cykloturistika, horolezectví...3233,68 %33,68 %  
kultura - divadla, muzea, prohlídky hradů a zámků3132,63 %32,63 %  
pracovní cesty - kongresy, veletrhy...77,37 %7,37 %  
s dětmi - oddílem11,05 %1,05 %  
přírodní památky11,05 %1,05 %  
cesta za rodinou11,05 %1,05 %  
výlety11,05 %1,05 %  

Graf

7. Jak často cestujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2x - 3x do roka4244,21 %44,21 %  
vícekrát do roka3738,95 %38,95 %  
1x do roka1616,84 %16,84 %  

Graf

8. Při cestování volíte spíše ... ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastní organizaci zájezdu6972,63 %72,63 %  
služby cestovní kanceláře3536,84 %36,84 %  
necháváte organizaci na známých nebo přátelých2627,37 %27,37 %  
prostřednictvím slevových portálů11,05 %1,05 %  

Graf

9. Jaké typy destinací navštěvujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
moře - pláže3233,68 %33,68 %  
města - památky, muzea2526,32 %26,32 %  
hory - lyžování, turistika1920 %20 %  
jiné1515,79 %15,79 %  
lázně - rekreace, odpočinek44,21 %4,21 %  

Graf

10. Myslíte si, že ve vašich oblíbených destinacích zanechal "masový" turismus nějaké stopy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5355,79 %55,79 %  
nevím2627,37 %27,37 %  
ne1616,84 %16,84 %  

Graf

11. Volíte také alternativní možnosti cestování? (ekoturistika, ekofarmy...)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neuvažoval jsem o tom, ale zaujalo mě to5254,74 %54,74 %  
ne, nevím o nich nic2425,26 %25,26 %  
ne a ani mě to nezajímá1515,79 %15,79 %  
ano, vždy33,16 %3,16 %  
ano, občas11,05 %1,05 %  

Graf

12. Pokud jste v předchozí otázce zvolili jako odpověď ano, uveďte prosím alespoň jeden příklad.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

---

ekoturistika, individuální cestovní ruch

Nepořádek atd.

odpadky na ulicích, popř. jiná znečištění, vandalismus

Stopování, couchsurfing.

13. Jaký máte názor na cestovní ruch?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nejsem si jist, na jednu stranu pomáhá obyvatelům destinace v rozvoji, na druhou stranu devastuje životní prostředí4244,21 %44,21 %  
myslím, že přispívá k rozvoji destinací3031,58 %31,58 %  
je to odvětví s obrovským potenciálem do budoucna1515,79 %15,79 %  
jiný55,26 %5,26 %  
myslím, že ohrožuje přirozený vývoj destinace22,11 %2,11 %  
cestovní ruch je odvětví bez budoucnosti11,05 %1,05 %  

Graf

14. Spojujete si globální problémy s cestovním ruchem (degradace půd, horko, tornáda, nemoci atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nikdy mě to nenapadlo4345,26 %45,26 %  
ano, už jsem o tom uvažoval/a2526,32 %26,32 %  
nevím1818,95 %18,95 %  
zajímám se o toto téma99,47 %9,47 %  

Graf

15. Co si představujete pod pojmem "udržitelný rozvoj cestovního ruchu"? (ve zkratce, či heslovitě)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- různé aktivity za účelem oslovení co největšího množství lidí v návaznosti na dostatek finančních prostředků k realizaci těchto plánů

V souladu s přírodou

- rozvoj, který zachovává současným a budoucím generacím možnost uspokojovat jejich základní životní potřeby - rozvoj, který zlepšuje kvalitu lidského života, zároveň v zachovává (měl by zachovávat) přirozené funkce ekosystémů

Aby byl stále na vyšší a vyšší úrovni....

Aby se cestovní ruch udržel v normálních mantinelech, všeho moc škodí.

aby se CR rozvíjel dopředu, ale při tom neohrožoval životní prostředí, a aby se nevymkl kontrole (legislativa, zatížení prostředí, vandalství...)

Aby se nadále mohl cestovní ruch vyvíjet, avšak současná situace např. v našem státě toto mnoha lidem neumožní. Je mnoho lidí bez práce, neustálé zdražování. Dle mého názoru žije mnoho rodin od výplaty k výplatě a na cestovní ruch zejména k jeho rozvoji nemůže přispět.

asi nemám přesnou představu, nedokážu definovat

cestovní ruch, který budu udržitelný s nízkým zatížením krajiny tak s velkým potencialem pro podnikatele, kteří by v dané oblasti rádi podnikali a měli zisky.

cestovní ruch, který dbá na ochranu destinace

cestovní ruch, který neznehodnocuje životní prostředí

cr, který respektuje žp a tradice obyvatel

chráním životní prostředí

inovace

korigovaná návštěvnost

Lepší "rozprostření" lidí, ekologické chování hotelů.

Možnost relaxace, odpočinek, zábava,společné cestování s kamarády.

nabidka,poptavka,solidni cestovni kancelare,spoleh na zdravotni pojistovny

napomahaní cestovnímu ruchu

něco v tom smyslu, aby cestovní ruch byl finančním přínosem pro danou zemi a rozvíjel zajímavé destainace

nenarušování přírody,památek

Nepřemýšlel jsem o tom

nesmysl převzatý z nesmyslné ekonomiky - nic nemůže růst do nekonečna

netuším, ale řekla bych, že snaha, aby cestovní ruch např. v určité zemi byl aspoň takový, jaký byl doposud, popř. snaha, aby se na daném místě cestovní ruch více rozvíjel

Neustálé hledání nových destinací a nové možnosti jejich využití.

nic

nic

popularizace zajímvých míst

Představuji si pod tím směr, kterým se cestovní ruch má řízeně vyvíjet...

přežití daného státu

realizovatelný i do budoucna, pro naše potomky

rozvoj a prosperita oblasti s přiměřenou turistikou

Rozvoj cestovního ruchu, který umožní zachování přírodních i kulturních památek pro budoucí generace.

rozvoj destinace cestovního ruchu bez významných negativních zásahů do okolní krajiny a prostředí

rozvoj území

rozvoj území podle potřeb účastníků

rozvoj území s šetrným využitím přírodních a kulturních zdrojů

Snaha provozovat služby CR a chránit při tom ŽP?

spíše v naši zemi, oblasti s infrastruturou (ne pralesy a 1. zóna NP), regionální produkty, podpora hromadných dopravních prostředků (autobusy, vlaky) proti individuální dopravě

stanovení hranic cestovního ruchu

taková úroveň cestovního ruchu, kterou je možno udržet do budoucna na stejném ,,levelu"

takový rozvoj cestovního ruchu, který přinese rozvoj destinaci, ale přitom nenaruší její přírodní a kulturní bohatství

takový rozvoj, který uspokojí účastníky cestovního ruchu a zároveň byl v souladu s životním prostředím

trvalé rozvíjení atraktivit cestovního ruchu a jeho propagace

Turistika, která přináší užitek místním a zážitky návštěvníkům, ale nikoliv za cenu nevratitelných škod (betonování přírody, stavění zbytečně moc stejně nevyužitých hotelů) nebo zaplněnosti míst, tak že místní nemohou ani projít (centrum Prahy).

udržování rozvoje cestovního ruchu :)

umírněnost, plánování, kvalitní marketing, prozření

vše je o financích...

Všeho s mírou

vynalezení dopravních prostředků, které nebudou zatěžovat prostředí

zachovaní hodnot pro budouci generace, šetrný CR,

zlepšení možností cestování a zároveň uchování původního vzhledu "duchu" místa


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jste muž nebo žena?

  • odpověď žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi na mateřské dovolené na otázku 4. Jsem ...?

2. Váš věk?

  • odpověď 16 - 25 let:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi žák/student na otázku 4. Jsem ...?
  • odpověď 26 - 59 let:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi na mateřské dovolené na otázku 4. Jsem ...?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste muž nebo žena?

2. Váš věk?

3. Nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jsem ...?

5. V jakém kraji bydlíte?

6. Jaký druh cestování provozujete nejčastěji?

7. Jak často cestujete?

8. Při cestování volíte spíše ... ?

9. Jaké typy destinací navštěvujete nejčastěji?

10. Myslíte si, že ve vašich oblíbených destinacích zanechal "masový" turismus nějaké stopy?

11. Volíte také alternativní možnosti cestování? (ekoturistika, ekofarmy...)

13. Jaký máte názor na cestovní ruch?

14. Spojujete si globální problémy s cestovním ruchem (degradace půd, horko, tornáda, nemoci atd.)?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste muž nebo žena?

2. Váš věk?

3. Nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jsem ...?

5. V jakém kraji bydlíte?

6. Jaký druh cestování provozujete nejčastěji?

7. Jak často cestujete?

8. Při cestování volíte spíše ... ?

9. Jaké typy destinací navštěvujete nejčastěji?

10. Myslíte si, že ve vašich oblíbených destinacích zanechal "masový" turismus nějaké stopy?

11. Volíte také alternativní možnosti cestování? (ekoturistika, ekofarmy...)

13. Jaký máte názor na cestovní ruch?

14. Spojujete si globální problémy s cestovním ruchem (degradace půd, horko, tornáda, nemoci atd.)?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Málková, A.Udržitelnost rozvoje cestovního ruchu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://udrzitelnost-rozvoje-cestovn.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.