Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Udržitelnost v kosmetickém průmyslu

Udržitelnost v kosmetickém průmyslu

Povědomí o značkách kvality potravin
Podle čeho si vybíráte při nakupování potraviny? Všímáte si značek kvality?

(cca 3 minuty, dotazník pro bakalářskou práci)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Adam Němec
Šetření:05. 03. 2022 - 19. 03. 2022
Počet respondentů:216
Počet otázek (max/průměr):23 / 19.94
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:85,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:18
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

 

jsem studentem mezinárodního obchodu na Vysoké škole ekonomické v Praze a pro potřeby své diplomové práce dělám průzkum na téma udržitelnosti v kosmetickém průmyslu z pohledu spotřebitele. 

 

Předem děkuji za Vaše odpovědi a Váš čas. 

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena15873,15 %73,15 %  
muž5826,85 %26,85 %  

Graf

2. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-25 let9644,44 %44,44 %  
26-35 let4520,83 %20,83 %  
36-45 let2310,65 %10,65 %  
46-55 let198,8 %8,8 %  
56-65 let188,33 %8,33 %  
více než 65 let156,94 %6,94 %  

Graf

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské12356,94 %56,94 %  
středoškolské s maturitou6329,17 %29,17 %  
středoškolské177,87 %7,87 %  
základní136,02 %6,02 %  

Graf

4. Jak vnímáte svůj průměrný měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jako průměrný11050,93 %50,93 %  
jako podprůměrný5324,54 %24,54 %  
jako nadprůměrný2913,43 %13,43 %  
jako vysoce podprůměrný146,48 %6,48 %  
jako vysoce nadprůměrný104,63 %4,63 %  

Graf

5. Nakupujete pravidelně kosmetické produkty spotřebního charakteru (např. šampony, kondicionéry sprchové gely, pleťovou kosmetiku, dekorativní kosmetiku, barvy na vlasy, laky apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17480,56 %80,56 %  
ne4219,44 %19,44 %  

Graf

6. Jak často nakupujete spotřební kosmetické produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou měsíčně7836,79 %36,11 %  
jednou za 1-3 měsíce6731,6 %31,02 %  
jednou za 14 dní3315,57 %15,28 %  
méně často209,43 %9,26 %  
jednou týdně125,66 %5,56 %  
častěji než jednou týdně20,94 %0,93 %  

Graf

7. Kolik měsíčně průměrně utratíte za kosmetické produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
500-1000 Kč8238,68 %37,96 %  
méně než 500 Kč8037,74 %37,04 %  
1001-1500 Kč2712,74 %12,5 %  
1501-2000 Kč157,08 %6,94 %  
více než 2500 Kč52,36 %2,31 %  
2001-2500 Kč31,42 %1,39 %  

Graf

8. Jak často takové produkty používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně17281,13 %79,63 %  
každý druhý den2813,21 %12,96 %  
jednou týdně94,25 %4,17 %  
méně často31,42 %1,39 %  

Graf

9. Jste loajální k jedné konkrétní značce nebo produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas vyzkouším nový produkt14869,81 %68,52 %  
kupuji neustále stejnou značku/produkty4018,87 %18,52 %  
neustále zkouším nové produkty2411,32 %11,11 %  

Graf

10. Na základě čeho se při koupi kosmetických produktů rozhodujete? (0-nedůležité, 5-velmi důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
cena3.3161.612
složení (např. přírodní složení, vegan apod.)2.7832.547
vlastnosti produktu (např. vůně, jeho použití)4.0851.087
obal (jeho atraktivita apod.)2.1651.864
šetrnost k životnímu prostředí2.4012.231
reklama1.3351.694
akční nabídka3.2032.105
doporučení od známých3.2311.866
předchozí zkušenost4.4060.968
recenze na internetu2.2642.27
doporučení veřejně známých osobností a influencerů1.1461.691

Graf

11. Zajímáte se o udržitelnost a ochranu životního prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15673,58 %72,22 %  
ne5626,42 %25,93 %  

Graf

12. Zajímáte se o složení kosmetických ale i jiných produktů ve vztahu k životnímu prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10567,31 %48,61 %  
ne5132,69 %23,61 %  

Graf

13. Považujete se za člověka, který se chová šetrně k životnímu prostředí (třídíte odpad, šetříte vodu, nakupujete udržitelné produkty atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17883,96 %82,41 %  
ne3416,04 %15,74 %  

Graf

14. Máte důvěru v udržitelné produkty a jejich reálný pozitivní vliv na životní prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mám v ně většinou důvěru10147,64 %46,76 %  
nevím4018,87 %18,52 %  
ano, mám v ně důvěru3114,62 %14,35 %  
spíše jím nedůvěřuji2813,21 %12,96 %  
nedůvěřuji jim125,66 %5,56 %  

Graf

15. Vyhledáváte udržitelné kosmetické produkty (recyklovaný či recyklovatelný obal, složení produktu, jeho použití, proces výroby apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 18, spíše anootázka č. 18, spíše neotázka č. 16, neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne8238,68 %37,96 %  
spíše ano7736,32 %35,65 %  
ne3516,51 %16,2 %  
ano188,49 %8,33 %  

Graf

16. Z jakého důvodu takové produkty nevyhledáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem zvyklá/ý na určité produkty a nechci je měnit za jiné6051,28 %27,78 %  
vyšší cena4336,75 %19,91 %  
přijde mi těžké je rozlišit3429,06 %15,74 %  
nevěřím, že jsou produkty opravdu šetrnější k životnímu prostředí v porovnání s těmi klasickými3328,21 %15,28 %  
udržitelnost pro mě není tak důležitá2823,93 %12,96 %  
nevyhovují mi jejich vlastnosti1815,38 %8,33 %  
Nezajímá mě to 10,85 %0,46 %  
asi mi je udržitelnost jedno, stejně do 5 let pochcípáme10,85 %0,46 %  
Žádné10,85 %0,46 %  
Vzhledem k minimalnimu mnozstvi ktere nakupuji/spotrebuji to je jedno10,85 %0,46 %  
Mám důležitější starosti10,85 %0,46 %  
Vic to vypada jako reklama a trend nez realita10,85 %0,46 %  
Jde mi převážně o obal, složení produktu nijak moc ovlivnit nejde… ale vývběr obalu dělá hodně10,85 %0,46 %  

Graf

17. Co by Vás přimělo ke koupi udržitelné kosmetiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nižší cena6555,56 %30,09 %  
stejné vlastnosti jako u běžných produktů4740,17 %21,76 %  
udržitelnost produktu, který nyní kupuji a na který jsem zvyklá/ý4437,61 %20,37 %  
zřetelné označení takových produktů3933,33 %18,06 %  
lepší informovanost3025,64 %13,89 %  
nic21,71 %0,93 %  
Nevím10,85 %0,46 %  
Nic z výše uvedeného.10,85 %0,46 %  
asi prokazatelná účinnost ve vztahu k ochraně ŽP a jejich větší rozšířenost10,85 %0,46 %  
nic, špatné jsou všechny i ty takzvaně "udržitelné"10,85 %0,46 %  
Nevim, mam sve osvedcene10,85 %0,46 %  
Podlozeni10,85 %0,46 %  

Graf

18. Vnímáte cenový rozdíl mezi udržitelnými kosmetickými produkty a těmi běžnými?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 19, spíše anootázka č. 19, nevímotázka č. 22, spíše neotázka č. 19, neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano9042,45 %41,67 %  
ano5124,06 %23,61 %  
nevím4219,81 %19,44 %  
spíše ne2511,79 %11,57 %  
ne41,89 %1,85 %  

Graf

19. Myslíte si, že je vyšší cena u udržitelných produktů oprávněná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10965,66 %50,46 %  
ne5734,34 %26,39 %  

Graf

20. Představuje pro Vás vyšší cena překážku při nákupu udržitelné kosmetiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 21, spíše anootázka č. 21, spíše neotázka č. 22, neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano6438,55 %29,63 %  
spíše ne5734,34 %26,39 %  
ano2515,06 %11,57 %  
ne2012,05 %9,26 %  

Graf

21. Přiměla by Vás nižší cena udržitelných kosmetických produktů k jejich častějšímu nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8089,89 %37,04 %  
ne910,11 %4,17 %  

Graf

22. Vnímáte rozdíly ve vlastnostech mezi běžnými a udržitelnými produkty při jejich používání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 23, spíše anootázka č. 23, spíše ne → konec dotazníku, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne10047,17 %46,3 %  
spíše ano5626,42 %25,93 %  
ne2913,68 %13,43 %  
ano2712,74 %12,5 %  

Graf

23. Představují pro vás případné rozdílné vlastnosti běžných a udržitelných produkt překážku při jejich koupi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4756,63 %21,76 %  
ano3643,37 %16,67 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Kolik měsíčně průměrně utratíte za kosmetické produkty?

  • odpověď méně než 500 Kč:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedůvěřuji jim na otázku 14. Máte důvěru v udržitelné produkty a jejich reálný pozitivní vliv na životní prostředí?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně často na otázku 6. Jak často nakupujete spotřební kosmetické produkty?

10. Na základě čeho se při koupi kosmetických produktů rozhodujete? (0-nedůležité, 5-velmi důležité)

  • odpověď doporučení veřejně známých osobností a influencerů=0:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi doporučení od známých=0 na otázku 10. Na základě čeho se při koupi kosmetických produktů rozhodujete? (0-nedůležité, 5-velmi důležité)
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedůvěřuji jim na otázku 14. Máte důvěru v udržitelné produkty a jejich reálný pozitivní vliv na životní prostředí?

12. Zajímáte se o složení kosmetických ale i jiných produktů ve vztahu k životnímu prostředí?

  • odpověď ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 15. Vyhledáváte udržitelné kosmetické produkty (recyklovaný či recyklovatelný obal, složení produktu, jeho použití, proces výroby apod.)?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi šetrnost k životnímu prostředí=5 na otázku 10. Na základě čeho se při koupi kosmetických produktů rozhodujete? (0-nedůležité, 5-velmi důležité)
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi složení (např. přírodní složení, vegan apod.)=5 na otázku 10. Na základě čeho se při koupi kosmetických produktů rozhodujete? (0-nedůležité, 5-velmi důležité)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 20. Představuje pro Vás vyšší cena překážku při nákupu udržitelné kosmetiky?

19. Myslíte si, že je vyšší cena u udržitelných produktů oprávněná?

  • odpověď ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 15. Vyhledáváte udržitelné kosmetické produkty (recyklovaný či recyklovatelný obal, složení produktu, jeho použití, proces výroby apod.)?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 20. Představuje pro Vás vyšší cena překážku při nákupu udržitelné kosmetiky?

21. Přiměla by Vás nižší cena udržitelných kosmetických produktů k jejich častějšímu nákupu?

  • odpověď ano:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 20. Představuje pro Vás vyšší cena překážku při nákupu udržitelné kosmetiky?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik Vám je let?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jak vnímáte svůj průměrný měsíční příjem?

5. Nakupujete pravidelně kosmetické produkty spotřebního charakteru (např. šampony, kondicionéry sprchové gely, pleťovou kosmetiku, dekorativní kosmetiku, barvy na vlasy, laky apod.)?

6. Jak často nakupujete spotřební kosmetické produkty?

7. Kolik měsíčně průměrně utratíte za kosmetické produkty?

8. Jak často takové produkty používáte?

9. Jste loajální k jedné konkrétní značce nebo produktu?

10. Na základě čeho se při koupi kosmetických produktů rozhodujete? (0-nedůležité, 5-velmi důležité)

11. Zajímáte se o udržitelnost a ochranu životního prostředí?

12. Zajímáte se o složení kosmetických ale i jiných produktů ve vztahu k životnímu prostředí?

13. Považujete se za člověka, který se chová šetrně k životnímu prostředí (třídíte odpad, šetříte vodu, nakupujete udržitelné produkty atd.)?

14. Máte důvěru v udržitelné produkty a jejich reálný pozitivní vliv na životní prostředí?

15. Vyhledáváte udržitelné kosmetické produkty (recyklovaný či recyklovatelný obal, složení produktu, jeho použití, proces výroby apod.)?

16. Z jakého důvodu takové produkty nevyhledáváte?

17. Co by Vás přimělo ke koupi udržitelné kosmetiky?

18. Vnímáte cenový rozdíl mezi udržitelnými kosmetickými produkty a těmi běžnými?

19. Myslíte si, že je vyšší cena u udržitelných produktů oprávněná?

20. Představuje pro Vás vyšší cena překážku při nákupu udržitelné kosmetiky?

21. Přiměla by Vás nižší cena udržitelných kosmetických produktů k jejich častějšímu nákupu?

22. Vnímáte rozdíly ve vlastnostech mezi běžnými a udržitelnými produkty při jejich používání?

23. Představují pro vás případné rozdílné vlastnosti běžných a udržitelných produkt překážku při jejich koupi?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik Vám je let?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jak vnímáte svůj průměrný měsíční příjem?

5. Nakupujete pravidelně kosmetické produkty spotřebního charakteru (např. šampony, kondicionéry sprchové gely, pleťovou kosmetiku, dekorativní kosmetiku, barvy na vlasy, laky apod.)?

6. Jak často nakupujete spotřební kosmetické produkty?

7. Kolik měsíčně průměrně utratíte za kosmetické produkty?

8. Jak často takové produkty používáte?

9. Jste loajální k jedné konkrétní značce nebo produktu?

10. Na základě čeho se při koupi kosmetických produktů rozhodujete? (0-nedůležité, 5-velmi důležité)

11. Zajímáte se o udržitelnost a ochranu životního prostředí?

12. Zajímáte se o složení kosmetických ale i jiných produktů ve vztahu k životnímu prostředí?

13. Považujete se za člověka, který se chová šetrně k životnímu prostředí (třídíte odpad, šetříte vodu, nakupujete udržitelné produkty atd.)?

14. Máte důvěru v udržitelné produkty a jejich reálný pozitivní vliv na životní prostředí?

15. Vyhledáváte udržitelné kosmetické produkty (recyklovaný či recyklovatelný obal, složení produktu, jeho použití, proces výroby apod.)?

16. Z jakého důvodu takové produkty nevyhledáváte?

17. Co by Vás přimělo ke koupi udržitelné kosmetiky?

18. Vnímáte cenový rozdíl mezi udržitelnými kosmetickými produkty a těmi běžnými?

19. Myslíte si, že je vyšší cena u udržitelných produktů oprávněná?

20. Představuje pro Vás vyšší cena překážku při nákupu udržitelné kosmetiky?

21. Přiměla by Vás nižší cena udržitelných kosmetických produktů k jejich častějšímu nákupu?

22. Vnímáte rozdíly ve vlastnostech mezi běžnými a udržitelnými produkty při jejich používání?

23. Představují pro vás případné rozdílné vlastnosti běžných a udržitelných produkt překážku při jejich koupi?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Němec, A.Udržitelnost v kosmetickém průmyslu (výsledky průzkumu), 2022. Dostupné online na https://udrzitelnost-v-kosmetickem-p.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.