Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentem mezinárodního obchodu na Vysoké škole ekonomické v Praze a pro potřeby své diplomové práce dělám průzkum na téma udržitelnosti v kosmetickém průmyslu z pohledu spotřebitele.
Předem děkuji za Vaše odpovědi a Váš čas.
Odpovědi respondentů
1. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
158
73,15 %
73,15 %
muž
58
26,85 %
26,85 %
2. Kolik Vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
15-25 let
96
44,44 %
44,44 %
26-35 let
45
20,83 %
20,83 %
36-45 let
23
10,65 %
10,65 %
46-55 let
19
8,8 %
8,8 %
56-65 let
18
8,33 %
8,33 %
více než 65 let
15
6,94 %
6,94 %
3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vysokoškolské
123
56,94 %
56,94 %
středoškolské s maturitou
63
29,17 %
29,17 %
středoškolské
17
7,87 %
7,87 %
základní
13
6,02 %
6,02 %
4. Jak vnímáte svůj průměrný měsíční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
jako průměrný
110
50,93 %
50,93 %
jako podprůměrný
53
24,54 %
24,54 %
jako nadprůměrný
29
13,43 %
13,43 %
jako vysoce podprůměrný
14
6,48 %
6,48 %
jako vysoce nadprůměrný
10
4,63 %
4,63 %
5. Nakupujete pravidelně kosmetické produkty spotřebního charakteru (např. šampony, kondicionéry sprchové gely, pleťovou kosmetiku, dekorativní kosmetiku, barvy na vlasy, laky apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
174
80,56 %
80,56 %
ne
42
19,44 %
19,44 %
6. Jak často nakupujete spotřební kosmetické produkty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
jednou měsíčně
78
36,79 %
36,11 %
jednou za 1-3 měsíce
67
31,6 %
31,02 %
jednou za 14 dní
33
15,57 %
15,28 %
méně často
20
9,43 %
9,26 %
jednou týdně
12
5,66 %
5,56 %
častěji než jednou týdně
2
0,94 %
0,93 %
7. Kolik měsíčně průměrně utratíte za kosmetické produkty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
500-1000 Kč
82
38,68 %
37,96 %
méně než 500 Kč
80
37,74 %
37,04 %
1001-1500 Kč
27
12,74 %
12,5 %
1501-2000 Kč
15
7,08 %
6,94 %
více než 2500 Kč
5
2,36 %
2,31 %
2001-2500 Kč
3
1,42 %
1,39 %
8. Jak často takové produkty používáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
denně
172
81,13 %
79,63 %
každý druhý den
28
13,21 %
12,96 %
jednou týdně
9
4,25 %
4,17 %
méně často
3
1,42 %
1,39 %
9. Jste loajální k jedné konkrétní značce nebo produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
občas vyzkouším nový produkt
148
69,81 %
68,52 %
kupuji neustále stejnou značku/produkty
40
18,87 %
18,52 %
neustále zkouším nové produkty
24
11,32 %
11,11 %
10. Na základě čeho se při koupi kosmetických produktů rozhodujete? (0-nedůležité, 5-velmi důležité)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
cena
3.316
1.612
složení (např. přírodní složení, vegan apod.)
2.783
2.547
vlastnosti produktu (např. vůně, jeho použití)
4.085
1.087
obal (jeho atraktivita apod.)
2.165
1.864
šetrnost k životnímu prostředí
2.401
2.231
reklama
1.335
1.694
akční nabídka
3.203
2.105
doporučení od známých
3.231
1.866
předchozí zkušenost
4.406
0.968
recenze na internetu
2.264
2.27
doporučení veřejně známých osobností a influencerů
1.146
1.691
11. Zajímáte se o udržitelnost a ochranu životního prostředí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 12, ne → otázka č. 13].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
156
73,58 %
72,22 %
ne
56
26,42 %
25,93 %
12. Zajímáte se o složení kosmetických ale i jiných produktů ve vztahu k životnímu prostředí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
105
67,31 %
48,61 %
ne
51
32,69 %
23,61 %
13. Považujete se za člověka, který se chová šetrně k životnímu prostředí (třídíte odpad, šetříte vodu, nakupujete udržitelné produkty atd.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
178
83,96 %
82,41 %
ne
34
16,04 %
15,74 %
14. Máte důvěru v udržitelné produkty a jejich reálný pozitivní vliv na životní prostředí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
mám v ně většinou důvěru
101
47,64 %
46,76 %
nevím
40
18,87 %
18,52 %
ano, mám v ně důvěru
31
14,62 %
14,35 %
spíše jím nedůvěřuji
28
13,21 %
12,96 %
nedůvěřuji jim
12
5,66 %
5,56 %
15. Vyhledáváte udržitelné kosmetické produkty (recyklovaný či recyklovatelný obal, složení produktu, jeho použití, proces výroby apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 18, spíše ano → otázka č. 18, spíše ne → otázka č. 16, ne → otázka č. 16].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ne
82
38,68 %
37,96 %
spíše ano
77
36,32 %
35,65 %
ne
35
16,51 %
16,2 %
ano
18
8,49 %
8,33 %
16. Z jakého důvodu takové produkty nevyhledáváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
jsem zvyklá/ý na určité produkty a nechci je měnit za jiné
60
51,28 %
27,78 %
vyšší cena
43
36,75 %
19,91 %
přijde mi těžké je rozlišit
34
29,06 %
15,74 %
nevěřím, že jsou produkty opravdu šetrnější k životnímu prostředí v porovnání s těmi klasickými
33
28,21 %
15,28 %
udržitelnost pro mě není tak důležitá
28
23,93 %
12,96 %
nevyhovují mi jejich vlastnosti
18
15,38 %
8,33 %
Nezajímá mě to
1
0,85 %
0,46 %
asi mi je udržitelnost jedno, stejně do 5 let pochcípáme
1
0,85 %
0,46 %
Žádné
1
0,85 %
0,46 %
Vzhledem k minimalnimu mnozstvi ktere nakupuji/spotrebuji to je jedno
1
0,85 %
0,46 %
Mám důležitější starosti
1
0,85 %
0,46 %
Vic to vypada jako reklama a trend nez realita
1
0,85 %
0,46 %
Jde mi převážně o obal, složení produktu nijak moc ovlivnit nejde… ale vývběr obalu dělá hodně
1
0,85 %
0,46 %
17. Co by Vás přimělo ke koupi udržitelné kosmetiky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nižší cena
65
55,56 %
30,09 %
stejné vlastnosti jako u běžných produktů
47
40,17 %
21,76 %
udržitelnost produktu, který nyní kupuji a na který jsem zvyklá/ý
44
37,61 %
20,37 %
zřetelné označení takových produktů
39
33,33 %
18,06 %
lepší informovanost
30
25,64 %
13,89 %
nic
2
1,71 %
0,93 %
Nevím
1
0,85 %
0,46 %
Nic z výše uvedeného.
1
0,85 %
0,46 %
asi prokazatelná účinnost ve vztahu k ochraně ŽP a jejich větší rozšířenost
1
0,85 %
0,46 %
nic, špatné jsou všechny i ty takzvaně "udržitelné"
1
0,85 %
0,46 %
Nevim, mam sve osvedcene
1
0,85 %
0,46 %
Podlozeni
1
0,85 %
0,46 %
18. Vnímáte cenový rozdíl mezi udržitelnými kosmetickými produkty a těmi běžnými?
19. Myslíte si, že je vyšší cena u udržitelných produktů oprávněná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
109
65,66 %
50,46 %
ne
57
34,34 %
26,39 %
20. Představuje pro Vás vyšší cena překážku při nákupu udržitelné kosmetiky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 21, spíše ano → otázka č. 21, spíše ne → otázka č. 22, ne → otázka č. 22].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ano
64
38,55 %
29,63 %
spíše ne
57
34,34 %
26,39 %
ano
25
15,06 %
11,57 %
ne
20
12,05 %
9,26 %
21. Přiměla by Vás nižší cena udržitelných kosmetických produktů k jejich častějšímu nákupu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
80
89,89 %
37,04 %
ne
9
10,11 %
4,17 %
22. Vnímáte rozdíly ve vlastnostech mezi běžnými a udržitelnými produkty při jejich používání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 23, spíše ano → otázka č. 23, spíše ne → konec dotazníku, ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ne
100
47,17 %
46,3 %
spíše ano
56
26,42 %
25,93 %
ne
29
13,68 %
13,43 %
ano
27
12,74 %
12,5 %
23. Představují pro vás případné rozdílné vlastnosti běžných a udržitelných produkt překážku při jejich koupi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
47
56,63 %
21,76 %
ano
36
43,37 %
16,67 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
7. Kolik měsíčně průměrně utratíte za kosmetické produkty?
odpověď méně než 500 Kč:
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedůvěřuji jim na otázku 14. Máte důvěru v udržitelné produkty a jejich reálný pozitivní vliv na životní prostředí?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně často na otázku 6. Jak často nakupujete spotřební kosmetické produkty?
10. Na základě čeho se při koupi kosmetických produktů rozhodujete? (0-nedůležité, 5-velmi důležité)
odpověď doporučení veřejně známých osobností a influencerů=0:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi doporučení od známých=0 na otázku 10. Na základě čeho se při koupi kosmetických produktů rozhodujete? (0-nedůležité, 5-velmi důležité)
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedůvěřuji jim na otázku 14. Máte důvěru v udržitelné produkty a jejich reálný pozitivní vliv na životní prostředí?
12. Zajímáte se o složení kosmetických ale i jiných produktů ve vztahu k životnímu prostředí?
odpověď ano:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 15. Vyhledáváte udržitelné kosmetické produkty (recyklovaný či recyklovatelný obal, složení produktu, jeho použití, proces výroby apod.)?
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi šetrnost k životnímu prostředí=5 na otázku 10. Na základě čeho se při koupi kosmetických produktů rozhodujete? (0-nedůležité, 5-velmi důležité)
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi složení (např. přírodní složení, vegan apod.)=5 na otázku 10. Na základě čeho se při koupi kosmetických produktů rozhodujete? (0-nedůležité, 5-velmi důležité)
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 20. Představuje pro Vás vyšší cena překážku při nákupu udržitelné kosmetiky?
19. Myslíte si, že je vyšší cena u udržitelných produktů oprávněná?
odpověď ano:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 15. Vyhledáváte udržitelné kosmetické produkty (recyklovaný či recyklovatelný obal, složení produktu, jeho použití, proces výroby apod.)?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 20. Představuje pro Vás vyšší cena překážku při nákupu udržitelné kosmetiky?
21. Přiměla by Vás nižší cena udržitelných kosmetických produktů k jejich častějšímu nákupu?
odpověď ano:
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 20. Představuje pro Vás vyšší cena překážku při nákupu udržitelné kosmetiky?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jakého jste pohlaví?
2. Kolik Vám je let?
3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
4. Jak vnímáte svůj průměrný měsíční příjem?
5. Nakupujete pravidelně kosmetické produkty spotřebního charakteru (např. šampony, kondicionéry sprchové gely, pleťovou kosmetiku, dekorativní kosmetiku, barvy na vlasy, laky apod.)?
6. Jak často nakupujete spotřební kosmetické produkty?
7. Kolik měsíčně průměrně utratíte za kosmetické produkty?
8. Jak často takové produkty používáte?
9. Jste loajální k jedné konkrétní značce nebo produktu?
10. Na základě čeho se při koupi kosmetických produktů rozhodujete? (0-nedůležité, 5-velmi důležité)
11. Zajímáte se o udržitelnost a ochranu životního prostředí?
12. Zajímáte se o složení kosmetických ale i jiných produktů ve vztahu k životnímu prostředí?
13. Považujete se za člověka, který se chová šetrně k životnímu prostředí (třídíte odpad, šetříte vodu, nakupujete udržitelné produkty atd.)?
14. Máte důvěru v udržitelné produkty a jejich reálný pozitivní vliv na životní prostředí?
15. Vyhledáváte udržitelné kosmetické produkty (recyklovaný či recyklovatelný obal, složení produktu, jeho použití, proces výroby apod.)?
16. Z jakého důvodu takové produkty nevyhledáváte?
17. Co by Vás přimělo ke koupi udržitelné kosmetiky?
18. Vnímáte cenový rozdíl mezi udržitelnými kosmetickými produkty a těmi běžnými?
19. Myslíte si, že je vyšší cena u udržitelných produktů oprávněná?
20. Představuje pro Vás vyšší cena překážku při nákupu udržitelné kosmetiky?
21. Přiměla by Vás nižší cena udržitelných kosmetických produktů k jejich častějšímu nákupu?
22. Vnímáte rozdíly ve vlastnostech mezi běžnými a udržitelnými produkty při jejich používání?
23. Představují pro vás případné rozdílné vlastnosti běžných a udržitelných produkt překážku při jejich koupi?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jakého jste pohlaví?
2. Kolik Vám je let?
3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
4. Jak vnímáte svůj průměrný měsíční příjem?
5. Nakupujete pravidelně kosmetické produkty spotřebního charakteru (např. šampony, kondicionéry sprchové gely, pleťovou kosmetiku, dekorativní kosmetiku, barvy na vlasy, laky apod.)?
6. Jak často nakupujete spotřební kosmetické produkty?
7. Kolik měsíčně průměrně utratíte za kosmetické produkty?
8. Jak často takové produkty používáte?
9. Jste loajální k jedné konkrétní značce nebo produktu?
10. Na základě čeho se při koupi kosmetických produktů rozhodujete? (0-nedůležité, 5-velmi důležité)
11. Zajímáte se o udržitelnost a ochranu životního prostředí?
12. Zajímáte se o složení kosmetických ale i jiných produktů ve vztahu k životnímu prostředí?
13. Považujete se za člověka, který se chová šetrně k životnímu prostředí (třídíte odpad, šetříte vodu, nakupujete udržitelné produkty atd.)?
14. Máte důvěru v udržitelné produkty a jejich reálný pozitivní vliv na životní prostředí?
15. Vyhledáváte udržitelné kosmetické produkty (recyklovaný či recyklovatelný obal, složení produktu, jeho použití, proces výroby apod.)?
16. Z jakého důvodu takové produkty nevyhledáváte?
17. Co by Vás přimělo ke koupi udržitelné kosmetiky?
18. Vnímáte cenový rozdíl mezi udržitelnými kosmetickými produkty a těmi běžnými?
19. Myslíte si, že je vyšší cena u udržitelných produktů oprávněná?
20. Představuje pro Vás vyšší cena překážku při nákupu udržitelné kosmetiky?
21. Přiměla by Vás nižší cena udržitelných kosmetických produktů k jejich častějšímu nákupu?
22. Vnímáte rozdíly ve vlastnostech mezi běžnými a udržitelnými produkty při jejich používání?
23. Představují pro vás případné rozdílné vlastnosti běžných a udržitelných produkt překážku při jejich koupi?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.