Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Udržitelný rozvoj módního průmyslu

Udržitelný rozvoj módního průmyslu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronik Hubková
Šetření:17. 11. 2013 - 25. 11. 2013
Počet respondentů:187
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.29
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jsem studentkou Vysoké školy ekonomické v Praze a v rámci své diplomové práce na téma Světové trendy v módním průmyslu zpracovávám krátké dotazníkové šetření. Měl/a byste na chvíli čas? Vyplnění dotazníku nezabere více jak 3 minuty.

Odpovědi respondentů

1. Jak často si kupujete nové oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x - 3x za měsíc9651,34 %51,34 %  
méně než 1x za měsíc6032,09 %32,09 %  
méně často2412,83 %12,83 %  
každý týden73,74 %3,74 %  

Graf

2. Kde oblečení nejčastěji kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obchodní centra13672,73 %72,73 %  
secondhandy1910,16 %10,16 %  
internet136,95 %6,95 %  
obchody s autorskou tvorbou63,21 %3,21 %  
outlety v zahraničí10,53 %0,53 %  
Vse dohromady10,53 %0,53 %  
outlet stores (většinou v zahraničí)10,53 %0,53 %  
kombinuji obchodní centra, secondhandy a autorskou tvorbu10,53 %0,53 %  
Vlastně všude, ale poslední dobou převážně lepší secondhandy10,53 %0,53 %  
Fler a obchodní centra10,53 %0,53 %  
secondhandy / výprodeje / internet10,53 %0,53 %  
kombinace net/kamenné obchody/secondhandy10,53 %0,53 %  
pracovní pomůcky a oděvy10,53 %0,53 %  
kamenný obchod mimo obchodní centrum10,53 %0,53 %  
butiky10,53 %0,53 %  
kombinácia obchodných centier a internetového nákupu10,53 %0,53 %  
malé obchody10,53 %0,53 %  

Graf

3. Jaké důvody vás ke koupi oblečení vedou? (uveďte):

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
líbí se mi31,6 %1,6 %  
nutnost21,07 %1,07 %  
potřebuji ho21,07 %1,07 %  
nemám co na sebe21,07 %1,07 %  
udělat si radost21,07 %1,07 %  
Mít stále co nového na sebe.10,53 %0,53 %  
Chci mít moderní 10,53 %0,53 %  
potřeba nového oblečení, když už se to staré nedá nosit10,53 %0,53 %  
Obnova šatníku, trendy, změna preferencí s postupem věku10,53 %0,53 %  
mám pocit že zrovna tenhle kousek mě konečně učiní neodolatelnou :D10,53 %0,53 %  
ostatní odpovědi Mám ráda modu, nové věci...
cena, kvalita, styl
staré již se nedá nosit a i pro změnu šatníku
Staré oblečení je obnošené/roztrhané. Případně když potřebuju něco nového - např. mi je v zimě zima, tak si koupím teplou mikinu
potřeba nového oblečení, zlepšení nálady
rozpad starého oděvu, nedostatek oděvů, parádění
neustálá obnova šatníku
vzhled a kvalita výrobku, vnitřní pocit
Nedostatek a tudíž potřeba nového oblečení, chci si udělat radost a nebo se za něco odměnit.
udělání si radosti hezkou věcí na sebe
obnova šatníků, módní trendy, originalita
Rozmazleni me malickosti / potreba odevu
většinou mi daný kus chybí.. taky když mi opravdu sedí... dohormady tedy potřeba a marnivost
Touha, chtíč
originálnost, cena
Potřeba (roční období, obnošenost ... )
pocit, ze nemam co na sebe
Dostatek peněz, chtivost něčeho nového, zajímavého a odlišného, obnošenost oblečení, refresh šatníku
Těžké odolat :) ráda se obklopuji krásnými a výjimečnými věcmi
najdu zajímavý kousek v seconhandu- tam člověk váhat moc nemůže, druhý den je pryč.
touha líbit se
cena, originalita
náhrada obnošeného oblečení
potřeba obléci se na novou roční sezonu
obnosene obleceni
Prostě potřeba koupit si něco nového či zjištění, že mi v šatníku chybí něco důležitého.
většinu oblečení si šiju, takže většinou když narazím na něco, co se mi FAKT líbí
nevyhovující oblečení doma
to, že cestou z práce/školy jdu okolo seconhandu
dobrá cena a hezký střih.. samozřejmě i vzor.
nevejdu se do původního, původní je omšelé, či se mi to prostě zalíbí;)
obnošení starého
nákupo pro radost
praktické, udělat si radost
potřebuju něco, mám nakupovací náladu
Abych měla co na sebe
Mít co na sebe ;)
vasen pro secondhandy, obměna satniku
potřeba něco nového, chuť si něco koupit
nakupuju pokud nutně něco potřebuju nebo pokud mě trkne nějaký zajímavý kousek do nosu a je za dobrou cenu
Trendy
něco se roztrhalo a potřebuju to nové :-D (jeany), něco je prostě tak cool, že to musím mít
Cítit se lépe, nově, svěže
Kvalita, cena, země původu
Zajímám se o módu a chci vypadat dobře.
Nová sezóna, pocit, že nemám co na sebe
chci nebo potrebuji neco noveho na sebe
"nutně" potřebuji něco nového na sebe :-)
Miluju nové kousky do šatníku
ve většině případů, že se mi líbí, v minimu nutnost
Není ho dostatek, touha po dalších kouscích
Nemůžu zavřít šatní skříň, ale pořád namám co na sebe :-D
nalada
změna počasí - nutnost, příp. mám si vybrat něco k narozeninám / svátku
něco mě v krámě zaujme nebo pokud něco vyloženě potřebuji (oblečení na lyže, na léto atd.)
něco potřebuju nosit
nahrada za obnosene
být stále trendy oblečená
Pocit stálého nedostatku (i když se mi oblečení nemůže už ani vejít :D ) a okoukanost stávajícího oblečení v šatníku
"nutná" potřeba
udělat si radost, doplnit šatník, společenská událost,
nemám co na sebe :)
nemam co na sebe, stare uz je obnosene
Když mě něco zaujme.
Potřebuji ho, chci ho
mam satnik a casto davam obleceni na charitu a nakupuji nove
ehm, jsem holka, no... a tak nějak mě to baví :)
protože opravdu něco potřebuju, protože to chci
potřebuji nějaký konkrétní kus olečení
oživení šatníku
doplnění šatníku základními kousky, v průběhu seasonal sale se zaměřuji na zajímavější kousky a doplňky
líbí se mi, nebo už dosluhuje staré nebo má pro mě lepší funkční hodnotu než staré
to, že se mi líbí
Z nutnosti, ale někdy jen abych si udělala radost :)
Nové trendy, zlepšení nálady (jen tak pro radost), nutnost (zimní boty či kozačky už dosloužily)
potřebuji něco starého nahradit, nebo jdu cíleně za určitým kouskem, který jsem mi líbil na internetu, letáku...
buď starý kousek dosloužil a potřebuji za něj náhradu, nebo kupuji nějaký kus, který mi chybí
Kvalita oblečení je natolik mizerná, že déle jak dva roky se nějaká věc nedá nosit, protože se následně hodí už jen k hrabání listí na chalupě někde uprostřed ničeho, pokud se jedná o oblečení z velkých řetězců.
Opotřebení stávajícího oblečení či změna velikosti
potřebuji nějaký kus
chci být in
Možnost vidět to, zkusit a akční ceny.
když se mi ten kus líbí nebo když něco potřebuju ( např. kabát na zimu )
Potřeba (když už je staré oblečení roztrhané, děravé, vytahané, ...)
abych nechodil nahý
nemáv v čem chodit
Potreba
něco si obléct potřebuji :-)
že se mi věc líbí, postrádám něco v šatníku
aktuální potřeba-oblečení na zimu, léto apod.
Ráda chodím hezky oblečená.
něco se mi líbí
počasí,cena oblečení, potřebnost konkrétního oblečení,potřeba udělat si radost
Potřeba nového oblečení
Potřebuji nějaký kus oblečení, líbí se mi nějaký konkrétní kus
Vytahana tricka, zmena vahy..
Náhrada nenávratně zničených kousků oděvu.
Někdy něco opravdu potřebuji :) a někdy protože mi to padne do oka.
obměna šatníku
něco se mi líbí, náhrada za obnošené
Ozvláštnění šatníku a jeho změna. Většinou nějakou věc zároveň vyřadím.
radost, moda
potřeba, nová móda, počasí
jít s módou, nutnost (koupě kabátu na zimu, potřeba koupit nové kalhoty), zajímavá reklama
potřebuji doplnit šatník, abych nechodila jako sociál stále v tom samém
hobby
mít něco nového
Když nějaký starý kousek doslouží, popř. pro zvláštní příležitosti (šaty na ples apod.), občas jen tak pro radost.
Inovace šatníku, obnošení stávajících, chci něco nového na nošení
chci dobře vypadat
trend
shopoholismus
cena a dobrá dostupnost
módní trendy, výměna onošeného oblečení
vyrazeni neceho stareho, nove chtice
opotřebení šatů
nové designově zajímavé zboží
chtíč
Chci vypadat dobre,moderne a sexy
Oblečení co mám mi už není, nebo když jsou slevy v obchodech :)
zajímavý kus - líbí se mi, pocit, že potřebuju něco nového
potrebuji dany kus obleceni, rocni obdobi,
neco me zaujme
zjistím, že mi něco v šatníku chybí + změna vkusu na oblečení
když nemám co na sebe, nebo kdyz má někdo něco co sd mi libi
slevy
staré věci už neslouží..
potřeba, líbí se mi/originalita
hezké oblečení
dostupnost, ceny, služby
potřeba nového oblečení, protože si chci udělat radost
potrebuji / chci novy kus
Např. potřebuju nové boty, protože staré už se nedají nosit nebo si chci prostě jen koupit něco nového bez zvláštního důvodu :-)
chuť koupit si něco nového
niečo sa mi páči, keď niečo potrebujem..
když se mi něco hodně líbí; jsou slevy; oblečení potřebuji na nějakou příležitost; když si chci udělat radost
móda
rozhodně ne takové, že bych nové oblečení potřebovala :-)
Móda, potěšení, touha vypadat dobře
že už nějaké věci nosím několik let; když se nemůžu do většiny věcí vejít, protože jsem přibrala; pokud se mi opravdu něco líbí, tak si to koupím i bez důvodu
vypadat dobre a reprezentativne
Chci se líbit
líbivost
potrebuju obleceni
sháním konkrétní kus oblečení. Tj. potřebuji nové tričko, a proto jej jdu zakoupit
opotřebení současného oblečení
cesta okolo obchodu alebo konkretna potreba
potřeba
Sebeuspokojení, pocit vypadat dobře a líbit se, šaty dělají člověka
potřeba nového kousku
Staré se mi rozpadá :)
oblečení mě zaujme nebo ho potřebuji
obnošení starého oblečení, popřípadě je někde nějaký opravdu pěkný kousek za dobrou cenu
když vyřadím nějaké staarší oblečení a potřebuji znovu to samé; něco mě zkrátka zaujme v obchodě
chci si udělat radost/koupit něco hezkého
moda, vnutorna potreba
Líbí se mi :D
Potřebuji nové, protože to staré je už obnošené, zničené. Ranní rituál "nemám co na sebe". V práci musim dobře vypadat a džíny to nezachrání.
Nutnost, povinnost, jinak to vysloveně nesnáším
Nutnosť, dress code spoločnosti kde pracujem
Zajem
rada nakupujem
staré dosloužilo
Krok s dobou, práce
potřeba doplnit šatník
-
1) Nemám "v čem chodit" 2) Mám chuť si koupit něco hezkého na sebe (i když to není úplně potřeba)
potřeba něčeho nového
Potřeba oblečení
To, že se mi oblečení zalíbí a prostě ho musím mít
je mi zima, stare uz neni hezke, jen tak pro radost..
17191,44 %91,44 % 

Graf

4. Jaká je Vaše průměrná měsíční útrata za nákup oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 1 000 Kč13270,59 %70,59 %  
1 000 - 3 000 Kč4624,6 %24,6 %  
3 000 - 5 000 Kč73,74 %3,74 %  
více21,07 %1,07 %  

Graf

5. Zajímáte se při koupi oblečení o to, v jaké zemi bylo vyrobeno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE11360,43 %60,43 %  
ANO7439,57 %39,57 %  

Graf

6. Rozhodujete se o koupi nového trička a máte dvě možnosti výběru – obě odpovídají vašemu vkusu. - Tričko z oděvního řetězce za 129,- vyrobené v Bangladéši, o němž víte, že v průběhu jeho výroby bylo využito dětské práce. - Tričko autorské tvorby ušité dle návrhu lokálního designéra za 599,- vyrobené v České republice Pro jaké tričko se rozhodnete? Svoji odpověď, prosím, zdůvodněte oo kolonky vlastní odpověď:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tričko z oděvního řetězce9349,73 %49,73 %  
Tričko autorské tvorby7439,57 %39,57 %  
cena94,81 %4,81 %  
je levnější21,07 %1,07 %  
Protože je levnější21,07 %1,07 %  
Tričko autorské tvorby - proč?10,53 %0,53 %  
nemám peníze na to, abych mohla dát za obyčejné tričko tolik peněz. Kdyby se jednalo o nějaký jiný kus šatníku, např. šaty, tak bych do nich investovala klidně více peněz, ale tričko jsem ochotná koupit maximálně za 250-300 Kč.10,53 %0,53 %  
čistě ekonomický aspekt10,53 %0,53 %  
ráda bych volila možnost autorské tvorby, ale cena 600 Kč za tričko je pro mě, byť možná jen psychologicky, nepřijatelná10,53 %0,53 %  
spíše ani jedno10,53 %0,53 %  
nejen že bych nerad podporoval dětskou práci, ale autorská věci většinou i daleko déle vydrží - jsou kvalitnější. 10,53 %0,53 %  
primárně si své oblečení šiju sama, ale několik triček mám koupených za podobné peníze10,53 %0,53 %  
levnější volba, občas samozřejmě nakoupím i druhou možnost, ale tolika financi neustále nediponuji10,53 %0,53 %  
Nehledám zemi výrobce a netuším, kde se využívá práce dětí a kde ne10,53 %0,53 %  
vím, že je to nehumánní, ale cena je pro mě vždy rozhodující10,53 %0,53 %  
záleží na účelu výrobku..10,53 %0,53 %  
Záleží, na co bych tričko chtěla používat, ale spíše bych investovala větší peníze.10,53 %0,53 %  
Budu-li mít dost peněz na tričko od lokálního designera, tak pro něj, nebudu-li, tak bohužel pro oděvní řetězec.10,53 %0,53 %  
Zalezi dle danych okolnosti10,53 %0,53 %  
přijde mi to jako trochu nešťastně zvolená otázka. pod "tričkem" si umím představit hadřík za který obecně nechci dát ani tu stovku (->2ndhand), origoš potisk za kerý mi pořád 600 přijde moc, nebo propracovaný top kde ráda ocením design práci.. 10,53 %0,53 %  
originální kousek10,53 %0,53 %  
raději bych si koupila to z České republiky, ale bohužel mi to finance často nedovolí10,53 %0,53 %  
U mé osoby v tuto chvíli záleží nejvíce na ceně, takže bych se rozhodla pro variantu za 129,-10,53 %0,53 %  
Preferuji unkátní kvalitní kousky a ráda podpořím autorskou tvorbu.10,53 %0,53 %  
dříve tomu bylo naopak, dnes mě kvalita řetězcoých věcí odrazuje a tak si raději koupím kvalitní tričko šité nejlépe v čr10,53 %0,53 %  
vzhledem k nedostatku financí - jsem student10,53 %0,53 %  
ani jedno, najdu variantu mezi tím. Za tričko 600Kč nedám, ale dětskou otročinu nepodporuji10,53 %0,53 %  
Vzal bych si to levnejsi. To, ze bylo vyuzito detske prace, je tema na dlouhou diskuzi. Clovek by to mohl brat i tak, ze koupi tohoto tricka prispel na praci chudeho ditete, ktere bez teto prace nebude mit co jist. (nekoupite tricko-dite nedostane penize)10,53 %0,53 %  
Jak kdy, podle aktuální finanční situace, preferuji však neBangladéšské. Trička celkově moc nenosím.10,53 %0,53 %  
nemám moc peněz, jsem student10,53 %0,53 %  
podpořím autorskou tvorbu10,53 %0,53 %  
záleží na tom jestli by se mi tričko líbilo natolik abych za něj dala 600 kč. jinak bych brala levnější.10,53 %0,53 %  
Bohužel příjmy nejsou takové, aby všechna trička mohla být za 599,-. Pár takových kousků však v šatníku již také mám.10,53 %0,53 %  
rozhodující je pro mě cena10,53 %0,53 %  
Tím, že si tričko, původu Bangladéš, nekoupím, nezabráním tomu, aby děti takto nebyly zneužívány. Je to jejich zdroj obživy. V mnoha případech ty děti živí celou rodinu. Je potřeba se na to podívat z více hledisek..10,53 %0,53 %  
z finančných dôvodov10,53 %0,53 %  
záleží na tom, jaká bude moje momentální finanční situace10,53 %0,53 %  
Cena10,53 %0,53 %  
složitá otázka i když vypadá lehce. Člověk nemůže vědět, jakým způsobem a kde byla vytvořena látka ze kterého je ušito tričko designéra. Samozřejmě pokud to sám neuvede. Pokud jsem student, tak rozhodnout se je také složitější, pokud člověk nevydělává.10,53 %0,53 %  
Trička pořád měním, proto u mne rozhoduje cena10,53 %0,53 %  
chci být originální10,53 %0,53 %  
Podpořím místní tvůrce, budu si trička více vážit, nebudu podporovat využívaní dětské práce10,53 %0,53 %  
Kdyby bylo opravdu dokázané, že podnik využívá dětské práce, tričko bych si nekoupila. Ale na druhou stranu 599Kč za pravděpodobně obyčené triko mi přijde dost (tzn asi bych si nekoupila žádné :)10,53 %0,53 %  
bohuzel si tricko za za 599 nemohu bezne dovolit, tak me ke koupi tricka za 129 donuti financni situace10,53 %0,53 %  
orginalita a kvalita ušití10,53 %0,53 %  
Autorská tvorba se mi osvědčila a baví mě10,53 %0,53 %  
ráda bych odpověděla opačně, ale pokud obě odpovídají mému vkusu, rozhodují peníze10,53 %0,53 %  
při nákupu nekoukám na místo výroby10,53 %0,53 %  
dle vzhledu10,53 %0,53 %  
originalita na 1. místě!10,53 %0,53 %  
Většinou nekoukám na výrobu, proto nevím, že je z bangladéše, proto nemám špatné svědomí a ušetřím... 10,53 %0,53 %  
koupím oboje - častěji levné tričko na běžné nošení, jednou za čas si udělám radost lepším kouskem10,53 %0,53 %  
né vždy to ale jde..10,53 %0,53 %  
nekoupila bych žádné.10,53 %0,53 %  
kdyz se mi libi obe, vezmu to levnejsi10,53 %0,53 %  
Snažím se podporovat českou designérskou tvorbu, ale když se mi líbí i triko levnější, tak si ho koupím.10,53 %0,53 %  
pravděpodobně finance, ale vím, že to není dobře. snad se to brzo změní (např. s příchodem vyšších výdělků apod.). 10,53 %0,53 %  
600 za tričko mi přijde opravdu hodně, to už by muselo být nějaké extra moc hezké, pokud bych si koupila takto drahou věc, byla by to spíše mikina10,53 %0,53 %  
V reálu bych se nerozhodla ani pro jedno. Pokud bych věděla, že bylo využito dětské práce, nekoupila bych ho, ale 599 za tričko je moc.10,53 %0,53 %  
ráda podpořím českou ekonomiku10,53 %0,53 %  
variantu z autorské tvorby bych volila v případě jiných kousků, např: kabelky, společenských šatů, sáčka...10,53 %0,53 %  
snažím se koupí podporovat české výrobce10,53 %0,53 %  
Záleží na mých finančních možnostech v tu chvíli, pokud mám peněz dostatek, samozřejmě koupím triko z autorské tvorby.10,53 %0,53 %  
Oceňuji výrobu trička dítětem10,53 %0,53 %  
nevím o žádném výrobci konkrétně, že by vyrábel za účasti dětské práce, proto nemohu odpovědět objektivně10,53 %0,53 %  
záleží na tom, k jakému účelu si chci tričko pořídit - na doma či na cvičení nebudu za triko dávat šest set, navíc nevím, kde bych módu z autorské tvorby v místě bydliště sháněla10,53 %0,53 %  
Předpokládám, že déle vydří, bude mít rovný šev a neroztrhne se po dvou praních.10,53 %0,53 %  
Bohužel nemám příliš peněz.10,53 %0,53 %  
pokud se rozhodnu koupit dražší věc, tak si koupím outdoorové oblečení, nikoli "jenom módní" - Rejoice, Hannah apod.10,53 %0,53 %  
je originální10,53 %0,53 %  
Asi bych hleděla na cenu při rozhodování mezi dvěma tričky (ale záleží i na konkrétním případě). Ale pokud chci něco originálního, ráda nakoupím i dráž a velmi ráda podpořím české výrobce.10,53 %0,53 %  
nemám ráda tuctové oblečení a radši si připlatím za originál 10,53 %0,53 %  
Je hezčí a kvalitnější, lépe sedne a nemá ho každý. Ne vždy na to ale mám peníze. Proto střídám obě varianty. 10,53 %0,53 %  
rozhoduje cena10,53 %0,53 %  
jsem zatím studentka, proto je pro mě zatím rozhodující cena10,53 %0,53 %  
To záleží spíše na konkrétním kusu oblečení.10,53 %0,53 %  
protože je levnější a proto že si nemyslím že tím že si ho nekoupím pomůžu k tomu aby se na práci nevyužívali děti 10,53 %0,53 %  
Tričko je pro mě spotřební zboží a hodlám za něj utratit co nejméně. Pokud bych ale věděla, že pro výrobu bylo zneužito dětské práce, zvážila bych, jestli vůbec nějaké tričko potřebuji.10,53 %0,53 %  
Je levnější.. 10,53 %0,53 %  
Je mi líto, jsem invalida, nemůžu si dovolit značkové oblečení.10,53 %0,53 %  
Opravdu záleží na konkrétní situaci. Upřednostňuji jedinečné kousky, ale toneznamená, že si nikdy nic v obchodním centru nekoupím. Ak by bolo tričko v obchodním centru tuctové určitě si ho nekoupím. 10,53 %0,53 %  
moc velký cenový rozdíl, kdyby "české" bylo za 300, tak koupím české10,53 %0,53 %  
Záleží na situaci. Tričko ve velkém řetězci bych draze nekoupila, protože peníze stejně k šičkám nedojdou. Celý systém je na hlavu, spotřebitelé tlačí (nejen) v textilním průmyslu na cenu a řetězce se přizpůsobují. Chybí kvalita, etické chování firem.10,53 %0,53 %  
mám malý plat, kdyby byl vyšší koupím si rozhodně český výrobek10,53 %0,53 %  
Záleží kolik mám zrovna peněz. Když vím, že mám dost, tak si ráda koupím nějaký originální kousek od lokálního návrháře. Bohužel tyto kousky mi přijdou špatně dostupné, většinou je kupuji na internetu bez možnosti vyzkoušení.10,53 %0,53 %  
Ani jedno, ideální by bylo tričko vyrobené bez porušování zákonů a základních osobních práv a svobod cenově mezi těmito dvěma.10,53 %0,53 %  
zajímá mě především kvalita a design, o okolnosti za výrobou produktu se nezajímám10,53 %0,53 %  
599 za tričko je v rámci mého rozpočtu příliš drahé10,53 %0,53 %  
cena, bohuzel10,53 %0,53 %  
záleží od konkrétních triček10,53 %0,53 %  
Záleží na mé momentální finanční situaci, pokud bych měla dost peněz, klidně si koupím dražší tričko10,53 %0,53 %  
pro to, ktere bude kvalitnejsi10,53 %0,53 %  
nekupuji trička často a chci něco originálního10,53 %0,53 %  
jestli jsou identická, pak to levnější10,53 %0,53 %  
ani jedno10,53 %0,53 %  
Nevzala bych si tričko o kterém bych věděla, že v průběhu jeho výroby bylo využito dětské práce, protože se mi tento způsob práce nelíbí.10,53 %0,53 %  
záleželo by kolik bych si mohla dovolit utrait - kdybych věděla, že koupí trička z oděvního řetězce pomůžu tomu dítěti neváhala bych.10,53 %0,53 %  
Jelikoz se o to nezajimam, tak bych ani nevedela, ze bylo vyrobeno za pouziti detske prace10,53 %0,53 %  
Prozatím nemám finance, abych si mohla dovolit tričko dražší než 400Kč, navíc nevěřím tomu, že ono v ČR vyrobené tričko je opravdu každým coulem z ČR - protože jak známo, existuje velký rozdíl mezi původním výrobkem a výrobkem s původem. 10,53 %0,53 %  
záleží na velikosti rozdílu v kvalitě10,53 %0,53 %  
žádné10,53 %0,53 %  
záleží na tričku a na autorovi10,53 %0,53 %  
rozhodujícím faktorem bude cena10,53 %0,53 %  
oba odpovídají mému vkusu, takže si vyberu levnější..10,53 %0,53 %  
podporuju ceskou ekonomiku,ale zalezelo by taky jak vypada...10,53 %0,53 %  
V realitě bych se rozhodla pro tričko z oděvního řetězce, protože bych nevěděla nebo nezjišťovala, zda byla při jeho výrobě použita dětská práce.10,53 %0,53 %  
až budu vydělávat tolik, že se vyplatí kupovat si trička u kterých vím, že nebylo použito dětské práce, pak si ho klidně koupím. Jenže na druhou stranu není možné z naší strany vyřešit dětskou práci, je to sice hnusné, ale nikdo jiný jim jen tak peníze ne10,53 %0,53 %  
v momentalnej situacii by som si vybrala to lacnejsie. keby som zarabala, tak by som sa mozno rozhodla pre to druhe10,53 %0,53 %  
finanční důvody. Když by mi vůbec nezáleželo na penězích a mohla bych si dopřát vše v souladu s mými přesvědčeními a názory, volila bych jinak.10,53 %0,53 %  
šetřím10,53 %0,53 %  
Záleželo by, jak moc by se mi to druhé, dražší tričko, líbilo více než to z řetězce.10,53 %0,53 %  
Cenový rozdíl v tomto případě je až příliš velký.10,53 %0,53 %  
Pokud obě odpovídají mému vkusu a jsou kvalitně srovnatelné, vyberu si to levnější10,53 %0,53 %  
pretoze mi je jedno, kto ho vyrobil..ale tricko za 129 by som si nekupil..to bude nejaky shit.10,53 %0,53 %  
originalita a prospěšnost10,53 %0,53 %  
Tričko autorské výroby, pokud by mě nějak výrazněji zaujalo10,53 %0,53 %  
ako student si nemozem dovolit vyberat drahsiu variantu, ak je moznost vyberu10,53 %0,53 %  
pokud bych opravdu věděla, že pro výrobu trička obchodního řetězce bylo využito dětské práce, pak bych ho nekoupila, nicméně pokud ne, a tričko autorské tvorby by nevypadalo o mnoho zajímavěji než tričko obchodního řetězce,pak by bohužel mohla vyhrát cena10,53 %0,53 %  
Je mi to jedno10,53 %0,53 %  
Tričko za 600 tedy neodpovídá mému vkusu. Když budu chtít podporovat místní, tak nakoupím na fleru a 600 to stát nebude10,53 %0,53 %  
pokud se mi obě líbí stejně, tak pro mě hraj eroli cena. jinak jsem ochotna si za kvalitu připlatt.10,53 %0,53 %  
volím originalitu10,53 %0,53 %  
momentalna financna situacia mi nedovoluje inak10,53 %0,53 %  
Kdybych to vážně takhle věděla, tak bych chtěla zabránit využívání dětské práce.10,53 %0,53 %  
kdyby bylo to první vyrobeno jen v Bangladéši tak mi to tolik nevadí, ale detskou práci to už ne-e. 10,53 %0,53 %  
originalita a fakt, že podporím domácu produkciu10,53 %0,53 %  
v tomhle pripade ani jedno, druhe mi pride drahe10,53 %0,53 %  
keby som vedela, ze to vyrobili deti, nekupila by som si to10,53 %0,53 %  
pravděpodobně to dražší, ale počítám zároveň s vyšší kvalitou10,53 %0,53 %  
za blbý tričko nechci dávat tolik peněz10,53 %0,53 %  
Vzhledem k tomu, že výroba látek jako taková v Čechách vlastně skoro není, tak by taková možnost nebyla ani možná10,53 %0,53 %  
Dříve bych se rozhodla pro oděvní řetězec kvůli ceně (byla jsem student), nyní když už pro mne není cena úplnou prioritou (i když nakupovat se snažím hospodárně) bych dala přednost autorské tvorbě, kvůli podpoření místního řemesla10,53 %0,53 %  
cena+příspěvek an rozvoj v rozvojových zemích10,53 %0,53 %  
Cena. Za 600 mám jídlo na kolej na dva týdny.10,53 %0,53 %  
Nejsem finančně zabezpečena na tolik, abych si mohla dovolit kupovat drahé oblečení.10,53 %0,53 %  
ve vetsine pripadu...designer muze byt jen jednou za cas a za odmenu10,53 %0,53 %  

Graf

7. Zaregistroval/a jste v průběhu letošního roku zřícení bangladéšské oděvní továrny Rana Plaza?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne12064,17 %64,17 %  
Ano6735,83 %35,83 %  

Graf

8. Jaká jména z níže uvedených českých oděvních návrhářů či autorských oděvních značek znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oděvní značka Leeda4825,67 %25,67 %  
oděvní značka Sophistic by Veronika4725,13 %25,13 %  
Hana Zárubová3920,86 %20,86 %  
Monika Drápalová3518,72 %18,72 %  
Jana Minaříková3418,18 %18,18 %  
oděvní značka Sisterconspiracy3217,11 %17,11 %  
oděvní značka ODIVI3016,04 %16,04 %  
oděvní značka JAKOBY2915,51 %15,51 %  
oděvní značka TIQE2613,9 %13,9 %  
Natálie Steklová2513,37 %13,37 %  
Petra Ptáčková2111,23 %11,23 %  
oděvní značka Navarila Design2010,7 %10,7 %  
Zuzana Kubíčková136,95 %6,95 %  
oděvní značka Chatty136,95 %6,95 %  
Mirka Talavašková105,35 %5,35 %  

Graf

9. Vlastníte nějaký oděv autorské tvorby? (nemusí se jednat pouze o oděv z dílny výše zmíněných návrhářů):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10958,29 %58,29 %  
Ano, více než jeden5428,88 %28,88 %  
Ano, jeden2412,83 %12,83 %  

Graf

10. Pokud ano, jaké značky autorských oděvů vlastníte? Vypište:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
young primitive23,7 %1,07 %  
Hubi23,7 %1,07 %  
Veršatyl11,85 %0,53 %  
Pagan production, i jednu autorskou zraelskou značku, u které si nemůžu vzpomenout na jméno11,85 %0,53 %  
Jak jsem napsala výše, šiju si většinu oblečení sama.11,85 %0,53 %  
jaxi taxi11,85 %0,53 %  
Bodlina, Youngprimitive, Pu55yCat, Akari, Petite Fraise, Kadunda, Clarra, Pattern, Hubi, Flamingopark, Charaktera11,85 %0,53 %  
Daya11,85 %0,53 %  
Atom rat11,85 %0,53 %  
akari11,85 %0,53 %  
ostatní odpovědi nákrčník Tompetka
kanaan, vlastni tvorba, longin, la fashion atd
MUXU
Lusinda, OK:KO, Hubi
hedush, akari, hubi, yaxi taxi
La Femme Mimi, Galleri (Erika Galbová)
Hubi, MUXU
Veronika Hubková :)
Leeda
hubi, jarosa
Hubková, OK:KO
atom rat, scura
Veršatyl, leeda, from kaya with love, sophistic by veronika,
AtomRat (bunda,2 mikiny, 1 sukně, asi 10 triček, rukavičky na zimu :-D) , Hubi (mikina) , JeBe (kabelka)
Stromli, majerKa
svůj vlastní
Vendula Šperlová (z Trnové :-D
gabina paralova
Sophistic by Veronika, Daya, Acid design, Deers,
Navarila design
Hubi, PP style, Semka, TiNo2
mám kabát z historických kostýmů
Scura, Ondruškovic, Anouk de Poulain
Atom rat, Ria Fashion, gabul, kadunda,
ušila jsem si ho sama
Veronika Hubková
Hubkova, babička ze Soběsuk
Eva Robovska.
jaxi taxi, akari, chi chi, segra segra, vuchu, mayda, youngprimitive
musela bych se zvednout z postele a jít se podivat do skrine..z hlavy nevim ;-)
drevena helena, a šperky od návrhářů ktreých jména si nepamatuji
(otazka c. 8 - odpoved "zadnou" tam neni a zaskrtol by som ju, lebo ziadnu nepoznam.
vlastni tvorba
v otázce 8 chybí dost zásadně odpověď "žádná" - zvolila jsem Hanu Zárubovou, i když ji neznám, aby mi to ten dotazník vůbec odeslalo. Trochu chybička ne?
pozn. u otázky 8 neznám ani jedno, ale bylo třeba něco zaškrtnout
U otázky č. 8 neznám žádnou
Alice Abraham
bohužel, všechny značky svého oblečení si nepamatuju, ale např. PunkTura..
Něco z fleru, už nevím
Donata
Vivienne Westwood, Jean Paul Gaultier (koment k 8. otazke - nepoznam ziadnu z tych znaciek)
Otázka 8 je pro mě nevyplnitelná, neboť žádnou ze značek neznám
4277,78 %22,46 % 

Graf

11. Slyšeli jste někdy pojem slow fashion?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14678,07 %78,07 %  
Ano4121,93 %21,93 %  

Graf

12. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena16789,3 %89,3 %  
Muž2010,7 %10,7 %  

Graf

13. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 25 let13170,05 %70,05 %  
26 - 35 let4926,2 %26,2 %  
36 - 45 let52,67 %2,67 %  
46 - 55 let21,07 %1,07 %  

Graf

14. Vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
13069,52 %69,52 %  
SŠ, VOŠ4121,93 %21,93 %  
Vyučen/a s maturitou126,42 %6,42 %  
Základní31,6 %1,6 %  
Vyučen/a10,53 %0,53 %  

Graf

15. Bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 100 000 obyvatel9249,2 %49,2 %  
do 5000 obyvatel4121,93 %21,93 %  
5 001 - 10 000 obyvatel179,09 %9,09 %  
20 001 - 50 000 obyvatel147,49 %7,49 %  
50 001 - 100 000 obyvatel126,42 %6,42 %  
10 001 - 20 000 obyvatel115,88 %5,88 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jak často si kupujete nové oblečení?

  • odpověď 1x - 3x za měsíc:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi oděvní značka Chatty na otázku 8. Jaká jména z níže uvedených českých oděvních návrhářů či autorských oděvních značek znáte?

9. Vlastníte nějaký oděv autorské tvorby? (nemusí se jednat pouze o oděv z dílny výše zmíněných návrhářů):

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 50 001 - 100 000 obyvatel na otázku 15. Bydliště:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často si kupujete nové oblečení?

2. Kde oblečení nejčastěji kupujete?

4. Jaká je Vaše průměrná měsíční útrata za nákup oblečení?

5. Zajímáte se při koupi oblečení o to, v jaké zemi bylo vyrobeno?

6. Rozhodujete se o koupi nového trička a máte dvě možnosti výběru – obě odpovídají vašemu vkusu. - Tričko z oděvního řetězce za 129,- vyrobené v Bangladéši, o němž víte, že v průběhu jeho výroby bylo využito dětské práce. - Tričko autorské tvorby ušité dle návrhu lokálního designéra za 599,- vyrobené v České republice Pro jaké tričko se rozhodnete? Svoji odpověď, prosím, zdůvodněte oo kolonky vlastní odpověď:

7. Zaregistroval/a jste v průběhu letošního roku zřícení bangladéšské oděvní továrny Rana Plaza?

8. Jaká jména z níže uvedených českých oděvních návrhářů či autorských oděvních značek znáte?

9. Vlastníte nějaký oděv autorské tvorby? (nemusí se jednat pouze o oděv z dílny výše zmíněných návrhářů):

11. Slyšeli jste někdy pojem slow fashion?

12. Pohlaví:

13. Věk:

14. Vzdělání:

15. Bydliště:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často si kupujete nové oblečení?

2. Kde oblečení nejčastěji kupujete?

4. Jaká je Vaše průměrná měsíční útrata za nákup oblečení?

5. Zajímáte se při koupi oblečení o to, v jaké zemi bylo vyrobeno?

6. Rozhodujete se o koupi nového trička a máte dvě možnosti výběru – obě odpovídají vašemu vkusu. - Tričko z oděvního řetězce za 129,- vyrobené v Bangladéši, o němž víte, že v průběhu jeho výroby bylo využito dětské práce. - Tričko autorské tvorby ušité dle návrhu lokálního designéra za 599,- vyrobené v České republice Pro jaké tričko se rozhodnete? Svoji odpověď, prosím, zdůvodněte oo kolonky vlastní odpověď:

7. Zaregistroval/a jste v průběhu letošního roku zřícení bangladéšské oděvní továrny Rana Plaza?

8. Jaká jména z níže uvedených českých oděvních návrhářů či autorských oděvních značek znáte?

9. Vlastníte nějaký oděv autorské tvorby? (nemusí se jednat pouze o oděv z dílny výše zmíněných návrhářů):

11. Slyšeli jste někdy pojem slow fashion?

12. Pohlaví:

13. Věk:

14. Vzdělání:

15. Bydliště:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hubková, V.Udržitelný rozvoj módního průmyslu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://udrzitelny-rozvoj-modniho-pr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.