Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > udržitelný rozvoj

udržitelný rozvoj

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Postránecká
Šetření:04. 03. 2015 - 20. 03. 2015
Počet respondentů:57
Počet otázek (max/průměr):15 / 13.35
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:50,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:18
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

věnujte prosím několik minut svého času vyplnění následujícího dotazníku, který je součástí mé diplomové práce na téma Udržitelný rozvoj a nové trendy v cestovním ruchu. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete. Děkuji za Váš čas

Bc. Tereza Postránecká

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3663,16 %63,16 %  
Muž2136,84 %36,84 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 – 262340,35 %40,35 %  
27 – 402136,84 %36,84 %  
41 – 601119,3 %19,3 %  
Méně než 1823,51 %3,51 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské3154,39 %54,39 %  
Maturita1526,32 %26,32 %  
Vyšší odborné58,77 %8,77 %  
Základní58,77 %8,77 %  
Vyučen bez maturity11,75 %1,75 %  

Graf

4. V jakém kraji žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha1933,33 %33,33 %  
Středočeský1729,82 %29,82 %  
Pardubický47,02 %7,02 %  
Jihomoravský47,02 %7,02 %  
Olomoucký35,26 %5,26 %  
Plzeňský35,26 %5,26 %  
Ústecký23,51 %3,51 %  
Královéhradecký23,51 %3,51 %  
Liberecký11,75 %1,75 %  
Zlínský11,75 %1,75 %  
Jihočeský11,75 %1,75 %  

Graf

5. Co si představujete pod pojmem udržitelný turismus? (Napište prosím vše, co Vás napadne.)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nic47,02 %7,02 %  
Vede k zlepšení životního prostředí v místě a k zlepšení infrastruktury a služeb. 11,75 %1,75 %  
spojení turistiky a okolí s ohledem na životní prostředí11,75 %1,75 %  
CSR, využití lokálních zdrojů, sezonnosti, šetrnost k životnímu prostředí, ...11,75 %1,75 %  
tento termin neznam, ale urcite to bude "EKO"11,75 %1,75 %  
ekonomika, ekologie...11,75 %1,75 %  
Poznávací dovolené,sportovně relaxační dovolene11,75 %1,75 %  
bez ničení životního prostředí11,75 %1,75 %  
Snaha o udržení turistického ruchu, aby místo bylo pro turisty stále atraktivní.11,75 %1,75 %  
turistické aktivity citlivé k přírodě, tzn. neznečišťování životního prostředí při cestování, využívání alternativních zdrojů atd.11,75 %1,75 %  
ostatní odpovědi turismus, kdy spolu s turisty přichází stále jisté zdroje (finanční), takže se nevyčerpává navštívená lokalita? Nemám nejmenší tušení, co si pod tím představit.
Turismus, který nepoškozuje životní prostředí.
Turismus, který má smysl pro budoucí genrace, nebo min. pro další období a který zároven prvke, který je jeho předmetem (památka, místo) zachová přístupný a v minimálně takovém stavu v jakém je dnes, ochrana míst pomocí ukování jich
moderní hovadina
rozvoj turismu
turistický ruch, který se snaží zanechat po sobě stejnou kvalitu lokalizačních (a realizačních) faktorů, pokud možno ji zlepšit, nebo minimálně nezhoršit
Atraktivita danné země. Udržení přírodních podmínek a zdrojů pro budoucí generace.
osobně nevěřím v hranice a omezení která nikomu neubližují, Země je má jako všrch co tu jsou semnou
Zajímavé projekty, příznivý kurs eura, péče o naše bohatství, rozvoj památek a kultury, ......
udrzitelny nudismus pro me znamena zivotni cestu
Blábol
strategie pro stabilní přilákání turistů v průběhu času
stálá ekonomická sitace
Turisté, kteří neničí životní prostředí :D
Nevim
sounáležitost mezi turisty, pohostinstvím, kulturou a krajinou
taková nabídka pro turisty, jenž zajistí průběžnou návštěvnost
Šetrné zacházení k destinaci, kam cestujeme, zachovalou přírodu, udržované památky, zvyky a tradice
Turismus, který nadměrně nespotřebovává zdroje a neničí své cíle.
stálý přísun turistů, ne pouze na určitá období
Turistická atrakce či aktivita pro turisty, která ani po čase neztrácí na atraktivitě. Činnosti spojené s turismem, které jsou šetrné k životnímu prostředí.
Turismus,který je dlouhodobě trvající.
Představím si jakoukoliv zemi, kam potřebuji víza, protože pak se dá turismus ovlivňovat
vyvážené množství turistu na lokalitě (ne málo aby se nevyplatily služby a ne moc aby tam nebyly trojstupy v lese)
bez negativního vlivu na navšívenou zemi
Staly priliv turistu do CR
stálá návštěvnost kraje a jeho památek
šetrná turistika, regulace počtu návštěvníků, žádné škodlivé aktivity typu motorek, čtyřkolek apod.
...
netuším
podpora turistiky bez viditelných / pozorovatelné změn v cílovém teritoriu.
hlavně nezkrachovat :) a nezničit turistické destinace
Šetrný přístup k pitné vodě, zachování místních tradic, souhra a porozumění mezi rezidenty a turisty
Vyrovnaná a trvalá návštěva turistů některých destinací.
aby daná lokalita (kam jezdí turisti) stále nabízela něco, co přiláká nové turisty a těm co zde již byli, nabídne něco, co je opět přiláká lokalitu znovu navštívit.
pomáhá k rozvoji území
CR, ktery se chova šetrně a chovají se tak i jeho účastníci. Je v souladu s ekologii, ma budoucnost
nic mě nenapadá
Turistické využití nějakého místa, které samo přináší rozvoj do daného regionu - jsou na něj navázány služby, zaměstnanost místních obyvatel. Neničí se kvůli němu daná atrakce (např. vysokou návštěvností se neničí např. předmět ochrany, který je turistick
Turismus, který nezanechává místa nijak pozměněná. I po návštěvě turistů je místo stále původní, zachovává přírodní rozmanitost.
nesmysl
ddddddd
že je držák
něco, co se zachová pro současnou generaci
4477,19 %77,19 % 

Graf

6. Už jste se někdy setkal s pojmem udržitelný turismus?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3459,65 %59,65 %  
Ano2340,35 %40,35 %  

Graf

7. Jakou formu udržitelného turismu preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Venkovský turismus834,78 %14,04 %  
Chataření, chalupaření730,43 %12,28 %  
Ekoturistika521,74 %8,77 %  
Nepreferuji žádnou z výše uvedených521,74 %8,77 %  
Neznám tyto formy turismu/ nevím, co přesně znamenají313,04 %5,26 %  
Agroturistika14,35 %1,75 %  

Graf

8. Trávil/ a jste někdy dovolenou na ekofarmách, agroturistikou,…?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5189,47 %89,47 %  
Ano610,53 %10,53 %  

Graf

9. Zajímáte se o problematiku ekologie a ochrany životního prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2747,37 %47,37 %  
Spíše ne1322,81 %22,81 %  
Ano915,79 %15,79 %  
Ne814,04 %14,04 %  

Graf

10. Znáte značku Manufaktura?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3764,91 %64,91 %  
Ne2035,09 %35,09 %  

Graf

11. Proč v obchodech Manufaktura nakupujete, co se Vám na produktech líbí?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Design3.2972.263
Tradice, českost3.1352.063
Složení2.8651.468
Netestování na zvířatech2.6491.85
Šetrnost k životnímu prostředí3.0542.105

Graf

12. Co si představíte jako první, když se řekne Manufaktura? (stačí heslovitě)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kosmetika718,92 %12,28 %  
delba prace25,41 %3,51 %  
ruční práce 25,41 %3,51 %  
továrna25,41 %3,51 %  
hezký obchod, česká kosmetika, tradiční řemesla a dřevěné hračky12,7 %1,75 %  
přírodní kosmetika12,7 %1,75 %  
mýdlo 12,7 %1,75 %  
přírodní ingredience12,7 %1,75 %  
Vůně,dřevěné hračky,kvalitní kosmetika,trocha provance12,7 %1,75 %  
obecně: způsob výroby výrobků, kdy každý pracovník vykonává jednu činnost, čímž se zvyšuje efektivita celého procesu výroby; manufaktura jako obchod: zajímavé věci, příjemné prostředí obchodu12,7 %1,75 %  
ostatní odpovědi Stará Praha, kosmetika, dřevěné hračky
mýdla, vůně, kosmetika s vínem, smaltované doplnky
provaz, dřevo, juta
kosmetika,krtecek,ceske vyrobky
kvalita, ruční výroba
ruční výroba, asi tedy i menší, kvalitní a bez chemie a dalších přidaných látek, klidně na úkor "trvanlivosti"
prodejce
kosmetika, karamika, ceská tradice
Ruční práce.
česká kosmetika, homemade, přírodní výrobky, zdroje typické pro Čechy - pivo, víno
poctivost
ruční výroba
kosmetika přírodní eko
rukodělná dílna
biopříroda
Jejich obchod pod Václavským náměstím.
přírodní kosmetika a kosmetické výrobky
řemeslo
1848,65 %31,58 % 

Graf

13. Jaký je převážně hlavní motiv Vašeho nákupu v obchodech Manufaktura?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dárek2464,86 %42,11 %  
Osobní spotřeba821,62 %14,04 %  
Jak autorka dotazníku došla k závěru, že zde nakupuji? úvodní otázka byla, zda tuto značku znám - znám, ale nenakupuji zde kvůli ceně. Pokud, tak jako dárek. 12,7 %1,75 %  
zatím nic12,7 %1,75 %  
To, že znám značku manufaktura, neimplikuje to, že v ní nakupuji. Otázky tu máš trochu zmatené.12,7 %1,75 %  
já tam ale ještě nenakupovala12,7 %1,75 %  
nikdy jsem nevyplnila, že v tomto obchodě nakupuji, ale pouze, že jej znám.12,7 %1,75 %  

Graf

14. Zajímáte se o zachování českých tradic a řemesel?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2238,6 %38,6 %  
Spíše ne1424,56 %24,56 %  
Ne1322,81 %22,81 %  
Ano814,04 %14,04 %  

Graf

15. Preferujete nákup českých výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2747,37 %47,37 %  
Ne1119,3 %19,3 %  
Ano1119,3 %19,3 %  
Spíše ne814,04 %14,04 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaké je Vaše pohlaví?

  • odpověď Muž:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 41 – 60 na otázku 2. Kolik je Vám let?

6. Už jste se někdy setkal s pojmem udržitelný turismus?

  • odpověď Ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 9. Zajímáte se o problematiku ekologie a ochrany životního prostředí?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 14. Zajímáte se o zachování českých tradic a řemesel?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 15. Preferujete nákup českých výrobků?

10. Znáte značku Manufaktura?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Design=5 na otázku 11. Proč v obchodech Manufaktura nakupujete, co se Vám na produktech líbí?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Netestování na zvířatech=1 na otázku 11. Proč v obchodech Manufaktura nakupujete, co se Vám na produktech líbí?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Složení=3 na otázku 11. Proč v obchodech Manufaktura nakupujete, co se Vám na produktech líbí?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tradice, českost=4 na otázku 11. Proč v obchodech Manufaktura nakupujete, co se Vám na produktech líbí?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dárek na otázku 13. Jaký je převážně hlavní motiv Vašeho nákupu v obchodech Manufaktura?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 15. Preferujete nákup českých výrobků?

14. Zajímáte se o zachování českých tradic a řemesel?

  • odpověď Ne:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 15. Preferujete nákup českých výrobků?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. V jakém kraji žijete?

6. Už jste se někdy setkal s pojmem udržitelný turismus?

8. Trávil/ a jste někdy dovolenou na ekofarmách, agroturistikou,…?

9. Zajímáte se o problematiku ekologie a ochrany životního prostředí?

10. Znáte značku Manufaktura?

11. Proč v obchodech Manufaktura nakupujete, co se Vám na produktech líbí?

13. Jaký je převážně hlavní motiv Vašeho nákupu v obchodech Manufaktura?

14. Zajímáte se o zachování českých tradic a řemesel?

15. Preferujete nákup českých výrobků?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. V jakém kraji žijete?

6. Už jste se někdy setkal s pojmem udržitelný turismus?

8. Trávil/ a jste někdy dovolenou na ekofarmách, agroturistikou,…?

9. Zajímáte se o problematiku ekologie a ochrany životního prostředí?

10. Znáte značku Manufaktura?

11. Proč v obchodech Manufaktura nakupujete, co se Vám na produktech líbí?

13. Jaký je převážně hlavní motiv Vašeho nákupu v obchodech Manufaktura?

14. Zajímáte se o zachování českých tradic a řemesel?

15. Preferujete nákup českých výrobků?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Postránecká, T.udržitelný rozvoj (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://udrzitelny-rozvoj.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.