Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Úloha dětí v reklamě

Úloha dětí v reklamě

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Majka Mai
Šetření:18. 02. 2011 - 28. 02. 2011
Počet respondentů:181
Počet otázek (max/průměr):18 / 17.74
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 

Vážení přátelé,

prosím Vás o vyplnění tohoto dotazníčku. Je to dotazník pro mou bakalářskou práci, je naprosto anonymní a cílem je zjistit co si myslíte o účinkování dětí v reklamě a jak na Vás působí reklamy určené pro děti.

Za vyplnění předem moc děkuji! 

Majka :o)

Odpovědi respondentů

1. Jak často sledujete TV

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně9049,72 %49,72 %  
3 - 5x týdně4223,2 %23,2 %  
1 - 2x týdně2714,92 %14,92 %  
několirát za měsíc158,29 %8,29 %  
nesleduji TV73,87 %3,87 %  

Graf

2. V jakém vysílacím obdoví sledujete TV?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše večer13775,69 %75,69 %  
spíše odpoledne2011,05 %11,05 %  
celý den189,94 %9,94 %  
spíše ráno63,31 %3,31 %  

Graf

3. Kolik hodin průměrně strávíte denně u TV?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 - 2 h11060,77 %60,77 %  
3 - 5 h6435,36 %35,36 %  
5 - 9 h52,76 %2,76 %  
10 h a víc21,1 %1,1 %  

Graf

4. Jaký vztah máte k reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemám ji rád(a), přepínám11161,33 %61,33 %  
nevadí mě5932,6 %32,6 %  
baví mě, rád(a) ji sleduji116,08 %6,08 %  

Graf

5. Souhlasíte s učinkováním dětí v reklamách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano7843,09 %43,09 %  
ano4625,41 %25,41 %  
spíše ne4223,2 %23,2 %  
ne158,29 %8,29 %  

Graf

6. Vybavíte si reklamu určenou pro děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14379,01 %79,01 %  
ne3820,99 %20,99 %  

Graf

7. Jakou?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

Barbie

barbie

bárbíny

Bebe brumík

Bebe Brumík, Pribináček, Chocapic

Bobík

Brumík

Brumík

Brumik :D nebo takova ta Paula :D je to puding strakaty, jdi do Pauly taky ty :DD nebo Kubik to je nas kamarad, Kubika ma kazdy z nas rad a jeho ovocnou chut! :D

brumlik

čokoláda Orion, panenky Barbie

dětské pleny, příkrmy, hračky

Hamé, jak se tam ty miminka smějí nebo na pampers, jak je důležitý první dotyk...

Hamé, Pribináček, Reklamy na léky pro děti

hami

Hami

hami

hami přesnídávky,výrobky kinder,pribiňáček,pedigree,nim2soft,actimel

Hami, na kojenecké mléko

Hlavně reklamy na sladkosti, třeba na Brumíka 8) a pak na hračky, třeba na ty zpívající panenky apod.

Hned několik - jedno mají společné - ve všech hrají děti

Hračky

hračky

Hračky

hračky před Vánoci - panenka Barbie

Ice ice pinguin, Brumík svačina

Jogurt Kostíci, Brumík, Marťánci,Kiry,Orion

Jogurty pro děti

jogurty, hračky

jupík, pribináček, různé hračky

každou druhou

kečup Heinz, dítě + hranolky

kinder cini minnies pribinacek

Kinder

Kinder

Kinder

kinder bueno

Kinder Bueno

Kinder čokoláda

Kinder čokoláda, Brumík, Caro, Barbie,...

Kinder čokoládky, barbinky a jiné hračky. Především sladkosti.

Kinder chokolade

Kinder Pengui ( tanec tučňácí holčičky), Kinder ( Mami doneseš nám mléko, a chcete velkou sklenici? Co když jí rozlejeme .....)

Kinder pingue

Kinder Pingue/Surprise, Bobík a jiné mlsání, hračky prodávané v obchodech Sparkys. A každopádně upoutávky na dětské pořady.

Kinder pingui

Kinder pinguin

Kinder Vajíčka, Kubík

kinder vajíčko

Kinder-vajíčko

kinder, brumlík, prášek na praní, ovocné džusy

Kinder, ruzné plenky, např. Pampers

Kindr čokoláda

Kofola

kojenecké věci, přesnídavky, hračky

Kostíci - mléčné výrobky pro děti

lego

Mattel, plenky, očkování

Mléčné výrobky např. Kinder

n ajagesi jigurty nebo co, zpivajici deti (mimochodem priserna pisnicka)

na pudink

Na bárbínu.. Můžeta jí vyměnit hlavu.. :-D

na bebe brumík a ty dětský jogurty nebo co to je

na detsky lek

na granko

na hračky

Na hračky různého typu.Od počůravajících se panenek po autíčka.

na hračky, dětská výživa, plenky

Na hračky, Kečup helmanz, rodinná auta škoda, čistící prostředky vanish

na jídlo a na psí žrádlo že pejsek dělá pěkný hovínka ;)

na kečup jak má chlapeček v puse hranolky

Na kinder čokoládu

na kinder čokoládu

na kinder vajčka

Na kindervajíčka, přeslazené chemické jogurty, před vánoci na výrazně ošklivé kýčovité hračky, které jsou z hlediska rozvoje dětí úplně k ničemu. Pak jsou reklamy, které sice nejsou určeny pro děti, ale děti zneužívají jako prostředníky - polévky z pytlíku, prací prášky, aviváže....

na Kofolu

na Lego

Na nějaké hračky...

na nějaké lego, na poníčky co se jim češou vlasy extrémně přeplácané třpytkama a růžovou barvou :D

na panenky Barbie

na plenky pampers

na plenky Pampers

Na plenky Pampers, na kakao Granko - Má mě rád, nemá mě rád; Kofola s dítětem a vánočním stromečkem.

na plenky, na čokoládu

Na plenky, nebo dětskou výzivu

na plenky,sladkosti,hracky,auta :-)

na pribiňáček

na pribináčka

na Pribináčka

na pribináčka, kindr čokoládu, kindr suprise...

na různé hračky - barbie, lego, apod. na dětská jídla - hami, nutrilon, apod. na dětské vitamíny - marťánci

na sunary, na dětské výživy, na plenky, na očkování (rotarix, synflorix)

ne lego

nemusim já už ho vidím - holčička s tatínkem jde pro vánoční stromek do lesa

pampers

Pampers, přesnídávka, Jupík, Dobrá máma

Pampers:-)

panenky

plenky

plenky, hračky

Plenky, osvezovac vzduchu, leky pro deti

plenky....

pleny

Pojišťovna Raffeisen

pribinacek :-D

Pribináček Kostíci

pribiňáček

pribináček

Pribináček

Pribináček

pribináček

pribináček

pribináček

Pribináček

Pribináček.

Proc to ma byt povinny to nechapu. Ja bych byl rad za kazdou otazku, kterou lidi vyplni v tomto dotazniku.

Prybináček z posázaví

Puntíkovaný hrneček od Granko

reklama na Hami, Nutrilon atd.

reklama na jogurt

Reklama na jogurt Paula (kráva)

Reklama na kasi Hami

Reklama na panenku Shou-Shou. :-D

Reklama na plenky Pampers, Nesquik.

Reklama na Pribinacek, Kinder cokoladu, Granko.

Reklama o hračkách :-)

Reklamu kdy kráva s brýlemi akčně nabízí puding s kýčovitým textem: Paula brýle nasadí, do pohody tě naladí... podobný slogan by šel i na alkohol

reklamu na pribináček

reklamy na hračky jsou většinou zaměřeny především na děti - hlavně před Vánocema

reklamy na hračky, třeba lego

reklamy na různé hračky (často jsou ke spatření o víkendech v ranních hodinách)

reklamy na sladkosti, jogurty, ale i reklamy zaměřené převážně pro jejich maminky (plínky)

reklamy s barbínkami, lego atd

různé hračky

Různé reklamy na Barbie nebo např. My little ponny, apod.

S plenkama pampesr

spoření na důchod

ta na přesnídávky jak se tam smějí a pak tu jak je tam na ten malý kluk jak má boxovací rukavice a bojuje proti nemocem.

tofiffee

Twister Hanna Montana-Hra

v ranním vysílání - lego

Vánoční - kofola

8. Myslíte si, že reklamy určené pro děti ovlivňují jejich přání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12367,96 %67,96 %  
spíše ano4122,65 %22,65 %  
ne105,52 %5,52 %  
spíše ne42,21 %2,21 %  
nevím31,66 %1,66 %  

Graf

9. Jaká je podle Vás úloha dětí v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

...

...

1. působit na děti samotné 2. Působit na rodiče 3. vytvářet emocionální apely 4. Jako symbol

aby deti mohli otravovat rodice, co zravna chteji

aby dite u obrazovky zavidelo diteti v televizi

Aby nalákali děti co na televizici koukaj na prezentovaný výrobky, ty je pak chtěj po rodičích kupovat

aby reklama zaujala právě děti

aby si deti doma rekli, ze to vidi u jinych a chteji to taktez

aby upoutala diváky

aby ziskali hodne zakazniku

apel na rodiče

baví se

bavit a zpřestřit reklamu

byt roztomilí a okouzlit

citova

citová = zalíbit se a zaujmout, děti jsou od přírody roztomilý :D Viz. Vánoční reklama na kofolu, Česká spořitelna - reklamní spot Penzijní řešení

Citové vydírání.

city

co nejlépe propagovat výrobek

co to je za debilní otázku? nemůžu přece prodávat produkty pro děti bez dětí. Nebo mám napsat dojmout a prodat?

cvičenej panáček

děti jsou miloučké a určitě přitáhnou pozornost, i když reklamy nesnášíte

děti nepatří do reklamy

děti přitahnou rodiče od tech malych děti

Děti působí na diváky mile, roztomile. Zvláště pokud děti vidí v televizi jiné děti a např. jejich hračky, chtějí mít to stejné...být jako ty děti z televize. A tak přemlouvají své rodiče, že to musí mít také.

děti v reklamě jsou obvykle roztomilé a napomáhají "udržet" daný produkt (službu) v povědomí potenciálních zákazníků, zejména při koupi daného produktu pak tato reklama může být tím prvním, co se zákazníkovi vybaví

Děti v reklamě jsou roztomilé, všem se libí a jejich úloha je tedy zapůsobit na lidi pomocí emocí

Děti, ovlivňují jiné děti a tím získávají výrobci větší poptávku po hračkách pro děti

distribuce

Dítě nejlépe ovlivní jiné dítě

dítě u tv zaujme v tv více dítě, které si např. staví lego, než kdyby si ho stavěl dospělý

dítě zapůsobí více

Dojem roztomilosti, bezpečnosti produktu a děti si dokáží vynutit výrobek, který se jim v reklamě zalíbí.

dojmou diváky (hlavně ženy)

Dojmout dospělé

donutit děti, aby terorizovali rodiče, aby jim koupili nesmysly

emoční

Emotivni

emotivní

hra na city

Hraje se na city lidí a využívá se roztomilosti a bezbranosti dětí.

Hraní na city

hrát štastné a veselé dítě

humor

hzjgh

chtít novinku, kterou zrovna viděli, utrácení peněz

Informativní

Jako úloha dospělých, navodit atmosféru spokojenosti.

Je to jasny! Deti pak skemraji rodice, aby dostali tohle a tamto. Deti jsou jak opicky, ktery chteji a delaji to samy co ostatni deti :D.

jedině z marketingového hlediska - dobrá jen pro firmu, snažící se dostat svůj produkt na trh

jejich emoce v reklamě mají nabudit tytéž emoce a touhu po dané věci u dětí u TV

Jejich nevinnost, upřímnost a často jsou přirovnáváni k dospělým lidem. Dále k větší kreativitě a jedinečnosti reklamy.

jejich zneužití

Jsou roztomilejší a víc utkví v hlavě

když je na hračky tak asi povinná

Když maminka vidí dítě v reklamě třeba na plenky jak je spokojené a vysmáté, tak neodolá a vyzkouší je a tak je to i s dětskýma hrama, když dítě vydí v reklamě jiné dítě, jak si hraje s nějakou hrou a okolo sebe má dalších 10 kamarádů, tak to bude chtít také, protože počítá s tím, že bude i on ten nej. Prostě dítě v reklamě dokáže lidi pěkně oblbnout a lidi si to jen tak neuvědomují.

když to má dítě v reklamě, tak to chce i to co je před televizí

Když vídí dítě před televizí jiné dítě v televizní reklamě je mu to bližší než kdyby tam např s nějakou hračkou byl dospělí...

komická

lákat dospělý

Lákat ke koupi výrobku, protože děti má každý rád a reklama je tak atraktivnější

lépe přesvědčit o výrobku rodiče a děti

levny kompars

Mají "hrát na city"

mají být vzorem pro ostatní

mají lépe zapůsobit na zákazníky

Mají nalákat maminky, aby výrobek koupily, protože dítě v reklamě je šťastné a spokojené a tak bude vypadat i to jejich.

mají nás přesvěčit,že výrobek je dobrý i pro děti, ženy si tu reklamu lépe zapamatují- mateřské instinkty nebo něco podobného

manipulace

Mnoho rodicu sve deti poskytuje rekaleme, aby je zviditelnila. Ucelem obchodnika je zvysit prodejnost vyrobku urcenych pro deti, jelikoz malo ktery rodic odola detskemu nalehani a vysnenou vec mu stejne nakonec koupi.

moc nechápu otázku - asi mají ukázat, že si jako děti hrají s hračkami a tím pádem vyvolat touhu po propagované hračce u dětí, případně, pokud je to reklama na plínky, tak by asi nebylo adekvátní, aby se tam procházel dospěly:)

Moje děti vždy zpozorní, jakmile koukají na jiné dítě.

motivační

Možnost identifikace sebe sama s reklamní postavou. Spojení tužeb, postava má chuť na sladkost, tedy i dítě má tutéž chuť.

Myslím si, že působí na vnímání dospělých. Děti v reklamě jsou roztomilé a reklama podle mě více zaujme.

myslím si, že reklama s dětmi více ovlivní lidi, kteří ji sledují

Nalákat další děti.

Nalákat dospělé k produktu skrze jejich nevinnost.

NALÁKAT NA VÝROBEK

namotivovat rodiče

nátlak na rodiče

navnadit další děti

navodit příjemnou atmosféru :)

nedokáži odpovědět

někdy tam patří

nevím

nevim

nevim

nevim

nevím

nevim

nevím

Nevím

něžnost, citové vydírání

no ja nevim, asi aby to na deti pusobilo a ty pak skemraly v obchodech a vztekaly si, ze jim to rodice nekoupi :D

Obsazení dítěte do reklamy podněcuje nákup jak ze strany rodičů tak dětí. Děti o hračky v reklamě škemrají více než o jiné.

Oslovit mastávající matky, které si myslí, že je tohle to pravé pro jejich děti

oslovit stejnou věkovou skupinu dětí ke "spotřebě" daného produktu, či ovlivnění rodičů , že daný výrobek je pro jejich děti vhodný

Oslovuje vrstevníky

ovlivnit děti

ovlivnit děti, které na reklamu koukají a ty následně ovlivní maminky, aby nakoupily

ovlivnit nákupní rozhodnutí rodičů, působit na emoce

ovlivnit zákazníky

Ovlivnovani za ucelem prodeje

persvazivní

Podle mě, jde jen o ukázku klasického světa. Děti jsou všude okolo nás. Vyškrtnout je z reklam by za chvíli vedlo k vyškrtnutí je z filmů a celkově z TV. Přece z nich neuděláme TABU pro společnost. V dnešní době navíc existuje,bohužel, mnoho maminek,které ani neví co jejich dítě potřebuje a doví se to jen z TV a reklam...

presvedcit rodice

pritahnout deti na dany produkt a ty pak vyzaduji tento produkt po rodicich, zaroven ake vzbuzeni prevazne materskeho citu

pro manipulaci s jejich vrstevníky a obměkčení srdcí starší a citlivější generace

prodej nesmyslných a často nepotřebných (i nezdravých) věcí (ať je to jídel, hraček či oblečení)

projevit zájem dětí a poté rodičů

přesvědčit děti, že tu danou věc musejí mít, že je naprosto úžasná.....všichni kdo mají děti to znají....co přichází potom......hl. v obchoĎáku (mamííí já to chciiii :-D)

přesvědčit rodiče dětí, že právě ten výrobek je i pro jejich děti dobrý

Přiblížit divákovi nebo upozornit rodiče, že je to pro tu malou skupinu občánků

přiblížit se mladší cílové skupině

Přilákat další děti.

Přilákat dětské zákazníky

Přilákat dětskou věkovou katergorii, jsou symbolem mládí, roztomilosti, bezbrannosti, zábavy.

přilákat pozornost žen a dětí

Přitáhnou pozornost

Přitáhnout pozornost dětí a rodičů diváků.

Přitáhnout pozornost televizních diváků

přitáhnout starší, děti jsou v reklamách roztomilé

psychologický nátlak ( usměvavé dítě vyjadřuje štěstí, radost )

Působení na city, aby maminky více utrácely za dětská přání.

působení na ostatní děti

působí na citové vnímání lidí, zvláště na rodiče. rodina

působit na matky dětí, aby nakupovaly zboží dětem.

působit roztomile

rozhodně přilákají zákazníky

rozňahňat :)

rozněžňující

roztomilost, přirozenost--

roztomilosti primet k nakuu

Stejná jako dospělých jen se zaměřuje na ovlivnění detí nebo jejich maminek

stejná jako dospělých?

stejná jako u dospělých

Stím že přitáhne větší zájem

to máš přece zjistit ty a ne se nás na to ptát :) úloha je zmanipulovat dětské srdce

to nevim

u dětských výrobků je to nutnost - stotožnění se dítětě s produktem, vyvolání v něm pocit potřeby atd. u produktů pro dospělé je to nemorální - umělé vyvolávání roztomilosti a jiných emocí spojených s produkty, kde to není na místě

udelat vse co se po nich chce

Ukázat se, jak jsou s daným produktem šťastné a tento pocit vnutit konzumentům (dětem a jejich rodičům, popř. prarodičům)

Ukázat svým vrstevníkům, že to je ten pravý produkt, který je nejlepší, že to je právě ten, který by měli po svých rodičích požadovat.

uloha deti v reklame? stejna jako kohokoliv jineho. je nesmysl inzerovat produkty urcene detem bez toho, aby tam byly deti. nedovedu si predstavit reklamy, bezici na detskych kanalech, ve ktere by nebyly deti. s reklamou by se mel cil ztotoznit - musi vnimat neco, co zna. je to to same, jako kdyby deti misto do skolky chodily do domova duchodcu.

Upoutat děti a i rodiče - jak tam to dítě září štěstím a je spokojené

Velmi psychologicky působí na děti.

více zaujmout svou roztomilostí

vyvolání potřeby koupit to i svému dítěti..

Vyvolat v ostatních dětech pocit, že to musí mít taky.

Vzbudit zájem o požadovaný produkt, pokud jej dítě bude mít, pak bude šťastné.

XXX

záleží věková kategorie

zaposobit na detskych divakov

zapusobit

Zapůsobit na city

zapusobit na city lidi

Zapůsobit roztomile

zaujat deti

zaujmout

zaujmout

zaujmout

zaujmout diváky

zaujmout dotycneho a pripadne nakoupit dane zbozi

zaujmout i toho nejmenšího diváka

zaujmout malé diváky

zaujmout matky s dětmi, aby nepřepli reklamu a podívali se, co je nového pro děti

zaujmout stejnou generaci

Zaujmout širší spekrum diváků

zaujmout vsechny deti a maminky

zaujmout ženy, matky

zaujmout, působení roztomilosti na určitou skupinu lidí a tedy příjemné působení reklamy

zaujmout, rozesmát, .. motivovat k tomu, aby větší děti daný předmět chtěli koupit

zavidet svym vrstevnikum tu ci onu vec

zblbnout další děti

zjemnění diváckého názoru

zpestření

zvýšit účinnost

žádná

žádná

10. Jaká je podle vás typické zobrazení dítěte v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

?

...

...

...

" Jé ta holčička, stejně stará jako já, má tuhle pěknou panenku. Já jí chci taky, mami"

aktivní, usměvavé a krásné

andílek, roztomilé dítě či přesný opak dáběl

batola v plienkach

batole

batole a veselé usměvavé miminko

batole s plínkami, sladkosti, hračky

co nejroztomilejší

Cosi konzumuje, s čímsisi hraje, navádí adresáta, že to "cosi co má ono"musí mít

dané dítě ta věc, kterou předvádí nesmírně baví a je z ní unešeno

Dementní užvatlaný parchant

děti mají působit zortomile

dětská nevinnost

dítě + hračky

dítě a pampers,dítě a panenky

dítě je obvykle usměvavé, štastné

dítě je šťastné, protože má určitý výrobek, nebo mámu, která kupuje, používá určitý výrobek,...

dítě je šťastné, usměvavé a touží po reklamovaném zboží

dítě je v reklamě vždy předmětem, pokud tam je, jedná se o znečištěné oblečení, oblíbené jídlo....

Dítě je vždy ve spořádané rodině, která bydlí v domě.

Dítě je zjevně hmotně i sociálně zajištěno (vyjma upoutávky na linku důvěry atp.), tedy spokojeno a ukájí své potřeby předměty reklamy.

dítě pořád něco vyžaduje

Dítě s hračkou

dítě si s něčím hraje, nebo je nemocné

dítě touží po nějaké hračce, případně je nemocné

Dítě v plenách

dobré

dokonalé

gzg

HAPPY

hodné dítě

hodné dítě - zlé dítě

hodné krásné usměvavé šťastné dítě

hodné, milé, krásné dítě

hračka, jedlík

hrají sebe sama

hrající si

hrající si, v pohodě

Chce sladkost a maminka mu ji dopreje.

CHytrost, roztomilost

jak v které

jako mimčo na plenky :D

jako batole

jako člen az moc pozitivní a dokonalý rodiny

jako roztomilého tvora

je spokojené

když je reklama na panenku tak ty holčičky nemají chybu

když se směje či pláče (hlavně miminka), hraje si s jinými dětmi (větší děti) apod.

komerční konečný uživatel

konzument

Kupříkladu v reklamách na sladkosti. Využívá se jejich vlastností, jako je zvídavost, upřímnost a nezkaženost.

malé a nevinné

malé dítě, rušící prvek v určité situaci

male roztomile spokojene mimco - evokuje kvalitu vyrobku

malé, upatlané od čokolády nebo jiné sladkosti

malý člen rodiny

Malý rošťák, živé roztomilé dítě, které je radostné poté, co jsou nějakým odporným výrobkem údajně uspokojeny jeho potřeby. Nejlépe ještě s přidáním poučení, že to pomohlo jeho zdraví a že po použití nového jaru na jeho nádobí bude zdravější, chytřejší a úspěšnější.... přeháním, ale myslím, že zase ne moc.

Malý žvatlající ďáblík s andělským úsměvem.

mami kup mi to

maximální spokojenost s daným výrobkem

milé

milé a krásné

Milé, roztomilé, usměvavé, spokojené, prostě hrozně pozitivní osůbka.

mimina

mimino

n

na děti se každý "chytí"

na hřišti

načinčané, učesané, moderně oblečené, věk 8 let

nahé?

neco chce

něco chtějí a když to dostanou tak jsou strašně šťastný

Něco takového neexistuje. Pozn. k následující otázce. Záleží, jak staré děti.

negramotný

Nějaké malé batole, kterému je "špatně" a maminka ho určitým lékem, nebo třeba novou plenou "zachrání".

Nejčastěji jsou to děti batolecího až předškolního roku a hrají v reklamách na produkty a služby určené pro děti.

Nejspíš nás to má pobavit

Nemluvně v postýlce

nemocné/ nešťastné bez daného produktu, a poté co bude mít daný produkt tak šťastné pzn. u 16. otázky vám chybí zlínský kraj.

Nepochopila jsem co tou otázkou myslíš.

NEROZUMÍM ZADÁNÍ OTÁZKY

netuším

nevim

nevim

nevím

nevim

nevím

nevim

nevim

nevím

Nevím

Nevím.

Nevím.

nevinne a vesele

nevinnost

nevinnost

nevinný, hravý, zdravý prcek

normalne

novorozeně

o tom jak mu chutná

oblíbéné dítě mezi vrstevníky

polonahé, až nahé děti (kolem 5 mesice)

Prilis nerozumim otazce. V reklamach kde vystupuji deti se vyskytuji obvykle mala krasna stvoreni. U starsich deti se snazi zaujmout vtipem a inteligenci (samozrejme na urovni jejich veku).

prodat vyrobek

Proste jsou naplanovany, aby delali to co jim dospely reknou.

radostné a šťastné

reklama na hračky, dobroty

rostomilé

rozlomilé, smějící se

roztomile

roztomilé a usmívající se dítě

roztomilé dítě

roztomilé dítě, které je naprosto spokojené s reklamovaným produktem

roztomile se batolící dítě s nechápavým výrazem

Roztomilé sladké děťátko

Roztomilé zlatíčko

roztomilé, dokonalé děti

Roztomilé, slaďoučké, miloučké, čisťounké, milované, hravé..

roztomilé, většinou blond

roztomilý nevinný tvor

s jidlem

s rodičem, převážně s matkou

smějící se a šťastné dítě díky výrobku, na který je reklama určená

smějící se děti

Smějící se ratolest.

smějící se roztomilá holčička v předškolním věku štěstná z nějakého produktu, případně ve skupině více dětí - vyvolání pocitu akceptace okolím při vlastnictví inzerovaného produktu

smející se stastné

spokojene dítě

spokojené, vysmáté hodné, pěkné

stastne kdyz ma/pouziva onen produkt

stastne vesele vsechno dostane

stastne, vesele

stastny charakter, neresi zadne problemy. uziva si zivot ditete - at uz je to v jakemkoliv veku. batolata lezi v postylkach a jsou spokojeny s novyma plenkama, holcicky a chlapecci do pate tridy si hraji s hrackami a strasne je to bavi a ti starsi a jsou oblibeni clenove kolektivu...

št´astné a rozesmáté

šťastné

šťastné

Štastné a vlasaté, ale taktéž bezstarostné a nezbedné, špinavé a bezohledné.

šťastné děti

šťastné dítě

šťastné dítě s rodinou,dítě ušpiněné stojí u matky, která se vzteká protože neví jak tričko vypere, dítě leze po čtyřech ale má na sobě plínky, děti běhají po dvorku zatímco jejich mamka povídá s kamarádkou o tom, že má nejlepší prací prášek na světě

Šťastné na něco se ptající rodičů, nebo konzumující něco co od rodičů dostali.

Šťastné, spokojené, ideální rodina

Šťastné, veselé a spokojené.

tak tohle je taky kravina.

To co tu ukazuji je super a ty to taky musíš mít

Typický děti v reklamě jsou maj hrozně chytrý myšlenky a řeči. Hrozně moralizujou, např. že v jogurtu je vápník a je bez konzervantů, přitom ani nemůžou vědět co to znamená. A to mě rozčiluje, proto přepínám.

Typicky mu nic nechybí, kromě reklamovaného výrobku.

U jídla

upatlané batole

Určitě kladné. Ukazuje se,že i oni jsou mezi námi. jsou naše budoucnost,musíme o ně pečovat a vědět co chtějí. Myslím,že dítě, kterému by se v reklamě nelíbilo nebo to nechtělo dělat by to nedělalo. za svých zkušeností vím, že mají svou hlavu a když něco nechtějí,tak to nechtějí. nijak je nepřinutíte tvářit se šťastně či vesele,když takový nejsou. není to s nimi tak jednosuché jako s dospělými. :)

usměvavé

usmevave a hrave

usměvavé spokojené

usměvavé spokojené díte

usměvavé,

usměvavé, spokojené, rošťácké, nadprůměrně inteligentní bez osobních problémů v dokonalé rodině.

usměvavé, štastné.

usmevavy maly blondaty rostak :D nebo naopak mala princeznicka..

usměvavý, zabavený nějakou hrou, nejčastěji venku při sluníčku = pohoda

ušpiněné, nemotorné

v nemoci

v reklamě na čokoládu je vidím nejvíc

velice idealizované - má všechno, ale bez idealizace by reklama neměla smysl, ukazjuje lidem jaké by to mohlo být krásné kdyby "zrovna tento" výrobek měli

velmi pozitivní

veselé

vesele dite idealne s vypadnutym detskym zubem,co si hraje

veselé, hravé, šťastné

veselé, spokojené, štastné

veselé, šťastné, spokojené

vzdy s usmevem

zasraný od bahna, aby měla mamina co prát :D

Zobrazení šťastného, smějícího se dítěte.

zvětčnit se

zvídavé, někdy "přemoudřelé"

že se něčeho bojí a maminka je ochrání

žvatlající batole

11. Umějí podle Vás děti vnímat reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8245,3 %45,3 %  
spíše ano6737,02 %37,02 %  
spíše ne179,39 %9,39 %  
ne94,97 %4,97 %  
nevím63,31 %3,31 %  

Graf

12. Myslíte si, že děti a zvířátka ovlivňují naše rozhodování ke koupi výrobku či věci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano9150,28 %50,28 %  
ano4323,76 %23,76 %  
ne 2513,81 %13,81 %  
spíše ne147,73 %7,73 %  
nevím84,42 %4,42 %  

Graf

13. Myslíte si, že výrobky či hračky z reklam jsou věrohodnější než ty, které v reklamách nejsou?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10156,11 %55,8 %  
spíše ne3217,78 %17,68 %  
spíše ano2212,22 %12,15 %  
nevím168,89 %8,84 %  
ano95 %4,97 %  

Graf

14. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13272,93 %72,93 %  
muž4927,07 %27,07 %  

Graf

15. Je vám:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let12870,72 %70,72 %  
0 - 20 let2212,15 %12,15 %  
31 - 40 let2111,6 %11,6 %  
50 a víc105,52 %5,52 %  

Graf

16. Z jaké části republiky jste?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středočeský kraj (Praha)5934,1 %32,6 %  
Západočeský kraj (Plzeň)5934,1 %32,6 %  
Jihomoravský kraj (Brno)2212,72 %12,15 %  
Severomoravský kraj (Ostrava)158,67 %8,29 %  
Východočeský kraj (Hradek Králové)105,78 %5,52 %  
Severočeský kraj (Ústí nad Labem)52,89 %2,76 %  
Jihočeský kraj (České Budějovice)31,73 %1,66 %  

Graf

17. Jste rodič?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14077,35 %77,35 %  
ano4122,65 %22,65 %  

Graf

18. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou10155,8 %55,8 %  
vysokoškolské4122,65 %22,65 %  
vyšší odborné147,73 %7,73 %  
základní147,73 %7,73 %  
vyučení116,08 %6,08 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Kolik hodin průměrně strávíte denně u TV?

  • odpověď 1 - 2 h:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi několirát za měsíc na otázku 1. Jak často sledujete TV
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 - 2x týdně na otázku 1. Jak často sledujete TV

13. Myslíte si, že výrobky či hračky z reklam jsou věrohodnější než ty, které v reklamách nejsou?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 5. Souhlasíte s učinkováním dětí v reklamách?

15. Je vám:

  • odpověď 0 - 20 let:
    • 7.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 18. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání:

17. Jste rodič?

  • odpověď ano:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 31 - 40 let na otázku 15. Je vám:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často sledujete TV

2. V jakém vysílacím obdoví sledujete TV?

3. Kolik hodin průměrně strávíte denně u TV?

4. Jaký vztah máte k reklamě?

5. Souhlasíte s učinkováním dětí v reklamách?

6. Vybavíte si reklamu určenou pro děti?

8. Myslíte si, že reklamy určené pro děti ovlivňují jejich přání?

11. Umějí podle Vás děti vnímat reklamu?

12. Myslíte si, že děti a zvířátka ovlivňují naše rozhodování ke koupi výrobku či věci?

13. Myslíte si, že výrobky či hračky z reklam jsou věrohodnější než ty, které v reklamách nejsou?

14. Jste

15. Je vám:

16. Z jaké části republiky jste?

17. Jste rodič?

18. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často sledujete TV

2. V jakém vysílacím obdoví sledujete TV?

3. Kolik hodin průměrně strávíte denně u TV?

4. Jaký vztah máte k reklamě?

5. Souhlasíte s učinkováním dětí v reklamách?

6. Vybavíte si reklamu určenou pro děti?

8. Myslíte si, že reklamy určené pro děti ovlivňují jejich přání?

11. Umějí podle Vás děti vnímat reklamu?

12. Myslíte si, že děti a zvířátka ovlivňují naše rozhodování ke koupi výrobku či věci?

13. Myslíte si, že výrobky či hračky z reklam jsou věrohodnější než ty, které v reklamách nejsou?

14. Jste

15. Je vám:

16. Z jaké části republiky jste?

17. Jste rodič?

18. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Mai, M.Úloha dětí v reklamě (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://uloha-deti-v-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.