Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Umělecká hodnota videoher
Umělecká hodnota videoher
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Vojtěch Kubát |
---|---|
Šetření: | 05. 10. 2023 - 19. 10. 2023 |
Počet respondentů: | 83 |
Počet otázek (max/průměr): | 8 / 6.96 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 55,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:03 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Videohry jsou v této době již velmi bežným médiem. Tímto dotazníkem bych chtěl ověřit, zda-li jsou videohry brány na stejné umělecké úrovni jako třeba knihy nebo filmy. Dotazník je vhodný pro korespondenty všech kategorií a jeho výsledky budou použity v mé odborné práci.
Odpovědi respondentů
1. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Muž | 43 | 51,81 % | 51,81 % |
Žena | 38 | 45,78 % | 45,78 % |
Jiné | 2 | 2,41 % | 2,41 % |
2. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-25 | 41 | 49,4 % | 49,4 % |
25-40 | 30 | 36,14 % | 36,14 % |
40-60 | 8 | 9,64 % | 9,64 % |
60+ | 2 | 2,41 % | 2,41 % |
-15 | 2 | 2,41 % | 2,41 % |
3. Jak často hrajete videohry?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pravidelně | 32 | 38,55 % | 38,55 % |
Vzácně | 31 | 37,35 % | 37,35 % |
Každý den | 12 | 14,46 % | 14,46 % |
Nikdy | 8 | 9,64 % | 9,64 % |
4. Souhlasíte s tímto tvrzením: "Videohry mají menší uměleckou hodnotu než jiná média (knihy, filmy, ...)"?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 25 | 30,12 % | 30,12 % |
nesouhlasím | 21 | 25,3 % | 25,3 % |
spíše souhlasím | 17 | 20,48 % | 20,48 % |
souhlasím | 14 | 16,87 % | 16,87 % |
nevím | 6 | 7,23 % | 7,23 % |
5. Z jakého důvodu jste tuto odpověď zvolili?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 2 | 4,65 % | 2,41 % |
Protože se to domnívám | 1 | 2,33 % | 1,2 % |
Jsou jen pro zábavu, nemají hodnotnější přesah | 1 | 2,33 % | 1,2 % |
Protože toto subjektivní tvrzení pro mne osobně neplatí. | 1 | 2,33 % | 1,2 % |
Nejedná se o umění. | 1 | 2,33 % | 1,2 % |
S knihami bych to nesrovnával, s filmy obtížně. Většina dnešních her je až příliš zaměřena na vizuální stránku, ta je ale poplatná době, za několik let již nikoho neohromí, za 15 let bude oslovovat jen hrstku lidí. | 1 | 2,33 % | 1,2 % |
Videohry beru jako nutné civilizační zlo | 1 | 2,33 % | 1,2 % |
Buďto utrpí hratelnost (člověk vlastně nic neovládá, jen kouká na film, kde občas rozhodne o následující scéně jako ve starém pořadu Rozpaky Kuchaře Svatopluka), nebo je zkušenost každého hráče jiná (například nenajdete dvě stejné scény ve hře Counter Strike) | 1 | 2,33 % | 1,2 % |
Jde o komerční produkt pro širokou veřejnost - tedy líbivý, snadno pochopitelný, nekomplikovaný | 1 | 2,33 % | 1,2 % |
Nechci srovnávat s knihami, ale způsob vzniku se od filmu příliš neliší. Používají scénáře, u AAA titulů hudbu nahrávanou orchestry, dnešní 3D scény jsou navrhovány architektonicky, práce se světlem atd. | 1 | 2,33 % | 1,2 % |
ostatní odpovědi | 32 | 74,42 % | 38,55 % |
6. Souhlasíte s tímto tvrzením: 'Videohry mohou mít stejnou informační hodnotu jako jiná média" ?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 26 | 31,71 % | 31,33 % |
spíše souhlasím | 21 | 25,61 % | 25,3 % |
spíše nesouhlasím | 20 | 24,39 % | 24,1 % |
nevím | 8 | 9,76 % | 9,64 % |
nesouhlasím | 7 | 8,54 % | 8,43 % |
7. Kdybyste se chtěli dozvědět více informací o nějakém oboru (historie, filosofie, ...), zvážili byste videohry jako zdroj informací?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 42 | 51,85 % | 50,6 % |
ano | 29 | 35,8 % | 34,94 % |
nevím | 10 | 12,35 % | 12,05 % |
8. Z jakého důvodu jste tuto odpověď zvolili?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Protože bych tak opravdu volil | 1 | 2,5 % | 1,2 % |
Preferuju zdroje, kde se dostanu k více informacím za kratší dobu | 1 | 2,5 % | 1,2 % |
Protože pravděpodobně lepší informace seženu jinde efektivněji. | 1 | 2,5 % | 1,2 % |
Nebaví mě. | 1 | 2,5 % | 1,2 % |
Dávám přednost získávání informací četbou. | 1 | 2,5 % | 1,2 % |
Dávám přednost encyklopedii | 1 | 2,5 % | 1,2 % |
Subjektivně se nejvíc věcí za určitý čas dozvím z textu (knihy, e knihy). | 1 | 2,5 % | 1,2 % |
dovedu si představit, že videohra zpřístupní úplné základy nějakého oboru, ale ty by snad člověk měl získat nejpozději na základní škole... takže dál nevidím využitelnost | 1 | 2,5 % | 1,2 % |
Schola ludus. Hra může učit i nezajímavá témata přitažlivou formou s větší šancí na zapamatování. | 1 | 2,5 % | 1,2 % |
Raději používám ověřené zdroje. | 1 | 2,5 % | 1,2 % |
ostatní odpovědi | 30 | 75 % | 36,14 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.