Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Úpadek literatury
Úpadek literatury
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Magdalena Žežulková |
---|---|
Šetření: | 01. 10. 2013 - 14. 10. 2013 |
Počet respondentů: | 618 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 13.77 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 86,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:42 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
prosím o pravdivé vyplnění dotazníku. Musím udělat průzkum do školy a jako téma jsem si vybrala úpadek literatury v naší společnosti. Budu ráda za každou odpověď, která by mi přiblížila veřejné mínění.
Děkuji.
Magdalena Žežulková
Odpovědi respondentů
1. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 488 | 78,96 % | 78,96 % |
muž | 130 | 21,04 % | 21,04 % |
2. Jaké je Vaše největší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
SŠ - s maturitou | 284 | 45,95 % | 45,95 % |
VŠ | 224 | 36,25 % | 36,25 % |
základní | 85 | 13,75 % | 13,75 % |
SŠ - bez maturity | 25 | 4,05 % | 4,05 % |
3. Kde bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
velkoměsto | 292 | 47,25 % | 47,25 % |
maloměsto | 209 | 33,82 % | 33,82 % |
obec | 117 | 18,93 % | 18,93 % |
4. Jak často čtete knihy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
každý den | 357 | 57,77 % | 57,77 % |
ne moc často | 233 | 37,7 % | 37,7 % |
vůbec | 28 | 4,53 % | 4,53 % |
5. Kolik knih přečtete za rok?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
více než 12 | 256 | 41,42 % | 41,42 % |
více než 6 | 146 | 23,62 % | 23,62 % |
3-6 | 128 | 20,71 % | 20,71 % |
1-2 | 72 | 11,65 % | 11,65 % |
žádnou | 16 | 2,59 % | 2,59 % |
6. Chtěli byste číst víc?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, snažím se | 360 | 58,25 % | 58,25 % |
ano, ale nejde to | 201 | 32,52 % | 32,52 % |
ne | 24 | 3,88 % | 3,88 % |
ne, nemám rád/a knihy | 18 | 2,91 % | 2,91 % |
nevím, je mi to jedno | 15 | 2,43 % | 2,43 % |
7. Jaké jsou Vaše důvody proto, že čtete málo popř. vůbec?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
málo času | 415 | 67,15 % | 67,15 % |
hodně práce | 236 | 38,19 % | 38,19 % |
mám radši jinou zábavu | 150 | 24,27 % | 24,27 % |
nedostatek financí | 24 | 3,88 % | 3,88 % |
čtu hodně | 7 | 1,13 % | 1,13 % |
Škola | 2 | 0,32 % | 0,32 % |
nečtu málo | 2 | 0,32 % | 0,32 % |
čtu dost | 2 | 0,32 % | 0,32 % |
nemám ráda knížky | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
čtení velkého množství studijních materiálů | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
brutální lenost | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
internet, spánek, záliba v nudění se a Oskar, dřív to byla i škola! | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
je těžké to skloubit s učením | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Já čtu celkem dost a když nečtu, tak jen proto, že mi např. není dobře | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
nezájem o knihy obecně | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
nedostupna vybavena knihovna | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
čtu denně | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
únava | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
myslím, že čtu docela hodně | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
flakam se na netu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
lenost, nechuť více přemýšlet, zabývat se jednou věcí delší dobu (film vs. kniha) | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
i jiné zájmy | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
ctu hodne-otazku by melo byt mozne preskocit! | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Absence kvalitnich knih z meho oboru zajmu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
čte se dost | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
myslím, že čtu dosti | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
mámo prostoru pro čtení(zadne soukromí, ticho, nepohodlí..) | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
nectu malo | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
čtu dost. Drahá polovička studuje na vejšce češtinu a dost se o tohle téma zajímáme a s lidma o něm diskutujem, budu rád, když se ozvete na email meren@centrum.cz díky | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
stiham cist jen po zkouskach | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
já čtu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
únava očí | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Čtu hodně, ale ne přímo knihy. | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
čtu hodně, otázka je irelevantní | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
baví mě čtení | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Já čtu dost. Ostatní jsou líní a raději zůstanou hloupí. | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Nedostatečná dostupnost některých z nich vzhledem k mému zrakovému postižení | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
málo příležitostí | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
bohužel mi studium bere čas na čtení | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Jsem hodně vybíravá, málo knih se mi líbí | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
hold knížky už nejsou zřejmě "in", vím sama ze zkušeností, že je občas koukáno skrz prsty na člověka s knížkou v ruce.. :-) | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
špatně se soustředím, dvě malé děti, večer unavená | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
oční problémy | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
kvalita knih (obsah) | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
čtu poměrně dost, viz. otázka výše | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
nemám čas kvůli škole | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
čtu poměrně hodně | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
potíže se soustředěním | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
prokrastinace | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Málo která kniha mě zaujme | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
hodně povinné (odborné) literatury - nezbývá čas a chuť na beletrii | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
byl jsem zvyklý číst v MHD ale ted mám práci v docházkové vzdálenosti a tak čtu jen o víkendech, případně na dovolené | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
čtu dost, na víc prostě nezbývá čas:-) | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Škola, jiné zájmy | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
neefektivní využití času | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
já čtu hodně | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
S koupením počítače jsem si našla jiné zájmy a knihy nebyl čas. | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
narocna pece o dite | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Stres | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
lidé dávají přednost televizi, počítačům - je pro ně pohodlnější přenést psané slovo na obraz, nemusí se namáhat... | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
neschopnost soustředit se delší dobu, lenost k fantazii | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
čtu dost, četla bych více, ale není klid - dvě malé děti | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
čtu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
hodně času mi zabere škola, příprava do školy, běžné životní obstarávání jako např. vaření jídla a také přítel | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
je to nuda | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
dostávám se ke čtení večer před spaním a po chvíli usnu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
je to pro mě vyloženě psychické utrpení a neuvěřitelná nuda | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
když začnu cokoliv číst, usínám | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
3,5 letá dvojčata | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
knihy postupně nahradila jiná media- TV, internet | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
čtu jak ďas | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
knihy nečtu, jen kvůli přípravě do školy | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
dnešní doba nabízí řadu nových možností | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
zdravotní důvod ~ čtení mi způsobuje bolesti hlavy | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
žádné zajímavé kniky už nejsou, jak se mi zdá | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
ctu dost | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
knihy jsou drahé a o blbostech | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
brýle | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
čtu dostatečně, snad až moc | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
myslím, že se čtení věnuji adekvátně ke svému volnému času | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
když začnu číst, musím knihu ihned dočíst | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
nikde jsem neříkala, že málo čtu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
myslím si, že čtu dost | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
nedokážu se soustředit na čtení | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
po tragické události se nemohu na čtení soustředit a nevnímám text | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
seru na to | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
čtu pořád (odborná literatura), ale ne to, co bych chtěla | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
8. Myslíte si, že jsou knihy důležité?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 491 | 79,45 % | 79,45 % |
spíše ano | 103 | 16,67 % | 16,67 % |
spíše ne | 19 | 3,07 % | 3,07 % |
ne | 5 | 0,81 % | 0,81 % |
9. Jaký přínos má čtení knih pro jedince?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
všeobecné znalosti | 509 | 83,17 % | 82,36 % |
vzdělání | 418 | 68,3 % | 67,64 % |
trénování mozkové aktivity | 384 | 62,75 % | 62,14 % |
kulturní poznání | 380 | 62,09 % | 61,49 % |
zábava | 15 | 2,45 % | 2,43 % |
žádný | 7 | 1,14 % | 1,13 % |
rozšíření slovní zásoby | 6 | 0,98 % | 0,97 % |
rozšiřování slovní zásoby | 4 | 0,65 % | 0,65 % |
slovní zásoba | 4 | 0,65 % | 0,65 % |
relax | 2 | 0,33 % | 0,32 % |
relaxace | 2 | 0,33 % | 0,32 % |
rozvoj fantazie | 2 | 0,33 % | 0,32 % |
radost | 2 | 0,33 % | 0,32 % |
Zábava. | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
jazyková gramotnost | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
zlepšení jazykové úrovně a zábava | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
rozvoj imaginace, zakotvení pravidel pravopisu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
odreagování, zábava | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
vzdělání taky, ale musim dát jen tři a já chtěla říct jako čtvrtý: empatii. | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
rozvoj představivosti a fantazie | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
kultivovanost, civilizovanost | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
obohacení slovní zásoby | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
znalosti v gramatice jazyku | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
vše uvedené plus rozvoj fantazie, kontakt s jazykem v jeho různých podobách, kultivace vlastního projevu, obohacení vlastního světa | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
jazykové znalosti | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
pomoc pri rieseni problemov, relax | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
vetsi slovni zasoba | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
pospojování všeho možného do souvislostí, oživení mrtvého či dávného, prožití fantastických dobrodružství, zušlechtění ducha (poezie), čteme abychom věděli, že nejsme sami - ohromné téma u C.S.Lewise, vyrovnávání se s realitou, to je další obrovský přínos | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
rozsireni slovni zasoby a zlepseni vyjadrovacich schopnosti | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
dobrá znalost jazyka | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
trénování slovní zásoby | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
obohacení slovní zásoby, rozhled, vstup do jiné dimenze - fantazie, relaxace ... | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
vytříbení jazyka | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
"Útěk z reality" - odreagování se | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Pro mě např. jazykové znalosti, neboť čtu především v angličtině. | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
relaxace, prožitek | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
zábava, odreagování | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
zlepšení vlastního projevu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
jazykové schopnosti | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
rozvoj osobnosti | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
zlepšení jazykových schopností | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
rozvíjení představivosti | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
zábava a relax | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
lepší schopnost vyjádřit se ústně či písemně, dobrý styl psaní, gramatika | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
schopnost vyjadřovat se, přemýšlet v souvislostech, vnímání pravopisu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
češtinářský - obecně lidi, kteří často čtou, mají lepší gramatiku a slovní zásobu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
kniha je možnst úniku od reality a být chvíli v neuvěřitelném světě | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Procvičování si obecně 'češtiny' | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
rozvoj osobnosti, relaxace, rozvoj fantazie, rozvoj řeči | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
slovní zásoba, porozumnění textu, gramatika | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
lepší slovní zásoba | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
rozvíjení fantazie | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
únik (odpočinek) od reality | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
užitočné vyplnenie voľného času, znalosť gramatiky | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
rozvíjení slovní zásoby a poznávání gramatiky | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
smysluplně strávený čas | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
zábava, poučení | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
kultivace osobnosti | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
atakdále | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Relaxace, trénink představivost, logiky, únik od všedního světa | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
zlepšení komunikace, větší "slovníček" | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
zlepšení znalosti češtiny, pravopisu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
zábava! | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
zábava, oddych, uspokojení, odreagování | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Relaxace a zábava | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
osobní rozvoj a pohled na svět | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
sebereflexe | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
lidé, co více čtou, mívají lepší pravopis a kultivovanější vyjadřování, mají také celkově větší přehled a nadhled, dá se s nimi diskutovat o různých tématech | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
rozvoj bohatosti jazyka | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
poznání i jiných pohledů než mého, vžití se do jiných situací, podporují fantazii | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
záleží na žánru, ale ve srovnání s modernějšími aktivitami je to vždy zdlouhavé a pasivní | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
rozvinutí slovní zásoby, rozvinutí fantazie | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
jazykový cit | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
fantazie, slovní zásoba | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
zlepšuje se schopnost vyjadřování v mluveném i psaném projevu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
rozvoj slovní zásoby u dětí | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
jazykové a vyjadřovací schopnosti | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
inspirace | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
libé pocity | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
odpocinek, relaxace od kazdodennich starosti, rozsirovani slovni zasoby | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
rozšiřování slovní zásoby :-) | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
odpočinek, nové výrazy , myslím, že zvyšuje slovní zásobu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
slovní zásoba, fantazie | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
slovní zásoba, představivost, "zažijeme" různé zkušenosti | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
četba v cizím jazyce pomáhá při učení | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
naučí se používat češtinu, čárky, správné tvary, špatně napsané slovo ho pak praští do očí | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
rozvíjení správné gramatiky a literárních či orálních schopností | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
rozšíření slovní zásoby a fantazie | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
znalost jazyka, slovní zásoba | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
10. Myslíte si, že by mělo být na školách více povinné četby ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 280 | 45,31 % | 45,31 % |
ne | 258 | 41,75 % | 41,75 % |
nevím, je mi to jedno | 80 | 12,94 % | 12,94 % |
11. V jaké podobě čtete knihy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ve vázané podobě | 575 | 93,04 % | 93,04 % |
prostřednictvím e-book | 198 | 32,04 % | 32,04 % |
jako audio knihu | 43 | 6,96 % | 6,96 % |
v žádné | 13 | 2,1 % | 2,1 % |
12. Jaký žánr máte nejraději?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
beletrie | 367 | 59,39 % | 59,39 % |
sci-fi, fantasy | 271 | 43,85 % | 43,85 % |
dramata | 171 | 27,67 % | 27,67 % |
historické romány | 167 | 27,02 % | 27,02 % |
vědecké texty | 145 | 23,46 % | 23,46 % |
horory | 91 | 14,72 % | 14,72 % |
poezie | 74 | 11,97 % | 11,97 % |
červená knihovna | 68 | 11 % | 11 % |
detektivky | 12 | 1,94 % | 1,94 % |
literatura faktu | 7 | 1,13 % | 1,13 % |
odborná literatura | 2 | 0,32 % | 0,32 % |
autobiografie | 2 | 0,32 % | 0,32 % |
romany | 2 | 0,32 % | 0,32 % |
válečné | 2 | 0,32 % | 0,32 % |
krimi | 2 | 0,32 % | 0,32 % |
kriminálky | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
klasické romány, severské krimi, pohádky | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Osobní/firemní rozvoj | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
thrillery | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
anglicky psaná literatura od Shakespearea po současné autory | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
odborné knihy, životopisy | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
literatura osobního růstu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
klasika, detektivky | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
nemám vyhranýný žánr | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
psychologické romány | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
cestopisy | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
knihy dle pravdivých příběhů | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
příběhy dle pravdy | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
duchovní literatura | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
detektivky, Biografie | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
literatúra faktu, cestopisy | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
komedie | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
orientální romány | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
naučné knihy, autobiografie | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Motivacni knihy | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
filosofie | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
populárně naučná literatura | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Knihy založené na pravidvém příběhu, i historické romány | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
odborné, dobrodružné, věroučné... | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
knihy o psech | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
osobní rozvoj | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
klasické romány, spíše moderní | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
naučné | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
filosofie, psychologie, sociologie | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
duchovní literatura, detektivky | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
podle skutečnosti (z 2. sv. v.) | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
literaturu faktu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Technickou literaturu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
literatura pro děti a mládež (bez ohledu na to, že mám momentálně 2 malé děti) | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
dystopie | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
životopis | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
nečtu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
filosofie, esoterika | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
literatura o druhé světové válce | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
příběhy podle skutečnosti | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
Životopisné | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
(auto)biografie | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
hoby | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
naučná | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
literaturu faktů, populárně naučnou literaturu | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
fejetony | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
co mi přijde pod ruku | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
detektivky, beletrie | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
autobiografii a cestopisy | 1 | 0,16 % | 0,16 % |
13. Myslíte si, že v poslední době literatura čím dál víc upadá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 274 | 44,34 % | 44,34 % |
spíše ne | 150 | 24,27 % | 24,27 % |
ano | 128 | 20,71 % | 20,71 % |
ne | 43 | 6,96 % | 6,96 % |
nevím, je mi to jedno | 20 | 3,24 % | 3,24 % |
spíe ne | 3 | 0,49 % | 0,49 % |
14. Jestli ano, uveďte důvod:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
narůstající spěch | 265 | 54,87 % | 42,88 % |
větší počet možností strávení volného času | 227 | 47 % | 36,73 % |
technický pokrok | 205 | 42,44 % | 33,17 % |
špatná výchova | 181 | 37,47 % | 29,29 % |
nepodstatnost knih v dnešním světě | 137 | 28,36 % | 22,17 % |
nezajem | 2 | 0,41 % | 0,32 % |
Lenost | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
aby se autor uživil, musí psát komerční bláboly pro masy | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
nedostatek času | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
komercializace | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
neupadá, nabídka knih naopak prudce roste | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
moderní autoři píší většinou podle šablon, jde jim hlavně o profit. | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
vdávání špatných autorů, mizerné překlady | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
tlak na prodejnost, proto se kvalita přizpůsobuje masovému vkusu | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
vydávání velkého množství děl, jejichž kvalita je z velké části nevalná, na trhu se člověk již nezorientuje | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
Nedostatek kvalitnich titulu | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
málo opravdu dobrých spisovatelů | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
V minulosti tady byl příliš velký tlak na čtení. Takže sice upadá, nicméně myslím, že tím směřuje do normálu. Kdo chce, ten si k literatuře stále cestu najde. | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
nemyslím si, že upadá,kto chce číst čte,tak jak to bylo v minulosti | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
na minulou otázku by stála delší úvaha, nebo pokec, není tu kontakt na vás, třeba se ozvete, protože mi to téma není cizí. Díky můj mail: meren@centrum.cz | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
odrazuje povinná četba na škole, docela často studenty nudí a ti pak nemají zájem číst dál | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
neupadá, brak byl vždycky | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
když už, tak kvůli tomu, že publikovat může každý a úroveň devalvuje | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
menší náročnost čtenářů -> lepší uplatnění braku | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
komerce | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
lidé čtou mnohem více věci na internetu | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
neupadá, jen je jí celkově víc, a tím pádem i víc špatných knih | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
přístup společnosti k četbě | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
veliký počet nekvalitní literatury (twilight, 50 shades a podobné paskvily) s dobrou reklamou | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
nově vydaná nekvalitní literatura | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
Nemyslím, že by upadala. Je mnohem více braku, ale také mnohem více kvalitní literatury. O braku se mluví více, více se prodává a vzniká dojem, že je literatura čím dál tím horší. | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
grafomani (hlavně ženy) | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
Literatura samotná neupadá, upadá spíše vztah společnosti k ní | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
Nevím jestli literatura upadá, upadá pozice literatury ve společnosti. Dvě dosti rozdílné věci. | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
většina teenagerů nedokáže literaturu docenit, berou čtení jako školní povinnost a tu sabotují | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
ti, co vládnou - manipulují, nepotřebují vzdělané a moudré lidi. Ovečky se nejlépe ovládají strachem. | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
ne | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
komerčnost působící na novodobé autory | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
vzrůstající požadavky na literaturu jako na konzumní zboží | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
narůstající počet sociálních sítí | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
jiné priority a zájmy | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
počítače | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
větší počet možností trávení volného času, s čímž souvisí technický pokrok | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
nezájem o četbu | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
úpadek "publika" - poptávka po tuctové, brakové literatuře | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
nezájem o knihy, komerce... | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
Každý si myslí, že může být spisovatelem | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
úpadek svědomitosti při vydávání knih - vydá se kdeco, i ve špatné technické, gramatické, natož myšlenkové kvalitě | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
počítačové hry | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
Konkurenční formy zábavy nevyžadující tolik myšlení. | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
velkou konkurencí pro knihy jsou v dnešním uspěchaném světě zvláště pro mládež filmy - a vůbec televize a internet | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
nekvalitní autoři knih | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
hodnotový úpadek společnosti | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
Nemyslím si to. | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
povrchnost lidí, potřeba relaxu a vypnutí... proto upřednostňují lidé lehčí žánry, komedie, komiksy, či jinou zábavu | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
více zajímavějších podnětů v životě než je ponoření se do příběhu v knize | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
moderní literatura (masová) | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
každý si může vydat a prodávat co chce | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
nezájem dnešní mladé generace o četbu | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
klasická kniha jde do ústraní a elektronickou podobu nedokázal knižní trh podchytit, když k tomu přidáte mizerný autorský zákon je vystaráno | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
hloupnutí civilizace | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
množí se braky | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
nemyslím si | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
lidé čtou hlavně různé věci na internetu, knihu už si moc lidí do ruky nevezme | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
a upadá literatura nebo klesá počet čtenářů?? | 1 | 0,21 % | 0,16 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.