Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Úpadek literatury

Úpadek literatury

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Magdalena Žežulková
Šetření:01. 10. 2013 - 14. 10. 2013
Počet respondentů:618
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.77
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:86,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-7 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

prosím o pravdivé vyplnění dotazníku. Musím udělat průzkum do školy a jako téma jsem si vybrala úpadek literatury v naší společnosti. Budu ráda za každou odpověď, která by mi přiblížila veřejné mínění.

Děkuji.

Magdalena Žežulková

 

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena48878,96 %78,96 %  
muž13021,04 %21,04 %  

Graf

2. Jaké je Vaše největší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ - s maturitou28445,95 %45,95 %  
22436,25 %36,25 %  
základní8513,75 %13,75 %  
SŠ - bez maturity254,05 %4,05 %  

Graf

3. Kde bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velkoměsto29247,25 %47,25 %  
maloměsto20933,82 %33,82 %  
obec11718,93 %18,93 %  

Graf

4. Jak často čtete knihy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý den35757,77 %57,77 %  
ne moc často23337,7 %37,7 %  
vůbec284,53 %4,53 %  

Graf

5. Kolik knih přečtete za rok?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 1225641,42 %41,42 %  
více než 614623,62 %23,62 %  
3-612820,71 %20,71 %  
1-27211,65 %11,65 %  
žádnou162,59 %2,59 %  

Graf

6. Chtěli byste číst víc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, snažím se36058,25 %58,25 %  
ano, ale nejde to20132,52 %32,52 %  
ne243,88 %3,88 %  
ne, nemám rád/a knihy182,91 %2,91 %  
nevím, je mi to jedno152,43 %2,43 %  

Graf

Ten, kdo si myslí, že čte hodně: Jaké jsou podle Vás důvody, že se málo čte?

7. Jaké jsou Vaše důvody proto, že čtete málo popř. vůbec?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
málo času41567,15 %67,15 %  
hodně práce23638,19 %38,19 %  
mám radši jinou zábavu15024,27 %24,27 %  
nedostatek financí243,88 %3,88 %  
čtu hodně71,13 %1,13 %  
Škola20,32 %0,32 %  
nečtu málo20,32 %0,32 %  
čtu dost20,32 %0,32 %  
nemám ráda knížky10,16 %0,16 %  
čtení velkého množství studijních materiálů10,16 %0,16 %  
brutální lenost10,16 %0,16 %  
internet, spánek, záliba v nudění se a Oskar, dřív to byla i škola! 10,16 %0,16 %  
je těžké to skloubit s učením10,16 %0,16 %  
Já čtu celkem dost a když nečtu, tak jen proto, že mi např. není dobře10,16 %0,16 %  
nezájem o knihy obecně10,16 %0,16 %  
nedostupna vybavena knihovna10,16 %0,16 %  
čtu denně10,16 %0,16 %  
únava10,16 %0,16 %  
myslím, že čtu docela hodně10,16 %0,16 %  
flakam se na netu10,16 %0,16 %  
lenost, nechuť více přemýšlet, zabývat se jednou věcí delší dobu (film vs. kniha)10,16 %0,16 %  
i jiné zájmy10,16 %0,16 %  
ctu hodne-otazku by melo byt mozne preskocit!10,16 %0,16 %  
Absence kvalitnich knih z meho oboru zajmu10,16 %0,16 %  
čte se dost10,16 %0,16 %  
myslím, že čtu dosti10,16 %0,16 %  
mámo prostoru pro čtení(zadne soukromí, ticho, nepohodlí..)10,16 %0,16 %  
nectu malo10,16 %0,16 %  
čtu dost. Drahá polovička studuje na vejšce češtinu a dost se o tohle téma zajímáme a s lidma o něm diskutujem, budu rád, když se ozvete na email meren@centrum.cz díky10,16 %0,16 %  
stiham cist jen po zkouskach10,16 %0,16 %  
já čtu10,16 %0,16 %  
únava očí10,16 %0,16 %  
Čtu hodně, ale ne přímo knihy.10,16 %0,16 %  
čtu hodně, otázka je irelevantní10,16 %0,16 %  
baví mě čtení10,16 %0,16 %  
Já čtu dost. Ostatní jsou líní a raději zůstanou hloupí.10,16 %0,16 %  
Nedostatečná dostupnost některých z nich vzhledem k mému zrakovému postižení10,16 %0,16 %  
málo příležitostí10,16 %0,16 %  
bohužel mi studium bere čas na čtení10,16 %0,16 %  
Jsem hodně vybíravá, málo knih se mi líbí10,16 %0,16 %  
hold knížky už nejsou zřejmě "in", vím sama ze zkušeností, že je občas koukáno skrz prsty na člověka s knížkou v ruce.. :-) 10,16 %0,16 %  
špatně se soustředím, dvě malé děti, večer unavená10,16 %0,16 %  
oční problémy10,16 %0,16 %  
kvalita knih (obsah)10,16 %0,16 %  
čtu poměrně dost, viz. otázka výše10,16 %0,16 %  
nemám čas kvůli škole10,16 %0,16 %  
čtu poměrně hodně10,16 %0,16 %  
potíže se soustředěním10,16 %0,16 %  
prokrastinace10,16 %0,16 %  
Málo která kniha mě zaujme10,16 %0,16 %  
hodně povinné (odborné) literatury - nezbývá čas a chuť na beletrii10,16 %0,16 %  
byl jsem zvyklý číst v MHD ale ted mám práci v docházkové vzdálenosti a tak čtu jen o víkendech, případně na dovolené10,16 %0,16 %  
čtu dost, na víc prostě nezbývá čas:-)10,16 %0,16 %  
Škola, jiné zájmy10,16 %0,16 %  
neefektivní využití času10,16 %0,16 %  
já čtu hodně10,16 %0,16 %  
S koupením počítače jsem si našla jiné zájmy a knihy nebyl čas.10,16 %0,16 %  
narocna pece o dite10,16 %0,16 %  
Stres10,16 %0,16 %  
lidé dávají přednost televizi, počítačům - je pro ně pohodlnější přenést psané slovo na obraz, nemusí se namáhat...10,16 %0,16 %  
neschopnost soustředit se delší dobu, lenost k fantazii10,16 %0,16 %  
čtu dost, četla bych více, ale není klid - dvě malé děti10,16 %0,16 %  
čtu10,16 %0,16 %  
hodně času mi zabere škola, příprava do školy, běžné životní obstarávání jako např. vaření jídla a také přítel10,16 %0,16 %  
je to nuda10,16 %0,16 %  
dostávám se ke čtení večer před spaním a po chvíli usnu10,16 %0,16 %  
je to pro mě vyloženě psychické utrpení a neuvěřitelná nuda10,16 %0,16 %  
když začnu cokoliv číst, usínám10,16 %0,16 %  
3,5 letá dvojčata10,16 %0,16 %  
knihy postupně nahradila jiná media- TV, internet10,16 %0,16 %  
čtu jak ďas10,16 %0,16 %  
knihy nečtu, jen kvůli přípravě do školy10,16 %0,16 %  
dnešní doba nabízí řadu nových možností10,16 %0,16 %  
zdravotní důvod ~ čtení mi způsobuje bolesti hlavy10,16 %0,16 %  
žádné zajímavé kniky už nejsou, jak se mi zdá10,16 %0,16 %  
ctu dost10,16 %0,16 %  
knihy jsou drahé a o blbostech10,16 %0,16 %  
brýle10,16 %0,16 %  
čtu dostatečně, snad až moc10,16 %0,16 %  
myslím, že se čtení věnuji adekvátně ke svému volnému času10,16 %0,16 %  
když začnu číst, musím knihu ihned dočíst10,16 %0,16 %  
nikde jsem neříkala, že málo čtu10,16 %0,16 %  
myslím si, že čtu dost10,16 %0,16 %  
nedokážu se soustředit na čtení10,16 %0,16 %  
po tragické události se nemohu na čtení soustředit a nevnímám text10,16 %0,16 %  
seru na to10,16 %0,16 %  
čtu pořád (odborná literatura), ale ne to, co bych chtěla 10,16 %0,16 %  

Graf

8. Myslíte si, že jsou knihy důležité?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano49179,45 %79,45 %  
spíše ano10316,67 %16,67 %  
spíše ne193,07 %3,07 %  
ne50,81 %0,81 %  

Graf

9. Jaký přínos má čtení knih pro jedince?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
všeobecné znalosti50983,17 %82,36 %  
vzdělání41868,3 %67,64 %  
trénování mozkové aktivity38462,75 %62,14 %  
kulturní poznání38062,09 %61,49 %  
zábava152,45 %2,43 %  
žádný71,14 %1,13 %  
rozšíření slovní zásoby60,98 %0,97 %  
rozšiřování slovní zásoby40,65 %0,65 %  
slovní zásoba40,65 %0,65 %  
relax20,33 %0,32 %  
relaxace20,33 %0,32 %  
rozvoj fantazie20,33 %0,32 %  
radost20,33 %0,32 %  
Zábava.10,16 %0,16 %  
jazyková gramotnost10,16 %0,16 %  
zlepšení jazykové úrovně a zábava10,16 %0,16 %  
rozvoj imaginace, zakotvení pravidel pravopisu10,16 %0,16 %  
odreagování, zábava10,16 %0,16 %  
vzdělání taky, ale musim dát jen tři a já chtěla říct jako čtvrtý: empatii.10,16 %0,16 %  
rozvoj představivosti a fantazie10,16 %0,16 %  
kultivovanost, civilizovanost10,16 %0,16 %  
obohacení slovní zásoby10,16 %0,16 %  
znalosti v gramatice jazyku10,16 %0,16 %  
vše uvedené plus rozvoj fantazie, kontakt s jazykem v jeho různých podobách, kultivace vlastního projevu, obohacení vlastního světa10,16 %0,16 %  
jazykové znalosti10,16 %0,16 %  
pomoc pri rieseni problemov, relax10,16 %0,16 %  
vetsi slovni zasoba10,16 %0,16 %  
pospojování všeho možného do souvislostí, oživení mrtvého či dávného, prožití fantastických dobrodružství, zušlechtění ducha (poezie), čteme abychom věděli, že nejsme sami - ohromné téma u C.S.Lewise, vyrovnávání se s realitou, to je další obrovský přínos10,16 %0,16 %  
rozsireni slovni zasoby a zlepseni vyjadrovacich schopnosti10,16 %0,16 %  
dobrá znalost jazyka10,16 %0,16 %  
trénování slovní zásoby10,16 %0,16 %  
obohacení slovní zásoby, rozhled, vstup do jiné dimenze - fantazie, relaxace ...10,16 %0,16 %  
vytříbení jazyka10,16 %0,16 %  
"Útěk z reality" - odreagování se10,16 %0,16 %  
Pro mě např. jazykové znalosti, neboť čtu především v angličtině.10,16 %0,16 %  
relaxace, prožitek10,16 %0,16 %  
zábava, odreagování10,16 %0,16 %  
zlepšení vlastního projevu 10,16 %0,16 %  
jazykové schopnosti10,16 %0,16 %  
rozvoj osobnosti10,16 %0,16 %  
zlepšení jazykových schopností10,16 %0,16 %  
rozvíjení představivosti10,16 %0,16 %  
zábava a relax10,16 %0,16 %  
lepší schopnost vyjádřit se ústně či písemně, dobrý styl psaní, gramatika10,16 %0,16 %  
schopnost vyjadřovat se, přemýšlet v souvislostech, vnímání pravopisu10,16 %0,16 %  
češtinářský - obecně lidi, kteří často čtou, mají lepší gramatiku a slovní zásobu10,16 %0,16 %  
kniha je možnst úniku od reality a být chvíli v neuvěřitelném světě10,16 %0,16 %  
Procvičování si obecně 'češtiny'10,16 %0,16 %  
rozvoj osobnosti, relaxace, rozvoj fantazie, rozvoj řeči10,16 %0,16 %  
slovní zásoba, porozumnění textu, gramatika10,16 %0,16 %  
lepší slovní zásoba10,16 %0,16 %  
rozvíjení fantazie10,16 %0,16 %  
únik (odpočinek) od reality10,16 %0,16 %  
užitočné vyplnenie voľného času, znalosť gramatiky10,16 %0,16 %  
rozvíjení slovní zásoby a poznávání gramatiky10,16 %0,16 %  
smysluplně strávený čas10,16 %0,16 %  
zábava, poučení10,16 %0,16 %  
kultivace osobnosti10,16 %0,16 %  
atakdále10,16 %0,16 %  
Relaxace, trénink představivost, logiky, únik od všedního světa10,16 %0,16 %  
zlepšení komunikace, větší "slovníček"10,16 %0,16 %  
zlepšení znalosti češtiny, pravopisu10,16 %0,16 %  
zábava!10,16 %0,16 %  
zábava, oddych, uspokojení, odreagování10,16 %0,16 %  
Relaxace a zábava10,16 %0,16 %  
osobní rozvoj a pohled na svět10,16 %0,16 %  
sebereflexe10,16 %0,16 %  
lidé, co více čtou, mívají lepší pravopis a kultivovanější vyjadřování, mají také celkově větší přehled a nadhled, dá se s nimi diskutovat o různých tématech10,16 %0,16 %  
rozvoj bohatosti jazyka10,16 %0,16 %  
poznání i jiných pohledů než mého, vžití se do jiných situací, podporují fantazii10,16 %0,16 %  
záleží na žánru, ale ve srovnání s modernějšími aktivitami je to vždy zdlouhavé a pasivní10,16 %0,16 %  
rozvinutí slovní zásoby, rozvinutí fantazie10,16 %0,16 %  
jazykový cit10,16 %0,16 %  
fantazie, slovní zásoba10,16 %0,16 %  
zlepšuje se schopnost vyjadřování v mluveném i psaném projevu10,16 %0,16 %  
rozvoj slovní zásoby u dětí10,16 %0,16 %  
jazykové a vyjadřovací schopnosti10,16 %0,16 %  
inspirace10,16 %0,16 %  
libé pocity 10,16 %0,16 %  
odpocinek, relaxace od kazdodennich starosti, rozsirovani slovni zasoby10,16 %0,16 %  
rozšiřování slovní zásoby :-)10,16 %0,16 %  
odpočinek, nové výrazy , myslím, že zvyšuje slovní zásobu10,16 %0,16 %  
slovní zásoba, fantazie10,16 %0,16 %  
slovní zásoba, představivost, "zažijeme" různé zkušenosti10,16 %0,16 %  
četba v cizím jazyce pomáhá při učení10,16 %0,16 %  
naučí se používat češtinu, čárky, správné tvary, špatně napsané slovo ho pak praští do očí10,16 %0,16 %  
rozvíjení správné gramatiky a literárních či orálních schopností10,16 %0,16 %  
rozšíření slovní zásoby a fantazie10,16 %0,16 %  
znalost jazyka, slovní zásoba10,16 %0,16 %  

Graf

10. Myslíte si, že by mělo být na školách více povinné četby ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano28045,31 %45,31 %  
ne25841,75 %41,75 %  
nevím, je mi to jedno8012,94 %12,94 %  

Graf

11. V jaké podobě čtete knihy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve vázané podobě57593,04 %93,04 %  
prostřednictvím e-book19832,04 %32,04 %  
jako audio knihu436,96 %6,96 %  
v žádné132,1 %2,1 %  

Graf

12. Jaký žánr máte nejraději?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
beletrie36759,39 %59,39 %  
sci-fi, fantasy27143,85 %43,85 %  
dramata17127,67 %27,67 %  
historické romány16727,02 %27,02 %  
vědecké texty14523,46 %23,46 %  
horory9114,72 %14,72 %  
poezie7411,97 %11,97 %  
červená knihovna6811 %11 %  
detektivky121,94 %1,94 %  
literatura faktu71,13 %1,13 %  
odborná literatura20,32 %0,32 %  
autobiografie20,32 %0,32 %  
romany20,32 %0,32 %  
válečné20,32 %0,32 %  
krimi20,32 %0,32 %  
kriminálky10,16 %0,16 %  
klasické romány, severské krimi, pohádky10,16 %0,16 %  
Osobní/firemní rozvoj10,16 %0,16 %  
thrillery10,16 %0,16 %  
anglicky psaná literatura od Shakespearea po současné autory10,16 %0,16 %  
odborné knihy, životopisy10,16 %0,16 %  
literatura osobního růstu10,16 %0,16 %  
klasika, detektivky10,16 %0,16 %  
nemám vyhranýný žánr10,16 %0,16 %  
psychologické romány10,16 %0,16 %  
cestopisy10,16 %0,16 %  
knihy dle pravdivých příběhů10,16 %0,16 %  
příběhy dle pravdy10,16 %0,16 %  
duchovní literatura10,16 %0,16 %  
detektivky, Biografie10,16 %0,16 %  
literatúra faktu, cestopisy10,16 %0,16 %  
komedie10,16 %0,16 %  
orientální romány10,16 %0,16 %  
naučné knihy, autobiografie10,16 %0,16 %  
Motivacni knihy10,16 %0,16 %  
filosofie10,16 %0,16 %  
populárně naučná literatura10,16 %0,16 %  
Knihy založené na pravidvém příběhu, i historické romány10,16 %0,16 %  
odborné, dobrodružné, věroučné...10,16 %0,16 %  
knihy o psech10,16 %0,16 %  
osobní rozvoj10,16 %0,16 %  
klasické romány, spíše moderní10,16 %0,16 %  
naučné10,16 %0,16 %  
filosofie, psychologie, sociologie10,16 %0,16 %  
duchovní literatura, detektivky10,16 %0,16 %  
podle skutečnosti (z 2. sv. v.)10,16 %0,16 %  
literaturu faktu10,16 %0,16 %  
Technickou literaturu 10,16 %0,16 %  
literatura pro děti a mládež (bez ohledu na to, že mám momentálně 2 malé děti)10,16 %0,16 %  
dystopie10,16 %0,16 %  
životopis10,16 %0,16 %  
nečtu10,16 %0,16 %  
filosofie, esoterika10,16 %0,16 %  
literatura o druhé světové válce 10,16 %0,16 %  
příběhy podle skutečnosti10,16 %0,16 %  
Životopisné10,16 %0,16 %  
(auto)biografie10,16 %0,16 %  
hoby10,16 %0,16 %  
naučná10,16 %0,16 %  
literaturu faktů, populárně naučnou literaturu10,16 %0,16 %  
fejetony10,16 %0,16 %  
co mi přijde pod ruku10,16 %0,16 %  
detektivky, beletrie10,16 %0,16 %  
autobiografii a cestopisy10,16 %0,16 %  

Graf

13. Myslíte si, že v poslední době literatura čím dál víc upadá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano27444,34 %44,34 %  
spíše ne15024,27 %24,27 %  
ano12820,71 %20,71 %  
ne436,96 %6,96 %  
nevím, je mi to jedno203,24 %3,24 %  
spíe ne30,49 %0,49 %  

Graf

14. Jestli ano, uveďte důvod:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
narůstající spěch26554,87 %42,88 %  
větší počet možností strávení volného času22747 %36,73 %  
technický pokrok20542,44 %33,17 %  
špatná výchova18137,47 %29,29 %  
nepodstatnost knih v dnešním světě13728,36 %22,17 %  
nezajem20,41 %0,32 %  
Lenost10,21 %0,16 %  
aby se autor uživil, musí psát komerční bláboly pro masy10,21 %0,16 %  
nedostatek času10,21 %0,16 %  
komercializace10,21 %0,16 %  
neupadá, nabídka knih naopak prudce roste10,21 %0,16 %  
moderní autoři píší většinou podle šablon, jde jim hlavně o profit.10,21 %0,16 %  
vdávání špatných autorů, mizerné překlady10,21 %0,16 %  
tlak na prodejnost, proto se kvalita přizpůsobuje masovému vkusu 10,21 %0,16 %  
vydávání velkého množství děl, jejichž kvalita je z velké části nevalná, na trhu se člověk již nezorientuje10,21 %0,16 %  
Nedostatek kvalitnich titulu10,21 %0,16 %  
málo opravdu dobrých spisovatelů10,21 %0,16 %  
V minulosti tady byl příliš velký tlak na čtení. Takže sice upadá, nicméně myslím, že tím směřuje do normálu. Kdo chce, ten si k literatuře stále cestu najde. 10,21 %0,16 %  
nemyslím si, že upadá,kto chce číst čte,tak jak to bylo v minulosti10,21 %0,16 %  
na minulou otázku by stála delší úvaha, nebo pokec, není tu kontakt na vás, třeba se ozvete, protože mi to téma není cizí. Díky můj mail: meren@centrum.cz10,21 %0,16 %  
odrazuje povinná četba na škole, docela často studenty nudí a ti pak nemají zájem číst dál10,21 %0,16 %  
neupadá, brak byl vždycky10,21 %0,16 %  
když už, tak kvůli tomu, že publikovat může každý a úroveň devalvuje10,21 %0,16 %  
menší náročnost čtenářů -> lepší uplatnění braku10,21 %0,16 %  
komerce10,21 %0,16 %  
lidé čtou mnohem více věci na internetu10,21 %0,16 %  
neupadá, jen je jí celkově víc, a tím pádem i víc špatných knih10,21 %0,16 %  
přístup společnosti k četbě10,21 %0,16 %  
veliký počet nekvalitní literatury (twilight, 50 shades a podobné paskvily) s dobrou reklamou10,21 %0,16 %  
nově vydaná nekvalitní literatura10,21 %0,16 %  
Nemyslím, že by upadala. Je mnohem více braku, ale také mnohem více kvalitní literatury. O braku se mluví více, více se prodává a vzniká dojem, že je literatura čím dál tím horší.10,21 %0,16 %  
grafomani (hlavně ženy)10,21 %0,16 %  
Literatura samotná neupadá, upadá spíše vztah společnosti k ní10,21 %0,16 %  
Nevím jestli literatura upadá, upadá pozice literatury ve společnosti. Dvě dosti rozdílné věci.10,21 %0,16 %  
většina teenagerů nedokáže literaturu docenit, berou čtení jako školní povinnost a tu sabotují10,21 %0,16 %  
ti, co vládnou - manipulují, nepotřebují vzdělané a moudré lidi. Ovečky se nejlépe ovládají strachem.10,21 %0,16 %  
ne10,21 %0,16 %  
komerčnost působící na novodobé autory10,21 %0,16 %  
vzrůstající požadavky na literaturu jako na konzumní zboží10,21 %0,16 %  
narůstající počet sociálních sítí 10,21 %0,16 %  
jiné priority a zájmy10,21 %0,16 %  
počítače10,21 %0,16 %  
větší počet možností trávení volného času, s čímž souvisí technický pokrok10,21 %0,16 %  
nezájem o četbu10,21 %0,16 %  
úpadek "publika" - poptávka po tuctové, brakové literatuře10,21 %0,16 %  
nezájem o knihy, komerce...10,21 %0,16 %  
Každý si myslí, že může být spisovatelem10,21 %0,16 %  
úpadek svědomitosti při vydávání knih - vydá se kdeco, i ve špatné technické, gramatické, natož myšlenkové kvalitě10,21 %0,16 %  
počítačové hry10,21 %0,16 %  
Konkurenční formy zábavy nevyžadující tolik myšlení.10,21 %0,16 %  
velkou konkurencí pro knihy jsou v dnešním uspěchaném světě zvláště pro mládež filmy - a vůbec televize a internet10,21 %0,16 %  
nekvalitní autoři knih10,21 %0,16 %  
hodnotový úpadek společnosti10,21 %0,16 %  
Nemyslím si to. 10,21 %0,16 %  
povrchnost lidí, potřeba relaxu a vypnutí... proto upřednostňují lidé lehčí žánry, komedie, komiksy, či jinou zábavu10,21 %0,16 %  
více zajímavějších podnětů v životě než je ponoření se do příběhu v knize10,21 %0,16 %  
moderní literatura (masová)10,21 %0,16 %  
každý si může vydat a prodávat co chce10,21 %0,16 %  
nezájem dnešní mladé generace o četbu10,21 %0,16 %  
klasická kniha jde do ústraní a elektronickou podobu nedokázal knižní trh podchytit, když k tomu přidáte mizerný autorský zákon je vystaráno10,21 %0,16 %  
hloupnutí civilizace10,21 %0,16 %  
množí se braky10,21 %0,16 %  
nemyslím si10,21 %0,16 %  
lidé čtou hlavně různé věci na internetu, knihu už si moc lidí do ruky nevezme10,21 %0,16 %  
a upadá literatura nebo klesá počet čtenářů??10,21 %0,16 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jak často čtete knihy?

  • odpověď každý den:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi více než 12 na otázku 5. Kolik knih přečtete za rok?
  • odpověď vůbec:
    • 22.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádnou na otázku 5. Kolik knih přečtete za rok?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaké je Vaše největší dosažené vzdělání

3. Kde bydlíte?

4. Jak často čtete knihy?

5. Kolik knih přečtete za rok?

6. Chtěli byste číst víc?

7. Jaké jsou Vaše důvody proto, že čtete málo popř. vůbec?

8. Myslíte si, že jsou knihy důležité?

9. Jaký přínos má čtení knih pro jedince?

10. Myslíte si, že by mělo být na školách více povinné četby ?

11. V jaké podobě čtete knihy?

12. Jaký žánr máte nejraději?

13. Myslíte si, že v poslední době literatura čím dál víc upadá?

14. Jestli ano, uveďte důvod:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaké je Vaše největší dosažené vzdělání

3. Kde bydlíte?

4. Jak často čtete knihy?

5. Kolik knih přečtete za rok?

6. Chtěli byste číst víc?

7. Jaké jsou Vaše důvody proto, že čtete málo popř. vůbec?

8. Myslíte si, že jsou knihy důležité?

9. Jaký přínos má čtení knih pro jedince?

10. Myslíte si, že by mělo být na školách více povinné četby ?

11. V jaké podobě čtete knihy?

12. Jaký žánr máte nejraději?

13. Myslíte si, že v poslední době literatura čím dál víc upadá?

14. Jestli ano, uveďte důvod:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Žežulková, M.Úpadek literatury (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://upadek-literatury.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.