Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Upřednostňují spotřebitelé produkty, které jsou na trhu známé?

Upřednostňují spotřebitelé produkty, které jsou na trhu známé?

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Nikola Uramová
Šetření:17. 08. 2014 - 24. 08. 2014
Počet respondentů:50
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:61,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den. 

dovoluji si Vás požádat o vyplnění dotazníku, který využiji ve své seminární práci. 

Děkuji za pomoc :-)

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3366 %66 %  
Muž1734 %34 %  

Graf

2. Jaká je Vaše věková kategorie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-252448 %48 %  
26-351734 %34 %  
36-45714 %14 %  
56-6524 %4 %  

Graf

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělaní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou2346 %46 %  
Vysokoškolské2244 %44 %  
Základní510 %10 %  

Graf

4. Vybíráte si ze sortimentu výrobků spíše ty, které znáte z reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Často nakupuji výrobky známé z reklamy2346 %46 %  
Nakupuji spíše výrobky, které nejsou známé z reklamy2142 %42 %  
Nikdy nenakupuji výrobky známé z reklamy612 %12 %  

Graf

5. Jsou pro Vás často propagované produkty důvěryhodnější a lepší než méně známé produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano1734 %34 %  
Určitě ne1530 %30 %  
Spíše ne1326 %26 %  
Nevím48 %8 %  
Určitě ano12 %2 %  

Graf

6. Ovlivňuje vaše rozhodování při nakupování cena nebo to, že je produkt známý (z reklamy či jinak)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhoduji se podle ceny, ale často si vyberu produkt známy z reklamy2550 %50 %  
Vždy si vybírám produkty podle ceny2346 %46 %  
Často si vybírám produkty známé z reklamy24 %4 %  

Graf

7. Je pro Vaše rozhodování o nakoupeném produktu rozhodující spíše kvalita produktu nebo to, že je produkt známý (z reklamy či jinak)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vždy si vybírám produkty podle kvality3468 %68 %  
Rozhoduji se podle kvality, ale často si vyberu produkt známy z reklamy1530 %30 %  
Často si vybírám produkty známé z reklamy12 %2 %  

Graf

8. V jaké míře Vás ovlivňuje marketing firem, které propagují své výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zajímají mě nové produkty na trhu, avšak rozhoduji se i podle jiných faktorů2652 %52 %  
Je mi to lhostejné1020 %20 %  
Reklamu a jiný marketing firem mi vadí, obtěžuje mě714 %14 %  
Produkty propagované na trhu mě nezajímají, jsem vždy věrný svým značkám510 %10 %  
Vždy mě zajímají nové značky a produkty propagované na trhu a často je také nakupuji24 %4 %  

Graf

9. Když se dozvíte o novém nebo zajímavém produktu, či jej nakoupíte, doporučujete jej svým známým?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2142 %42 %  
Spíše ne1836 %36 %  
Ano, vždy612 %12 %  
Ne, nikdy510 %10 %  

Graf

10. Ovlivné Vás při výběru výrobků názor lidí ve Vašem okolí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nechám si poradit, avšak vybírám i podle jiných faktorů4080 %80 %  
Ano, vždy dám na rady a zkušenosti blízkých lidí a okolí510 %10 %  
Nedám na rady a zkušenosti jiných, vždy si vybírám dle svého uvážení36 %6 %  
Zkušenosti mého okolí jsou mi lhostejné24 %4 %  

Graf

11. Jste ochotný(á) si za známou značku připlatit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Za dobrou značku si připlatím, ale jen u některých výrobku, které jsou pro mě důležité3060 %60 %  
Ne, za značku nepřiplácím, protože si nemyslím, že je mezi výrobky rozdíl1530 %30 %  
Ano, určitě si za známou značku rád připlatím. Známá značka je symbolem luxusu.36 %6 %  
Nevím, je mi to lhostejné24 %4 %  

Graf

12. Jsou podle Vašich zkušeností známé produkty lepší než méně známé produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Známé produkty jsou spíše lepší než méně známé produkty3264 %64 %  
Známé produkty jsou spíše horší než méně známé produkty1224 %24 %  
Známé produkty jsou určitě lepší než méně známé produkty48 %8 %  
Známé produkty jsou určitě horsí než méně známé produkty24 %4 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Ovlivňuje vaše rozhodování při nakupování cena nebo to, že je produkt známý (z reklamy či jinak)?

  • odpověď Rozhoduji se podle ceny, ale často si vyberu produkt známy z reklamy:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhoduji se podle kvality, ale často si vyberu produkt známy z reklamy na otázku 7. Je pro Vaše rozhodování o nakoupeném produktu rozhodující spíše kvalita produktu nebo to, že je produkt známý (z reklamy či jinak)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaká je Vaše věková kategorie?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělaní?

4. Vybíráte si ze sortimentu výrobků spíše ty, které znáte z reklamy?

5. Jsou pro Vás často propagované produkty důvěryhodnější a lepší než méně známé produkty?

6. Ovlivňuje vaše rozhodování při nakupování cena nebo to, že je produkt známý (z reklamy či jinak)?

7. Je pro Vaše rozhodování o nakoupeném produktu rozhodující spíše kvalita produktu nebo to, že je produkt známý (z reklamy či jinak)?

8. V jaké míře Vás ovlivňuje marketing firem, které propagují své výrobky?

9. Když se dozvíte o novém nebo zajímavém produktu, či jej nakoupíte, doporučujete jej svým známým?

10. Ovlivné Vás při výběru výrobků názor lidí ve Vašem okolí?

11. Jste ochotný(á) si za známou značku připlatit?

12. Jsou podle Vašich zkušeností známé produkty lepší než méně známé produkty?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaká je Vaše věková kategorie?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělaní?

4. Vybíráte si ze sortimentu výrobků spíše ty, které znáte z reklamy?

5. Jsou pro Vás často propagované produkty důvěryhodnější a lepší než méně známé produkty?

6. Ovlivňuje vaše rozhodování při nakupování cena nebo to, že je produkt známý (z reklamy či jinak)?

7. Je pro Vaše rozhodování o nakoupeném produktu rozhodující spíše kvalita produktu nebo to, že je produkt známý (z reklamy či jinak)?

8. V jaké míře Vás ovlivňuje marketing firem, které propagují své výrobky?

9. Když se dozvíte o novém nebo zajímavém produktu, či jej nakoupíte, doporučujete jej svým známým?

10. Ovlivné Vás při výběru výrobků názor lidí ve Vašem okolí?

11. Jste ochotný(á) si za známou značku připlatit?

12. Jsou podle Vašich zkušeností známé produkty lepší než méně známé produkty?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Uramová, N.Upřednostňují spotřebitelé produkty, které jsou na trhu známé? (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://uprednostnuji-spotrebitele-p.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.