Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Úředník pohledem občana
Úředník pohledem občana
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Pavel Hamáček |
---|---|
Šetření: | 15. 04. 2009 - 29. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 170 |
Počet otázek (max/průměr): | 19 / 17.82 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 41,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:15 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Cílem dotazníku je zjistit názory reálných (i potencionálních) klientů úřadů veřejné správy na činnost a postavení úředníků a obecné zhodnocení spokojenosti s jejich prací. Výsledky průzkumu budou užity pro potřeby diplomové práce zabývající se postavením úředníků z pohledu občanů.
Odpovědi respondentů
1. Jak často komunikujete s úředníky ve veřejné správě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [spíše výjimečně → otázka č. 2, méně často (cca 1 - 2 x za rok) → otázka č. 2, poměrně často (více krát za rok) → otázka č. 2, pravidelně ( cca 1 x za měsíc nebo i častěji) → otázka č. 2, nikdy → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně často (cca 1 - 2 x za rok) | 66 | 38,82 % | 38,82 % |
poměrně často (více krát za rok) | 42 | 24,71 % | 24,71 % |
spíše výjimečně | 30 | 17,65 % | 17,65 % |
pravidelně ( cca 1 x za měsíc nebo i častěji) | 26 | 15,29 % | 15,29 % |
nikdy | 6 | 3,53 % | 3,53 % |
2. Které oblasti se týkalo řešení Vaší poslední záležitosti
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
správní činnosti | 49 | 29,88 % | 28,82 % |
sociální věci a zdravotnictví | 41 | 25 % | 24,12 % |
dopravní agendy | 34 | 20,73 % | 20 % |
jiná oblast | 31 | 18,9 % | 18,24 % |
stavební úřad | 26 | 15,85 % | 15,29 % |
živnostenské podnikání | 24 | 14,63 % | 14,12 % |
školství, kultura a tělovýchova | 15 | 9,15 % | 8,82 % |
životní prostředí | 9 | 5,49 % | 5,29 % |
3. Chování úředníka bylo milé a přátelské?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 68 | 41,46 % | 40 % |
souhlasím | 62 | 37,8 % | 36,47 % |
spíše nesouhlasím | 18 | 10,98 % | 10,59 % |
nevím | 11 | 6,71 % | 6,47 % |
nesouhlasím | 4 | 2,44 % | 2,35 % |
2 | 1 | 0,61 % | 0,59 % |
4. Úředník měl aktivní přístup k řešení mého problému (projevovala se snaha pomoci)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 69 | 42,07 % | 40,59 % |
souhlasím | 58 | 35,37 % | 34,12 % |
spíše nesouhlasím | 19 | 11,59 % | 11,18 % |
nevím | 13 | 7,93 % | 7,65 % |
nesouhlasím | 4 | 2,44 % | 2,35 % |
2 | 1 | 0,61 % | 0,59 % |
5. Vyjadřování úředníka bylo pro mne srozumitelné a jasné
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 72 | 43,9 % | 42,35 % |
souhlasím | 63 | 38,41 % | 37,06 % |
spíše nesouhlasím | 17 | 10,37 % | 10 % |
nevím | 6 | 3,66 % | 3,53 % |
nesouhlasím | 5 | 3,05 % | 2,94 % |
3 | 1 | 0,61 % | 0,59 % |
6. Úředník na mě udělal dojem odborníka, který rozumí dané problematice
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 65 | 39,63 % | 38,24 % |
souhlasím | 40 | 24,39 % | 23,53 % |
nevím | 28 | 17,07 % | 16,47 % |
spíše nesouhlasím | 20 | 12,2 % | 11,76 % |
nesouhlasím | 10 | 6,1 % | 5,88 % |
3 | 1 | 0,61 % | 0,59 % |
7. Upravenost a zevnějšek úředníka ve mě zanechal dobrý dojem
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 57 | 34,76 % | 33,53 % |
spíše souhlasím | 51 | 31,1 % | 30 % |
nevím | 39 | 23,78 % | 22,94 % |
spíše nesouhlasím | 11 | 6,71 % | 6,47 % |
nesouhlasím | 5 | 3,05 % | 2,94 % |
3 | 1 | 0,61 % | 0,59 % |
8. Vzájemná komunikace probíhala na dobré úrovni, ze strany úředníka převládal profesionální přístup
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 77 | 46,95 % | 45,29 % |
souhlasím | 53 | 32,32 % | 31,18 % |
spíše nesouhlasím | 19 | 11,59 % | 11,18 % |
nevím | 10 | 6,1 % | 5,88 % |
nesouhlasím | 4 | 2,44 % | 2,35 % |
3 | 1 | 0,61 % | 0,59 % |
9. Obdržel(a) jsem informace v rozsahu a kvalitě v jaké jsem očekával(a)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 60 | 36,59 % | 35,29 % |
spíše souhlasím | 59 | 35,98 % | 34,71 % |
spíše nesouhlasím | 19 | 11,59 % | 11,18 % |
nevím | 14 | 8,54 % | 8,24 % |
nesouhlasím | 11 | 6,71 % | 6,47 % |
3 | 1 | 0,61 % | 0,59 % |
10. Moje záležitost byla vyřešena v kvalitě a rychlosti jakou jsem očekával(a)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 64 | 39,02 % | 37,65 % |
souhlasím | 45 | 27,44 % | 26,47 % |
spíše nesouhlasím | 30 | 18,29 % | 17,65 % |
nesouhlasím | 12 | 7,32 % | 7,06 % |
nevím | 12 | 7,32 % | 7,06 % |
3 | 1 | 0,61 % | 0,59 % |
11. Nestrannost jednání a celkovou kvalitu vyřizování mé záležitosti hodnotím známkou
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 55 | 33,54 % | 32,35 % |
souhlasím | 51 | 31,1 % | 30 % |
nevím | 35 | 21,34 % | 20,59 % |
spíše nesouhlasím | 14 | 8,54 % | 8,24 % |
nesouhlasím | 8 | 4,88 % | 4,71 % |
4 | 1 | 0,61 % | 0,59 % |
12. Máte z návštěvy úřadu ještě nějaký jiný poznatek týkající se úředníků, se kterými jste dnes jednal? Pokud ano, můžete mi ho prosím sdělit.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
1. Mám dojem, že je úředníků všeobecně nadbytek Některé agendy by se určitě daly sloučit a při lepší organizaci práce zvládnout menším počtem referentů. 2. Nebylo to dnes, ale v nedávné minulosti (ne více než před půl rokem), když jsem v jednom dnu obdržel 2 úřední listovní zásilky, vypracované jedním úředníkem, podepsané jedním vedoucím. V jednom byla tuším nová nájemní smlouva a ve druhé myslím průvodní vysvětlující dopis - obě zásilky odeslány tentýž den. Nepochopil jsem, proč dvě obálky, dvojnásobné poštovní náklady. neumím si představit systém ani organizaci práce tohotro referenta a už vůbec ne dosažené zefektivnění pracovní činnosti tohoto referenta.
ano, např. na finančním úřadě - potřebovala jsem pomoc od úředníka - dovyplnit dańové přiznání, úředník nevěděl, dlouho studoval metodiky a nakonec jsem to nervově nevydržela a vyplnila si to sama doma.
Ano, šéf hodné a milé úřednice se choval jako debil!
byl jsem velice přijemně překvapený vystupováním úředníků na policii české republiky, současná kritika policistů je podle mě zbytečně zveličená
byrokracie a laxní přístup k mé záležitosti
Dvě sociální pracovnice - velmi mlade divky - neměly vůči mé matce na invalidním vozíku profesionální přístup, stejně se chovaly i u dalších starších lidí - jednalo se o vyplnění dotazníku ohledně přiznání dávky pro bezmocnost.
I úředníci mají své dny....ale neměli by svoje problémy přenášet ve svém chování na občany
Je špatná spolupráce mezi jednotlivými úřady
Jsou dva typy úředníků 1. Horlivý až zmatkař - má strach o místo. 2. Profesionální - řekne vše co potřebujete a přidá ještě jak se to dá obejít.
Každý úředník ví a zná pouze svoji ohraničenou oblast. Ze zkušenosti již mám strach se na něco zeptat, protože jsem většinou přepojena někam jinam a pak opět někam jinam....chybí ochota..
komunikácia s úradníkmi prebiehala vcelku v poriadku, problém, ktorý som riešila bohužiaľ spočíval na úrovni, ktorá išla mimo ich kompetenciu - jednalo sa o neporiadok v systéme, ktorý práve tí úradníci, s ktorými som komunikovala riešiť nemohli. aj napriek tomu ku mne pristupovali korektne a bez nervozity.
kupodivu mě návštěva sociálky celkem překvapila. Při srovnání s českou poštou to bylo příjemné dopoledne.
Myslím si, že větší problém komunikace není mezi úředníkem a občanem, ale mezi úředníkem z jednoho odboru a úředníkem z druhého odboru, záleží na vedoucím daného odboru, jestli si hraje na své království či ne. Proto mnohdy odbory mezi sebou nemají takovou spolupráci, jakou by měli mít, už jen protože jsou pod jedním úřadem. Toto je nejhlavnější problém jakéhokoliv úřadu, každý vedoucí odboru se snaží si hrát na svoje království, ale někdy je potřeba i těch sousedních království.
Na můj omyl reagovala úřednice posměškem, obrátila se na kolegyni a na jejich jedovaté poznámky dlouho nezapomenu. Neměly by děvčata zapomenout, že žijí z našich daní a jsou tam pro lidi. Rozhodně bych uvítala snahu pomoct vyřešit problém.
nadřazenost
navzájem se hlídají, malé problémy řeší spousta ůředníků, zákulisí je hodně velká drbárna a na některé informace se vztahuje mlčenlivost, ale mezi ůředníky to moc neplatí, podstatnou část prodrbou
ne
někteří jsou mimo
nemám
nemám
nepořádek na pracovním stole
nic mimořádného.
odevzdávámj jen daˇnové příznání v jednoduchém účetnictví takže zde na problémy s úředníky nenarazím.Něco jiného by ale bylo kdybych například měl složitější účetnictví to pak vím od ostatních že úředníci sami neví jak k tomu přistupovat.A kraj od kraje je úplné odlišný pohled na stejný problém.
Při odpovědi na můj dotaz se striktně drželi svého výkladu dané problematiky, ač dle dostupných informací není úplně správný a nesnažili se o ověření svého názoru.
Úřednice na sociálce (úřad práce pro Prahu východ) jsou velice neochotné, jednou jsem špatně vyplnila formulář a úřednice začala obracet oči v sloup, nebyla ochotna mi vysvětlit vůbec nic...A to mám zkušenosti s více pracovnicema.
Úředníky je potřeba vzdělávat, aby uměli s klienty profesionálně komunikovat!
Velmi ráda pozoruji chování ostatních spoluobčanů, jejich chování a vystupování. Bohužel většinou záporné- vulgární vyjadřování, impulsivní jednání, rodiče a děti- nevychované.
Vyplnění dotazníku není úplně objektivní, neboť jsem ho vyplnila podle jednoho případu jednání s úřednicí, kde to byla katastrofa. V jiných případech bych vyplnila kladnější hodnocení. V úřadě záleží na člověku samotném a na vedoucím oddělení či odboru, zda si dokáže úředníky ohlídat, vyškolit a kontrolovat. Jednoduše řečeno záleží na tom co vedoucí po úřednících vyžaduje.
Z návštěvy úřadu mám pokaždé stejný pocit, všude vládnoucí pohoda, kafíčko , povídání s kamarádkou, no prostě žádný stress a panika. Ráda bych jednou takové místečko našla.
že nepříjemnou atmosféru na úřadech dělají často sami zákazníci (čekatelé na službu úřadu)nikoliv úředníci sami dle mé zkušenosti je jejich trpělivost opravdu dost velika
13. Váš názor na úředníky je obecně
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jsou dobří i špatní stejně tak jako v jiných oborech | 128 | 75,29 % | 75,29 % |
Mají ještě hodně co zlepšovat | 18 | 10,59 % | 10,59 % |
Poslední dobou se jejich práce zkvalitnila | 15 | 8,82 % | 8,82 % |
Jsou to většinou profesionálové ve svém oboru | 4 | 2,35 % | 2,35 % |
Nemám na to názor | 3 | 1,76 % | 1,76 % |
Jejich práce je zbytečná | 2 | 1,18 % | 1,18 % |
14. Domníváte se, že kritiky, které na úředníky často zaznívají
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mohou mít někdy pravdivý základ | 77 | 45,29 % | 45,29 % |
Občas se něco nepovede tak jako v jiných oborech | 55 | 32,35 % | 32,35 % |
Jsou schválně zveličovány, je to mediálně zajímavé | 23 | 13,53 % | 13,53 % |
Nedokáži posoudit jejich oprávněnost | 10 | 5,88 % | 5,88 % |
Jsou vždy oprávněné | 5 | 2,94 % | 2,94 % |
15. Ne všechny žádosti úředníci vyřídí k naprosté spokojenosti žadatelů. Myslíte si, že za to může především
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zbytečná byrokracie | 90 | 52,94 % | 52,94 % |
špatné zákony | 30 | 17,65 % | 17,65 % |
nedokáži posoudit | 21 | 12,35 % | 12,35 % |
neochota úředníka | 14 | 8,24 % | 8,24 % |
nereálné požadavky ze strany žadatelů | 11 | 6,47 % | 6,47 % |
překážky v práci od jeho nadřízených | 4 | 2,35 % | 2,35 % |
16. Dokážete si sám sebe představit v pozici úředníka
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 55 | 32,35 % | 32,35 % |
rozhodně ano | 38 | 22,35 % | 22,35 % |
spíše ne | 35 | 20,59 % | 20,59 % |
nejsem si jistý / jistá | 23 | 13,53 % | 13,53 % |
rozhodně ne | 16 | 9,41 % | 9,41 % |
nemám na to názor | 3 | 1,76 % | 1,76 % |
17. Respondentem je muž / žena
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 113 | 66,47 % | 66,47 % |
muž | 57 | 33,53 % | 33,53 % |
18. Kolik je vám let
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-35 let | 91 | 53,53 % | 53,53 % |
36-50 let | 48 | 28,24 % | 28,24 % |
nad 50 let | 22 | 12,94 % | 12,94 % |
do 20 let | 9 | 5,29 % | 5,29 % |
19. Jaké je Vaše nevyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středoškolské | 80 | 47,06 % | 47,06 % |
vysokoškolské | 75 | 44,12 % | 44,12 % |
vyučen | 10 | 5,88 % | 5,88 % |
základní | 5 | 2,94 % | 2,94 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.