Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Uvedení nového automobilu na trh

Uvedení nového automobilu na trh

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Pravdová
Šetření:02. 12. 2012 - 09. 12. 2012
Počet respondentů:51
Počet otázek (max/průměr):25 / 20.57
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:54,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem dotazníku je zjistit účinnost marketingové komunikace při uvedení nového vozidla Mercedes-Benz třídy A na trh, výsledky budou použity v diplomové práci a budou veřejně přístupné. 

Dotazník je určen pro osoby starší 18ti let, kteří mají řidičský průkaz a zájem o kvalitní produkty, nový design a aktuální dění. 

 

Odpovědi respondentů

1. Jaké značky automobilů si na základě zhlédnutí reklamy v televizi, tisku, internetu či venkovní reklamy z oblasti prodeje nových osobních automobilů za poslední dva měsíce vybavíte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
škoda, kia59,8 %9,8 %  
Škoda47,84 %7,84 %  
kia, škoda23,92 %3,92 %  
kia, volkswagen11,96 %1,96 %  
VW, BMW, Hyundai11,96 %1,96 %  
Škoda, VW, BMW, Hyundai11,96 %1,96 %  
hyunday, kia,škoda11,96 %1,96 %  
Renault Citroen Peugeot Skoda11,96 %1,96 %  
renault, škoda, lexus lexus, vw,11,96 %1,96 %  
škoda, hyundai11,96 %1,96 %  
ostatní odpovědi škoda, volvo, volkswagen, toyota, peugeot, citroen, kia, mercedes, bmw
hyundai, mercedes
Škoda, Toytu, Dacia, Mercedes, Hyundai, Volkswagen
VW
audi, Hiunday, BMW
mercedez benz
WV, Huinday, Mercedes
nevím, je toho tolik
žádné, nesleduji reklamy
wolksvagen, hyundai
BMW, Škoda, Audi, Mercedes
Renault
škoda, BMW, mercedes, kia
mercedes,ford
Mercedes
hyundai
Škoda, Toyota, Hiuday, Kia
Hyundai, Ford, Škoda
kia, škoda, vw
škoda, kia, peugeot, vw
škoda, ford, mercedes
škoda, mazda, kia, honda, mercedes
škoda, peugeot, mercedes
ford, škoda
honda, hyundai, ford
Land Rover
kia, škoda, mercedes
Škoda, Hyundai, VW, Peugeout, Citroen
Škoda, Hyundai, Audi, Opel, WV, Mercedes
VW, Škoda, Hyundai, Kia
škoda, vw
škoda, kia, mercedes
škoda, mercedes
3364,71 %64,71 % 

Graf

2. Jaké značky a typy automobilů si na základě zhlédnutí reklamy v televizi, tisku, internetu či venkovní reklamy z oblasti prodeje nových osobních automobilů za poslední dva měsíce vybavíte?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ford max, škoda rapid

hyundai i40

hyunday, kia, mazda,škoda

kia ceed

kia ceed, honda civic, nissan kaškaj

kia ceed, škoda rapid, vw golf, peugeot

kia ceed, volkswagen golf

nevím, je toho tolik

Range Rover, Ford

renault 301, škoda rapid, lexus gs, lexus rx, vw golf,

Renault Clio, Peugeot 301, Skoda Rapid

Škoda

Škoda

Škoda - Rapid

škoda octavia, mazda 6

škoda octavia, škoda rapid, ford mondeo

Škoda Rapid

Škoda Rapid, Dacia Duster, Volkswagen Golf, Mercedes A

to samé

3. Postřehli jste v posledních dvou měsících v televizi nějaký reklamní spot na nový Mercedes-Benz třídy A?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 4, spíše anootázka č. 4, neotázka č. 5, spíše neotázka č. 5, nevímotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne2243,14 %43,14 %  
ne1631,37 %31,37 %  
spíše ano713,73 %13,73 %  
ano59,8 %9,8 %  
nevím11,96 %1,96 %  

Graf

4. Zaujal Vás zhlédnutý televizní spot?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano758,33 %13,73 %  
spíše ano433,33 %7,84 %  
spíše ne18,33 %1,96 %  

Graf

5. Líbí se Vám tento televizní spot? Spot naleznete zde: http://www.youtube.com/watch?v=XS6S8qSMvBE

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný1631,37 %31,37 %  
výborný1529,41 %29,41 %  
dobrý1325,49 %25,49 %  
dostatečný47,84 %7,84 %  
nedostatečný35,88 %5,88 %  

Graf

6. Jak na Vás tento televizní spot působí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dynamicky3976,47 %76,47 %  
sportovně2752,94 %52,94 %  
originálně1121,57 %21,57 %  
jinak815,69 %15,69 %  
nezajímavě59,8 %9,8 %  
ohraně35,88 %5,88 %  

Graf

7. Líbí se Vám vizuální ztvárnění spotu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný2345,1 %45,1 %  
výborný1427,45 %27,45 %  
dobrý1019,61 %19,61 %  
dostatečný23,92 %3,92 %  
nedostatečný23,92 %3,92 %  

Graf

8. Líbí se Vám hudební ztvárnění spotu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný2039,22 %39,22 %  
výborný1631,37 %31,37 %  
dobrý1019,61 %19,61 %  
dostatečný47,84 %7,84 %  
nedostatečný11,96 %1,96 %  

Graf

9. Viděli jste někdy tento inzerát? Inzerát naleznete zde: http://www.ulozto.cz/xVHrGyM/a-png

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, alespoň 1xotázka č. 10, neotázka č. 12, nevímotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, alespoň 1x2549,02 %49,02 %  
ne2039,22 %39,22 %  
nevím611,76 %11,76 %  

Graf

10. Vybavíte si jméno inzerenta?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1246,15 %23,53 %  
ne830,77 %15,69 %  
spíše ano623,08 %11,76 %  

Graf

11. Četli jste více než polovinu textu inzerenta?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano728 %13,73 %  
spíše ne624 %11,76 %  
ne624 %11,76 %  
ano416 %7,84 %  
nevím28 %3,92 %  

Graf

12. Co inzerát vypovídá o výrobku?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

dravost, drzost, dostupnost

drzí

Futuristický design, Prémiovost, Nový typ auta

je dostupný pro všechny

je jen pro vyšší vrstvu

je to auto pro mladé, dynamické muže, na machrování

luxus, drahé auto, kvalita, pro movité

Má být asi sexy

moderni, sportovne ladeny, poznamek o servisu atp. bych si nevsiml

Nic

novinkový automobil s garančním servisem

nový design, detail na křivky vozidla a na vzhled

o výrobku jako takovém v zásadě nic, je to inzerát od finančních služeb

Sebestřednost

to, co si přeje inzerent

Vůbec nic, kromě toho, že je nový

vyzývavý produkt, drzý, originální,

Ze to je neco jako Golf akorat lepsi a dražší

Že je to jedinečný výrobek a díky němu budeš výjimečný i ty.

že je to novinka

13. Líbí se Vám vizuální ztvárnění inzerátu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výborný2039,22 %39,22 %  
chvalitebný1835,29 %35,29 %  
dobrý1121,57 %21,57 %  
dostatečný23,92 %3,92 %  

Graf

14. Kdybyste na inzerát narazil/a v časopise či na internetu, díval/a byste se na něj:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 5 vteřin2447,06 %47,06 %  
méně než 5 vteřin2345,1 %45,1 %  
přehlídl/a bych jej47,84 %7,84 %  

Graf

15. Máte zájem po zhlédnutí inzerátu dozvědět se více o produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano2345,1 %45,1 %  
spíše ne1427,45 %27,45 %  
ne713,73 %13,73 %  
ano47,84 %7,84 %  
nevím35,88 %5,88 %  

Graf

16. Jsou informace v inzerátu dostačující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 18, spíše anootázka č. 18, neotázka č. 17, spíše neotázka č. 17, nevímotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano2243,14 %43,14 %  
spíše ne1019,61 %19,61 %  
ne917,65 %17,65 %  
ano917,65 %17,65 %  
nevím11,96 %1,96 %  

Graf

17. Co Vám v inzerátu chybí?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

cena

cena

cena

cena

cena

cena

cena

Informace

Informace o interiéru

lepší pohled na vozidlo

nejsou tam vlastne zadne informace :)

údaje

18. Zdá se Vám inzerát?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
moderní4384,31 %84,31 %  
originální1325,49 %25,49 %  
nezajímavý611,76 %11,76 %  
zábavný35,88 %5,88 %  
nudný35,88 %5,88 %  
jiný11,96 %1,96 %  

Graf

19. Navštívil/a byste po zhlédnutí inzerátu či televizního šotu webové stránky pro nové A?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne2243,14 %43,14 %  
spíše ano1019,61 %19,61 %  
ne815,69 %15,69 %  
nevím713,73 %13,73 %  
ano47,84 %7,84 %  

Graf

20. Co Vás na inzerátu nejvíce zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
slogan „Chci tě a ty mě můžeš mít“2345,1 %45,1 %  
všechno dohromady1427,45 %27,45 %  
produkt1223,53 %23,53 %  
technické údaje11,96 %1,96 %  
slogan "Mercedes-Benz The best or nothing"11,96 %1,96 %  

Graf

21. Jak na Vás působí slogan „Chci tě a ty mě můžeš mít“?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

agresivně

Blbě

Divně.

dostupnost auta, lákavě

drze

je dostupný pro každého

not for me, for guys desperately looking for women

Originálně a zaujme.

osobně, vyzývavě, mířeně na mě

se sexualnim podtextem

slogan ok, zaujal, na printu mi prisel nevyraznej, ale mozna proto, ze obrazek byl malej :)

Snaha zaujmout, ale lacině pro tuhle značku

ten je dobrý

Trapně až vulgárně

Trochu namyslene ale hodi se k tomuhle autu

Velice lákavě.

Vybízející, oslovuje mě, trochu drzý, je v jazyce jakým mluvím.

vyzívavě

vyzývavě, lákavě

22. Zajímá Vás cena automobilu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ze zvědavosti3874,51 %74,51 %  
ne, neuvažuji o koupi713,73 %13,73 %  
ne, nelíbí se mi automobil47,84 %7,84 %  
ano, uvažuji o koupi23,92 %3,92 %  

Graf

23. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž2854,9 %54,9 %  
žena2345,1 %45,1 %  

Graf

24. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26-393262,75 %62,75 %  
18-251733,33 %33,33 %  
40-5023,92 %3,92 %  

Graf

25. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem v Kč?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 001 – 35 0002040,82 %39,22 %  
0 – 15 0001326,53 %25,49 %  
15 001-25 0001122,45 %21,57 %  
35 001 a více510,2 %9,8 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Viděli jste někdy tento inzerát? Inzerát naleznete zde: http://www.ulozto.cz/xVHrGyM/a-png

  • odpověď ano, alespoň 1x:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Vybavíte si jméno inzerenta?

13. Líbí se Vám vizuální ztvárnění inzerátu?

  • odpověď výborný:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Vybavíte si jméno inzerenta?

24. Jaký je Váš věk?

  • odpověď 26-39:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 25 001 – 35 000 na otázku 25. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem v Kč?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

3. Postřehli jste v posledních dvou měsících v televizi nějaký reklamní spot na nový Mercedes-Benz třídy A?

5. Líbí se Vám tento televizní spot? Spot naleznete zde: http://www.youtube.com/watch?v=XS6S8qSMvBE

6. Jak na Vás tento televizní spot působí?

7. Líbí se Vám vizuální ztvárnění spotu?

8. Líbí se Vám hudební ztvárnění spotu?

9. Viděli jste někdy tento inzerát? Inzerát naleznete zde: http://www.ulozto.cz/xVHrGyM/a-png

10. Vybavíte si jméno inzerenta?

13. Líbí se Vám vizuální ztvárnění inzerátu?

14. Kdybyste na inzerát narazil/a v časopise či na internetu, díval/a byste se na něj:

15. Máte zájem po zhlédnutí inzerátu dozvědět se více o produktu?

16. Jsou informace v inzerátu dostačující?

18. Zdá se Vám inzerát?

19. Navštívil/a byste po zhlédnutí inzerátu či televizního šotu webové stránky pro nové A?

20. Co Vás na inzerátu nejvíce zaujme?

22. Zajímá Vás cena automobilu?

23. Jaké je Vaše pohlaví?

24. Jaký je Váš věk?

25. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem v Kč?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

3. Postřehli jste v posledních dvou měsících v televizi nějaký reklamní spot na nový Mercedes-Benz třídy A?

5. Líbí se Vám tento televizní spot? Spot naleznete zde: http://www.youtube.com/watch?v=XS6S8qSMvBE

6. Jak na Vás tento televizní spot působí?

7. Líbí se Vám vizuální ztvárnění spotu?

8. Líbí se Vám hudební ztvárnění spotu?

9. Viděli jste někdy tento inzerát? Inzerát naleznete zde: http://www.ulozto.cz/xVHrGyM/a-png

10. Vybavíte si jméno inzerenta?

13. Líbí se Vám vizuální ztvárnění inzerátu?

14. Kdybyste na inzerát narazil/a v časopise či na internetu, díval/a byste se na něj:

15. Máte zájem po zhlédnutí inzerátu dozvědět se více o produktu?

16. Jsou informace v inzerátu dostačující?

18. Zdá se Vám inzerát?

19. Navštívil/a byste po zhlédnutí inzerátu či televizního šotu webové stránky pro nové A?

20. Co Vás na inzerátu nejvíce zaujme?

22. Zajímá Vás cena automobilu?

23. Jaké je Vaše pohlaví?

24. Jaký je Váš věk?

25. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem v Kč?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pravdová, L.Uvedení nového automobilu na trh (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://uvedeni-noveho-automobilu-na.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.