Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Užívání Twitteru

Užívání Twitteru

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Irena Šovčíková
Šetření:19. 02. 2013 - 24. 02. 2013
Počet respondentů:40
Počet otázek (max/průměr):14 / 12.3
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:53,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:37
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Tento dotazník je určen v zásadě jen uživatelům sociální sítě Twitteru a výsledky budou součástí maturitní práce z IVT na téma Sociální Sítě.

Celý dotazník má 15 otázek a jeho vyplnění zabere cca 5 minut času. Děkuji vám

 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2255 %55 %  
Muž1845 %45 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
28512,5 %12,5 %  
22512,5 %12,5 %  
2337,5 %7,5 %  
2737,5 %7,5 %  
2137,5 %7,5 %  
1825 %5 %  
4025 %5 %  
1725 %5 %  
2625 %5 %  
2025 %5 %  
1925 %5 %  
ostatní odpovědi 43
16
41
37
24
25
14
33
15
922,5 %22,5 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:24.39
Minimum:16
Maximum:40
Variační rozpětí:24
Rozptyl:35.39
Směrodatná odchylka:5.95
Medián:23
Modus:28

Graf

3. Zaměstnání(stačí obor)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student1127,5 %27,5 %  
IT512,5 %12,5 %  
Marketing410 %10 %  
studentka37,5 %7,5 %  
IT technik12,5 %2,5 %  
PR12,5 %2,5 %  
ekonomický obor12,5 %2,5 %  
student gymnázia12,5 %2,5 %  
zdravotnictví12,5 %2,5 %  
střední škola12,5 %2,5 %  
ostatní odpovědi studentka - speciální pedagogika
pedagog
prodavac
právo
Student (strojírenství)
Žádné zatím
potravinářství
média
studium
studující VŠ, masmedia a komunikace
HR
1127,5 %27,5 % 

Graf

4. Jak dlouho už používáte Twitter?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2-3 roky1537,5 %37,5 %  
méně než rok1435 %35 %  
rok512,5 %12,5 %  
3-5 let37,5 %7,5 %  
více než 5 let37,5 %7,5 %  

Graf

5. Jak často používáte Twitter?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vícekrát denně1947,5 %47,5 %  
vícekrát týdně922,5 %22,5 %  
nepravidelně717,5 %17,5 %  
jednou za den25 %5 %  
jednou měsíčně25 %5 %  
jednou týdně12,5 %2,5 %  

Graf

6. Jak jste se na Twitter dostali?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím25 %5 %  
přátelé25 %5 %  
internet25 %5 %  
nevzpomínám si25 %5 %  
Další z řady sociálních sítí, co jsem musel zkusit :)12,5 %2,5 %  
Byli tam známí. Sleduji trendy.12,5 %2,5 %  
Chcela som ho začať používať pre festival, takže som si chcela založiť svoje konto a porozumieť si so sieťou.12,5 %2,5 %  
Po úvaze, proč bych jej chtěl, jsem si ho zřídil.12,5 %2,5 %  
zaregistrovala jsem se přes PC12,5 %2,5 %  
z nudy pres vyhledavac12,5 %2,5 %  
ostatní odpovědi pres kolegy :-)
hledání alternativy k facebooku
nechápu otázku
Potřeboval jsem sdělovat jednoduše a rychle informace ostatním na webové stránce.
kolegové, práce
snaha pouzit jej jako marketingovy nastroj
prostě jsem si ho založila
registraci
přes přátele
díky reklamě
náhodou
-
už nevím
četl jsem o něm...
zaregistrováním
využití pro diplomovou práci
doporučení kamaráda
nepamatuji se
Přes internet ;-)
přes stránky známé osobnosti
jednoduše
přes známé osobnosti/kamarády
Registrací :) Jinak si to už nepamatuju..
Je to znama firma.
prihlasenim
prostřednictvím sestry
2665 %65 % 

Graf

7. Liší se charakterově informace, které sdílíte na Twitteru od těch, které sdílíte jinde? Pokud ano, jak? (nepočítejme omezení znaky)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne620,69 %15 %  
Ano, Twitter je více profesní, FB víc osobní, i když obojí se u mě postupně stírá13,45 %2,5 %  
Témeř nic tam nesdílím.13,45 %2,5 %  
Určite, chýba mi interaktivita a nerozumiem jej.13,45 %2,5 %  
Na Twitteru své informace vůbec nesdílím.13,45 %2,5 %  
Nic nesdilim13,45 %2,5 %  
ano13,45 %2,5 %  
někdy ano, někdy ne. Ty, které se liší - jsou odbornější, např. se týkají reklamy, marketingu atd. - na FB to nezajímá tolik lidí, jako followery na Twitteru13,45 %2,5 %  
na fb dávám osobnější statusy, na twitter dávám spíše selfpromo a věci z oboru13,45 %2,5 %  
Ano, na Twitteru nezveřejňuji pod svým jménem 13,45 %2,5 %  
ostatní odpovědi méně osobní zprávy, spíše profesionální kontakty
twitter uz nepouzivam, pro cesky trh je mrtvy
ano, na facebooku jsou to samé blbosti, ale na twitteru vás berou vážně
Twitter - jen kvalitní statusy
na Facebooku mám pocit, že informace, které sdílím musí být důležité... na twitteru sdílím i méně důležité infromace...za to někdy zajímavější.. méně hledím na mínění ostatních (ikdyž každé "favorite" nebo "RT" mě hodně potěší...)
ano, Twitter mi přijde zaměřený konkrétněji na zájmy či profesní zaměření
Nic tam nesdílím, jenom followuju
ano, na Twitteru nesdílím soukromé informace a fotky
Na Twitteru udržuji kontakty s lidmi z oboru.
kvůli anonymitě -> vyšší upřímnost
Ano, snažím se tam dávat spíš věci z oboru..
Informace sdilim jen na zabezpecenem uctu, takze k nim ma paradoxne pristup mene lidi.
nelisi
jsou kultivovanější ;-)
1448,28 %35 % 

Graf

8. Proč jste na Twitteru?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

a proc ne?

abych sledovala oblíbené osobnosti

Ani nevím, jsem pasivní uživatel. Občas jej zkontroluji, pokud je nějaký žhavé téma. Jinak spíše nepoužívám.

baví mě to

Čtu, co píšou celebrity...

following herců, zpěváků, sportovců,...

Chcela som ho využiť ako marketingový nástroj. Pripadá mi lepší na zdieľanie firemného obsahu, než osobného.

info

informace

jen tak

Jsou tam kultivovanější a zajímavější lidé než na Facebooku.

jsou tam skutečné informace a ne to že Božka je v depresi a musí jít nakupovat...

kontakty

kvůli konferencím a podobným life akcím, ze kterých se tweetuje + abych si rozšířila obzory soc. sítí

kvůli oblíbenému zpěvákovi

kvůli sledování lidí, kteří mě zajímají

Kvůli zajímavých tweetech slavných osob

mela jsem v umyslu jej jako marketingovy nastroj.

Odebírání novinek

Pisou tam zajimave veci moji oblibeni jezdci F1

Používám jej pouze proto, abych měl odběry od některých médií a měl přehledné a rychlé zpravodajství

Používám Twitter, abych zůstal v obraze o aktuálním dění v oboru.

Protože nevím jak ho smazat.

protože tam mohu sledovat zajímavé lidi a nemusím sledovat zprávy - vše důležité tam je

převážně proto, že sleduji své oblíbené hudební interprety, co sdílejí

Přísun informací a možnost sdílet zajímavý obsah.

Rychlý přísun zajímavých informací Kontakt s konkurencí New Bussiness Inspirace Honím si tam vlastní ego :)

sledování názoru ostatních

Sleduju účty osobností, které mě zajímají

spíš kvůli sledování jiných, než kvůli psaní

spíše kvůli odběru než vlastnímu postování, interpreti, kapely atd

Twitter je skvělá sociální síť, která vám umožňuje poznávat názory zajímavých lidí, získávat velmi snadno a rychle nové informace a zpravodajství. Je to skvělá síť na sdílení věcí, které vás právě napadly,naštvaly, potěšili...

V te dobe to vypadalo jako dobry zpusob, jak se prinutit vysilat kratke zpravy domu.

větší anonymita, přehlednost, možnost sledovat prakticky koho chci

vytvoření lepší komunikační kampaně pro společnost, zjištění možností Twitteru pro vylepšení mtg komunikace

zajima mi to

zdroj dobrých informací z oboru, zprávy jsou krátké, takže je snazší je sledovat

zdroj informaci a zabavy

Ziskavam info ze zdroju/ od konkretnich lidi, kteri me zajimaji

zvědavost

9. Využíváte hashtagy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2152,5 %52,5 %  
Ne1947,5 %47,5 %  

Graf

10. Jaké hashtagy nejčastěji využíváte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Většinou ty, odpovídající akci, na které jsem14,76 %2,5 %  
Podle již daného topicu.14,76 %2,5 %  
Len konkrétne - názov výrobku, akcie, filmu, atp.14,76 %2,5 %  
opravdu ruzne14,76 %2,5 %  
záleží na téma příspěvku14,76 %2,5 %  
jednoslovné14,76 %2,5 %  
#like #fail #wp #android14,76 %2,5 %  
ruby14,76 %2,5 %  
většinou ten, který nějak vystihuje téma, o kterém píšu14,76 %2,5 %  
#HappyBirthday14,76 %2,5 %  
ostatní odpovědi -
#ctyricitka , většinou jen jednou dle nálady
co se týká toho o čem mluvím (HTC - můj telefon,...) a nebo třeba #lol a podobně... (teď mě moc nenapadá)
nevim
O.o
různé a někdy i ty které jsou trendy
Nepoužívám žádný hashtag výrazněji než ostatní.
#avengers #facebook
quote, aktuální nálada a denní věci
K aktuálním akcím.
To se nedá říci
1152,38 %27,5 % 

Graf

11. Proč ne?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím co to je526,32 %12,5 %  
nevím210,53 %5 %  
Nic nesdílím a nepíšu, takže nemám důvod použití.15,26 %2,5 %  
Protože nevím co to je.15,26 %2,5 %  
ani nevim, co to je15,26 %2,5 %  
jednak nevim co to je a za druhe me to urazi15,26 %2,5 %  
ne15,26 %2,5 %  
netweetuji15,26 %2,5 %  
nechci15,26 %2,5 %  
zatím nebyla příležitost - twitter mám méně než 1 týden15,26 %2,5 %  
ostatní odpovědi nevím jak
Netweetuju
nepotřebuju to
Nepotrebuji, aby me tweety trendovaly.
421,05 %10 % 

Graf

12. Setkáváte se na Twitteru často se spamem?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3083,33 %75 %  
nevím616,67 %15 %  

Graf

13. Kolik máte odběratelů a kolik odbíráte vy?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
330/17013,7 %2,5 %  
25 sleduji / 26 sleduje mě13,7 %2,5 %  
84 following a 61 followers13,7 %2,5 %  
Obebírám 25 kanálů se zpravodajstvím a důležitými informacemi a mě odebírají 4 lidé. 13,7 %2,5 %  
29 / 913,7 %2,5 %  
22 odběratelů/ 41 sleduji13,7 %2,5 %  
cca 40 odběratelů, cca 150 odebírám13,7 %2,5 %  
cca 110 / cca 8013,7 %2,5 %  
0/013,7 %2,5 %  
40/2913,7 %2,5 %  
ostatní odpovědi 2 a 15
odebírám 10
nevim,jsem liny to zjistovat
30
following - 341, followers - 15
1nic
kolem 50
8/39
following téměř 400 followers necelé 200
oběratelů 45, já 100
Odběratelů mám cca 6, já followuju něco přes 30 celebrit
asi 50 a odebírám kolem stovky
2000/300
9 odběratelů, 36 odbírám
116 folowing / 170 followers
120 following, 96 followers
20/30
1762,96 %42,5 % 

Graf

14. Co je pro vás důvod být odběratelem nějakého účtu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

'atraktivita' účtu, zájem o dění v životě celebrit

Abych se dozvěděla, co právě napsal/a

aktualizovanost, zájem o typ zpráv co píše, přítel, etc

Buď osobní známost nebo tweety, které mě zajímají..

Duchaplné a vtipné twitty, které bych sám nevymyslel.

informace

informacni hodnota, zabavnost

Informativnost

Je pro me zajimavy / prinosny / vtipny

je zajímavý

Jsem informován o novinkách

kamarádství

nic

no asi proto,ze me nejakym zpusobem zaujme

nové informace

píše přínosné tweety

pouze zajem

přátelé / interpreti / oděvní průmysl na twitteru očekávám kratší a "rychlejší" informace

Především zajímavý obsah a osobní sympatie

vidím co se děje s jeho uživatelem

viz. otázka 13

zájem

zájem

zájem o dané téma, zjištění novinek na trhu nebo v oboru

zajímá mě, co píše (to je otázka)

Zajímá mě, co píšou... a fotí :)

Zajimave informace/odkazy.

zajímavé názory

Zajimave obrazky co jen tak nekde nejsou, zajimave informace

zajímavé příspěvky

Zajímavé témata, vtipné tweety.

Zajímávé tweety

zajímavost osobnosti

zajímavý obsah

zajímavý obsah, aktuální informace, soutěže

zajímavý popis, RT hezkého twettu k tomu určitě přispěje atraktivní profilovka a obsah posledních několik twettu...

Zaujímavé novinky.

Zpravodajství, důležité aktuální informace.

zviditelnit se


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk:

3. Zaměstnání(stačí obor)

4. Jak dlouho už používáte Twitter?

5. Jak často používáte Twitter?

9. Využíváte hashtagy?

12. Setkáváte se na Twitteru často se spamem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk:

3. Zaměstnání(stačí obor)

4. Jak dlouho už používáte Twitter?

5. Jak často používáte Twitter?

9. Využíváte hashtagy?

12. Setkáváte se na Twitteru často se spamem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šovčíková, I.Užívání Twitteru (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://uzivani-twitteru.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.