Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Uživatelé a internetový marketing

Uživatelé a internetový marketing

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Mráčková
Šetření:19. 12. 2013 - 12. 01. 2014
Počet respondentů:153
Počet otázek (max/průměr):45 / 38.01
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:76,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

dotazník je určen všem věkovým skupinám a je plně anonymní. Výsledky budou použity pro potřeby mé diplomové práce na téma současné trendy internetového marketingu.

Cílem mého dotazníku je získat povědomí o tom, jaký Vy jako uživatel internetu zaujímáte postoj k některým formám marketingové komunikace na internetu (reklama, sociální sítě, reklamní e-maily, aj.).

Vyplnění dotazníku Vám zabere maximálně 5 minut.

 

Předem děkuji za Váš čas a ochotu,

Lucie Mráčková, SMK UJAK

Odpovědi respondentů

1. Kolik trávíte času na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně14292,81 %92,81 %  
2 - 3 týdně63,92 %3,92 %  
1 týdně53,27 %3,27 %  

Graf

2. Na internet se připojujete na:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
počítači15098,04 %98,04 %  
mobilu8454,9 %54,9 %  
tabletu2717,65 %17,65 %  

Graf

3. Jaké služby na internetu využíváte?

Vyberte libovolný počet odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e-mail15098,04 %98,04 %  
vyhledávače13789,54 %89,54 %  
zpravodajství13084,97 %84,97 %  
nákupy11373,86 %73,86 %  
sociální sítě11071,9 %71,9 %  
videa - YouTube, jiné10166,01 %66,01 %  
lifestyle, zábava5737,25 %37,25 %  
blogy4227,45 %27,45 %  

Graf

4. Přišel Vám někdy do e-mailové schránky reklamní e-mail?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15098,04 %98,04 %  
ne31,96 %1,96 %  

Graf

5. Vyberte prosím jednu z variant:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Reklamní e-maly čtu pravidelně.otázka č. 7, Reklamní e-maily čtu příležitostně, záleží na tom, zda mě zaujme předmět e-mailu.otázka č. 7, Reklamní e-maily nečtu, rovnou je mažu ze své e-mailové schránky, aniž bych je otevřel/a.otázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklamní e-maily čtu příležitostně, záleží na tom, zda mě zaujme předmět e-mailu.7952,67 %51,63 %  
Reklamní e-maily nečtu, rovnou je mažu ze své e-mailové schránky, aniž bych je otevřel/a.6744,67 %43,79 %  
Reklamní e-maly čtu pravidelně.42,67 %2,61 %  

Graf

6. Uveďte prosím důvod:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

Člověk ví o co jde, aniž by musel otevírat.)

Čtu pouze reklamy, jejichž odběr jsem si sama přihlásila, nevyžádaná pošta mě z principu otravuje a automaticky se odhlašuji z odběru.

I don't care.

je jich mnoho

Je to otravné, nevyžádané a už jen ze zásady, je číst nebudu, ikdyby mi za to měli platit.

Jsou nevyžádané.

jsou otravné a nabízí zboží/služby které, nepotřebuji

K nakupům používám internetový obchod - vyhledáváním porovnávám pro mne vyhovující výrobek, jeho parametry, či službu. Nejsem závislá na reklamě.

když mě něco zajímá, tak si to vyhledám sama

když něco potřebuji, tak si to začnu hledat sám (i na internetu)

Ke koupi chci mit racionalni duvod a tim neni, ze se nekdo rozhodl pro mailovou propagaci.

Komerční spamy mě nezajímají.

muj cas je vzacny

Nebezpečí viru i to, že můj počítač zcela zahlcují.

Nebudu jim věnovat svůj čas když o to nemám zájem

Nemá to smysl, nevěřím jim.

Nemám o ně zájem

Nemam zájem

Nevidím jediný důvod, proč bych je měla číst

nevyžádaná pošta

Nezajímají mě

Nezajimaji me.

nezajímají mně

Nezajímají mně

Nezajímají mne, škoda mého času.

O reklamy v jakékoli formě nemám zájem.

Obtěžují mě

Obtěžují mě

obtěžují mě

Obtěžují mně.

Otravuje to

otravují mě

otravují mě, nezajímá me jak zhubout nebo mít větsi penis :)

otravujou me

pokud mám o něco zájem, sama si informace vyhledám, emailová reklama mě vyloženě obtěžuje

Pokud mám zájem o nabízené zboží či služby, přímo si je vyhledám, meily mi zaplevelují poštu a obírají mne o čas.

Pokud se jedna o nevyzadanou reklamu,mazu, pokud mi chodi nabidka z obchodu,kde pravidelne nakupuju, obcas se podivam.

Pokud si něco chci koupit, vyhledám si o tom informace sama.

preferuji vyhledávat si informace sama, většina reklamních emailů, které obdržím, me nezajímají

protože mě reklamy nezajímají

Protože mě to opravdu nezajímá.

reklama mě příliš neovlivňuje, v případě že mám o něco zájem, vyhledám si to sama

spam

spamy

tyto e-maily mě obtěžují, nechci s nimi ztrácet čas.

Většinou se jedná o odpad a vše co chci si najdu svým způsobem.

Vybírám si sdělení, které sama potřebuji nebo uvítám.

z důvodu viru

ztrata casu

ztráta času

Ztráta času.

Ztráta času. Obtěžuje mě to.

7. Odebíráte pravidelně alespoň jeden newsletter?

Newsletter je pravidelně zasílaný reklamní e-mail přihlášeným odběratům.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10771,33 %69,93 %  
ne4328,67 %28,1 %  

Graf

8. Uveďte prosím zcela spontánně alespoň 1 z nich (jméno společnosti):

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Slevomat76,54 %4,58 %  
tchibo43,74 %2,61 %  
alza32,8 %1,96 %  
Bonprix32,8 %1,96 %  
dzone21,87 %1,31 %  
czc.cz21,87 %1,31 %  
rossmann21,87 %1,31 %  
alza.cz21,87 %1,31 %  
Magistrát města Prostějova10,93 %0,65 %  
anabis.cz10,93 %0,65 %  
ostatní odpovědi alza.cz, amazon.com, google.com
ikea
PayPal
alza, divadlo na vinohradech, internet retail
www.real.de
brandnooz
Billa, Triola, Parfems
muzicírování
oxyonline,
restu.cz
bigbrands, bonami , stilago
slevomat, tarifomat...
Coursera
megaknihy, časopis Korálki, koralky.cz, Zooniverse, knihy.cz, knihkupectví Barvič a Novotný, Pro Plan
Zoot.cz
Nina Von Winterfeld
Doubleshot
Microsoft, Apple
goop
otto
levneparfemy.cz
OKAY
exim tours
Slevomat, DM drogerie, Stilago
Popron.cz
Nivea, Starkl
bon prix, halens
x
Teta drogerie, Promod, Orsay
bonprix, takko fashion, F&F
zdn
ck fischer
Vema Brno; Foto škoda; National Instruments; Basler; Nikon
Nike
tchibo, slevomat
Řehulka, Fomei, Piklo
sportisimo, klimatex
nabídku Slevomatu
bonprix, takko fashiib
marks and spencer
Rataj akva-zoo
Yves - Rocher
Happy foto
slevomat, profizoo, altisport, prokapelu, tchibo
Vetamix
bonprix, tchibo
Hervis
slevomat, zapakatel, tchibo
Baťa, Orsay, Reserved
DM drogerie. Mango, Emirates, Livigno,
Alza, Spokojený pes
real.de
Avon
zoot
Hotel Peter
tesco
real
DM drogerie
aukro.cz
Lidl, Vykupto
penny
vykupto
Missha
Kosmas
hyperslevy.cz
FaF, O2 výhody, člověk v tísni, pinterest, Fler.cz, Jobs.cz
Zves Rocher
ucebnice.com
wikipedia
Oxford Teachers Club, Activity Village, Popron, Profesia
Albert, Mall.cz, Datart
ebay.com
Teta drogerie
Nikom- počítačové kurzy
E15
costa cofee
drogerie-slevy.cz
Takko
prague international marathon
vykupto.cz
8074,77 %52,29 % 

Graf

9. Odhlásil/a jste se někdy z pravidelné rozesílky reklamního newsletteru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8478,5 %54,9 %  
ne2321,5 %15,03 %  

Graf

10. Uveďte důvod:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezajímavé nabídky a žádná přidaná hodnota6172,62 %39,87 %  
intenzita rozesílky5363,1 %34,64 %  
rušení na pracovním e-mailu11,19 %0,65 %  
Konec zájmu o daný druh nabídky11,19 %0,65 %  
zasílání jsem si nevyžádala11,19 %0,65 %  
při nákupu mě automaticky zaregistrovali11,19 %0,65 %  
nespokojenost se službami 11,19 %0,65 %  
nevyžádaná pošta11,19 %0,65 %  

Graf

11. Akceptujete reklamní e-maily od třetích stran?

tj. obchodní sdělení přeposlané od vydavatele, např. zpravodajského webu, kde jste registrovaní k pravidelnému odběru zpravodajských novinek

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10972,67 %71,24 %  
ano4127,33 %26,8 %  

Graf

12. Vyberte odpověď:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pokud mě zaujme předmět e-mailu, podívám se.3585,37 %22,88 %  
Ze zvědavosti se podívám.49,76 %2,61 %  
Nevadí mi dostávat nevyžádané reklamní nabídky.24,88 %1,31 %  

Graf

13. Dostal/a jste někdy reklamní e-mail od firmy, u které jste se neregistroval/a k pravidelnému odběru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13791,33 %89,54 %  
ne138,67 %8,5 %  

Graf

14. Vyberte odpověď:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Takový e-mail nečtu.7454,01 %48,37 %  
Pokud má e-mail zajímavý předmět, přečtu si ho.6345,99 %41,18 %  

Graf

15. Ovlivnil Vás reklamní e-mail někdy k akci (nákup zboží/služby, registrace aj.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 16, neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7751,33 %50,33 %  
ano7348,67 %47,71 %  

Graf

16. Vyberte jednu z variant:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ovlivnila mě slevová/akční nabídka?5778,08 %37,25 %  
Nakoupil/a jsem později, ale na základě informací o produktu/službě v e-mailu.3953,42 %25,49 %  
Nakoupil/a jsem bezprostředně po přečtení e-mailu.810,96 %5,23 %  
Nikdy jsem nenakoupil/a produkt či službu propagovanou v e-mailu.22,74 %1,31 %  
někde v podvědomí jsem si je zapamatoval11,37 %0,65 %  
Nakupuji pouze sluzbu happy fota, pouze kdyz je sleva na fotky, jinak ne a ani jinou sluzbu... 11,37 %0,65 %  

Graf

17. Vyhledáváte služby v internetovém katalogu firem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9562,09 %62,09 %  
ne5837,91 %37,91 %  

Graf

18. Používáte internetový vyhledávač k vyhledávání informací o zboží/službách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 19, neotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14997,39 %97,39 %  
ne42,61 %2,61 %  

Graf

19. Který vyhledávač používáte?

Vyberte libovolný počet odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Google12583,89 %81,7 %  
Seznam7449,66 %48,37 %  
heureka.cz32,01 %1,96 %  
heureka21,34 %1,31 %  
DuckDuckGo21,34 %1,31 %  
cfmtrum10,67 %0,65 %  
centrum10,67 %0,65 %  
Bing10,67 %0,65 %  

Graf

20. Vyberte jednu z variant:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Procházím přirozené výsledky vyhledávání .10067,11 %65,36 %  
Procházím přirozené výsledky vyhledávání i placené výsledky vyhledávání.4530,2 %29,41 %  
Procházím placené výsledky vyhledávání. (první 2 - 3 výsledky na hoře a výsledky po pravé straně stránky s výsledky přirozeného hledání)42,68 %2,61 %  

Graf

21. Máte profil na alespoň jedné sociální síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 22, neotázka č. 29].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11977,78 %77,78 %  
ne3422,22 %22,22 %  

Graf

22. Na jaké?

Vyberte libovolný počet odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook11697,48 %75,82 %  
LinkedIn2924,37 %18,95 %  
Twitter2117,65 %13,73 %  
Lide119,24 %7,19 %  
Libimseti21,68 %1,31 %  
g+21,68 %1,31 %  
spolužáci10,84 %0,65 %  
z těchto na žádné10,84 %0,65 %  
NYX10,84 %0,65 %  
devbook.cz10,84 %0,65 %  
devbook,soom,root,quakenet...10,84 %0,65 %  
google+10,84 %0,65 %  

Graf

23. Uvedl/a jste v odpovědi také Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 24, neotázka č. 28].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11697,48 %75,82 %  
ne32,52 %1,96 %  

Graf

24. Jste fanouškem některé firemní či produktové komunity/skupiny?

Jinými slovy „likujete“ FCB stránky produktu/firem.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 25, neotázka č. 26].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7867,24 %50,98 %  
ne3832,76 %24,84 %  

Graf

25. Má to vliv na Vaše kupní rozhodování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6380,77 %41,18 %  
ano1519,23 %9,8 %  

Graf

26. Reagujete na reklamní sdělení na Facebooku?

Textová reklama s obrázkem po pravé straně.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 27, neotázka č. 28].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8875,86 %57,52 %  
ano2824,14 %18,3 %  

Graf

27. Ovlivnila Vás reklama na Facebooku alespoň jednou k nákupu propagovaného zboží/služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1553,57 %9,8 %  
ano1346,43 %8,5 %  

Graf

28. Kolik času trávíte na sociální/ch síti/ích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně7764,71 %50,33 %  
občas2823,53 %18,3 %  
téměř vůbec1411,76 %9,15 %  

Graf

29. Jaký máte vztah k bannerové reklamě na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevnímám5938,56 %38,56 %  
vnímám, sleduji, neklikám4730,72 %30,72 %  
reklamy blokuji3019,61 %19,61 %  
vnímám, sleduji, klikám1711,11 %11,11 %  

Graf

30. Ovlivnila Vás někdy reklama na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 31, neotázka č. 32].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8354,25 %54,25 %  
ne7045,75 %45,75 %  

Graf

31. Vybaví se Vám, jaká forma reklamy to byla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklamní e-mail3340,24 %21,57 %  
reklamní banner/videobanner2834,15 %18,3 %  
textová reklama v obsahové části webu (zpravodajství, zábava, …)2328,05 %15,03 %  
PR článek1923,17 %12,42 %  
textová reklama ve vyhledávači1518,29 %9,8 %  
textová reklama s obrázkem na Facebooku1315,85 %8,5 %  
video na YouTube910,98 %5,88 %  
reklamní proužek ve videu na YouTube67,32 %3,92 %  
nevybavuju11,22 %0,65 %  
zkratka vsude mozne11,22 %0,65 %  
nevim11,22 %0,65 %  
Nevybavi11,22 %0,65 %  
ne11,22 %0,65 %  

Graf

32. Využil/a jste někdy YouTube pro vyhledávání informací o zboží/službě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10266,67 %66,67 %  
ano5133,33 %33,33 %  

Graf

33. Čtete PR články o produktu/službě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano - občas9058,82 %58,82 %  
ne - nikdy5435,29 %35,29 %  
ano - neřeším, zda je článek placený či neplacený95,88 %5,88 %  

Graf

34. Čtete firemní blogy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13890,2 %90,2 %  
ano159,8 %9,8 %  

Graf

35. Nakoupil/a jste někdy v minulosti přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 36, neotázka č. 42].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14796,08 %96,08 %  
ne63,92 %3,92 %  

Graf

36. Využíváte před nákupem porovnávače cen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 37, neotázka č. 38].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12383,67 %80,39 %  
ne2416,33 %15,69 %  

Graf

37. Jaké?

Vyberte libovolný počet odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
heureka10585,37 %68,63 %  
zboží6754,47 %43,79 %  
hledejceny1310,57 %8,5 %  
srovnanicen21,63 %1,31 %  
google10,81 %0,65 %  
idealo de10,81 %0,65 %  
vyhledavac10,81 %0,65 %  
Já ani moc nevím. 10,81 %0,65 %  
Který zrovna najdu10,81 %0,65 %  
Vyuzivam tak malo, ze si uz ani nevzpomonam na jmeno10,81 %0,65 %  

Graf

38. Využíváte před nákupem dostupné recenze produktů/služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13692,52 %88,89 %  
ne117,48 %7,19 %  

Graf

39. Co zpravidla ovlivňuje Vaše nákupní rozhodování na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena výrobku/služby13189,12 %85,62 %  
zkušenosti ostatních uživatelů (recenze)8255,78 %53,59 %  
důvěra v prodejce (e-shop)8054,42 %52,29 %  
cena za dopravu6141,5 %39,87 %  
pohodlnost, úspora času a peněz3926,53 %25,49 %  
nic, jsem zpravidla věrný/á oblíbené značce21,36 %1,31 %  
reklama10,68 %0,65 %  

Graf

40. Nakupujete přes slevové portály?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 41, neotázka č. 42].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7651,7 %49,67 %  
ne7148,3 %46,41 %  

Graf

41. Jste ochoten/a zboží/službu nakoupit později i za plnou cenu mimo slevové portály?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4255,26 %27,45 %  
ano3444,74 %22,22 %  

Graf

42. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11172,55 %72,55 %  
muž4227,45 %27,45 %  

Graf

43. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26 – 35 let4730,72 %30,72 %  
18 – 25 let4630,07 %30,07 %  
36 – 50 let3824,84 %24,84 %  
51 – 65 let2113,73 %13,73 %  
66 let a více10,65 %0,65 %  

Graf

44. Nejvyšší ukončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské vzdělání7549,02 %49,02 %  
střední vzdělání s maturitou6039,22 %39,22 %  
základní85,23 %5,23 %  
střední vzdělání s výučním listem63,92 %3,92 %  
vyšší odborné vzdělání42,61 %2,61 %  

Graf

45. Vaše bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hl. m. Praha5032,68 %32,68 %  
Sředočeský kraj2918,95 %18,95 %  
Jihomoravský kraj2214,38 %14,38 %  
Moravskoslezský kraj117,19 %7,19 %  
Ústecký kraj85,23 %5,23 %  
Jihočeský kraj74,58 %4,58 %  
Liberecký kraj63,92 %3,92 %  
Královehradecký kraj53,27 %3,27 %  
Olomoucký kraj42,61 %2,61 %  
Vysočina42,61 %2,61 %  
Karlovarský kraj31,96 %1,96 %  
Zlínský kraj21,31 %1,31 %  
Pardubický kraj21,31 %1,31 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 12 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Na internet se připojujete na:

  • odpověď mobilu:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter na otázku 22. Na jaké?

3. Jaké služby na internetu využíváte?

  • odpověď videa - YouTube, jiné:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi lifestyle, zábava na otázku 3. Jaké služby na internetu využíváte?

5. Vyberte prosím jednu z variant:

  • odpověď Reklamní e-maily čtu příležitostně, záleží na tom, zda mě zaujme předmět e-mailu.:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pokud má e-mail zajímavý předmět, přečtu si ho. na otázku 14. Vyberte odpověď:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamní e-mail na otázku 31. Vybaví se Vám, jaká forma reklamy to byla?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 51 – 65 let na otázku 43. Váš věk?

9. Odhlásil/a jste se někdy z pravidelné rozesílky reklamního newsletteru?

  • odpověď ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi intenzita rozesílky na otázku 10. Uveďte důvod:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezajímavé nabídky a žádná přidaná hodnota na otázku 10. Uveďte důvod:

11. Akceptujete reklamní e-maily od třetích stran?

  • odpověď ano:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pokud mě zaujme předmět e-mailu, podívám se. na otázku 12. Vyberte odpověď:

14. Vyberte odpověď:

  • odpověď Takový e-mail nečtu.:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamní e-maily nečtu, rovnou je mažu ze své e-mailové schránky, aniž bych je otevřel/a. na otázku 5. Vyberte prosím jednu z variant:

15. Ovlivnil Vás reklamní e-mail někdy k akci (nákup zboží/služby, registrace aj.)?

  • odpověď ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakoupil/a jsem později, ale na základě informací o produktu/službě v e-mailu. na otázku 16. Vyberte jednu z variant:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovlivnila mě slevová/akční nabídka? na otázku 16. Vyberte jednu z variant:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamní e-mail na otázku 31. Vybaví se Vám, jaká forma reklamy to byla?
  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18 – 25 let na otázku 43. Váš věk?

19. Který vyhledávač používáte?

  • odpověď Seznam:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 51 – 65 let na otázku 43. Váš věk?

24. Jste fanouškem některé firemní či produktové komunity/skupiny?

  • odpověď ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 25. Má to vliv na Vaše kupní rozhodování?

30. Ovlivnila Vás někdy reklama na internetu?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamní banner/videobanner na otázku 31. Vybaví se Vám, jaká forma reklamy to byla?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamní e-mail na otázku 31. Vybaví se Vám, jaká forma reklamy to byla?

32. Využil/a jste někdy YouTube pro vyhledávání informací o zboží/službě?

  • odpověď ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 21. Máte profil na alespoň jedné sociální síti?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 51 – 65 let na otázku 43. Váš věk?

40. Nakupujete přes slevové portály?

  • odpověď ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 41. Jste ochoten/a zboží/službu nakoupit později i za plnou cenu mimo slevové portály?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 41. Jste ochoten/a zboží/službu nakoupit později i za plnou cenu mimo slevové portály?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik trávíte času na internetu?

2. Na internet se připojujete na:

3. Jaké služby na internetu využíváte?

4. Přišel Vám někdy do e-mailové schránky reklamní e-mail?

5. Vyberte prosím jednu z variant:

7. Odebíráte pravidelně alespoň jeden newsletter?

9. Odhlásil/a jste se někdy z pravidelné rozesílky reklamního newsletteru?

10. Uveďte důvod:

11. Akceptujete reklamní e-maily od třetích stran?

12. Vyberte odpověď:

13. Dostal/a jste někdy reklamní e-mail od firmy, u které jste se neregistroval/a k pravidelnému odběru?

14. Vyberte odpověď:

15. Ovlivnil Vás reklamní e-mail někdy k akci (nákup zboží/služby, registrace aj.)?

16. Vyberte jednu z variant:

17. Vyhledáváte služby v internetovém katalogu firem?

18. Používáte internetový vyhledávač k vyhledávání informací o zboží/službách?

19. Který vyhledávač používáte?

20. Vyberte jednu z variant:

21. Máte profil na alespoň jedné sociální síti?

22. Na jaké?

23. Uvedl/a jste v odpovědi také Facebook?

24. Jste fanouškem některé firemní či produktové komunity/skupiny?

25. Má to vliv na Vaše kupní rozhodování?

26. Reagujete na reklamní sdělení na Facebooku?

28. Kolik času trávíte na sociální/ch síti/ích?

29. Jaký máte vztah k bannerové reklamě na internetu?

30. Ovlivnila Vás někdy reklama na internetu?

31. Vybaví se Vám, jaká forma reklamy to byla?

32. Využil/a jste někdy YouTube pro vyhledávání informací o zboží/službě?

33. Čtete PR články o produktu/službě?

34. Čtete firemní blogy?

35. Nakoupil/a jste někdy v minulosti přes internet?

36. Využíváte před nákupem porovnávače cen?

37. Jaké?

38. Využíváte před nákupem dostupné recenze produktů/služeb?

39. Co zpravidla ovlivňuje Vaše nákupní rozhodování na internetu?

40. Nakupujete přes slevové portály?

41. Jste ochoten/a zboží/službu nakoupit později i za plnou cenu mimo slevové portály?

42. Vaše pohlaví?

43. Váš věk?

44. Nejvyšší ukončené vzdělání?

45. Vaše bydliště?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik trávíte času na internetu?

2. Na internet se připojujete na:

3. Jaké služby na internetu využíváte?

4. Přišel Vám někdy do e-mailové schránky reklamní e-mail?

5. Vyberte prosím jednu z variant:

7. Odebíráte pravidelně alespoň jeden newsletter?

9. Odhlásil/a jste se někdy z pravidelné rozesílky reklamního newsletteru?

10. Uveďte důvod:

11. Akceptujete reklamní e-maily od třetích stran?

12. Vyberte odpověď:

13. Dostal/a jste někdy reklamní e-mail od firmy, u které jste se neregistroval/a k pravidelnému odběru?

14. Vyberte odpověď:

15. Ovlivnil Vás reklamní e-mail někdy k akci (nákup zboží/služby, registrace aj.)?

16. Vyberte jednu z variant:

17. Vyhledáváte služby v internetovém katalogu firem?

18. Používáte internetový vyhledávač k vyhledávání informací o zboží/službách?

19. Který vyhledávač používáte?

20. Vyberte jednu z variant:

21. Máte profil na alespoň jedné sociální síti?

22. Na jaké?

23. Uvedl/a jste v odpovědi také Facebook?

24. Jste fanouškem některé firemní či produktové komunity/skupiny?

25. Má to vliv na Vaše kupní rozhodování?

26. Reagujete na reklamní sdělení na Facebooku?

28. Kolik času trávíte na sociální/ch síti/ích?

29. Jaký máte vztah k bannerové reklamě na internetu?

30. Ovlivnila Vás někdy reklama na internetu?

31. Vybaví se Vám, jaká forma reklamy to byla?

32. Využil/a jste někdy YouTube pro vyhledávání informací o zboží/službě?

33. Čtete PR články o produktu/službě?

34. Čtete firemní blogy?

35. Nakoupil/a jste někdy v minulosti přes internet?

36. Využíváte před nákupem porovnávače cen?

37. Jaké?

38. Využíváte před nákupem dostupné recenze produktů/služeb?

39. Co zpravidla ovlivňuje Vaše nákupní rozhodování na internetu?

40. Nakupujete přes slevové portály?

41. Jste ochoten/a zboží/službu nakoupit později i za plnou cenu mimo slevové portály?

42. Vaše pohlaví?

43. Váš věk?

44. Nejvyšší ukončené vzdělání?

45. Vaše bydliště?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Mráčková, L.Uživatelé a internetový marketing (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://uzivatele-a-internetovy-mark.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.