Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Uživatelská přívětivost a nepřívětivost kolem nás

Uživatelská přívětivost a nepřívětivost kolem nás

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Marešová
Šetření:23. 09. 2012 - 05. 10. 2012
Počet respondentů:51
Počet otázek (max/průměr):21 / 18.31
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:41,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:00
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Pamatujete si, jak Vás potrápil Váš nový mobil, než jste jej nastavili a než jste si zvykli na jeho ovládání?

Stalo se Vám už, že jste chtěli něco koupit přes internet, ale tak jste se v e-shopu zamotali, že jste radši utekli jinam?

Nejhorší na těchto situacích je, že pak člověk má tendenci myslet si o sobě, že je to jeho vina, že on je poněkud trdlo. Ale ono je to jinak. Je to o tom, že výrobce mobilu či webu na Vás při jeho realizaci nemyslel. Nezohlednil dostatečně Vaše zkušenosti, zvyklosti, schopnosti.

O tom je uživatelská přívětivost. Když je k vám něco uživatelsky přívětivé, použijete to intuitivně, nenutí Vás to přemýšlet a máte z toho dobrý pocit. 

Jak je k Vám svět kolem Vás přívětivý, na to bych se Vás ráda poptala v tomto dotazníku. Proč? Jeho výsledky a hlavně Vaše názory budou prezentovány na speciálním webu, který se uživatelskou přívětivostí zabývá a který má apelovat na výrobce, aby na Vás více myslel. :-)  

Předem za všechny, kterým možná usnadníte život, děkuji. :-)

Hana Marešová

Odpovědi respondentů

1. Vzpomenete si, která věc se z Vás naposledy snažila udělat blbce? Tedy že jste nemohli dlouho přijít na to, jak ji použít?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nějaký počítačový program1734,69 %33,33 %  
mobil1428,57 %27,45 %  
e-shop nebo nějaký web1224,49 %23,53 %  
vodovodní baterie na veřejných WC816,33 %15,69 %  
počítač510,2 %9,8 %  
parkovací automat510,2 %9,8 %  
DVD či video rekordér48,16 %7,84 %  
meteostanice24,08 %3,92 %  
mikrovlnka24,08 %3,92 %  
auto24,08 %3,92 %  
výtah24,08 %3,92 %  
kolečkové brusle - demontáž brzdy12,04 %1,96 %  
televize12,04 %1,96 %  
vypouštěcí mechanizmus zápustného wc12,04 %1,96 %  
autonavigace12,04 %1,96 %  
automat na dobytí karty12,04 %1,96 %  
myčka12,04 %1,96 %  
GPS MIO MOOV12,04 %1,96 %  
pračka12,04 %1,96 %  
trouba12,04 %1,96 %  

Graf

2. Kdy studujete návod k obsluze či nápovědu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většinou až když nemohu dlouho přijít na to, jak věc použít2141,18 %41,18 %  
jak kdy - dle toho, o jaký typ a jak drahou věc jde...1631,37 %31,37 %  
ještě než se začnu pokoušet věc použít bez nápovědy1121,57 %21,57 %  
návody nestuduji, je pro mne výzva na to přijít sám/sama35,88 %5,88 %  

Graf

3. Už se Vám někdy stalo, že jste věc prostě nedokázali použít a vzdali to?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2243,14 %43,14 %  
nepamatuji se1529,41 %29,41 %  
ano1427,45 %27,45 %  

Graf

4. Jak dlouhý čas jste ochoten/ochotna věnovat zkoušení toho, jak nějakou věc použít?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nějaký čas ano, ale jen přiměřeně situaci3364,71 %64,71 %  
poměrně hodně času, je to výzva1223,53 %23,53 %  
neomezený čas, musím na to prostě přijít35,88 %5,88 %  
minimum času, nemám na to trpělivost23,92 %3,92 %  
podle toho jak věc potřebuji od minut až po týdny11,96 %1,96 %  

Graf

5. Která věc Vás naposledy potěšila svou přívětivostí, snadností obsluhy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

tv - naladění programů

automat na nápoje :-)

ČZ 75

digitální kuchyňská váha

e-shop, nová el. trouba

e-shop: www.lingea.cz

elektrický zubní kartáček

fotoaparát Fujifilm a GPS Garmin

henec tefal actifrity

i-pod

internet shop

interní PC systém využívaný v zaměstnání (je intuitivní, příjemně se používá, má ošetřenou většinu situací, se kterými se člověk setká)

Iphone

kamera

kávovar

Mikrovlnka

mikrovlnka v práci

mobil

mobil

Mobilní telefon - Samsung Galaxy SIII

myčka

myčka nádobí

nenapadá mě nic, co by mě v tomto směru vysloveně potěšilo

Nepamatuji se.

nevim

nevím

notebook

notebook

nový mobil po nahrávce nového software

nový tyčový mixér

opravdu nevím..nesoustředím se na to

Počítač

počítače... OS, aplikace...

popravdě by to byla lednička, ale máme na mysli jiné věci... takže asi e-shop

poslední telefon - Samsung galaxy, nové pračky na koleji

pračka

rohlík

samoobslužná zóna plzeňské karty

Server vyplnto.cz. A myslím to vážně (běží mi tu zrovna výzkum). Potom internetové bankovnictví mBank.

Smartphone HTC

Společná pračka. Jednoduché nastavení programu i teploty.

spořící účet v bance

stolná lampa

škrabačka na brambory :-)

Tak to netuším... Takových věcí je dnes málo. :D

Televize

Toaster

Toyota

windows7

zbraň puška Mauser K98k

6. Která věc Vás naopak svou nepřívětivostí, složitostí či nesrozumitelností zklamala?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

mobilní telfeon (motorola V)- zkalamal složitostí procšesu ukládání nového kontaktu - příliš zdlouhavé oproti jiným značkám

auto

Automat na dobytí karty

budík, na kterém není možno nastavit čas (pouze vynulovat, takže se dá nastavit jen o půlnoci - vážně)

DVD prehrávač

Facebook

filtrační konvice na vodu

google maps

gps mio moov- aktualizace map :(

Informační systém naší školy.

internet na cesty (přes flash disk)

Jízdní kolo

krokoměr

lazení programů v TV

locus pro geocaching (program pro mobil s androidem)

Máma. Někdy je těžké ji porozumět. ;'D

mobil

mobil

Mobil

mobil aligator

Mobil, který je až příliš chytrý

mobilní telefon

Mobilní telefon - Nokia 500

Nastavení a instalace tiskárny

nastavení MMS v "chytrém" telefonu

Nastavování síťových rozhraní

návod na elktrickou troubu

nepamatuju

nevim

nevím

nevybavuji si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nic konkrétního mě nenapadá

nová aplikace e-mailové schránky na Seznamu a hotmailu.

nový mobil pře nahrávkou nového software

obecně počítačové programy, které jsou v angličtině

operační systém Android...měl jsem první chytrý telefon :)

pár aplikací na novém mobilu

PC - přihlášení na gmail

pc program

pekárna

počítačový program

Pominu legislativu, že :-D Tak třeba můj služební mobil. A připojení TV k počítači.

pořád bojuji s ovládáním a nastavením televize

Program I/2

setobox

většina studentských (i nestudentských, ale zvlášť u vysokoškoláků mě to velmi nemile překvapí) dotazníků

Windows 8

Zmíněná trouba -- když neočekáváte, že na dvířkách je pojistka, tak tu potvůrku prostě neotevřete.

7. Rozhoduje u Vás uživatelská přívětivost věci již při nákupu věci?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas ano2243,14 %43,14 %  
určitě ano1223,53 %23,53 %  
spíše ne1019,61 %19,61 %  
nedovedu říct47,84 %7,84 %  
většinou ne35,88 %5,88 %  

Graf

8. Když mi nějaká věc nejde použít, je to tím, že nejsem "dostatečně inteligentní". Souhlasíte?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím2345,1 %45,1 %  
spíše nesouhlasím2039,22 %39,22 %  
nevím35,88 %5,88 %  
spíše souhlasím35,88 %5,88 %  
souhlasím23,92 %3,92 %  

Graf

9. Jak jsou na tom podle Vás s uživatelskou přívětivostí obecně české weby a e-shopy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsou výjimky, ale většina je dobrá2650,98 %50,98 %  
spíše dobře1121,57 %21,57 %  
jsou výjimky, ale většina je slabší815,69 %15,69 %  
velmi dobře47,84 %7,84 %  
spíše jsou slabé23,92 %3,92 %  

Graf

10. Můžete jmenovat nějaký e-shop, který byste uvedli jako příklad dobré uživatelské přívětivosti?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne36 %5,88 %  
alza.cz36 %5,88 %  
Aukro24 %3,92 %  
Alza24 %3,92 %  
http://www.epojisteni.cz/12 %1,96 %  
E-shop? Nijak moc nenakupuji takže... nemohu poskytnout. ;D12 %1,96 %  
in-line sport shop12 %1,96 %  
tchibo12 %1,96 %  
Czc.cz12 %1,96 %  
www.modelaznehtu.cz12 %1,96 %  
ostatní odpovědi nenakupuji na e-shopech
mall.cz
Toptex
všechny mi přijdou stejně přívětivé
lékárna.cz
prádlo elegant.cz
mall, alza
nějaký konkrétní asi ne
baťa
nepamatuju si
Sanu-baby
alza, fler
www.luxusni-moda.com
?
fler.cz
alfacomp
vodafone eshop
www.krmeni.cz
...
Mall.cz, patro.cz
neužívam
auria.cz
knihkupectví kosmas
většina těch, které jsem viděla
zoohit
alfacomp.cz
ani jedno není e-shop v pravém slova smyslu, ale fler.cz a xinzerce.cz.
http://www.hannants.co.uk/
novacigareta
www.mall.cz
Nenapadá mě hned takový.
jakýkoliv e-shop...přijdou mi všechny uživatelsky přívětivé
lingea.cz, neoluxor.cz
mall
3468 %66,67 % 

Graf

11. Proč jste uvedli právě tento e-shop? Co se Vám na něm líbí? Je na něm něco obzvláště zajímavého?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

co chci najdu a koupím si to

Často v něm nakupuji, je přehledný.

dobrá katalogizace výrobků

dobré hledání podle parametrů

Intuitivní ovládání

Jasný, srozumitelný, s okamžitou odezvou.

je i pro méně šikovné, je možná změna...

je přehledný, velký výběr a taky s ním mám dobrou zkušenost

Majitelka nebo provozovatelka (nevím) je velmi přívětivá při problémech a zaslala mi zdarma dárek za to, že jsem pochopila požadavky při objednávce.

ne, jen tam často nakupuji a proto mě napadl. ale výhodou je, že průběžně informují o stavu zásilky.

poměrně snadné hledání i přes široký sortiment

potřeby jsou logicky roztříděny, granule se dají vyhledávat podle různých kritérií, obchod je přehledný a nákup snadný

prehlednost

Prehlednost, intuitivita, uzivatelske reference

prostě funguje a na nic extra si nehraje

prostě jsem si na něj vzpomněla

Proto, že jsem jej využila několikrát a bez zádrhelů.

protože ho často používám, je přehledný, co koupím, hned vidím vpravo na liště atd.....

přehlednost, rychlá orientace

přehlednost,dostupnost

sortiment, popis produktů, fotografie, často recenze uživatelů, snadnost obsluhy, spolehlivost včetně doručování a servisu

spokojenost se službami

srozumitelnost, zpětná vazba

velmi dobrá komunikace s e-shopem, snadná objednávka

vyhovuje mi

zadám potřebná kritéria a vypadne mi nabídka jen toho co hledám

zajímavé ani ne, jen dobrá zkušenost

zpětná vazba = po ukončení obchodu mě hodnotí kupující a mám rating čestnosti, spolehlivosti ... to samé vím i o prodávajících

12. Můžete jmenovat e-shop, který byste naopak uvedli jako odstrašující příklad uživatelské nepřívětivosti?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím815,69 %15,69 %  
ne59,8 %9,8 %  
nevybavuji si35,88 %5,88 %  
http://www.top-pojisteni.cz/11,96 %1,96 %  
Též nevím. :D11,96 %1,96 %  
e-shopy moc nepoužívám, nemám na to11,96 %1,96 %  
Vodafone.cz11,96 %1,96 %  
nenakupuji na e-shopech11,96 %1,96 %  
Bonprix11,96 %1,96 %  
bohužel o žádném nevím11,96 %1,96 %  
ostatní odpovědi amazon.com
určitě takový byl, ale nevzpomínám si...utekla jem (správně) jinam
kasa, ss.cz
pixmania
studentagency.cz
nepamatuju si, ale je jich dost
na žádný si nevzpomenu
www.bonprix.cz
?
nevím, žádný takový neznám
Nevím, nějaký určitě byl, ale nemohu si vzpomenout na konkrétní příklad.
viděla jsem jich víc, ale na stránkách žádného z nich jsem nebyla tak dlouho, abych si zapamatovala název
nevím o takovém e-shopu
neznám takový
www.ujep.cz
...
neužívam
ticketportal, ticketpro apod.
morris.cz
nemohl, když nefunguje, jak potřebuji, jdu ke konkurenci.
Nemůžu, nevzpomenu si.
http://www.bilek-eshop.cz/
nevzpomínám si
Ani zde mě hned nenapadá.
nevím...vždy se zorientuji
urban-shop.cz
nemapatuji se na jméno
nevybavuji se, pokud byl špatný, nepoužila jsem a tudíž mi neutkvěl v hlavě
2854,9 %54,9 % 

Graf

13. Proč právě tento e-shop? Kde má podle Vás slabiny?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

- komunikace a přístup k zákazníkovi

Celý rezervační systém je nepřehledný. Například: uživatel si vybere místo, pak zjistí, že se nepřihlásil (docela běžné chování uživatele), a po přihlášení se musí celá rezervace provést znova...

hledání, struktura kategorií

Nelze vzájemně kombinovat určité produkty, což je na konkurenčních webech naprosto běžné.

nemožnost podrobněji určit oblast vyhledávání, příliš mnoho nepoužitelných výsledků

Nevim

nutnost registrace - zdlouhavé a obtěžující

složité hledání obchodních podmínek, způsobu platby a doručení atd.

Velikosti oblečení neodpovídají. Často zašlou úplně jiné oblečení nebo nezašlou objednávku vůbec. Nejsou ochotni při výměně zboží.

vypadá přívětivě ale jeho reakce jsou špatné a reakce jeho obsluhy velmi ale velmi zdlouhavé

zamotala jsem se ve stránkách

zdlouhavé registrace, příliš mnoho nerelevantních informací na vyplnění, téměř odradí od nákupu, nepřehledný web

14. Můžete jmenovat nějaký web (ne e-shop), který hodnotíte jako uživatelsky velmi přívětivý?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne510 %9,8 %  
google24 %3,92 %  
google.com24 %3,92 %  
www.idnes.cz24 %3,92 %  
www.nejlevnejsi-chiptuning.cz12 %1,96 %  
www.hungergames.webnode.cz12 %1,96 %  
www.martinchodur.net modeláž nehtů, manikúra Petra12 %1,96 %  
berunky12 %1,96 %  
Novinky.cz12 %1,96 %  
nevím12 %1,96 %  
ostatní odpovědi www.berunky.cz
google.cz
www.tondach.cz, www.presbeton.cz
mall alza
konkrétní ne
parfumerie el nino
www.ato.cz
divadlocheb.cz
zpravodajské weby
www.luxusni-moda.com
?
nemohu si vzpomenout, který je velmi přívětivý
Wikipedia, csfd
BBC, Merriam-Webster Dictionary
facebook.com
www.vsp.cz
nevim, je jich určitě mnoho
www.mimibazar.cz
...
home.live.com, zelpage.cz apod.
informačný web MHD Bratislava
seznam
Avon, Oriflame, WeBroucek, Koralky.cz, různé stránky zabývající se geocachingovým vybavením...
nevím
bunkrak.cz
http://www.gothicz.net
www.ceskenoviny.cz
Korunka Luhačovice
Ach.
nevybavuji si
heureka.cz
většina webů
alza
3366 %64,71 % 

Graf

15. Proč jste uvedli právě tento web? Co se Vám na něm líbí? Je na něm něco obzvláště zajímavého?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

dobrá orientace, najdu vše, co potřebuji vědět

dobře se s ním pracuje

Eh... Kdo zná, ví! ;D

je nastaven jako výchozí stránka i pro prohlížeče mých prarodičů, je naprosto jednoduché zadat vyhledávané slovo a pak jen projít výsledky.

je skvělej

jednoduché objednávání, nechybí obrázky nabízeného zboží, přehlednost

Jednoduchý výběr, přehlednost, jasná orientace.

jsem ve fanklubu, používám ho, je přehledný, zajímavý

Nevim

originální, jednoduchý, přehledné doplňky (překladač, mapy, apod.)

prostě jsem si na něj vzpomněla

přehledný, intuitivní

Rad ho pouzivam

skoro všechno

snadná orientace a snadno dostupné praktické funkce

16. Můžete jmenovat nějaký web (ne e-shop), který hodnotíte naopak jako uživatelsky hodně nepovedený?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím1020 %19,61 %  
ne510 %9,8 %  
nevybavuji si 24 %3,92 %  
www.tn.cz12 %1,96 %  
Takových je... -.-12 %1,96 %  
Csob.cz12 %1,96 %  
tak to nevím12 %1,96 %  
volny.cz12 %1,96 %  
facebook.com12 %1,96 %  
ministerstvo financí čr .cz12 %1,96 %  
ostatní odpovědi nevzpomínám si
ss.cz
konkrétní ne
Tak těch by bylo !!! Ale jmenovat teď nedokážu.
neuvědomuji si
TV NOVA
hodně nepovedený neznám
Nemám konkrétní příklad
např. Duden.de, Portál ZČU, T-Mobile
obecně stránky mnoha vysokých škol a jejich informační systémy
policie.cz
neznám takový
..
war-king.cz
facebook
nenapadá mě.
idnes.cz a jiné
morris.cz
všechny weby vyžadující k funkci registrace, skripty, javu,...
Nevzpomenu si.
www.modelforum.cz
některé slevomaty
Och.
žádný
školní web ČZU www.netstorage.czu.cz
www.praha-mesto.cz
2652 %50,98 % 

Graf

17. Proč právě tento web? Kde má podle Vás slabiny?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

krom zobrazovaného zboží skoro všude

naprostá nepřehlednost, obtíže při zorientování se

nepřehledné, špatně udělané, málo informací, špatná orientace

nepřehledný

nepřehledný, samá reklama, špatně se v něm hledá

Nevim

Nikdy tam nemuzu najit to, co potrebuji.

obecně weby s vyskakujícími reklamami - často na idnes.cz - nejprve se načte titulek článku, kliknete na něj, ale mezitím se na to samé místo načte reklama a ta se otevře místo článku

obvykle hrozná orientace na stránkách, případně časté výpadky důležitých funkcí

odradí mne vždy složitost hledání a nepřehlednost údajů

pomalý, málo přehledný

Pro mě je dost nepřehledný, zejména při zpětném vyhledávání konkrétní zprávy. Méně je holt někdy více.

problémy s nalezením požadovené informace

skoro všude - např nelze upravit vyhledávané slovo, musí se psát celé znovu

takřka nikdy nefungoval vcelku

velmi omezená funkce vyhledávání

18. Na závěr již Vás poprosím jen o pár drobných statistických informací o Vás...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3772,55 %72,55 %  
Muž1427,45 %27,45 %  

Graf

19. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-30 let2345,1 %45,1 %  
16-20 let917,65 %17,65 %  
41-50 let713,73 %13,73 %  
31-40 let611,76 %11,76 %  
61-70 let35,88 %5,88 %  
51-60 let23,92 %3,92 %  
10-15 let11,96 %1,96 %  

Graf

20. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou1937,25 %37,25 %  
VŠ - bakalářské1529,41 %29,41 %  
VŠ - magisterské a vyšší1223,53 %23,53 %  
základní35,88 %5,88 %  
střední bez maturity23,92 %3,92 %  

Graf

21. A poslední: kolik hodin průměrně denně strávíte na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-3 hodiny2243,14 %43,14 %  
4-6 hodin1529,41 %29,41 %  
7-10 hodin1019,61 %19,61 %  
méně než 1 hodinu47,84 %7,84 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vzpomenete si, která věc se z Vás naposledy snažila udělat blbce? Tedy že jste nemohli dlouho přijít na to, jak ji použít?

2. Kdy studujete návod k obsluze či nápovědu?

3. Už se Vám někdy stalo, že jste věc prostě nedokázali použít a vzdali to?

4. Jak dlouhý čas jste ochoten/ochotna věnovat zkoušení toho, jak nějakou věc použít?

7. Rozhoduje u Vás uživatelská přívětivost věci již při nákupu věci?

8. Když mi nějaká věc nejde použít, je to tím, že nejsem "dostatečně inteligentní". Souhlasíte?

9. Jak jsou na tom podle Vás s uživatelskou přívětivostí obecně české weby a e-shopy?

16. Můžete jmenovat nějaký web (ne e-shop), který hodnotíte naopak jako uživatelsky hodně nepovedený?

18. Na závěr již Vás poprosím jen o pár drobných statistických informací o Vás...

19. Váš věk?

20. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

21. A poslední: kolik hodin průměrně denně strávíte na internetu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vzpomenete si, která věc se z Vás naposledy snažila udělat blbce? Tedy že jste nemohli dlouho přijít na to, jak ji použít?

2. Kdy studujete návod k obsluze či nápovědu?

3. Už se Vám někdy stalo, že jste věc prostě nedokázali použít a vzdali to?

4. Jak dlouhý čas jste ochoten/ochotna věnovat zkoušení toho, jak nějakou věc použít?

7. Rozhoduje u Vás uživatelská přívětivost věci již při nákupu věci?

8. Když mi nějaká věc nejde použít, je to tím, že nejsem "dostatečně inteligentní". Souhlasíte?

9. Jak jsou na tom podle Vás s uživatelskou přívětivostí obecně české weby a e-shopy?

16. Můžete jmenovat nějaký web (ne e-shop), který hodnotíte naopak jako uživatelsky hodně nepovedený?

18. Na závěr již Vás poprosím jen o pár drobných statistických informací o Vás...

19. Váš věk?

20. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

21. A poslední: kolik hodin průměrně denně strávíte na internetu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Marešová, H.Uživatelská přívětivost a nepřívětivost kolem nás (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://uzivatelska-privetivost1.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.