Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > V jaké míře manipuluje reklama se spotřebiteli?
V jaké míře manipuluje reklama se spotřebiteli?
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Alena Drrdlová |
---|---|
Šetření: | 26. 04. 2010 - 26. 04. 2010 |
Počet respondentů: | 33 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 13 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 75,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:10 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
tento dotazník slouží jako podklad k mé práci do marketingového výzkumu.
Cílem výzkumu je zjistit, v jaké míře se lidé nechávají ovlivnit a zmanipulovat reklamou a jaký vliv má reklama na jejich rozhodováni o koupi.
Otázky jsem se snažila volit stručně a s dostatečnými možnostmi.
Děkuji předem za spolupráci.
Odpovědi respondentů
1. Jaký je Váš vztah k reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Neutrální | 17 | 51,52 % | 51,52 % |
Pozitivní | 12 | 36,36 % | 36,36 % |
Negativní | 4 | 12,12 % | 12,12 % |
2. Pomocí jakého média Vás reklama nejvíce ovlivňuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Televize | 10 | 30,3 % | 30,3 % |
Internet | 10 | 30,3 % | 30,3 % |
Žádného z nich, reklama mne nijak neovlivňuje | 6 | 18,18 % | 18,18 % |
Reklama v místě prodeje | 4 | 12,12 % | 12,12 % |
Venkovní reklama | 2 | 6,06 % | 6,06 % |
Tisk | 1 | 3,03 % | 3,03 % |
3. Pokud sledujete televizi, co děláte v době, kdy běží reklamní blok mezi pořady?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Odcházím nebo přepnu/vypnu | 11 | 33,33 % | 33,33 % |
Televizi nesleduji | 8 | 24,24 % | 24,24 % |
Sleduji reklamy, ale nevnímám je | 7 | 21,21 % | 21,21 % |
Sleduji reklamy se zájmem | 7 | 21,21 % | 21,21 % |
4. Máte pocit, že s Vámi reklama manipuluje?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 17 | 51,52 % | 51,52 % |
ano | 10 | 30,3 % | 30,3 % |
nevím | 6 | 18,18 % | 18,18 % |
5. . Co je pro Vás nejdůležitější, aby reklama upoutala Vaši pozornost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nápaditost, originalita | 20 | 60,61 % | 60,61 % |
Humor | 8 | 24,24 % | 24,24 % |
Sexuální podtext | 2 | 6,06 % | 6,06 % |
Efektní | 2 | 6,06 % | 6,06 % |
Hudebně zajímavá | 1 | 3,03 % | 3,03 % |
6. Stalo se Vám někdy, že jste aktivně vyhledali a následně zakoupili zboží, které jste znali z reklamy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 15 | 45,45 % | 45,45 % |
ne | 11 | 33,33 % | 33,33 % |
nevím | 7 | 21,21 % | 21,21 % |
7. Věříte v pravdivost reklamního sdělení?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 23 | 69,7 % | 69,7 % |
nevím | 10 | 30,3 % | 30,3 % |
8. Co vás ovlivňuje při koupi produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ověřená kvalita | 14 | 42,42 % | 42,42 % |
Cena | 13 | 39,39 % | 39,39 % |
Značka | 2 | 6,06 % | 6,06 % |
cena+značka | 1 | 3,03 % | 3,03 % |
zkusenosti jinych lidi, recenze, srovnani | 1 | 3,03 % | 3,03 % |
originalita | 1 | 3,03 % | 3,03 % |
doporučení | 1 | 3,03 % | 3,03 % |
9. Vadí Vám reklama na alkohol nebo tabákové produkty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 21 | 63,64 % | 63,64 % |
Ano | 7 | 21,21 % | 21,21 % |
Mám k ní neutrální vztah | 5 | 15,15 % | 15,15 % |
10. Vaše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 18 | 54,55 % | 54,55 % |
Muž | 15 | 45,45 % | 45,45 % |
11. Váš věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-30 let | 30 | 90,91 % | 90,91 % |
Méně než 20 let | 2 | 6,06 % | 6,06 % |
30 let a více | 1 | 3,03 % | 3,03 % |
12. Nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské | 26 | 78,79 % | 78,79 % |
Vysokoškolské | 5 | 15,15 % | 15,15 % |
Základní | 2 | 6,06 % | 6,06 % |
13. Ekonomická aktivita
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 17 | 51,52 % | 51,52 % |
Pracující student | 9 | 27,27 % | 27,27 % |
Pracující | 7 | 21,21 % | 21,21 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.