Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > V jaké míře manipuluje reklama se spotřebiteli?

V jaké míře manipuluje reklama se spotřebiteli?

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Alena Drrdlová
Šetření:26. 04. 2010 - 26. 04. 2010
Počet respondentů:33
Počet otázek (max/průměr):13 / 13
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:10
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

tento dotazník slouží jako podklad k mé práci do marketingového výzkumu.

Cílem výzkumu je zjistit, v jaké míře se lidé nechávají ovlivnit a zmanipulovat reklamou a jaký vliv má reklama na jejich rozhodováni o koupi.

Otázky jsem se snažila volit stručně a s dostatečnými možnostmi.

 

Děkuji předem za spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. Jaký je Váš vztah k reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neutrální1751,52 %51,52 %  
Pozitivní1236,36 %36,36 %  
Negativní412,12 %12,12 %  

Graf

2. Pomocí jakého média Vás reklama nejvíce ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize1030,3 %30,3 %  
Internet1030,3 %30,3 %  
Žádného z nich, reklama mne nijak neovlivňuje618,18 %18,18 %  
Reklama v místě prodeje412,12 %12,12 %  
Venkovní reklama26,06 %6,06 %  
Tisk13,03 %3,03 %  

Graf

3. Pokud sledujete televizi, co děláte v době, kdy běží reklamní blok mezi pořady?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odcházím nebo přepnu/vypnu 1133,33 %33,33 %  
Televizi nesleduji824,24 %24,24 %  
Sleduji reklamy, ale nevnímám je721,21 %21,21 %  
Sleduji reklamy se zájmem721,21 %21,21 %  

Graf

4. Máte pocit, že s Vámi reklama manipuluje?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1751,52 %51,52 %  
ano1030,3 %30,3 %  
nevím618,18 %18,18 %  

Graf

5. . Co je pro Vás nejdůležitější, aby reklama upoutala Vaši pozornost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nápaditost, originalita2060,61 %60,61 %  
Humor824,24 %24,24 %  
Sexuální podtext26,06 %6,06 %  
Efektní26,06 %6,06 %  
Hudebně zajímavá13,03 %3,03 %  

Graf

6. Stalo se Vám někdy, že jste aktivně vyhledali a následně zakoupili zboží, které jste znali z reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1545,45 %45,45 %  
ne1133,33 %33,33 %  
nevím721,21 %21,21 %  

Graf

7. Věříte v pravdivost reklamního sdělení?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2369,7 %69,7 %  
nevím1030,3 %30,3 %  

Graf

8. Co vás ovlivňuje při koupi produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ověřená kvalita1442,42 %42,42 %  
Cena1339,39 %39,39 %  
Značka26,06 %6,06 %  
cena+značka13,03 %3,03 %  
zkusenosti jinych lidi, recenze, srovnani13,03 %3,03 %  
originalita13,03 %3,03 %  
doporučení13,03 %3,03 %  

Graf

9. Vadí Vám reklama na alkohol nebo tabákové produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2163,64 %63,64 %  
Ano721,21 %21,21 %  
Mám k ní neutrální vztah515,15 %15,15 %  

Graf

10. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena1854,55 %54,55 %  
Muž1545,45 %45,45 %  

Graf

11. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-30 let3090,91 %90,91 %  
Méně než 20 let26,06 %6,06 %  
30 let a více13,03 %3,03 %  

Graf

12. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské2678,79 %78,79 %  
Vysokoškolské515,15 %15,15 %  
Základní26,06 %6,06 %  

Graf

13. Ekonomická aktivita

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student1751,52 %51,52 %  
Pracující student927,27 %27,27 %  
Pracující721,21 %21,21 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Drrdlová, A.V jaké míře manipuluje reklama se spotřebiteli? (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://v-jake-mire-manipuluje-reklama-se-spotrebiteli.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.