Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > V jaké míře manipuluje reklama se spotřebiteli?
V jaké míře manipuluje reklama se spotřebiteli?
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Alena Drrdlová |
---|---|
Šetření: | 26. 04. 2010 - 26. 04. 2010 |
Počet respondentů: | 33 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 13 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 75,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:10 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
tento dotazník slouží jako podklad k mé práci do marketingového výzkumu.
Cílem výzkumu je zjistit, v jaké míře se lidé nechávají ovlivnit a zmanipulovat reklamou a jaký vliv má reklama na jejich rozhodováni o koupi.
Otázky jsem se snažila volit stručně a s dostatečnými možnostmi.
Děkuji předem za spolupráci.
Odpovědi respondentů
1. Jaký je Váš vztah k reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Neutrální | 17 | 51,52 % | 51,52 % |
Pozitivní | 12 | 36,36 % | 36,36 % |
Negativní | 4 | 12,12 % | 12,12 % |
2. Pomocí jakého média Vás reklama nejvíce ovlivňuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Televize | 10 | 30,3 % | 30,3 % |
Internet | 10 | 30,3 % | 30,3 % |
Žádného z nich, reklama mne nijak neovlivňuje | 6 | 18,18 % | 18,18 % |
Reklama v místě prodeje | 4 | 12,12 % | 12,12 % |
Venkovní reklama | 2 | 6,06 % | 6,06 % |
Tisk | 1 | 3,03 % | 3,03 % |
3. Pokud sledujete televizi, co děláte v době, kdy běží reklamní blok mezi pořady?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Odcházím nebo přepnu/vypnu | 11 | 33,33 % | 33,33 % |
Televizi nesleduji | 8 | 24,24 % | 24,24 % |
Sleduji reklamy, ale nevnímám je | 7 | 21,21 % | 21,21 % |
Sleduji reklamy se zájmem | 7 | 21,21 % | 21,21 % |
4. Máte pocit, že s Vámi reklama manipuluje?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 17 | 51,52 % | 51,52 % |
ano | 10 | 30,3 % | 30,3 % |
nevím | 6 | 18,18 % | 18,18 % |
5. . Co je pro Vás nejdůležitější, aby reklama upoutala Vaši pozornost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nápaditost, originalita | 20 | 60,61 % | 60,61 % |
Humor | 8 | 24,24 % | 24,24 % |
Sexuální podtext | 2 | 6,06 % | 6,06 % |
Efektní | 2 | 6,06 % | 6,06 % |
Hudebně zajímavá | 1 | 3,03 % | 3,03 % |
6. Stalo se Vám někdy, že jste aktivně vyhledali a následně zakoupili zboží, které jste znali z reklamy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 15 | 45,45 % | 45,45 % |
ne | 11 | 33,33 % | 33,33 % |
nevím | 7 | 21,21 % | 21,21 % |
7. Věříte v pravdivost reklamního sdělení?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 23 | 69,7 % | 69,7 % |
nevím | 10 | 30,3 % | 30,3 % |
8. Co vás ovlivňuje při koupi produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ověřená kvalita | 14 | 42,42 % | 42,42 % |
Cena | 13 | 39,39 % | 39,39 % |
Značka | 2 | 6,06 % | 6,06 % |
cena+značka | 1 | 3,03 % | 3,03 % |
zkusenosti jinych lidi, recenze, srovnani | 1 | 3,03 % | 3,03 % |
originalita | 1 | 3,03 % | 3,03 % |
doporučení | 1 | 3,03 % | 3,03 % |
9. Vadí Vám reklama na alkohol nebo tabákové produkty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 21 | 63,64 % | 63,64 % |
Ano | 7 | 21,21 % | 21,21 % |
Mám k ní neutrální vztah | 5 | 15,15 % | 15,15 % |
10. Vaše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 18 | 54,55 % | 54,55 % |
Muž | 15 | 45,45 % | 45,45 % |
11. Váš věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-30 let | 30 | 90,91 % | 90,91 % |
Méně než 20 let | 2 | 6,06 % | 6,06 % |
30 let a více | 1 | 3,03 % | 3,03 % |
12. Nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské | 26 | 78,79 % | 78,79 % |
Vysokoškolské | 5 | 15,15 % | 15,15 % |
Základní | 2 | 6,06 % | 6,06 % |
13. Ekonomická aktivita
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 17 | 51,52 % | 51,52 % |
Pracující student | 9 | 27,27 % | 27,27 % |
Pracující | 7 | 21,21 % | 21,21 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (62,7 %)
- facebook.com (19,4 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.