Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vánoce – svátky klidu, nebo reklamy?

Vánoce – svátky klidu, nebo reklamy?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Daniel Ibrahim
Šetření:18. 11. 2013 - 30. 11. 2013
Počet respondentů:590
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.04
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vánoce se blíží a ať chceme nebo ne, jsou všude kolem a dotýkají se každého z nás. Z tohoto důvodu je dotazník omezen jedinou podmínkou - jestli má respondent zkušenosti s nakupováním dárků v obchodech.

Dotazník je zcela anonymní a slouží pro účely studentské skupiny vypracovávající seminární projekt v oboru Marketing a Obchod, velmi Vám děkujeme za jeho vyplnění.

 

Odpovědi respondentů

Je možné zvolit více odpovědí.

1. Kde nejčastěji nakupujete vánoční dárky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obchodní domy/ centra43173,05 %73,05 %  
Internet29449,83 %49,83 %  
V běžných obchodech25943,9 %43,9 %  
Trhy6310,68 %10,68 %  
Jinde162,71 %2,71 %  

Graf

2. Kdy obvykle nakupujete vánoční dárky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Až v prosinci26044,07 %44,07 %  
Zhruba od podzimu24040,68 %40,68 %  
Poslední týden před Vánoci569,49 %9,49 %  
V průběhu celého roku254,24 %4,24 %  
Až při povánočních výprodejích91,53 %1,53 %  

Graf

3. Jaký typ dárků preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Materiální (oblečení, knihy, elektronika…)50385,25 %85,25 %  
Zážitkové (skok padákem, let balónem…)264,41 %4,41 %  
Jiné233,9 %3,9 %  
Pobytově-rekreační (wellness, pobyty na horách, v lázních, dovolené…)203,39 %3,39 %  
Peněžní (výhradně peníze)152,54 %2,54 %  
Formou poukázky (na nákup něčeho, např. ikea…)30,51 %0,51 %  

Graf

Vyberte na stupnici od 1 do 5, přičemž: 1 – velmi důležité, 5 – nepodstatné

4. Co je pro vás důležité při nákupu vánočního dárku?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena dárku2.3271.04
Značka3.3411.303
Kvalita1.8391.071
Design2.0971.016
Záruční doba/servis2.7591.373
Dostupnost produktu2.4881.257
Rychlost dodání2.5811.443
Propagace produktu3.781.318

Graf

5. Kolik jste schopni celkem utratit za vánoční dárky

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1000 – 5000 Kč37162,88 %62,88 %  
5000 – 10 000 Kč9215,59 %15,59 %  
500 – 1000 Kč8414,24 %14,24 %  
Do 500 Kč264,41 %4,41 %  
Více než 10 000 Kč172,88 %2,88 %  

Graf

6. Byli byste schopni se kvůli vánočním dárkům zadlužit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne56796,1 %96,1 %  
Ano233,9 %3,9 %  

Graf

7. Kde byste si na vánoční dárky půjčili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rodina/ Známí1352 %2,2 %  
Banky936 %1,53 %  
Jinde28 %0,34 %  
Nebankovní instituce14 %0,17 %  

Graf

8. Jsou dárky podstatou Vánoc ve Vaší rodině?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale stále je důležitá i celková Vánoční atmosféra a rodinná pohoda36461,69 %61,69 %  
Na dárky si moc nepotrpíme, dáváme si pouze drobnosti, jde nám hlavně o vánoční atmosféru, tradice a rodinnou pohodu18431,19 %31,19 %  
Ano, Vánoce už jsou u nás pouze o dárcích, neklademe důraz na žádné tradice254,24 %4,24 %  
Vánoce neslavíme vůbec111,86 %1,86 %  
Dárky si nedáváme, Vánoce slavíme hlavně jako křesťanský svátek61,02 %1,02 %  

Graf

9. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-26 let39466,78 %66,78 %  
27-35 let7713,05 %13,05 %  
18 let a méně518,64 %8,64 %  
36-45 let366,1 %6,1 %  
46-60 let274,58 %4,58 %  
60 let a více50,85 %0,85 %  

Graf

10. Jaký je Váš sociální status?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student/ pracující student36461,69 %61,69 %  
Zaměstnanec14825,08 %25,08 %  
Podnikatel / živnostník305,08 %5,08 %  
V domácnosti / na rodičovské dovolené213,56 %3,56 %  
Nezaměstnaný/á183,05 %3,05 %  
V důchodu91,53 %1,53 %  

Graf

11. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena43173,05 %73,05 %  
Muž15926,95 %26,95 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Byli byste schopni se kvůli vánočním dárkům zadlužit?

  • odpověď Ano:
    • 25.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rodina/ Známí na otázku 7. Kde byste si na vánoční dárky půjčili?

10. Jaký je Váš sociální status?

  • odpověď Student/ pracující student:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18 let a méně na otázku 9. Kolik je Vám let?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde nejčastěji nakupujete vánoční dárky?

2. Kdy obvykle nakupujete vánoční dárky?

3. Jaký typ dárků preferujete?

4. Co je pro vás důležité při nákupu vánočního dárku?

5. Kolik jste schopni celkem utratit za vánoční dárky

6. Byli byste schopni se kvůli vánočním dárkům zadlužit?

7. Kde byste si na vánoční dárky půjčili?

8. Jsou dárky podstatou Vánoc ve Vaší rodině?

9. Kolik je Vám let?

10. Jaký je Váš sociální status?

11. Vaše pohlaví

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde nejčastěji nakupujete vánoční dárky?

2. Kdy obvykle nakupujete vánoční dárky?

3. Jaký typ dárků preferujete?

4. Co je pro vás důležité při nákupu vánočního dárku?

5. Kolik jste schopni celkem utratit za vánoční dárky

6. Byli byste schopni se kvůli vánočním dárkům zadlužit?

7. Kde byste si na vánoční dárky půjčili?

8. Jsou dárky podstatou Vánoc ve Vaší rodině?

9. Kolik je Vám let?

10. Jaký je Váš sociální status?

11. Vaše pohlaví

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Ibrahim, D.Vánoce – svátky klidu, nebo reklamy? (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vanoce-svatky-klidu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.