Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vánoční dárky

Vánoční dárky

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Kašíková
Šetření:18. 11. 2009 - 25. 11. 2009
Počet respondentů:82
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:22
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Nakupujete rádi vánoční dárky či Vás zachvátí panika při pomyšlení na "dárkománii" ? Tato otázka je součástí každoročního vánočního shonu a nyní se pojďme předsvědčit jak je tomu ve skutečnosti.

Odpovědi respondentů

1. Jaký je váš vztah k nakupování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neřeším to, beru to jako běžnou součást života4453,66 %53,66 %  
když můžu, vyhnu se tomu2328,05 %28,05 %  
užívám si to1417,07 %17,07 %  
Nakupování? Nikdy!11,22 %1,22 %  

Graf

2. Pro koho nejraději nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pro rodinu3441,46 %41,46 %  
pro sebe2732,93 %32,93 %  
pro přátele1518,29 %18,29 %  
nerad někomu něco kupuji67,32 %7,32 %  

Graf

3. Chodíte raději nakupovat sami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, nemusím se na nikoho ohlížet3340,24 %40,24 %  
s kamarády (rodinou), poradí mi2935,37 %35,37 %  
je mi to jedno2024,39 %24,39 %  

Graf

4. Kde dárky nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obchodní centrum6275,61 %75,61 %  
internet89,76 %9,76 %  
supermarkety78,54 %8,54 %  
tržnice33,66 %3,66 %  
butiky22,44 %2,44 %  

Graf

5. Vymezujete si speciální čas na nákup dárků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, zvládám to při "běžném provozu".4656,1 %56,1 %  
sháním dárky na poslední chvíli1720,73 %20,73 %  
ano, pečlivě si to rozplánuji1315,85 %15,85 %  
nezabývám se tím67,32 %7,32 %  

Graf

6. Patříte mezi ty, kteří nakupují dárky ještě na Štědrý den?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5567,07 %67,07 %  
občas se mi to stane :-)2226,83 %26,83 %  
ano56,1 %6,1 %  

Graf

7. Máte vždy jasnou představu jaký dárek komu nadělíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, každý rok tápu 4554,88 %54,88 %  
víceméně ano2631,71 %31,71 %  
obvykle jsem s přáním svých blízkých obeznámen :-)1113,41 %13,41 %  

Graf

8. Kde hledáte inspiraci při výběru dárků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
konkrétní osoba, které kupuji dárek, je mi inspirací3643,9 %43,9 %  
co mi "cvrkne" do nosu, to koupím :-)2429,27 %29,27 %  
internet1214,63 %14,63 %  
tipy známých a přátel910,98 %10,98 %  
výlohy obchodů11,22 %1,22 %  

Graf

9. Kolik peněz si obvykle na dárek vymezíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
200 - 500 Kč3542,68 %42,68 %  
do 1000 Kč3239,02 %39,02 %  
1000 - 2000 Kč1113,41 %13,41 %  
nad 2000 Kč44,88 %4,88 %  

Graf

10. Stresuje Vás toto předvánoční nakupování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neprožívám to2935,37 %35,37 %  
zvykl(a) jsem si na to2328,05 %28,05 %  
ne, je to pro mě radostí1923,17 %23,17 %  
ano, velmi1113,41 %13,41 %  

Graf

11. Když už máte v dárku jasno, jste ochotni udělat cokoliv pro jeho získání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale do určité míry3846,34 %46,34 %  
záleží na situaci2834,15 %34,15 %  
ne, vybírám si dostupné dárky :-)1417,07 %17,07 %  
ano, i kdyby mě to mělo stát kůži22,44 %2,44 %  

Graf

12. Když nakupujete, představujete si reakci člověka, pro kterého dárek vybíráte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6680,49 %80,49 %  
ne1619,51 %19,51 %  

Graf

13. Žijete na vesnici nebo ve městě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
město6478,05 %78,05 %  
vesnice1821,95 %21,95 %  

Graf

14. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6275,61 %75,61 %  
muž2024,39 %24,39 %  

Graf

15. Do jaké věkové skupiny spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [15 - 20 → konec dotazníku, 20 - 30 → konec dotazníku, 30 - 40 → konec dotazníku, 40 - 50 → konec dotazníku, 50 - 60 → konec dotazníku, nad 60 → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 305162,2 %62,2 %  
15 - 201821,95 %21,95 %  
30 - 40910,98 %10,98 %  
50 - 6022,44 %2,44 %  
nad 6011,22 %1,22 %  
40 - 5011,22 %1,22 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Máte vždy jasnou představu jaký dárek komu nadělíte?

  • odpověď ne, každý rok tápu :
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi sháním dárky na poslední chvíli na otázku 5. Vymezujete si speciální čas na nákup dárků?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je váš vztah k nakupování?

2. Pro koho nejraději nakupujete?

3. Chodíte raději nakupovat sami?

4. Kde dárky nakupujete?

5. Vymezujete si speciální čas na nákup dárků?

6. Patříte mezi ty, kteří nakupují dárky ještě na Štědrý den?

7. Máte vždy jasnou představu jaký dárek komu nadělíte?

8. Kde hledáte inspiraci při výběru dárků?

9. Kolik peněz si obvykle na dárek vymezíte?

10. Stresuje Vás toto předvánoční nakupování?

11. Když už máte v dárku jasno, jste ochotni udělat cokoliv pro jeho získání?

12. Když nakupujete, představujete si reakci člověka, pro kterého dárek vybíráte?

13. Žijete na vesnici nebo ve městě?

14. Pohlaví

15. Do jaké věkové skupiny spadáte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je váš vztah k nakupování?

2. Pro koho nejraději nakupujete?

3. Chodíte raději nakupovat sami?

4. Kde dárky nakupujete?

5. Vymezujete si speciální čas na nákup dárků?

6. Patříte mezi ty, kteří nakupují dárky ještě na Štědrý den?

7. Máte vždy jasnou představu jaký dárek komu nadělíte?

8. Kde hledáte inspiraci při výběru dárků?

9. Kolik peněz si obvykle na dárek vymezíte?

10. Stresuje Vás toto předvánoční nakupování?

11. Když už máte v dárku jasno, jste ochotni udělat cokoliv pro jeho získání?

12. Když nakupujete, představujete si reakci člověka, pro kterého dárek vybíráte?

13. Žijete na vesnici nebo ve městě?

14. Pohlaví

15. Do jaké věkové skupiny spadáte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kašíková, K.Vánoční dárky (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://vanocni-darky.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.