Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Váš postoj k lidským hodnotám a vztah k reklamě

Váš postoj k lidským hodnotám a vztah k reklamě

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Černíková
Šetření:28. 01. 2015 - 20. 02. 2015
Počet respondentů:221
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:64,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dovoluji si Vás poprosit o vyplnění krátkého dotazníku, který se týká Vašich životních hodnot a Vašeho vztahu k reklamě. Výsledky použiji ve své diplomové práci na téma: „Jaké lidské hodnoty odráží současná reklama“.

Odpovědi respondentů

1. Vnímáte reklamu kolem sebe?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15670,59 %70,59 %  
Částečně6228,05 %28,05 %  
Ne31,36 %1,36 %  

Graf

2. Jaký je Váš postoj k reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
negativní – obtěžuje mě11049,77 %49,77 %  
neutrální8438,01 %38,01 %  
pozitivní – mám ji rád/a2712,22 %12,22 %  

Graf

3. Jakou vlastnost musí mít reklama, aby Vás zaujala (zaškrtněte až 2 odpovědi):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
originální13862,44 %62,44 %  
vtipná12757,47 %57,47 %  
důvěryhodná a pravdivá5424,43 %24,43 %  
snadno zapamatovatelná (slogan, hudba)3917,65 %17,65 %  
slušná (bez vulgarit a násilí)3515,84 %15,84 %  
dnes mě už asi nezaujme žádná reklama, mám mozek řádně vypláchnutý10,45 %0,45 %  
malebná/poetická10,45 %0,45 %  
sexistická - kvůli tomu třeba nepiju Fernet10,45 %0,45 %  
estetická10,45 %0,45 %  
musi nabizet to co uz chci10,45 %0,45 %  
nesmí být vtírává, rádobyvtipná, cool a trapná10,45 %0,45 %  
týkající se tématu, o které se zajímám10,45 %0,45 %  
nízká cena10,45 %0,45 %  
musí to vystihnout můj vkus a to o co mám zájem ... jestli je vtipná nebo erotická nebo jiná nehraje roli10,45 %0,45 %  
s myšlenkou či alespoň neotřelým nápadem10,45 %0,45 %  
slevy, výhody10,45 %0,45 %  
být na to co zrovna hledám10,45 %0,45 %  
nevím, to je různé10,45 %0,45 %  

Graf

4. Co Vám naopak na reklamě nejvíce vadí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je nevkusná a „hloupá“9241,63 %41,63 %  
je jí příliš6730,32 %30,32 %  
je zavádějící – neobsahuje důležité údaje4419,91 %19,91 %  
většinou uvádí polopravdy10,45 %0,45 %  
je dotěrná, zvlášť na internetu, kde klidně hopsající inzerce zakryje celý obsah stránky10,45 %0,45 %  
je plná sexuálních narážek a oplzlostí (i obyčejná reklama)10,45 %0,45 %  
vsechny moznosti10,45 %0,45 %  
agresivní, nevyžádaná a otravná - Bannery na webu- blikající, flash, Alza,...10,45 %0,45 %  
sexistická, potvrzující rozdělení genderových rolí10,45 %0,45 %  
lže10,45 %0,45 %  
všechny možnosti dohromady10,45 %0,45 %  
VULGARITY10,45 %0,45 %  
viz opaky v odpovedi 110,45 %0,45 %  
všechny 3 odpovědi10,45 %0,45 %  
lži a vlezlost (sto tabletů týdně, sto tabletů týdně ...)10,45 %0,45 %  
prodlužuje sledovaný pořad10,45 %0,45 %  
vadí mi vtíravé reklamy především na internetu, které vyskakují při prohlížení některých www stránek, také reklamy při sledování videí, zvláště ty, které nejdou hned zavřít10,45 %0,45 %  
pocit že její tvůrci mají diváky za... vykleštěné býky :)10,45 %0,45 %  
manipuluje10,45 %0,45 %  
je vulgární10,45 %0,45 %  
sexismus, zaměření na psychiku10,45 %0,45 %  

Graf

5. Ovlivňuje Vaše spotřebitelské chování, když se v reklamě operuje s hodnotami jako je rodina nebo svoboda?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne15369,23 %69,23 %  
Někdy5022,62 %22,62 %  
Ano188,14 %8,14 %  

Graf

6. Považujete spojení reklamního tlaku s poukazem na vyšší lidské hodnoty za seriózní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14766,52 %66,52 %  
Nevím5223,53 %23,53 %  
Ano229,95 %9,95 %  

Graf

7. Je dle Vašeho názoru seriózní, pokud se reklama na cigarety odvolává na svobodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne13360,18 %60,18 %  
Ano4821,72 %21,72 %  
Nevím4018,1 %18,1 %  

Graf

8. Považujete používání obecných hodnotových kategorií v reklamě za jejich diskreditaci, které vede dnes až k asociálnímu chování obyvatel?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím8839,82 %39,82 %  
Ne7031,67 %31,67 %  
Ano6328,51 %28,51 %  

Graf

9. Jsou z Vašeho hlediska v reklamě slučitelné individuální cíle podnikatele s celospolečenskými hodnotami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9141,18 %41,18 %  
Ne7835,29 %35,29 %  
Nevím5223,53 %23,53 %  

Graf

10. Jak důležité jsou ve Vašem životě následující hodnoty (očíslujte od 1=nejdůležitější):

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
svoboda jednotlivce2.8553.201
pravda2.8142.196
lidskost3.2042.587
rovnost mezi lidmi4.5072.711
spravedlnost3.2082.346
solidarita5.1132.028
vlastenectví6.2992.173

Graf

11. Které sféry osobního života mají pro Vás největší význam (očíslujte od 1=největší význam):

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
láska3.0182.859
přátelství3.6882.269
rodina2.5482.374
práce, kariéra5.0141.787
vzdělání5.0412.102
zdraví2.6242.94
bohatství6.0682.217

Graf

12. Uveďte Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena15268,78 %68,78 %  
muž6931,22 %31,22 %  

Graf

13. Uveďte Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 - 3016976,47 %76,47 %  
31 - 604922,17 %22,17 %  
60 a více31,36 %1,36 %  

Graf

14. Jaké je Vaše povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student12556,56 %56,56 %  
pracující7533,94 %33,94 %  
jiné104,52 %4,52 %  
nezaměstnaný62,71 %2,71 %  
důchodce52,26 %2,26 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

14. Jaké je Vaše povolání?

  • odpověď student:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vzdělání=2 na otázku 11. Které sféry osobního života mají pro Vás největší význam (očíslujte od 1=největší význam):

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vnímáte reklamu kolem sebe?

2. Jaký je Váš postoj k reklamě?

3. Jakou vlastnost musí mít reklama, aby Vás zaujala (zaškrtněte až 2 odpovědi):

4. Co Vám naopak na reklamě nejvíce vadí?

5. Ovlivňuje Vaše spotřebitelské chování, když se v reklamě operuje s hodnotami jako je rodina nebo svoboda?

6. Považujete spojení reklamního tlaku s poukazem na vyšší lidské hodnoty za seriózní?

7. Je dle Vašeho názoru seriózní, pokud se reklama na cigarety odvolává na svobodu?

8. Považujete používání obecných hodnotových kategorií v reklamě za jejich diskreditaci, které vede dnes až k asociálnímu chování obyvatel?

9. Jsou z Vašeho hlediska v reklamě slučitelné individuální cíle podnikatele s celospolečenskými hodnotami?

10. Jak důležité jsou ve Vašem životě následující hodnoty (očíslujte od 1=nejdůležitější):

11. Které sféry osobního života mají pro Vás největší význam (očíslujte od 1=největší význam):

12. Uveďte Vaše pohlaví:

13. Uveďte Váš věk:

14. Jaké je Vaše povolání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vnímáte reklamu kolem sebe?

2. Jaký je Váš postoj k reklamě?

3. Jakou vlastnost musí mít reklama, aby Vás zaujala (zaškrtněte až 2 odpovědi):

4. Co Vám naopak na reklamě nejvíce vadí?

5. Ovlivňuje Vaše spotřebitelské chování, když se v reklamě operuje s hodnotami jako je rodina nebo svoboda?

6. Považujete spojení reklamního tlaku s poukazem na vyšší lidské hodnoty za seriózní?

7. Je dle Vašeho názoru seriózní, pokud se reklama na cigarety odvolává na svobodu?

8. Považujete používání obecných hodnotových kategorií v reklamě za jejich diskreditaci, které vede dnes až k asociálnímu chování obyvatel?

9. Jsou z Vašeho hlediska v reklamě slučitelné individuální cíle podnikatele s celospolečenskými hodnotami?

10. Jak důležité jsou ve Vašem životě následující hodnoty (očíslujte od 1=nejdůležitější):

11. Které sféry osobního života mají pro Vás největší význam (očíslujte od 1=největší význam):

12. Uveďte Vaše pohlaví:

13. Uveďte Váš věk:

14. Jaké je Vaše povolání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Černíková, K.Váš postoj k lidským hodnotám a vztah k reklamě (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://vas-postoj-k-lidskym-hodnota.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.