Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Váš postoj k lidským hodnotám a vztah k reklamě

Váš postoj k lidským hodnotám a vztah k reklamě

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Černíková
Šetření:28. 01. 2015 - 20. 02. 2015
Počet respondentů:221
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:64,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dovoluji si Vás poprosit o vyplnění krátkého dotazníku, který se týká Vašich životních hodnot a Vašeho vztahu k reklamě. Výsledky použiji ve své diplomové práci na téma: „Jaké lidské hodnoty odráží současná reklama“.

Odpovědi respondentů

1. Vnímáte reklamu kolem sebe?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15670,59 %70,59 %  
Částečně6228,05 %28,05 %  
Ne31,36 %1,36 %  

Graf

2. Jaký je Váš postoj k reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
negativní – obtěžuje mě11049,77 %49,77 %  
neutrální8438,01 %38,01 %  
pozitivní – mám ji rád/a2712,22 %12,22 %  

Graf

3. Jakou vlastnost musí mít reklama, aby Vás zaujala (zaškrtněte až 2 odpovědi):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
originální13862,44 %62,44 %  
vtipná12757,47 %57,47 %  
důvěryhodná a pravdivá5424,43 %24,43 %  
snadno zapamatovatelná (slogan, hudba)3917,65 %17,65 %  
slušná (bez vulgarit a násilí)3515,84 %15,84 %  
dnes mě už asi nezaujme žádná reklama, mám mozek řádně vypláchnutý10,45 %0,45 %  
malebná/poetická10,45 %0,45 %  
sexistická - kvůli tomu třeba nepiju Fernet10,45 %0,45 %  
estetická10,45 %0,45 %  
musi nabizet to co uz chci10,45 %0,45 %  
nesmí být vtírává, rádobyvtipná, cool a trapná10,45 %0,45 %  
týkající se tématu, o které se zajímám10,45 %0,45 %  
nízká cena10,45 %0,45 %  
musí to vystihnout můj vkus a to o co mám zájem ... jestli je vtipná nebo erotická nebo jiná nehraje roli10,45 %0,45 %  
s myšlenkou či alespoň neotřelým nápadem10,45 %0,45 %  
slevy, výhody10,45 %0,45 %  
být na to co zrovna hledám10,45 %0,45 %  
nevím, to je různé10,45 %0,45 %  

Graf

4. Co Vám naopak na reklamě nejvíce vadí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je nevkusná a „hloupá“9241,63 %41,63 %  
je jí příliš6730,32 %30,32 %  
je zavádějící – neobsahuje důležité údaje4419,91 %19,91 %  
většinou uvádí polopravdy10,45 %0,45 %  
je dotěrná, zvlášť na internetu, kde klidně hopsající inzerce zakryje celý obsah stránky10,45 %0,45 %  
je plná sexuálních narážek a oplzlostí (i obyčejná reklama)10,45 %0,45 %  
vsechny moznosti10,45 %0,45 %  
agresivní, nevyžádaná a otravná - Bannery na webu- blikající, flash, Alza,...10,45 %0,45 %  
sexistická, potvrzující rozdělení genderových rolí10,45 %0,45 %  
lže10,45 %0,45 %  
všechny možnosti dohromady10,45 %0,45 %  
VULGARITY10,45 %0,45 %  
viz opaky v odpovedi 110,45 %0,45 %  
všechny 3 odpovědi10,45 %0,45 %  
lži a vlezlost (sto tabletů týdně, sto tabletů týdně ...)10,45 %0,45 %  
prodlužuje sledovaný pořad10,45 %0,45 %  
vadí mi vtíravé reklamy především na internetu, které vyskakují při prohlížení některých www stránek, také reklamy při sledování videí, zvláště ty, které nejdou hned zavřít10,45 %0,45 %  
pocit že její tvůrci mají diváky za... vykleštěné býky :)10,45 %0,45 %  
manipuluje10,45 %0,45 %  
je vulgární10,45 %0,45 %  
sexismus, zaměření na psychiku10,45 %0,45 %  

Graf

5. Ovlivňuje Vaše spotřebitelské chování, když se v reklamě operuje s hodnotami jako je rodina nebo svoboda?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne15369,23 %69,23 %  
Někdy5022,62 %22,62 %  
Ano188,14 %8,14 %  

Graf

6. Považujete spojení reklamního tlaku s poukazem na vyšší lidské hodnoty za seriózní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14766,52 %66,52 %  
Nevím5223,53 %23,53 %  
Ano229,95 %9,95 %  

Graf

7. Je dle Vašeho názoru seriózní, pokud se reklama na cigarety odvolává na svobodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne13360,18 %60,18 %  
Ano4821,72 %21,72 %  
Nevím4018,1 %18,1 %  

Graf

8. Považujete používání obecných hodnotových kategorií v reklamě za jejich diskreditaci, které vede dnes až k asociálnímu chování obyvatel?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím8839,82 %39,82 %  
Ne7031,67 %31,67 %  
Ano6328,51 %28,51 %  

Graf

9. Jsou z Vašeho hlediska v reklamě slučitelné individuální cíle podnikatele s celospolečenskými hodnotami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9141,18 %41,18 %  
Ne7835,29 %35,29 %  
Nevím5223,53 %23,53 %  

Graf

10. Jak důležité jsou ve Vašem životě následující hodnoty (očíslujte od 1=nejdůležitější):

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
svoboda jednotlivce2.8553.201
pravda2.8142.196
lidskost3.2042.587
rovnost mezi lidmi4.5072.711
spravedlnost3.2082.346
solidarita5.1132.028
vlastenectví6.2992.173

Graf

11. Které sféry osobního života mají pro Vás největší význam (očíslujte od 1=největší význam):

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
láska3.0182.859
přátelství3.6882.269
rodina2.5482.374
práce, kariéra5.0141.787
vzdělání5.0412.102
zdraví2.6242.94
bohatství6.0682.217

Graf

12. Uveďte Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena15268,78 %68,78 %  
muž6931,22 %31,22 %  

Graf

13. Uveďte Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 - 3016976,47 %76,47 %  
31 - 604922,17 %22,17 %  
60 a více31,36 %1,36 %  

Graf

14. Jaké je Vaše povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student12556,56 %56,56 %  
pracující7533,94 %33,94 %  
jiné104,52 %4,52 %  
nezaměstnaný62,71 %2,71 %  
důchodce52,26 %2,26 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

14. Jaké je Vaše povolání?

  • odpověď student:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vzdělání=2 na otázku 11. Které sféry osobního života mají pro Vás největší význam (očíslujte od 1=největší význam):

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vnímáte reklamu kolem sebe?

2. Jaký je Váš postoj k reklamě?

3. Jakou vlastnost musí mít reklama, aby Vás zaujala (zaškrtněte až 2 odpovědi):

4. Co Vám naopak na reklamě nejvíce vadí?

5. Ovlivňuje Vaše spotřebitelské chování, když se v reklamě operuje s hodnotami jako je rodina nebo svoboda?

6. Považujete spojení reklamního tlaku s poukazem na vyšší lidské hodnoty za seriózní?

7. Je dle Vašeho názoru seriózní, pokud se reklama na cigarety odvolává na svobodu?

8. Považujete používání obecných hodnotových kategorií v reklamě za jejich diskreditaci, které vede dnes až k asociálnímu chování obyvatel?

9. Jsou z Vašeho hlediska v reklamě slučitelné individuální cíle podnikatele s celospolečenskými hodnotami?

10. Jak důležité jsou ve Vašem životě následující hodnoty (očíslujte od 1=nejdůležitější):

11. Které sféry osobního života mají pro Vás největší význam (očíslujte od 1=největší význam):

12. Uveďte Vaše pohlaví:

13. Uveďte Váš věk:

14. Jaké je Vaše povolání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vnímáte reklamu kolem sebe?

2. Jaký je Váš postoj k reklamě?

3. Jakou vlastnost musí mít reklama, aby Vás zaujala (zaškrtněte až 2 odpovědi):

4. Co Vám naopak na reklamě nejvíce vadí?

5. Ovlivňuje Vaše spotřebitelské chování, když se v reklamě operuje s hodnotami jako je rodina nebo svoboda?

6. Považujete spojení reklamního tlaku s poukazem na vyšší lidské hodnoty za seriózní?

7. Je dle Vašeho názoru seriózní, pokud se reklama na cigarety odvolává na svobodu?

8. Považujete používání obecných hodnotových kategorií v reklamě za jejich diskreditaci, které vede dnes až k asociálnímu chování obyvatel?

9. Jsou z Vašeho hlediska v reklamě slučitelné individuální cíle podnikatele s celospolečenskými hodnotami?

10. Jak důležité jsou ve Vašem životě následující hodnoty (očíslujte od 1=nejdůležitější):

11. Které sféry osobního života mají pro Vás největší význam (očíslujte od 1=největší význam):

12. Uveďte Vaše pohlaví:

13. Uveďte Váš věk:

14. Jaké je Vaše povolání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Černíková, K.Váš postoj k lidským hodnotám a vztah k reklamě (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://vas-postoj-k-lidskym-hodnota.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.