Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Váš postoj k multikulturalitě

Váš postoj k multikulturalitě

Cíle udržitelného rozvoje
Který z cílů udržitelného rozvoje je Vám nejbližší?

(cca 10 minut, veřejné výsledky 19. května)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Timea Šimoňáková
Šetření:07. 04. 2021 - 02. 05. 2021
Počet respondentů:303
Počet otázek (max/průměr):20 / 17.86
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

jmenuji se Timea Šimoňáková a jsem studentkou oboru Pedagogika na Ostravské univerzitě. Pro účely své seminární práce na téma Multikulturní výchova bych Vás chtěla požádat o vyplnění tohoto dotazníku, jehož výsledky Vám budou po jeho ukončení veřejně přístupné.

Zaměřuji se na otázku vzdělávání minoritních skupin v Česku, které ovšem mimo jiné závisí i na jejich vnímání majoritní společností. Neexistují zde správné a špatné odpovědi, zajímá mě pouze Váš názor a princip jeho utváření.

Budete-li mít k dotazníku či samotné práci jakékoli dotazy či připomínky, neváhejte mě kontaktovat na e-mailové adrese simonakova.timea@centrum.cz

Moc se těším na vaše odpovědi a předem děkuji za Váš čas!

Odpovědi respondentů

Multikulturalismus = přesvědčení, že různé kultury, rasy i náboženské a etnické skupiny mohou rovnocenně koexistovat v jednom státě

1. Česká společnost je podle mě otevřena myšlence multikulturalismu.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím16654,79 %54,79 %  
nesouhlasím5819,14 %19,14 %  
spíše souhlasím4414,52 %14,52 %  
nevím258,25 %8,25 %  
souhlasím103,3 %3,3 %  

Graf

2. Jsem schopen respektovat a tolerovat osoby jiného náboženského vyznání.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím14046,2 %46,2 %  
spíše souhlasím10333,99 %33,99 %  
spíše nesouhlasím289,24 %9,24 %  
nesouhlasím175,61 %5,61 %  
nevím154,95 %4,95 %  

Graf

3. Mám vlastní pozitivní zkušenost s osobami jiného náboženského vyznání či etnika.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano21671,29 %71,29 %  
Ne8227,06 %27,06 %  
Nebavím se s lidmi na téma náboženství, ale kdo si se mnou nedá panáka je divný a koukám na něj skrz prsty10,33 %0,33 %  
Měl jsem na medicíně spolužáka muslima a byl v pohodě - islám prezentoval tak, že to ve mně budilo dojem, že to je solidní náboženství. Jsem také relativně často v kontaktu s Vietnamci a nemůžu si vybavit jedinou negativní zkušenost (ale nevím, jestli to sem patří - Vietnamci nejsou etnikum, ale národ/národnostní menšina v rámci ČR.10,33 %0,33 %  
Mám jak kladné tak záporné zkušenosti. (Pracuji ve firmě s 20 000 zaměstnanci a denně jsem ve styku s většinou etnik) a proto si dovolím říct že rozdíly mezi kulturami/náboženstvím jsou a to že je něco přípustné v jedné kultuře ( kamenování žen za to že byly znâsilněny) neznamená že to všichni budou otevřeně tolerovat. Nemám problém spolupracovat nebo žít s lidmi jiného vyznání/národnosti, ale být civilizovaný by mněl být základ. 10,33 %0,33 %  
mám negativní zkušenosti10,33 %0,33 %  
záleží na jedinci10,33 %0,33 %  

Graf

4. Mám vlastní negativní zkušenost s osobami jiného náboženského vyznání či etnika.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano21470,63 %70,63 %  
Ne8427,72 %27,72 %  
Ano, ale tu mám i s osobami stejného etnika :D10,33 %0,33 %  
neutrální, rozšiřte si dotazník oproti černobílým odpovědím10,33 %0,33 %  
V podstatě nepřeberné množství negativních zkušeností mám s cikány (záměrně uvádím takto, včetně rozlišení velkých a malých písmen) - ač jsou mi některé prvky cikánské mentality svým způsobem blízké, zatím jsem nepotkal cikána, vedle kterého bych se cítil v pohodě. Opakovaně jsem byl cikány podveden/okraden a když jsem se vyrovnání dluhu domáhal, v jednom případě došlo ze strany cikána (Josefa Kuny z Ostravy) na hrozbu fyzickou likvidací. Ale vesmír tomu asi chtěl, že mi TEĎ vytanula v mysli vzpomínka na jednoho silně pohodového cigoše, vlastně hned rovnou dva, se kterými se cítím v klidu a uvolněný - je to cca 25letý borec, který má bílou partnerku a adoptovali 14letého romského kluka, který je taky dobrý. A ve výměně manželek byla jednou moc milá, hodná a sympatická Romka, což mě až dojímalo. Vím, že slušných romských rodin je víc (i když ve srovnání s tím zbytkem, který mi vadí, to odhaduju na nízké jednotky procent), ale celkově se se mnou tohle etnikum vibračně moc nepotkává. Na gymplu nás chvíli učil francouzštinu černoch a toho jsem se bál, měl v sobě určitou agresi, ale to neplynulo z toho, že byl černoch, pouze to ta jinakost umocňovala.10,33 %0,33 %  
Naprosté selhání integračních snah ve Francii i jinde.10,33 %0,33 %  
záleží na jedinci10,33 %0,33 %  

Graf

5. Nevadil by mi život v zemi s etnicky rozmanitější společností.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím8528,05 %28,05 %  
spíše souhlasím7625,08 %25,08 %  
nesouhlasím5417,82 %17,82 %  
spíše nesouhlasím4414,52 %14,52 %  
nevím4414,52 %14,52 %  

Graf

6. Preferuji politické strany, které jsou zásadně proti přijímání uprchlíků a migrantů.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím9932,67 %32,67 %  
souhlasím7023,1 %23,1 %  
spíše nesouhlasím5718,81 %18,81 %  
spíše souhlasím4314,19 %14,19 %  
nevím3411,22 %11,22 %  

Graf

V předmětu „Multikulturní výchova“ by byl žák seznámen s odlišnostmi, problémy a kulturou různých etnik, případně se sám setkal s jejich zástupci.

7. Nevadilo by mi, kdyby mé dítě ve škole absolvovalo předmět „Multikulturní výchova“.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím10534,65 %34,65 %  
nesouhlasím6922,77 %22,77 %  
spíše souhlasím6120,13 %20,13 %  
nevím3511,55 %11,55 %  
spíše nesouhlasím3310,89 %10,89 %  

Graf

8. Ve školách by měly být zakázány oděvy vyjadřující náboženskou příslušnost (burky, šátky, pokrývky hlavy)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím10133,33 %33,33 %  
spíše souhlasím5618,48 %18,48 %  
spíše nesouhlasím5116,83 %16,83 %  
nesouhlasím5016,5 %16,5 %  
nevím4514,85 %14,85 %  

Graf

9. Můj názor na multikulturalitu je ovlivněn především:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlastními zkušenostmi25283,17 %83,17 %  
Internetem11036,3 %36,3 %  
Rodinou10735,31 %35,31 %  
Přáteli10534,65 %34,65 %  
Médii9631,68 %31,68 %  
Školou4514,85 %14,85 %  
Politiky/politickými stranami258,25 %8,25 %  

Graf

10. Pro žáky minoritních etnik (Romové, Vietnamci, Ukrajinci a další) by měly být zřízeny speciální třídy.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím17156,44 %56,44 %  
spíše nesouhlasím8427,72 %27,72 %  
nevím278,91 %8,91 %  
spíše souhlasím144,62 %4,62 %  
souhlasím72,31 %2,31 %  

Graf

11. Z principu by mi vadilo, pokud by mé dítě vyučoval Romský učitel.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím18962,38 %62,38 %  
spíše nesouhlasím6120,13 %20,13 %  
souhlasím258,25 %8,25 %  
nevím216,93 %6,93 %  
spíše souhlasím72,31 %2,31 %  

Graf

12. Z principu by mi vadilo, pokud by mé dítě vyučoval učitel muslimského vyznání.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím12741,91 %41,91 %  
souhlasím6421,12 %21,12 %  
spíše nesouhlasím6220,46 %20,46 %  
nevím278,91 %8,91 %  
spíše souhlasím237,59 %7,59 %  

Graf

13. Ve škole jsem byl dostatečně seznámen s otázkou multikulturní výchovy.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím9932,67 %32,67 %  
spíše nesouhlasím8528,05 %28,05 %  
spíše souhlasím4916,17 %16,17 %  
nevím3611,88 %11,88 %  
souhlasím3411,22 %11,22 %  

Graf

14. Myslím si, že by ve školách multikulturní výchova měla být více podporována.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím6922,77 %22,77 %  
nesouhlasím6722,11 %22,11 %  
souhlasím6521,45 %21,45 %  
nevím5618,48 %18,48 %  
spíše nesouhlasím4615,18 %15,18 %  

Graf

15. Jaké výhody podle Vás přináší multikulturalismus? (Tato otázka je nepovinná)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Člověk se alespoň vyzná a dokáže respektovat a chápat ostatní.

- žádné !!! Stačí mi poznatky,zážitky a zkušenosti mých přátel trvale žijících občanů V.Británie...

Celkově mě zajímají různé kultury a odlišnosti mezi nimi, proto si myslím že výhodou by bylo hlavně učení se něčeho nového od jiných kultur a bylo by to velice přínosné jak pro mě tak pro moje okolí a i celkově pro náš stát.

Člověk se dozví o nových kulturách, jiných pohledech na svět, učí se toleranci

Člověk se dozví více o jiné kultuře

diverzifikovanější pohled na svět; pestřejší svět; rozvoj schopnosti vidět věci z různých úhlů pohledu, hledat nová řešení; možnost rozvíjet vzájemnou toleranci a respekt k odlišnostem; možnost srovnávat různé hodnotové a kulturní systémy

dobre jidlo

Dobře odráží reálný stav světa, lidé jsou různí a musí se naučit co nejlépe spolu vycházet.

Dozvíme se, jak žijí, co vyznávají a co naopak nemají rádi lidé jiných kultur

Genetické míchání ras.

globalizace dostihne každého, je dobré mít všeobecný rozhled

Jde o člověka jako jednotlivce čím je prospěšný, jeho vira,barva kůže, příslušnost k etniku a další věci sou jeho osobní věci a pokud nás tím neohrožuje nebo nám to nenutí mělo by nám to být jedno....

Jde o člověka jako jednotlivce čím je prospěšný, jeho vira,barva kůže, příslušnost k etniku a další věci sou jeho osobní věci a pokud nás tím neohrožuje nebo nám to nenutí mělo by nám to být jedno....

Je lepší k seznámení se s jinými kulturami už od mladého věku, děti by se pak tak měli více tolerovat s dětem jiné barvy se neposmívaly.

Jedna z mála výhod by mohlo být rychlejší, efektivnější a plynulejší fungování v dnešním kapitalistickém světě, hlavně například na poli obchodu, celkově ekonomiky, popř. vědního výzkumu. Např. nejlepší z vědců na poli fyziky jsou nejrůznějších národnostní a nebýt multikulturalismu na poli fyziky bychom byli někde v v 70.-80. letech minulého století.

Jeli prirozeny, tak jako u jedineho prirozeneho multikulturniho statu Ruska, prinasi vyhody...jeli snaha o rychly, nepriroteny a nasilny multikulturismus, tak jak ho vidime v evrope a SSa tak neprinese nic dobreho

Jeli prirozeny, tak jako u jedineho prirozeneho multikurturniho statu a to Ruska, muze se mluvit o prinosu. U nuceneho multikulturismu je to jen nevyhoda a nebezpeci

Jídlo, oděvy, muzika.

Jiné kultury nás mohou obohatit.

jiné názory pohledy na věc, rozmanitost lidí a života

Kulturni globalizace je nevyhnutelnym antropologickym vyvojem = pokud bude provaděn spravně, muže nakonec dojit i k odstraněni napěti ve světě

Kulturni/myslenkove obohaceni.

Lepší a nové jídlo :D

Lidé by mohli začít být více tolerantní, pokud by poznali i více osob jiného vyznání/etnika.

Lidé jsou poté přirozeněji otevření novým a neznámým věcem, jako národ jsme my Češi hodně nepřátelští ke všemu kromě nás samotných, a to není moc dobře. Naštěstí mladá generace je multikulturalismu poměrně otevřena.

Lidé poznají jiné kultury a osoby

Lidé se dozví i o jiných kulturách a o tom co je v nich dobré i špatné (katolické polsko, právo Sharia)

Méně diskriminace a předsudků

Mít rozhled i mimo svou zemi je skvělá zkušenost. Ostatní kultury mají spoustu zajímavých aspektů.

Mohlo by to pomoci aby si každý člověk udělal vlastní názor a neřídil by se předsudky, vnucenými naučenými názory, lživými/zaujatými médii,.. Na celém světě jsou lidé zlí i lidé hodní ale jejich povaha a chování se neurčuje podle kultury, rasy nebo náboženské či etnické skupiny.

Mrtví soibois, utlačování žen, jews fear the samurai

můžeme se naučit jak to dělají jinde (to = cokoliv od kuchyně až po lety do vesmíru)

na žádné jsem nepřišel

Například možnost volného pohybu do ostatních zemí, kdy je každého možnost si vybrat, kde chce žít bez ohledu na to, kde se zrovna narodil.

Nejsem mu nakloněn. Jiný kraj, jiná kultura a možnost jejího poznání je přínosnější.

Někdy se to naopak přehání - vynucuje se to

netušim

Nevidím výhody, spíše naopak

nevím jestli to je výhoda, spíš mám ale názor že to je prostě součást postupné globalizace, nejde se jí vyhnout.

nižší míru rasismu a xenofobie, ekonomický růst, částečně také řešení problémů s nízkou porodností

Nový náhled na řešení problémů v společnosti.

Obohacení

Obohacení

Obohacení jinými způsoby života.

Obohaceni jinymi zvyklostmi, kulturou

Obohacení kultury.

Pestrost do země. Už dávno obchodní stegky po celém světě fungovaly na běžném úseku a nikdo neřešil "hej je barevnej, nemáme ho rádi" řešilo se jen to jak se vzájemně můžeme obohatit.

Podle mě jde o pouhou ideologii, bohužel výsledek katastrofální

Poznani jinych kultur, vcetne kuchyne, oblekani,

poznání více názorů, postojů, úhlů pohledu

Příležitost inspirace pozitivními aspekty cizí kultury.

Přirovnal bych multikulturalismus ke koření, resp. k soli. V malém množství je životně důležitý, jinak společnost degeneruje. Ale když se to přežene, tak společnost zaniká.

Respekt, vzájemná úcta, méně rasismu či xenofobie

Respektovat druhé

rozhled

Rozmanitější kuchyni v daném státě. :´D Více názorů a v případě vzájemného pochopení i mnohem lepší atmosféru.

rozmanitější, zajímavější společnost

Rozmanitost kultur může být důležitým zdrojem inspirace a jiného náhledu na svět a přístupu k němu

rozmanitost, jiný pohled na svět, zajímavé tradice

Rozmanitost, obohacování se navzájem, větší motivace ke studiu jazyků, jiný pohled na svět.

Rozsireni obzoru

rozšíření obzorů

Rozšíření obzorů v otázce sociálních i morálních hodnot jiné etnické skupiny, než té vlastní.

Rozšíření obzorů, obohacení, rozšíření genofondu.

Rozšíření znalosti. Tolerance

Rozvíjení znalostí

Různé kultury se mohou navzájem obohatit, učit se toleranci

Sbližování různých kultur, vyměňování tradic a zvyků, mnohost

Setkání rozmanitých skupin lidí, možnost dovzdělat se o nových věcech

Seznámení a poznání jiných kultur

Seznámení s jinou kulturou

Seznámení s jinou kulturou a mentalitou

Šanci poznat odlišné kultury, jejich náhledy a životní způsob, zavést rovná pravidla pro všechny - což v praxi nikdy nefunguje. Výhody vidím pouze u těch kultur, které jsou vzájemně alespoň v zásadě kompatibilní, tedy postavené na stejných hodnotách a s podobným životním stylem.

tak možná jiná kuchyně :D

Těžko říct. Sám si nedokážu představit, co by to přineslo. Vzájemnou toleranci? To je individuálních osobách a jejich respektu k ostatním.

tradičně tendenční otázky - viz 10 speciální třídy nejsou prioritně určeny pro jiná etnika, ale pro ty co standardní výuku ve třídě nezvládají bez ohledu na etnikum

Učení se respektu a toleranci - veličin, se kterými mnoho lidí zrovna dobře nezachází. Jako vegan vím, o čem mluvím.

V dlouhodobém horizontu žádné, nikde na světě to nefunguje.

Větší možnosti poznat jiné kultury než vlastní

Větší otevřenost, rozmanitost

Větší otevřenost, větší přijetí odlišností, rozmanitost kulturních tradic a kulturních událostí.

vetší pluralita názorů, jídel

větší rozhled, jiné kultury nás můžou obohatit

Větší rozhled, toleranci

Více diverzní společnost se zdá (IMO) být více otevřená změnám -- není přehnaně konzervativní (může být výhoda i nevýhoda). Pokud jsou lidé rozumní a nevnucují své názory (kulturní, náboženské,...) okolí (pokud -- okolí explicitně nechce), mohou se kultury vzájemně obohatit (kebab na Hlavní třídě je hezký příklad, btw). Menšiny nemají potřebu emigrovat -- to může být výhodné, je-li daná menšina výrazně ekonomicky aktivní (např. podnikatelé, vynálezci, ale i pracovití dělníci -- je výhodné, pokud zůstanou -- příkladem je odliv mozků z Německa do USA ve 30. letech). Multikulturní společnost je snažší pro imigraci -- (taktéž otázka, zda jde o výhodu, nebo ne) -- hodí se to, pokud v zemi chybí pracovní síla a je snaha nahrazovat deficit pracovníky ze zahraničí. Pro prestižní univerzity je dost zásadní, aby jiné kultury akceptovaly, neboť světová špička (určitého oboru) typicky není pouze z jendoho místa.

Více možností poznat i něco jiného než svoji kulturu

volnost rovnost svoboda

Výhodou je širší poznání pro nás cizích kultur a možnost pochopení jejich zvyků a zásad.

Vzájemné obohacení. Mnohdy velmi pracovití lidé.

Vzájemnou toleranci a pochopení, všichni jsme lidi

Zvyseni diverzity vd spolecnosti a sance na vetsi tolernci.

žádné

Žádné

žádné

žádné

Žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

Žádné

žádné

Žádné

žádné

žádné - buď se přizpůsobí, nebo ať jdou.

Žádné, je to hnus, byla by to sebevražda českého národa, to nepřipustíme, za svobodu se musí bojovat!!!

Žádné, jen pomáhá lidem různých etnik lépe žít mezi majoritou.

život je rozmanitější

16. Jaké nevýhody podle Vás přináší multikulturalismus? (tato otázka je nepovinná)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

O žádných asi nevím. Jiné kultury mi nevadí dokud si zde nevynucují nebo nepovyšují nějaké své pravidlo či názor nad ostatní.

- rozložení společnosti, zničení tradic, zničení naší kultury, zvýšení zločinnosti, rozklad hodnotových rámců společnosti, terorismus (zejména islámský ! ),

???

Bezpečnostní riziko, vznik separovaných ghett, extremismus

Bohužel každá kultura má své negativní stránky.

Člověk by mohl každého považovat za přítele, ale nesmíme zapomínat, že svět není jen černobílý, nezávisle na barvě kůže, vyznání, pohlaví, sexuality, atd... každý může být dobrý i špatný. Což by naivní lidé mohli podcenit.

Dle mého převažují právě nevýhody, hlavně když se člověk podívá na masy. Např. sousedské soužití. Dříve byla Paříž považována za krásné mírumilovné místo. Byl jsem tam v roce 2018 na školním zájezdu a kolikrát jsem měl nahnáno. Okolo Eifellovy věže není problém narazit na skupinu černochů prodávající kokain, atp. Náboženské soužití je obrovský problém, který dle mého v zásadě nelze vyřešit. Pokud např. imigrant není schopen dodržovat zákony dané země, neměl by v ní co dělat. Opět Paříž, Londýn, podobná velká města. Byla zde široká škála různých teroristických útoků. Jistě, 98 % obyvatel jiných kultur samozřejmě není nijak (extrémně) radikální, ale právě neschopnost člověka odlišit od sebe radikála a občana, který zde chce spokojeně žít přináší obrovské riziko pro všechny. Škalulkovat, házet do jednoho pytle by se nemělo, ale již zmíněná neschopnost poznat, zda–li mi hrozí nebezpečí nedovoluje nic jiného.

Existence skupin ktere netoleruji, neuznavaji existenci tech ostatnich.

Intoleranci

Jde o člověka jako jednotlivce čím je prospěšný, jeho vira,barva kůže, příslušnost k etniku a další věci sou jeho osobní věci a pokud nás tím neohrožuje nebo nám to nenutí mělo by nám to být jedno....

Jde o člověka jako jednotlivce čím je prospěšný, jeho vira,barva kůže, příslušnost k etniku a další věci sou jeho osobní věci a pokud nás tím neohrožuje nebo nám to nenutí mělo by nám to být jedno....

Je člověku přirozené, že chce vyrůstat mezi svými, mezi svou kulturou, rasou. Nemá smysl z naší země dělat jeden velký mišmaš jako to je jinde. Pak z toho plyne akorát napětí, kriminalita a jiné negativní jevy. I toho mála co u nás je má většina lidí alespoň z mého okolí, včetně mě, špatnou zkušenost a to jde jenom o "naše" cikány a Prahu.

Je provaděn špatně formou ustupovani majoritni společnosti přistěhovaleckym minoritam, ktere odmitaji akceptovat naše zakony a normy, protože nejsou jejich, a dožaduji se, abychom my dodržovali jejich středověke zvyky (mlaceni žen, protože je to tak v pořadku, nepovažuji za projev civilizovane společnosti, stejně jako jejich popravy za to, že si dovolily chodit do školy

jedince kteří se nechtějí začlenit do společnosti a podílet se na ní.

Jeho odpůrci jsou dost velká nevýhoda, možná mixování kultur a mizení jejich kořenů, ale já nevím, mě je to celkem jedno, já moc na dodržování tradic nejsem

když chci žít v nějakém státě, tak se já přizpůsobují státu, nééé stát mně

Když je upřednostněna před domácí národem. Příliš mnoho prosazování jí škodí.

Když se více kultur setká, často dochází ke konfliktu, když mají zažitý jiný postoj ke stejnému tématu. Při vynucování multikulturalismu může dojít k narůstajícímu odporu ze strany většinové kultury

Krom postupného ničení našich tradic v zájmu ochrany přistěhovaných menšin, viz jiné státy?

Kromě postupného rozdrobení a zániku vlastní kulturní identity (což nemusí všichni vnímat jako mínus) nesporně především nesmírně konfliktní prostředí, protože v praxi vzájemná tolerance nefunguje - nemůže fungovat u vyznavačů náboženství, které ve svém jádru vybízejí k nerespektování jiných vyznání, nemůže fungovat u národů, které zvykově nerespektují rovnost mužů a žen, nefunguje u kultur, které neakceptují jiné kultury jako sobě rovné.

Likvidace těch co mají jiný názor.. Omezení svobody slova

Méně výrazné kultury mají tendenci vymírat nebo být zapomenuty (příklad -- slavení Dušiček v ČR potlačuje Halloween, nářečí dnes mnoho lidí nezná, někteří lidé pod náporem anglicismů zapomínají mluvit česky... ubývá křesťanů v ČR, původní pohanské zvyky ani nevím, zda jsou někde zaznamenané, původní obyvatelstvo Ameriky existuje dost omezeně (zde mě, prosím, berte s rezervou, o tomhle vím jen minimum -- domnívám se tak na základě chabých informací ze zeměpisu). Obrovským (a těžko řešitelným) problémem je, že různé kultury mají různé názory, které se pak v politice neshodují. Parlament pak může fungovat o poznání hůř. Více etnik si nemusí rozumět -- žije-li některá menšina v uzavřené komunitě, nemusí mít motivaci naučit se jazyk dané země. Pak je problém v obchodě, dopravě, na úřadech. Pokud to někdo moc hrotí, je zle (např. v ČR -- Češi a přistěhovalci z Ruska se často neshodují ohledně názoru na vývoj po 2. sv. válce a události roku 1968, věřící a nevěřící se minimálně "nechápou",...). Zle jsou oba extrémy (nejen to, co ti, co zcela strinktně jiné kultury ve státě odmítají, ale -- a na to se zapomíná -- i ti, co se to snaží vnutit všem -- kolega nebyl schopen pochopit, že jakožto člověka zastupující majoritu obyvatelstva mě některé věci vadí... "Tvoje práva začínají tam, kde končí moje" -- aplikováno zde, je problém podpořit jedno etnikum bez jistého omezení jiného. Dám-li hodně práv menšinám, bude mít většina (vlastně celkem oprávněný) pocit, že kvůli pár lidem řeší (řádově více lidí) otázky, nad kterými by dříve nemusely uvažovat. Typu "zřídilo by se něco, co by využíval 1 člověk z 1000 -- ale platili bychom to všichni -- chceme to"?

Mezikulturní třenice - neshody, napětí, stres - na pracovišti, ve škole, v běžném životě... Toto je zralé na mnohem delší rozbor, kterému bych musel dát mnohem víc času, než kolik mám vyhrazeno na tento dotazník - už tak jsem tu dýl, než jsem chtěl. Ve zkratce - česká společnost není na multikulturalitu připravená a hlavně nastavená a tím pádem je logické, že jakékoliv "multikulturní snahy" jsou hrozně "násilné" (ve smyslu nepřirozené/umělé...). Také je potřeba si uvědomit, že xenofobie (v tom smyslu, jaký to slovo skutečně má, nikoliv v jeho "falešném" pejorativním kontextu, v jakém se dnes téměř výhradně používá) je vlastnost člověku vlastní - strach z neznámého je v nás hluboce zakořeněný a z evolučního hlediska je to prvek zásadní důležitosti. Před tím, co neznáme, je potřeba mít se na pozoru a než-li si to neznámé "pustíme k tělu", je potřeba to dobře poznat, prozkoumat... A jakkoliv školský systém může tuto ambici mít, není prostě v jeho silách takové seznámení postihnout. Nevím, jak to je s multikulturní výukou na školách dnes, jen vím, že pevná součást osnov to není - otec na ZŠ učí a nic takového nevyučuje. Takže i kdyby se nějaká multikulturní výchova čistě teoreticky od příštího roku pevnou součástí osnov stala (což si dokážeme představit, jak reálné to je), děcka, která jí budou zasažena, budou jádro společnosti tvořit až za nějakých 30 let. A i tak tím nezneplatníte fakt, že zkušenost je nenahraditelná a nepřenositelná. A to, že člověk musí ze své podstaty něco cizího a jemu neznámého poznat, než se před tím přestane mít na pozoru, to prostě z genomu jen tak nevystřihnete. Sama si domyslete, kolik nepříjemností (nepříjemných pocitů, napětí, vysvětlování, zdržování od práce... - a to jsou jen ty relativně "pohodové" starosti) s sebou takové vzájemné "oťukávání" nese. A to pořád ještě počítáme s ideálním stavem, kdy se seznamují a oťukávají lidé nekonfliktní, otevření, nepoznamenaní případnou multi-kulti-negativistickou výchovou v rodině... Opravdu by se to dalo rozebírat dlouho a podrobně, ale už musím končit.

Míchání kultur (jsem za tím názorem, že kdyby ve všech státech žilo stejné procento každého etnika, rasy, náboženství, vytratí se krása cestovat, poznávat právě tu novou kulturu, jídlo, myšlení)

mizení tradic

Možná infiltrace a zneužití teroristyckými jedinci.

Možné problémy, rasismus a otázku na kolik se daná minoritní skupina musí přiblížit našemu "evropskému" standardu a na kolik je máme nechat být sami sebou.

Možnost prosazování jen jedné kultury.

Možný společenský střet v případě setkání 2 a více odlišných etnik, rázně propagujících vlastní názor.

Multikulturalismus je jen zdvořié ustupování hostovi, který vás nakonec vyštípe z vašeho vlastního domu!

Multikulturalismus v podobě, jaká je v dnešní době násilím "tlačená", je dle mého nesmyslná a nebezpečná vize, živená především nadějí na získání ovladatelné masy "vykořeněných" lidí. Společnost ke své existenci potřebuje nějakou jednotící vizi. Národní státy se jistě jednoho dne přežijí, tak jako jiné jednotící myšlenky v historii. Nicméně snaha o nepřirozené a násilné urychlení tohoto procesu jsou hloupé a nadmíru nebezpečné.

Multikulturní země přichází o svoji vlastní kulturu, jsou všechny stejné

Muslimové mají naprostou jinou mentalitu a jiné zvyky než my tady. Není reálné, aby to tady fungovalo.

Na druhou stranu může docházet k neshodám. A lidé se můžou stejně začít shlukovat a izolovat podle jejich náboženství, kultury, atd.... Z toho v extrémním případě můžou vznikat i no-go zony, i když v praxi by to spíš znamenalo jen to, že by se lidé více stýkali s lidmi se stejnými názory a k nějakým mezikulturním dialogům by stejně nedocházelo..

Náboženství by nemělo být prosazováno jako jediné správné a zneužíváno k útokům

napětí ve společnosti a růst vzájemné netolerance

Násilí a neshody.

Nazorove neshody

Ne vsechny kultury jsou si rovne (dano starim, vyvojem, majoritnim vykladem nabozenstvi, pohledem na pravo...), ne vsechny jsou navzajem mirumilovne.

Nebezpečí

Některé jiné kultury jsou až agresivní ohledně toho, že "bychom se MY měli chovat tak, abychom je neuráželi nerespektováním jejich zvyklostí a tradic" - vážení, MY jsme tady doma, vy jste tu hosté a pokud tu chcete žít, měli byste se přizpůsobit. A pokud se přizpůsobit nechcete a nejradši byste třeba, aby ženy chodily zahalené, protože nezahalená žena vás "uráží", nikdo vás tu nedrží a můžete jít tam, kde nezahalené ženy nejsou. Já bych v místech, kde je obvyklé, aby žena chodila zahalená, taky neprovokoval tím, že přítelkyně bude nezahalená a v minisukni či pokud se v nějaké zemi nepije alkohol, nebudu požadovat v tamní restauraci k obědu pivo, protože "dát si k obědu pivo je moje tradice". Můj domov - moje pravidla a návštěva je buď bude respektovat nebo tamhle jsou dveře.

Některé kultury či příslušníci některých kultur nejsou schopni tolerance a dodržování rovnosti mezi lidmi, vnucují svou kulturu ostatním, a pokud jsou ostatní příliš tolerantní, nedovedou jim v tom zabránit

Některé kultury jsou svými názory vzdálené té naší a tyhle rozdíly vyvolávají rozpory a konflikty.

Některé kultury jsou tak naprosto odlišné až antagonistické, že je nemožné, aby žily spolu.

Některé kultůry se nechtějí začlenit. Nejsou na to dost zralí. Nevýhodu vidim v tom, že to není dnes o začleňování, ale je v tom skrytý business.

Nemám nic výhradně jen proti rase nebo národnosti a tak. Ale vím například, že velká část romských obyvatel Česka není pro společnost moc přínosná, ba naopak. Vím, že ne všichni, ale nechtěla bych, aby třeba půlka českého národa byli romové, protože bych se bála, že velká část z nich bude stejná. Nevadí mi romové, o kterých vím, že jsou pracovití a poctiví, ale obecně je u nich podle mě zkrátka větší pravděpodobnost, že tomu tak nebude, a proto to předpokládám více než u jiných lidí na první pohled než je poznám. (Takhle je to se vším, konkrétně romové byli pouze příklad)

Nepochopeí a netolerance může vést ke střetům

nepochopení, tření ve společnosti

neporozumění si kulturním zvyklostem

Nepřesná znalost své kultury

Neshody ve společnosti a napětí, pokud neni dostatečna tolerance z obou stran

Nevýhodou je hlavně rozdílné naboženství, které mezi lidmi tvoří rozdíly a pak také dorozumívání se v jiných jazycích mi přijde nevýhodné

Nevýhody jsou nevyrovnanost původních kultur, jejich nároků a pohledu na svět.

Nevýhody jsou úplně ve všem, jde to proti celé podstatě lidského žití po staletí.

Obávám se ůpadku vyspělosti našeho státu

Obávám se, že než by si lidé "zvykli" (to by mohlo trvat i několik desítek let) mnozí by trpěli kvůli šikaně, násilí a nenávisti.

ohrožení

Opovržení společnosti

Ovlivňuje svébytnou kulturu dané země, a to vidím negativně.

pejsek a kočička dělali dort - dali do něj samé dobré věci a stejně jim bylo špatně - to je multikulturalismum.

Postupně je vytlačována evropská kultura- přitom vždy platilo Čí chleba jíš, toho píseň zpívej

potvrzení zažitých stereotypů na základě chování jedince(malé skupiny) daného etnika/vyznání

preference minorit na většinou je vždy lichá, rozvrací společnost a vytváří rasismus a nenávist

Problematicky respekt k nadrazenym zakonum danne zeme a jejich nedodrzovani, stret kultur ktere nejsou na to pripraveny (at jedna ci druha)

Příležitost infiltrace negativními aspekty cizí kultury.

Příliš agresivní kultury.

případná nepřizpůsobivost, netolerantnost

případy agrese z důvodu netoleratních osob, což je bohužel většina

rasizmus

Sám o sobě žádné, pokud není spojen s politickou pseudokorektností, potlačováním vlastní kulturní identity domácího obyvatelstva a nucením cizích zvyků, tolerancí protiprávního, nehygienického a jinak nevhodného chování. Nositelé cizích kultur mají respektovat, že jsou na návštěvě, a nesnažit se narušovat domácí zvyklosti. Příklad: Mohamedáni mají mít právo si stavět mešity, ale nemají se co snažit zakazovat vepřové ve školních jídelnách či cenzurovat historické české pohádky (nebo dokonce umělecká díla), protože jsou v nich pojati negativně.

Situace, kdy to občas "dře", nicméně si myslím, že pokud se přestěhuji do jiného státu, musím respektovat kulturu daného státu. Neznamená to, že bych musela zapomenout na svoje kulturní zvyky, ale upravit je tak, aby seděly do zákonů/pravidel/společenských předpokladů dané země.

Skoro žádné. Žila jsem v Paříži. To mě z multikultury doživotně vyléčilo. Vrátila jsem se do České republiky hlavně kvůli nepřítomnosti muslimů.

Střety extremistických zástupců různých kultur.

Střety režimů - dovolené, svátky

špatně nastavený systém, který nedokáže odlišné kultury zapojit, tudíž jsou závislé na státu a může docházet ke konfliktům

tam, kde je vysoky podil radikalnich muslimu, buji negativni jevy jako terorismus, džihad atd...

terorismus zvýšení kriminaity nižčí žívotní úroven

terorismus, neoprávněné nároky

To, co platí u každé kuktury. Fanatik se najde všude.

Třeba nerovnost v zásadách v arabských zemích musí být turistky zahaleny, ale v česku nerespektují naše zasady

Úpadek Původní kultury. Část lidí kteří mají problém se místní kultuře přizpůsobit.

Určitě vidím problém v tom, že někteří chtějí aby se naše kultura té jejich podřídila

Uzavřenost lidí pocházejících z jiných kultur, nerespektování jiných tradic a porušování platných zákonů, které nepovolují urč. kulturní zvyky (např. sňatky nezletilých).

V každé kultuře jsou opovržení hodné aspekty a lidé by se nemněli bát se tyto aspekty potlačovat.Strach z toho že bude člověk označen za rasistu/šovinistu/homofobika ovlivňuje zdravé logické uvažování. Viz např. hnutí BLM nebo feministky. Prvotní nápad byl rozumný. Jenže ve chvíli kdy se z takových hnutí dělá mediální a výdělečná záležitost jde všechno do sraček. Na všech životech by mnělo záležet ne jen na těch černých. Z historického hlediska byli běloši zotročováni daleko více než černoši.

V každé, i naší kultuře se najdou lidi, co nejsou schopni respektovat ostatní

v krátkém běhu dočasné zvýšení kriminality

V prvé řadě si musíme uvědomit, že multikulturalismus je pouhá ideologie, která, ač je mnohými protěžována, nepřináší žádné pozitivní výsledky. Naopak hrozí uzavírání se jednotlivých etnik do uzavřených skupin, ztráta identity, zvýšení kriminální činnosti, hrozba terorismu atd.

Velmi vážné riziko neochoty nově příchozích akceptovat zdejší kulturu, zvyklosti, pravidla ve vztahu např. k ženám, a zákony. S tím související vážné riziko vzniku uzavřených enkláv uvnitř nichž je tolerován, nebo cíleně podporován negativní postoj k ostatní společnosti. Výsledkem může být otevřená ogrese. Časem budou vznikat velmi silné tlaky k prosazení změn společenských pravidel na úrovni oblasti a nakonec k úpravě zákonů na úrovni státu v duchu požadavků tohoto etnika.

Vic nez se sem vejde

Více náboženství v jedné zemi

více rozdělenou společnost v mnoha ohledech

Viz výše!

Vsude stejnej mismas namisto toho aby byly ruzne zeme odlisne a lidi touzili poznat jinou kulturu tak tam pojedou. Cizi kultury by donutily zmenit chovani zdejsich obyvatel a prizpusobit se cizim. Stale jim ustupovat nez jejich kultura bude dominantni.

vyšší kriminalita, zneužívání sociálního systému

vyvolává napětí, vyžaduje neoprávněné výhody.

Vzhledem k multikulturnímu vztahu svázaným s vírou apod. spjatým s minulostí například ČR je možnost velkého nárůstu rasismu, a s tím spojené problémy.

Zadny

Zapálit všechny černý tlamy

Zbytečně se upozorňuje na rozdíly mezi kulturami, rasami, etniky, náboženstvími apod. Dle mého názoru multikulturní společnost vykazuje soužití všech kultur tak, že nikdo už se těmito rozdíly nezabývá. K tomu by se mělo směřovat. Např. Když mám ve škole afroamerického spolužáka, nebude to TEN černošský spolužák, ale každý ho bude brát jako člověka a ne jako příslušníka nějakého etnika. Proto se obávám, že přílišný důraz na multikulturalismus bude spíše poukazovat na rozdíly mezi lidmi dané jejich původem.

Ztráta národní identity, kriminalita, nenormální móresy...

Ztráta národních tradic.

ztráta typických českých hodnot

Ztráta vlastních tradic apod.

zvýšení nejistoty u některých úzkostných osob; relativizace hodnot

Žádné

Žádné

Žádné nevidím.

17. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena15952,48 %52,48 %  
Muž14046,2 %46,2 %  
Non-binary10,33 %0,33 %  
velké10,33 %0,33 %  
Útočná helikoptéra Apache. (Jsem muž ale jiné pohlaví než muž a žena neexistuje) 10,33 %0,33 %  
sedmdesáté druhé10,33 %0,33 %  

Graf

18. Do jaké věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26-30 let8126,73 %26,73 %  
31-40 let7023,1 %23,1 %  
21-25 let5518,15 %18,15 %  
16-20 let4213,86 %13,86 %  
40-50 let309,9 %9,9 %  
50-60 let144,62 %4,62 %  
60+ let82,64 %2,64 %  
11-15 let30,99 %0,99 %  

Graf

19. Ve kterém kraji máte trvalé bydliště?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Moravskoslezský kraj8428,19 %27,72 %  
Hlavní město Praha5518,46 %18,15 %  
Jihomoravský kraj3210,74 %10,56 %  
Středočeský kraj175,7 %5,61 %  
Kraj Vysočina175,7 %5,61 %  
Olomoucký kraj175,7 %5,61 %  
Ústecký kraj155,03 %4,95 %  
Královéhradecký kraj113,69 %3,63 %  
Jihočeský kraj103,36 %3,3 %  
Pardubický kraj93,02 %2,97 %  
Plzeňský kraj93,02 %2,97 %  
Zlínský kraj72,35 %2,31 %  
Liberecký kraj72,35 %2,31 %  
žiji mimo ČR41,34 %1,32 %  
Karlovarský kraj41,34 %1,32 %  

Graf

20. Máte k k tématu tohoto dotazníku jakéholi připomínky, chcete se podělit o vlastní zkušenosti?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

"Dříve byla Paříž považována za krásné mírumilovné místo. Byl jsem tam v roce 2018 na školním zájezdu a kolikrát jsem měl nahnáno. Okolo Eifellovy věže není problém narazit na skupinu černochů prodávající kokain, atp."

2. jakožto bývalý věřící a současný, lehce zarytý, ateista se mě tato otázka víceméně netýká 3. ano, jako ateista mám dobrou zkušenost s křesťany a katolíky, nic víc 7. proč by děti měly být učeny o rozmanitosti kultur jiných národů? Máme rozmanitý zeměpis a dějepis, zbytek nechť se učí na středních školách adolescenti, jenž o to stojí 8. pokud jde vidět celá tvář tak ať má pro mě za mě na hlavě cedník 10. pokud na to člověk nemá, tak se kvůli němu nemá něco zřizovat, barva kůže či státní příslušnost nemá s inteligencí či chutí se učit nic společného 13. za nás jsme nic takového na škole nebrali a ani jsme to nijak nevnímali 14. proč? viz názor na bod 7

Ano, pracuji s romskými dětmi, ve škole kde jsou skoro všichni stejného etnika. Musím říct, že když je Rom na normální zakladce, je to na něm znát, ostatní "bílé" děti jsou mu vzorem. Kdežto když máte třídu plnou Romů, mají stejný životní styl a postavení, a změna je pro ně nevítaná.

Ať jde účet za vše co multikulturalismus vítačům a né všem daňově okrádaným.

Buďme rádi, že žijeme v zemi kde můžete jít večer ven, aniž by vás někdo napadl kvůli oblečení nebo kvůli tomu, že jdete sama

Cizinci tu mají navrch oproti nám. Mají všechny výhody. Např. Jsem na rodičovské dovolené, 11 let jsem tu odpracoval a výše řidičáku je úplně stejná, jako cizinec, který sem přijede jen porodit. Taky nechápu, proč tak lehce získávají občanství atd... Ať tu jsou, ale drží se zpátky, je to naše země.

Čau Timiii, chci desitku velkou radegast.

Dotazník do značné míry paušalizuje - v praxi to takto nefunguje. Jakékoli teoretizování v dané rovině přináší iluzorní představy o nějakém myšleném stavu - realita je ale vždycky spjata s konkrétními lidmi, kteří mají konkrétní názory, zvyklosti, životní projevy - a ty nemusejí být kompatibilní, ba ani akceptovatelné v mezích našich zákonů...

Důležité téma

Hodně záleží odkud jsou ti cizinci, např. S Vietnamci či ukrajinci nemám problém, ale s cizinci z blízkého východu či afriky ano. Částečně také se západními evropany

Jako je to zajmavy dotaznik v tom ze neopukazuje primo na problematiku migrantu nebo jinych kultur protoze pokud by napr ucitel byl profesional.a ucil nezaujate mohl by mit jakoukoliv narodnost ci vyznani.

Je to dobrý a potřebný dotazník, docela rád bych viděl, jaké bude mít výstupy :-)

Je to nafouknuté téma dnešní doby, vytváří začarovaný kruh zdvořilostí, které mohou vést až k omezení svobody.

Jmenuji se Andreas Valach

Jsem pro multikulturní společnost v případě, že bude absolutně sekulární a žádná skupina nebude zvýhodněna na základě svého etnického původu.

Jsem proti tomu, aby se vicemeně monokulturni společnost proměnovala v multikulturni nasilně politickymi prostředky. Pokud k tomu dochazi přirozenou cestou, na zakladě udržitelne vzajemne vyhodnosti, pak nelze nic namitat...

kdyby se lidi drželi pravidla "kde končí tvoje svoboda začíná moje" bylo by na světě krásně bohužel je mezi námi spoustu tupých ovcí, hlupáků a zmrdů ahoj Timi ať se dílo podaří :)

Když ke mě má zlý přístup jedna osoba jiné rasy než mé, nehodlám ho/ji ovlivnit můj názor na všechny. Je to jako kdybych viděl Orteláky a začal nesnášet bílý :D

Mam bohate zkusenosti z celeho sveta, nektere kultury lze misit uzasne, nektere vubec. Proc je tolik problemu s Araby a tak malo s Persany? Virou to zrejme nebude.

Mám přátelé české, vietnamské i romské národnosti. Slušní lidé jakékoliv národnosti a vyznání vítejte. Zbytek VEN

Mrzí mě, že nejsou Češi více otevření multikulturalismu a v médiích jsou jiné kultury a náboženství většinou propagování negativně.

Můj názor je založen čistě na osobní zkušenosti a není podložen žádnou rešerší či statistikou a tedy by se jím nikdo neměl (bez další kritické úvahy) řídit nebo jej považovat za "absolutně správný", pravděpodobně ani za "správný". Má-li někdo dojem, že jsem napsal blbosti či jsem mu/ji snad ukřivdil, rád se o nich pobavím, bude-li to debata slušná a půjde-li ji ukončit. O předmětu "multikulturní výchova" slyším poprvé, bylo by dobré připojit více informací -- co by se tam učilo atd. Mohlo by být přínosné ptát se respondentů na národnost, vyznání a vzdělání.

Multikulturalismus je omyl. Nefunguje.

Multikulturismus by měli vyučovat především lidé nezaujati jinými etniky. Vlastní zkušenost.

Myslím si že se tohle téma zbytečně protežuje čímž vyvolává u spousty lidí negativní emoce a názory díky tomu že jim to furt někdo tlačí....

Myslím že se toto téma dost zbytečně protežuje čímž vyvolává v dost lidech vyhrocený názory s odpor...

Myšlenka, "že různé kultury, rasy i náboženské a etnické skupiny mohou rovnocenně koexistovat v jednom státě", je podle mě chybná a nabourává kulturní dědictví daného státu. Příslušníci cizích kultur a dalších skupin mají mít právo zde přebývat a dodržovat své zvyklosti, ale jen do té míry, dokud nejsou v konfliktu s právním řádem, na druhou stranu nemají mít právo se dožadovat omezení práv a změn zvyklostí skupin zde historicky usedlých, zavádění svých svátků jako oficiálních dnů pracovního klidu. Snaha jedněch se příliš přizpůsobovat přistěhovalcům a jejich potomkům a tolerovat jim nezákonné jednání nebo omezování historicky usedlých vrstev vede k odporu druhých k přítomnosti nositelů cizích kultur jako takových.

Na etniku a kultuře nezáleží, naopak mnohdy se mi líbí různé odlišnosti... miluju třeba romskou hudbu a její již zesnulou královnu Věru Bílou... jsme všichni lidé a hlavní co by se mělo podporovat, je solidarita, srdnatost, rovnost, bratrství a soudržnost mezi všemi... napsal bílý muž :-)

Na některé otázky se těžko odpovídá jednoslovně, ale rozepisovat se nebudu, to by bylo na dlouho. Každopádně žiju v zahraničí a přijde mi, že tady jsou lidi víc zvyklí na multikulti. Možná do toho ČR musí teprve dospět :)

Na škole by se měla brát náboženská čast jen povrchově, jelikož by se neměl ovlivňovat názor, či úsudek dětí tímto tématem

Nad rámec mých poměrně rozvitých odpovědí už asi nic.

Ne, děkuji.

NE, diky ☺

Obecně multikulturalismus ano, ale s velkým ALE. Musela by existovat spousta výjimek, nemůžou tu žít podle svých pravidel, museli by se přizpůsobit našim zákonům a zvyklostem na veřejnosti, pak ať si tu žije kdo chce. Pokud by chtěli dodržovat vlastní pravidla a zákony, tak vyhostit, to by nefungovalo!

Ono žádná kultura není špatná, ale špatné věci dělají lidé. Některé státy se za posledních několik desítek let vůbec v tomto směru nezměnili, hlavně arabské země, které jsou založeny na náboženství

Pěkná myšlenka.. Ale není možná.. Jsou tu určité víry či etnika co prostě nebudou tolerovat ostatní či neberou za sebe žádnou zodpovědnost

Podle svědectví Bible se nalézáme v tzv. posledních časech, kdy (cituji) "dobré je pokládáno za zlé a zlé za dobré", kdy není disciplína, nejsou vyžadovány trvalé závazky - např. muže a ženy v manželství, dokonce je trpěno homosexuální chování, genderové zrůdnosti apod. namísto tradičního postoje a biblických platných požadavků. Bůh je stejný včera, dnes i navěky. Jeho přikázání jsou vždy platná. A každý se jednoho dne bude na SOUDU před Trůnem zpovídat. To už ale bude pozdě se změnit, je k tomu čas, dokud jsme v tělech. Mohamed řekl: Neznám smysl života. Buddha řekl: Hledejte pravdu. Confucius řekl: Já nejsem (ta) cesta. Ale Ježíš řekl: Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřijde k Otci než skrze Mne. ... A Ježíš je jediný, kdo vstal z mrtvých. Ostatní tři jsou stále v hrobech. ... Ostatní vyučování poskytuje Bible a pravidelná vyučování v církvi - abychom byli připraveni, až pro Své přijde, před (7letou) dobou soužení na této zemi.

Pro všechny stejný metr, rozhodně ne pozitivní diskriminaci- a ta se šíří nevybíravým způsobem po celém světě

Radeji ne, v protektoratu cechy morava se tyto postoje nelegitimne trestaji

Různé kultury a etnika mohou žít spolu nebo alespoň vedle sebe, jen pokud se tolerují a respektují. Ad symboly jde o míru, šátek ANO, burku NE

Sám jsem prožil celé dětství až do dospělosti ve Španělsku. Vím jak je složité se nějakým způsobem přizpůsobovat.

Sama jsi pozitivní příklad, ale nejsi tím limitována.

Stop multikulti.

Subscribe to PewDiePie, lads

Třeba s Romy mám zkušenosti pozitivní i negativní. Je sice mrzuté, že negativních je víc než pozitivních, jsem proto při setkání s Romem ostražitější než při setkání s bílým, ale když zjistim, že dotyčný Rom je v pohodě (například před lety pár kolegů v práci), nemám problém s nimi být kamarád. A k náboženskému vyznání... nemám jako ateista problém kamarádit se s katolíky, pravoslavnými... proč bych měl mít? Dokud se navzájem respektujeme - já nešiju do nich, proč věřej a oni do mě, proč nevěřím - není nejmenší problém.

U nás na základní škole je multikulturní výchova příliš propagandisticky PROmultikulturní. Děti by se měly učit o pozitivních i negativních dopadech ze zemí, kde se to nepovedlo (francie, španělsko), o extremismu a násilí, ne jen sluníčkářsky papouškovat, jak jsou muslimové hodní. :)

U nekterych otazek jsou volby pomerne nekonkretni, nebo nevystihujici podstatu. Napriklad zakaz nabozenskych odevu ve skolach - narazi patrne na aferu s burkami, ale lidem pravdepodobne nevadi nabozensky odev jako takovy, vadi jim projev nabozenstvi potlacujici prava zen a projevujiciho se netoleranci a casto extremismem. Podle moznych voleb ale odpoved pusobi jako vseobecne kladna nebo zaporna. Tem samym lidem by ale pravdepodobne nevadila zidovska jarmulka.

V dnešní době souvisí s multikulturou především ,,nezvyk" českých občanů přijmout zde jinou víru a cizince, kteří se zde podílejí na vývoji české ekonomiky a podnikání. Vzhledem k naší české povaze to může být pro některé lidi poněkud komplikované tuto situaci přijmout, natož přijmout uprchlíky a poskytnout jim zázemí.

Vadí mi že vzdělávání o multikulturalismu vede do absurdních rovin až křečovité korektnosti. Stejně to vnímám i v otázkách genderu, feminismu nebo LGBT. Určitě chci být otevřená lidem z jiných kultur, ale někdy jsou určité kulturní odlišnosti, které prostě nejsou akceptovatelné v naší společnosti. Navíc aby člověk mohl otevřeně akceptovat jinou kulturu, měl by mít pocit že je ta snaha i na druhé straně.

Z vlastní zkušenosti vím, že muslim se v muslimské zemi chová úplně jinak - je pokornější-než v evropské zemi. S Vietnamci nemám problém, zažila jsem i Kubánce a v pohodě, Znám několik Romů co pracují a jsou v pohodě, znám jednu Romku s VŠ. Ale taky znám fůru Romů co dělají jen bugr a nejde se s nimi domluvit. A ti mi nesedí

Znal jsem několik lidí z Turecka, po převratu nynějším prezidentem bych si tipl, že jsou vymazáni.

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Mám vlastní pozitivní zkušenost s osobami jiného náboženského vyznání či etnika.

  • odpověď Ne:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 2. Jsem schopen respektovat a tolerovat osoby jiného náboženského vyznání.

5. Nevadil by mi život v zemi s etnicky rozmanitější společností.

  • odpověď nesouhlasím:
    • 5.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 2. Jsem schopen respektovat a tolerovat osoby jiného náboženského vyznání.

7. Nevadilo by mi, kdyby mé dítě ve škole absolvovalo předmět „Multikulturní výchova“.

  • odpověď nesouhlasím:
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 2. Jsem schopen respektovat a tolerovat osoby jiného náboženského vyznání.
  • odpověď souhlasím:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 14. Myslím si, že by ve školách multikulturní výchova měla být více podporována.

11. Z principu by mi vadilo, pokud by mé dítě vyučoval Romský učitel.

  • odpověď nesouhlasím:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 12. Z principu by mi vadilo, pokud by mé dítě vyučoval učitel muslimského vyznání.

12. Z principu by mi vadilo, pokud by mé dítě vyučoval učitel muslimského vyznání.

  • odpověď souhlasím:
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 2. Jsem schopen respektovat a tolerovat osoby jiného náboženského vyznání.

14. Myslím si, že by ve školách multikulturní výchova měla být více podporována.

  • odpověď nesouhlasím:
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 2. Jsem schopen respektovat a tolerovat osoby jiného náboženského vyznání.
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádné na otázku 15. Jaké výhody podle Vás přináší multikulturalismus? (Tato otázka je nepovinná)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Česká společnost je podle mě otevřena myšlence multikulturalismu.

2. Jsem schopen respektovat a tolerovat osoby jiného náboženského vyznání.

3. Mám vlastní pozitivní zkušenost s osobami jiného náboženského vyznání či etnika.

4. Mám vlastní negativní zkušenost s osobami jiného náboženského vyznání či etnika.

5. Nevadil by mi život v zemi s etnicky rozmanitější společností.

6. Preferuji politické strany, které jsou zásadně proti přijímání uprchlíků a migrantů.

7. Nevadilo by mi, kdyby mé dítě ve škole absolvovalo předmět „Multikulturní výchova“.

8. Ve školách by měly být zakázány oděvy vyjadřující náboženskou příslušnost (burky, šátky, pokrývky hlavy)

9. Můj názor na multikulturalitu je ovlivněn především:

10. Pro žáky minoritních etnik (Romové, Vietnamci, Ukrajinci a další) by měly být zřízeny speciální třídy.

11. Z principu by mi vadilo, pokud by mé dítě vyučoval Romský učitel.

12. Z principu by mi vadilo, pokud by mé dítě vyučoval učitel muslimského vyznání.

13. Ve škole jsem byl dostatečně seznámen s otázkou multikulturní výchovy.

14. Myslím si, že by ve školách multikulturní výchova měla být více podporována.

15. Jaké výhody podle Vás přináší multikulturalismus? (Tato otázka je nepovinná)

17. Jaké je Vaše pohlaví?

18. Do jaké věkové skupiny patříte?

19. Ve kterém kraji máte trvalé bydliště?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Česká společnost je podle mě otevřena myšlence multikulturalismu.

2. Jsem schopen respektovat a tolerovat osoby jiného náboženského vyznání.

3. Mám vlastní pozitivní zkušenost s osobami jiného náboženského vyznání či etnika.

4. Mám vlastní negativní zkušenost s osobami jiného náboženského vyznání či etnika.

5. Nevadil by mi život v zemi s etnicky rozmanitější společností.

6. Preferuji politické strany, které jsou zásadně proti přijímání uprchlíků a migrantů.

7. Nevadilo by mi, kdyby mé dítě ve škole absolvovalo předmět „Multikulturní výchova“.

8. Ve školách by měly být zakázány oděvy vyjadřující náboženskou příslušnost (burky, šátky, pokrývky hlavy)

9. Můj názor na multikulturalitu je ovlivněn především:

10. Pro žáky minoritních etnik (Romové, Vietnamci, Ukrajinci a další) by měly být zřízeny speciální třídy.

11. Z principu by mi vadilo, pokud by mé dítě vyučoval Romský učitel.

12. Z principu by mi vadilo, pokud by mé dítě vyučoval učitel muslimského vyznání.

13. Ve škole jsem byl dostatečně seznámen s otázkou multikulturní výchovy.

14. Myslím si, že by ve školách multikulturní výchova měla být více podporována.

15. Jaké výhody podle Vás přináší multikulturalismus? (Tato otázka je nepovinná)

17. Jaké je Vaše pohlaví?

18. Do jaké věkové skupiny patříte?

19. Ve kterém kraji máte trvalé bydliště?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Šimoňáková, T.Váš postoj k multikulturalitě (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://vas-postoj-k-multikulturalit.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.