Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vaše motivace ke studiu jazyků
Vaše motivace ke studiu jazyků
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Chrápavá |
---|---|
Šetření: | 28. 07. 2009 - 04. 09. 2009 |
Počet respondentů: | 255 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 9.15 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 27,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:33 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Děkuji předem za vyplnění dotazníku.
Data budou sloužit pro moji bakalářskou práci :-)
S pozdravem,
Lucie
Odpovědi respondentů
1. Chystáte se studovat, či studujete cizí jazyk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 238 | 93,33 % | 93,33 % |
Ne | 17 | 6,67 % | 6,67 % |
2. Který cizí jazyk studujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Angličtina | 219 | 92,02 % | 85,88 % |
Němčina | 102 | 42,86 % | 40 % |
Španělština | 53 | 22,27 % | 20,78 % |
Francouzština | 50 | 21,01 % | 19,61 % |
Čeština | 33 | 13,87 % | 12,94 % |
Ruština | 31 | 13,03 % | 12,16 % |
Jiné | 24 | 10,08 % | 9,41 % |
Latina | 13 | 5,46 % | 5,1 % |
Italština | 8 | 3,36 % | 3,14 % |
Portugalština | 4 | 1,68 % | 1,57 % |
Řečtina | 3 | 1,26 % | 1,18 % |
Čínština | 2 | 0,84 % | 0,78 % |
Chorvatština | 1 | 0,42 % | 0,39 % |
3. Jakým způsobem studujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Samouk → konec dotazníku, Individuální lekce → konec dotazníku, Kurzy v jazykových školách → otázka č. 4, Hodiny ve škole → otázka č. 4, Jinak → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hodiny ve škole | 147 | 61,76 % | 57,65 % |
Samouk | 41 | 17,23 % | 16,08 % |
Kurzy v jazykových školách | 20 | 8,4 % | 7,84 % |
Individuální lekce | 15 | 6,3 % | 5,88 % |
Jinak | 15 | 6,3 % | 5,88 % |
4. Kolik času věnujete studiu v kurzu (v 1 týdnu)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 x 45 min | 47 | 28,14 % | 18,43 % |
1 x 90 min | 23 | 13,77 % | 9,02 % |
2 x 45 min | 16 | 9,58 % | 6,27 % |
2 x 90 min | 15 | 8,98 % | 5,88 % |
3 x 90 min | 11 | 6,59 % | 4,31 % |
1 x 45 min | 9 | 5,39 % | 3,53 % |
1 x 120 min | 4 | 2,4 % | 1,57 % |
5 x 45 min | 3 | 1,8 % | 1,18 % |
2 x 120 min | 2 | 1,2 % | 0,78 % |
4 x 45 min | 2 | 1,2 % | 0,78 % |
6 x 45 min | 2 | 1,2 % | 0,78 % |
4x45 | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
4krát 45 min. | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
týdenní intenzivní kurzy | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
7x 45 min | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
jak se mi chce | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
5 x 120 min | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
4 x 45 | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
3x45 minut každého jazyka | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
více | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
8 x 45 min | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
20×45 min | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
4 x 90 min | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
6x45 minut | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
5 x 180 min | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
6X 45 MIN. | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
7 x 45 min | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
studuji vš učitelství jazyků, hodiny odvisí od roz | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
4 x 45min. | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
asi víc času | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
12 x 45 min | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
od zari 5 x 4 hodiny tydne | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
7x45min | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
4krát45 | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
5 x 60 | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
6x 45 min | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
více | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
9x45 | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
Teprve se chystám studovat v kurzu | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
5x 180 | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
4x 45 min | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
4 × 45 min | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
5x 45 minut a domácí příprava | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
7x 45 min u 2 jazyků + samoučně 3.jazyk | 1 | 0,6 % | 0,39 % |
5. Preferujete lektora muže či ženu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nezáleží mi na tom | 110 | 65,87 % | 43,14 % |
ženu | 45 | 26,95 % | 17,65 % |
muže | 12 | 7,19 % | 4,71 % |
6. Jaké nejdůležitější vlastnosti by měl mít Váš lektor?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
schopný srozumitelně vysvětlit probíranou látku | 154 | 92,22 % | 60,39 % |
trpělivý | 133 | 79,64 % | 52,16 % |
komunikativní | 131 | 78,44 % | 51,37 % |
zábavný | 101 | 60,48 % | 39,61 % |
zkušený | 99 | 59,28 % | 38,82 % |
kamarádský | 78 | 46,71 % | 30,59 % |
tolerantní | 70 | 41,92 % | 27,45 % |
prefesionál v oboru | 64 | 38,32 % | 25,1 % |
milý | 61 | 36,53 % | 23,92 % |
praktický | 45 | 26,95 % | 17,65 % |
empatický | 41 | 24,55 % | 16,08 % |
rozený pedagog | 41 | 24,55 % | 16,08 % |
diskrétní | 37 | 22,16 % | 14,51 % |
přísný | 29 | 17,37 % | 11,37 % |
adaptabilní | 26 | 15,57 % | 10,2 % |
legrační | 18 | 10,78 % | 7,06 % |
7. Jaké jiné vlastnosti byste ocenili u svého lektora cizího jazyka?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
---
aby uměl motivovat
cílevědomost, dochvilnost,
dokáže místy prosadit svou i přes všeobecný odpor, jelikož je přesvědčen, že je to k dobru věci (a obvykle i je), má svoje metody a za nimi si stojí, ale je ochoten přistoupit na kompromis a případně své metody lehce upravit. Nebrání se novým věcem
dostatečnou praxi
Duslednost, nazornost, schopnost zaujmout
hlavně aby byl nadšený pro věc
individuálni přístup k členům třídy
jeho vlastní zkušenost s cizím jazykem
Kdyby byl schopný vyučovat nejen spisovný jazyk, ale také jazyk hovorový.
kreativitu, smysl pro humor
Nechci na něm nic měňit!:)
Není to přímo vlastnost, ale rodilý mluvčí.
normální člověk
pečlivost (příprava na hodiny)
rodilého mluvčího
rodilý mluvčí, nebo aspoň žil nějakou dobu v té zemi a můžen nám o ní něco říct
Rozhodně by měl bát chápavý!
spravedlivý, schopen uznat chybu
Vstřícnost, přizpůsobení náplně hodin požadavkům studentů, dobře připravené hodiny a využité do poslední minuty.
vtipnost, která více podmaňuje ke konverzaci snaha vysvětlit látku i přes nepochopení opakování látky, což je důležité, procvičování
znalost jazyka, individuální přístup
8. Kolik let se věnujete studiu cizích jazyků?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 | 74 | 44,31 % | 29,02 % |
8 | 25 | 14,97 % | 9,8 % |
7 | 17 | 10,18 % | 6,67 % |
5 | 15 | 8,98 % | 5,88 % |
9 | 15 | 8,98 % | 5,88 % |
6 | 11 | 6,59 % | 4,31 % |
3 | 5 | 2,99 % | 1,96 % |
2 | 3 | 1,8 % | 1,18 % |
4 | 2 | 1,2 % | 0,78 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 8.36 |
Minimum: | 4 |
Maximum: | 10 |
Variační rozpětí: | 6 |
Rozptyl: | 3.25 |
Směrodatná odchylka: | 1.8 |
Medián: | 9 |
Modus: | 10 |
9. Jaké vlastnosti by NEměl mít Váš lektor?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
netrpělivý | 226 | 135,33 % | 88,63 % |
neschopný | 139 | 83,23 % | 54,51 % |
nepřátelský | 134 | 80,24 % | 52,55 % |
netolerantní | 119 | 71,26 % | 46,67 % |
nekomunikativní | 112 | 67,07 % | 43,92 % |
indiskrétní | 80 | 47,9 % | 31,37 % |
váhavý | 60 | 35,93 % | 23,53 % |
neústupný | 57 | 34,13 % | 22,35 % |
přísný | 29 | 17,37 % | 11,37 % |
legrační | 14 | 8,38 % | 5,49 % |
rozený pedagog | 5 | 2,99 % | 1,96 % |
kamarádský | 4 | 2,4 % | 1,57 % |
10. Jaké jiné vlastnosti byste NEocenili u svého lektora cizího jazyka?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
----
.
egoismus, nepochopení
hysterické záchvaty vzteku
cholerický
kdyby byl nepřátelský, neuměl vysvětlit látku a moc by pospíchal
kdyby mluvil víc česky než jazykem, který mě učí
kdyby neměl přirozenou autoritu
lenost, neschopnost naučit látku, nesnaha
nadutost
nedostatečná znalost jazyka, chybování
Neměl by motivovat negativně (jde ti to čím dál hůř, atp.), neměl by studenty urážet a shazovat jejich výkon.
neprofesionalita
neustálé biflování gramatiky, stupidní bazírování na výslovnosti (když si občas ani cizinci mezi sebou nerozumí), učení slovíček nazpaměť
nevědomost v oboru, zmatenost výkladu, chyby
No prala bych aby nebyl moc tak upovídanej :)
povrchnost, nevlídnost, ignorance, zaujatost, nadržování, pokrytectví, bezohlednost
prehnanou benevolenci, neduslednost, nadrzovani, hadavost, nedochvilnost, nespolehlivost, neprofesionalitu, jedotvarnost, monotonnost
protivný ,nedůvěřivý
příliš sebevědomý až namyšlený, přechytralý, arogantní
příliš velké množství chyb
sebestředný
Sprostý
Šmíráctví :)
Výbušnost
vztahovačnost
11. Z čeho by se měla skládat "ideální lekce jazyka"?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
konverzace | 152 | 91,02 % | 59,61 % |
gramatika | 145 | 86,83 % | 56,86 % |
poslech | 143 | 85,63 % | 56,08 % |
porozumění čtenému textu | 125 | 74,85 % | 49,02 % |
četba | 112 | 67,07 % | 43,92 % |
prostor pro dotazy | 96 | 57,49 % | 37,65 % |
hry | 69 | 41,32 % | 27,06 % |
přestávka | 30 | 17,96 % | 11,76 % |
zpěv | 27 | 16,17 % | 10,59 % |
jiné | 7 | 4,19 % | 2,75 % |
12. Jakou jinou aktivitu byste v lekci uvítali?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-----
co mi není proti srsti
divadelní improvizace
film
film, seriál
Hry a velice živou konverzaci:)
Já ani nevím mi děláme v podstatě všechno,ale moc by mě bavili víc hry.Mi totiž bereme hry jen tak nalehko:(
jakékoli zpestření a vytržení ze stereotypu. Doslova COKOLIV netradičního
jít s lektorem po lekci na pivo a povídat si s ním ve vyučovaném jazyce
lektorem vyžadovanou zpětnou vazbu
mluvit, mluvit a mluvit :) rodilý mluvčí
občas povídání o reáliích příslušné cizí země
procvičování předešlé látky
překlad a používání frází či běžných slovních spojení, různá použití jednoho slova (výrazu)
psaní, pětiminutové opakování slovíček z minulé lekce - buď ústní nebo písemné interaktivní rozhovory sledování videa/ DVD filmů
Rozšiřování tematické slovní zásoby, a to pomocí zajímavých článků, videí, poslechů, atp.
Sledovani filmu, prace s textem, rozhovory s rodilym mluvcim
sledování filmů/seriálů v originále, s titulkama a vysvětlování slangových obratů
učení jazyka v jistém prostředí...souvisí s rozšiřováním slovní zásoby (když probírat např. nábytek, tak názorně ukazovat...) využívat vícegrafickou paměť
zkoušení ze slovíček
13. Jak by dle Vás měla být vybavena učebna jazyků?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
2 počítači, interaktivní tabulí, rádiem a nějakými obrázky k probírané lekci
audio přehrávač, video přehrávač, dostupná literatura, slovníky
audiovizuální technika, tabula klasická, magnetická, promítací plátno, případně i koberec na sezení v kroužku
cd přehrávač, tabule, málo stolů pro málo studentů, na stěnách plakáty se slovíčky
dotyková tabule napojená na počítač, CD přehrávač, okna, dveře
dtaprojektor, tabule, hlavně nějké židle a stoly :-)
Klasická učebna - tabule, nějaké rádio či něco podobného. Nic speciálního nevyžaduji
lavice + zidle, koberec s polstari pro hry a pro konverzaci, tv s dvd, pocitace s internetem, interaktivni tabule, rychlovarna konvice hrnky
Lavice rozmístěné tak, aby na sebe studenti viděli a učitel viděl na ně. Magnetofon by měl být umístěn tak, aby všichni slyšeli stejně dobře. V centru by měla být tabule.
Lavice, židle, tabule, projektor.
magnetofon / CD přehrávač s reproduktory slovníky DVD přehrávač
magnetofon, DVD, dostatek slovníků, tabule, prostor pro mluvené projevy
magnetofon, tabule
malá, dobrá akustika, audio a video zařízení
mapy cizích zemí
Měly by tam bát pomocné tabule např. s nepravidelnýmy slovesy
moderně - s přehrávačem DVD, televizí, magnetogon nebo přehrávač CD, prostorná, dostatek oken, vymalovaná barvou, která aktivuje chuť učit se, moderní stolky/lavice, pohodlné židle, dobré osvětlení při večerní výuce
možnost projekce, připojení na internet, tabule, pohodlná křesla se stolky :D, všude plno barev, digitální přehrávač
nemusí být přímo interaktivní, ale mapy, případně obrazové pomůcky nemohou škodit, úplný základ je tabule ;)
pc
počítač-připojení k internetu
poslechové zařízení, tabule, stoly či stolečky u židle (aby si člověk nemusel psát poznámky na klíně), židle, okna =)
pozitivně, aby se v ní dobře učilo, veselé barvy, pomůcky vztahující se k jazyku (rádio, mapa, obrázky)
Promítací zařízení, kvalitní reprosoustava!, počítač.
prostorná, moderní
přehrávač dvd a cd s dostatečně kvalitními reproduktory
Rádio,knihy,tabule,lavice no a všechno co patří do školy.Určitě taky slovníky,protože moje učitelka na Francouštinu si je zapoměla doma
rádio,nějaké plakáty,tabule,schopný učitel
ruštinu se učím soukromě a teď přes léto se se svojí lektorkou potkávám v parku... nezáleží na učebně,ale na člověku a přístupu...
různé pomůcky k výuce (mnemotechnické, obrázky, video,..)
slovníky, CD a DVD přehrávač, mapa
slovníky, možnost poslechu, internet, učebnice, knížky v daném cizím jazyce atd.
slovníky, PC, radio, video
sluchátka pro každého
Stůl, židle, lektor... co víc si přát.
Tabule, rádio, plakáty v cizích jazycích, mapy
televize, kazeťák
Topení, počítač + projektor
učebnice, dataprojektor, počítač, sluchátka
Učebnice, filmy v učeném jazyce, knihovna s učebnicemi a knihami v cizím jazyce.
učebnicemi, kazeťákem/cd přehrávačem, mapami zemí vyučovacího jazyka (napr. Británie, Německa), nástěnkou s gramatickými jevy, které se v dané úrovni skupiny probírají
větší tabule, CD přehrávač, např. mapa příslušné cizí země ...
video (datový projektor - funkční), tabule, obrázky
zvukotěsné boxy s možností odposlechu kolektivního i individuálního ze strany ostatních účastníků kurzu, profesor samozřejmě může poslouhat všechny; magnetofon či jiný přehrávač
židle, stolky, tabule, audiovizuální technika
14. Co očekáváte od "obecného" jazykového kurzu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zlepšení mluveného projevu | 143 | 85,63 % | 56,08 % |
zlepšení gramatiky | 124 | 74,25 % | 48,63 % |
zlepšení poslechu | 96 | 57,49 % | 37,65 % |
zlepšení porozumění čtenému textu | 96 | 57,49 % | 37,65 % |
zlepšení citu pro jazyk | 89 | 53,29 % | 34,9 % |
seznámení se s novými lidmi | 38 | 22,75 % | 14,9 % |
kvalitní vyplnění volného času | 38 | 22,75 % | 14,9 % |
zábavu | 29 | 17,37 % | 11,37 % |
jiné | 7 | 4,19 % | 2,75 % |
15. Váš věk
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
17 | 26 | 16,46 % | 10,2 % |
16 | 21 | 13,29 % | 8,24 % |
18 | 16 | 10,13 % | 6,27 % |
19 | 15 | 9,49 % | 5,88 % |
22 | 11 | 6,96 % | 4,31 % |
21 | 10 | 6,33 % | 3,92 % |
20 | 10 | 6,33 % | 3,92 % |
23 | 8 | 5,06 % | 3,14 % |
15 | 8 | 5,06 % | 3,14 % |
24 | 7 | 4,43 % | 2,75 % |
ostatní odpovědi | 26 | 16,46 % | 10,2 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 18.74 |
Minimum: | 14 |
Maximum: | 25 |
Variační rozpětí: | 11 |
Rozptyl: | 8.6 |
Směrodatná odchylka: | 2.93 |
Medián: | 18 |
Modus: | 17 |
16. Vaše pohlaví:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 132 | 80,98 % | 51,76 % |
muž | 31 | 19,02 % | 12,16 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.