Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Veřejné mínění o malotřídních školách

Veřejné mínění o malotřídních školách

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Aneta Šablaturová
Šetření:16. 02. 2014 - 23. 02. 2014
Počet respondentů:128
Počet otázek (max/průměr):13 / 13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:60,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Aneta Šablaturová a jsem studentkou pedagogické fakulty v Olomouci. Vypracovávám diplomovou práci na téma Veřejné mínění o malotřídních školách, proto bych Vás tímto chtěla poprosit o vyplněné anonymního dotazníku. Výsledky budou později zvěřejněny. Děkuji moc za Váš čas. Vypnění Vám zabere zhruba 4 minuty. Přeji pěkný zbytek dne. 

Odpovědi respondentů

1. Co si představíte, když se řekne malotřídní škola?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

"vesnickou" školu, kde v jedné třídě jsou děti různého věku spolu

1. stupeň, vesnice, blízko domu, rodinné prostředí

15 žáků na vesnici

2 ročníky v jedné třídě

Budu odpovídat na dotaz týkající se malotřídní školy.Setkal jsem se již i s výrazem málotřídní školy. Malotřídní školy jsou zřizovány v lokalitách kde není dostatek žáků na obsazení celých tříd u nichž by se kapacita jednoho vyučujícího využila ( tedy méně než asi 25 žáků ) a proto se sloučí např. třetí a čtvrtý ročník do jedné třídy. Jedná se pouze o výuku v prvním stupni vzdělávání.

Děti dvou různých ročníků v jedné třídě.

dva či více ročníků spojených do jedné třídy

Filma Obecná škola

individuální škola

instituce, ktera provozuje vyuku ve skupinkach od 5 do 10 studentu.

Je to škola, která má alespoň v jedné třídě dva spojené ročníky.

je to škola, která má málo tříd...tudíž jsou tam děti více věkových kategorií v jedné třídě

Jedna třída a plno dětí různého věku

jedna třída a v ní několik skupin dětí v různých třídách

jedna třída ZŠ na vesnici s žáky různého věku

Jedna třída.

Krásnou klasickou vesnickou školu s jednou až dvěma třídami a více ochotnými učiteli.

lokalni skola s osobnim pristupem

malá škola na venkově

Malá škola nacházející se na vesnici, která má jen pár tříd, ve kterých jsou některé ročníky sloučené do jedné třídy.

malá škola s nízkým počtem tříd

malá třída

Malo třid

málo tříd

Málo žáků a seskupených víc ročníků dohromady.

Malotřídní neznám, znám málotřídní. Málotřídní škola nemá všech 5 ročníků v pěti třídách, ale v jedné až čtyřech. Mአmá tedy spojené ročníky.

Malou budovu, do které chodí do školy málo dětí a protože je jich málo, mají i malé třídy a jsou tam smíchané děti z více ročníků, jejich výuka je tak trošku etapová. Děti si tím vytvářejí řadu dobrých návyků.

malou školu na vesnici s osobitým přístupem k jednotlivcům a přátelské prostředí

Malou vesnickou školu, kam chodí méně dětí, vládne tam rodinná atmosféra diky menšímu počtu dětí

Malou vesničku, málo dětí, rodinný přístup

malý počet žáků

Mateřská a střední škola, kam jsem chodila.

menší škola na vesnici, kde jsou v jedné třídě děti z více ročníků (tzn. např. prvňáci a druháci)

menší škola, na vesnici, individuálnější přístup

Nejčastěji mi vyběhne obrázek opuštěné pohraniční vesnice. Sám jsem několik měsíců do malotřídky chodil, mám poměrně konkrétní představu.

nic

nic

nízký počet žáků ve třídě, max 15

obecná, do pátého ročníku

obecnou školu s jednou nebo více třídami, ve kterých je více ročníků

paní učitelku a kalamář

počet žáků ve třídě do dvaceti

pohodu

skola na vesnici

Skola s omezenou kapacitou trid

Skola, ktera jr zamerena pouze pro 1. stupen (1. az 5. trida ZS)

skolka s malym poctem deti

sloučení více tříd do jedné

Spojení dvou tříd různého věku a malém počtu žáků.

Spojení několika tříd do jedné třídy.

spojení ročníků do jedné třídy

Spojení více tříd do jedné velké skupiny z důvodu nedostatečného počtu dětí.

Společné vyučování více ročníků v jedné třídě.

škola kde je aspon jedna třida ve ktere jsou žaci dvou ročníku

Škola kde jsou pouze dvě třídy od každého stupně.

škola má buď jen 5 tříd nebo je 9letá s třídami po jedné nebo jsou to školy kde jsou spojené třídy

škola na vesnici

Škola na vesnici, kde jsou školní třídy o 6 žácích či smíšené ročníky

škola na vesnici, od 1. - do 5. ročníku

škola na vesnici, s malým počtem žáků

škola o malém počtu tříd,ve které je několik ročníků dohromady a vyuka probíhá postupně po ročnících

Škola o počtu žáků méně než 10.

Škola s jednou třídou

škola s jednou třídou s více ročníky 1. - 4. ročník

škola s málo třídami, nachází se tam třeba i nějaká třída, kde jsou různé ročníky (1. a 2. dohromady třeba)

škola s malým počtem tříd

Škola s malým počtem žáků v jedné třídě a více ročníků současně v jedné učebně.

škola s malými třídami

škola s méně dětmi s různým věkem

škola s nízkým počtem žáků ve třídách

Škola s třemi, případně pěti třídami.

Škola s více ročníky v jedné místnosti

Škola se spojenými třídami.

Škola v malé vesnici, kde jsou ve společné třídě děti z různých ročníků

škola v rodinném a přátelském prostředí

Škola ve které se objevují třídy se spojením různých ročníků

Škola, kde je spojeno několik ročníků v jedné třídě.

Škola, kde josu třídy s nízkým počtem žáků.

škola, kde jsou děti ve třídách po cca desíti žácich

škola, kde jsou spojeny ročníky

škola, kde jsou třídy od 1 - 5. Tzn. od prvního do pátého stupně.

Škola, kde jsou ve třídách spojené ročníky.

Škola, kde jsou žáci více ročníků spojeni v jedné třídě.

škola, kde nejsou všechny třídy

Škola, kde nejsou zaci klasicky po 30, ale uci se v mensim počtu.

Škola, kde se nachází menší počet tříd, třeba i pouze jedna třída, do které dochází žáci v různém věkovém rozmezí. Tedy např. učitel pracuje zároveň s prváky ale i třeťáky.

škola, která bojuje s nedostatkem žáků a financemi

Škola, která je třeba někde na vesnici a není tam moc dětí.

škola, která má málo tříd a žáky různého věku

Škola, která má menší počet tříd. Žáky např. dvou ročníků v jedné třídě.

Škola, která má sloučené dva a více ročníků dohromady pro malý počet žáků.

Škola, která má spojené různé ročníky (např. 2 a 4 třída jsou spojené)

Škola, která nemá dost žáků a učitelů, aby byly ročníky vyučovány samostatně, jsou tedy v jedné místnosti s jedním učitelem a pracují na různých úkolech.

Škola, která zajištuje například pouze první stupeň vzdělání a ještě k tomu mohou být jendotlivé ročníky spojené (např 4 a 5 třída má výuku v jedné třídě)

škola, ve které je každý ročník zastoupen jen jedinou třídou, případně na které je pouze první stupeň

škola, ve které jsou třídy se spojenými ročníky - zpravidla ob ročník - v nichž jeden učitel zajišťuje výuku obou ročníků; obvykle škola vesnická, s malým počtem žáků a domáckou atmosférou

škola, ve které se v jedné třídě (učebně) vyučuje více rozdílných ročníků (např. tzv. dvojtřídky)

Školka někde na vesnici, kterou navštěvuje malý počet dětí

Školu s malýma třídama.

Školu, ve ktereré se nachází jen malý počet tříd tím i celkový počet dětí.

školy se spojenými ročníky

špatná výuka

Tatu a vesnici

trida s malym poctem zaku

třída maxim.do 10deti

třída o malo zacich

třída, která má méně než 20 studentu

Třídy s cca 10 dětmi na jednu učitelku

Třídy se spojenými ročníky

třídy, v nichž jsou spojeni žáci různého věku

učebny, kde jeden učitel učí nanejvýš 15 dětí

učí se dvě třídy dohromady

v jedné třídě vice ročniků

Venkovskou školu

vesnice

Vesnice

vesnice, malá škola

vesnice, spousta dětí

vesnici

vesnici

vesnickou školu

vesnickou školu, s více ročníky v jedné třídě střídá se samostatná práce s přímou tělesné tresty

více ročníků spojených v jedné třídě

více ročníků v jedné třídě

více ročníků v jedné třídě, z každého ročníku pár dětí

Více ročníků v jedné učebně

Více učitelů na menší počet žáků

že je ve škole málo tříd

2. Kde si myslíte, že existují malotřídní školy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vesnice / okraj měst10279,69 %79,69 %  
Na obou místech2217,19 %17,19 %  
Velká města32,34 %2,34 %  
Jiné10,78 %0,78 %  

Graf

3. Navštěvoval/a jste sám/a malotřídní školu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9775,78 %75,78 %  
Ano2821,88 %21,88 %  
Nevím32,34 %2,34 %  

Graf

4. Jaká jsou podle Vás pozitiva malotřídní školy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- rodinné prostředí - důvěra - přátelský kolektiv - méně dětí - lépe se učí - poznává se žák individuálně

-vice péče v hodině o ditě ze strany pedagoga - utuzeni kolktivu , je dobre že pedagog deti dobre zná, když jich je ve třidě méně, dokaže s nimi si najit cas řesit problemy nejen s ucivem ve třídě,ale i vzajemne problemy ,co se tyká chovani -možnost zapojit i handikepované dítě do malé třídy mám děti v malotřídce a jsem nad míru spokojena - - -

bližší přístup k žákovi, spolužáci se lépe znají

Čas venovany Detem

děti mají dobré výsledky

Děti mají školu v místě a obvykle tedy nemusí nikam dojíždět. Učitel se jim také může více věnovat. Je zde více prostoru proto, aby se děti mohly učit od sebe navzájem.

Děti nemusejí dojíždět daleko, mají individuálnější přístup

děti nemusí daleko dojíždět

děti nemusí dojíždět

děti nemusí dojíždět do větších měst do školy

Děti se všechny navzájem dobře znají.

dítě se naučí lépe pracovat samo, učitel se více dětem, kvůli menšímu počtu, rodinné prostředí, menší nároky než větší škole

domáčtější prostředí, možnost spolupráce mezi jednotlivými ročníky, větší samostatnost žáků

dostupnost, blízkost

familiérnost, otevřenost, spolupráce.

finanční

hodně času na dítě, zaměření na potřeby skupinky

individualnejsi pece o studenty, osobnejsi pristup, aktivnejsi zapojeni, rozvijeni iniciativuty

individuálnější přístup, větší příležitost k zapojení žáků

Individualni pristup k zakum, vice casu na kazdeho

individuální přístup

Individuální přístup

individuální přístup

individuální přístup

individuální přístup k dítěti, kontakt dětí různého věku

individuální přístup ke každému

Individuální přístup, rodinné prostředí

individuální přístup, rodinné prostředí, lepší soc. vztahy,

individuální pšístup

Je obvykle blízko k bydlišti žáků, není třeba od raného dětství kamsi dojíždět.

je tam mene lidi a ucitelky na ne maji vice casu

jen negativa, chodil jsem totiž do jednotřídní školy s osmi ročníky

Jsou vice pratelske, podle meho nazoru mene sikany nez na vetsich skolach

Lépe se tam znají i s učiteli, více se jim tam věnují.

lepsi vztahy mezi detmi ruzneho veku

Lepší komunikace, kolektiv, vztah žáků a učitelů, více je to přátelské :)

Lepší kontakt s dětmi

lepší vztahy učitel-žák, přátelštější atmosféra naučí vás více samostatné práci - musíte pracovat na svém úkolu, když se učitel věnuje druhé části třídy (nerozptylovat se)

Malý kolektiv

malý počet dětí ve třídě, učitel má čas na všechny děti

Malý počet žáků umožňuje individuálnější přístup, děti se kontaktem se spolužáky jiného věku učí trpělivosti, toleranci - ve třídách panuje jiná atmosféra než v běžné základní škole.

Mአvybízí žáky k samostatnosti, starší žáci napomáhají žákům mladším, Mአtvoří většinou rodinné klidné prostředí.

Méně dětí - větší možnost se jim věnovat, větší možnost dozoru, lepší komunita - nejde se tříštit na skupinky.

méně dětí ve třídě přirozenější prostředí

Menší koncentrace dětí, lepší teamová práce mezi dětmi, motivace, rychlejší přenos informací mezi dětmi, individuální přístup pedagoga k dítěti a detailní znalost jeho potřeb a možností.

menší počet dětí, individuálnější přístup ke každému z nich, více času pro každého žáka

Mladší se mohou učit od starších

mladší se mohou učit od starších, lepší komunikace (v normálních školách často starší mladšími "pohrdají" nebo jak to říci - to si myslím, že v malotřídkách není v takové míře..)

mladší žáci vidí vzor ve starších, méně nevraživosti důležitost osobnosti učitele

Možnost učitele více seindividálně věnovat jednotlivým žákům.

naučit se vnímat mladší i starší spolužáky

Negativa méně casu na vzuku

nejsou

Nejspíš: více individuální přístup k žákům. Nejsem si jistá co malotřídní škola znamená.

Nenapadají mne, možná rychlejší "dospělost" těch nejmladších, či naopak zaostalost nejstarších ? Nevím...

nevíém

nevim

nevím

Nevím

Nevím o co jde tak nemůžu soudit.

Nízký počet žáků, individuální přístup, klid

nižší počet žáků ve třídě, snaha o individuální přístup, rodinné prostředí

osobitý přístup k jednotlivcům, učení se schopnosti soustředit se, možnost postupně vstřebávat látku i jiného ročníku, možnost pomoci dětí navzjem z různých ročníků

osobnější přístup

osobnější přístup, děti se můžou učit od sebe navzájem

osobnější vztahy mezi učiteli,žáky i rodiči.

osobni pristup, celkova atmosfera skoly

osobní přístup

Osobní přístup, přátelské prostředí.

Paní učitelka má méně žáků z každé třídy a je zde individuálnější přístup.

Pokud je ve tridach mene zaku, ucitele maji moznost se soustredit na zaky individualne

pokud vezmu definice malotřídky včetně toho, že jsou děti mezi sebou pomotány i věkově. Tak zde je určitě pozitivum, že starší mohou pomáhat mladším.

přátelské prostředí, všichni o sobě vše vědí

Rodinná atmosféra, děti se znají, individuální přístup k dítěti, možná menší sociální problémy

rodinné prostředí,

rodinné prostředí, blízkost bydliště, pěkné vztahy ve škole

rodinné prostředí, děti nemusí dojíždět do města, podporuje vztah k obci

rodinné prostředí, individuální přístup

Rodinné prostředí, individuální přístup učitele k jednotlivým žákům

Rodinné prostředí, osobitý přístup, spolupráce s rodinou.

rodinný přístup, méně dětí ve třídě, spolupráce, samostatnost dětí

samostatnost dětí

Snadnější dostupnost zejména pro začínající školáčky.

sounáležitost, ohleduplnost, větší kázeň ze strany žáků

šetří peníze, pomáhá dětem adaptovat se mezi ostatní děti různého věku

Šikovné děti mohou po splnění svých úkolů poslouchat výuku starších spolužáků a posouvají se ve vzdělání rychleji dopředu.

Škola ušetří za platy učitelů.

Tak spolupráce dětí různých věkových kategorií.

Učení dětí k větší samostatnosti

učitel má čas na jednotlivé žáky a individuální výuku, více se věnuje dětem.

Učitel se může dětem více věnovat.

učitel se může více věnovat potřebám jednotlivého dítěte

učitel se může žákům více věnovat

Učitel se věnuje více jednotlivcům.

Učitel věnuje větší pozornost jednotlivcům.

Učitelé dobře znají děti, které učí, děti z vesnic nemusí cestovat daleko do školy

učitelé mají více času na každého žáka, větší šance ovlivnit vyuku

Učitelé mají více času na žáky a žáci si navzájem více pomáhají

Učitelé, učitelky se žákům mohou více věnovat, lépe se znají

velká pozornost učitelů dětem,více času na individuálnější přístum k nim

Větší možnost učitele věnovat se studentům

větší péče o děti

větší samostatnost dětí

větší samostatnost dětí, možnost individuálního přístupu

větší samostatnost žáků, vyšší tolerance, snadnější navazování třídních vztahů, rodinná atmosféra

Větší sociální interakce, výuka k toleranci, vzájemné pomoci, ... nižší náklady, vyšší dostupnost v řídce osídlených lokalitách

Většinou je pro žáky dostupnější (myšleno bližší jejich bydliště) než škola klasická, děti mají možnost učit se od starších spolužáků

většinou méně dětí. všichni se znají

víc času na žáka

vice casu ucitelu na zaky

více času pedagoga na individuální práci s dítětem

více koncentrovaná výuka na studenty vyšší kvalita výuky

více podnětů pro děti, pestřejší komunikace, naučí se pracovat v cyklech, soustředit i za mírného ruchu, různorodější skupina a blízké vztahy neumožní takový růst šikanovacích prvků

vzájemné hodnocení spolužáků (spolužák z vyšší třídy může opravovat práci spolužáka z nižší)

zadna

Žáci jsou v neustálem kontaktu nejen s vrstevníky ale s dětmi staršími i mladšími, učí se jisté spolupráci, toleranci a je to prostředí velmi přirozené, protože v životě se také setkáváme s různými věkovými kategoriemi.

Žáci se lépe naučí samostatně pracovat, umožní na malých vesnicích dětem navštěvovat školu blíž jejich domovům, než kdyby musely dojíždět do velké školy

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádné

Žádné konkrétní mně zrovna nenapadá.

žadne pozitiva nevidim

Že vyučující je vytížen.

Život je džungle, a čím více si na to zvyknou ve škole, tím lépe. Jinak to nemá žádné výhody, vzdělávání je nepřímo úměrne počtu žáků.

5. Jaká jsou podle Vás negativa malotřídní školy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

z vlastní zkušenosti žádná

- když nesedne kolektiv učitelů - těžší příprava -učitelka si během hodiny "neodpočine"

0

ani učitel ani žaci se nemužou dostatečně věnovat svému učivu

Čím víc jedinců ve třídě, tím klesá efektivita. Pokud ještě nedělají ani stejnou věc , tím hůř.

děti mohou mít problém ve větším kolektivu po přechodu na běžnou školu

Děti nebudou připraveni na život např. na SŠ, malotřídní SŠ dle mě totiž neexistují

děti se nic nenaučí, nerozvíjí se u nich přirozená soutěživost, kvalita učitelů je mizivá (osobně znám ředitelku takové školy, která děti učí např. anglicky, ačkoliv se sama nedostala dál než do desáté lekce učebnice pro samouky).

Děti se scházejí s malou skupinou lidí

Děti si nezvyknou na větší kolektiv.

Děti si nezvyknou na větší kolektiv.

děti toho ví víc

Drazsi naklady na provoz, zpravidla je pomahaji financovat obce. Skromejsi podminky

důsledkem většího spektra úrovně žáků nemusí být výuka dostatečná

dvě třídy dohromady v jedné učitel se nemůže soustředit na jednu skupinu žáků pořádně

Financni

Horší kvalita výuky v důsledku nutnosti poskytnutí různé výuky pro více ročníků v rámci jedné vyučovací hodiny.

horší materiální vybavení, mnohem více práce pro učitele

Interpersonální vztahy

Je možné že v případě nutnosti spojit dva ročníky do jedné třídy nedojde ke kvalitnímu vzdělání

je spojeno více tříd dohromady, proto možná žáci nemají zaručenou tak kvalitní výuku přímo pro jejich věk a výuka spolužáků je může mást. Ve třídě se také vyskytují různě staré děti, což může mezi nimi způsobit rozbroje

Je to nákladné

Jsou relativně dražší, při spojení ročníků nižší kvalita výuky.

klid na zadaný úkol,jelikož vedle vás probíhá jiná výuka

Látka probíraná ze široka, věkové rozdíly dětí.

malá jídelna, drahé učebnice, malá škola

malo casu na vzuku deti

málo času na jednotlivé žáky a klid na plnění zadaného úkolu

málo času, velké přípravy

málo kamarádských vztahů, možná nesoustředěnost na své učivo

malo pratel pro deti

málo učitelů, může chybět odbornost - např. jazyky

malý kolektiv může vést k častějším konfliktům

maly kolektiv zaku.

malý sociální kontakt

materiální vybavení

méně času na látku pro konkrétní věkovou skupinu, často méně finančních prostředků na chod školy, náročnost pro učitele

méně kamarádů v ročníku, neschopnost kroužků, horší začlenění

méně možností

méně souvislá výuka

menší kolektiv- méně možností mít kamarády

Menší koncentrace žáků a stres pro učitele.

Menší množství finanací ze strany státu

menší možnost individuálního přístupu k žákovi

menší výběr kamarádů, menší sociální interakce, malé vzájemné obohacení rozličnými zájmy

min pozornosti jednotlivym rocnikum

Náročná příprava pro učitele, která se odráží v přístupu k žákům.

náročná příprava učitele, menší možnost socializace dětí

Náročná příprava učitelky. Méně času, který učitelka věnuje jednotlivým dětem

náročné přípravy pro učitele

Náročnost na učitele, při jeho nemoci problém,chytřejší děti zvládnou tak nějak dvě třídy najednou a pak je pro ně učení již opakováním - učitel musí mít širší škálu materiálů

náročnost pro učitele

náročnost výuky

Nároky na podstatně vyšší znalostní přehled pedagoga, která je nutností pro aktivní výuku více žáků různého věku.

nedostatek času na konkrétní skupinu a předmět.

Nedostatek času na probrání učiva.

nedostatek prostoru a času pro obě třídy, menší možnost individuálního přístupu

neekomičnost

negativa shledávám snad jen v náročnosti příprav pro učitele a jeho nedostatečném platovém ohodnocení

nejsou

nejsou

Nejsou tak dobře vybavené, jako větší školy.

některé žáky rozptyluje fakt, že učitel vykládá látku, která se jich netýká

Nenapadají mne nějaká zásadní.

Nepřipravenost dětí na velký kolektiv, zvyk na osobnější přístup učitele, který se náhle změní na vzdáleného "pana profesora", co má na starost ne dvanáct dětí ve všech předmětech, ale 300 dětí ve dvou předmětech.

nesourodost, nesystematičnost

nesoustředěnost dětí

nevidím žádné

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

Nevím o co jde tak nemůžu soudit

neznám

nizsi motivace kolektivem, cenove narocnejsi

Obtížná organizace výuky, náročnější pro pedagoga, některé děti může probírání látky s jinou skupinou rušit při plnění svých úkolů.

Pokud není pedagog schopný zvládnout výuku obou tříd najednou, vnikají prostoje, klesá pozornost žáků, snižuje se kvalita výuky. Podobně, pokud není schopný řídit vztahy mezi dětmi ve třídě, hrozí větší nebezpečí šikany mezi staršími a mladšími žáky.

Pokud se deti nedostanou na spolu, budou muset je rodice vozit do jinych mest

pouze omezený kontakt s vrstevníky

poznávání nových lidí

pro vyučujícího to musí být náročné. Pro děti taktéž. Sice dostanou práci třeba, ale stejně se na ni nemůžou plně soustředit, když uřitel vypráví látku dětem z jiného ročníku.

Problém pro žáky s navazováním kamarádských vztahů stejného věku

Problém tkví v náročnosti na osobu učitele, pokud je na takovou třídu sám, je to velmi nelehký úkol, podat všem dostatečné informace, věnovat jim dostatek času. Můýe zde být tedy problém ve vědomostech.

problém začlenění do městské školy, horší materiální vybavení školy

přechod žáka do větší školy ve městě na druhý stupeň

při správném přístupu kantorů a níském počtu žáků ve třídě žádné, snad ekonomické

příliš mnoho dětí, málo času učitele, starší a mladší děti

příliš velká koncentrace na žáka, málo sociálních kontaktů

rozbití výuky podle jednotlivých ročníků

rušení žáka při samostatné práci, když učitel pracuje přímo s druhým ročníkem

různé úrovně dohromady

Snad jakási "společenská" izolace

starší ročníky mohou být brzděny v učení mladšími, příliš rodinné až žoviální prostředí a následný kulturní šok při přestupu na druhý stupeň ve větší/městské škole

šikana mladších dětí

špatná organizace vyučovacího procesu učitel se nevěnuje 100% jednomu ročníku

špatná výuka, neefektivita

Špatné začlenění dětí do "velké"školy od 6.třídy. Horší přizpůsobivost dětí z malotřídky na tempo výuky.

špatný učitel

tak nemůže se asi kantor věnovat v jednu chvíli všem. Při sportu mají starší víc síly a s mladšími si některé hry pořádně ani nezahrají (tak aby si to užili všichni stejně), i humor se s věkem mění...

učí se víc tříd dohromady

učitel se musí starat o více ročníků najednou, což je asi hodně náročné

Učitel se musí věnovat například třem ročníkům, což je organizačně dosti nevyhovující pro studenty.

Učitel se nemůže věnovat dostatečně žákům.

Učitel se nemůže věnovat učivu v rozsahu jakému by se věnoval ve klasické třídě složené z žáků jednoho ročníku.

v jedné třídě jsou různě staří žáci

V některých případech se zase může stát, že učitel nemá na jednotlivé žáky moc času. Myslím, že především pro učitele musí být příprava velmi náročná. Dokážu si představit, že pro děti s poruchami pozornosti může být v takovéto škole příliš podnětů, které je mohou svádět k nepozornosti.

více ročníků u sebe, velká náročnost pro učitele, nepozornost žáků

Více ročníků v jedné místnosti :) vyšší nároky na pedagogy (i když já např. vedu oddíl s dětmi ve věku 8 - 18 let a zdá se mi to mnohem jednodušší jak věkově vyrovnaný oddíl)

vybavení

Vyšší finanční náročnost.

vyšší náklady

vyučování 1. - 5. ročníku je těžko představitelné, realita nemožnost kvalitní výuky

Vyučující mají menší prostor pro vysvětlování látky žákům jednotlivých ročníků

zadna

zapomněla jsem ještě na výhodu, že se děti učí pracovat samostatně. Naopak některé dětí mohou mít problém soustředit se na svou práci a odfiltrovat vyučování jiného ročníku.

Zmatek při vyučování, nedostatečná péče učitele.

Zpomalení rozvoje vzdělání starších dětí. Učitel nemůže stíhat rozdílnou náplň učiva.

žáci mohou využívat nepozornost učitele, když se věnuje druhým

Žáci různých ročníků se mohou vzájemně vyrušovat a plést si učivo.

Žáci různých ročníků v jedné třídě se mohou vzájemně rušit.

žádná nevidím

Žádná.

žádné

6. Dal/a byste své dítě do malotřídní školy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5039,06 %39,06 %  
Nevím3930,47 %30,47 %  
Ne3930,47 %30,47 %  

Graf

7. I když bydlíte v blízkosti malotřídní školy, dojíždíte raději s dětmi do plně organizované školy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nebydlím v blízkosti5744,53 %44,53 %  
Nevím2821,88 %21,88 %  
Ano2317,97 %17,97 %  
Ne2015,63 %15,63 %  

Graf

8. Význam malotřídní školy pro obec. Uveďte alespoň dva body.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- dojíždění - přinese to více dětí

- nedokáži říci, jakou výhodu to má pro obec....

-pracovní místa -?

,,,

.

...

1. má školu - prestiž 2. lidé z místa se více znají, taktéž jejich rodiče 3. děti nemusejí daleko dojídět, rodiče mají méně starostí

1.děti mohou navštěvovat školu v místě bydliště a nemusejí dojíždět 2.je pracovní místo pro místní učitele a pracovníky školy

aspoň nějaká škola pracovní místa pro obyvatele

budování vztahu dětí k obci, ke svým vrstevníkům

d d

děti ani rodiče neztrácejí čas dojížděním, netrhá se místní kolektiv dětí

děti nemusejí dojíždět, jinak nevím

Děti nemusejí riskantně dojíždět. Obec bez školy není plnohodnotná.

děti nemusí dojíždět spokojenost občanů

Děti nemusí dojíždět daleko do školy. Rodičům ušetří čas.

Děti nemusí dojíždět daleko, můžeme se domluvit s učiteli, kteří bydlí v blízkosti.

Děti nemusí dojíždět do jiných škol a není např. důvod ke stěhování. Mohou se na ní konat různé obecní akce.

děti nemusi dojiždět do města, provoz je méně finančně náročný(pro obec

děti nemusí dojíždět, centrum dění - hřiště (zápasy), tělocvična (i kulturmí akce), středisko volnočasových aktivit

Děti nemusí dojíždět, mají školu ve svém bydlišti.

Děti nemusí nikam dojíždět, obec má aspoň nějakou školu.

děti nemusíme vozit do městských škol, dojdou pěšky obec získá vyšší hodnotu, pokud tam nebyla škola

děti zůstávají v obci, existence školy samotné

dítě nemusí dojíždět

dite v miste bydliste dostupnost

dostupnost vzdělání dětem obce,

dostupnost, nevim

Dotace, odliv deti

Dotace, zamestananost, lepsi nabidka sluzeb pro obcany

dotace,přejíždění dětí do vzdálené školy

důležité je, že tam ta škola vůbec je

familiérnost, spolupráce

Finance, propoagace

finanční zátěž vyhovění občanům, že nemusejí dojíždět s dětmi do spádových obcí

Fungující škola v místě, jinak by museli i mladší žáci dojíždět. Vytvoření pracovních míst.

jednodušší život pro rodiny s dětmi, možnost prezentace dětí v nevšedních projektech

kontakt dětí/rodičů bydlících v obci, bez nutnosti dojíždět

kulturní akce, lepší, přátelské vztahy mezi členy

kulturní akce, rodinné prostředí

kulturní středisko, důvod mladých lidí zůstat na vesnici a založit si rodinu a neodejí do měst

Lepší než nic. Přítomnost učitele, vzdělance i v zapadákově.

lepší než žádná škola

Malé děti nemusejí dojíždět do okolních měst. Rodinná atmosféra v takovýchto školách. Zaměstnanost pedagogů.

Malotřídní škola má své opodstatnění v izolované obci, kde je jiná škola v takové vzdálenosti, že by docházka do ní přinášela velké komplikace. V konkurenci s klasickou školou si neumím představit to, že by obstála.

menší náklady pro obec, žáci nemusí dojíždět do vedlejší obce do školy

menší starost rodičů se školní docházkou, než při dojíždění dále nevím

možná lepší reputace, více možností pro rodiče

Možnost docházet do místa bydliště. Dítě nemusí od svých šesti let nikam dojíždět. Působí to dobrým dojdem, když se v obci vyskytuje škola, dnes je to ,,samozřejmost".

možnost mít v obci základní školu žáci nemusí dojíždět do vedlejší vězší obce

možnost základního vzdělání pro dětí přímo v místě bydliště, v podstatě pestrá pracovní příležitost pro kreativního pedagoga, motivace pro nastěhování dalších rodin, pokud vidí možnost docházky dětí do ZŠ bez nutnosti dojíždění..

nedojíždění, život v komunitě

některé obce nemají ani školu, menší počet dětí

Nemám tušení.

Nemohu odpovědět

nemusí se dojíždět děti se dobře poznají

Nemusí zajišťovat dopravu pro školáky do velkého města Jistě na to dostávají nějaké dotace nebo tak

Není nutné zřizovat veřejnou dopravu s ohledem na to, aby se děti dostávaly ve vhodnou dobu do a ze škol v různých okolních městech. Větší atraktivita pro možné nové mladé obyvatele obce.

není odklon mladých rodin z obce pohodlnější cesta pro školáky

netřeba dojíždět pracovní místa lepší vesnický kolektiv

nevim

Nevim

nevim

nevím

nevim

nevím

Nevím o co přesně jde

nic mě nenapadá

Nízké náklady na výplaty, lepší nějaká škola než žádná

nižší náklady, možnost vzdělání v daném místě

Obec je lákavější pro přistěhování mladých rodin s dětmi, které nechtějí dítě dovážet do školy ve měště

obec je samostatná z hlediska vzdělávání dětí, škola pořádá pro děti často i jiné aktivity - kroužky, mimoškolní akce, nezřídka je také jakýmsi centrem dění pro rodiče s dětmi; pomáhá tak udržet na vesnici mladé páry s dětmi ve školním věku, přispívá ke stmelení občanů vesnice - je něčím, co je společným zájmem

Obec ušetří za provoz a údržbu školy.

odliseni od klasicke vyuky, jine smysleni

pohodlnější pro rodiče co se týče dojíždění pro druhý stupeň určitě pozitivní věc

pořádání kulturních a společenských akcí, vesnice nemusí řešit, co bude s budovou školy, neboť je tam škola a né něco jiného

pořádání kulturních akcí i vzdělanostních příležitostí

pracovní místa, škola plní jistou společenskou funkci-obec bez školy je "neúplná"

pro někoho kdo nechce dojíždět výhoda

pro obec asi žádný.

Pro obec je důležitá škola, udržuje v obci kulturní činnost, je důležitá pro vztahy dětí k dětem z obce, pro vztah dětí k místu, kde bydlí, k prostředí. Je výhodou, když dětí nemusí od ranného věku dojíždět do školy.

pro obec je to samozřejmě velká plus, další služba, kterou může nabídnout, kulturní akce

při dnešní infrastruktuře nemusí děti již od útlého mládí dojíždět n - cet kilometrů za vzděláním, což je velmi nebezpečné z důvodu mnoha aspektů

Přináší klid rodičům s docházkou dětí do školy - rodičům, kteří jsou součástí obce.

Přísun financí. Lepší vizitka obce

reprezentace obce, spolupráce, rozvoj kultury ve vesnici a tradic

Rodiče mají možnost přihlísit dítě do školy přímo v místě bydliště Děti to mají dobré v tom, že jejich spolužáci jsou už jejich kamarádi z obce

rodiče se nemusí s dětmi stěhovat do větších měst kvůli škole a zůstávají v menších vesnicích školy mohou vytvořit např. kroužky pro děti i po vyučování

Rozšíření portfolia vzdělávání. Zkvalitnění výuky pro děti se specifickými vlastnostmi.

spokojenost občanů a žáků

Spolupráce, společné akce.

stěhovaní do vesnice rodin s dětmi spokojenost občanů

stejný význam jako škola plnoorganizovaná.. škola se podílí na různých akcích obce, obec se školou je hodnotnější

stmelení mladých rodin v obci, delší kontakt dětí s vesnicí

šetří peníze a prostory

Škola v obci přináší jistou prestiž, dříve úplně normální. Teď se ale musí šetřit za každou cenu, to je potom těžké...

To byste se musela zeptat hlavně na obecním úřadu. Myslím, že rodiče jsou rády, že malé děti nemusí dojíždět daleko do měst (takto udrží obec i rodiny na vesnici).

Udržení mladých rodin v obci. Pracovní místa pro učitele a další personál školy.

Udržení obyvatel v místě, jednodušší dopravní dostupnost, možnost přímo ovlivňovat školu, účelnější vynakládání financí, cílené více na potřeby obce, nižší náklady, ..

udržení školy na vesnici, finanční aspekt

Udrží lidi v místě, prevence budoucího vybydlení.

Udrží rodiny s dětmi v obci, možnost kulturního dění v rámci školy či školní budovy

udržuje život v obci, sociální kontakty, pro žáky je jednodušší chodit do školy v místě bydliště než dojíždět

úspora financí děti nemusí na prvním stupni dojíždět do většího města

ušetření za pedagogický sbor

ušetři za energie a udržbu

užší spolupráce s obcí, vstřícnější přístup

v menších obcích jediný možný způsob proozu školy

Větší příliv nových obyvatelů, finance

Vlastní škola a dostupnost pro rodiče

výhody

vytváří podmínky pro kulturní akce vesnice, různé vzdělanostní semináře, zlepšuje kvalitu občanské vybavenosti

vzdělání místních dětí v místě pobytu prostory pro konání jiných akcí

Vzdělání pro děti Pracovní místa Atraktivita pro nové obyvatele

vzdělanost pro děti v obci,

vzdělávání v místě - děti nemusí dojíždět pracovní příležitosti

Zachování tradice vzdělání, kulturní prestiž pro obec, lepší podmínky pro místní děti.

Zachování vzdělávacího ústavu v blízké dojezdové vzdálenosti. Snížené náklady na provoz.

Zajištění vzdělání pro všechny své spoluobčany. Pro rodiče z obce bezproblémové docházení.

zaměstnanost a děti nemusejí dojíždět nikam daleko

zapojení do kulturních akcí, finanční příspěvky

Zaručuje vzdělanost Nezpůsobuje odliv lidí do jiných měst

Ziska si jmeno Dotace z obce

Zlepšení úrovně obce-besídky, vystoupení, delší udržení dětí v obci

zřejmě ekonomický

Zvyšuje zájem lidí stěhujících se z měst na venkov o obec s malotřídní školou a zvyšuje kulturní prostředí v obci. Vytváří pracovní příležitosti

Žáci mohou reprezentovat město ve vědomostních soutěžích. Obec nemusí zajiš'tovat dopravu do jiného města pro žáky.

žádný

9. Domníváte se, že žák na malotřídní škole na konci 5. ročníku disponuje stejnými vědomostmi, jako žák na konci 5. třídy na plně organizované škole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6248,44 %48,44 %  
Nedokážu posoudit4232,81 %32,81 %  
Ne2418,75 %18,75 %  

Graf

10. Myslíte si, že je rozdíl mezi prací učitele na malotřídní na plně organizované škole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10279,69 %79,69 %  
Nedokážu posoudit1511,72 %11,72 %  
Ne118,59 %8,59 %  

Graf

11. Je podle Vás správně, že v dnešní době malotřídní školy zanikají?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6752,34 %52,34 %  
Nedokážu posoudit4635,94 %35,94 %  
Ano1511,72 %11,72 %  

Graf

12. Pokud jste odpověděl/a v ot. č. 11 ANO, tak prosím o zdůvodnění.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

,,,

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

..

...

...

...

...

...

...

...

...

....

......

ano

blízkost školy pro děti je důležitá

bude to tak lepsi

dala jsem NE ale pokud sem něco nenapíši, tak mě to nepustí dál ;)

dd

Děti musí jezdit daleko, nejsou s ostatními ze svého okolí.

děti různého věku potřebují jiné podněty

Děti z vesnic budou muset dojíždět do větších měst.

i

Jak jsem již naznačila, nemyslím si, že jsou stejně kvalitní jako obyčejné školy (už jen kvůli tomu, že se učitel v rámci hodiny musí starat o více žáků v rozdílných ročnících najednou)

je dobro mit vic moznosti

Je lepší mít školu, v každé vesnici, děti nemusí dojíždět,a myslím, že i pro samotnou obec je to lepší.

je to škoda , že zanikají...nevím jak dalece dostává obec dotace od státu..zda je to pro zžizovatele jako je obec výhodné..ale určitě pokud záleží na vzdělání panu starostovi, tak malotřídka je bezva věc a pokud jsou tam ucitelé ,kteří doopravdy učí a umí učit ..tak je to nejlepší kombinace...co mě mrzí, že opadají lidové školy umění...že učitelé kteří dojiždí ucit dětí do malotřídek..tak jim snížily loni a letos limit školaku..tak rodic čeka í 3 roky i presto že je ditě zapsané do lidušky , zda se uvolní místo- nějaky žák odpadne a vaše ditě může konečně nastoupit misto něj.....celkově liduska, pokud jsem tam ditě chtěla vozit do jineho městysu, mi bylo řečeno, že ho zapiší,ale bohuž.mají plno...

již jsem uvedla - nekvalifikovaní učitelé, pro děti naprosto nevhodné prostředí, nic se nenaučí a přechod na druhý stupeň pro ně bude silně zátěžový, budou pozadu s látkou, nebudou mít dostatečnou sociální zdatnost, nebudou zvyklí na vztahy mezi dětmi stejného věku, atd.

jsou potřeba, bez odpovědi mě to nepustilo dál

každý žák potřebuje stejnou péči a v malotřídní škole to nelze zajistit

Když o ně není zájem, je lepší, aby zanikaly, než aby byly uměle udržovány při životě.

komplikace pro rodiče ohledně dopravy dítěte do školy

má odpověď nebyla ano

Menším dětem se špatně dojíždí. Ti učitelé je znají, mohou třeba chodit na doučování.

Myslím si, že jsem u předešlé otázky zaznačila odpověd NE. Nemůžu se vrátit a zkontrolovat si to a dál mě to nepustí.

Myslím si, že to působí odliv rodin do větších měst a úpadek menších obcí...

myslím, že jsem odpověděl NE :)

myslím, že zanikají a je to škoda, protože děti musejí hodně dojíždět, je na ně málo času.. tím pádem mají horší vzdělání

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

nedala bych své dítě na tento typ školy, protože se mi to nelíbí, myslím si, že je to nad síly učitele a žáci nejsou schopni se plně soustředit na svoji práci

Nedokáži posoudit.

Nedokáži to posoudit, protože si myslím, že málotřídní školy nezanikají. Myslím si naopak, že obce je často ve velkém dotují a snaží se je udržet.

nedokážu posoudit

Nedokážu posoudit

Nedokážu posoudit

nedokážu posoudit

Neefektivnost.

nejsem pro rušení malotřídek...

Není dobré, když již malé děti musejí dojíždět do vzdálených míst do školy

neodpovedel

neodpovedel

neodpověděl jsem ano tak nevím co mě to teď otravuje!Anet to je hrubá chyba této aplikace!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! úroveň!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)

neodpověděla jsem ano

neodpověděla jsem ano

neodpověděla jsem ano

neodpověděla jsem ano

neodpověděla jsem ANO, přesto se nemůžu dostat na následující otázku, pokud neodpovím na tuto

Neodpověděla, mělo by to být nepovinné.

nesouhlasím se spojenými třídami

neumím posoudit

nevidím v nich žádný přínos pro žáky

Nevím

nevím

Nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím, jak jsem odpověděla

nevzpoomenu si, jak zněla otázka

nnn

odpověď byla ne

odpověd byla že nedokažu posoudit

Odpověděl jsem ne.

odpověděla jsem jinak než ano

Odpověděla jsem ne

Odpovedela jsem ne

Odpověděla jsem ne

odpověděla jsem NE - otázka měla být nepovinná ;-)

odpověděla jsem NE :-)

Odpověděla jsem ne.

odpověděla jsem, že nedokážu posoudit

Odpověděla jsem, že nedokážu posoudit.

Odpověděla jsem, že nevím. Neměli by zanikat, protože pro malé děti (do 5. ročníku) je lepší, když chodí do školy v blízkosti svého bydliště a nemusí složitě dojíždět. Mohou zanikat, protože klasická plně organizovaná škola často poskytuje kvalitnější služby a výuku

Podle mého názoru mají děti z normálně organizovaných škol lepší vědomosti než z malotřídních, proto nevidím důvod proč by měly existovat.

Pokud mají děti školu v místě bydliště, je to pro ně i pro jejich rodiče výhodnější, než kdyby do školy dojížděli.

řek sem ne

Spousta lidí nemá tolik možností a do okolních škol je to daleko..

tento typ školy se mi nelíbí.

Tuším, že jsem odpověděl, že je to škoda. Takže když zanikají služby lidem, je to vždy škoda... Rozpočet je ovšem rozpočet.

učitel musí umět reagovat rychle na změny obsahu výuky

Upřímně, i přesto, že na minulou odpověď neznám odpověď si myslím, že tyto školy by měly být zachovány. A to i přesto, že já sama bych do ní své děti nedala - to z toho důvodu, že neplánuji žít na vesnici. Ovšem já jsem takovouto školu navštěvovala a mé vzdělání nebylo rozhodně nekvalitní a po přechodu do města jsem neměla problém

už nevím co bylo v otázce 11

v malotřídkách je díky menšímu počtu žáku individuálnější přístup, děti se učí samostatnosti, nadanější žáci mohou vstřebávat látku více ročníků

ve velkych skupinach se tezko posuzuje co je pro daneho zaka vhodne, zak nema prilezitost se casto zapojit, mnoho zaku casto narusuje kazen

Vice casu na vyuku deti

X

Základní vzdělání 1. stupně by mělo být dostupné v místě bydlitě.

13. Pokud jste odpověděl/a v ot. č. 11 NE, tak prosím o zdůvodnění.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

-

-

-

-

-

,,,

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

..

...

...

...

...

....

......

0

aby se obce nevylidňovaly

ano

bližší osobní kontakt mezi učitelem a žákem

Čím méně škol je, tím více nacpané třídy musí být, a tím horší je možnost skutečně žáky vzdělat.

ddd

děti z vesnic musí dojíždět

dojezdnost do škol, anonymita ve velkých školách PS: neskodilo by dotaznik upravit - pripomenout otazku c. 11 a dat moznost nic nevyplnit

dostupnost školy pro děti na vesnici

důležité pro samostatný život obce, lepší vztahy kamarádů/sousedů, ulehčení starostí rodičům

finance rodin, bezpečí dětí

fjdlkfjld

Jak jsem již napsal, v izolovaných obcích asi své opodstatnění má.

je jich skoda...

je problém, aby děti z vesnice už v první třídě by měly někam dojíždět

je škoda posílat všechny děti do škol do velkých měst

Je zde specifická výuka a myslím, že vyšší požadavky na vyučujícího, když se musí věnovat různým věkovým kategoriím. Ale neměla by se rušit, dojíždění dětí, už od malička jim určitě moc neprospívá.

Jelikož je lepší malotridka než žádná škola, děti se učí dle osnov, dokáží se naučit tolik co děti v normálních školách plně organizovaných, nevýhoda je pouze v tom, že učitel musí stíhat se věnovat více ročníkům, což může výkladem narušovat ostatní děti.

Již si nepamatuji, co byla otázka 11

jsou výhodou pro chod obce

Lepsi komfort pro rodiny i zaky samotne.

lepší dostupnost vzdělání lidem

má odpověď nebyla ne

malotřídky jsou přínosem pro děti, které nejsou kategoricky zařadlné do speciálních škol a přesto jim velký kolektiv dělá problém

malotřídní školy by měly zůstat, prostě se mi líbí

Malotřídní školy by neměly zanikat, protože lidé kvůli vzdělání odcházejí do většcíh obcí a měst a vesnice se vylidňují. Samozřejmě to není jediný důvod, ale dle mého názoru jeden z hlavních důvodů.

Malotřídní školy jsou lepší, rozhodně pro první stupeň.

malotřídní školy mají něco do sebe :-), jsou přínosné především pro žáky....

mm

mmm

Myslím si, že i v dnešní době jsou malotřídní školy důležité. Byla by škoda, kdybychom přišli o takovou formu vzdělání.

myslím si, že někteří rodiče nemají možnost dopravovat žáky do měst, i když nejsou moc daleko, škola je to jako každá jiná a žák se zde dozví to stejné učivo, jako na školách plnoorganizovaných

Myslím si, že se jedná o školu jako každou jinou, má své zápory ale i klady a není důvod je rušit. Pokud splňuje požadavky společnosti, obce ....

myslím si, že tendence k centralizování veškerého vzdělání, mimoškolních aktivit a práce mimo území obcí není správná, z hlediska udržení života obcí považuji za přínosné angažovat se pro maximální samostatnost a zajišťování co největšího spektra potřeb občanů vlastními silami obce

Myslím, že zánik není správný, což podporují mé dříve uvedené důvody, nechci se opakovat

Na venkově není možné zřizovat velké školy, je lepší pro zvýšení dostupnosti vzdělávání zřidit alespoň malotřídní školy.

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

nedokážu posoudit

nedokážu posoudit

nedokážu posoudit

Nedokážu posoudit

nedostupnost škol pro děti ze samot

Nechci se trapně opakovat ale neodpověděl jsem ani ne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§

nejsem pro rušení malotřídek. Vesnice mají být živé - nemělo by docházet k degradaci vesnic a přílivu lidí jen do měst a aglomerací.. vesnice ztrácejí smysl

někdy není dostatešný počet dětí ve třídě, tak se třídy musí sloučit

Neměly by zanikat, není důvod, škola jak škola

Nemyslím si, že se může jednoznačně říct, že by byli malotřídní školy špatné, a proto by se měly zavírat. Myslím, že také záleží na jednotlivých situacích. Myslím, že zásadní roli tady hraje především to, že je škola v místě bydliště a dítě tedy nemusí nikam dojíždět, což pro děti obecně znamená, že musejí vstávat dřív a je to tak pro ně víc náročné.

neodpověděl

neodpovedel

neodpověděl jsem že nedokažu posoudit

neodpověděla jsem ne

neodpověděla jsem ne

neodpověděla jsem ne

Nepamatuji si otázku :D

neumím posoudit

nevím

Nevím

nevím

nevím

Nevím

nevim

nevím

nevím

nevim co je ot.c.11

Odpověď byla Ano

odpověděla jsem ano

odpověděla jsem ano

Odpověděla jsem ANO

odpověděla jsem ano

odpovedela jsem ano

Odpověděla jsem ANO, je škoda, že školy zanikají

Odpověděla jsem ano.

odpověděla jsem nemohu posoudet

Odpověděla jsem, že nedokážu posoudit

Pokud zanikají a rodiče pak musí své děti dopravovat do velkých měst, tak to podle mě není dobře. Ne každý má na to prostředky nebo i chuť. Navíc si nemyslím, že malotřídka má jen negativa. A minimálně do konce prvního stupně je pro děti lepší mít školu co nejblíž s co nejmenší náročností na cestování (nemyslím, že má být malotřídka v KAŽDÉ vesnici, ale vidím rozdíl jestli osmileté dítě cestuje 6km do jiné vesnice nebo menšího města nebo jestli jede 25km do města!).

povinná otázka, na kterou nemám odpovídat ;)

protože děti pak musí od útlého věku dojíždět

protože se přichází o pozitiva, která jsem uvedl výše

Přijde mi škoda ničit místní specifika, navíc nevýhody malotřídek podle mě nepřevažují nad výhodami.

Přijde mi to tak lepší

Rušit něco umí každý blbec. Zachovat to k veřejnému prospěchu dokáže jen moudrý člověk.

sama jsem malotřídní školu absolvovala a neměla jsem následně problém s přechodem na osmileté gymnázium, byla jsem skvěle připravena vyhovovala mi přátelská a rodinná atmosféra, učitelé nás dobře znali...

Společnost by měla usnadňovat přístup do vzdělávání

stejný případ jako v otázce předchozí

studenti, když přechází z maloškol si musí zvykat na nové spolužáky a hlavne na nový styl učení

to stejné

už nevím co bylo v otázce 11

v malých obcích je to jediný způsob, aby již malé děti nemusely dojíždět za školou; lépe se rozvíjí kolektiv, protože se tam všichni dobře znají (což může vést ke konfliktům, ale je to výhoda, protože se tam většinou nevyčleňuje nikd z kolektivu)

Velkou výhodu malotřídní školy v obci vidím pro děti na prvním stupni v tom, že nemusí dojíždět do většího města.

viz odp. 12

viz předchozí

význam pro obec

X


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

2. Kde si myslíte, že existují malotřídní školy?

3. Navštěvoval/a jste sám/a malotřídní školu?

6. Dal/a byste své dítě do malotřídní školy?

7. I když bydlíte v blízkosti malotřídní školy, dojíždíte raději s dětmi do plně organizované školy?

9. Domníváte se, že žák na malotřídní škole na konci 5. ročníku disponuje stejnými vědomostmi, jako žák na konci 5. třídy na plně organizované škole?

10. Myslíte si, že je rozdíl mezi prací učitele na malotřídní na plně organizované škole?

11. Je podle Vás správně, že v dnešní době malotřídní školy zanikají?

12. Pokud jste odpověděl/a v ot. č. 11 ANO, tak prosím o zdůvodnění.

13. Pokud jste odpověděl/a v ot. č. 11 NE, tak prosím o zdůvodnění.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

2. Kde si myslíte, že existují malotřídní školy?

3. Navštěvoval/a jste sám/a malotřídní školu?

6. Dal/a byste své dítě do malotřídní školy?

7. I když bydlíte v blízkosti malotřídní školy, dojíždíte raději s dětmi do plně organizované školy?

9. Domníváte se, že žák na malotřídní škole na konci 5. ročníku disponuje stejnými vědomostmi, jako žák na konci 5. třídy na plně organizované škole?

10. Myslíte si, že je rozdíl mezi prací učitele na malotřídní na plně organizované škole?

11. Je podle Vás správně, že v dnešní době malotřídní školy zanikají?

12. Pokud jste odpověděl/a v ot. č. 11 ANO, tak prosím o zdůvodnění.

13. Pokud jste odpověděl/a v ot. č. 11 NE, tak prosím o zdůvodnění.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šablaturová, A.Veřejné mínění o malotřídních školách (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://verejne-mineni-o-malotridnic.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.