Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Víno - spotřeba a zájem o něj

Víno - spotřeba a zájem o něj

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jaroslav Koton
Šetření:10. 10. 2011 - 01. 11. 2011
Počet respondentů:191
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem dotazníku je zjištění poptávky veřejnosti o víno pro potřeby nově vstupujícího producenta na trh. Výsledky tohoto dotazníku budou použity v rámci semestrálního projektu na ZF MENDELU.

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše povědomí o víně případně o jeho produkci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obecné znalosti o víně14575,92 %75,92 %  
Začínám se zajímat2211,52 %11,52 %  
Žádné126,28 %6,28 %  
Velké (aktivně se zajímám, např. čtu/odebírám Vinařský obzor, Der Winzer)126,28 %6,28 %  

Graf

2. Jaká je Vaše spotřeba vína za měsíc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 láhev (0,75l)8041,88 %41,88 %  
2-4 láhve7137,17 %37,17 %  
5 a více lahví4020,94 %20,94 %  

Graf

3. Jaký způsob nákupu vína využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kamenná vinotéka16385,34 %85,34 %  
Přímý nákup u vinaře/vinařství8142,41 %42,41 %  
e-shop vinařství157,85 %7,85 %  
e-shop vinotéky126,28 %6,28 %  

Graf

4. Jaké jsou Vaše měsíční výdaje za nákup vína?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
200 Kč – 499 Kč7438,74 %38,74 %  
méně než 200 Kč6534,03 %34,03 %  
500 Kč – 1000 Kč4221,99 %21,99 %  
více než 1000 Kč105,24 %5,24 %  

Graf

5. V případě neznámého výrobce je pro koupi láhve pro Vás rozhodující:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odrůda vína10655,5 %55,5 %  
Cena9248,17 %48,17 %  
Doporučení třetí osoby8544,5 %44,5 %  
Informace o víně na láhvi8242,93 %42,93 %  
Vinařská oblast7036,65 %36,65 %  
Design etikety/láhve2613,61 %13,61 %  

Graf

6. Jaké bílé odrůdy preferujete? (max tři)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rulandské šedé7338,22 %38,22 %  
Chardonnay6031,41 %31,41 %  
Tramín červený4724,61 %24,61 %  
Sauvignon4624,08 %24,08 %  
Pálava4322,51 %22,51 %  
Muškát moravský3819,9 %19,9 %  
Müller Thurgau3618,85 %18,85 %  
Ryzlink vlašský3317,28 %17,28 %  
Rulandské bílé2814,66 %14,66 %  
Ryzlink rýnský2513,09 %13,09 %  
Irsai Oliver178,9 %8,9 %  
Sylvánské zelené94,71 %4,71 %  
Aurelius84,19 %4,19 %  
Muškát Ottonel52,62 %2,62 %  
Veltlínské zelené 42,09 %2,09 %  
Neuburské31,57 %1,57 %  
Veltlín21,05 %1,05 %  
Veltlínské21,05 %1,05 %  
VZ10,52 %0,52 %  
ty od Jardy, nebo Ondry z kanclu :-) Cae10,52 %0,52 %  
nepreferuji, každá odrůda může být vynikající10,52 %0,52 %  
Veltlínek10,52 %0,52 %  
Veltlínksé zelené10,52 %0,52 %  
veltlín zelený10,52 %0,52 %  
nevyznám se v bílém10,52 %0,52 %  
žádné10,52 %0,52 %  
Bílé víno nepiji10,52 %0,52 %  
Hibernal10,52 %0,52 %  
cokoli10,52 %0,52 %  
Děvín10,52 %0,52 %  

Graf

7. Jaké modré odrůdy preferujete? (max tři)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Modrý Portugal7639,79 %39,79 %  
Cabernet Sauvignon6634,55 %34,55 %  
Merlot5227,23 %27,23 %  
Rulandské modré4523,56 %23,56 %  
Svatovavřinecké4423,04 %23,04 %  
Zweigeltrebe4020,94 %20,94 %  
Frankovka3719,37 %19,37 %  
André189,42 %9,42 %  
Dornfelder178,9 %8,9 %  
Cabernet Moravia168,38 %8,38 %  
Neronet42,09 %2,09 %  
Alibernet31,57 %1,57 %  
žádné31,57 %1,57 %  
Syrah21,05 %1,05 %  
nepreferuji, každá odrůda může být vynikající10,52 %0,52 %  
Cabernet France10,52 %0,52 %  
Barolo10,52 %0,52 %  
portské10,52 %0,52 %  
porto10,52 %0,52 %  
nepiju10,52 %0,52 %  
není to spíše červené?10,52 %0,52 %  
z červeného vína je mi špatně10,52 %0,52 %  
nepiji červené 10,52 %0,52 %  
Nepiji červené víno10,52 %0,52 %  
modré odrůdy nepiju10,52 %0,52 %  
nepiju modré odrůdy10,52 %0,52 %  

Graf

8. Jaké víno preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
polosuché6332,98 %32,98 %  
suché5729,84 %29,84 %  
polosladké4523,56 %23,56 %  
sladké2613,61 %13,61 %  

Graf

9. Oslovují Vás vína typu „barrique“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14877,49 %77,49 %  
Ano4322,51 %22,51 %  

Graf

10. Jaké doplňující informace by měla obsahovat etiketa na láhvi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Informace o obsahu zbytkovém cukru/kyselin/bezcukernatého extraktu9851,31 %51,31 %  
Senzorické vlastnosti vína7036,65 %36,65 %  
Údaj o cukernatosti moštu při sběru6232,46 %32,46 %  
Nevím31,57 %1,57 %  
?21,05 %1,05 %  
žádné21,05 %1,05 %  
statistický údaj o tom,jak je člověku na druhý den10,52 %0,52 %  
xxxxx10,52 %0,52 %  
nevím :-)10,52 %0,52 %  
nepociťuji nedostatek informací10,52 %0,52 %  
??10,52 %0,52 %  
nemam ponětí10,52 %0,52 %  
etikety moc nečtu10,52 %0,52 %  
zadne z techto10,52 %0,52 %  
K lahvovým vínům jsem dost skeptický..10,52 %0,52 %  
k jakému jídlu se hodí10,52 %0,52 %  
někde je toho strašně málo10,52 %0,52 %  

Graf

11. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let8645,03 %45,03 %  
26-35 let7338,22 %38,22 %  
36-50 let2110,99 %10,99 %  
51 a více let115,76 %5,76 %  

Graf

12. Pohlaví

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11158,42 %58,12 %  
Muž7941,58 %41,36 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše povědomí o víně případně o jeho produkci?

2. Jaká je Vaše spotřeba vína za měsíc?

3. Jaký způsob nákupu vína využíváte?

4. Jaké jsou Vaše měsíční výdaje za nákup vína?

5. V případě neznámého výrobce je pro koupi láhve pro Vás rozhodující:

6. Jaké bílé odrůdy preferujete? (max tři)

7. Jaké modré odrůdy preferujete? (max tři)

8. Jaké víno preferujete?

9. Oslovují Vás vína typu „barrique“?

10. Jaké doplňující informace by měla obsahovat etiketa na láhvi?

11. Věk

12. Pohlaví

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše povědomí o víně případně o jeho produkci?

2. Jaká je Vaše spotřeba vína za měsíc?

3. Jaký způsob nákupu vína využíváte?

4. Jaké jsou Vaše měsíční výdaje za nákup vína?

5. V případě neznámého výrobce je pro koupi láhve pro Vás rozhodující:

6. Jaké bílé odrůdy preferujete? (max tři)

7. Jaké modré odrůdy preferujete? (max tři)

8. Jaké víno preferujete?

9. Oslovují Vás vína typu „barrique“?

10. Jaké doplňující informace by měla obsahovat etiketa na láhvi?

11. Věk

12. Pohlaví

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Koton, J.Víno - spotřeba a zájem o něj (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vino-spotreba-a-zajem-o-nej.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.