Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Víno a Vy

Víno a Vy

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Dušková
Šetření:13. 12. 2015 - 27. 12. 2015
Počet respondentů:273
Počet otázek (max/průměr):24 / 23.41
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:47
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník slouží jako podpora mé bakalářské práce na téma "Perspektiva vinohradnictví a vinařství České republiky." Dotazník je mířen na konzumenty tohoto moku a nepředpokládá žádné speciální znalosti z tohoto oboru. 

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Prosím, vyplňte dle svých zkušeností a znalostí.

Odpovědi respondentů

1. Uveďte, zda jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena19270,33 %70,33 %  
muž8129,67 %29,67 %  

Graf

2. Zašktněte svoji věkovou kategorii:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 30 let17865,2 %65,2 %  
31 - 50 let6925,27 %25,27 %  
51 - 70 let248,79 %8,79 %  
71 - a více let20,73 %0,73 %  

Graf

3. Uveďte své nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské11843,38 %43,22 %  
střední s maturitou11843,38 %43,22 %  
základní186,62 %6,59 %  
vyšší odborné114,04 %4,03 %  
střední s výučním listem72,57 %2,56 %  

Graf

4. Z kterého kraje pocházíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha8631,5 %31,5 %  
Středočeský2810,26 %10,26 %  
Moravskoslezský259,16 %9,16 %  
Jihomoravský259,16 %9,16 %  
Jihočeský155,49 %5,49 %  
Vysočina155,49 %5,49 %  
Královohradecký145,13 %5,13 %  
Zlínský134,76 %4,76 %  
Plzeňský134,76 %4,76 %  
Pardubický114,03 %4,03 %  
Ústecký114,03 %4,03 %  
Olomoucký72,56 %2,56 %  
Liberecký62,2 %2,2 %  
Karlovarský41,47 %1,47 %  

Graf

5. Kde víno nejčastěji nakupujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obchodní řetězec (Tesco, Kaufland, Albert, ....)12043,96 %43,96 %  
vinotéka10337,73 %37,73 %  
vinařství3111,36 %11,36 %  
čerpací stanice pohonných hmot20,73 %0,73 %  
Cinan :D10,37 %0,37 %  
vinárna10,37 %0,37 %  
dostavam10,37 %0,37 %  
nikde10,37 %0,37 %  
různě někdy vinotéka, jindy obchdoní řetězec10,37 %0,37 %  
e-shop10,37 %0,37 %  
dostávám jako dárek10,37 %0,37 %  
rodinný podnik10,37 %0,37 %  
nenakupuji10,37 %0,37 %  
přímo u vinařů10,37 %0,37 %  
Nenakupuji, mám od příbuzných z Moravy10,37 %0,37 %  
v práci, jako benefit.10,37 %0,37 %  
V sámošce na rohu, u nás na vsi10,37 %0,37 %  
Vietnamec10,37 %0,37 %  
soukromník10,37 %0,37 %  
Makro10,37 %0,37 %  
večerka10,37 %0,37 %  

Graf

6. Preferujete vína lahvová, sudová nebo tzv. bag in box:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lahvová20775,82 %75,82 %  
sudová5319,41 %19,41 %  
bag in box134,76 %4,76 %  

Graf

7. Ovlivňuje Váš výběr vína typ uzávěru lahve:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne16058,61 %58,61 %  
ano11341,39 %41,39 %  

Graf

8. Jaký typ uzávěru lahve preferujete:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
korek9886,73 %35,9 %  
šroubovací/kovový76,19 %2,56 %  
plastový "korek"65,31 %2,2 %  
broušený/skleněný21,77 %0,73 %  

Graf

9. Preferujete vína tuzemská nebo zahraniční:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
záleží na typu vína nebo příležitosti13348,72 %48,72 %  
tuzemská11341,39 %41,39 %  
zahraniční279,89 %9,89 %  

Graf

10. Upřednostňujete víno:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bílé16961,9 %61,9 %  
červené7527,47 %27,47 %  
rosé259,16 %9,16 %  
oranžové20,73 %0,73 %  
klaret20,73 %0,73 %  

Graf

11. Upřednostňujete víno:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
suché9032,97 %32,97 %  
polosuché8631,5 %31,5 %  
polosladké6122,34 %22,34 %  
sladké3613,19 %13,19 %  

Graf

12. Upřednostňujete víno:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tiché23284,98 %84,98 %  
šumivé269,52 %9,52 %  
perlivé155,49 %5,49 %  

Graf

13. Co ovlivňuje nejvíce Váš výběr vína:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena13147,99 %47,99 %  
odrůda11140,66 %40,66 %  
oblíbené vinařství9936,26 %36,26 %  
doporučení třetí osobou9835,9 %35,9 %  
jakostní zatřídění (např. kabinet, pozdní sběr, ...)9735,53 %35,53 %  
původ hroznů5319,41 %19,41 %  
zbytkový cukr3111,36 %11,36 %  
ročník186,59 %6,59 %  

Graf

14. Sledujete při výběru vína uvedený ročník:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14352,38 %52,38 %  
ne13047,62 %47,62 %  

Graf

15. Jaké odrůdy u bílého vína preferujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rulanské šedé12445,42 %45,42 %  
Chardonnay10939,93 %39,93 %  
Tramín červený9434,43 %34,43 %  
Pálava8932,6 %32,6 %  
Sauvignon8230,04 %30,04 %  
Veltlínské zelené7126,01 %26,01 %  
Ryzlink rýnský6323,08 %23,08 %  
Ryzlink vlašský5018,32 %18,32 %  
Rulandské bílé3813,92 %13,92 %  
Müller Thurgau3512,82 %12,82 %  
Děvín31,1 %1,1 %  
Aurelius20,73 %0,73 %  
Muškát20,73 %0,73 %  
nepiji bílé víno20,73 %0,73 %  
Neuburské10,37 %0,37 %  
Nedokážu vybrat.10,37 %0,37 %  
je mi to jedno10,37 %0,37 %  
?10,37 %0,37 %  
Kazde vinarstvi ci každý rok přináší jina vina, takze tezko vybrat oblíbenou odrudu10,37 %0,37 %  
solaris10,37 %0,37 %  
hibernal10,37 %0,37 %  
Primitivo10,37 %0,37 %  
Sylvánské10,37 %0,37 %  
Medvědí sekret10,37 %0,37 %  
Šardoné nebo moje, ze zahrádky10,37 %0,37 %  
Sylvánské zelené10,37 %0,37 %  
neviem10,37 %0,37 %  
x10,37 %0,37 %  

Graf

16. Jaké odrůdy u červeného vína preferujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Merlot9434,43 %34,43 %  
Modrý Portugal9133,33 %33,33 %  
Cabernet Sauvignon8531,14 %31,14 %  
Zweigeltrebe6423,44 %23,44 %  
Rulandské modré5720,88 %20,88 %  
Svatovavřinecké5118,68 %18,68 %  
Frankovka4115,02 %15,02 %  
Dornfelder2910,62 %10,62 %  
André196,96 %6,96 %  
Cabernet Moravia165,86 %5,86 %  
Syrah31,1 %1,1 %  
Nepiji červené víno20,73 %0,73 %  
je mi to jedno10,37 %0,37 %  
Shiras10,37 %0,37 %  
Tempranillo10,37 %0,37 %  
tempranilo10,37 %0,37 %  
Nedokážu vybrat.10,37 %0,37 %  
?10,37 %0,37 %  
Nepiji10,37 %0,37 %  
Shiraz10,37 %0,37 %  
Kagor10,37 %0,37 %  
nepiji červená vína10,37 %0,37 %  
Malbec10,37 %0,37 %  
nepiju červené víno10,37 %0,37 %  
Burgund10,37 %0,37 %  
Červené moc nemusím10,37 %0,37 %  
nepiju cervene10,37 %0,37 %  
Šardoné10,37 %0,37 %  
nepiji cervene vino10,37 %0,37 %  
červené víno nepiji vůbec10,37 %0,37 %  
nepiju10,37 %0,37 %  
nepiji červené10,37 %0,37 %  
nic10,37 %0,37 %  
nitrianske knieža10,37 %0,37 %  
Isabella10,37 %0,37 %  

Graf

17. Vnímáte nějaké nedostatky na trhu s vínem v České republice? (např. málo specializovaných vinoték, malá propagace vína, příliš vysoké ceny apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne23184,62 %84,62 %  
málokterá vinotéka v mém okolí nabízí větší výběr suchého sudového vína (doslazovaná "pálava" se zjevně prodává lépe)10,37 %0,37 %  
málo specializovaných podniků v Praze10,37 %0,37 %  
Možná ty ceny by mohly jít dolů, také ve vinotékách by mohl být větší výběr a také personál, který věci rozumí a dokáže poradit.10,37 %0,37 %  
Diskriminace od prodavačů ve vinotékách na základě vzhledu zákazníka (pokud nevypadá bohatě a okázale, podstrčí mu obvykle nekvalitní víno)10,37 %0,37 %  
malé povědomí české veřejnosti o odrůdách a kvalitě vína10,37 %0,37 %  
i10,37 %0,37 %  
neodpovidající ceny10,37 %0,37 %  
Ve vinotekach " neco " cepuji !10,37 %0,37 %  
těžké sehnat dobré víno, vysoké ceny10,37 %0,37 %  
ceny, mala propagace10,37 %0,37 %  
Spatny vyber v obchodnich retezcich10,37 %0,37 %  
Pravděpodobně se zakáže stáčené víno.10,37 %0,37 %  
vinotéky10,37 %0,37 %  
podvody s původem10,37 %0,37 %  
malo produktův bio kvalitě!10,37 %0,37 %  
Nedostatek exotických vín10,37 %0,37 %  
Velmi těžký výběr kvalitního českého červeného - hlavně ve vinotékách, minimálně jedno kvalitní sudové červené by každá vinotéka mít měla.10,37 %0,37 %  
málo výběru z krabic10,37 %0,37 %  
přesycenost vináren10,37 %0,37 %  
málo specializovaných vinoték10,37 %0,37 %  
nedostatečná celoplošná regulace kvality10,37 %0,37 %  
Větší dostupnost exotických vín.10,37 %0,37 %  
spousta možností koupit nekvalitní víno10,37 %0,37 %  
Špatné víno v restauracích v regionu10,37 %0,37 %  
falešná pálava10,37 %0,37 %  
-10,37 %0,37 %  
Malá propagace vysoké johna ceny10,37 %0,37 %  
málo specializovaných vinoték, malá propagace vína10,37 %0,37 %  
Ještě se neprodává moje víno ze zahrádky.10,37 %0,37 %  
pod jednim nazvem lze najit nekolik ruznych vin velmi odlisne kvality, obzvlaste v marketech a podobne, proto pokud nekoho poslu pro bile chardonnay, prinese to nejlevnejsi...10,37 %0,37 %  
vysoké ceny, kolísající kvalita10,37 %0,37 %  
tzv. vinotéky, které si ten název nezaslouží10,37 %0,37 %  
málo vinoték, ve kterých pracují odborníci10,37 %0,37 %  
velmi malá propagace, naše vína jsou mnohdy lepší než zahraniční, ale lidé často sahají k horšímu zahraničnímu, než výbornému českému s pocitem, že je zahraniční lepší 10,37 %0,37 %  
malá propagace vína - zdravotně prospěšné10,37 %0,37 %  
příliš " vína pro pražáky"10,37 %0,37 %  
vysoké ceny, málo vinoték ve středních čechách a praze :) 10,37 %0,37 %  
mně vadí jedině, že moje oblíbená vinárna pořádá degustační večery ve středu či čtvrtek, nikdy v pátek, abych si nemusela příští ráno brát v práci dovolenou :)10,37 %0,37 %  
nedostatečná propagace tuzemského vína10,37 %0,37 %  
málo druhů, malý výběr10,37 %0,37 %  
prodej pouze v lahvích a se špuntem10,37 %0,37 %  
malý výběr francouzských vín10,37 %0,37 %  

Graf

18. Je pro Vás srozumitelná etiketa na láhvi tuzemského vína:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano13449,08 %49,08 %  
ano11843,22 %43,22 %  
spíše ne165,86 %5,86 %  
Uvítáme vysvětlení specifických výrazů (klidně i formou miniletáčku).10,37 %0,37 %  
protože neumím číst10,37 %0,37 %  
Není tam srozumitelně napsáno, z čí je to zahrádky.10,37 %0,37 %  
uvítala bych podrobnější označení zbytkového cukru, mapky oblasti - na spousty FR a IT lahvích to je, máme se co učit.10,37 %0,37 %  
nekupuji tuzemská vína10,37 %0,37 %  

Graf

19. Jste spokojení s uskladněním vína v obchodních řetězcích a vinotékách:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano16460,07 %60,07 %  
spíše ne6122,34 %22,34 %  
ano3713,55 %13,55 %  
špatná teplota a poloha lahví při uskladnění10,37 %0,37 %  
Bylo by lepší víno umístit do chladicích boxů, ale je pochopitelné, že to lze jen u menšího množství vybraných lahví třeba ve vinotékách.10,37 %0,37 %  
Nevím, jak se víno v techto retezcich uchovana 10,37 %0,37 %  
nenakupuji tam. vína nejčastěji dostávám darem nebo jej mám přímo od vinaře10,37 %0,37 %  
postaveno místo položeno10,37 %0,37 %  
nerozumím tomu10,37 %0,37 %  
Neskladují ho s láskou.10,37 %0,37 %  
někdy nestandartní ošetření ve vinotékách10,37 %0,37 %  
Korková vína dlouhé týdny stojící na pultech.10,37 %0,37 %  
spatne skladovani10,37 %0,37 %  
uskladnění vína v obchodních řetězcích nemám potřebu řešit, nakupuji víno ve vinotéce, kde vím, že je skladováno dobře10,37 %0,37 %  

Graf

20. Jakým způsobem uskladňujete nakoupené víno:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pokojová teplota9334,07 %34,07 %  
lednice7527,47 %27,47 %  
vlastní sklep6824,91 %24,91 %  
domácí vinotéka20,73 %0,73 %  
pronájem vinného boxu20,73 %0,73 %  
vinotéka20,73 %0,73 %  
záleží na typu vína20,73 %0,73 %  
spíž10,37 %0,37 %  
podle druhu vina, lednice nebo vlastni sklep10,37 %0,37 %  
špajz10,37 %0,37 %  
chladná spíž jako alternativa sklepa10,37 %0,37 %  
vlastní domácí vinotéka10,37 %0,37 %  
víno vždy ke konzumaci nikoli na uskladnění10,37 %0,37 %  
jak které víno10,37 %0,37 %  
okamžitě daruji10,37 %0,37 %  
v chladné chodbě10,37 %0,37 %  
vinotéka ve vlastním sklepě10,37 %0,37 %  
zalezi na tom, pokud je to vino bile, nebo cervene, cervene skladuji pri normalni pokojove teplote, nekdy trochu vychladim tak na 16-20℃, bile vino skladuji v lednici, kolem 8℃10,37 %0,37 %  
nestíhá se uskladnit10,37 %0,37 %  
Cervene ve sklepě a bílé ve speciální skříňce 10,37 %0,37 %  
Podle typu vína - červené ve spíži, bílé v lednici10,37 %0,37 %  
ve špajzu10,37 %0,37 %  
elektrická vinotéka10,37 %0,37 %  
Bíle v lednici a červené pri pokojové teplotě 10,37 %0,37 %  
Chladna mistnost10,37 %0,37 %  
záleží na vínu10,37 %0,37 %  
Zahrabu ho do země a pak ho zase vyhrabu.10,37 %0,37 %  
větrací skříň10,37 %0,37 %  
lednice a studený kumbál10,37 %0,37 %  
chladná chodba10,37 %0,37 %  
cca 16 stupňů10,37 %0,37 %  
pavlač10,37 %0,37 %  
jakožto student nemám nikdy tolik vína, abych ho uskladňovala :) 10,37 %0,37 %  
část mám v lednici, část při pokojové teplotě10,37 %0,37 %  
bíle v lednici, červené v pokojové teplotě10,37 %0,37 %  
Sekretář 10,37 %0,37 %  

Graf

21. Připadá Vám propagace českého a moravského vína dostačující:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano12345,05 %45,05 %  
spíše ne9032,97 %32,97 %  
ano5520,15 %20,15 %  
Bylo by dobře podrobněji vysvětlovat chuťové vlastnosti a specifika jednotlivých odrůd.10,37 %0,37 %  
málo se mluví o českých vínech-Žernoseky atd.10,37 %0,37 %  
supermarkety tlačí zahraniční 10,37 %0,37 %  
málo reklamy, na pivo je všude10,37 %0,37 %  
Zaslouží si daleko větší propagaci. Slyšíte o něm tak na Sv. Martina a to je vše...10,37 %0,37 %  

Graf

22. Zaznamenali jste v posledních letech označení „VOC“ či „V.O.C.“ (víno originální certifikace):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne20675,46 %75,46 %  
ano6724,54 %24,54 %  

Graf

23. Sledujete problematiku vinařského zákona:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18065,93 %65,93 %  
spíše ne7427,11 %27,11 %  
spíše ano176,23 %6,23 %  
ano20,73 %0,73 %  

Graf

24. Zaškrtněte pojmy, u kterých znáte jejich význam:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
burčák26396,34 %96,34 %  
suché víno25292,31 %92,31 %  
šumivé víno24890,84 %90,84 %  
sommelier23184,62 %84,62 %  
stupeň cukernatosti17263 %63 %  
přívlastkové víno16359,71 %59,71 %  
částečně zkvašený vinný mošt14051,28 %51,28 %  
cuvée9835,9 %35,9 %  
dekantace vína9334,07 %34,07 %  
VOC7025,64 %25,64 %  
klaret5720,88 %20,88 %  
školení vína5118,68 %18,68 %  
perzistence vína186,59 %6,59 %  
meniskus vína186,59 %6,59 %  
metoda charmat165,86 %5,86 %  
kaudálie124,4 %4,4 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Ovlivňuje Váš výběr vína typ uzávěru lahve:

  • odpověď ano:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi korek na otázku 8. Jaký typ uzávěru lahve preferujete:

14. Sledujete při výběru vína uvedený ročník:

  • odpověď ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 23. Sledujete problematiku vinařského zákona:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ročník na otázku 13. Co ovlivňuje nejvíce Váš výběr vína:

24. Zaškrtněte pojmy, u kterých znáte jejich význam:

  • odpověď částečně zkvašený vinný mošt:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi metoda charmat na otázku 24. Zaškrtněte pojmy, u kterých znáte jejich význam:
  • odpověď přívlastkové víno:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi meniskus vína na otázku 24. Zaškrtněte pojmy, u kterých znáte jejich význam:
  • odpověď stupeň cukernatosti:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi perzistence vína na otázku 24. Zaškrtněte pojmy, u kterých znáte jejich význam:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Uveďte, zda jste:

2. Zašktněte svoji věkovou kategorii:

3. Uveďte své nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Z kterého kraje pocházíte:

5. Kde víno nejčastěji nakupujete:

6. Preferujete vína lahvová, sudová nebo tzv. bag in box:

7. Ovlivňuje Váš výběr vína typ uzávěru lahve:

8. Jaký typ uzávěru lahve preferujete:

9. Preferujete vína tuzemská nebo zahraniční:

10. Upřednostňujete víno:

13. Co ovlivňuje nejvíce Váš výběr vína:

14. Sledujete při výběru vína uvedený ročník:

15. Jaké odrůdy u bílého vína preferujete:

16. Jaké odrůdy u červeného vína preferujete:

17. Vnímáte nějaké nedostatky na trhu s vínem v České republice? (např. málo specializovaných vinoték, malá propagace vína, příliš vysoké ceny apod.)

18. Je pro Vás srozumitelná etiketa na láhvi tuzemského vína:

19. Jste spokojení s uskladněním vína v obchodních řetězcích a vinotékách:

20. Jakým způsobem uskladňujete nakoupené víno:

21. Připadá Vám propagace českého a moravského vína dostačující:

22. Zaznamenali jste v posledních letech označení „VOC“ či „V.O.C.“ (víno originální certifikace):

23. Sledujete problematiku vinařského zákona:

24. Zaškrtněte pojmy, u kterých znáte jejich význam:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Uveďte, zda jste:

2. Zašktněte svoji věkovou kategorii:

3. Uveďte své nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Z kterého kraje pocházíte:

5. Kde víno nejčastěji nakupujete:

6. Preferujete vína lahvová, sudová nebo tzv. bag in box:

7. Ovlivňuje Váš výběr vína typ uzávěru lahve:

8. Jaký typ uzávěru lahve preferujete:

9. Preferujete vína tuzemská nebo zahraniční:

10. Upřednostňujete víno:

13. Co ovlivňuje nejvíce Váš výběr vína:

14. Sledujete při výběru vína uvedený ročník:

15. Jaké odrůdy u bílého vína preferujete:

16. Jaké odrůdy u červeného vína preferujete:

17. Vnímáte nějaké nedostatky na trhu s vínem v České republice? (např. málo specializovaných vinoték, malá propagace vína, příliš vysoké ceny apod.)

18. Je pro Vás srozumitelná etiketa na láhvi tuzemského vína:

19. Jste spokojení s uskladněním vína v obchodních řetězcích a vinotékách:

20. Jakým způsobem uskladňujete nakoupené víno:

21. Připadá Vám propagace českého a moravského vína dostačující:

22. Zaznamenali jste v posledních letech označení „VOC“ či „V.O.C.“ (víno originální certifikace):

23. Sledujete problematiku vinařského zákona:

24. Zaškrtněte pojmy, u kterých znáte jejich význam:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Dušková, L.Víno a Vy (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://vino2015.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.