Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Virální marketing

Virální marketing

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marie Thunová
Šetření:06. 10. 2011 - 30. 11. 2011
Počet respondentů:286
Počet otázek (max/průměr):30 / 29.16
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.10:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Žijete virálně?

Každý z nás denně přepošle nějaký ten vípek, zajímavý odkaz či sdílí video s přáteli na FB. Uvědomujeme si však, že tímto se stáváme součástí virálního marketingu?

Otázky jsou zaměřeny na využívání sociálních sítí ve vztahu k virálnímu marketingu a jeho začlenění do komunikačního mixu internetové kampaně.

Cílem tohoto dotazníkového šetření je komparace komunikačních forem ve vztahu k jejich účelovému použití.

Výsledky dotazníku, o jehož vyplnění Vás prosím, poslouží jako jeden z podkladů analytické části diplomové práce na téma Virální marketing. Tímto není vyloučeno ani jejich další použití pro jiné účely.

Vyplnění zabere přibližně 7 minut Vašeho času, za který Vám předem DĚKUJI!

 

Odpovědi respondentů

1. Reklama na internetu Vám:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy Vás zaujme12644,06 %44,06 %  
Ignorujete ji4013,99 %13,99 %  
Vadí3813,29 %13,29 %  
Spíše nevadí3712,94 %12,94 %  
Nevadí227,69 %7,69 %  
Používáte Flashblock, AdBlock apod.175,94 %5,94 %  
Motivuje Vás k vyhledávání dalších informací o propagovaném produktu51,75 %1,75 %  
Vyhledáváte ji10,35 %0,35 %  

Graf

2. Jaký zdroj informací je pro Vás relevantnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ústní doporučení od blízkých či známého14048,95 %48,95 %  
Internet7726,92 %26,92 %  
Tisk3311,54 %11,54 %  
Televize2910,14 %10,14 %  
Rádio72,45 %2,45 %  

Graf

3. Aby Vás reklama zaujala, musí být:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Originální a vtipná17360,49 %60,49 %  
Nápaditá a inteligentní13045,45 %45,45 %  
Informativní (cena, dostupnost, vlastnosti produktu apod.)11239,16 %39,16 %  
Pravdivá7124,83 %24,83 %  
Srozumitelná6221,68 %21,68 %  
Celkově esteticky provedená5318,53 %18,53 %  
Nevtíravá a nenásilná5017,48 %17,48 %  
Nezajímám se o žádný druh reklamy103,5 %3,5 %  
Kontroverzní103,5 %3,5 %  
Ukazující na slevy93,15 %3,15 %  
S prvky erotiky41,4 %1,4 %  
seriózní, bez zbytečných hyperbol10,35 %0,35 %  
se vztahovat k mým oblastem zájmu10,35 %0,35 %  

Graf

4. Nejvíce na Vás působí reklamy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyvolávající emoce (radost, úspěch, humor, strach, přátelství, rodina apod.)13346,5 %46,5 %  
Upozorňující na výhody produktu (kvalita, výkon, efektivita, nákladovost apod.)12343,01 %43,01 %  
Společensky prospěšné (ochrana životního prostředí, sociální cítění apod.)3010,49 %10,49 %  

Graf

5. Motivovala Vás reklama na internetu ke koupi propagovaného produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neuvědomuji si10336,01 %36,01 %  
Spíše ne5017,48 %17,48 %  
Ano4816,78 %16,78 %  
Spíše ano4716,43 %16,43 %  
Ne3813,29 %13,29 %  

Graf

6. Věnujete pozornost reklamním bannerům (proužkové reklamě) na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne13145,8 %45,8 %  
Ignoruji je7425,87 %25,87 %  
Ne5318,53 %18,53 %  
Spíše ano196,64 %6,64 %  
Ano93,15 %3,15 %  

Graf

7. Přeposíláte emaily s vtipným, netradičním obsahem či videem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15855,24 %55,24 %  
ano12844,76 %44,76 %  

Graf

8. Co Vás přiměje k přeposlání e-mailu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vtipný obsah11439,86 %39,86 %  
Nepřeposílám10938,11 %38,11 %  
Zajímavý obsah8128,32 %28,32 %  
Užitečný obsah6924,13 %24,13 %  
Názor, že je důležité o dané věci informovat své blízké a známé5017,48 %17,48 %  
Akční cena/ zajímavá sleva134,55 %4,55 %  
Přidaná hodnota (affiliate programy apod.)10,35 %0,35 %  
když tydy už něco přepošlu, tak za těchto podmínek10,35 %0,35 %  
rodinný příslušník10,35 %0,35 %  
kontroverznost10,35 %0,35 %  
nevěřím věcem, které jsem neověřila10,35 %0,35 %  

Graf

9. Znáte některý z následujících pojmů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Virální marketing (virál, virový, nakažlivý)16658,04 %58,04 %  
Guerrilla marketing (záškodnický, partyzánský)12844,76 %44,76 %  
SEO10536,71 %36,71 %  
Žádný z uvedených pojmů neznám7726,92 %26,92 %  
WOM (word of mouth) / WOMM (word of mouth marketing)5719,93 %19,93 %  
Buzz marketing5318,53 %18,53 %  
Linkbuilding a Linkbaiting3913,64 %13,64 %  
Advergaming238,04 %8,04 %  
Astroturfing72,45 %2,45 %  

Graf

10. Virální marketing je podle Vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Marketingová technika, která pro šíření komerčního sdělení využívá sociálních sítí11941,61 %41,61 %  
Forma nízkonákladového marketingu10135,31 %35,31 %  
Všechny marketingové aktivity, jež k šíření reklamních informací využívají samotné uživatele /cílové zákazníky9232,17 %32,17 %  
Snaha firem a jednotlivců o vytvoření zajímavé kreativy (obrázku, videa, aplikace), kterou si již následně uživatelé internetu sami přeposílají9131,82 %31,82 %  
Vtíravý a nevyžádaný marketing5318,53 %18,53 %  
Nevím3411,89 %11,89 %  
Vše, co je zábavné, zajímavé a dá se přeposlat279,44 %9,44 %  
Zbytečná snaha firem o získání Vaší pozornosti217,34 %7,34 %  
Spam186,29 %6,29 %  
Vir, který nakazí Váš počítač a dojde ke ztrátě dat41,4 %1,4 %  
Reklama na hranici zákona41,4 %1,4 %  

Graf

11. Jste uživatelem/kou nějaké sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano24987,06 %87,06 %  
Ne206,99 %6,99 %  
Již z principu nechci být na žádné soc. síti144,9 %4,9 %  
Přemýšlím o vytvoření účtu (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube atd.)31,05 %1,05 %  

Graf

12. Jaké sociální sítě používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook.com22277,62 %77,62 %  
České sociální sítě ( Lidé.cz, Spolužáci.cz, Libímseti.cz, Xchat.cz)14149,3 %49,3 %  
Instant messaging (ICQ, Skype,QiP, Jabber, AOL IM, WLM (MSN), Yahoo Messenger,Trillian, Maxxchat, Meebo, Miranda)13346,5 %46,5 %  
YouTube.com9633,57 %33,57 %  
Google+5820,28 %20,28 %  
LinkedIn.com3311,54 %11,54 %  
Žádné269,09 %9,09 %  
Twitter.com248,39 %8,39 %  
Jiné světové sítě (Myspace.com, Forsquare.com, Flickr.com)113,85 %3,85 %  

Graf

13. Sociální sítě využíváte především ke:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Komunikaci s přáteli22679,02 %79,02 %  
Udržování stávajících kontaktů11841,26 %41,26 %  
Sdílení fotografií, vedeí, hudby a prezentací9432,87 %32,87 %  
Organizování akcí7626,57 %26,57 %  
Sledování ostatních uživatelů7425,87 %25,87 %  
Přehledu informací5719,93 %19,93 %  
Sdílení zajímavých odkazů4917,13 %17,13 %  
Sdílení zajímavých článků4315,03 %15,03 %  
Nepoužívám sociální sítě289,79 %9,79 %  
Vytváření nových kontaktů289,79 %9,79 %  
Hrám a jiným doplňkovým aplikacím186,29 %6,29 %  
Mikroblogování93,15 %3,15 %  
sdílení vlastní tvorby10,35 %0,35 %  
fotografie10,35 %0,35 %  
používám pouze spolužáky.cz pro studijní informace10,35 %0,35 %  
zatím ne, pouze seznam.cz10,35 %0,35 %  
komunikaci se spoluzaky10,35 %0,35 %  
ke studiu10,35 %0,35 %  
škole10,35 %0,35 %  
především k práci10,35 %0,35 %  

Graf

14. Přeposíláte a sdílíte prostřednictvím sociálních sítí spíše:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zajímavé informace (články, zprávy apod.)12242,66 %42,66 %  
Videa, fotky, hudbu11540,21 %40,21 %  
Humorné věci10336,01 %36,01 %  
Nepřeposílám a nesdílím7325,52 %25,52 %  
Pozvánky na události (koncerty, workshopy, srazy, výstavy apod.)6823,78 %23,78 %  
Tipy na zajímavé produkty vč. odkazů na firemní weby, microsites a aplikace165,59 %5,59 %  
Jiné103,5 %3,5 %  
Komerční záležitosti (nabídka vlastních/firemních aplikací, produktů, slev apod.)93,15 %3,15 %  
E-knihy31,05 %1,05 %  

Graf

15. Impulsem pro přeposlání e-mailu/sdílení sdělení prostřednictvím soc. sítí je pro Vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zajímavost sdělení (přínosná informace)10135,31 %35,31 %  
Emoce, které jsou po přečtení/shlédnutí vyvolány (radost, úzkost, strach, naštvání atd.)8931,12 %31,12 %  
Nic (nepřeposílám a nesdílím)6924,13 %24,13 %  
Smyslem (sdělení obsahuje hlubší myšlenku)279,44 %9,44 %  

Graf

16. S kolika "přáteli", kolegy a spolužáky sdílíte/si přeposíláte zajímavý odkaz, informaci či vtipné video?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 510336,01 %36,01 %  
s nikým5619,58 %19,58 %  
6 - 104716,43 %16,43 %  
se všemi přáteli/followers na (FB/Twit/LinkedIn atd.)4515,73 %15,73 %  
11 - 20196,64 %6,64 %  
21 - 5093,15 %3,15 %  
51 a více72,45 %2,45 %  

Graf

17. Jak často sdílíte/přeposíláte a doporučujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou za měsíc9031,47 %31,47 %  
Několikrát měsíčně6020,98 %20,98 %  
Nikdy5418,88 %18,88 %  
Několikrát do týdne4214,69 %14,69 %  
Jednou týdně3211,19 %11,19 %  
Jednou denně41,4 %1,4 %  
Několikrát denně41,4 %1,4 %  

Graf

18. Motivovalo Vás doporučení z diskusních fór či přátel ze soc. sítí ke koupi nějakého produktu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne20571,68 %71,68 %  
ano8128,32 %28,32 %  

Graf

19. Považujete doporučení od „přítele“ či známého, ohledně nějakého produktu/služby za věrohodnější, než-li klasické reklamní sdělení?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano25689,51 %89,51 %  
ne3010,49 %10,49 %  

Graf

20. Uveďte tři kampaně (min. jedna), které jsou podle Vás příkladem virálního marketingu na internetu (název, firma, produkt):

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- kofola - vánoční přání v předchozích letech (anděl + vánoční předpověď vědmy)

1) když seženete 20 nových FB fanoušků naší frimy, získáte 30% slevu na naše křeslo (firma nevím) 2) Slevomat - jakýkoliv produkt, který můj kamarád přes FB profil sdílí dál

1) Slevomaty - různé firmy nabízejí své produkty za zvýhodněné ceny 2) Bazárekpampeliška, detský seconhand

autosalon frankfurt, Hyundai, automobil

Coca cola, Mentos - video, co udělá mentos v kombinaci s coca colou light

coca-cola a mentos

ČSOB - medvídek

čtení pomáhá

era jahody, jedna z reklam byla viralni

Facebook a veškeré sociální sítě

Fernet Z

Ford Focus (Zlatyrucicky.cz)

happy foto, nivea, mall.cz - newsletter

Heroes Gate 6, Heroes Gate, prodej permanentek na trénink Mui-thai Everlast, MMA shop, prodej výstroje pro bojové sporty Ford Mondeo, Ford, auto

Chuckovice, T-mobile, telekomunikace; Pan Chládek, Kinder, sladkost; Microsoft Design Academy, Microsoft, Silverlight.

kaufland

kofola pranicka why men die before women obleceni pro zeny striptyz na prednasce univerzita

kolování kreaturně zpracovaných celebrit na plakátu

megasleva.cz

Milka na Valentýna

na croasant

Napřídlad na serveru www.super.cz je vždy po pravé straně nějaká reklama.....

nemám tušení, nic mě nenapadá

není to (nejspíš) firemní kampaň, ale napadá mě video Přemluv bábu...to byl vir par exellence..

Neustálé posílání reklamních sdělení z různých serverů. Je jich tolik, že už je mažu jako SPAM a ani je nečtu.

Nevěnuji tomu pozornost

nevím

nevím

nevím

Nevím

nevím

nevím

nevim

nevím, žádný mě nenapadá

nevzpomínám si

Nokia

O2

O2 Guru, mobilní internet

Quiksilver - na těch vlnách v řece

RedBull, Dirty Bikers Heineken

reklama na nějaké zboží?

slevomat

slevomat a jím podobné...

stále nevím, co je virální marketing, takže nemůžu soudit

striptýz, UTB ve Zlíně, zviditelnění Vítání prváků, studenti FMK UTB, upoutávka na akci Milka, Milka, čokoláda

Super Václav

super Václav (firmu si nepamatuju)

super václav, tipp-ex na youtube

SuperVáclav

Superváclav (i když zatím nevíme pro koho)

SuperVáclav, kamery na helmy Zlatý ručičky, Ford, auta Ford

Tchibo

Vánoční věštba, Kofola, Kofola

Velikonoce, Vodafone, Internet v mobilu

viagra

Vodafone T-mobile Ikea

Vodafone

Vodafone - produkt "Kecky"

Vodafone, reklama s houbami na rodinný tarif.

Vodafone, tarify

vůbec nevím

will it blend?, ???, mnoho různých produktů

XXXLutz

Zľava dňa.sk

židloběžec

21. Jaký typ reklamního sdělení vás nejvíce obtěžuje?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spam v emailu, pop up okna (samovyskaující okna)22885,71 %79,72 %  
Mobilní marketing (reklamní sms sdělení)13550,75 %47,2 %  
Televizní reklama (reklamní spoty)11944,74 %41,61 %  
Internetová reklama (bannery)5319,92 %18,53 %  
Rozhlasová reklama (reklamní spoty)4818,05 %16,78 %  
„Skrytá reklama“ (skryté PR, product placement)4617,29 %16,08 %  
Outdoorová reklama (billboardy, citylighty, plakáty)238,65 %8,04 %  
Reklama na sociálních sítích 207,52 %6,99 %  
Žádná10,38 %0,35 %  

Graf

22. Nejčastěji jste příjemcem emailů s

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vtipným textem11239,16 %39,16 %  
obchodním sdělením vč. Newsletterů9131,82 %31,82 %  
odkazem na komerční sdělení (nabídky produktů, slevové akce apod.)7124,83 %24,83 %  
řetězového typu (Pošli 5 lidem a do týdne se stane...)6723,43 %23,43 %  
prezentací (zajímavá místa, přírodní úkazy apod.)6322,03 %22,03 %  
přílohou v podobě videa4917,13 %17,13 %  
Nedostávám virály4013,99 %13,99 %  
odkazem na YouTube3612,59 %12,59 %  
odkazem na zajímavý článek3411,89 %11,89 %  
varováním před určitým produktem/službou165,59 %5,59 %  
odkazem na zajímavý blog103,5 %3,5 %  
odkazem na microsites (herní portály, zajímavé aplikace apod.)62,1 %2,1 %  

Graf

23. Které prvky Vás nejvíce ovlivní pro kliknutí na banner, odkaz v obdrženém e-mailu či odkaz na zajímavou microsite?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádný9533,22 %33,22 %  
Grafika8730,42 %30,42 %  
Text (poutavý slogan/sdělení)8329,02 %29,02 %  
Značka4716,43 %16,43 %  
Přesvědčení o kvalitě propagovaného výrobku/služby4515,73 %15,73 %  
Zajímavý formát provedení4315,03 %15,03 %  
Zdarma vzorky (aplikace, trial verze apod.)227,69 %7,69 %  
Interaktivita217,34 %7,34 %  
Příjemné uživatelské rozhraní134,55 %4,55 %  
zajímavý obsah / produkt / služba10,35 %0,35 %  
Produkt nebo téma, které mě zajímá10,35 %0,35 %  
Vtip, originalita10,35 %0,35 %  
cena10,35 %0,35 %  
omyl10,35 %0,35 %  
omylem se "ukliknu"10,35 %0,35 %  
ale nejčastěji omyl10,35 %0,35 %  
čas10,35 %0,35 %  

Graf

24. Nejčastěji přeposíláte emaily s

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepřeposílám12744,41 %44,41 %  
vtipným textem9633,57 %33,57 %  
odkazem na zajímavý článek5619,58 %19,58 %  
prezentací (zajímavá místa, přírodní úkazy apod.)3712,94 %12,94 %  
přílohou v podobě videa3512,24 %12,24 %  
odkazem na YouTube3311,54 %11,54 %  
varováním před určitým produktem/službou124,2 %4,2 %  
odkazem na zajímavý blog82,8 %2,8 %  
odkazem na komerční sdělení (nabídky produktů, slevové akce apod.)72,45 %2,45 %  
řetězového typu (Pošli 5 lidem a do týdne se stane...)51,75 %1,75 %  
obchodním sdělením vč. Newsletterů51,75 %1,75 %  
odkazem na microsites (herní portály, zajímavé aplikace apod.)10,35 %0,35 %  

Graf

25. Nejčastěji sdílíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Videa, fota a hudbu13346,5 %46,5 %  
Vůbec nesdílím8931,12 %31,12 %  
Pozvánky na setkání s přáteli6221,68 %21,68 %  
Pozvánky na různé akce (semináře, workshopy, komunitní akce)5318,53 %18,53 %  
Pozvánky na koncerty, festivaly, výstavy4917,13 %17,13 %  
Parodie na různé reklamy196,64 %6,64 %  
Interaktivní vtípky a e-pohlednice186,29 %6,29 %  
Odkazy na slevy a akční nabídky144,9 %4,9 %  
Články z komerčních blogů, microsites134,55 %4,55 %  
Odkazy na Blogy (Weblogy, Mikroblogy)124,2 %4,2 %  
Aplikace (hry, kvízy, testy)113,85 %3,85 %  
Odkazy na soutěže103,5 %3,5 %  
Odkazy na microsites51,75 %1,75 %  
vlastní tvorbu10,35 %0,35 %  
odkazy na zajímavé články10,35 %0,35 %  
výjimečně někdo přepošle různé e-maily10,35 %0,35 %  
jak se mám, co dělám, klasická komunikace s přátel10,35 %0,35 %  
články a fotky z webu co mě zaujaly10,35 %0,35 %  

Graf

26. Své názory a zkušenosti (+, -) s produkty/službami sdílíte prostřednictvím:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ústně11339,51 %39,51 %  
Facebooku10034,97 %34,97 %  
Nesdílím8228,67 %28,67 %  
E-mailem5820,28 %20,28 %  
Instant messengerů (Skype, ICQ, Miranda atd.)269,09 %9,09 %  
Diskusních fór 248,39 %8,39 %  
Google+134,55 %4,55 %  
Komentářů na webu/blogu dané firmy124,2 %4,2 %  
Twitteru62,1 %2,1 %  
spolužáci10,35 %0,35 %  
převážně nyx.cz10,35 %0,35 %  
vlastní web10,35 %0,35 %  

Graf

27. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena21073,43 %73,43 %  
Muž7626,57 %26,57 %  

Graf

28. Do jaké věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 25 let15253,15 %53,15 %  
26 - 35 let8228,67 %28,67 %  
36 - 45 let3913,64 %13,64 %  
46 - 55 let62,1 %2,1 %  
56 a více let51,75 %1,75 %  
do 18 let20,7 %0,7 %  

Graf

29. Jaké je vaše povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec9934,62 %34,62 %  
Student9733,92 %33,92 %  
Studující při zaměstnání6322,03 %22,03 %  
Podnikatel113,85 %3,85 %  
Nezaměstnaný82,8 %2,8 %  
Studující při MD72,45 %2,45 %  
Důchodce10,35 %0,35 %  

Graf

30. Jakým způsobem jste se o tomto dotazníkovém šetření dozvěděl/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z vyplnto.cz11239,16 %39,16 %  
Ze mnou zaslaného emailu „Žijete virálně?“8128,32 %28,32 %  
Obdržel/a jsem již přeposlaný email „Žijete virálně?“3311,54 %11,54 %  
Jinak217,34 %7,34 %  
Odbržel/a jsem link v e-mailu od přítele/známého/kolegy196,64 %6,64 %  
Prostřednictvím sdílení na Facebooku62,1 %2,1 %  
Díky jinému blogu62,1 %2,1 %  
Z webu thunova.cz51,75 %1,75 %  
Z ústního rozhovoru od přátel a známých20,7 %0,7 %  
Prostřednictvím sdílení na Google+10,35 %0,35 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 10 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Přeposíláte emaily s vtipným, netradičním obsahem či videem?

  • odpověď ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi prezentací (zajímavá místa, přírodní úkazy apod.) na otázku 24. Nejčastěji přeposíláte emaily s
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi přílohou v podobě videa na otázku 24. Nejčastěji přeposíláte emaily s
  • odpověď ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nepřeposílám na otázku 8. Co Vás přiměje k přeposlání e-mailu?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nepřeposílám na otázku 24. Nejčastěji přeposíláte emaily s
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy na otázku 17. Jak často sdílíte/přeposíláte a doporučujete?

9. Znáte některý z následujících pojmů?

  • odpověď Virální marketing (virál, virový, nakažlivý):
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter.com na otázku 12. Jaké sociální sítě používáte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi WOM (word of mouth) / WOMM (word of mouth marketing) na otázku 9. Znáte některý z následujících pojmů?

12. Jaké sociální sítě používáte?

  • odpověď Google+:
    • 5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Google+ na otázku 26. Své názory a zkušenosti (+, -) s produkty/službami sdílíte prostřednictvím:
    • 5.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter.com na otázku 12. Jaké sociální sítě používáte?
  • odpověď Žádné:
    • 8.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nepoužívám sociální sítě na otázku 13. Sociální sítě využíváte především ke:

13. Sociální sítě využíváte především ke:

  • odpověď Nepoužívám sociální sítě:
    • 8.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádné na otázku 12. Jaké sociální sítě používáte?

14. Přeposíláte a sdílíte prostřednictvím sociálních sítí spíše:

  • odpověď Nepřeposílám a nesdílím:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nepoužívám sociální sítě na otázku 13. Sociální sítě využíváte především ke:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádné na otázku 12. Jaké sociální sítě používáte?
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Již z principu nechci být na žádné soc. síti na otázku 11. Jste uživatelem/kou nějaké sociální sítě?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy na otázku 17. Jak často sdílíte/přeposíláte a doporučujete?

15. Impulsem pro přeposlání e-mailu/sdílení sdělení prostřednictvím soc. sítí je pro Vás:

  • odpověď Nic (nepřeposílám a nesdílím):
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy na otázku 17. Jak často sdílíte/přeposíláte a doporučujete?

16. S kolika "přáteli", kolegy a spolužáky sdílíte/si přeposíláte zajímavý odkaz, informaci či vtipné video?

  • odpověď s nikým:
    • 5.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy na otázku 17. Jak často sdílíte/přeposíláte a doporučujete?

21. Jaký typ reklamního sdělení vás nejvíce obtěžuje?

  • odpověď Mobilní marketing (reklamní sms sdělení):
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi varováním před určitým produktem/službou na otázku 22. Nejčastěji jste příjemcem emailů s

25. Nejčastěji sdílíte:

  • odpověď Vůbec nesdílím:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádné na otázku 12. Jaké sociální sítě používáte?

28. Do jaké věkové skupiny patříte?

  • odpověď 18 - 25 let:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student na otázku 29. Jaké je vaše povolání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Reklama na internetu Vám:

2. Jaký zdroj informací je pro Vás relevantnější?

3. Aby Vás reklama zaujala, musí být:

4. Nejvíce na Vás působí reklamy:

5. Motivovala Vás reklama na internetu ke koupi propagovaného produktu?

6. Věnujete pozornost reklamním bannerům (proužkové reklamě) na internetu?

7. Přeposíláte emaily s vtipným, netradičním obsahem či videem?

8. Co Vás přiměje k přeposlání e-mailu?

9. Znáte některý z následujících pojmů?

10. Virální marketing je podle Vás:

11. Jste uživatelem/kou nějaké sociální sítě?

12. Jaké sociální sítě používáte?

13. Sociální sítě využíváte především ke:

14. Přeposíláte a sdílíte prostřednictvím sociálních sítí spíše:

15. Impulsem pro přeposlání e-mailu/sdílení sdělení prostřednictvím soc. sítí je pro Vás:

16. S kolika "přáteli", kolegy a spolužáky sdílíte/si přeposíláte zajímavý odkaz, informaci či vtipné video?

17. Jak často sdílíte/přeposíláte a doporučujete?

18. Motivovalo Vás doporučení z diskusních fór či přátel ze soc. sítí ke koupi nějakého produktu?

19. Považujete doporučení od „přítele“ či známého, ohledně nějakého produktu/služby za věrohodnější, než-li klasické reklamní sdělení?

21. Jaký typ reklamního sdělení vás nejvíce obtěžuje?

22. Nejčastěji jste příjemcem emailů s

23. Které prvky Vás nejvíce ovlivní pro kliknutí na banner, odkaz v obdrženém e-mailu či odkaz na zajímavou microsite?

24. Nejčastěji přeposíláte emaily s

25. Nejčastěji sdílíte:

26. Své názory a zkušenosti (+, -) s produkty/službami sdílíte prostřednictvím:

27. Jste?

28. Do jaké věkové skupiny patříte?

29. Jaké je vaše povolání?

30. Jakým způsobem jste se o tomto dotazníkovém šetření dozvěděl/a?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Reklama na internetu Vám:

2. Jaký zdroj informací je pro Vás relevantnější?

3. Aby Vás reklama zaujala, musí být:

4. Nejvíce na Vás působí reklamy:

5. Motivovala Vás reklama na internetu ke koupi propagovaného produktu?

6. Věnujete pozornost reklamním bannerům (proužkové reklamě) na internetu?

7. Přeposíláte emaily s vtipným, netradičním obsahem či videem?

8. Co Vás přiměje k přeposlání e-mailu?

9. Znáte některý z následujících pojmů?

10. Virální marketing je podle Vás:

11. Jste uživatelem/kou nějaké sociální sítě?

12. Jaké sociální sítě používáte?

13. Sociální sítě využíváte především ke:

14. Přeposíláte a sdílíte prostřednictvím sociálních sítí spíše:

15. Impulsem pro přeposlání e-mailu/sdílení sdělení prostřednictvím soc. sítí je pro Vás:

16. S kolika "přáteli", kolegy a spolužáky sdílíte/si přeposíláte zajímavý odkaz, informaci či vtipné video?

17. Jak často sdílíte/přeposíláte a doporučujete?

18. Motivovalo Vás doporučení z diskusních fór či přátel ze soc. sítí ke koupi nějakého produktu?

19. Považujete doporučení od „přítele“ či známého, ohledně nějakého produktu/služby za věrohodnější, než-li klasické reklamní sdělení?

21. Jaký typ reklamního sdělení vás nejvíce obtěžuje?

22. Nejčastěji jste příjemcem emailů s

23. Které prvky Vás nejvíce ovlivní pro kliknutí na banner, odkaz v obdrženém e-mailu či odkaz na zajímavou microsite?

24. Nejčastěji přeposíláte emaily s

25. Nejčastěji sdílíte:

26. Své názory a zkušenosti (+, -) s produkty/službami sdílíte prostřednictvím:

27. Jste?

28. Do jaké věkové skupiny patříte?

29. Jaké je vaše povolání?

30. Jakým způsobem jste se o tomto dotazníkovém šetření dozvěděl/a?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Thunová, M.Virální marketing (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://viralni-marketing.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.